Ja eikö saisi vituttaa se, kun silloin harvoin käy kylillä ja tarvitsee taksia kotiin niin saa jonkun v70. Sitten siellä ollaan polvet suussa se 10km kotiin, ja kun kyytiä ei kestä yrjöömättä sen takia koska polvet on painanut sisukalut paskaksi tulee kyyti melkolailla hintoihinsa.
Mikä helpotus! Luulin pitkän aikaa, että se paha olo taksissa johtui baarissa nautituista virvokkeista. Oishan se pitänyt tajuta, että se kirottu taksiyrittäjä Volvoineen sen aiheuttikin. Pirulainen, paljon uppos rahaa siihenkin huijaukseen, kun piti sisustan siivoukset maksaa.
Eikä tässä sen kummempaa vimmaa ole Volvoja haukkua ahtaiksi mutta eihän niitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa tilaviksi, olipa malli mikä tahansa. Siksi ihmettelen miten niitä joku viitsi edes suositella perhekäyttöön. Auton suunniteltu asiakaskunta tuskin on tuo, tietenkin hyvä volvolle että kauppa on käynyt muutenkin kuin kaupparatsuille.
Volvo on kyllä lähtökohdiltaan suunniteltu tilavaksi mutta se hukataan siihen kun auton leveys tippuu huomattavasti ikkunalinjassa sekä "ovipahvit" on muotoiltu järkyttävän paksuiksi. Sisäleveys on varmaan yli puolimetriä vähemmän kuin ovien ulkopinnat.
Ja eikö saisi vituttaa se, kun silloin harvoin käy kylillä ja tarvitsee taksia kotiin niin saa jonkun v70. Sitten siellä ollaan polvet suussa se 10km kotiin, ja kun kyytiä ei kestä yrjöömättä sen takia koska polvet on painanut sisukalut paskaksi tulee kyyti melkolailla hintoihinsa.
ps. naapuri muuten valitsi audi q7:n koska volvon xc90 oli pieni 6henkiselle perheelle.
Aika kovaa väittelyä täällä Volvon tiloista ja alkuperäinen aihehan on jo lähes unohdettu. Mutta noista Volvon tiloista voisin itsekin lausua muutaman kommentin, kun omistan uuden mallisen S80:n.
Mitenkään erityisen tilava ei minusta tuo Volvo S80 ole ja takapenkille istumaan menevien kavereiden ensimmäinen kommentti on usein, että onpa täällä vähän takatiloja, kun odotukset on edustusluokan autolle paljon suuremmat. Kookkaan ulkonäön takia odottaisi tiloja olevan takana enemmänkin ja varsinkin etupenkkien alla on nippa nappa tilaa kenkien kärjille, jos etupenkit on ala-asennossa ja kuskin penkkihän minun autossani on, kun olen 190 pitkä. Polvitila kylläkin riittää itselleni hyvin takana, vaikka etupenkki on säädetty oman mieleiseni ajoasennon mukaiseksi eli ei siellä minusta ahdastakaan ole. S80-mallin tavaratila sen sijaan on pienin kilpailijoista ja ennen kaikkea tavaratilan lastausaukko on tuon kokoluokan autoksi aika pieni. Itse en suuria takatiloja kaipaakaan, koska takapenkillä ei kovin usein ketään istu, mutta tavaratilan lastausaukko voisi olla isompi, niin sinne oli helpompi lastata kamaa.
Mitä tulee noihin kommentteihin S60-mallin pienistä tiloista, niin osittain olen samaa mieltä eli pienethän ne on ja katto on takapenkillä sen verran matalalla, etten itse voisi siellä pitkiä aikoja matkustaakaan, koska siellä pitää istua pää kumarassa. Mutta ahtaita ne on muutkin tuon luokan pikku premiumit. Perhekäyttöön ei kannata S60, tai vielä pienempää S40-mallia oikein ajatella, mutta eihän niitä ole tilaviksi perheautoksi tarkoitettukaan. Minimissään perhekäyttöön sopii minusta V50-malli, joka kylläkin on aika ahdas farmari-autoksi. V70 on sitten kyllä jo ihan riittävän tilava useimpiin tarpeisiin ja itse olen myös taksissa matkustanut takapenkillä tuon mainitsemasi 10 km matkan ja vaikka olo on juhlinnan jälkeen ollutkin vähän väsynyt, niin mitään yrjöämisen tarvetta ei ole matkan jälkeen ilmennyt eli on siellä takana tilaa minullekin ihan riittävästi. Uusi äskettäin esitelty V70-malli pohjautuukin jo S80-malliin ja sen tilat kasvaa selvästi nykyisestä, joten tilavaa farkkua tarvitseva löytää varmaan uudesta V70 mallista oivan ja tilavan kulkupelin.
Eli vähän liioittelun puolelle on mennyt tämä Volvon tilojen arvostelu, vaikka eihän Volvo nyt tilavinkaan ole missään luokassa eli joka mallille löytyy kilpailijoilta tilavampiakin, jos tilat on ykkös valintakriteeri. Ja vielä tuosta Volvojen kääntöympyrästä, niin onhan se tunnettu totuus, että S60 ja V70-mallit on kankeita parkkihalleissa, mutta uusi S80 on jo hyvinkin ketterä ja se kääntyy kokoiseen yllättävän pienessä tilassa eli tuo Volvojen kankeus alkaa kohta olla pelkkä muisto, kun muutkin mallit hiljalleen uudistuu.
"Missäs olen puhunut mitään korjausten maksajasta? En missään. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että vioista on aina harmia."
Esim. silloin on kun sanoit että corollan huoltokulut oli paljon suuremmat kuin Alfassa. Totta on tuo, että niistä on aina harmia maksoipa kuka tahansa.
Sanoinko tuossa tosiaan huoltojen maksajasta mitään? Lue uudestaan. Auton huoltamisesta voi tulla myös välillisiä kuluja.
Tuolla aikaisemmin sanoit: Eipä ole minun Volvoissani ollut. Sitävastoin Corollan huoltokulut olivat suuret.
Eli miten muuten tuon voi käsittää? Corollan huoltoon viemisestäkö vaan tuli niin paljon niitä "välillisisiä kuluja". Koska nuo viat joita luettelit siinä olevan ei ole voinut maksaa mitään. Mitä nuo kulut sitten on?
Toisekseen jos Toyotassa on jotain takuu korjausta, niin ainakin täälä päin maailmaa on tapana ollut saada laina-auto ilman veloitusta siksi aikaa. Joten tuosta noita kuluja ei ainakaan voi tulla. Vai oliko lottokupongin vieminen kesken ja olisit voittanut mutta et enää sitten kerrennyt kun piti viedä auto lauantai-iltana huoltoon.
Toisin sanottuna puhut täyttä paskaa ja jäit kiinni, turha rypistellä kun on jo housussa.
Tuolla aikaisemmin sanoit: Eipä ole minun Volvoissani ollut. Sitävastoin Corollan huoltokulut olivat suuret.
Eli miten muuten tuon voi käsittää? Corollan huoltoon viemisestäkö vaan tuli niin paljon niitä "välillisisiä kuluja". Koska nuo viat joita luettelit siinä olevan ei ole voinut maksaa mitään. Mitä nuo kulut sitten on?
Toisekseen jos Toyotassa on jotain takuu korjausta, niin ainakin täälä päin maailmaa on tapana ollut saada laina-auto ilman veloitusta siksi aikaa. Joten tuosta noita kuluja ei ainakaan voi tulla. Vai oliko lottokupongin vieminen kesken ja olisit voittanut mutta et enää sitten kerrennyt kun piti viedä auto lauantai-iltana huoltoon.
Toisin sanottuna puhut täyttä paskaa ja jäit kiinni, turha rypistellä kun on jo housussa.
Menetetyt työtunnit maksavat aina. Pahin tapaus oli, kun mersu oli jätti tielle kesken matkan kokoukseen.
Ai! Corolla on joku Mersun uusi malli, saas nähdä mitä seuraa kun tuo mallinimi on vielä Toyotallakin käytössä. Sekotin tosiaan tuon corolla nimen toyotaan kun sanoit siellä aikaisemmin että siinä oli isommat huoltokulut kuin Alfassa. Vaikka auto oli takuun alaisena.
MatLog: kun vaatimuksena oli automaatti, niin halvin on silloin 2.0-litrainen CVT ja hinta sen, mitä tuossa ylhäällä jo mainittiin. Eikä tuossakaan ole vielä nelivetoa.
Vaikkapa uus renault scenic, Jos vaan mummo pääsee kipuamaan pukille, sieltä näkee hyvin jos ei nää ei hätää pysäköinti tutkan saa kumpaakin päähän, automaatti ja tietysti metalliväri on saatavilla
Mitä 966 tuolla aikaisemmin esitti Saab 93:sta voin vahvistaa. Oli sellainen paukkupakkasilla lainassa ja taitaapa tulla kaupat.
Auto on suht tilava ja aivan erinomainen talviauto. Lisäksi siinä on jotain "omaleimaisuutta" mitä ei Audeista ja muista löydä. Kommenttia vauhtihirmusta en oikein ymmärrä. Säädettävä nopeushan siinäkin on vakiovarusteena.
Mitä myöhemmin kommentoitiin Volvo V50:n ja S60:n tiloista voin toisaalta vahvistaa paikkaansapitämättömäksi. Meillä on perheessä molemmat. Käytännön tiloiltaan V50 on huomattavasti pienempi. Siinä on kokoetua S60:een ainoastaan takapenkin jalkatiloissa ja toki takaoven korkeudessa korimallin vuoksi. Kaikilla muilla mittareilla se on tätä verrokkiaan pienempi, käytännössä myös peräkontista. V50 on omassa autohistoriassani ainoa laite, joka aiheuttaa silkkaa v*****sta sillä ajaessani. Kumma juttu mutta niin vain on.
V50 verrattuna Saab 93 on auto isolla Aalla. Ja meillä on siis Volvot.
Pikkulinnut ovat laulaneet, että Volvon malli S60 alkaa olla tiensä päässä. Samaan hintaluokkaan tulee trendikkäämpi XC60. Syy mallin poistumiseen on sen liian pieni ero S40:een nähden; varsinkin nelikymppisen seuraavan malliuudistuksen jälkeen.
Ja eikö saisi vituttaa se, kun silloin harvoin käy kylillä ja tarvitsee taksia kotiin niin saa jonkun v70. Sitten siellä ollaan polvet suussa se 10km kotiin, ja kun kyytiä ei kestä yrjöömättä sen takia koska polvet on painanut sisukalut paskaksi tulee kyyti melkolailla hintoihinsa.
Mikä helpotus! Luulin pitkän aikaa, että se paha olo taksissa johtui baarissa nautituista virvokkeista. Oishan se pitänyt tajuta, että se kirottu taksiyrittäjä Volvoineen sen aiheuttikin. Pirulainen, paljon uppos rahaa siihenkin huijaukseen, kun piti sisustan siivoukset maksaa.
Volvo on kyllä lähtökohdiltaan suunniteltu tilavaksi mutta se hukataan siihen kun auton leveys tippuu huomattavasti ikkunalinjassa sekä "ovipahvit" on muotoiltu järkyttävän paksuiksi. Sisäleveys on varmaan yli puolimetriä vähemmän kuin ovien ulkopinnat.
Ja eikö saisi vituttaa se, kun silloin harvoin käy kylillä ja tarvitsee taksia kotiin niin saa jonkun v70. Sitten siellä ollaan polvet suussa se 10km kotiin, ja kun kyytiä ei kestä yrjöömättä sen takia koska polvet on painanut sisukalut paskaksi tulee kyyti melkolailla hintoihinsa.
ps. naapuri muuten valitsi audi q7:n koska volvon xc90 oli pieni 6henkiselle perheelle.
Aika kovaa väittelyä täällä Volvon tiloista ja alkuperäinen aihehan on jo lähes unohdettu. Mutta noista Volvon tiloista voisin itsekin lausua muutaman kommentin, kun omistan uuden mallisen S80:n.
Mitenkään erityisen tilava ei minusta tuo Volvo S80 ole ja takapenkille istumaan menevien kavereiden ensimmäinen kommentti on usein, että onpa täällä vähän takatiloja, kun odotukset on edustusluokan autolle paljon suuremmat. Kookkaan ulkonäön takia odottaisi tiloja olevan takana enemmänkin ja varsinkin etupenkkien alla on nippa nappa tilaa kenkien kärjille, jos etupenkit on ala-asennossa ja kuskin penkkihän minun autossani on, kun olen 190 pitkä. Polvitila kylläkin riittää itselleni hyvin takana, vaikka etupenkki on säädetty oman mieleiseni ajoasennon mukaiseksi eli ei siellä minusta ahdastakaan ole. S80-mallin tavaratila sen sijaan on pienin kilpailijoista ja ennen kaikkea tavaratilan lastausaukko on tuon kokoluokan autoksi aika pieni. Itse en suuria takatiloja kaipaakaan, koska takapenkillä ei kovin usein ketään istu, mutta tavaratilan lastausaukko voisi olla isompi, niin sinne oli helpompi lastata kamaa.
