Volvon vahvuudet

151 kommenttia
«13456

Täällä on välillä käyty melkoista kampanjointia Volvoa vastaan ja jokainen vähänkään negatiivinen Volvo-uutinen päätyy tälle palstalle ensi tilassa eli heti kun Ruotsin skandaali autolehdistö (=AMS) ne on uutisoinut. Vaihteeksi käänteinen näkökulma eli puhutaan joskus myös Volvon vahvuuksista.



- Turvallisuus. Volvo tekee turvallisia autoja ja on aina panostanut paljon turvallisuuteen. Volvolla on eräs maailman parhaista törmäystestikeskuksista ja jokaista mallia testataan yli 100 törmäystestillä.

- Ruostumattomuus. Volvo on eräs vähiten ruostuvista autoista ja tämä on tullut todistettua myös Pohjoismaisissa ruostetilastoissa.

- Talviominaisuudet. Volvot on suunniteltu Pohjolan talveen ja se on aina pärjännyt hyvin talvitesteissä mm. V70 voitti viimeisimmän TM talvitestin. Myös valot on Volvoissa aina olleet hyvät ja muutkin talvessa tarvittavat ominaisuudet on mietitty loppuun asti.

- Hiljaisuus, mukavuus ja penkit. Volvo on aina panostanut autoissaan myös mukavuuteen ja hiljaisuuteen ja penkkejä pidetään yleisesti automaailman parhaimmistoon kuuluvina.

- Ajettavuudessa suuntavakaus ja vähäinen uraherkkyys. Leveätkään renkaat ei tee Volvosta urissa kiemurtevaa ja jatkuvaa paimentamista kaipaavaa autoa, joka tuntuu koko ajan olevan hieman tuuliajolla.

- Ohjaamon ergonomia. Volvon ergonomia ei kikkaile erikoisuuksilla, vaan on hyväksi havaittua ja toimivaa ja lähes joka testissä sitä on kiitelty ainakin isompien mallien osalta, joissa napit on reilumman kokoisia.



Tuossa noita aika selviä Volvon vahvuuksia. Makuasia on sitten Volvojen nykymuotoilu, joka on varsin onnistunutta kaikkien uusien mallien osalta. Volvo käyttää nimitystä "skandinaavinen muotoilu" joka tarkoittaa hillittyä tyylikkyyttä sisältä- ja ulkoa ja ylimuotoilua ja kikkailua on onnistuneesti vältetty. Onhan noita uusia Volvoja kehuttu muotoilultaan kaikkialla koeajoissa, mm. XC60 on saanut osakseen kiitosta, S80 ja C30 ovat myös varsin tyylikkäitä. Oikeastaan ainut hieman ristiriitaisen vastaanoton saanut on V70 takaosan muotoilu, joka on tehty käytännöllisyyden sanelemana.



Onhan Volvon vahvuuksia "tavis-merkkeihin" nähden myös kattava varustevalikoima, jossa ei kovin paljon ole valittamisen varaa, vaikka aivan saksalaisten premiumien tasolle ei ylletäkään. Pimeänäköavustin on yksi puute, jota ei vielä Volvoihin saa ja oikeasti tarpeellisista varusteista on vaikea kovin montaa muuta keksiä. Urheiluistuimia joku tietysti voi kaivata joihinkin malleihin.



Eikö tässä tullut jo aika monta hyvää syytä miksi Volvo on suosittu auto Suomessa? Lisää Volvon vahvuuksia, jotka tässä unohdin, voivat muut halutessaan luetella.



Niin ja tottakai tämä on provo, mutta entäs sitten?

  
  • Piristävä keskustelun avaus. En juurikaan itse pidä Volvoista, mutta löydän kyllä hyviä puolia merkistä. Vaikka kaikki eivät mitään kaunottaria olekaan niin pidän siitä, että liikenteen seassa Volvon tunnistaa Volvoksi. Turvallisuus, hiljaisuus ovat tottakai hyvää luokkaa, mutta ajettavuudesta en pidä. Myös paljon parjatut moottorit kaipaisivat aikamoista päivittämistä jotta pärjäisivät ainakin premium puolen kilpailijoilleen. Volvo on muutenkin mielenkiintoinen vaihtoehto aivan tavisten ja premium-merkkien välissä. Varsinkin pikku vollet on ihan kivoja ajaa.

      
  • AM1:




    Milläpä automerkillä olisi kaikki mallit kaunottaria? Kun katsoo vaikka Mersun tai Bemarin mallisarjaa, niin joukossa on aika sekalaista sakkia eli osa on tyylikkäitä ja osa ei. Volvon uusimmat mallit on varsin onnistuneita sekä sisältä että ulkoa ja itse puhuinkin nimenomaan niistä.



    Niin, Volvon moottoreita parjataan nimenomaan tällä palstalla paljon. Ei ne nyt niin huonoja ole kuin tällä palstalla mesotaan ja sitä paitsi Volvo on jo reagoinut ja esitellyt DRIVe -malliston pihistelijöille:

    http://www.automotorsport.se/news/15914/sverigepremi%C3%A4r-f%C3%B6r-volvos-nya-sn%C3%A5lvargar/



    Volvon 5 sylinteriset dieselit taas päivittyy ensi vuonna ja D5:stä tulee tuplaturbo tehoa kaipaaville:

    http://www.automotorsport.se/news/15954/volvo-f



    Samaten ensi vuonna pitäisi tulla 4 sylinterisiä bensaturboja.



    Kulutuksen ja muotoilun viilaamiseksi Volvolle tulee 20 milj. € maksava maailman uudenaikaisin tuulitunneli:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=153777



    Tässä siis joitain hieman asiallisempaan sävyyn kerrottuja Volvo-uutisia niiden ainaistan mollausten ja provoilujen sijaan.

