Porsche 911 Turbo on hävinnyt Nissanille

62 kommenttia
2
  • aadi:



    Näinpä juuri. Näen Nissanille hieman saman kohtalon kuin vanhemmille WRX STi Subaruille ja vaikkapa Toyota Suprille. Totaalisen raiskattuja neonvalo-hirvityksiähän noista rakennellaan, kun ne ikääntyvät. 911 sen sijaan tulee pitämään tietyn arvon myös vanhempana. Eipä ole vanhat 911 Porschet päätyneet teinien käsiin.

      
  • Kyllä aloittaja koittaa puollustella sitä tosi-asiaa, kun rahat ei riitä "oikeaan" autoon, mitä mieli tekisi vaan joutuu ajelemaan "tylsällä" Japanilaisella massatuotanto-autolla, niin ymmärrän kirjoituksen sisällön.

      
  • No eihän tuossa ole kuin "testattu" ja täysin puolueettomasti, tietty, rata-autoa, siis formula-nisukkaa uusissa kuorissa tavallista maantieautoa vastaan. Mitenkähän mahtaisi käydä, jos samat laitteet laitettaisiin vaikkapa suomalaisille sorateille? Vetoa voisi lyödä korkeintaan siitä, kuinka kauan kestää, ennen kuin Nisukka on metässä pitkällään. :wink: Vai mitä Anders?

      
  • simppa:

    aadi:

    Näinpä juuri. Näen Nissanille hieman saman kohtalon kuin vanhemmille WRX STi Subaruille ja vaikkapa Toyota Suprille. Totaalisen raiskattuja neonvalo-hirvityksiähän noista rakennellaan, kun ne ikääntyvät.






    -Kerrotko minullekkin missä voi nähdä raiskatun Sti:n?



    olisko jotain myynti-ilmoitusta tai vastaavaa kuvalähdettä?

      
  • No kyllähän noita Imprezoja löytyy. Viimeksi Suomessa ollessani näin upouuden Impreza WRX:n, joka oli raiskattu jollain aivan järkyttävällä tribaalikuvioteipillä. Siis joku menee uudelle autolle tekemään sillä tavalla! Tässä kuvia:



    http://www.ibherdesign.com/eb/subaru/subaru.jpg



    http://www.rsportscars.com/foto/2005geneva/subaru_impreza_dcr_01.JPG



    http://img238.imageshack.us/img238/1527/subarutuning2rv5.jpg



    http://www.modificationcarsmalta.com/Garage/portellifront.jpg



    Nissan 350Z on kyllä joku "rikkaiden" tuunaajien suosikki. Noitahan on uusiakin raiskattu vaikka millä mitalla.



      
  • Simpalle:



    näkyyhän noita olevan.



    Eipä ollut vain tullut mulla vastaan kovin usein. Nettiautosta kun katsoo Sti:tä, ja suomessa muutenkin mitä olen törmännyt, ovat visuaalisesti melkein kaikki aika pitkälti räveltämättömiä, subarun sinisenä kultavanteilla, ja korkeintaan wrc-kylkiteipeillä.



    Nuo japsisportit ovat tuning-harrastajien keskuudessa ilmeisesti suosittuja, halvalla kun saa kovan pelin aihioksi.



    Kai sitä sitten joku pitää jonain miinuksena, minusta se ei vähennä auton saavutuksia tippaakaan. Täytyy yrittää ymmärtää näitä koulukunta ja arvomaailma eroja... :neutral:



      
  • simppa ei taida olla tuning-miehiä? :sunglasses:

      
  • Eikös se vain korosta auton hienoutta, jos suuri osa jonkun mallin liikenteessä olevista yksilöistä on tuunattu pilalle, mutta itsellä on hyvin säilynyt alkuperäinen?

