Missähän on ooppelin vanha 2.2 bensa ? Lineeko tuo kone uudistumassa kun ei ole listoille ?
Euro 5 -standardia sovelletaan 1. syyskuuta 2009 alkaen uusien ajoneuvotyyppien tyyppihyväksyntään. Ja Opelin 2,2 moottori ei täytä enää näitä vaatimuksia.
uudessa autobildissä oli listattuna insignian moottorivaihtoehdot....
pätevä 2 litran peruskone puutuu....140 hv 1.8 on vähän nuhainen kulkija ja seuraava olikin jo 220hv 2.0 turbo.... hinta lienee sen mukainen. Insignia kaipaisi kaverikseen kyllä myös tuhon väliin sopivan pensakoneen. Missähän on ooppelin vanha 2.2 bensa ? Lineeko tuo kone uudistumassa kun ei ole listoille ?
Insignia farkun lanseerauksen yhteydessä tänä vuonna esitellään uusi bensakone, joka lienee uudistettu 1.6T, teholtaan 160-180hv. 2009 esitellään sitten nykyiset 1.6 ja 1.8 litraiset korvaava 1.4T, jonka tehot ovat versiosta riippuen 120 tai 140hv. Tuo jälkeen Insignian moottovalikoima on aika hyvin ajan tasalla.
Insignia farkun lanseerauksen yhteydessä tänä vuonna esitellään uusi bensakone, joka lienee uudistettu 1.6T, teholtaan 160-180hv. 2009 esitellään sitten nykyiset 1.6 ja 1.8 litraiset korvaava 1.4T, jonka tehot ovat versiosta riippuen 120 tai 140hv. Tuo jälkeen Insignian moottovalikoima on aika hyvin ajan tasalla.
Eikös farkun pitänyt tulla samaan aikaan heti alusta asti? Jos ei, milloin sitten?
Eikös farkun pitänyt tulla samaan aikaan heti alusta asti? Jos ei, milloin sitten?
TL kirjoittaa:
Opel esittelee Pariisin autonäyttelyssä 4.-19.lokakuuta uuden Insignian myös farmarimallina. Insignia Sports Tourer kiristää kilpailua markkinoilla, joilla moni muukin valmistaja on esitellyt melko äskettäin uuden farmarin
Eikös farkun pitänyt tulla samaan aikaan heti alusta asti? Jos ei, milloin sitten?
TL kirjoittaa:
Opel esittelee Pariisin autonäyttelyssä 4.-19.lokakuuta uuden Insignian myös farmarimallina. Insignia Sports Tourer kiristää kilpailua markkinoilla, joilla moni muukin valmistaja on esitellyt melko äskettäin uuden farmarin
Vaikuttaa mielenkiintoiselta perheluokan autolta. Toki laatupuolella voi olla aika lailla haastetta.
Mielestäni on hienoa, että Opel on laittanut riman korkealle ja päässyt siitä yli.Ärsyttävää vaan kun Opel, Citroen C5, Ford Mondeo, Skoda Superb ja Mazda6 pyrkivät premiumluokkaan kaikki ja pyytävät kovemman hinnan inflaation kourissa olevilta ihmisiltä. Pysyisivät vaan perheautoluokassa.
Mielestäni on hienoa, että Opel on laittanut riman korkealle ja päässyt siitä yli.Ärsyttävää vaan kun Opel, Citroen C5, Ford Mondeo, Skoda Superb ja Mazda6 pyrkivät premiumluokkaan kaikki ja pyytävät kovemman hinnan inflaation kourissa olevilta ihmisiltä. Pysyisivät vaan perheautoluokassa.
Toisaalta Opelin väki itse hillitsee "premiumpuheita" todeten, että auto kilpailee hintaluokassaan, ja hinta asettaa rajoituksia mm. materiaalivalinnoille.
Opel harrastaa vanhaa kunnon jenkkiläisajattelua: pääasia on, että auto näyttää päältä nätiltä, ja kuskin paikalta katsoen kaikki näyttää laadukkaalta. Ford on harrastanut tätä jo pitkään; jo vänkärin paikalta mm. Mondeo ja Focus näyttävät ja tuntuvat "edullisemmilta", puhumattakaan takaistuinnäkymistä.
Mazda on 6-malliin harrastanut hiukan samanlaista ideologiaa: mm. muovimateriaalit tuntuvat "mukavilta käteen" siellä, mihin käsi luonnollisesti hakeutuu, mutta muualla käytetään halvempaa materiaalia.
Mielestäni on hienoa, että Opel on laittanut riman korkealle ja päässyt siitä yli.Ärsyttävää vaan kun Opel, Citroen C5, Ford Mondeo, Skoda Superb ja Mazda6 pyrkivät premiumluokkaan kaikki ja pyytävät kovemman hinnan inflaation kourissa olevilta ihmisiltä. Pysyisivät vaan perheautoluokassa.
Toisaalta Opelin väki itse hillitsee "premiumpuheita" todeten, että auto kilpailee hintaluokassaan, ja hinta asettaa rajoituksia mm. materiaalivalinnoille.
Opel harrastaa vanhaa kunnon jenkkiläisajattelua: pääasia on, että auto näyttää päältä nätiltä, ja kuskin paikalta katsoen kaikki näyttää laadukkaalta. Ford on harrastanut tätä jo pitkään; jo vänkärin paikalta mm. Mondeo ja Focus näyttävät ja tuntuvat "edullisemmilta", puhumattakaan takaistuinnäkymistä.
Mazda on 6-malliin harrastanut hiukan samanlaista ideologiaa: mm. muovimateriaalit tuntuvat "mukavilta käteen" siellä, mihin käsi luonnollisesti hakeutuu, mutta muualla käytetään halvempaa materiaalia.
Se vanha sanonta: "kakku kaunis päältä" taitaa pitää paikkansa..
On aika loistavaa että tälläkin palstalla olevat, ennakkoluulottomat, absoluuttiset asiantuntijat tietävät jo miten laadukas Insignia on.
Tämän nerouden arvoa lisää se että referenssinä on pari netistä löytynyttä kuvaa.
Sehän siinä on, kun se nyt sattuu olemaan Opel, niin eihän se voi osata tehdä autoja näiden Mersu/BMW -fanien mielestä. Jos joku muoviosa ei ole kalleimman Mersun veroista materiaalia, niin ilman muuta tuo Insignia on täysin epäonnistunut kyhäelmä.
AutoBild tuota Insigniaa jo vertasi Passatiin ja totesi sen olevan kaikin puolin laatuvaikutelmaltaan ja muotoilultaan sitä edellä. Ei voi sanoa kuin, että hienolta tuo näyttää kuvissa, vaikkei sitä "Mersu-statusta" olekaan ja Passat ja Mondeo ei pärjää tuolle alkuunkaan tyylikkyydessä ja nehän tuon pääkilpailijoita tulee olemaan.
Opelhan teki aikanaan erittäin hyviä autoja. Sääli että meno on hiipunut. En oikein jaksa uskoa että Insigniakaan sitä uuteen nousuun vetää, mutta mistäpä sen tietää? Malli ainakin tulee ajankohtaan, jolloin teollisuus on aika isojen murrosten alla. Kulutuslukemat ja auton paino eivät lupaa hyvää - luulen että VW uusine bensa- ja dieselkoneineen on liian kova pala purtavaksi noilla eväillä.
Mutta pitänee käydä vilkaisemassa joskus kun se kauppoihin ilmestyy.
Passatissa verrannollinen malli on lähinnä muotoilultaan CC, joka ei minusta häviä tyylikkyydessä tuolle lainkaan. Mitä sisustoihin tulee, niin kuvan perusteella aika levottoman oloinen mittaristo. Pelkistetympi saisi minun makuuni olla, jos tyylikkyyttä haetaan.
Mondeo taasen on tiloiltaan eri luokkaa, ja ajattavuus on tunnetusti kunnosssa. Koneiden uudistusta siihenkin kaivataan, ainakin bensakonepuolelle. 2 litran diesel lienee hyvinkin kilpailukykyinen.
Opelhan teki aikanaan erittäin hyviä autoja. Sääli että meno on hiipunut. En oikein jaksa uskoa että Insigniakaan sitä uuteen nousuun vetää, mutta mistäpä sen tietää? Malli ainakin tulee ajankohtaan, jolloin teollisuus on aika isojen murrosten alla. Kulutuslukemat ja auton paino eivät lupaa hyvää - luulen että VW uusine bensa- ja dieselkoneineen on liian kova pala purtavaksi noilla eväillä.
Mutta pitänee käydä vilkaisemassa joskus kun se kauppoihin ilmestyy.
Passatissa verrannollinen malli on lähinnä muotoilultaan CC, joka ei minusta häviä tyylikkyydessä tuolle lainkaan. Mitä sisustoihin tulee, niin kuvan perusteella aika levottoman oloinen mittaristo. Pelkistetympi saisi minun makuuni olla, jos tyylikkyyttä haetaan.
Mondeo taasen on tiloiltaan eri luokkaa, ja ajattavuus on tunnetusti kunnosssa. Koneiden uudistusta siihenkin kaivataan, ainakin bensakonepuolelle. 2 litran diesel lienee hyvinkin kilpailukykyinen.
Minä taas uskon, että Insignia tekee Opelille saman mitä Mazda6 teki Mazdalle. Eli nostaa sen uuteen nousuun. Jos autonvaihto olisi itselläni lähiaikoina ajankohtainen, niin tuo olisi mielenkiintoinen ja kiinnostava vaihtoehto. Nuo Bertonen mainitsemat 1,4T ja 1,6T on myös varmasti hyviä ja nykyaikaisia moottoreita, itseäni kiinnostaisi eniten 2,0T. Diesel-puoli taas ei minua kiinnosta.
Passat CC on tyylikäs, mutta se on sitten hiukan eri filosofialla tehty, kun on vaan 4 paikkainen ja tilat ei ole käytännölliset. Mielenkiintoinen uutuus toki sekin. Perus Passatti taas sitten on mitäänsanomaton ja umpitylsä muotoilultaan.
Mondeo on tiloiltaan luokan ykkönen ja ei Insignia sitä hätyyttelekään ja sen ajettavuuteen pääsyssäkin on tietysti Insignialla tekemistä, mutta Opelin mainoslauseet ainakin lupaa merkittävää parannusta Vectran ajettavuudesta. Mondeon muotoilua tai sisätilojen laatuvaikutelmaa taas ei voi juuri kehua.
A-autoilija:Opelin mainoslauseet ainakin lupaa merkittävää parannusta Vectran ajettavuudesta. Vectran ajettavuutta ei aivan maanrakoon haukuttu viimeisissäkään testeissä, missä "vanhana" mallina oli mukana. Yleensä Opeleita on kehuttu tasapainoisesta käytöksestä kuormattunakin. Toivottavasti Insigniallakin on kuormankestävyyttä, eikä pyritä vain miellyttämään yksin ajavaa autotoimittajaa.
ainakin opel myyjät odottavat paljon insignialta koska selkeasti parasta opelilta pitkään aikaan
opelin myyntihän on laskenut todella paljon 2000 luvulla
Merkkihän on lähes kadonnut Suomen markkinoilta... No astraa näkee, mutta siinä se onkin.
Merkkihän on lähes kadonnut Suomen markkinoilta... No astraa näkee, mutta siinä se onkin.
En tiedä missäpäin ajelet, mutta ainakin eteläisessä Suomessa näkyy erittäin paljon myös Vectraa ja Zafiraa. Corsia ei juuri tule vastaan, en tiedä onko syy tuotteessa vai hinnoittelussa.
ainakin opel myyjät odottavat paljon insignialta koska selkeasti parasta opelilta pitkään aikaan
opelin myyntihän on laskenut todella paljon 2000 luvulla
Merkkihän on lähes kadonnut Suomen markkinoilta... No astraa näkee, mutta siinä se onkin.
Aikalailla silmät kiinni saa liikkua kun tämmöseen tulokseen päätyy. Kyllähän Opel on kadottanut markkinaosuuttaan parhaista vuosista paljon. C-Vectran kohdalla hinnoittelu ei alkuun osunut kohdalleen ja sedanina ei muotoiluakaan päässyt kehumaan (minun mielipide). Astrankin huono maine 90-luvulta kaikuu sitkeästi edelleen, vaikka nykyinen Astra on ihan ok auto.
Insignian takapenkin pääntilat on tässä keskustelussa nostettu esimerkiksi muotoilun alttarille uhratusta käytännöllisyydestä. No, Insigniaa ei ole monikaan meistä vielä päässyt tyyppäämään, mutta Skoda Superbiin kävin minäkin tutustumassa. Superb ei todellakaan näytä siltä, että muotoilu olisi jyrännyt takapenkin pääntilat, mutta korkeustilaa takana on yhtä kaikki perin niukasti. Superbin takapenkillä vallitseva ylenpalttisten pituustilojen ja niukan pääntilan epäsuhta on suorastaan hullunkurinen.
Mitä maksaa: alkaen hinta 25 900 euroa (1,6 Essentia). Huipulla 2,8 AWD 54200 euroa. Dieselit alkaen 28 150 euroa (2,0 110 hv). Nettobisneshinnat ilmoitetaan myöhemmin. Hatchback-hintalisä + 250 euroa, wagon-lisä + 1250 euroa, automaatti + 3500 euroa, FlexDrive +1000 euroa, AWD-paketti + 4100 euroa.
Kiinnostavimmat mallit: 1,6 Turbo bensa. (31 000 euroa) ja 160-hevosvoimainen 2,0 diesel (34 200 euroa). Wagonin osuus myynnistä noussee noin 70 prosenttiin.
Milloin Suomessa: hatchback ja sedan tammikuussa, farmari keväällä.
Mielestäni ensimmäiset Insignian promokuvat oli otettu taitavasta perspektiivistä, mikä antoi auton muotoilusta hyvän vaikutelman. Uudemmat kuvat tuntuvat olevan jostain ihan muusta Tietysti lopullisen arvion voi tehdä vasta livenä, mutta ehkä viimeisestä Vectrasta hyppäys Insigniaan ei ole sittenkään muotoiluetumatkassa AU:lla mitattavissa
Insignian takapenkin pääntilat on tässä keskustelussa nostettu esimerkiksi muotoilun alttarille uhratusta käytännöllisyydestä. No, Insigniaa ei ole monikaan meistä vielä päässyt tyyppäämään, mutta Skoda Superbiin kävin minäkin tutustumassa. Superb ei todellakaan näytä siltä, että muotoilu olisi jyrännyt takapenkin pääntilat, mutta korkeustilaa takana on yhtä kaikki perin niukasti. Superbin takapenkillä vallitseva ylenpalttisten pituustilojen ja niukan pääntilan epäsuhta on suorastaan hullunkurinen.
Insignia ja Superb ovat pituudeltaan samaa luokkaa. Kannattaa ehdottomasti käydä vertailemassa uusien Insignian ja Superbin takapenkkitiloja, jos tällaista autoa on ostamassa. Jos nimen omaan Opelin haluaa, niin sisätilojen puolesta Insignia farmari on suositeltavampi kuin sedan.
alfred100:
Euro 5 -standardia sovelletaan 1. syyskuuta 2009 alkaen uusien ajoneuvotyyppien tyyppihyväksyntään. Ja Opelin 2,2 moottori ei täytä enää näitä vaatimuksia.
alfred100:
Insignia farkun lanseerauksen yhteydessä tänä vuonna esitellään uusi bensakone, joka lienee uudistettu 1.6T, teholtaan 160-180hv. 2009 esitellään sitten nykyiset 1.6 ja 1.8 litraiset korvaava 1.4T, jonka tehot ovat versiosta riippuen 120 tai 140hv. Tuo jälkeen Insignian moottovalikoima on aika hyvin ajan tasalla.
Bertone:
Eikös farkun pitänyt tulla samaan aikaan heti alusta asti? Jos ei, milloin sitten?
Bugracer:
TL kirjoittaa:
Opel esittelee Pariisin autonäyttelyssä 4.-19.lokakuuta uuden Insignian myös farmarimallina. Insignia Sports Tourer kiristää kilpailua markkinoilla, joilla moni muukin valmistaja on esitellyt melko äskettäin uuden farmarin
Bertone:
Vaikuttaa mielenkiintoiselta perheluokan autolta. Toki laatupuolella voi olla aika lailla haastetta.
Mielestäni on hienoa, että Opel on laittanut riman korkealle ja päässyt siitä yli.Ärsyttävää vaan kun Opel, Citroen C5, Ford Mondeo, Skoda Superb ja Mazda6 pyrkivät premiumluokkaan kaikki ja pyytävät kovemman hinnan inflaation kourissa olevilta ihmisiltä. Pysyisivät vaan perheautoluokassa.
Henzkuh93:
Toisaalta Opelin väki itse hillitsee "premiumpuheita" todeten, että auto kilpailee hintaluokassaan, ja hinta asettaa rajoituksia mm. materiaalivalinnoille.
Opel harrastaa vanhaa kunnon jenkkiläisajattelua: pääasia on, että auto näyttää päältä nätiltä, ja kuskin paikalta katsoen kaikki näyttää laadukkaalta. Ford on harrastanut tätä jo pitkään; jo vänkärin paikalta mm. Mondeo ja Focus näyttävät ja tuntuvat "edullisemmilta", puhumattakaan takaistuinnäkymistä.
Mazda on 6-malliin harrastanut hiukan samanlaista ideologiaa: mm. muovimateriaalit tuntuvat "mukavilta käteen" siellä, mihin käsi luonnollisesti hakeutuu, mutta muualla käytetään halvempaa materiaalia.
MatLog:
Se vanha sanonta: "kakku kaunis päältä" taitaa pitää paikkansa..
On aika loistavaa että tälläkin palstalla olevat, ennakkoluulottomat, absoluuttiset asiantuntijat tietävät jo miten laadukas Insignia on.
Tämän nerouden arvoa lisää se että referenssinä on pari netistä löytynyttä kuvaa.
Onko "hyvännäköinen auto" jonkun automerkin tai "arvostusluokan" yksinoikeus?
Onko "ylemmän arvostusluokan" auto AINA oletuksena hyvännäköinen?
"Alemman arvostusluokan" auton vain kuuluu näyttää "tylsältä tavikselta"?
Andrea
Kato nyt tuota laadukkuutta ja palaa asiaan.
https://www.youtube.com/watch?v=CkQK4SCzsqo
https://www.youtube.com/watch?v=vDriNiZKU94&feature=related
Bugracer:
Sehän siinä on, kun se nyt sattuu olemaan Opel, niin eihän se voi osata tehdä autoja näiden Mersu/BMW -fanien mielestä. Jos joku muoviosa ei ole kalleimman Mersun veroista materiaalia, niin ilman muuta tuo Insignia on täysin epäonnistunut kyhäelmä.
AutoBild tuota Insigniaa jo vertasi Passatiin ja totesi sen olevan kaikin puolin laatuvaikutelmaltaan ja muotoilultaan sitä edellä. Ei voi sanoa kuin, että hienolta tuo näyttää kuvissa, vaikkei sitä "Mersu-statusta" olekaan ja Passat ja Mondeo ei pärjää tuolle alkuunkaan tyylikkyydessä ja nehän tuon pääkilpailijoita tulee olemaan.
Sedan on ulkoapäin aika tyylikkäästi muotoiltu:
http://www.km77.com/00/opel/insignia/gra/012.asp
http://www.km77.com/00/opel/insignia/gra/013.asp
Myös farmari on tyylikäs:
http://www.km77.com/00/opel/insignia/sportstourer/2009/gra/005.asp
Tyylikkyyttä löytyy sisätiloistakin:
http://www.km77.com/00/opel/insignia/gra/100.asp
http://www.km77.com/00/opel/insignia/gra/103.asp
Opelhan teki aikanaan erittäin hyviä autoja. Sääli että meno on hiipunut. En oikein jaksa uskoa että Insigniakaan sitä uuteen nousuun vetää, mutta mistäpä sen tietää? Malli ainakin tulee ajankohtaan, jolloin teollisuus on aika isojen murrosten alla. Kulutuslukemat ja auton paino eivät lupaa hyvää - luulen että VW uusine bensa- ja dieselkoneineen on liian kova pala purtavaksi noilla eväillä.
Mutta pitänee käydä vilkaisemassa joskus kun se kauppoihin ilmestyy.
Passatissa verrannollinen malli on lähinnä muotoilultaan CC, joka ei minusta häviä tyylikkyydessä tuolle lainkaan. Mitä sisustoihin tulee, niin kuvan perusteella aika levottoman oloinen mittaristo. Pelkistetympi saisi minun makuuni olla, jos tyylikkyyttä haetaan.
Mondeo taasen on tiloiltaan eri luokkaa, ja ajattavuus on tunnetusti kunnosssa. Koneiden uudistusta siihenkin kaivataan, ainakin bensakonepuolelle. 2 litran diesel lienee hyvinkin kilpailukykyinen.
AkiK:
Minä taas uskon, että Insignia tekee Opelille saman mitä Mazda6 teki Mazdalle. Eli nostaa sen uuteen nousuun. Jos autonvaihto olisi itselläni lähiaikoina ajankohtainen, niin tuo olisi mielenkiintoinen ja kiinnostava vaihtoehto. Nuo Bertonen mainitsemat 1,4T ja 1,6T on myös varmasti hyviä ja nykyaikaisia moottoreita, itseäni kiinnostaisi eniten 2,0T. Diesel-puoli taas ei minua kiinnosta.
Passat CC on tyylikäs, mutta se on sitten hiukan eri filosofialla tehty, kun on vaan 4 paikkainen ja tilat ei ole käytännölliset. Mielenkiintoinen uutuus toki sekin. Perus Passatti taas sitten on mitäänsanomaton ja umpitylsä muotoilultaan.
Mondeo on tiloiltaan luokan ykkönen ja ei Insignia sitä hätyyttelekään ja sen ajettavuuteen pääsyssäkin on tietysti Insignialla tekemistä, mutta Opelin mainoslauseet ainakin lupaa merkittävää parannusta Vectran ajettavuudesta. Mondeon muotoilua tai sisätilojen laatuvaikutelmaa taas ei voi juuri kehua.
A-autoilija:Opelin mainoslauseet ainakin lupaa merkittävää parannusta Vectran ajettavuudesta. Vectran ajettavuutta ei aivan maanrakoon haukuttu viimeisissäkään testeissä, missä "vanhana" mallina oli mukana. Yleensä Opeleita on kehuttu tasapainoisesta käytöksestä kuormattunakin. Toivottavasti Insigniallakin on kuormankestävyyttä, eikä pyritä vain miellyttämään yksin ajavaa autotoimittajaa.
finman:
Merkkihän on lähes kadonnut Suomen markkinoilta... No astraa näkee, mutta siinä se onkin.
Andrea:
En tiedä missäpäin ajelet, mutta ainakin eteläisessä Suomessa näkyy erittäin paljon myös Vectraa ja Zafiraa. Corsia ei juuri tule vastaan, en tiedä onko syy tuotteessa vai hinnoittelussa.
Andrea:
Aikalailla silmät kiinni saa liikkua kun tämmöseen tulokseen päätyy. Kyllähän Opel on kadottanut markkinaosuuttaan parhaista vuosista paljon. C-Vectran kohdalla hinnoittelu ei alkuun osunut kohdalleen ja sedanina ei muotoiluakaan päässyt kehumaan (minun mielipide). Astrankin huono maine 90-luvulta kaikuu sitkeästi edelleen, vaikka nykyinen Astra on ihan ok auto.
Insignian takapenkin pääntilat on tässä keskustelussa nostettu esimerkiksi muotoilun alttarille uhratusta käytännöllisyydestä. No, Insigniaa ei ole monikaan meistä vielä päässyt tyyppäämään, mutta Skoda Superbiin kävin minäkin tutustumassa. Superb ei todellakaan näytä siltä, että muotoilu olisi jyrännyt takapenkin pääntilat, mutta korkeustilaa takana on yhtä kaikki perin niukasti. Superbin takapenkillä vallitseva ylenpalttisten pituustilojen ja niukan pääntilan epäsuhta on suorastaan hullunkurinen.
Lainaus Iltalehden nettisivuilta
17.10.2008 12:31
Lue myös
Insignia kerää katseita
Mikä auto: täysin uusi Opel Insignia (Vectran seuraaja).
Mikä korimalli: hatchback ja 4-ovinen sedan (myöhemmin farmarimalli).
Mitkä moottorit: bensiinimoottorit 1,6 115 hv, 1,8 140 hv, 1,6 Turbo 180 hv, 2,0 220 hv, 2,8 V6 280 hv. Dieselit: 2,0 110 hv, 2,0 130 hv, 2,0 160 hv, 2,0 TwinTurbo 190 hv.
Mitä maksaa: alkaen hinta 25 900 euroa (1,6 Essentia). Huipulla 2,8 AWD 54200 euroa. Dieselit alkaen 28 150 euroa (2,0 110 hv). Nettobisneshinnat ilmoitetaan myöhemmin. Hatchback-hintalisä + 250 euroa, wagon-lisä + 1250 euroa, automaatti + 3500 euroa, FlexDrive +1000 euroa, AWD-paketti + 4100 euroa.
Kiinnostavimmat mallit: 1,6 Turbo bensa. (31 000 euroa) ja 160-hevosvoimainen 2,0 diesel (34 200 euroa). Wagonin osuus myynnistä noussee noin 70 prosenttiin.
Milloin Suomessa: hatchback ja sedan tammikuussa, farmari keväällä.
Mitat:
Pituus/leveys/korkeus mm: 4830/1856/1498
Akseliväli mm: 2737
Paino kg: 1503
Tavaratila l: 500/520 HB
Mielestäni ensimmäiset Insignian promokuvat oli otettu taitavasta perspektiivistä, mikä antoi auton muotoilusta hyvän vaikutelman. Uudemmat kuvat tuntuvat olevan jostain ihan muusta Tietysti lopullisen arvion voi tehdä vasta livenä, mutta ehkä viimeisestä Vectrasta hyppäys Insigniaan ei ole sittenkään muotoiluetumatkassa AU:lla mitattavissa
nimim Erkki:
Insignia ja Superb ovat pituudeltaan samaa luokkaa. Kannattaa ehdottomasti käydä vertailemassa uusien Insignian ja Superbin takapenkkitiloja, jos tällaista autoa on ostamassa. Jos nimen omaan Opelin haluaa, niin sisätilojen puolesta Insignia farmari on suositeltavampi kuin sedan.
Car Of The Year 2009 -tittelin on voittanut Opel Insignia vain yhden pisteen erolla ennen Ford Fiestaa.
taitaa vain tulla laskeville markkinoille myyntiin ja voi olla kovempi työ myydä tuotetta....
täytyy odotella että pääsee kokeilemaan ja näkemään luonnossa
opeliksi:
Eli tuote on hieman parempi kuin Fiesta?