      
  • Tuskin kenenkään kannattaa mitään tuohon kirjoituksen asiaan kommentoida. Tuon ketjun ainoa anti on se että nähdään kuinka typerä, sokea ja autoista tietämätön ihminen voi fanaattisuuden innoittamana suoltaa noinkin paljon väärää informaatiota ja kaikkea muuta tehdäkseen kaikkensa lempimerkkinsä ja oman autonsa puolesta. Hommaan sisältyy täysi tietämättömyys muista merkeistä tai alasta ja se ettei tiedä lainkaan miten suhteuttaa Volvon mainonnan ja PR-tiedotteiden asioita muihin alan toimijoihin.



    Joka ikinen kohta vähintäänkin pahasti vääristävästi sanottu, useimmat suoraa valhetta/tietämättömyyttä. Lempivalheeni oli tuo luonnehdinta Volvon tuulitunnelista. Kuinka pihalla voi asioista ollakaan, ja pitääkö olla noin pihalla jotta pitää Volvoa hyvänä autona? Paljastuu ainakin se että miksi A-utoilija pitää Volvoa 'parhaana mahdollisena'...

      
  • A-utoilija:


    Tässä siis joitain hieman asiallisempaan sävyyn kerrottuja Volvo-uutisia niiden ainaistan mollausten ja provoilujen sijaan.




    HAHHAHHAH! Äijä valehtelee silmät päästään ja vielä siten että vähänkin asioista perillä olevat nauravat noille jutuille katketakseen, sitten tuollainen lause perään!!! Hahhahhah!



    Onko Volvo saanut tuulitunneliinsa ihan ensimmäistä kertaa renkaatkin pyörimään!? Oijoi, ja että maailman uudenaikaisinko sen takia? Taitaa olla n. parikymmentä vuotta jäljessä tuossaKIN asiassa eli toisinpäin kuin A-utoilija väittää. Voi kun tietäisitkin mitä laitteita muilla onkaan...

      
  • Putput:

    A-utoilija:

    Tässä siis joitain hieman asiallisempaan sävyyn kerrottuja Volvo-uutisia niiden ainaistan mollausten ja provoilujen sijaan.


    HAHHAHHAH! Äijä valehtelee silmät päästään ja vielä siten että vähänkin asioista perillä olevat nauravat noille jutuille katketakseen, sitten tuollainen lause perään!!! Hahhahhah!

    Onko Volvo saanut tuulitunneliinsa ihan ensimmäistä kertaa renkaatkin pyörimään!? Oijoi, ja että maailman uudenaikaisinko sen takia? Taitaa olla n. parikymmentä vuotta jäljessä tuossaKIN asiassa eli toisinpäin kuin A-utoilija väittää. Voi kun tietäisitkin mitä laitteita muilla onkaan...




    Sitten vaan linkkejä vaikkapa niistä BMW:n tuulitunneleista tuon typerän valituksen sijaan. Suora lainaus Tuulilasista:

    "Volvo on ensimmäinen autonvalmistaja, jonka tuulitunneli simuloi kokonaan ilmavirtausta auton korin ympärillä ja alapuolella ja pyörittää samaan aikaan pyöriä erityisalustalla."



    Niin ja todennäköisesti maailman uudenaikaisin törmäystestikeskushan Volvolla jo onkin.



    Niin ja mikä noista muista jutuista olikaan valetta?



    Vinkkinä Putputille, että käypä Suomi24 keskustelupalstan BMW osiossa. Siellä on jollakin BMW omistajalla sinulle jotain sanottavaa.

      
  • Rajoita jo tuota selitystä. Ota itse edes vähän selvää muustakin kuin Volvon PR-tiedotteista ja nettisivuilta, tuollainen fanaattinen jauhaminen naurettavin selityksin on jo säälittävää.



    Onko Volvolla akustinen tuulitunneli, kaksi tuulitunnelia virtausten mittaamiseen, toinen huipputarkalla vaa'alla (joka tunnistaa jopa autoon unohtuneen kolikon) sekä sadesimulaattorilla ja toinen paitsi liikkuvalla että lisäksi vielä kääntyvällä alustalla, sekä ennenkaikkea uutena, tärkeänä aerodynamiikan työkaluna supertietokone, alan tehokkain? Lukeeko Volvo-mainoksissa sellaisista mitään? Ai, eivätkö he kerrokaan mitään muiden merkkien vastaavista tai paremmista asioista? Ohhoh...



    Lähes kaikki kirjoittamasi on typerää valetta tai herkkäuskoisen hehkutusta. Ennenkaikkea unohdit mainita KAIKKI ne lukuisat asiat joissa Volvo laahaa pahasti jäljessä ja jossa tarjoaa vain perustavaraa uusien innovaatioiden, työmenetelmien, rakenteiden, materiaalien, varusteiden sekä ympäristöystävällisten ominaisuuksien, osien ja valmistusprosessien sijaan.



    Kuinka moni Volvon tehdas on täysin ilman jätevesiulostuloa, ei taida Volvo olla se ainoa autoalan yritys joka on saanut riippumattoman yhtiön myöntämän palkinnon ympäristöystävällisyydestä ja täyttänyt erään ISO-standardin kriteerejä vuosikaudet, kuinka moni Volvon tehdas käyttää maalaustekniikkaa kokonaan ilman luottimia (vain yhdellä merkillä on tehtaita tuolla tekniikalla eikä se taida olla Volvo) jne. jne. jne. jne. jne...



    Varustelusta ja ominaisuuksista on sitten turha edes puhua, S80:ssäkään ei ole läheskään sitä teknologian ja varustelun tasoa mitä 1-sarjassa, puhumattakaan 3-sarjasta tai isommista. Ja Bemu ei tosiaan ole läheskään ainoa Volvoa selvästi edellä oleva tuossa suhteessa, ranskiksilla taitaa olla perusautoissaan enemmän tavaraa ja toiminnassaan resursseja joten on ihan perusteltua ettei Volvo enää edes yritä kilpailla eräiden arvostetuimpien merkkien kanssa.

      
  • Putput:


    joten on ihan perusteltua ettei Volvo enää edes yritä kilpailla eräiden arvostetuimpien merkkien kanssa.




    Sinäkös tuon sitten parhaiten tiedät kenen kanssa Volvo kilpailee tulevaisuudessa.

    http://www.automotorsport.se/news/15764/fordchefen-vi-ska-lyfta-volvo-till-premiumsegmentet/



    ""Det viktigaste är att fortsätta förbättra Volvos varumärke och lyfta det så att bilarna kan konkurrera i premiumsegmentet." Det sa Fordchefen Alan Mulally på torsdagen i samband med Parissalongen. Han förklarade också att det inte finns några planer på att sälja Volvo PV. "





    Kaiva sanakirja esiin ja suomenna tuosta.

      
  • A-utoilija:




    - Turvallisuus. Volvo tekee turvallisia autoja ja on aina panostanut paljon turvallisuuteen. Volvolla on eräs maailman parhaista törmäystestikeskuksista ja jokaista mallia testataan yli 100 törmäystestillä.

    Samaa voi sanoa lähes joka ikisestä autonvalmistajasta. En tiedä onko Volvon testikeskuksessa mitään oleellista etua muiden enemmän tuotekehittelyyn panostavaan ja työntekijöiden joukossa halutumpaan valmistajaan nähden. Kuinka monta testiä Volvolla tehdään enemmän kuin kilpailijoilla? Kuinka paljon Volvo tekee tietokonesimulaatioita, entä mikä on ero muihin?



    Miksi, jos kerran Volvolla on 'eräs maailman parhaista' testikeskuksista se ei erotu edukseen vaan on samaa tasoa kuin muutkin (halvatkin) merkit yleensä ja tämäkin vain passiivisessa turvallisuudessa, eikä turvavarusteita ole muiden tarjoamaa määrää?



    - Ruostumattomuus. Volvo on eräs vähiten ruostuvista autoista ja tämä on tullut todistettua myös Pohjoismaisissa ruostetilastoissa.

    Jos täytyy hakemalla hakea niin jotain tälläistä väitettä voi kai yrittää... Kylläpäs on eroa muihin, yhden tilaston mukaan... Nyt kaikki ryntäävät ostamaan Volvoa kun ruoste on niin kamala ongelma yhtään missään autossa nykyään.



    - Talviominaisuudet. Volvot on suunniteltu Pohjolan talveen ja se on aina pärjännyt hyvin talvitesteissä mm. V70 voitti viimeisimmän TM talvitestin. Myös valot on Volvoissa aina olleet hyvät ja muutkin talvessa tarvittavat ominaisuudet on mietitty loppuun asti.

    Paljonkohan on kylmän ilmanalan testaamisessa eroa muihin merkkeihin? Veikkaan että Volvolla montaa muuta merkkiä vähemmän. Taas typerää fanittajan selitystä vailla mitään pohjaa. Noloa.



    Onko Volvolla kääntyvät valot pitkien valojen automatiikalla, led-takavalot monivaiheisina, pimeänäkölaite jalankulkijavaroituksin ja nopeusrajoitusnäytöin? Onko Volvolla peruutus- ja etukulmakameroita saatavilla edes huippumalleihin kun eräillä merkeillä on saatavilla halvimpiin malleihin?



    - Hiljaisuus, mukavuus ja penkit. Volvo on aina panostanut autoissaan myös mukavuuteen ja hiljaisuuteen ja penkkejä pidetään yleisesti automaailman parhaimmistoon kuuluvina.

    Harmi sitten että sekin kohtalainen hiljaisuus on saatu suurin kompromissein eli pehmein kiinnityksin, painavin korirakentein ym.. Penkkejä ei pidetä yleisesti automaailman parhaimmistoon kuuluvina, ainakin lukuisissa viime testeissä Volvo ei ole yltänyt edes yhtä hyviin arvosanoihin muiden peruspenkkejä vastaan. Eiköhän muiden, kuten jo VW:nin tarjoamat ilmastoidut ja hierovat penkit ole jo AIVAN eri sfäärissä.



    - Ajettavuudessa suuntavakaus ja vähäinen uraherkkyys. Leveätkään renkaat ei tee Volvosta urissa kiemurtevaa ja jatkuvaa paimentamista kaipaavaa autoa, joka tuntuu koko ajan olevan hieman tuuliajolla.

    Tuokin on syy kaikille rynnätä ostamaan Volvoja, tunnetusti suurin hankaluus ajamisessa on onnistua pysymään kaistalla kun ajaa suoraan...



    Harmi että Volvo tuntuu kaikissa muissa tilanteissa olevan tuuliajolla.



    - Ohjaamon ergonomia. Volvon ergonomia ei kikkaile erikoisuuksilla, vaan on hyväksi havaittua ja toimivaa ja lähes joka testissä sitä on kiitelty ainakin isompien mallien osalta, joissa napit on reilumman kokoisia.

