Puolueeton autolehti

23 kommenttia

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=124159

Saksalaisia autolehtiä haukutaan aina puolueellisiksi, joissa oman maan tuotteet voittavat kaikki testit. Kyllä ne ovat varsin objektiivisia verrattuna suomalaisiin vastaaaviin. Huh huh!

  
  • Niinpä, kyllä se on karmeaa, että tuollaista paskaa tuodaan esille. Saksa on paska maa, ei sieltä ole mitään hyvää tullut Suomeen kuin jonkin verran panssarinyrkkejä ja jokunen ammattilentäjä.

      
  • No kertokaapa mitä olisi pitänyt kertoa messuilta. Vetonaulana Getz Dielsel ? Vain kaksi samanlaista autoa Suzukin osastolla ? Nurkassa on myös jokunen Subaru ? Mukana Corolla ? Delta-auto loisti poissaolollaan ? :smile:

      
  • No vaikkapa uusi Honda Civic ainoa kiinnostava uutuus koko näyttelyssä, muuthan ovat jo kauan olleet esittelyssä kaduilla puhumattakaan ww:stä joista uutuus on erittäin vaikeasti erotettavissa kuusi vuotta vanhasta mallista. WW:n suunnittelijat voivat korkeintaan nähdä unta Civicin kaltaisista malleista.
    Teknologian hallinnasta oli myös hyvä näyttö humanoidirobotti Asimo!

      
  • Minulle ei ole ainakaan auennut tuo Hondan edistyksellisyys. Kertokaa se mulle? Toisaalta veikkaan, että on "yhtä moderni" kuin Nissan Primera joidenkin mielestä muutama vuosi takaperin. Tuskin pelkillä korin kaarilla siihen moderniin määstään.
    ps. Ainut tosi moderni jonka tiedän on DS Sitikka. Niillä muodoilla ja oivalluksilla myytäisiin autoa varmaan tänä päivänäkin. Olenkin pikkuhiljaa odottanut Citroenilta avausta asiaa.

      
  • Lainaus:
    06.12.2005 klo 17:42 misar kirjoitti
    No vaikkapa uusi Honda Civic ainoa kiinnostava uutuus koko näyttelyssä, muuthan ovat jo kauan olleet esittelyssä kaduilla puhumattakaan ww:stä joista uutuus on erittäin vaikeasti erotettavissa kuusi vuotta vanhasta mallista. WW:n suunnittelijat voivat korkeintaan nähdä unta Civicin kaltaisista malleista.
    Teknologian hallinnasta oli myös hyvä näyttö humanoidirobotti Asimo!

    Juu, totta Civicin kohdalla, oli aika räväkkä uutuus myönnetään, mutta eikö siitäkin ole puhuttu tässä "puolueellisessa" lehdessä aiemmin, muistakseni varovaisen myönteisesti. Eikö siitä robostista ollutkin aika paljon mainosta etukäteen ?

    VAG-konsernin kohdalla näin asian sitä vasten, että sillä oli kaiketi suurin määrä autoja esillä näyttelyssä. Monet osastot olivat aika vaatimattomia, vaikkapa Ford, Hyundai, Suzuki.

    Ihan vaan tarkennukseksi, ettei minulla ole ollut yhtään VAG-konsernin tuotetta, eikä tässä ole suunniteilla sellaisen hankkimisesta, eli en omista vaaleanpunaisia VAG-aurinkolaseja :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    06.12.2005 klo 17:42 misar kirjoitti
    No vaikkapa uusi Honda Civic ainoa kiinnostava uutuus koko näyttelyssä, muuthan ovat jo kauan olleet esittelyssä kaduilla puhumattakaan ww:stä joista uutuus on erittäin vaikeasti erotettavissa kuusi vuotta vanhasta mallista. WW:n suunnittelijat voivat korkeintaan nähdä unta Civicin kaltaisista malleista.
    Teknologian hallinnasta oli myös hyvä näyttö humanoidirobotti Asimo!


