A-utoilija:
Aika omituiseksi onkin tämä palsta valitettavasti viime aikoina mennyt ja iso osa porukkaa on häippässyt kenties järkevämmälle Tuulilasin palstalle.
Hyvä kommentti, sähinä puuttuu.
Itselläni oli aikanaan -90 mallin Vectr…
petos:
Putputin luonnehdinta tästä palstasta ''avohoitolana'' on minusta tosi osuva.
Kaikki vain sekoilee ja puhuu ristiin minkä kerkeää, ja laittaa ihme raivaripurkaus-mussutuksia sinne tänne, riippuen mikä on päivän mieliala
Kommentoin…
AkiK:
Andrea:
Aika hyvän kuvan tilanteesta saa kun varaa riittävän pitkän koeajon ja kuuntelee ääniä erialaisilla pinnoilla. Moottoriäänethän on käytännössä lähes kaikissa onnistuttu vaimentamaan lähes täysin.
Äänettömässä autossa saattaa t…
finman:
jokaka:esim. paikalliseen nissan liikkeeseen tuli 8kpl samanlaisia autoja ja niissä 6 eri merkkistä/ mallista rengasta. Kuulostaa uskomattomalta! Nissan kilpailuttaa renkaat …
juster:
Audin ja Mersun melutaso on dB(A) lukujen valossa lähes täsmälleen samat. BMW on näitä kumpaakin hiljaisempi lukujen perusteella. dB(A) on painotettu nimenomaan ihmiskorvan mukaan. Me olemme herkempiä melun suhteen 1 kHz to 4 kHz alueella…
Saksalaisessa AMS:ssä oli testattu MB C 250CDI ja BMW 330d. Tässä testissä kävi niinpäin, että mersu korjasi potin.Tosin ei ero iso ollut, mersu 518p. ja bemari 515p.
Muuten tuo AMS:n pisteenlaskusysteemi ja taulukko on aivan eri maata kuin TM…
mikkot:
Veikkaan ,että jos saabissa olisi olleet normaalikokoiset renkaat, niin pisteitä olisi tullut ainakin samanverran kuin mersulla.
Aina voi jossitella. Tosin on Sabassa kyllä aika järkyttävät renkaat vakiona?? 235/45R17 tämän luokan …
kinapori:
Olen alusta asti RunFlateilla ajellut, ja myönnän että olivat aika huonoja (lue surkeita) alussa. Nykyään uudet 16" renkaat toimivat jo mielestäni hienosti. Uudet NOkian R RF kitkat 16" ovat suorastaan upeat, mutta siinä mulla onkin ver…
kinapori:
Osuit control faktaan. Itsekin monen auton kanssa ajaneena ja nykyään BMW:llä enimmäkseen ihmettelen testin BMW osuutta seuraavasti:
mielestäni kaupunkiajossa se on loistava ja taas maantiellä tekee "mutkia" matkaan kyllä herkän ohjauk…
Eli vertailu tehty ja voittaja on BMW 320d ja A4 kakkosena. Oma arvaukseni oli päinvastoin eli lähelle meni.
Tässä tuli jälleen todistettua myös BMW:een taloudellisuus, se on, kuten luvataan, erittäin pienikulutuksinen auto.
Jos lehti ei o…
andertz:
Volvo voittaa, ja BMW on viimeinen. Mersu on toiseksi viimeinen. TM:n testi tulee osoittamaan, mikä on oikea autojärjestys Suomessa.
andertz, uskaltanen ottaa tässä vaiheessa komenttisi suhteen pienen riskin ja heittää tähän
GTAm:
claudius: Eikö Volvolta pitäisi ennemmin ottaa S60, jos kilpailijoilta on nuo mallit? S40 kilpailee paremminkin A3:n, A-sarjan ja 1-sarjan kanssa. Jaggelta ei taida vielä ihan vastaavaa löytyä, vaikka ovatkin laajentaneet mallistoaan pienem…
Tuulilasin lukijat äänestivät vuoden auto tittelistä. Voittajaksi selviytyi uusi Opel Insignia.
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=&article=157261
AkiK:
Andrea:
Täytyy sanoa, ettei aivan heti olisi uskonut tuota vuosilukua. Aika pitkä on Opelin historia GM:n alla. Joku vuosi 1960-70 olisi tuntunut olevan lähempänä..
Tähän liittyy noiden aiemmin mainittujen isojen Opelien kohdall…
Kumppani:
Andrea:Itse asiassa VW on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel. Kyllä Polo, Golf, Passat tai Scirosso ovat aika vakiotuneita nimikkeitä. Pientä epäröintiä on ollut Vento/Bora -linjalla tosin.
Niin, kyllä…
finman:
Andrea:Nasse:Miksi Opel ei ole premium? No siksi että mallimerkintänä on idioottimainen "INSIGNIA"! Millä premiumilla on mallimerkintänä vastaava?
Ehkä nyt asia ei ole kuitenkaan vain mallimerkinnästä kiinni? Opelhan on perinteisesti…
Nasse:
Miksi Opel ei ole premium? No siksi että mallimerkintänä on idioottimainen "INSIGNIA"! Millä premiumilla on mallimerkintänä vastaava?
Ehkä nyt asia ei ole kuitenkaan vain mallimerkinnästä kiinni? Opelhan on perinteisesti käyttänyt e…
AkiK:
Andrea:
Admiral, Diplomat, Commodore. Nimetkin jo viittaa vähän parempaan tasoon. En tiedä miten merkki on mielletty aikoina jolloin GM ei sitä omistanut?
Opel on ollut osa GM:ää vuodesta 1929!
Täytyy sanoa, ettei aivan…
simppa:
petos:
Listatkaa autotekniikan oraakkelit, suuria autoja,
joissa on :
-etuveto
-hyvä suorituskyky
-nautittava, huipuluokan ajettavuus -ei kupruja
-on ''ajajan auto''
Jos tämä on premiumin määritelmä, niin esimerkiksi…
A-utoilija:
Andrea:A-utoilija:
Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.
Olen samaa mieltä, kyllä Insignian uskalt…
A-utoilija:
Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.
Olen samaa mieltä, kyllä Insignian uskaltaa ostaa siinä k…
A-utoilija:
Ajovalo-netistä Camryn koeajosta poimittua:
"Camry on kaikkien aikojen paras japanilainen auto luokassaan. Se ei herätä huomiota eikä ristiriitaisia tunteita. Se on ongelmaton ja luotettava sekä tutun tuntuinen japanilaisiin tott…
AkiK:
Kumppani:
Jos muistellaan tarpeeksi taaksepäin, mitkä merkit SYNTYIVÄT premiumeina, kaikkiko? Mitkä nousivat tähän ihmeelliseen luokkaan, kauanko kesti?
Opel oli aikoinaan edustusluokkaisten autojen valmistaja. Mm. Kapitän, Admira…
Kumppani:
Andrea:en todellakaan miellä Opelia premiumiksi vaikka palikat muutoin näyttäisi olevan kohdallaan, koneet 4-veto, varusteet jne. Kyllä kyseessä on ennemminkin wanna-be -tapaus.
"Miellä"? Mitä puuttuu?
Andrea:Lisäksi rasitteena …
andertz:
Jaaha, et uskaltanut ottaa kantaa tapaamiseen. No, sehän on miehen merkki. Tarjous on edelleen voimassa.
Tätä viestiä ei esimerkiksi Simpan tarvitse noteerata.
Lyhyt kommentti sinulle tämän ainoan kerran: ole ystävällinen ja …
simppa:
No kyllä mä näkisin, että Insignia tuon Haldexin ja perälukon kanssa tarjoaa ihan ok eväät. Ainakin Saabin koeajoissa tuota perälukkoa on kehuttu pirusti. Tekee kuulemma 9-3:sta ajettavuudeltaan ihan eri auton.
Ei Insignia minunkaan mi…
Kumppani:
Andrea:[Varustepuolella on selviä premium-varusteita kuten eri tasoisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa etuistuinen ilmastointi.
Monessako premiumiksi mielletyssä automerkissä ne ovat vakiovarusteina? Tai karvalakkimallissa?
Ja kas …
Metsähaka:
Kävin tänään syömässä lohisoppaa autoliikkeessä ja totesin että Uuppelin arvostus vielä jostain syystä alamaissa.
Insignia varmaan muuttaa tilanteen varsinkin jos laatu on sitä mitä ko. merkistä on viime aikoina esitetty.
alfred100:
No jos ja kun tehodiesel ja neliveto tulee tarjolle,niin insignialla on todellakin eväät nostaa merkin profiilia. Kaikki premium auton kriteeeit alkavat olla kasassa. Joskus vielä varmaan tulee tarjolle imagon kannalta tärkeä opc malli…
Bugracer:
Tietääkseni 190 hv diesel tulee samassa paketissa 1.6T'n kanssa. Aikataulusta en ihan tiedä, mutta 190 hv diesel on koko ajan ollut tulossa Insigniaan. Neliveto ja automaatti löytyy samaan pakettiin.
On jo livahtanut parin jälleenmyy…