    Volvo ei kikkaile erikoisuuksilla koska niitä ei ole. Ja navi sekä näytöt on KAMALA käyttää, nappuloita suuri määrä, ja toteutus ei ole korkealuokkaisimpien tasolla. Ihan eri asia on korekatasoisemmilla merkeillä, näyttöruudut suuria, monipuolisia ja helppokäyttöisiä lukuisin ominaisuuksin. Pystyy jopa määränpäät määrittelemään ennen autoon astumista...



    Tuossa noita aika selviä Volvon vahvuuksia.

    Ei taida olla edes kirjoittaja selvä kun tuollaisia väittää. Paremman listan saisin aikaan Citroenista tai Volkkarista.



    Makuasia on sitten Volvojen nykymuotoilu, joka on varsin onnistunutta kaikkien uusien mallien osalta.

    Just. (Ja kuinka monta uutta mallia ylipäänsä löytyy, hehheh...)



    Volvo käyttää nimitystä "skandinaavinen muotoilu" joka tarkoittaa hillittyä tyylikkyyttä sisältä- ja ulkoa ja ylimuotoilua ja kikkailua on onnistuneesti vältetty. Onhan noita uusia Volvoja kehuttu muotoilultaan kaikkialla koeajoissa, mm. XC60 on saanut osakseen kiitosta, S80 ja C30 ovat myös varsin tyylikkäitä. Oikeastaan ainut hieman ristiriitaisen vastaanoton saanut on V70 takaosan muotoilu, joka on tehty käytännöllisyyden sanelemana.

    Ainoa joka taitaa olla edes suht hyvin HALUTTU missään päin maailmaa muutoin kuin Ruotsi/Suomi on C30. Muotoilulla Volvo ei ainakaan edukseen erotu, eikä ihme sillä ei heillä ole asiaan panostaa niin paljon. Kädet on aika sidotut alunperinkin kun pohja tulee annettuna eivätkä voi kehittää pitkäjänteisesti omaa muotoilufilosofiaa ja toteuttaa uusia ideoita kuten moni muu.



    Onhan Volvon vahvuuksia "tavis-merkkeihin" nähden myös kattava varustevalikoima, jossa ei kovin paljon ole valittamisen varaa, vaikka aivan saksalaisten premiumien tasolle ei ylletäkään. Pimeänäköavustin on yksi puute, jota ei vielä Volvoihin saa ja oikeasti tarpeellisista varusteista on vaikea kovin montaa muuta keksiä. Urheiluistuimia joku tietysti voi kaivata joihinkin malleihin.

    Tietääkseni Volvon varustelumahdollisuudet ei eroa Fordista tai Citroenista juuri mitenkään.



    Niin ja tottakai tämä on provo, mutta entäs sitten?

    Ihan hyvä vaan että annat tulla 'tietosi', näin näemme helposti kuinka pihalla olet koko aiheesta ja syyn miksi sekoilet näissä keskusteluissa koko ajan.

      
  • A-utoilija:



    Sinäkös tuon sitten parhaiten tiedät kenen kanssa Volvo kilpailee tulevaisuudessa.
    http://www.automotorsport.se/news/15764/fordchefen-vi-ska-lyfta-volvo-till-premiumsegmentet/

    ""Det viktigaste är att fortsätta förbättra Volvos varumärke och lyfta det så att bilarna kan konkurrera i premiumsegmentet." Det sa Fordchefen Alan Mulally på torsdagen i samband med Parissalongen. Han förklarade också att det inte finns några planer på att sälja Volvo PV. "


    Kaiva sanakirja esiin ja suomenna tuosta.




    Kun nyt ensin onnistuisivat edes erottautumaan Fiatista yhtään mitenkään muuten kuin kokonsa puolesta...

      
  • Vastaillaan nyt sitten provoon.



    Volvolla on hyvät puolensa ja vahvuutensa, ja kokonaisuushan se on mikä ratkaisee. Siihen kuuluu myös myyntiorganisaatio, takuu, palvelu, huollot, rahoitus ym. asiat. Suomessa Volvolla tuo muu sisältö on minusta se selkeästi vahvin puoli. Tuotekin on ihan hyvä, ei siinä mitään. Subaru on esimerkki mielestäni hyvästä tuotteesta, jolta nuo muut vahvuudet Suomessa osittain puuttuvat. Näkyy myyntiluvuissa.





    ["A-utoilija"]



    - Turvallisuus. Volvo tekee turvallisia autoja ja on aina panostanut paljon turvallisuuteen.



    Osittain totta, osittain mielikuvaa. Erot nykyään ovat suht vähäisiä.



    - Ruostumattomuus. Volvo on eräs vähiten ruostuvista autoista



    On totta, mutta ei poikkea esim. Audista, Volkkarista ym.



    Talviominaisuudet. Volvot on suunniteltu Pohjolan talveen ja se on aina pärjännyt hyvin talvitesteissä



    Osittain totta, tosin tässäkin riippuu malleista ja siitä miten asioita arvioidaan. VAG:n tuotteet ovat aina pärjänneet TM:n kriteereillä ihan yhtä hyvin, vaikka tuskin niitä on "Pohjolan talveen" suunniteltu. BMW ja MB ovat ottaneet takkiin lähinnä vetotavan takia, nelivetoinen malli pärjäisi jo aivan eri tavalla. Lämmittimissä ym. ei puutteita ole juuri missään paremmassa autossa.



    Myös valot on Volvoissa aina olleet hyvät



    On kyllä totta, tosin hyviä valoja on monissa muissakin.



    - Ajettavuudessa suuntavakaus ja vähäinen uraherkkyys. Leveätkään renkaat ei tee Volvosta urissa kiemurtevaa



    Kyllä ne renkaat Volvoonkin vaikuttavat. En ole havainnut että esim. Audi tai MB kiemurtelisivat sen kummemmin. Auton reagointi, uraherkkyys ym ovat kompromissien tulosta, jos uria ei tunne lainkaan on kyse aika tunnottomasta ajettavasta ja päinvastoin. Minun makuuni konsernisisar Ford on paremmin ajettavaksi viritetty.