    Tarkoittaako Hondan kiinnostavuus siirtymistä esimerkiksi Citroen C4 mallin tyyppiseen kojetaulun ergonomiaan? Siis sellaiseen, missä mittarien luettavuus on hankalaa, jopa liikenneturvallisuutta vaarantavaa? VAG-konserni ei onneksi ainakaan vielä ole moiseen muotiin lähtenyt ja niinpä omassa autossani mittarien luettavuus ja mittariergonomia muutenkin on erittäin hyvä. Honda tekee erinomaisia moottoreita, mutta ajettavuuden kanssa on vielä tekemistä. Futuristiset ratkaisut eivät suinkaan aina tarkoita käyttäjäystävällisyyttä.

      
  • Lainaus:
    07.12.2005 klo 08:07 HB50 kirjoitti
    Lainaus:
    06.12.2005 klo 17:42 misar kirjoitti
    No vaikkapa uusi Honda Civic ainoa kiinnostava uutuus koko näyttelyssä, muuthan ovat jo kauan olleet esittelyssä kaduilla puhumattakaan ww:stä joista uutuus on erittäin vaikeasti erotettavissa kuusi vuotta vanhasta mallista. WW:n suunnittelijat voivat korkeintaan nähdä unta Civicin kaltaisista malleista.
    Teknologian hallinnasta oli myös hyvä näyttö humanoidirobotti Asimo!


    Tarkoittaako Hondan kiinnostavuus siirtymistä esimerkiksi Citroen C4 mallin tyyppiseen kojetaulun ergonomiaan? Siis sellaiseen, missä mittarien luettavuus on hankalaa, jopa liikenneturvallisuutta vaarantavaa? VAG-konserni ei onneksi ainakaan vielä ole moiseen muotiin lähtenyt ja niinpä omassa autossani mittarien luettavuus ja mittariergonomia muutenkin on erittäin hyvä. Honda tekee erinomaisia moottoreita, mutta ajettavuuden kanssa on vielä tekemistä. Futuristiset ratkaisut eivät suinkaan aina tarkoita käyttäjäystävällisyyttä.


    Ei ranskalaisten ja Hondan mittaristonäyttöä voi keskenään verrata, selkeydessä ero kuin yö ja päivä C4:sen tekstikoko on niin pieni ettei normaalinäköinen sitä kunnolla pysty lukemaan, tätä ongelmaa ei Hondassa ole. Oma kokemus Honda VRF moottoripyörän näytöstä on epäilystä huolimatta se, että näyttö on yhtä hyvä oli pilvinen päivä tai kirkas auringonpaiste, niin aina se on yhtä selkeä, nopeusnäyttö on rauhallinen ja erittäin helppo lukea.
    Muotoilu on makuasia, on vain erittäin mukavaa että jotkut uskaltavat poiketa näistä fossiilimuotoilluista autoista, mainittakoon etten omista Honda merkkistä autoa ja henkilökohtaisessti olisi pilvinen päivä jos ei olisi kuin saksalaisia autoja.

      
  • Ja yhä kummempia kuuluu. Seuraavassa TM:ssä on farmarivertailussa Audi A4 1,8T, BMW 320i, Saab 9-3 2,0t, Volvo V70 2,4 sekä Volkswagen Passat 2,0 FSI. Siis mitä ihmettä volkkari tekee tuolla niin sanottujen premiumien joukossa? Toissa syksyllä volkkaria verrattiin Hondan, Toyotan, Mazdan, Fordin ja Citroenin kanssa, niin miksi nyt premiumien kanssa? Tietääkseni tuohon luokkaan ei voida päästä jälkikäteen vaan siinä on aina oltava. Toi volkkari on varmasti ihan hyvä auto, mutta kun ei sitä kuulu verrata parempien autojen kanssa vaan vertaistensa autojen kanssa!

      
  • "Honda tekee erinomaisia moottoreita, mutta ajettavuuden kanssa on vielä tekemistä".....

    Tällaisen sammakon joku tuolla pullautti leukaperistään. Eipä ole jannu tainnut lukea autolehtiä tai ajaa japsia sitten kuin joskus viime vuosituhannella..

    Ainakin brittiläisen Autocar-lehden mukaan Volkkarit jäävät ajettavuudeltaan selvästi Hondien taakse. Jo edellisen sukupolven Accordia kehuttiin monessakin lehdessä hyväksi ajettavaksi. Eli missä se tekeminen sen ajettavuuden kanssa on? Taitaa olla enemmän tekemistä joidenkuiden 60-lukulaisten ja totuudelle vihamielisten asenteiden kanssa...

