Kuten tuossa jonkin aiheen alla totesin, että taitaa passat vaihtua, jos tulee Haldex 4-motion. Onko kenelläkään teistä kilometrejä alla tuosta otsikon autosta, enkä tarkoita koeajoa, olen itsekin sen koeajanut.
Sama tilanne, eli Passattia haldexilla tuskin tulen seuraavaksi autokseni huolimaan. Vaihtoehto Audille voisi olla uusi 300-sarja, mikäli riittävän tilava ja neliveto tarjolla. Myös takavetoinen voisi olla kivaa vaihtelua, mutta etuvetoiset eivät kiinnosta.
Eikös Audi A4 (uusin korimalli) ole Torsen-nelivedolla varustettu? Ainakin 2,0T- ja 3,0 TDI-moottoreihin saisi nelivedon, myös turbonelosen yhteyteen saa automaattivaihteiston lisähintaa vastaan. Olisivat samaa teholuokkaakin, joten kiinnostaisi kyllä kuulla jonkin sortin vertailua noista.
Tuntuu useampi olevan 4-motionia vastaan. Kertokaapa mikä siinä on ollut huonoa? itselläni ei ole kokemuksia, mutta olen aina luullut että pitäisi olla ihan kunnon auto.
4Motion on toteutettu Torsen-tekniikalla vain Passatissa, sen sijaan Golfissa ja Borassa Haldex-tekniikalla. Ilmeisesti seuraavan korimallin Passatiin tullaan laittamaan Haldex-tekniikan neliveto, jolloin VW:llä ei olisi enää yhtään Torsen-tekniikan nelivetohenkilöautoa.
Ja siis Torsen (jatkuva neliveto) kuuluu olevan parempi tekniikka kuin Haldex (automaattisesti kytkeytyvä neliveto).
Onkos muuten T5-korimallin Transporter/Caravelle/Multivan 4Motion Torsen vai Haldex?
Tsekkailin www.mobile.de sivuja, 3.0 V6 Tdi Quattroja aj. 25tkm alkaa saamaan hintaan 38t naveineen kaikkineen, joten on valittava onko Hampuri vai Berliini mielenkiintoinen kaupunkilomakohde tässä lähiaikoina.
Sama tilanne, eli Passattia haldexilla tuskin tulen seuraavaksi autokseni huolimaan. Vaihtoehto Audille voisi olla uusi 300-sarja, mikäli riittävän tilava ja neliveto tarjolla. Myös takavetoinen voisi olla kivaa vaihtelua, mutta etuvetoiset eivät kiinnosta.
Eikös Audi A4 (uusin korimalli) ole Torsen-nelivedolla varustettu? Ainakin 2,0T- ja 3,0 TDI-moottoreihin saisi nelivedon, myös turbonelosen yhteyteen saa automaattivaihteiston lisähintaa vastaan. Olisivat samaa teholuokkaakin, joten kiinnostaisi kyllä kuulla jonkin sortin vertailua noista.
Tuntuu useampi olevan 4-motionia vastaan. Kertokaapa mikä siinä on ollut huonoa? itselläni ei ole kokemuksia, mutta olen aina luullut että pitäisi olla ihan kunnon auto.
4Motion on toteutettu Torsen-tekniikalla vain Passatissa, sen sijaan Golfissa ja Borassa Haldex-tekniikalla. Ilmeisesti seuraavan korimallin Passatiin tullaan laittamaan Haldex-tekniikan neliveto, jolloin VW:llä ei olisi enää yhtään Torsen-tekniikan nelivetohenkilöautoa.
Ja siis Torsen (jatkuva neliveto) kuuluu olevan parempi tekniikka kuin Haldex (automaattisesti kytkeytyvä neliveto).
Onkos muuten T5-korimallin Transporter/Caravelle/Multivan 4Motion Torsen vai Haldex?
Niissä on Haldex, koska moottori on poikittain. Kun moottori on pitkittäin, on aina Torsen.
Tsekkailin www.mobile.de sivuja, 3.0 V6 Tdi Quattroja aj. 25tkm alkaa saamaan hintaan 38t naveineen kaikkineen, joten on valittava onko Hampuri vai Berliini mielenkiintoinen kaupunkilomakohde tässä lähiaikoina.