    - Ohjaamon ergonomia. Volvon ergonomia ei kikkaile erikoisuuksilla



    Hmm, mikähän kilpailijoista noin tekee ja missä niistä ei olisi hyvä ergonomia?



    Makuasia on sitten Volvojen nykymuotoilu, joka on varsin onnistunutta kaikkien uusien mallien osalta.



    Ihan ok minusta, uuteen V70:kin alkaa jo silmä tottua. Yhtään todella hyvän näköistä autoa ei minusta mallistosta kuitenkaan löydy.









      
  • Putput:

    A-utoilija:


    Tuossa noita aika selviä Volvon vahvuuksia.
    Ei taida olla edes kirjoittaja selvä kun tuollaisia väittää. Paremman listan saisin aikaan Citroenista tai Volkkarista.




    Hei, pelastakaa joku päiväni ja tehkää em. lista Citikasta ja Volkkarista:wink:

      
  • Ugh! BMW's white knight has spoken. Mikähän siinä on että täytyy aina hakemalla hakea riitaa? Aikamoista Suomi24-kamaa tuolta Puttelta välillä tulee.



    -Ja asiaan. Lähestulkoon kaikki nykyautot ovat turvallisia ja Volvo ei tästä joukosta enää erotu. Voisi melkein väittää Renaulttien olevan niitä turvallisimpia autoja.



    -Ruostesuojauksesta olet oikeassa, mutta tässäkään ei ole mitään erikoista muihin merkkeihin nähden.



    -Talviominaisuuksista on paha sanoa mitään kun en ole yhdelläkään Volvolla ajanut talvella. Hiljaisia ja mukavia Volvot kyllä ovat, mutta mihinkään suuriin rallisuorituksiin ohjaus ei innosta. Tämä ei varmaankaan ole ollut tarkoituskaan.



    -Uusien Volvojen kojelaudasta tykkään. Kaikki on vaan jotenkin "siinä", eli siellä missä pitääkin. Ulkonäkökin on mielestäni ihan jees.



    Kaikenkaikkiaan Volvot ovat aika hyviä. Merkin pappamainen imago ei vaan houkuttele, ainakaan vielä :sunglasses: Huonojakin puolia tosin on: vanhat moottorit(paitsi 2.0D) ja automaatit vanhoja(johonkin mallin sai sen DSG:n vastineen). Muuten noista nyt ei tule mieleen oikein mitään. Melkein kuin Toyotasta yrittäisi kirjoittaa.

      
  • En oikein usko että mikään automerkki saavuttaa sivutörmäyksessä Volvon turvallisuustason.



    https://www.youtube.com/watch?v=zv1kGO_RUHQ

      
  • No kyllä varmaan aika moni. Esimerkiksi tämä https://www.youtube.com/watch?v=QNosf1ZzHIE&feature=related



    Eikä ole enää uusimpia autoja.

      
  • Mitä liikkuu A-utoilijan päässä?



    Palstalta kaikkoaa hyviä kirjoittajia, ja kaikkia vituttaa ylipäätään Volvon ylimalkainen esiintyminen neutraaliksi tarkoitetulla (? ) palstalla, ja mitä A-utoilija tekee? kaivaa pahimmalla mahdollisella tavalla verta nenästään, rustaamalla todella vääristelevän ja harhaanjohtavan ''julistuksen'' volvon erinomaisuudesta.



    Tämä on juuri pahimmasta päästä sitä itseään: eli sitä kun ihme selittelyllä ja valikoivalla kerronnalla yritetään varasta kunniaa niiltä merkeiltä jotka ovat oikeasti hoitaneet asiansa hyvin ja tehneet parhaan työn.



    Ja vaikka tuossa olisikin ihan asiaakin noissa listatuissa kohdissa, niin kannattaako ne nyt oikein uudella keskusteluketjulla tuoda väkisin tapetille, kun tietää että siitä syttyy sota kuitenkin???



    Meininki tuntuu siltä, että pitää tyyliin kostaa koko palstan porukalle kun Volvolle ei ruinaamisesta huolimatta nosteta hattua, ja toisia merkkejä himoitaan.



    Eli kun premium juna meni, ja oma merkki jäi rannalle, ja itsellä ( volvolla ) menee paskasti, niin sitten pitää pitää huoli että muillakin kurjaa...



    Ja se ei ole mikään selitys että tietyt kirjoittajat pukkaavat liukuhihnalta volvo provo-aloituksia tänne, voisit itse olla fiksumpi ja olla alentumatta tällaisiin.

      
  • petos:

    Mitä liikkuu A-utoilijan päässä?




    Mikä noissa listaamissani Volvon vahvuuksissa oli edes kyseenalainen? Lista on hyvin asiallinen. Vahvuudet ei tarkoita sitä, ettei muillakin olisi samoissa kohdissa vahvuuksia tai ettei parempiakin toteutuksia samoista kohdista olisi. Lista ei ole sidottu mihinkään malliin ja pätee yhtä hyvin uusiin kuin vanhempiinkin malleihin ja vain ulkonäön kommentit on mainittu koskemaan uudempia malleja. Nuo kohdat ei myöskään ole itsestäänselvyyksiä ja puutteita esim. turvallisuudessa, ruostesuojauksessa, äänieristyksessä, ergonomiassa jne. on laadukkainakin pidetyissä automerkeissä. En verrannut listassa Volvoa mihinkään automerkkiin, vaan totesin näiden kohtien olevan syitä miksi Volvo on suosittu auto Suomessa.