Mitä tulee noihin kommentteihin S60-mallin pienistä tiloista, niin osittain olen samaa mieltä eli pienethän ne on ja katto on takapenkillä sen verran matalalla, etten itse voisi siellä pitkiä aikoja matkustaakaan, koska siellä pitää istua pää kumarassa. Mutta ahtaita ne on muutkin tuon luokan pikku premiumit. Perhekäyttöön ei kannata S60, tai vielä pienempää S40-mallia oikein ajatella, mutta eihän niitä ole tilaviksi perheautoksi tarkoitettukaan. Minimissään perhekäyttöön sopii minusta V50-malli, joka kylläkin on aika ahdas farmari-autoksi. V70 on sitten kyllä jo ihan riittävän tilava useimpiin tarpeisiin ja itse olen myös taksissa matkustanut takapenkillä tuon mainitsemasi 10 km matkan ja vaikka olo on juhlinnan jälkeen ollutkin vähän väsynyt, niin mitään yrjöämisen tarvetta ei ole matkan jälkeen ilmennyt eli on siellä takana tilaa minullekin ihan riittävästi. Uusi äskettäin esitelty V70-malli pohjautuukin jo S80-malliin ja sen tilat kasvaa selvästi nykyisestä, joten tilavaa farkkua tarvitseva löytää varmaan uudesta V70 mallista oivan ja tilavan kulkupelin.
Eli vähän liioittelun puolelle on mennyt tämä Volvon tilojen arvostelu, vaikka eihän Volvo nyt tilavinkaan ole missään luokassa eli joka mallille löytyy kilpailijoilta tilavampiakin, jos tilat on ykkös valintakriteeri. Ja vielä tuosta Volvojen kääntöympyrästä, niin onhan se tunnettu totuus, että S60 ja V70-mallit on kankeita parkkihalleissa, mutta uusi S80 on jo hyvinkin ketterä ja se kääntyy kokoiseen yllättävän pienessä tilassa eli tuo Volvojen kankeus alkaa kohta olla pelkkä muisto, kun muutkin mallit hiljalleen uudistuu.
No en kait tuota taksi juttua ihan tosissaan! Tuli vaan mieleen näin hiihtoloman alkajaisiksi.
Esim. silloin on kun sanoit että corollan huoltokulut oli paljon suuremmat kuin Alfassa. Totta on tuo, että niistä on aina harmia maksoipa kuka tahansa.
Sanoinko tuossa tosiaan huoltojen maksajasta mitään? Lue uudestaan. Auton huoltamisesta voi tulla myös välillisiä kuluja.
Tuolla aikaisemmin sanoit: Eipä ole minun Volvoissani ollut. Sitävastoin Corollan huoltokulut olivat suuret.
Eli miten muuten tuon voi käsittää? Corollan huoltoon viemisestäkö vaan tuli niin paljon niitä "välillisisiä kuluja". Koska nuo viat joita luettelit siinä olevan ei ole voinut maksaa mitään. Mitä nuo kulut sitten on?
Toisekseen jos Toyotassa on jotain takuu korjausta, niin ainakin täälä päin maailmaa on tapana ollut saada laina-auto ilman veloitusta siksi aikaa. Joten tuosta noita kuluja ei ainakaan voi tulla. Vai oliko lottokupongin vieminen kesken ja olisit voittanut mutta et enää sitten kerrennyt kun piti viedä auto lauantai-iltana huoltoon.
Toisin sanottuna puhut täyttä paskaa ja jäit kiinni, turha rypistellä kun on jo housussa.
Eli miten muuten tuon voi käsittää? Corollan huoltoon viemisestäkö vaan tuli niin paljon niitä "välillisisiä kuluja". Koska nuo viat joita luettelit siinä olevan ei ole voinut maksaa mitään. Mitä nuo kulut sitten on?
Toisekseen jos Toyotassa on jotain takuu korjausta, niin ainakin täälä päin maailmaa on tapana ollut saada laina-auto ilman veloitusta siksi aikaa. Joten tuosta noita kuluja ei ainakaan voi tulla. Vai oliko lottokupongin vieminen kesken ja olisit voittanut mutta et enää sitten kerrennyt kun piti viedä auto lauantai-iltana huoltoon.
Toisin sanottuna puhut täyttä paskaa ja jäit kiinni, turha rypistellä kun on jo housussa.
Menetetyt työtunnit maksavat aina. Pahin tapaus oli, kun mersu oli jätti tielle kesken matkan kokoukseen.
Ai! Corolla on joku Mersun uusi malli, saas nähdä mitä seuraa kun tuo mallinimi on vielä Toyotallakin käytössä. Sekotin tosiaan tuon corolla nimen toyotaan kun sanoit siellä aikaisemmin että siinä oli isommat huoltokulut kuin Alfassa. Vaikka auto oli takuun alaisena.
No niin.....
Siinähän sitä sitten on ollut keskustelua!
Minkäslainen auto tälle isoäidillesi laitetaankaan?
ps. Kerro toki mitä hän tästä keskustelusta kostui ja mihin päätyi.
Ihan uteliaisuuttani odotan...
Niin minäkin. Anteeksi tuota väittelyä simpan kanssa, mutta pitäähän näistä makuasiosta kiistellä. Olisi vaan pitänyt aloittaa uusi juttu!
Tuo nissanin note unohtu minunkin mainita tuohon alkuperäiseen kyssäriin.
Noten (21870e) lisäksi Qashqai täyttänee isoäidin tarpeet vähintäänkin riittävästi, mutta hinta (30130e) taitaa mennä yli budjetin.
AutoBildin suuressa arkivertailussa isoäidin valinta oli Skoda Roomster (22590e)
AutoBildin suuressa arkivertailussa isoäidin valinta oli Skoda Roomster (22590e)
Kyllä sen Qashqain saa 1,6-litraisella bensamoottorilla alle 24.000 euron; silloin kyseessä on etuvetomalli, mutta niinhän nuo muutkin ovat.
MatLog: kun vaatimuksena oli automaatti, niin halvin on silloin 2.0-litrainen CVT ja hinta sen, mitä tuossa ylhäällä jo mainittiin. Eikä tuossakaan ole vielä nelivetoa.
Vaikkapa uus renault scenic, Jos vaan mummo pääsee kipuamaan pukille, sieltä näkee hyvin jos ei nää ei hätää pysäköinti tutkan saa kumpaakin päähän, automaatti ja tietysti metalliväri on saatavilla
Mitä 966 tuolla aikaisemmin esitti Saab 93:sta voin vahvistaa. Oli sellainen paukkupakkasilla lainassa ja taitaapa tulla kaupat.
Auto on suht tilava ja aivan erinomainen talviauto. Lisäksi siinä on jotain "omaleimaisuutta" mitä ei Audeista ja muista löydä. Kommenttia vauhtihirmusta en oikein ymmärrä. Säädettävä nopeushan siinäkin on vakiovarusteena.
Mitä myöhemmin kommentoitiin Volvo V50:n ja S60:n tiloista voin toisaalta vahvistaa paikkaansapitämättömäksi. Meillä on perheessä molemmat. Käytännön tiloiltaan V50 on huomattavasti pienempi. Siinä on kokoetua S60:een ainoastaan takapenkin jalkatiloissa ja toki takaoven korkeudessa korimallin vuoksi. Kaikilla muilla mittareilla se on tätä verrokkiaan pienempi, käytännössä myös peräkontista. V50 on omassa autohistoriassani ainoa laite, joka aiheuttaa silkkaa v*****sta sillä ajaessani. Kumma juttu mutta niin vain on.
V50 verrattuna Saab 93 on auto isolla Aalla. Ja meillä on siis Volvot.
Pikkulinnut ovat laulaneet, että Volvon malli S60 alkaa olla tiensä päässä.
Samaan hintaluokkaan tulee trendikkäämpi XC60.
Syy mallin poistumiseen on sen liian pieni ero S40:een nähden; varsinkin nelikymppisen seuraavan malliuudistuksen jälkeen.
http://www.moctrans.fi/smidi.pdf
Tuolla on näppäriä isoäidin autoja..