    Muita Hondia, joita nyt lähimenneisyydestä äkkiseltään muistan ammattilehdistössä kehutun ajettavuuden puolesta ovat ainakin NSX, NSX-R, Civic Type-R, Accord Type-S ( pieksi muuten radalla Volvon ja Audin paljon tehokkaammat sporttimallit ajettavuudellaan.. ), Integra, Accord, CR-V ja nyt uusimpana uusi Civic.

    Sen sijaan brittilehdistössä kritisoidaan AJETTAVUUDESTA usein Volvoa, Audia ja Volkswagenia. Että varmaan Volkkari on ihan hyvä auto, jos antaa anteeksi sen, ettei se nyt Hondan veroinen ole ajaa, että se on ruma, että se on täynnä teknisiä ongelmia, että Mahatma Gandhikin kiihtyisi nopeammin kuin Volkkari, että se on ylihintainen, että se on alivarusteltu ja että se on varma merkki rahvaanomaisuudesta....

      
  • Mistä helvetin premiumista jotkut viitsii vouhkata? Audi, Volvo ja Saab ovat parhaimmillaan semmoisia vikapesiä, että tuskin yksi testi jossa Volkkari on mukana paljon kuvaa heikentää. Saattaapi olla muuten jopa parempi. Premiumia on Bentley, Rolls ja samanmoiset. Turha tuollaisia kansanautoja ruveta pitämään parempana kuin muita. Kaikki autot muuttuu Opeleiksi kun vanhenee.

      
  • Lainaus:
    07.12.2005 klo 21:37 J R kirjoitti
    Ja yhä kummempia kuuluu. Seuraavassa TM:ssä on farmarivertailussa Audi A4 1,8T, BMW 320i, Saab 9-3 2,0t, Volvo V70 2,4 sekä Volkswagen Passat 2,0 FSI. Siis mitä ihmettä volkkari tekee tuolla niin sanottujen premiumien joukossa?

    Suomessa luokitus käy vikkelään.
    Navi (€ n. 4000) ja kunnon äänentoistolaite (€ 2000), niin vot, + € 30K kinneri onkin yli € 40K, joka lienee jokin mittastandardi premiumluokalle Suomessa. (Diesel maksaa Euroopassa n. € 500 ja Suomessa alkaen + € 3000 enemmän kuin bensa). Verrattaisiin reilummin minkälaisen auton saa 40K:lla Saksassa, Ranskassa tai vaikka Ruotsissa? Premiumluokka on muualla jotain mitä täällä voi vain uneksia. Moni tietesti kuvittelee ajavansa premiumluokan autolla meillä, varsinkin kun talvirengaspaketti nostaa hintaa ja se pakollinen vetokoukku ja lohkis. :sunglasses:

      
  • Mielenkiintoinen vertailusta olisi tullut, jos sekaan olisi mahdutettu vielä Skoda Oktavia ja vaikka joku japsifarkku. Silloin saisi kuluttajakin paremman käsityksen siitä, mitä rahalla saa ja mistä kannattaa maksaa.
    Miksi pitää orjallisesti noudattaa jotain keinotekoisia luokkarajoja? Toisaalta Bemarista haaveileva varmaankin hankkii sen, sijoittui se miten tahansa. Mielikuvat ja odotukset vaikuttavat enemmän kuin joku mittaustulos.




    [Herbert muokkasi tätä viestiä 08.12.2005 klo 08:01]
      
  • Lainaus:
    07.12.2005 klo 22:46 Anders-Simo kirjoitti


    Sen sijaan brittilehdistössä kritisoidaan AJETTAVUUDESTA usein Volvoa, Audia ja Volkswagenia.


    Britit eivät testaa autoja Suomessa, A-S. Jos olet huomannut, niin meillä on vähän eri olosuhteet kuin tuolla Britanniassa.

      
  • Britit ovat muutenkin omituista väkeä.
    Heille on rakennattava erikseen ratti väärälle puolelle, että voi ajaa väärää puolta tietä! Tulee kieroutunut vaikutelma sekä autosta ja koko liikenteestä. Ja heidän mielipiteitä kuunnelta? No way. Onneksi asuvat siellä saarellaan.

      
  • Lainaus:
    07.12.2005 klo 22:46 Anders-Simo kirjoitti
    "Honda tekee erinomaisia moottoreita, mutta ajettavuuden kanssa on vielä tekemistä".....

    Tällaisen sammakon joku tuolla pullautti leukaperistään. Eipä ole jannu tainnut lukea autolehtiä tai ajaa japsia sitten kuin joskus viime vuosituhannella..

    Ainakin brittiläisen Autocar-lehden mukaan Volkkarit jäävät ajettavuudeltaan selvästi Hondien taakse. Jo edellisen sukupolven Accordia kehuttiin monessakin lehdessä hyväksi ajettavaksi. Eli missä se tekeminen sen ajettavuuden kanssa on? Taitaa olla enemmän tekemistä joidenkuiden 60-lukulaisten ja totuudelle vihamielisten asenteiden kanssa...

    Muita Hondia, joita nyt lähimenneisyydestä äkkiseltään muistan ammattilehdistössä kehutun ajettavuuden puolesta ovat ainakin NSX, NSX-R, Civic Type-R, Accord Type-S ( pieksi muuten radalla Volvon ja Audin paljon tehokkaammat sporttimallit ajettavuudellaan.. ), Integra, Accord, CR-V ja nyt uusimpana uusi Civic.

    Sen sijaan brittilehdistössä kritisoidaan AJETTAVUUDESTA usein Volvoa, Audia ja Volkswagenia. Että varmaan Volkkari on ihan hyvä auto, jos antaa anteeksi sen, ettei se nyt Hondan veroinen ole ajaa, että se on ruma, että se on täynnä teknisiä ongelmia, että Mahatma Gandhikin kiihtyisi nopeammin kuin Volkkari, että se on ylihintainen, että se on alivarusteltu ja että se on varma merkki rahvaanomaisuudesta....


    Tämän vuodatuksen jälkeen viittaan, että TM 22/05 esittelee uuden Honda Civicin eikä toimittaja erityisiä hurrahuutoja auton ajettavuudelle suo. Ohjaustuntuma ei yllä edelleenkään pahimpien kilpailijoiden tasolle. Minulla on todella ohut tuntuma japseihin, voi melkein sanoa, että melkein yhtä ohut kuin japsien ohjaustuntuma autoissaan eli olen ajanut Toyota Corollaa vm 1989 vähän pidemmän matkan ja lyhyillä koeajoilla Mazda 6:ta ja Nissanin pientä tila-autoa. Ja olin kerran Honda Civicin kyydissä noin 200 km.Muistini mukaan mikään japsien ns. perheauto ei ole erityisiä mainesanoja ajettavuudestaan ja ohjaustuntumastaan saanut, ei Hondakaan. Mutta muistihan on tunnetusti valikoiva. Minulla ei ole volkkaria, tosin olen yhden Passatin 1980-luvulla omistanut ja se oli kyllä todellinen karvalakkimalli. Saatan olla rahvaanomainen, mutta japsiautoa en todennäköisesti koskaan osta , en siis Hondaakaan.Autot on vaan autoja, ei niihin kannata tunneperäisesti kiintyä.



    [HB50 muokkasi tätä viestiä 08.12.2005 klo 14:27]
      
  • No kyllä meikäläinen mielummin uskoo autotesteissä Esim. Top gearin jeremy clarksonia tai Fifth gearin vicki butler-hendersonia kuin jotain suomalaista juntti urpoa toimittajaa.

      
  • Lainaus:
    08.12.2005 klo 17:49 RB26dett kirjoitti
    No kyllä meikäläinen mielummin uskoo autotesteissä Esim. Top gearin jeremy clarksonia tai Fifth gearin vicki butler-hendersonia kuin jotain suomalaista juntti urpoa toimittajaa.


    Onnea uskoosi. Minä olen itsekäs ja teen päätökseni omien kokemuksieni mukaan.

      
  • Samoilla linjoilla jalkkiksen kanssa. Huvittuneena olen lukenut näitä autoilijoiden keskustelupalstoja ja tätä tosikkomaisuutta, jolla esim. lehtiin suhtaudutaan. Nehän on vain lehtiä, joita kirjoittaa ihmiset. Itselleni ne on vain lähinnä kompakteja tiedon lähteitä. Esim. auton ulkonäkö ja ajo-ominaisuudet ovat mielestäni jokseenkin subjektiivisia arvioitavia ja niistä on turha käydä kinastelemaan. Tilasin tässä syksyllä yhden noista 4.1. julkaistavassa farmaritestissä olevista autoista ja valintani tein puhtaasti sen mukaan, mikä itseäni miellytti eniten. Sen tuleva "testimenestys" ei todellakaan vie yöuniani. Kyseiseen testiin jäin kaipaamaan Mersun C-sarjan farmaria (olkoonkin vähän kalliimpi). Itselläni se oli ainakin yhtenä vaihtoehtona. Rennompaa keskustelua kaikille toivotellen...!

      
  • [quote title="07.12.2005 klo 22:46 Anders-Simo kirjoitti"]
    "Honda tekee erinomaisia moottoreita, mutta ajettavuuden kanssa on vielä tekemistä".....

    Tällaisen sammakon joku tuolla pullautti leukaperistään. Eipä ole jannu tainnut lukea autolehtiä tai ajaa japsia sitten kuin joskus viime vuosituhannella..


    Omistin aikaisemmin Honda Accord Tourerin 2,4 koneella. Kokonaisuutena auto oli suorastaan loistava, mutta vakiojousitus oli liian pintakova. Vaihdoin siihen Eibachin 30 mm:n madallusjouset => matkustusmukavuus parani madalluksesta huolimatta!

    Nykyisen Honda Civicin jousitus toimii hyvin vain tasaisella kestopäällysteellä. Jos tiessä on epätasaisuuksia, niin Hondan jousitus on surkea.

    Olen ajanut käytännössä kaikkia Civic- luokan autoja ja Hondan jousitus on sieltä häntäpäästä. Kokonaisuutena arvostan Hondat erittäin korkealle, mutta niiden jousitusten säätö ei ole tätä päivää. Type-R on onnistunut kokonaisuus myös jousituksen osalta, sillä tuskin sitä perheautoksi hankitaankaan.

    JOs englantilaiset autolehdet testaavat autojaan pääosin tasaisilla teillä, niin varmasti Hondien ajettavuus onkin erinomaisella tasolla. Pidän urheilullisista ajo-ominaisuuksista ja nopeasta ohjauksesta, mutta Suomen olosuhteissa vaaditaan jousitukselta paljon muutakin.

      
  • Mikä tuossa jutussa koivertaa? :innocent:
    Minusta ihan asiallinen vaikkei minulla volkkaria olekkaan! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    07.12.2005 klo 21:37 J R kirjoitti
    Ja yhä kummempia kuuluu. Seuraavassa TM:ssä on farmarivertailussa Audi A4 1,8T, BMW 320i, Saab 9-3 2,0t, Volvo V70 2,4 sekä Volkswagen Passat 2,0 FSI.


    Minustakin ihan kummallinen vertailu.
    Mitä nuo Audi, BMW ja Saab tekevät kahden luokkaa suuremman auton joukossa?

    Itse kiinnostaisi KOVASTI vertailu, joka olisi lähinnä auton koon mukaan, ei niinkään hinnan mukaan.

    Vaikkapa Hyundai Sonata, Skoda suberb, Volvo s80, WV passat ja Audi s6

      
  • Ehkäpä VW Passatin mukanaolo valkenee oheiseen tutkimukseen tutustumisella... http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=123914

      
  • "Britit eivät testaa autoja Suomessa, A-S. Jos olet huomannut, niin meillä on vähän eri olosuhteet kuin tuolla Britanniassa".

    Kylläpäs. Vielä tammi/helmikuussa -05 Suomeen saapui Englannista laivalla 12 kappaletta MG/Rover -tehtaan tuotteita, mm. MGF Cabrio, Rover 75 Turner sekä mm. Rover 25 -sarjaan perustuva MG jossa dieselmoottori. Autoissa oli paljon erilaisia testilaitteita mm. oikeanpuoleisessa etujalkatilassa sekä tavaratilassa. Autot nouti Ivaloon ja toi takaisin Ivalosta S.E. Mäkisen kaksi autonkuljetusrekkaa ja testiautot palautettiin laivalla Englantiin noin parin viikon kuluttua Suomeen saapumisesta.


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit