AkiK: tässä testissähän oli kysymys siitä, pitävätkö eri automerkkien ilmoittamat kulutuslukemat paikkansa vai ei - toisten merkkien pitivät hyvinkin, toisten ei !
asl2: Onko siis niin, että toiset merkit kuluttavat koko ajan tasaisen paljon, mutta toisilla pääsee suorituskykyyn nähden hyvinkin taloudellisesti jos niin haluaa?
Osaatko tehdä mitään eroa Autobildin ja EU -syklin ajotapojen välille? Toistan vielä kysymyksen: Tuleeko useinkin normaaliajossa ajeltua 20km:n pätkiä täyskaasulla? BMW:hän vei Autobildin mukaan juuri luvatun määrän ilman tuota täyskaasuosuutta.
Pointtihan on siinä että EU syklistä poikkeavassa ajossa BMW valehtelee eniten. Vaikka AutoBildin testissä ajettin täyskaasulla, niin muut automerkit selviävät pienemmällä erolla luvattuun. Kun on lukenut autolehtien testejä, niin tämä on aika yleinen johtopäätös.
Olisikohan tässä Autobildin testissä vaikutusta sillä, että BMW:n huippunopeus on n. 40 km/h tunnissa seuraavaksi nopeinta autoa (Audi A3) korkeampi? Ilmanvastuksen vaikutus tuolla erolla jo lienee kohtuullinen. Testissä olleista autoista todennäköisesti kaikki saavuttavat huippunopeutensa tuolla 20 km:n täyskaasuosuudella.
Autobildin juttu on vähintäänkin sensaationhakuinen, kun kehtaavat väittää omaa sykliään käytännön ajoksi.
Lainaus: ""Autobildin juttu on vähintäänkin sensaationhakuinen, kun kehtaavat väittää omaa sykliään käytännön ajoksi.""
Eikös se kuitenkin ole kaikille autoille sama! Jos se sortaa Bemaria, niin mitä siitä voi päätellä?
AutoBild huomioi, että Saksassa on edelleen tieosuuksia, missä on nopeus vapaa. Meidän suomalaisten on huomioitava, että Suomessa suurin sallittu nopeus yleisillä teillä on 120 km/h.
Suomessakin tosin BMW:lle on saatu normia suurempia kulutuksia; johtuneeko siitä, että urheilullisen imagon omaavaa autoa pitää ajaa "urheilullisesti"?
Eikös se kuitenkin ole kaikille autoille sama! Jos se sortaa Bemaria, niin mitä siitä voi päätellä?
No vaikkapa sen, että 60-100% tehokkaampi auto saattaa tehoja käytettäessä kuluttaa hieman enemmän. Ehkä BMW on onnistunut tekemään samalla sekä taloudellisen, että tarvittaessa suorituskykyisen auton?
No kyllä x3 2.0d:lla pääsee luvattuun yhdistetyn kulutukseen ainakin auton oman ajotietokoneen mukaan tai ainakin hyvin lähelle sitä. Nyt mittarissa 8tkm ja keskikilutus 6.6l/100km, kun lupaus on ollut 6.5.
Ajosta suuri osa on motaria, joka nostaa kulutusta, mutta maantiellä saa kurottua kulutuksen normiin.. Mielestäni hämmästyttävää tuon kaltaiselta autolta..
Missä BMW tai kukaan muukaan ilmoittaa EU syklistä poikkeavan kulutuksen olevan EU syklin mukainen?
Ei missään. Mutta tuntuu siltä että riippumatta minkä lehden testi on kyseessä, niin BMW'n kulutusero EU sykliin verrattuna on enemmän kuin muilla merkeillä.
En usko etteikö BMW'llä voisi päästä oikealla ajotyylillä luvattuihin arvoihin aivan kuten muillakin automerkeillä, mutta kun ajo ei ole 'optimia', niin virhe BMW'n kohdalla tuntuu olevan suurempi aivan kuten tässä testissä.
Edelleenkin tuo EU-testi on asiantuntijoiden mielestä aikansa elänyt. Jenkkien vastaava simuloi kuulemma todellista ajoa huomattavasti paremmin Suomenkin olosuhteissa.
Missä BMW tai kukaan muukaan ilmoittaa EU syklistä poikkeavan kulutuksen olevan EU syklin mukainen?
Ei missään. Mutta tuntuu siltä että riippumatta minkä lehden testi on kyseessä, niin BMW'n kulutusero EU sykliin verrattuna on enemmän kuin muilla merkeillä.
En usko etteikö BMW'llä voisi päästä oikealla ajotyylillä luvattuihin arvoihin aivan kuten muillakin automerkeillä, mutta kun ajo ei ole 'optimia', niin virhe BMW'n kohdalla tuntuu olevan suurempi aivan kuten tässä testissä.
Kuka ajaa jollain 335i:llä sitä optimiajoa? Itse voin hyvin kuvitella Prius-kuskin pyrkivän optimaaliseen ajoon, mutta en bemarikuskin.
Itse olen suhtautunut bemareiden ilmoitettuihin TODELLA optimistisiin kulutuslukemiin varauksella.. Mutta miksi hennolla kaasujalalla sellaisiin lukemiiin ei voisi päästä?? Tällä palstalla on Volvoa haukuttu niin kauan kuin olen täällä vieraillut mutta Volvon kulutuksesta voin kertoa omasta kokemuksestani että 2005 vuosimallin 2.4 diesel moottorilla (163hv) keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6.0-6.2 litraa satasella.. ja kyseessa vielä automaattilaatikko.. Ainahan ajotietokoneet kaunistelevat mutta niin ne tekee oli merkki keulalla mikä tahansa!
Niin moni vain on moittinut ko. Volvon tekniikkaa historialliseksi tuotokseksi että on vaan pakko tuoda esille että tuolla kuutiotilavuudella ihan kiitettävä lukema.
Itselläni kyllä on niin kevyt kaasujalka että vaikka alla olisi bemari, todennäköisesti minä jos kuka saisi sen kuluttamaan melko vähäisesti
Joo suotta haukkuvat tota volvon diisseliä suuri ruokaiseksi työkaverilla on v70 -01 2.5d manuaali ajettu 380tkm kulutus pyörii siellä alle 5.5 litraa sadalla.
Joo suotta haukkuvat tota volvon diisseliä suuri ruokaiseksi työkaverilla on v70 -01 2.5d manuaali ajettu 380tkm kulutus pyörii siellä alle 5.5 litraa sadalla.
Se onkin "Transportterin dieseli", eli VW-konsernin tekemä.
Uudemmat ovat Volvon omia, tosin myös PSA-yhteistyömoottorit ovat tulleet kuvaan mukaan pienemmässä kuutiotilavuusluokassa
AkiK: tässä testissähän oli kysymys siitä, pitävätkö eri automerkkien ilmoittamat kulutuslukemat paikkansa vai ei - toisten merkkien pitivät hyvinkin, toisten ei !
Eihän tässä ollut siitä kysymys lainkaan. Ilmoitetut kulutuslukemat eivät pidä paikkaansa, jos ne eivät toteudu EU-syklissä. BMW - ts. BMW:llä EU-testin ajanut riippumaton laboratorio - ei ole ilmoittanut kulutuksia Autobild-testiin vaan EU-syklin mukaiseen ajoon. Logiikkasi siis ontuu.
Se, että Autobild ei noissa täyskaasutesteissään joilla Suomen olosuhteissa menettää ajokorttinsa saa aikaiseksi samoja kulutuksia kuin mitä EU-normin mukaan on saatu, ei kerro minusta auton kulutuksista paljon mitään.
Oma ajotapani on ainakin huomattavasti lähempänä EU-sykliä kuin tuota Autobildin ajotapaa.
AkiK: tässä testissähän oli kysymys siitä, pitävätkö eri automerkkien ilmoittamat kulutuslukemat paikkansa vai ei - toisten merkkien pitivät hyvinkin, toisten ei !
asl2: Onko siis niin, että toiset merkit kuluttavat koko ajan tasaisen paljon, mutta toisilla pääsee suorituskykyyn nähden hyvinkin taloudellisesti jos niin haluaa?
Osaatko tehdä mitään eroa Autobildin ja EU -syklin ajotapojen välille? Toistan vielä kysymyksen: Tuleeko useinkin normaaliajossa ajeltua 20km:n pätkiä täyskaasulla? BMW:hän vei Autobildin mukaan juuri luvatun määrän ilman tuota täyskaasuosuutta.
Pointtihan on siinä että EU syklistä poikkeavassa ajossa BMW valehtelee eniten. Vaikka AutoBildin testissä ajettin täyskaasulla, niin muut automerkit selviävät pienemmällä erolla luvattuun. Kun on lukenut autolehtien testejä, niin tämä on aika yleinen johtopäätös.
Olisikohan tässä Autobildin testissä vaikutusta sillä, että BMW:n huippunopeus on n. 40 km/h tunnissa seuraavaksi nopeinta autoa (Audi A3) korkeampi? Ilmanvastuksen vaikutus tuolla erolla jo lienee kohtuullinen. Testissä olleista autoista todennäköisesti kaikki saavuttavat huippunopeutensa tuolla 20 km:n täyskaasuosuudella.
Autobildin juttu on vähintäänkin sensaationhakuinen, kun kehtaavat väittää omaa sykliään käytännön ajoksi.
Bugracer:
Missä BMW tai kukaan muukaan ilmoittaa EU syklistä poikkeavan kulutuksen olevan EU syklin mukainen?
Lainaus: ""Autobildin juttu on vähintäänkin sensaationhakuinen, kun kehtaavat väittää omaa sykliään käytännön ajoksi.""
Eikös se kuitenkin ole kaikille autoille sama! Jos se sortaa Bemaria, niin mitä siitä voi päätellä?
Nasse:
AutoBild huomioi, että Saksassa on edelleen tieosuuksia, missä on nopeus vapaa. Meidän suomalaisten on huomioitava, että Suomessa suurin sallittu nopeus yleisillä teillä on 120 km/h.
Suomessakin tosin BMW:lle on saatu normia suurempia kulutuksia; johtuneeko siitä, että urheilullisen imagon omaavaa autoa pitää ajaa "urheilullisesti"?
Nasse:
No vaikkapa sen, että 60-100% tehokkaampi auto saattaa tehoja käytettäessä kuluttaa hieman enemmän. Ehkä BMW on onnistunut tekemään samalla sekä taloudellisen, että tarvittaessa suorituskykyisen auton?
No kyllä x3 2.0d:lla pääsee luvattuun yhdistetyn kulutukseen ainakin auton oman ajotietokoneen mukaan tai ainakin hyvin lähelle sitä. Nyt mittarissa 8tkm ja keskikilutus 6.6l/100km, kun lupaus on ollut 6.5.
Ajosta suuri osa on motaria, joka nostaa kulutusta, mutta maantiellä saa kurottua kulutuksen normiin.. Mielestäni hämmästyttävää tuon kaltaiselta autolta..
JEV2:
Ei missään. Mutta tuntuu siltä että riippumatta minkä lehden testi on kyseessä, niin BMW'n kulutusero EU sykliin verrattuna on enemmän kuin muilla merkeillä.
En usko etteikö BMW'llä voisi päästä oikealla ajotyylillä luvattuihin arvoihin aivan kuten muillakin automerkeillä, mutta kun ajo ei ole 'optimia', niin virhe BMW'n kohdalla tuntuu olevan suurempi aivan kuten tässä testissä.
Edelleenkin tuo EU-testi on asiantuntijoiden mielestä aikansa elänyt. Jenkkien vastaava simuloi kuulemma todellista ajoa huomattavasti paremmin Suomenkin olosuhteissa.
Bugracer:
Kuka ajaa jollain 335i:llä sitä optimiajoa? Itse voin hyvin kuvitella Prius-kuskin pyrkivän optimaaliseen ajoon, mutta en bemarikuskin.
Itse olen suhtautunut bemareiden ilmoitettuihin TODELLA optimistisiin kulutuslukemiin varauksella.. Mutta miksi hennolla kaasujalalla sellaisiin lukemiiin ei voisi päästä?? Tällä palstalla on Volvoa haukuttu niin kauan kuin olen täällä vieraillut mutta Volvon kulutuksesta voin kertoa omasta kokemuksestani että 2005 vuosimallin 2.4 diesel moottorilla (163hv) keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6.0-6.2 litraa satasella.. ja kyseessa vielä automaattilaatikko.. Ainahan ajotietokoneet kaunistelevat mutta niin ne tekee oli merkki keulalla mikä tahansa!
Niin moni vain on moittinut ko. Volvon tekniikkaa historialliseksi tuotokseksi että on vaan pakko tuoda esille että tuolla kuutiotilavuudella ihan kiitettävä lukema.
Itselläni kyllä on niin kevyt kaasujalka että vaikka alla olisi bemari, todennäköisesti minä jos kuka saisi sen kuluttamaan melko vähäisesti
Joo suotta haukkuvat tota volvon diisseliä suuri ruokaiseksi työkaverilla on v70 -01 2.5d manuaali ajettu 380tkm kulutus pyörii siellä alle 5.5 litraa sadalla.
Nakunaku:
Se onkin "Transportterin dieseli", eli VW-konsernin tekemä.
Uudemmat ovat Volvon omia, tosin myös PSA-yhteistyömoottorit ovat tulleet kuvaan mukaan pienemmässä kuutiotilavuusluokassa
(1,6-2,0).
asl2:
Eihän tässä ollut siitä kysymys lainkaan. Ilmoitetut kulutuslukemat eivät pidä paikkaansa, jos ne eivät toteudu EU-syklissä. BMW - ts. BMW:llä EU-testin ajanut riippumaton laboratorio - ei ole ilmoittanut kulutuksia Autobild-testiin vaan EU-syklin mukaiseen ajoon. Logiikkasi siis ontuu.
Se, että Autobild ei noissa täyskaasutesteissään joilla Suomen olosuhteissa menettää ajokorttinsa saa aikaiseksi samoja kulutuksia kuin mitä EU-normin mukaan on saatu, ei kerro minusta auton kulutuksista paljon mitään.
Oma ajotapani on ainakin huomattavasti lähempänä EU-sykliä kuin tuota Autobildin ajotapaa.