      
  • En tiedä onko tullut väärä linkki vai mitä, mutta kyllä tuo ensimmäinen imprezza on kyllä todella hieno verrattuna lähtökohtaan. Imprezza kun ei alunperinkään ole mikään kovin kaunis auto, koska sen ei tarvi olla, kun on ralliauto juuret. Nuo muut on kyllä hiukan ohivetoja, mutta niin käy myös monien muiden automallien laittajille.

      
  • Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta ajattelin vain ilmoittaa, että itse ainakin ottaisin milloin vaan mielummin Porsche 911 Turbon kuin Nissan Skylinen.

    Kyllä jämpti on näin.

      
  • Nissan GT-R taitaa olla jopa hirmumpi peli kuin mitä on luultu; se on kellottanut itselleen Nürnburgringillä ajan, joka on nopeampi kuin esimerkiksi Koenigseggillä ja Mercedes-Benz McLarenilla!!! Jos joku ei tiedä, niin nuo kaksi ovat todellisia superautoja, joissa on hevosvoimia yhteensä yli 1500 ja jotka maksavat ulkomaiden veroparatiiseissakin lähemmäs miljoona euroa kappale. Mutta niin vain vaatimaton Nissan, jossa on pienemmät tehot, suhahti ohi niin, että Koenigseggin miljardöörikuskilla tennissukat pyörivät jaloissa toista minuuttia. Kertoo aika paljon Nissanin teknisestä etevyydestä ja alustan ylivoimaisuudesta..



    Lisättäköön vielä, että tuo GT-R on "hinnat alkaen" - karvalakkimalli. Myöhemmin tulee - kuten kerrottu, nk. V-SPEC-versio, jossa on sitten tehoa jo enemmän ja painoa vähemmän. Se varmaan pyörii ympyröitä McLarenin ympärillä kun tämä ajaa huippuvauhtiaan.



    Ja jos pitäisi valita Porsche 911 Turbon ja GT-R:n välillä, niin sekunnin murto-osaakaan ei päässäni kävisi, että ottaisin Porssen. Se ei pärjää ajettavuudella, ei ulkonäöllä, ei varustelulla, ei nopeudella, ei kestävyydellä eikä statuksellakaan, sillä noita samannäköisiä sämpylöitä on myyty jo vielä kun the Beatles etsi itselleen rumpalia ja siksi niitä on joka navetta ja autotalli täynnä aina Sleesiasta Nevadaan saakka ja hinnat alkavat muutamasta satasesta ylöspäin.



    Minuun ei vetoa Porssen 60-lukulainen, feminiini muotoilu Nissan Micra-lamppuineen. GT-R on sentään sen näköinen, että se sopii miehelle eikä kampaajalle. Tietysti makuja on monia..

      
  • Oli sitten Porsche tai Nissan 350.. Kumpikaan ei taida olla ihan jokaisen mattimeikäläisen ajokki.. Porschella on keulalla merkkistatus johon Nissanilla on paljon matkaa.



    Itse voisin ottaa tuollaisen Nissanin koska vain..



    Hauska lukea kun me "pers'aukiset" väännetään täällä ja osa huutaa kovaan ääneen NIssania riisipussiksi ja joku taustalla mylvii ettei ikimaailmassa haluaisi tuollaista 350 Nissania.. Kuitenkin tosielämä on karumpaa kuin täällä annetaan ymmärtää, pihalla odottaa vanha saksasta uitettu 318 bemari tai lastenistuimella varustettu Opel Vectra.. :lol:



    Tätä palstaa kun lukee, luulee hölmömpi että kaikki palstan käyttäjät ovat jotain nettimiljonäärejä jotka mikä päivä tahansa ostavat alkaen 100 000 euroa maksavia pelejä.. :tongue:



    No kuitenkin.. Itse en kyllä ihmettele tuota Nissanin sporttimallin suorituskykyä.. Japanilaiset ovat kautta aikojen osanneet tehdä todella hyviä ja upeita autoja, myös urheiluautoja :sunglasses:

      
  • Jan79:



    No kuitenkin.. Itse en kyllä ihmettele tuota Nissanin sporttimallin suorituskykyä.. Japanilaiset ovat kautta aikojen osanneet tehdä todella hyviä ja upeita autoja, myös urheiluautoja :sunglasses:






    -en ihmettele minäkään. Mitäs ihmeellistä siinä olisi? Nissan motorsport rules, kyllä sielläkin osataan, jos käsky käy :wave:

      
  • satuipa sopivasti

    iltalehden juttu: http://www.iltalehti.fi/autot/200805307705894_at.shtml



    kovanhintainen menopeli noin 3,8 litraiseksi autoksi :hug:

      
  • On se huima peli, liikkuu tautisesti.. Tuossa on aivan varmasti uusi kulttiauto, eli jatkaa edellisten skylinejen viitoittamaa tietä.



    Mutta kuinka kukaan saa urheiluautosta noin rumaa? Sisältä ja ulkoa aivan järkyttävän näköinen. Urheiluauton tulee olla myös kaunis, tuon kun ajaa Ferrarin tai Porchen viereen, tulee olo, kuin tuon olisi rakentanut joku ammattikoululainen omassa autotallissaan kakkosnelosesta ja ämpäristä sulattamastaan muovista.



    Vanhat mallit olivat sentään ulkoa jollain lailla kauniita, sisältä ei niinkään.

      
  • alkoi kiinnostamaan, jos vaikka ostaisin tuollaisen :smile:

    näköjään ihan suomenkielinen nettisaittikin on tolle olemassa

    http://www.gtrnissan.com/



    näköjään pystyy tilaaman netin kautta varausmaksu 5000EUR

      
  • alfred100:

    alkoi kiinnostamaan, jos vaikka ostaisin tuollaisen :smile:




    Joo, etenkin kun iltalehden mukaan "Se on urheiluauto, joka sopii ympärivuotiseen joka kelin ajoon."



    No sopiihan se, mutta kuinka hyvin, sitä toimittaja ei muistanut kertoa.



    Toivottavasti nyt ei tarvi peruuttaa tilausta.

      
  • Jenkkiautojen ajettavuus on... vai miten se nyt menikään. Jokuhan täällä jo ehti sanoa, ettei vetellä ole mitään jakoa tuolle Nissanille.



    Kovia pelejä nuo vetet. Jo Z06 oli meikäläiselle käsittämättömän tehokas. Voin vain kuvitella, miten ZR1 kulkee.

      
  • No eihän tuossa ole kuin "testattu" ja täysin puolueettomasti, tietty, rata-autoa, siis formula-nisukkaa uusissa kuorissa tavallista maantieautoa vastaan. Mitenkähän mahtaisi käydä, jos samat laitteet laitettaisiin vaikkapa suomalaisille sorateille? Vetoa voisi lyödä korkeintaan siitä, kuinka kauan kestää, ennen kuin Nisukka on metässä pitkällään.




    Öh. GT-R on nimenomaan kadulle ja varmasti nelivetona pärjää soralla kevyesti...

      
  • Top Gearin testiradalla Nissan GT-R on kellottanut saman ajan kuin Ferrari F430 Scuderia. Ei hullumpi suoritus painavammalta ja vähemmän tehokkaammalta Nissanilta.



    http://www.bbc.co.uk/topgear/show/powerlaps.shtml

      
  • Auto Bildin seuraavassa numerossa ottavat mittaa toisistaan Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo sekä Lamborghini Gallardo. Onkohan tämä ensimmäinen kerta maailmassa kun Nissan ja Lamborghini ovat samassa vertailussa?

      
  • Tuskin on ensimmäinen kerta. Onhan noita ennenin vertailtu, pienempiä japseja ja sitten näitä "urheiluautoja".

      
  • Onhan tuo GT-R hurja peli, mutta nuo Nurburgringin ajat ovat erilaisten vertailutestien perusteella melkoista satuilua. Esimerkiksi GT2 Porsche on kaikissa vertailutesteissä ollut nopeampi kuin tuo Nissan. Tässä Motortrendin testi:



    http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/112_0810_2009_corvette_zr1_vs_porsche_gt2_vs_ferrari_599_vs_nissan_gtr/test_data.html



    ZR1 ja GT2 menevät omilla sekuntiluvuillaan Nissanin tullessa Ferrarin kanssa kutakuinkin tasoissa. Kannattaa muistaa, että 599 GTB ei kuitenkaan ole todellakaan mikään rataferrari. Melkoinen peli tuo vette!



    Tuo Motortrendin rata on vieläpä melkoisen hidas, jonka pitäisi olla Nissanin etu. Nopeammalla radalla porsas ja varsinkin vette kasvattavat varmasti kaulaa.



    Mutta hintaansa suhteuttuna tuo GT-R on kyllä huima laite. En silti uskoa kaikkea, mitä Nissanin mainososasto noista rata-ajoista sanoo.

      
  • pitäisi ehkä ajaa joku 5 erilaista rataa ja niistä joku keskiarvo.. auto voi olla aika erilainen erilaisilla radoilla...lisäksi pitäisi huomoida minkälainen auto on normaali liikenteessä...vai onko se pelkkä rata-auto..

      
  • ZR1, Nissan ja varsinkin Ferrari ovat myös kadulle sopivaa tavaraa. Porsche on enemmän hard core -rata-auto.

      
  • GTAm:

    pitäisi ehkä ajaa joku 5 erilaista rataa ja niistä joku keskiarvo.. auto voi olla aika erilainen erilaisilla radoilla...lisäksi pitäisi huomoida minkälainen auto on normaali liikenteessä...vai onko se pelkkä rata-auto..








    aivan.



    Ja jos autoissa on eroja välitysten tiheydessä, erilaisilla radoilla radan profiili ( keskinopeus, suorien pituudet, korkeuserot jne ) hyödyttää kenties toista.



    Kuljettajallakin on todellista väliä, vaikkei niistä puhuta.

    Se että siellä on ''ammattikuljettaja'', ei tarkoita että joku vielä lahjakkaampi kuski ei voisi ottaa radasta riippuen kymmenyksistä-sekunttitolkulla eroa tähän.

      
  • petos:

    GTAm:
    pitäisi ehkä ajaa joku 5 erilaista rataa ja niistä joku keskiarvo.. auto voi olla aika erilainen erilaisilla radoilla...lisäksi pitäisi huomoida minkälainen auto on normaali liikenteessä...vai onko se pelkkä rata-auto..




    aivan.

    Ja jos autoissa on eroja välitysten tiheydessä, erilaisilla radoilla radan profiili ( keskinopeus, suorien pituudet, korkeuserot jne ) hyödyttää kenties toista.

    Kuljettajallakin on todellista väliä, vaikkei niistä puhuta.
    Se että siellä on ''ammattikuljettaja'', ei tarkoita että joku vielä lahjakkaampi kuski ei voisi ottaa radasta riippuen kymmenyksistä-sekunttitolkulla eroa tähän.




    Vertailutesteissähän on sama kuski, joten ne ovat mielestäni ihan ihan hyvää kamaa. Tuo ZR1 veten Nurburgring aika on kyllä helvetin kova. Vertailutestit ovat myös näyttäneet, että ajalle löytyy katetta toisin kuin Nissanin tapauksessa. Ja tätä ei kannata käsittää väärin. Nissan on varmasti nopein auto, mitä sillä rahalla saa ja muutenkin äärimmäisen vikkelä peli.



    Tuon Motortrendin radanhan pitäisi olla juuri Nissanin etu. Esimerkiksi vetteä suosisi nopeampi rata, johtuen veten Nissania selvästi paremmasta teho/paino-suhteesta.

      
  • Porsche? Jotenkin minulla on sellainen käsitys että Suomen talvessa Nissani on parempi valinta, mitä mieltä muut? :snotty:

      
  • Niinhän siinä sitten kävi, että Nissan voitti, Porsche oli toinen ja Lamborghini oli kolmas.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit