-ilmastointi rikki jokaisesta yli vuoden vanhasta volvosta (kaverille katseltiin käytettyä volvoa, niin 11/12kpl myynnissä olleista ei ilmastointi toiminut viime kesänä, siis tyyppivika ja kaikkiin oli paksu tukko kuitteja tehdyistä korjauksista, eihän niitä pitäisi olla 1-2v vanhoissa ja alle 170tkm ajetuissa autoissa ollenkaan) Heh, uskoo ken haluaa.
-ahtaita, paitsi edestä
Juu, S80 ja XC90 liian pieniä? Kuinka iso kaljamaha pitää olla, ettei näihin mahdu? Kumma, kun noita uusia S80:ä näkee jo nyt ihan pirusti takseina. -farkkumalli johon mahtuu koirat ja lastenvaunut puuttuu kokonaan volvolta
Uuteen V70:neen ja XC90:een ainakin menee. V50 malliinkin menee.
-takaistuinta johon mahtuu isofix kiinnitteinen turvaistuin ei volvo ole valmistanut sitten 960 mallin
Ja höpö höpö. Itse olen todistetusti saanut S60:sen takapenkille menemään kohtuu kivuttomasti.
-huoltokustannukset ovat aivan käsittämättömät
Eipä ole minun Volvoissani ollut. Sitävastoin Corollan huoltokulut olivat suuret. -uusi v70 on lisäksi järkyttävän ruma ja kontin korkeus on jotain 25cm ikkunan alalaitaan.
Jaa. Katsoppas niitä litralukuja uudestaan. "withits 540 litres, it is 55 litres more than the previous generation". Ihan kelpo luku mielestäni. Esimerkiksi Avensis-farkun tavaratila on kymmeniä litroja pienempi.
-surkea jälleenmyynti arvo (johtuu juuri noista kaikista edellämainituista syistä)
Ei se huono ole. Volvoja tuodaan maahan kaikista automerkeistä eniten Saksasta. Se laskee hintoja. Samasta ongelmasta kärsivät myös BMW ja mersu, miksei volkkarikin. Toyotia sen sijaan ei ulkomailta rahdata.
-ford yhteistyö on myös huomattava miinus, miksi en ostaisi 20te halvempaa focusta koska saan saman auton huomattavasti halvemmalla.
Sinä et ole koskaan S40-mallia ajanutkaan, jos et pysty tekemään eroa Focukseen.
-surkeahko viimeistely sisätiloissa huomioiden auton hinnan. Ahaa, tämä on aivan uusi juttu. Corollassa kojelauta nitisi, yhdessäkään omistamassani Volvossa en ole törmännyt moiseen
-heikko suorituskyky/kulutus suhde. 2.4l bensa aivan käsittämätön, kulutus kaupungissa ei mennyt millään alle 12l/100km ja auto on kuitenkin suorituskyvyltään yhtäläinen johonkin kaasari 240:een
perus 140hv 2.4l kiihtyy 10,5s 0-100km/h. Ei tuo nyt ihan toivoton luku ole. Tehokkaampi meneekin sitten tasan yhdeksässä sekunnissa. Tiedoksesi muuten, että 200-sarjan volvoja on valmistettu tehokaillakin yli 150hv koneilla, jotka menevät alle 10s 0-100km/h.
Mitään niin hyvää taas volvosta ei löydy, jotta kumoaisi nuo edellä mainitut heikkoudet. Ainut hyvä on tosiaan nuo etuistuimet.
Sitä paitsi missä viestissä tuon s60 mallin suuremmat takatilat tuli ilmi, mulla meni täysin ohi. Siinähän oli 10cm matalampi ja 3cm lyhyempi tuo takaistuimen tila. Levydessä sentään volvo oli 3cm parempi.
Katsoppa sen kenesiksen viesti ylempää.
No ole sinä kuitenkin simppa tyytyväinen siihen "rohjoos", kyllä sitten joskus tajuat millanen ahdas paska tuli omistettua. Ainahan nykyinen auto on se paras ja edellinen se huonoin.
No ei todellakaan aina ole. Esimerkiksi väyrysen minä haukuin suohon jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Enkä minä tätä Volvoaakaan vielä parhaaksi omistamakseni autoksi nosta. 164 pysyy sillä pallilla. Sitä paitsi ei minulla vieläkään sitä corollaa ole, on kyllä ollut 3kpl ja Toyota nyttenkin. On tosin ollut paljon muitakin Oopeleita, Volkkareita, Volvoja, Saabbeja, Mersukin ja kaikenmaailman laina autoja. Mutta kun ennen oli reissutyö ei noihin voinut enää luottaa ja oli pakko kallistua noihin japseihin, ettei jäänyt palkat saamatta.
Heh, ainoa minut tiellejättänyt auto on mersu. Muiden kanssa ei ole ollut edes lähellä. Corollassa kutakuinkin saman verran vikaa kuin Alfa Romeo 164 2.0 TS:ssä.
No mitäpä niillä v70 volvon takakontin litroilla tekee kun tila on toivottoman matala. Sinne ei mahtunut vaunut kuin #&%£$!* laitettuna. Mukavampihan ne on nostaa sinne kokonaisina ja laittaa koira vartioimaan niitä. Ei tarvitse omaan autoon laittaa niitä edes linkkuun, eipähän tarvitse aina purkaa kaikkea rekvisittaa ensin vaunuista pois ja sitten taas takaisin.
Olen ajanut kummallakin, sekä uudella focuksella ja v50 volvolla. Parempana pidin tuota fordia, juuri sen takia että volvossa tuli ahtaan paikan kammo sen kapeuden takia. Ajettavuudeltaan noissa ei eroa syntynyt.
Ei nuo edelliset autot uusia ollut, mersu oli ajettu 680tkm ja nykyään samainen auto on ajettu 840tkm, ainoa noista mikä ei jättänyt tielle. Volvoon tuli ruostereikiä(8vuotta vanha silloin) ja bensapumppu sanoi sopparin irti. Vag laitteista jäi kahvatkäteen ja ohjaustehostimesta ja jarruista nesteet pihalle pakkasella, ohjaustehtimen sylinteriä ei voinut edes purkaa/korjata vaan joutui laittamaan uuden. Saabeissa ei ollut muuta vikaa kuin lämmityslaitteet ja kulutus, sekä taka-akselit repesivät molemmista irti. Opel Vectrassa taas ei muuta ollutkaan kuin vikaa, siitä hajosi varmaan kaikki mitä autosta voi hajota. korjauskulut oli yli markan/km, jaksoin tuohonkin autoon uskoa yli 50tkm.
Volvo ei varmasti ole valmistanut 240 KAASARIMALLIA yli 150hv vesiona, ellei sitten ole joku erikoiserä kilpakäyttöön.
Mitä vikaa tossa sun Corollassa muuten oli, olisi kiva tietää kun itsellä oli noita kuitenkin se 3kpl. Ajoin niillä sen 150tkm yhteensä, eikä koko matkalla mennyt kuin bensaa ja öljyt vaihdettin. Tossa oli myynnissä yksi vm.03 corolla joka oli vartiontiliikkeen vanha, kilometrejä oli 330tkm ja ainut vika oli koiranpureskelema ratinkehä sekä naarmuja siellä täällä. Hinta oli 10900e, huoltokirjan/historian mukaan mitään muuta kuin normi huollot ei oltu tehty ja jarrupalat vaihdettu 2kertaa.
Joissain vm05. corollissa oli ohjaustehostimen kiinnityksessä vikaa, tosin sekin johtui siitä että oli boschin tekemä himmeli. Jos olisivat pysyneet denson valmistamissa ei olisi ollut tuotakaan ongelmaa.
Sitä paitsi ei Avensis ole Toyotan isoin, tietäkseni isoin on Land Cruiser. Turha mussutta tuostakaan:
-Land Cruiser varusteltuna,toimituskuluin ja kaikilla varusteilla n.85000e -Volvo s80 vastaavalla koneella ja varusteilla n.94000e
Saa Land Cruiseriin vielä 50000km bensat ilmaiseksi Volvoon nähden. Tietääkseni tuo Land Cruiser on isompi kuin s80 Volvo, vai väitelläänkö vielä siitäkin.
94 000 hinnalla Volvossa on kaikki mahdolliset himmelit, mitä maanpäällä kantaa sekä V8 kone. V8 perushinta on
S80 V8 AWD Summum aut (2007) 89600
Ja tuossa on Dynaudion poppikoneesta lähtien melkein kaikki varusteet mukana. Tehoa löytyy 315 hv
Entäpä Land Cruiser:
Land Cruiser 4.0 V6 VVT-i Executive Aut. 8h 81 920
Isoin kone mitä Land Cruiseriin saa on 4-litrainen kuutonen, jossa tehoa on 249hv. Noh, vertaa vaan, mutta aika naurettavaksi saatat itsesi vertailemalla täysin eri teholuokan koneita. Suorituskyvyn puolesta (suoralla) Land Cruiseria tulisi verrata 2.5T koneiseen Volvoon. Itse nuo maasturit unohdin, sillä ei noilla maastureilla tavallinen käyttäjä tee mitään. Huonoja ajaa, ja muutenkin normaalikäyttöön aika turhia. Mutta löytyy Volvoltakin XC90
Ei ne uudet maasturit huonoja ajaa ole. Päinvastoin esim. LandCruiser tms. etenee kuin juna - mitä huonompi keli sitä parempi. Tosin urheilullisuutta ei löydy, mutta vakautta kylläkin. Jos Simpan viimeisimmät muistikuvat maastureista on armeijan UAZ:sta niin saat kommenttisi anteeksi ...nekin tosin olivat hyviä hankalassa maastossa. Luotettavuus ja toimivuus oli sen sijaan huonompaa kuin Skodissa, Ladoissa ja Volkkareissa yhteensä.
Hyvä meininki täällä ! Nyt ehdotellaan jo mummolle kunnon autoja. Meidän mummo on kyllä nuorempana ajellut veekasi letukalla, joten olisi voinut innostuakin. Tein kuitenkin hiukan maltillisempia ehdotuksia jotta jäisi perintöäkin...
Volvo XC90 täydet viisi tähteä tilavuudesta näillä sanoilla; We can't think of a much better way to move both a family and stuff. The light, roomy cabin is a great place to spend time, with occasional third row seats giving total flexibility
Volvo XC90 täydet viisi tähteä tilavuudesta näillä sanoilla; We can't think of a much better way to move both a family and stuff. The light, roomy cabin is a great place to spend time, with occasional third row seats giving total flexibility
Kyllähän S60 aika ahtaanpuoleinen on, varsinkin ulkomittoihin verratuna. Tarkistin muistikuvia mm. Hesarin koeajosta syksyltä 2006 ja Tekniikan maailman vertailusta 2005, ne tukevat muistikuvia, aika ahdasta on. Jokainen tietentenkin mittaa sen riittävyyden henkilökohtaisesti. Laadukkana ajokkina ainakin Hesarin koeajossa pidettiin, eli eiköhän viimeistely täytä aika kovatkin vaatimukset.
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, etten S60:stä mummmolle suosittelisi, vähän liian räyhäkkä.
Lucky Luke: Perinnöstä puheenollen, kävisikö mummolle sama lahja kuin vaarillekin, eli se perinteinen mopo .
[Peri Arvo muokkasi tätä viestiä 23.02.2007 klo 23:34]
Lucky Luke: Perinnöstä puheenollen, kävisikö mummolle sama lahja kuin vaarillekin, eli se perinteinen mopo .
Ei kelpaa vaarillekaan mopo enää kun ostavat niitä yli tuhatkuutioisia moottoripyöriä ensipyöriksi. Kyllähän se hyvin onnistuu yli 30 vuotta sitten hankitun ajokortin valtuutuksella.
Olin viime viikolla uuden S60 kyydissä ja ainakin edessä oli riittävästi tilaa! Vaarille voisi ostaa radion, mutta on kuuro, siis televisio, mutta on lähes sokea, mopo on silloin paras?
No olkoon vaikka kuudes vaihe. Miten voi olla noin vaikeaa uskoa niitä volvoja pieniksi KOKOLUOKASSAAN. Volvot on kyllä isoja autoja ajettavuudeltaan,ulkokuoriltaan,hinnaltaan,huoltokuluiltaan ja lähes kaikessa muussa mutta ei sisätiloiltaan.
Niin mitä vikoja siinä sun corollassa oli? Veikkapa ettei sulla koko autoa ole ollutkaan saati niitä vikoja. Corollan 150tkm huoltokulut on saman verran kuin Alfa Romeon 30tkm ja 60tkm huollot yhteensä ilman lisätöitä ja niitä kyllä tuossa italian ihmeessä riittää. Alfaan pelkkä remmin vaihto maksaa 700e ja sekin on joka 60tkm välein. Sillä saa corollaan jo 7x15tkm huolon joka tekee 105tkm.
Saa multa 3- pistettä! Kokoluokassaan 2pistettä! Eikä tähän tarvittu edes mitään Fifth Gearia! Miksikön noihin etupenkkeihin on muuten tehty nuo "koverrukset"? Ovat varmaan vaan koristeet.
Niin ja loppuksi vielä semmosta. En todellakaan ole mitään sitä vastaan että jollakin on volvo, sehän on ihan hyvä auto ja kiva sille joka ajaa paljon maantiellä eikä kuljeta kuin korkeintaan eukkoaan/kaveriaan tms.
Mutta turha sitä on tulla väittämään tilavaksi tai ketteräksi kaupunki autoksi. Se on lähinnä surkuhupaisa vehje noitten sisätilojen suhteen ja niille jotka sitä tarvitsee vihonviimeinen valinta, ellei sitten ego anna periksi valita jotain muuta.
Wanha 9000 Saappi tarvis vaihtaa johonkin uudempaan ja pienempään. Kriteerit: -Pienikokoinen ihminen -Automaatti pitää olla -Metalliväri mielellään punainen -Suht. uusi ellei ihan uusi -20-30k eur
Mielestäni hyviä kiinnitettäviä seikkoja, on: -Helppokulkuisuus tarpeeksi korkea, mutta ei liian korkea maasturi -Helppokäyttöisyys -Toimivuus -Mukava matka-ajo -parkkitutkat
No olkoon vaikka kuudes vaihe. Miten voi olla noin vaikeaa uskoa niitä volvoja pieniksi KOKOLUOKASSAAN. Volvot on kyllä isoja autoja ajettavuudeltaan,ulkokuoriltaan,hinnaltaan,huoltokuluiltaan ja lähes kaikessa muussa mutta ei sisätiloiltaan.
Niin mitä vikoja siinä sun corollassa oli? Veikkapa ettei sulla koko autoa ole ollutkaan saati niitä vikoja. Corollan 150tkm huoltokulut on saman verran kuin Alfa Romeon 30tkm ja 60tkm huollot yhteensä ilman lisätöitä ja niitä kyllä tuossa italian ihmeessä riittää. Alfaan pelkkä remmin vaihto maksaa 700e ja sekin on joka 60tkm välein. Sillä saa corollaan jo 7x15tkm huolon joka tekee 105tkm.
XC90 on ISO sisätiloiltaan kokoluokassaankin! Väitätkö nyt oikeasti, että englannin isoin vakavasti otettava automedia huijaa sivuillaa, kun latelee X90 vollesta tällaista:
"We can't think of a much better way to move both a family and stuff. The light, roomy cabin is a great place to spend time, with occasional third row seats giving total flexibility."
Jos S80 on niin kovin pieni kokoluokassaan, niin miksi jo nyt näitä uusia malleja näkyy takseina ihan pirusti? S80 on luokassaan vähintäänkin keskitasoa. A6 on kyllä isompi. Taas lainaus Fifth Gearistä:
"Occupants get an abundance of cabin space and the boot is decently proportioned, too."
Mitähän tuo spacious mahtaakan tarkoittaa, kun et noita vanhempiakaan lähettämiäni "enklannin" kielisiä viestejä ymmärtänyt. Oiskoha spacious tilava/avara? Ainiin, mutta Fifth Gearhan varmaan huijaa, kun tuollaista kirjoittaa!
Olenko jossain väittänyt S60 Volvoa kokoluokassaan isoksi? Itse aloitit tämän vänkäämisen sen sisätiloista verrattuna Corollaan. Nyt kun sitten huomaat olleesi väärässä, aloitat vänkäämisen verrattuna kokoluokkaan. Luokassaan S60 kyllä ihan kohtalaisen kokoinen. Esim IS Lexus on takatiloiltaan paljon pienempi kippo.
jarruja korjailtiin huollossa kaksi kertaa, ohjaustehostin meni vaihtoon, aiheeton varoitusvalovika. Siinähän nuo.
Noh, saatoin liitoitella Alfan huoltokulujen halpuutta, muta kuka sen kiesin deltassa käskee huoltamaan? Ja mitä lisätöitä Italian ihmeessä riittää? Sulla on varmaan paljonkin kokemusta? Mahtaa sinua vaan potuttaa, kun ei aikanaan ollut varaa isoon "italianihmeeseen".
Tuo kaveri on ajanut varmaan jokaista mahdollista autoa, mitä maanpäällä kantaa. Lisäksi hänellä on rahaa kuin p#skaa, joten turha vedota Volvon halvempaan hintaan verrattuna kilpakumppaneihin.
Ompa kovaa kinaa pelkistä autoista. Kun isoäitisi on aiemmin ajanut suurella autolla (Saab 9000 on tiloiltaan yksi suurimmista autoista) ei ihan pikkukinnerit varmaankaan vastaa hänen käsityksiään Autosta. Varsinkin turvallisuus on aivan toista luokkaa, vaikka joillakin on kumma luulo,että pikkuauto olisi yhtä turvallinen kolaritilanteessa kuin suurempi.Pikkuautojen EuroNCAP-pisteet on vertailukelpoisia vain samankokoisten välillä.Vanhemmilla ihmisillä on elimistö jo sen verran hauraampi,ettei asialla paljon kannata leikkiä, varsinkin kun heidän huomiokykynsäkin on väistämättä nuorempia puutteellisempi voi huomiointivirheonnettomuuksia sattua, ja sattuuhan niitä, ainakin lehtien kolariuutisten perusteella.Toinen seikka on ajettavuus,auto pitää olla rauhallisen tasapainoinen,osittain ajovirheitä korjaava-ei kokoajan "ajettava" ns. urheilullisen hermostunut, kaikki urat ja sivutuulet "huomioiva" vikuri jonka kanssa se alentunut huomiokyky menee auton tielläpitämiseen, eikä ympäristön huomiointiin jää enää voimavaroja.Talvi rasittaa monella tavalla lisää kuljettajaa ja kyseessäolevalla vanhemmalla henkilöllä pitäisi mielestäni olla allaan talviauto parhaasta päästä, niin ajettavuudeltaan, kuin myös muilta ominaisuuksiltaan esim. lämmityslaitteisto kokonaisuudessaan, ei pelkkä teho vaan helppo ja yksiselitteinen käyttö.Hyvän auton käyttö vanhemmilla ihmisillä lisää myös muiden kulkijoiden mukavuutta, kun liikenne sujuu ns. norminopeuksilla kun auton ominaisuudet (omituisuudet) ei tarpeettomasti rajoita ajonopeuksia.Hyvä liikkeellelähtökyky,sivistynyt ESP,Erittäin hyvät valot (vanhemman ihmisen silmän valontarve on moninkertainen verrattuna nuoreen),ryhdikäs istuma-asento ja riittävät säätövarat myös ratin (pienehkö ihminen) ja tuttu turvallinen olo ajaessa, tuntuma että autoon voi luottaa kaikissa oloissa, varsinkin huonoissa.Yleensä ikääntyneet eivät ole huippukiinnostuneita jostain premiummielikuvista-päinvastoin jotkut kolmikymppisten miesten audi/bmw-imagot saattaa olla vain pelkkä haitta, vaikka ei se tietysti ko. autojen vika ole.Näistä lähtökohdista kun autoa valitsee niin ensin pitää kai katsoa talvitestit.Tämänvuotisen voitti Cadillac-eli Saab 93 kalliimmalla imagolla, mutta Saab on paljon edullisempi ja sopii vielä budjettiin.Entäs kuinka sitten Saab 93 pärjäsi aikanaan talvitestissä-jaettu toinen sija ja voittaja Opel sekin periaatteessa saman auton edullisempi painos, eli kaikenkaikkiaan yksi parhaista talviautoista,eikä hyvä talviauto ole yleensä kesälläkään huono,kuten ei tämäkään.Valot on halogeeneinakin huippua, jopa niin ettei xenoneitakaan (1000) tarvita, jopa Saabin tehdas lisää tuplaxenoneiden lisäksi lisähalogeenit, että saisi lisähinnan vastikkeeksi edes jotain(katso 2003 TM-talvitesti).Lämmityslaitteen voi ottaa myös automaattisena (kannatettava) koska se on harvoja markkinoilla olevia joka toimii kaikissa keleissä kiitettävästi myös automaattiasennossa, ja tämä jos mikä on tärkeää ikäihmisille, jos ei nyt tietysti muillekin.Automaattiset istuinlämmittimet on tehokkaat (alumperin Saabin keksintö kuten myös niskan "retkahdussuoja" joka on markkinoiden ehkä paras, vaikka Volvo yrittää viedä mainonnalla keksintöä nimiinsä).Saab on todennäköisesti tutun oloinen isoäidillesi,kun hän on ajanut samanmerkkisellä aiemminkin,eikä siten vaadi liikaa "uutta ajattelua", mikä kyllä monen muun merkin ajajille olisi kyllä joskus kohdallaan ja pitkä, useamman sadan kilometrin koeajo mielellään mahdollisimman huonossa talvikelissä ja talveahan täällä riittää.Ehdotelmani onkin Saab 93 Sportcombi 150hv.turbokoneella+automaatti ja näitähän saa turbopilot ym. tarjouksina vähän yli 30000#.Eli ei hyväkään ja premiummielikuvakiistan ulkopuolelle (onneksi) jäävä auto ole välttämättä kallis. PS. Tunnustan toki itselläni on ko.auto tehokkaammalla koneella vain.(55000)
Ompa kovaa kinaa pelkistä autoista. Kun isoäitisi on aiemmin ajanut suurella autolla (Saab 9000 on tiloiltaan yksi suurimmista autoista) ei ihan pikkukinnerit varmaankaan vastaa hänen käsityksiään Autosta. Varsinkin turvallisuus on aivan toista luokkaa, vaikka joillakin on kumma luulo,että pikkuauto olisi yhtä turvallinen kolaritilanteessa kuin suurempi.Pikkuautojen EuroNCAP-pisteet on vertailukelpoisia vain samankokoisten välillä.Vanhemmilla ihmisillä on elimistö jo sen verran hauraampi,ettei asialla paljon kannata leikkiä, varsinkin kun heidän huomiokykynsäkin on väistämättä nuorempia puutteellisempi voi huomiointivirheonnettomuuksia sattua, ja sattuuhan niitä, ainakin lehtien kolariuutisten perusteella.Toinen seikka on ajettavuus,auto pitää olla rauhallisen tasapainoinen,osittain ajovirheitä korjaava-ei kokoajan "ajettava" ns. urheilullisen hermostunut, kaikki urat ja sivutuulet "huomioiva" vikuri jonka kanssa se alentunut huomiokyky menee auton tielläpitämiseen, eikä ympäristön huomiointiin jää enää voimavaroja.Talvi rasittaa monella tavalla lisää kuljettajaa ja kyseessäolevalla vanhemmalla henkilöllä pitäisi mielestäni olla allaan talviauto parhaasta päästä, niin ajettavuudeltaan, kuin myös muilta ominaisuuksiltaan esim. lämmityslaitteisto kokonaisuudessaan, ei pelkkä teho vaan helppo ja yksiselitteinen käyttö.Hyvän auton käyttö vanhemmilla ihmisillä lisää myös muiden kulkijoiden mukavuutta, kun liikenne sujuu ns. norminopeuksilla kun auton ominaisuudet (omituisuudet) ei tarpeettomasti rajoita ajonopeuksia.Hyvä liikkeellelähtökyky,sivistynyt ESP,Erittäin hyvät valot (vanhemman ihmisen silmän valontarve on moninkertainen verrattuna nuoreen),ryhdikäs istuma-asento ja riittävät säätövarat myös ratin (pienehkö ihminen) ja tuttu turvallinen olo ajaessa, tuntuma että autoon voi luottaa kaikissa oloissa, varsinkin huonoissa.Yleensä ikääntyneet eivät ole huippukiinnostuneita jostain premiummielikuvista-päinvastoin jotkut kolmikymppisten miesten audi/bmw-imagot saattaa olla vain pelkkä haitta, vaikka ei se tietysti ko. autojen vika ole.Näistä lähtökohdista kun autoa valitsee niin ensin pitää kai katsoa talvitestit.Tämänvuotisen voitti Cadillac-eli Saab 93 kalliimmalla imagolla, mutta Saab on paljon edullisempi ja sopii vielä budjettiin.Entäs kuinka sitten Saab 93 pärjäsi aikanaan talvitestissä-jaettu toinen sija ja voittaja Opel sekin periaatteessa saman auton edullisempi painos, eli kaikenkaikkiaan yksi parhaista talviautoista,eikä hyvä talviauto ole yleensä kesälläkään huono,kuten ei tämäkään.Valot on halogeeneinakin huippua, jopa niin ettei xenoneitakaan (1000) tarvita, jopa Saabin tehdas lisää tuplaxenoneiden lisäksi lisähalogeenit, että saisi lisähinnan vastikkeeksi edes jotain(katso 2003 TM-talvitesti).Lämmityslaitteen voi ottaa myös automaattisena (kannatettava) koska se on harvoja markkinoilla olevia joka toimii kaikissa keleissä kiitettävästi myös automaattiasennossa, ja tämä jos mikä on tärkeää ikäihmisille, jos ei nyt tietysti muillekin.Automaattiset istuinlämmittimet on tehokkaat (alumperin Saabin keksintö kuten myös niskan "retkahdussuoja" joka on markkinoiden ehkä paras, vaikka Volvo yrittää viedä mainonnalla keksintöä nimiinsä).Saab on todennäköisesti tutun oloinen isoäidillesi,kun hän on ajanut samanmerkkisellä aiemminkin,eikä siten vaadi liikaa "uutta ajattelua", mikä kyllä monen muun merkin ajajille olisi kyllä joskus kohdallaan ja pitkä, useamman sadan kilometrin koeajo mielellään mahdollisimman huonossa talvikelissä ja talveahan täällä riittää.Ehdotelmani onkin Saab 93 Sportcombi 150hv.turbokoneella+automaatti ja näitähän saa turbopilot ym. tarjouksina vähän yli 30000#.Eli ei hyväkään ja premiummielikuvakiistan ulkopuolelle (onneksi) jäävä auto ole välttämättä kallis. PS. Tunnustan toki itselläni on ko.auto tehokkaammalla koneella vain.(55000)
Repesin... täällä haetaan mummoautoa ja ehdotellaan tehokkaita vauhtihirmuja. Turvallisuus on tietenkin tärkeää, mutta ajattele myös muiden turvallisuutta ja aktiivista liikenneturvallisuutta, eikä vain massaa.
Onko tuo tarjous vielä voimassa? Jos on niin tuollainen Saab voisi kyllä olla oivallinen vaihtoehto, jos saa noin halvalla. Ainoa ongelma taitaa olla, että käsittääkseni loistavat penkit saa vasta Vector-varusteversioon. 1.8T liikkuisikin varmaan mummolle vähintäänkin riittävän ripeästi.
Simppa, sulla kun tuntuu olevan tuo Lexuksen tiloihin vetoaminen silloin tällöin mieluisaa puuhaa, niin on pakko kysyä että pidätkö sen 159-Alfan tiloja jotenkin isompina?
Simppa, sulla kun tuntuu olevan tuo Lexuksen tiloihin vetoaminen silloin tällöin mieluisaa puuhaa, niin on pakko kysyä että pidätkö sen 159-Alfan tiloja jotenkin isompina?
Samaa sarjaa ovat 159 ja IS Lexus, eli pieniä takatiloiltaan. Muuten kyllä tuo pikku Lexus on oivallinen kärry.
Turhaan K10 repeilet.Ei täällä mummoautoa etsitä-vaan mummolle Autoa,ja mummo ajaa nyt Saab 9000:lla,eikä 150hv:n perusauto mikään tykki sentään ole,eikä varmaan painakaan 9000:sta enempää.En tiedä mihin itse olet tottunut,mutta ei kaikki iäkkäämmätkään ihmiset tyydy Micraan tai Yarikseen,meitä nyt vaan sattuu olemaan niin monenlaisia-autoilijoita nimittäin.
Kuka tässä nyt on lexuksen(IS) takatiloista puhunut, pienethän ne on! Sinä väitit volvon s60 tilavaksi jota se ei ole. Katso nuo kuvat niin voit varmistua asiasta että tuollasessa pikkukipossa kuin corolla on suuremmat takatilat kuin tuossa "avarassa" s60 volvossa. Siihen ei tarvita mitään "arvovaltaista" teenjuojien autolehteä. Tuohon ei tarvitse kuin omat silmät päähän ilman volvolaseja.
Minkä takia maksoit noista corollan korjauksista, hölmökö olet? Takuu olisi korvannut nuokin viat, ilman minkään näköisiä kuluja. No kukin taaplaa tyylillään. Puhut kyllä ihan mitä sattuu, kovin tuntuu uskottavilta nuo sun jutut.
Mulle on aivan sama millä se clarksoni ajaa, tekeekö se jostain autosta jotenkin ylivertaisen? Ajoihan se tuolla gt fordillakin ja kovin tuntui tyytyväinen olevan, joutui julkisesti pyytämään tehtaalta rahat takaisin.
Kummallista väittelyä tilakysymyksistä. Itselleni auton valinnassa tilat ovat aina olleet kaikkein helpoin ja selkeästi kokeiltavissa oleva asia. Auto otetaan koeajoon illaksi tai viikonlopuksi, pakataan perhe mukaan ja kokeillaan miten mahtuu. Voidaan myös pyytää paria kaveria mukaan, yleensä ovat mielellään lähteneet koeajolle. Ei siinä mittanauhaa tai mitoituskuvia tarvita. Corolla ja S60 tuskin ovat kenelläkään vaihtoehtoja, joita kannattaa verrata keskenään. Ovat sen verran eri asiakassegmentille tehtyjä.
Kuka tässä nyt on lexuksen(IS) takatiloista puhunut, pienethän ne on! Sinä väitit volvon s60 tilavaksi jota se ei ole. Katso nuo kuvat niin voit varmistua asiasta että tuollasessa pikkukipossa kuin corolla on suuremmat takatilat kuin tuossa "avarassa" s60 volvossa. Siihen ei tarvita mitään "arvovaltaista" teenjuojien autolehteä. Tuohon ei tarvitse kuin omat silmät päähän ilman volvolaseja.
Minkä takia maksoit noista corollan korjauksista, hölmökö olet? Takuu olisi korvannut nuokin viat, ilman minkään näköisiä kuluja. No kukin taaplaa tyylillään. Puhut kyllä ihan mitä sattuu, kovin tuntuu uskottavilta nuo sun jutut.
Mulle on aivan sama millä se clarksoni ajaa, tekeekö se jostain autosta jotenkin ylivertaisen? Ajoihan se tuolla gt fordillakin ja kovin tuntui tyytyväinen olevan, joutui julkisesti pyytämään tehtaalta rahat takaisin.
Nuo kuvasi eivät kerro yhtään mitään. Niistä ei käy ilmi penkkien säätövaroja saati asentoa johon ne on säädetty. Kumma vimma sinulla haukkua kaikkia Volvoja pieniksi, vaikka tosiasiat puhuvat aivan muuta. En ole sitäpaitsi missään viestissäni väittänyt S60:stä isoksi. Se on kuitenkin Corollaa isompi sisätiloiltaan, ja luokassaan (ns. pikkupremiumit) keskitasoa.
Missäs olen puhunut mitään korjausten maksajasta? En missään. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että vioista on aina harmia.
Kyllä se jotain kertoo, että Clarkson valitsi XC90 vollen jo toisen kerran perhekuljettimekseen.
"Missäs olen puhunut mitään korjausten maksajasta? En missään. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että vioista on aina harmia."
Esim. silloin on kun sanoit että corollan huoltokulut oli paljon suuremmat kuin Alfassa. Totta on tuo, että niistä on aina harmia maksoipa kuka tahansa.
Eikä tässä sen kummempaa vimmaa ole Volvoja haukkua ahtaiksi mutta eihän niitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa tilaviksi, olipa malli mikä tahansa. Siksi ihmettelen miten niitä joku viitsi edes suositella perhekäyttöön. Auton suunniteltu asiakaskunta tuskin on tuo, tietenkin hyvä volvolle että kauppa on käynyt muutenkin kuin kaupparatsuille.
Volvo on kyllä lähtökohdiltaan suunniteltu tilavaksi mutta se hukataan siihen kun auton leveys tippuu huomattavasti ikkunalinjassa sekä "ovipahvit" on muotoiltu järkyttävän paksuiksi. Sisäleveys on varmaan yli puolimetriä vähemmän kuin ovien ulkopinnat.
Ja eikö saisi vituttaa se, kun silloin harvoin käy kylillä ja tarvitsee taksia kotiin niin saa jonkun v70. Sitten siellä ollaan polvet suussa se 10km kotiin, ja kun kyytiä ei kestä yrjöömättä sen takia koska polvet on painanut sisukalut paskaksi tulee kyyti melkolailla hintoihinsa.
ps. naapuri muuten valitsi audi q7:n koska volvon xc90 oli pieni 6henkiselle perheelle.
No kun ei vaan täytä yksikään volvo noita kriteerejä, joita minulla on.
-volvon kääntöympyrä on kaukana helposta
Katsoppa Volvon sivuilta S80 malli kääntösäde.
http://www.volvocars.fi/models/s80/techSpec.htm
Se on 11,2m, eli luokassaan suorastaa pieni.
-ilmastointi rikki jokaisesta yli vuoden vanhasta volvosta
(kaverille katseltiin käytettyä volvoa, niin 11/12kpl myynnissä olleista ei ilmastointi toiminut viime kesänä, siis tyyppivika ja kaikkiin oli paksu tukko kuitteja tehdyistä korjauksista, eihän niitä pitäisi olla 1-2v vanhoissa ja alle 170tkm ajetuissa autoissa ollenkaan)
Heh, uskoo ken haluaa.
-ahtaita, paitsi edestä
Juu, S80 ja XC90 liian pieniä? Kuinka iso kaljamaha pitää olla, ettei näihin mahdu? Kumma, kun noita uusia S80:ä näkee jo nyt ihan pirusti takseina.
-farkkumalli johon mahtuu koirat ja lastenvaunut puuttuu kokonaan volvolta
Uuteen V70:neen ja XC90:een ainakin menee. V50 malliinkin menee.
-takaistuinta johon mahtuu isofix kiinnitteinen turvaistuin ei volvo ole valmistanut sitten 960 mallin
Ja höpö höpö. Itse olen todistetusti saanut S60:sen takapenkille menemään kohtuu kivuttomasti.
-huoltokustannukset ovat aivan käsittämättömät
Eipä ole minun Volvoissani ollut. Sitävastoin Corollan huoltokulut olivat suuret.
-uusi v70 on lisäksi järkyttävän ruma ja kontin korkeus on jotain 25cm ikkunan alalaitaan.
Jaa. Katsoppas niitä litralukuja uudestaan. "withits 540 litres, it is 55 litres more than the previous generation". Ihan kelpo luku mielestäni. Esimerkiksi Avensis-farkun tavaratila on kymmeniä litroja pienempi.
-surkea jälleenmyynti arvo (johtuu juuri noista kaikista edellämainituista syistä)
Ei se huono ole. Volvoja tuodaan maahan kaikista automerkeistä eniten Saksasta. Se laskee hintoja. Samasta ongelmasta kärsivät myös BMW ja mersu, miksei volkkarikin. Toyotia sen sijaan ei ulkomailta rahdata.
-ford yhteistyö on myös huomattava miinus, miksi en ostaisi 20te halvempaa focusta koska saan saman auton huomattavasti halvemmalla.
Sinä et ole koskaan S40-mallia ajanutkaan, jos et pysty tekemään eroa Focukseen.
-surkeahko viimeistely sisätiloissa huomioiden auton hinnan.
Ahaa, tämä on aivan uusi juttu. Corollassa kojelauta nitisi, yhdessäkään omistamassani Volvossa en ole törmännyt moiseen
-heikko suorituskyky/kulutus suhde. 2.4l bensa aivan käsittämätön, kulutus kaupungissa ei mennyt millään alle 12l/100km ja auto on kuitenkin suorituskyvyltään yhtäläinen johonkin kaasari 240:een
perus 140hv 2.4l kiihtyy 10,5s 0-100km/h. Ei tuo nyt ihan toivoton luku ole. Tehokkaampi meneekin sitten tasan yhdeksässä sekunnissa. Tiedoksesi muuten, että 200-sarjan volvoja on valmistettu tehokaillakin yli 150hv koneilla, jotka menevät alle 10s 0-100km/h.
Mitään niin hyvää taas volvosta ei löydy, jotta kumoaisi nuo edellä mainitut heikkoudet. Ainut hyvä on tosiaan nuo etuistuimet.
Sitä paitsi missä viestissä tuon s60 mallin suuremmat takatilat tuli ilmi, mulla meni täysin ohi. Siinähän oli 10cm matalampi ja 3cm lyhyempi tuo takaistuimen tila. Levydessä sentään volvo oli 3cm parempi.
Katsoppa sen kenesiksen viesti ylempää.
No ole sinä kuitenkin simppa tyytyväinen siihen "rohjoos", kyllä sitten joskus tajuat millanen ahdas paska tuli omistettua. Ainahan nykyinen auto on se paras ja edellinen se huonoin.
No ei todellakaan aina ole. Esimerkiksi väyrysen minä haukuin suohon jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Enkä minä tätä Volvoaakaan vielä parhaaksi omistamakseni autoksi nosta. 164 pysyy sillä pallilla.
Sitä paitsi ei minulla vieläkään sitä corollaa ole, on kyllä ollut 3kpl ja Toyota nyttenkin. On tosin ollut paljon muitakin Oopeleita, Volkkareita, Volvoja, Saabbeja, Mersukin ja kaikenmaailman laina autoja. Mutta kun ennen oli reissutyö ei noihin voinut enää luottaa ja oli pakko kallistua noihin japseihin, ettei jäänyt palkat saamatta.
Heh, ainoa minut tiellejättänyt auto on mersu. Muiden kanssa ei ole ollut edes lähellä. Corollassa kutakuinkin saman verran vikaa kuin Alfa Romeo 164 2.0 TS:ssä.
No mitäpä niillä v70 volvon takakontin litroilla tekee kun tila on toivottoman matala. Sinne ei mahtunut vaunut kuin #&%£$!* laitettuna. Mukavampihan ne on nostaa sinne kokonaisina ja laittaa koira vartioimaan niitä. Ei tarvitse omaan autoon laittaa niitä edes linkkuun, eipähän tarvitse aina purkaa kaikkea rekvisittaa ensin vaunuista pois ja sitten taas takaisin.
Olen ajanut kummallakin, sekä uudella focuksella ja v50 volvolla. Parempana pidin tuota fordia, juuri sen takia että volvossa tuli ahtaan paikan kammo sen kapeuden takia. Ajettavuudeltaan noissa ei eroa syntynyt.
Ei nuo edelliset autot uusia ollut, mersu oli ajettu 680tkm ja nykyään samainen auto on ajettu 840tkm, ainoa noista mikä ei jättänyt tielle.
Volvoon tuli ruostereikiä(8vuotta vanha silloin) ja bensapumppu sanoi sopparin irti. Vag laitteista jäi kahvatkäteen ja ohjaustehostimesta ja jarruista nesteet pihalle pakkasella, ohjaustehtimen sylinteriä ei voinut edes purkaa/korjata vaan joutui laittamaan uuden. Saabeissa ei ollut muuta vikaa kuin lämmityslaitteet ja kulutus, sekä taka-akselit repesivät molemmista irti. Opel Vectrassa taas ei muuta ollutkaan kuin vikaa, siitä hajosi varmaan kaikki mitä autosta voi hajota. korjauskulut oli yli markan/km, jaksoin tuohonkin autoon uskoa yli 50tkm.
Volvo ei varmasti ole valmistanut 240 KAASARIMALLIA yli 150hv vesiona, ellei sitten ole joku erikoiserä kilpakäyttöön.
Mitä vikaa tossa sun Corollassa muuten oli, olisi kiva tietää kun itsellä oli noita kuitenkin se 3kpl. Ajoin niillä sen 150tkm yhteensä, eikä koko matkalla mennyt kuin bensaa ja öljyt vaihdettin. Tossa oli myynnissä yksi vm.03 corolla joka oli vartiontiliikkeen vanha, kilometrejä oli 330tkm ja ainut vika oli koiranpureskelema ratinkehä sekä naarmuja siellä täällä. Hinta oli 10900e, huoltokirjan/historian mukaan mitään muuta kuin normi huollot ei oltu tehty ja jarrupalat vaihdettu 2kertaa.
Joissain vm05. corollissa oli ohjaustehostimen kiinnityksessä vikaa, tosin sekin johtui siitä että oli boschin tekemä himmeli. Jos olisivat pysyneet denson valmistamissa ei olisi ollut tuotakaan ongelmaa.
Turha mussutta tuostakaan:
-Land Cruiser varusteltuna,toimituskuluin ja kaikilla varusteilla n.85000e
-Volvo s80 vastaavalla koneella ja varusteilla n.94000e
Saa Land Cruiseriin vielä 50000km bensat ilmaiseksi Volvoon nähden.
Tietääkseni tuo Land Cruiser on isompi kuin s80 Volvo, vai väitelläänkö vielä siitäkin.
94 000 hinnalla Volvossa on kaikki mahdolliset himmelit, mitä maanpäällä kantaa sekä V8 kone. V8 perushinta on
S80 V8 AWD Summum aut (2007) 89600
Ja tuossa on Dynaudion poppikoneesta lähtien melkein kaikki varusteet mukana. Tehoa löytyy 315 hv
Entäpä Land Cruiser:
Land Cruiser 4.0 V6 VVT-i Executive Aut. 8h 81 920
Isoin kone mitä Land Cruiseriin saa on 4-litrainen kuutonen, jossa tehoa on 249hv. Noh, vertaa vaan, mutta aika naurettavaksi saatat itsesi vertailemalla täysin eri teholuokan koneita. Suorituskyvyn puolesta (suoralla) Land Cruiseria tulisi verrata 2.5T koneiseen Volvoon. Itse nuo maasturit unohdin, sillä ei noilla maastureilla tavallinen käyttäjä tee mitään. Huonoja ajaa, ja muutenkin normaalikäyttöön aika turhia. Mutta löytyy Volvoltakin XC90
Ei ne uudet maasturit huonoja ajaa ole. Päinvastoin esim. LandCruiser tms. etenee kuin juna - mitä huonompi keli sitä parempi. Tosin urheilullisuutta ei löydy, mutta vakautta kylläkin.
Jos Simpan viimeisimmät muistikuvat maastureista on armeijan UAZ:sta niin saat kommenttisi anteeksi ...nekin tosin olivat hyviä hankalassa maastossa. Luotettavuus ja toimivuus oli sen sijaan huonompaa kuin Skodissa, Ladoissa ja Volkkareissa yhteensä.
Hyvä meininki täällä ! Nyt ehdotellaan jo mummolle kunnon autoja. Meidän mummo on kyllä nuorempana ajellut veekasi letukalla, joten olisi voinut innostuakin. Tein kuitenkin hiukan maltillisempia ehdotuksia jotta jäisi perintöäkin...
Uutta näkökulmaa. Miksiköhän Fifth Gear antaa S60 Volvolle täydet viisi tähteä tilavuudesta, kun Corolla saa vain kolme tähteä? Valehtelevat?
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Volvo&mk=&model=813&x=18&y=9
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=813&description=Volvo%20S60
Ja Corolla:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=43&description=Toyota%20Corolla
Volvo S80 sai neljä tähteä tilavuudesta; "Occupants get an abundance of cabin space and the boot is decently proportioned, too."
Edellinen S80 sai täydet viisi tähteä tilavuudesta.
V70 täyden viisi tähteä tilavuudesta:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=743&description=Volvo%20V70
Volvo XC90 täydet viisi tähteä tilavuudesta näillä sanoilla;
We can't think of a much better way to move both a family and stuff. The light, roomy cabin is a great place to spend time, with occasional third row seats giving total flexibility
Pieniä nämä Volvot tosiaan
Volvot janoisia? Mitä sanotaankaan siitä mahtavasta Land Cruiserista:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Toyota&mk=&model=889&x=25&y=13
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Volvo&mk=&model=813&x=18&y=9
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=813&description=Volvo%20S60
Ja Corolla:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=43&description=Toyota%20Corolla
Volvo S80 sai neljä tähteä tilavuudesta; "Occupants get an abundance of cabin space and the boot is decently proportioned, too."
Edellinen S80 sai täydet viisi tähteä tilavuudesta.
V70 täyden viisi tähteä tilavuudesta:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=743&description=Volvo%20V70
Volvo XC90 täydet viisi tähteä tilavuudesta näillä sanoilla;
We can't think of a much better way to move both a family and stuff. The light, roomy cabin is a great place to spend time, with occasional third row seats giving total flexibility
Pieniä nämä Volvot tosiaan
Volvot janoisia? Mitä sanotaankaan siitä mahtavasta Land Cruiserista:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Toyota&mk=&model=889&x=25&y=13
Kyllähän S60 aika ahtaanpuoleinen on, varsinkin ulkomittoihin verratuna. Tarkistin muistikuvia mm. Hesarin koeajosta syksyltä 2006 ja Tekniikan maailman vertailusta 2005, ne tukevat muistikuvia, aika ahdasta on. Jokainen tietentenkin mittaa sen riittävyyden henkilökohtaisesti. Laadukkana ajokkina ainakin Hesarin koeajossa pidettiin, eli eiköhän viimeistely täytä aika kovatkin vaatimukset.
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, etten S60:stä mummmolle suosittelisi, vähän liian räyhäkkä.
Lucky Luke: Perinnöstä puheenollen, kävisikö mummolle sama lahja kuin vaarillekin, eli se perinteinen mopo .
Lucky Luke: Perinnöstä puheenollen, kävisikö mummolle sama lahja kuin vaarillekin, eli se perinteinen mopo .
Ei kelpaa vaarillekaan mopo enää kun ostavat niitä yli tuhatkuutioisia moottoripyöriä ensipyöriksi. Kyllähän se hyvin onnistuu yli 30 vuotta sitten hankitun ajokortin valtuutuksella.
Olin viime viikolla uuden S60 kyydissä ja ainakin edessä oli riittävästi tilaa!
Vaarille voisi ostaa radion, mutta on kuuro, siis televisio, mutta on lähes sokea, mopo on silloin paras?
No olkoon vaikka kuudes vaihe. Miten voi olla noin vaikeaa uskoa niitä volvoja pieniksi KOKOLUOKASSAAN. Volvot on kyllä isoja autoja ajettavuudeltaan,ulkokuoriltaan,hinnaltaan,huoltokuluiltaan ja lähes kaikessa muussa mutta ei sisätiloiltaan.
Niin mitä vikoja siinä sun corollassa oli? Veikkapa ettei sulla koko autoa ole ollutkaan saati niitä vikoja.
Corollan 150tkm huoltokulut on saman verran kuin Alfa Romeon 30tkm ja 60tkm huollot yhteensä ilman lisätöitä ja niitä kyllä tuossa italian ihmeessä riittää. Alfaan pelkkä remmin vaihto maksaa 700e ja sekin on joka 60tkm välein. Sillä saa corollaan jo 7x15tkm huolon joka tekee 105tkm.
Saa multa 3 1/2 pistettä! Kokoluokassaan 4pistettä!
Saa multa 3- pistettä! Kokoluokassaan 2pistettä!
Eikä tähän tarvittu edes mitään Fifth Gearia! Miksikön noihin etupenkkeihin on muuten tehty nuo "koverrukset"? Ovat varmaan vaan koristeet.
Tässä lisää noita tilaihmeitä, mallia v70.
Kyllä on valtava kontti! Suhteuta niskatukeen jonka korkeus on n.10cm.
Niin ja loppuksi vielä semmosta. En todellakaan ole mitään sitä vastaan että jollakin on volvo, sehän on ihan hyvä auto ja kiva sille joka ajaa paljon maantiellä eikä kuljeta kuin korkeintaan eukkoaan/kaveriaan tms.
Mutta turha sitä on tulla väittämään tilavaksi tai ketteräksi kaupunki autoksi. Se on lähinnä surkuhupaisa vehje noitten sisätilojen suhteen ja niille jotka sitä tarvitsee vihonviimeinen valinta, ellei sitten ego anna periksi valita jotain muuta.
Kriteerit:
-Pienikokoinen ihminen
-Automaatti pitää olla
-Metalliväri mielellään punainen
-Suht. uusi ellei ihan uusi
-20-30k eur
Mielestäni hyviä kiinnitettäviä seikkoja, on:
-Helppokulkuisuus tarpeeksi korkea, mutta ei liian korkea maasturi
-Helppokäyttöisyys
-Toimivuus
-Mukava matka-ajo
-parkkitutkat
Kuvailusi hakee jotain Nissan Noten tapaista.
Niin mitä vikoja siinä sun corollassa oli? Veikkapa ettei sulla koko autoa ole ollutkaan saati niitä vikoja.
Corollan 150tkm huoltokulut on saman verran kuin Alfa Romeon 30tkm ja 60tkm huollot yhteensä ilman lisätöitä ja niitä kyllä tuossa italian ihmeessä riittää. Alfaan pelkkä remmin vaihto maksaa 700e ja sekin on joka 60tkm välein. Sillä saa corollaan jo 7x15tkm huolon joka tekee 105tkm.
XC90 on ISO sisätiloiltaan kokoluokassaankin! Väitätkö nyt oikeasti, että englannin isoin vakavasti otettava automedia huijaa sivuillaa, kun latelee X90 vollesta tällaista:
"We can't think of a much better way to move both a family and stuff. The light, roomy cabin is a great place to spend time, with occasional third row seats giving total flexibility."
Jos S80 on niin kovin pieni kokoluokassaan, niin miksi jo nyt näitä uusia malleja näkyy takseina ihan pirusti? S80 on luokassaan vähintäänkin keskitasoa. A6 on kyllä isompi. Taas lainaus Fifth Gearistä:
"Occupants get an abundance of cabin space and the boot is decently proportioned, too."
Plussissa mainitaan: 2) Spacious, well-finished interior.
Mitähän tuo spacious mahtaakan tarkoittaa, kun et noita vanhempiakaan lähettämiäni "enklannin" kielisiä viestejä ymmärtänyt. Oiskoha spacious tilava/avara? Ainiin, mutta Fifth Gearhan varmaan huijaa, kun tuollaista kirjoittaa!
Olenko jossain väittänyt S60 Volvoa kokoluokassaan isoksi? Itse aloitit tämän vänkäämisen sen sisätiloista verrattuna Corollaan. Nyt kun sitten huomaat olleesi väärässä, aloitat vänkäämisen verrattuna kokoluokkaan. Luokassaan S60 kyllä ihan kohtalaisen kokoinen. Esim IS Lexus on takatiloiltaan paljon pienempi kippo.
jarruja korjailtiin huollossa kaksi kertaa, ohjaustehostin meni vaihtoon, aiheeton varoitusvalovika. Siinähän nuo.
Noh, saatoin liitoitella Alfan huoltokulujen halpuutta, muta kuka sen kiesin deltassa käskee huoltamaan? Ja mitä lisätöitä Italian ihmeessä riittää? Sulla on varmaan paljonkin kokemusta? Mahtaa sinua vaan potuttaa, kun ei aikanaan ollut varaa isoon "italianihmeeseen".
Tästä voit vielä lukea vakavamielisen artikkelin, miksi Jeremy Clarkson ajaa "pientä" XC90 Volvoa:
http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article1289711.ece
Tuo kaveri on ajanut varmaan jokaista mahdollista autoa, mitä maanpäällä kantaa. Lisäksi hänellä on rahaa kuin p#skaa, joten turha vedota Volvon halvempaan hintaan verrattuna kilpakumppaneihin.
Ompa kovaa kinaa pelkistä autoista. Kun isoäitisi on aiemmin ajanut suurella autolla (Saab 9000 on tiloiltaan yksi suurimmista autoista) ei ihan pikkukinnerit varmaankaan vastaa hänen käsityksiään Autosta. Varsinkin turvallisuus on aivan toista luokkaa, vaikka joillakin on kumma luulo,että pikkuauto olisi yhtä turvallinen kolaritilanteessa kuin suurempi.Pikkuautojen EuroNCAP-pisteet on vertailukelpoisia vain samankokoisten välillä.Vanhemmilla ihmisillä on elimistö jo sen verran hauraampi,ettei asialla paljon kannata leikkiä, varsinkin kun heidän huomiokykynsäkin on väistämättä nuorempia puutteellisempi voi huomiointivirheonnettomuuksia sattua, ja sattuuhan niitä, ainakin lehtien kolariuutisten perusteella.Toinen seikka on ajettavuus,auto pitää olla rauhallisen tasapainoinen,osittain ajovirheitä korjaava-ei kokoajan "ajettava" ns. urheilullisen hermostunut, kaikki urat ja sivutuulet "huomioiva" vikuri jonka kanssa se alentunut huomiokyky menee auton tielläpitämiseen, eikä ympäristön huomiointiin jää enää voimavaroja.Talvi rasittaa monella tavalla lisää kuljettajaa ja kyseessäolevalla vanhemmalla henkilöllä pitäisi mielestäni olla allaan talviauto parhaasta päästä, niin ajettavuudeltaan, kuin myös muilta ominaisuuksiltaan esim. lämmityslaitteisto kokonaisuudessaan, ei pelkkä teho vaan helppo ja yksiselitteinen käyttö.Hyvän auton käyttö vanhemmilla ihmisillä lisää myös muiden kulkijoiden mukavuutta, kun liikenne sujuu ns. norminopeuksilla kun auton ominaisuudet (omituisuudet) ei tarpeettomasti rajoita ajonopeuksia.Hyvä liikkeellelähtökyky,sivistynyt ESP,Erittäin hyvät valot (vanhemman ihmisen silmän valontarve on moninkertainen verrattuna nuoreen),ryhdikäs istuma-asento ja riittävät säätövarat myös ratin (pienehkö ihminen) ja tuttu turvallinen olo ajaessa, tuntuma että autoon voi luottaa kaikissa oloissa, varsinkin huonoissa.Yleensä ikääntyneet eivät ole huippukiinnostuneita jostain premiummielikuvista-päinvastoin jotkut kolmikymppisten miesten audi/bmw-imagot saattaa olla vain pelkkä haitta, vaikka ei se tietysti ko. autojen vika ole.Näistä lähtökohdista kun autoa valitsee niin ensin pitää kai katsoa talvitestit.Tämänvuotisen voitti Cadillac-eli Saab 93 kalliimmalla imagolla, mutta Saab on paljon edullisempi ja sopii vielä budjettiin.Entäs kuinka sitten Saab 93 pärjäsi aikanaan talvitestissä-jaettu toinen sija ja voittaja Opel sekin periaatteessa saman auton edullisempi painos, eli kaikenkaikkiaan yksi parhaista talviautoista,eikä hyvä talviauto ole yleensä kesälläkään huono,kuten ei tämäkään.Valot on halogeeneinakin huippua, jopa niin ettei xenoneitakaan (1000) tarvita, jopa Saabin tehdas lisää tuplaxenoneiden lisäksi lisähalogeenit, että saisi lisähinnan vastikkeeksi edes jotain(katso 2003 TM-talvitesti).Lämmityslaitteen voi ottaa myös automaattisena (kannatettava) koska se on harvoja markkinoilla olevia joka toimii kaikissa keleissä kiitettävästi myös automaattiasennossa, ja tämä jos mikä on tärkeää ikäihmisille, jos ei nyt tietysti muillekin.Automaattiset istuinlämmittimet on tehokkaat (alumperin Saabin keksintö kuten myös niskan "retkahdussuoja" joka on markkinoiden ehkä paras, vaikka Volvo yrittää viedä mainonnalla keksintöä nimiinsä).Saab on todennäköisesti tutun oloinen isoäidillesi,kun hän on ajanut samanmerkkisellä aiemminkin,eikä siten vaadi liikaa "uutta ajattelua", mikä kyllä monen muun merkin ajajille olisi kyllä joskus kohdallaan ja pitkä, useamman sadan kilometrin koeajo mielellään mahdollisimman huonossa talvikelissä ja talveahan täällä riittää.Ehdotelmani onkin Saab 93 Sportcombi 150hv.turbokoneella+automaatti ja näitähän saa turbopilot ym. tarjouksina vähän yli 30000#.Eli ei hyväkään ja premiummielikuvakiistan ulkopuolelle (onneksi) jäävä auto ole välttämättä kallis. PS. Tunnustan toki itselläni on ko.auto tehokkaammalla koneella vain.(55000)
Repesin... täällä haetaan mummoautoa ja ehdotellaan tehokkaita vauhtihirmuja. Turvallisuus on tietenkin tärkeää, mutta ajattele myös muiden turvallisuutta ja aktiivista liikenneturvallisuutta, eikä vain massaa.
Onko tuo tarjous vielä voimassa? Jos on niin tuollainen Saab voisi kyllä olla oivallinen vaihtoehto, jos saa noin halvalla. Ainoa ongelma taitaa olla, että käsittääkseni loistavat penkit saa vasta Vector-varusteversioon. 1.8T liikkuisikin varmaan mummolle vähintäänkin riittävän ripeästi.
Simppa, sulla kun tuntuu olevan tuo Lexuksen tiloihin vetoaminen silloin tällöin mieluisaa puuhaa, niin on pakko kysyä että pidätkö sen 159-Alfan tiloja jotenkin isompina?
ketjukone 164sessa TS mallissa, jos sitä tarkoitit....
ketjukone 164sessa TS mallissa, jos sitä tarkoitit....
Aivan. V6-mallit ovat hihnalla.
Samaa sarjaa ovat 159 ja IS Lexus, eli pieniä takatiloiltaan. Muuten kyllä tuo pikku Lexus on oivallinen kärry.
Turhaan K10 repeilet.Ei täällä mummoautoa etsitä-vaan mummolle Autoa,ja mummo ajaa nyt Saab 9000:lla,eikä 150hv:n perusauto mikään tykki sentään ole,eikä varmaan painakaan 9000:sta enempää.En tiedä mihin itse olet tottunut,mutta ei kaikki iäkkäämmätkään ihmiset tyydy Micraan tai Yarikseen,meitä nyt vaan sattuu olemaan niin monenlaisia-autoilijoita nimittäin.
Kuka tässä nyt on lexuksen(IS) takatiloista puhunut, pienethän ne on! Sinä väitit volvon s60 tilavaksi jota se ei ole. Katso nuo kuvat niin voit varmistua asiasta että tuollasessa pikkukipossa kuin corolla on suuremmat takatilat kuin tuossa "avarassa" s60 volvossa. Siihen ei tarvita mitään "arvovaltaista" teenjuojien autolehteä. Tuohon ei tarvitse kuin omat silmät päähän ilman volvolaseja.
Minkä takia maksoit noista corollan korjauksista, hölmökö olet? Takuu olisi korvannut nuokin viat, ilman minkään näköisiä kuluja. No kukin taaplaa tyylillään. Puhut kyllä ihan mitä sattuu, kovin tuntuu uskottavilta nuo sun jutut.
Mulle on aivan sama millä se clarksoni ajaa, tekeekö se jostain autosta jotenkin ylivertaisen? Ajoihan se tuolla gt fordillakin ja kovin tuntui tyytyväinen olevan, joutui julkisesti pyytämään tehtaalta rahat takaisin.
Kummallista väittelyä tilakysymyksistä. Itselleni auton valinnassa tilat ovat aina olleet kaikkein helpoin ja selkeästi kokeiltavissa oleva asia. Auto otetaan koeajoon illaksi tai viikonlopuksi, pakataan perhe mukaan ja kokeillaan miten mahtuu. Voidaan myös pyytää paria kaveria mukaan, yleensä ovat mielellään lähteneet koeajolle. Ei siinä mittanauhaa tai mitoituskuvia tarvita. Corolla ja S60 tuskin ovat kenelläkään vaihtoehtoja, joita kannattaa verrata keskenään. Ovat sen verran eri asiakassegmentille tehtyjä.
Minkä takia maksoit noista corollan korjauksista, hölmökö olet? Takuu olisi korvannut nuokin viat, ilman minkään näköisiä kuluja. No kukin taaplaa tyylillään. Puhut kyllä ihan mitä sattuu, kovin tuntuu uskottavilta nuo sun jutut.
Mulle on aivan sama millä se clarksoni ajaa, tekeekö se jostain autosta jotenkin ylivertaisen? Ajoihan se tuolla gt fordillakin ja kovin tuntui tyytyväinen olevan, joutui julkisesti pyytämään tehtaalta rahat takaisin.
Nuo kuvasi eivät kerro yhtään mitään. Niistä ei käy ilmi penkkien säätövaroja saati asentoa johon ne on säädetty. Kumma vimma sinulla haukkua kaikkia Volvoja pieniksi, vaikka tosiasiat puhuvat aivan muuta. En ole sitäpaitsi missään viestissäni väittänyt S60:stä isoksi. Se on kuitenkin Corollaa isompi sisätiloiltaan, ja luokassaan (ns. pikkupremiumit) keskitasoa.
Missäs olen puhunut mitään korjausten maksajasta? En missään. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että vioista on aina harmia.
Kyllä se jotain kertoo, että Clarkson valitsi XC90 vollen jo toisen kerran perhekuljettimekseen.
"Missäs olen puhunut mitään korjausten maksajasta? En missään. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että vioista on aina harmia."
Esim. silloin on kun sanoit että corollan huoltokulut oli paljon suuremmat kuin Alfassa. Totta on tuo, että niistä on aina harmia maksoipa kuka tahansa.
Eikä tässä sen kummempaa vimmaa ole Volvoja haukkua ahtaiksi mutta eihän niitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa tilaviksi, olipa malli mikä tahansa. Siksi ihmettelen miten niitä joku viitsi edes suositella perhekäyttöön. Auton suunniteltu asiakaskunta tuskin on tuo, tietenkin hyvä volvolle että kauppa on käynyt muutenkin kuin kaupparatsuille.
Volvo on kyllä lähtökohdiltaan suunniteltu tilavaksi mutta se hukataan siihen kun auton leveys tippuu huomattavasti ikkunalinjassa sekä "ovipahvit" on muotoiltu järkyttävän paksuiksi. Sisäleveys on varmaan yli puolimetriä vähemmän kuin ovien ulkopinnat.
Ja eikö saisi vituttaa se, kun silloin harvoin käy kylillä ja tarvitsee taksia kotiin niin saa jonkun v70. Sitten siellä ollaan polvet suussa se 10km kotiin, ja kun kyytiä ei kestä yrjöömättä sen takia koska polvet on painanut sisukalut paskaksi tulee kyyti melkolailla hintoihinsa.
ps. naapuri muuten valitsi audi q7:n koska volvon xc90 oli pieni 6henkiselle perheelle.