    Ja mitä tekevät jotkut? No tietenkin astuvat suoraan miinaan ja alkaa se hemmetinmoinen mesoaminen ja kysyä voi vaan mistä syystä? Minun elämäntehtäväni ei ole Volvon puolustelu provoilua kohtaan ja olenkin pidättynyt vastailemasta mihinkään ko. merkkiin liittyviin kirjoituksiin jo pitemmän aikaa. Ja Volvo ei edes tarvi mitään puolustelua, koska sen verran hyviä vahvuuksia siitäkin löytyy, vaikka joitakin ei niin hyviä osa-alueita Volvossakin on, kuten muuten on kaikissa automerkeissä.



    Kyllä tälle palstalla saa ja nimenomaan on hyväkin, että nostetaan uusia otsikoita, eikä jauheta täysin asian vierestä pitkiä keskusteluketjuja, joita ei kukaan jaksa seurata. Tämä ketju on tehty Volvosta, joten sana on tässä vapaa Volvoista ja jätetään tässä ketjussa esim. Subarut pois ja vastaavasti Subaru-ketjuissa jätetään sitten Volvo pois keskustelusta.

      
  • Putput:

    Ota itse edes vähän selvää muustakin kuin Volvon PR-tiedotteista ja nettisivuilta... onko Volvolla... huipputarkalla vaa'alla (joka tunnistaa jopa autoon unohtuneen kolikon)..




    A-autoilijan kommentit jätän omaan arvoonsa, mutta tämä on vuoden helmi ! :grin:



      
  • Ajattelin, että tähän ketjuun ei kannata osallistua. Mielenkiinto heräsi lähinnä aloittajan motiiveista. En itse kyllä viitsisi kärsivälliseti kerta toisensa jälkeen veivata samaa asiaa. Kun tilanne asenteissa ei kuitenkaan muutu. Aloitus oli kuin suoraan mainosesitteestä, hyvin kirjoitettu sinänsä. En jaksa uskoa että kukaan viitsisi moista, ellei ole jotenkin ko. merkin organisaatiossa mukana. Spontaanit ilmaisut kyllä ymmärrän mutta näin johdonmukainen pyrkimys tavoitteeseen vähän ihmetyttää.

      
  • En ota kantaa minkään automerkin puolesta, mutta ihmettelen mitä kusipäitä tälläkin palstalla on. Ette kai Te todella tarkoita sitä, että kaiken parjauksen jälkeen po. automerkin omistaja ei saisi tuoda esille joitakin positiivisia seikkoja ?



    Jos kusipääteinit parjaa jotakin automerkkiä systemaattisesti, niin po. merkin omistaja ei siis saisi kertoa omista kokemuksistaan, tä mitä ?



    Tuskinpa nämä nimimerkit A-utoilija, JormaL, andertz, Autoilia ja muut vastaavat edes seuraisivat tätä palstaa, jos näitä 1980-luvulla syntyneitä kotivaloja ei olisi palstalla kirjoittelemassa.



    Hyvä esimerkki oli tämä JormaL:n kirjoitus D5-moottorista. Ei mennyt kuin minuutti, niin PutPut oli heti räksyttämässä kuin viimeistä päivää, vaikka JormaL:n kirjoitukselle oli ihan luonnollisena pidettävä tausta.



    Ainoastaan joku tämmöinen isin pikkupoika voi olla niin hölmö, että alkaa liittää kaiken maailman uutisia itse keksimäänsä jälleenmyyntiarvojen romahtamiseen.



    Kusipäiden kalloon ei ilmeisesti mahdu se tosiasia, että on olemassa konkreettisia auton omistajia.

      
  • Ketjun aloitus oli kyllä sama kun olisi mennyt bandidos jengiläisten keskelle ja huutanut että kyllä pojilla onkin rumat mopot ja nahkaliivit.

    Ja eiköhän niitä kuspäitä ole ihan joka ikäisiä. :tongue:

      
  • MMS:

    Ajattelin, että tähän ketjuun ei kannata osallistua. Mielenkiinto heräsi lähinnä aloittajan motiiveista. En itse kyllä viitsisi kärsivälliseti kerta toisensa jälkeen veivata samaa asiaa. Kun tilanne asenteissa ei kuitenkaan muutu. Aloitus oli kuin suoraan mainosesitteestä, hyvin kirjoitettu sinänsä. En jaksa uskoa että kukaan viitsisi moista, ellei ole jotenkin ko. merkin organisaatiossa mukana. Spontaanit ilmaisut kyllä ymmärrän mutta näin johdonmukainen pyrkimys tavoitteeseen vähän ihmetyttää.




    No mikset sitten jättänyt osallistumatta? Voitko kiistää, ettei avaus ollut täyttä asiaa ja vain luetteloi erään automerkin vahvuuksia ilman mitään mainosta ja oli hyvinkin asialliseen sävyyn kirjoitettu ja mitään muita automerkkejä ei mollattu eikä edes mainittu. Kirjoitus ei edes ollut vertailu muihin merkkeihin. Se on sitten tämän palstan kirjoittajien ongelma miten tuohon suhtautuvat ja se ei ole minun ongelmani. Reaktiot osoittaa vaan, että jotain tällä palstalla ja täällä vallitsevassa autoista riitelyssä on pielessä ja sen osoittaminenhan oli koko viestin tarkoitus ja siihen miinaan on jo moni mennyt. Mainitsin myös rehellisesti viestin lopussa, että se on provo. :sleepy:

      
  • A-utoilija:



    Mikä noissa listaamissani Volvon vahvuuksissa oli edes kyseenalainen? Lista on hyvin asiallinen.


    -kyse on siitä että eikö ole hoopoa listata vain hyviä puolia? Ja kirjoittaa muutenkin tuollaiseen yli-kehuvaan sävyyn, ihan kuin muka ei olisi (vakaviakin ) puutteita. Voihan jotain merkkiä ruotia, mutta asiantuntevasti ja kaikki puolet huomioon ottaen.



    Vahvuudet ei tarkoita sitä, ettei muillakin olisi samoissa kohdissa vahvuuksia tai ettei parempiakin toteutuksia samoista kohdista olisi.

    -niin, miksi niitä sitten pitää volvon kohdalla hehkuttaa niin kovasti, ja pitää koko ajan väen väkisin tapetilla?

    Ei tänne kukaan mersu tai Lexus kuskikaan laita jotain kuukausittaista raporttia sen hyvistä puolista.




    Ja mitä tekevät jotkut? No tietenkin astuvat suoraan miinaan

    -pidä hauskaa...
      
  • hei, keksin vielä paremman: laita jokaisesta volvon hyvästä ominaisuudesta erikseen OMA keskustelun avaus?



    näkyvyys olisi vieläkin parempi, jos vielä mahdollista :lol:

      
  • petos:

    hei, keksin vielä paremman: laita jokaisesta volvon hyvästä ominaisuudesta erikseen OMA keskustelun avaus?

    näkyvyys olisi vieläkin parempi, jos vielä mahdollista :lol:




    Valitettavasti palsta täyttyisi, mutta laita sinä Subarun jokaisesta hyvästä ominaisuudesta avaus, kun niitä on selvästi vähemmän.

      
  • olitpas hauska :flower:



    et muuten selvästikkään kestä tätä kritiikkiä, koska loppuu asialliset jutut, ja alkaa nämä Subaru-jutut, vaikkei ne liity millään tavalla tähän volvo-aihealueeseen.

      
  • petos:

    A-utoilija:


    Mikä noissa listaamissani Volvon vahvuuksissa oli edes kyseenalainen? Lista on hyvin asiallinen.


    -kyse on siitä että eikö ole hoopoa listata vain hyviä puolia? Ja kirjoittaa muutenkin tuollaiseen yli-kehuvaan sävyyn, ihan kuin muka ei olisi (vakaviakin ) puutteita. Voihan jotain merkkiä ruotia, mutta asiantuntevasti ja kaikki puolet huomioon ottaen.





    Sinun näkemyksesi Subaruista ovat toki täysin objektiivisia? Mm. Legacyn ajettavuudesta ja muista ominaisuuksista? Ihan hyvä auto se Legacy on, mutta on siinäkin selvät puutteensa myöskin tuon sinun suuresti ylistämäsi ajettavuuden saralla.

      
  • juuso01:

    Ugh! BMW's white knight has spoken. Mikähän siinä on että täytyy aina hakemalla hakea riitaa? Aikamoista Suomi24-kamaa tuolta Puttelta välillä tulee.

    -Ja asiaan. Lähestulkoon kaikki nykyautot ovat turvallisia ja Volvo ei tästä joukosta enää erotu. Voisi melkein väittää Renaulttien olevan niitä turvallisimpia autoja.

    -Ruostesuojauksesta olet oikeassa, mutta tässäkään ei ole mitään erikoista muihin merkkeihin nähden.

    -Talviominaisuuksista on paha sanoa mitään kun en ole yhdelläkään Volvolla ajanut talvella. Hiljaisia ja mukavia Volvot kyllä ovat, mutta mihinkään suuriin rallisuorituksiin ohjaus ei innosta. Tämä ei varmaankaan ole ollut tarkoituskaan.

    -Uusien Volvojen kojelaudasta tykkään. Kaikki on vaan jotenkin "siinä", eli siellä missä pitääkin. Ulkonäkökin on mielestäni ihan jees.

    Kaikenkaikkiaan Volvot ovat aika hyviä. Merkin pappamainen imago ei vaan houkuttele, ainakaan vielä :sunglasses: Huonojakin puolia tosin on: vanhat moottorit(paitsi 2.0D) ja automaatit vanhoja(johonkin mallin sai sen DSG:n vastineen). Muuten noista nyt ei tule mieleen oikein mitään. Melkein kuin Toyotasta yrittäisi kirjoittaa.




    Tässä on mallia asiallisesta rakentavasta kritiikistä.





      
  • Heitetäänpä nyt itsekkin lusikka soppaan pitkästä aikaa, vaikka provo onkin. Aihe on siinä mielessä ajankohtainen, että heitin Hki-Kajaani-Hki reissun uudella V70 D5 automaatilla. Siinä oli aikaa mietiskellä Volvon vahvuuksia ja heikkouksia.



    Yleisesti tuli mieleen, että Volvoon on ehkä hiukan vaikea suhtauta, se ei edelleenkään ole mielestäni verrokki joillekkin premium merkeille, mutta jotain arvokkuutta ja laatuauton tuntua siinä on verrattuna esim normaaliin keskiluokkaan. Ehkä se on juurikin näiden välimuoto. Kuitenkin luonnollisin vertailuryhmä sille löytyy minusta VAG konsernista, Passat ja Suberb ovat mielestäni hyvin samanlaisia autoina, tosin ehkä kuitenkin eri syistä.



    Autoilija laittoi Volvon vahvuuksia ja osasta olen samaa mieltä. Kuitenkin Volvossa on minusta myös vakavia puutteita ja seuraavassa ainakin minua itseäni ärsyttäneitä asioita:

    - moottori ei ole tältä vuosituhannelta, tehoonsa nähden laiska ja todella ruman kuuloinen. Volvolla ei oikeastaan ole yhtään todella hyvää moottoria, malliston paras kone, mitä olen kokeillut, on jo auttamattoman vanha 2.5T ja sekään ei pärjää kilpailijoilleen ainakaan kulutuksen suhteen

    - Vaihteisto. Harvoin tulee vastaa niin huonosti mootorin kanssa yhteen toimivaa laatikkoa, vaikka muuten laatikossa ei tunnu pahempaa vikaa olevan. Onko kyseessä vain se, ettei tuota osata säätää sopimaan moottorin kanssa?

    - Penkit. Ne ovat periaatteessa hyvät, mutta todella kaukana automaailman parhaimmistosta. Penkki ei voi olla hyvä, jos pääntukea ei voi säätää millään lailla ja se jää ihan liian kauaksi päästä. Todella onneton toteutus.

    - Sisätilojen laatuvaikutelma. Parantunut nykyisin huomattavasti, edellisessä omassa Volvossani tuo oli ihan järkyttävä (850). Kuitenkin jää huimasti esim Mb, Jagge, Audi linjan taakse, Passat ja Suberb tässäkin paras vertailuryhmä. Itse asiassa Superb on tuossa huomattavasti edelle. Ergonomia ok, mutta ei erityisen hyvä, voin kuvitella kuinka vaikea monia monia nappeja on painella talvikäsineet kädessä.

    - Ruma muotoilu. Makuasia, mutta harvoin uusi auto on näin ruma. Edestä ruma, takaa vielä rumempi. Plussaa kuitenkin sukunäöstä.

    - Ajettavuus. Tuo auto sopii varmastu jenkkeihin, jossa ajetaan tuntitolkulla suoraan. Tunnoton ja epämääräinen kuvaa minusta parhaiten tuon ajettavuutta, markkinoilta löytyy joka luokasta parempia autoja ajaa, esim vaikka ne Passat ja Suberb. Kun nyt joku kertoo siitä ylivoimaisesta suuntavakavuudesta, niin esim nuo kaksi onnistuu yhdistämään hyvän ajettavuuden yhtä hyvään suuntavakavuuteen kuin Volvo. Volvossa yhdistyy hyvä suuntavakavuus huonoon ajattavuuteen, tosin amerikan poika saattaa tykätä.

    - Etuveto. Ei vaan istu minulle, tosin täysin henkilökohtainen mielipide. Oikein pahaa teki kiihdyttää reippaasti huoltoaseman pihalta maantielle, kun auto tuntuu että se hajoaa siihen paikkaan etupään pomppiessa ennen ajonvakauden puuttumista peliin. Ei näin.

    - Varustelu. Volleen ei saa oikeastaan kivoja leluja, paljon esim Suberbia jäljessä, samalla tasolla kuin Passat. Sadetunnistin ja parkkitutka toimivat erittäin huonosti omaan autooni verrattuna.

    - Valot ok, ei kuitenkaan erityisen hyvät bi-xenoneiksi, omassani on huomattavasti tehokkaamma, ero todella tuntuu.

    - Imago. En edelleenkään halua samaistua valkokaulusköyhälistöön, Espoolaiseen velkaiseen rivitaloon, 1,8 lapseen ja purjeveneeseen. Tuolla kun ajo, niin elämä tuntui päättyneen ja alamäki alkaneen.



    Hyvää autossa oli myös paljon, mutta kun provoilemaan lähdettiin, niin jääköön kirjoittelu tähän. En kuitenkaan ostaisi autoa, Suberb ja Passat ovat hintaansa nähden huomattavasti parempia. Passatista voisi hankkia CC version, jolloin ulkonäkökin olisi kunnossa.

      
  • Individual:



    Tuo on totta, että vaihteisto pelaa harvinaisen huonosti yhteen tuon D5-koneen kanssa. Itse olen ajanut tuon lisäksi sekä T6:sta että 2.5T:tä. Noissa bensamalleissa vaihteiston toiminta on täysin eri maata.



    Tuossa sinun kritiikissäsi on myös osia, joista olen täysin eri mieltä (mm. laatuvaikutelma, mielestäni ihan MB:n tasolla ja parempi kuin bemarissa) ja penkit. Lisäksi parkkitutkan toiminnassa en havainnut edellisessä autossani mitään ongelmia. Huono parkkitutka on mm. edellisessä Superbissa, joka oikeasti jättää kaikki betoniporsasta pienemmät objektit huomaamatta.

      
  • Mitä pidätte photoshopatusta Volvo V70-autosta ? Aika makeen näköinen. Volvo ilmeisesti tähyää premium-luokkaan. Miksei tuo voisi onnistua, onnistuihan se Bemariltakin, tosin tuossa oli paljon osaamista mukana. Lisäksi Bemarilla on ollut ns. kotikenttäetu. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että Volvo on tähyämässä vakaasti premium-luokkaan.



    Premium-luokka tarkoittaa käytännössä sitä että V70-Volvosta tulee samanlainen elämäntapa-farmari kuin mitä A6 Avant ja 5er Touring ovat. Autot ovat makeen näköisiä, kalliita, mutta niissä ei voi kuljettaa mitään kunnolla virtaviivaisen muotoilun takia. Vetokoukku olisi ehkä pelastus, mutta kuinka moni on nähnyt vetokoukkua 5er BMW:ssä ?



    Miten onnistuu esimerkiksi pitkän senkin kuljettaminen viitossarjan Touringissa taikka Audi A6 Avantissa.



    http://www.automotorsport.se/news/15977/kan-detta-vara-nästa-generation-volvo-v70/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit