Camry

10 kommenttia
  • Sellainen se taisi Toyota Europen linjapäätös olla - Camrya ei myydä enää Länsi-Euroopassa. Venäjälle sitä kyllä viedään, ja myyntimenestyskin siellä on ollut hyvä.

    Camry on aina ollut luonteeltaan sellainen rauhalliseen "cruisailuun" tarkoitettu auto - USA:n markkinoille suunniteltu. Kyllähän Euroopassakin (ml. Suomi) on ao. autotyypin kannattajia, mutta ilmeisesti liian vähän. Camryn hinta nousi auton vuosien myötä kasvaessa vähän liian suureksi. 80-luvun lopussa esimerkiksi 2-litraisen XL-mallin hinta oli jotain 128 000 mk eli n. 21 500 eur (jossa oli vielä mukavasti tinkivaraa). Viime vuonna halvin Camry 2,4 maksoi 35 000 eur. Kokoa ja varusteita oli tullut lisää, mutta niin hintaakin. Dieselin puutekin haittasi ison auton myyntiponnisteluja.

      
  • Kohtalaisen pirteännäköinen kärryhän se. Vielä kun saisi tuon harmaan muovin pois kabiinista. Kyllä tuolle ottajia Euroopassakin olisi, mikäli olisi diesel tarjolla eikä hinta olisi järjetön. Toisaalta, ehkä Toyota on päättänyt jättää isojen autojen markkinat Lexuksen haltuun osaltaan, mutta eipä ole dieseliä tarjolla. Toisaalta, eihän edustusautoa havitteleva tyydykään rahvaanomaiseen ja köyhyydestä kielivään nakuun.

      
  • Venäläisillähän noita näkee aika paljon. Minusta se on aina ollut ihan mukiinmenevä auto, olisi sille varmaan Suomessakin ostajia ollut. Lieneekö liian lähellä Lexusta kuitenkin, nyt kun Lexusta on alettu myymään tosissaan Euroopassa ja myös Suomessa? Minusta tuon uuden version sukunäkö Lexuksen kanssa on aika selvä.

      
  • Aivan tyylikäs peli. Tosin uuden S-Mersun ja Maybachin kopio, niinkuin kaikki Toyotat. Siis sivulinja ja perä. Edustavuudesta voi ollakin sitten eri mieltä. Eiköhän Camry ole pikemminkin "neekerimalli" USAssa.
    Hiirenharmaa kovamuovi sisutus on Toyotan ikuinen tavaramerkki. Siitä tuskin koskaan eroon päästään.
    Mitä "köyhyydestä kielivään" dieseliin tulee, ehkä Toyota vielä jonain päivänä ylittää itsensä ja onnistuu valmistamaan poikittaismoottorisiin dieselmalleihinsa automaattilaatikon.

      
  • Lainaus:
    13.12.2005 klo 14:31 multicar kirjoitti
    Aivan tyylikäs peli. Tosin uuden S-Mersun ja Maybachin kopio, niinkuin kaikki Toyotat. Siis sivulinja ja perä. Edustavuudesta voi ollakin sitten eri mieltä. Eiköhän Camry ole pikemminkin "neekerimalli" USAssa.
    Hiirenharmaa kovamuovi sisutus on Toyotan ikuinen tavaramerkki. Siitä tuskin koskaan eroon päästään.
    Mitä "köyhyydestä kielivään" dieseliin tulee, ehkä Toyota vielä jonain päivänä ylittää itsensä ja onnistuu valmistamaan poikittaismoottorisiin dieselmalleihinsa automaattilaatikon.

    Juupa juu. Yritin etsiä netistä tietoa, onko uudesta Primerasta (P13) tehty tuotantopäätöstä. En löytänyt, mutta englanninkielisillä keskustelupalstoilla kovasti valiteltiin BMW:n uuden 3-sarjan olevan edellisen eli P11 Primeran näköinen - etenkin takaa. Muuten kuulemma on kuin "Pablo Picasson piirtämä kuva" P11:sta. Eli Suomessa etsitään japsiautoista eurovaikutteita, muualla euroautoista japsivaikutteita.

    Camryyn tulee varmasti heti automaatti-diesel, kun (jos) jenkit innostuvat ostamaan dieselhenkilöautoja.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 13.12.2005 klo 14:57]
      
  • Multicar kommentoi:
    Hiirenharmaa kovamuovi sisutus on Toyotan ikuinen tavaramerkki. Siitä tuskin koskaan eroon päästään.
    Mitä "köyhyydestä kielivään" dieseliin tulee, ehkä Toyota vielä jonain päivänä ylittää itsensä ja onnistuu valmistamaan poikittaismoottorisiin dieselmalleihinsa automaattilaatikon.


    Joopa joo. Jos joku sattui katsomaan viimekertaisen koeajo-tv:n, jossa testattiin Mersun ML-"maasturi"...löydettiin ja moitiskeltiin siinäkin harmaata muovimaista kojetaulua. Auto ei käsittääkseni kuulu kuitenkaan ihan halpis-luokkaan.

    Että se siitä Toyotan ja muidenkaan japanilaisten yksinoikeudesta. Ja tasainen harmaa väri voi olla parempikin tuulilasin heijastusten takia...aattelepa ite :smile:

    Tuosta automaatista sen verran että Toyotan kokoinen pulju kykenee varmasti lanseeraamaan sellaisen heti kun katsovat tarpeelliseksi...tuskin ne japanilaisinsinöörit NÄISSÄKÄÄN taidoissa Sakemannille häviää.

      
  • "kun katsovat automaatin tarpeelliseksi"....Heheh. Muut ovat katsoneet 50 vuotta sen tarpeelliseksi.
    ML-Mersuun ja muihin saksalaisiin saa valittua muunkin värisen sisustuksen kuin hiirenharmaan. Noin niinku tiedoksi.
    Tuohon uuteen Camryyn tuntui saavan automaatin bensakoneeseen. Antiikkisen 5-portaisen. No sitten kun japsit katsovat tarpeelliseksi niin ehkä Mersun 7-portaisen kopio ilmestyy Toyotaankin.

      
  • Lainaus:
    13.12.2005 klo 15:52 multicar kirjoitti
    "kun katsovat automaatin tarpeelliseksi"....Heheh. Muut ovat katsoneet 50 vuotta sen tarpeelliseksi.
    ML-Mersuun ja muihin saksalaisiin saa valittua muunkin värisen sisustuksen kuin hiirenharmaan. Noin niinku tiedoksi.
    Tuohon uuteen Camryyn tuntui saavan automaatin bensakoneeseen. Antiikkisen 5-portaisen. No sitten kun japsit katsovat tarpeelliseksi niin ehkä Mersun 7-portaisen kopio ilmestyy Toyotaankin.

    Ehkä ehkä... Camry on vuosikaudet USA:ssa kilpaillut USA-Accordin kanssa myydyimmän automallin tittelistä. Milloin on ollut Accord ykkönen, milloin Camry. Jos myyntiluvut alkavat siellä heiketä, ja tehdas katsoo sen johtuvan dieselin, automaatin, kojelaudan värin tms. puutteesta, niin varmasti muutosta tulee ja pian.

      
  • Huipputärkeä auto Toyotalle. USA:ssa taidetaan myydä 450 000 kappaletta vuodessa. Pakko tehdä varovaisia uudistuksia, ykköspaikalta on vain yksi suunta eli alaspäin ja sitä tietysti yritetään välttää.

    Automaatteja on tarjolla kolme erilaista.

    2,4 litraa 165 hv 5v-automaatti
    Hybrid 192 hv CVT-automaatti
    3,5 litraa 270 hv 6v-automaatti

    AMS:n kuvissa esiintyvät hybridi ja sporttinen SE.

    "Tavallisen" mallin kuvia löytyy täältä.

    http://www.auto-g.jp/news/200511/23/newcar01/index.html

    http://www.auto-g.jp/news/200511/23/newcar02/index.html

      
  • Toivottavasti Suomessa Toyota-maahantuonti tulee ottamaan uuden Toyota Camry -malliston valikoimiinsa!.
    Myöskin laajoilla moottori (:mm.D-4D Clean Power),vaihteisto ja varustelu-valikoimilla!.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit