Uudet BMW-hinnat ovat nyt voimassa. Myös Mersu ilmoittaa omista kampanjoistaan ja A6 sai face-liftin. Mikä näistä kolmesta autosta olisi paras premium-valinta nimen omaan dieselinä?
BMW 520d automaatin business 'kampanjahinnasta' on nyt 49.890e, tehoja 177hv ja vääntöä 350nm, manuaalina hinta 48.900e.
Mese ilmoitti sunnuntain hesarissa myyvänsä nyt E-sarjaa manuaalina 44.900e (automaatti 49.000e) ja koneena 220CDI, eli 170hv ja 400nm. Hinta on lähes 20.000e halvempi kuin ennen autoveromuutosta.
Otetaan vielä Audi tähän mukaan, tuore face-liftattu A6 on varmaankin hyvä valinta, mutta riittääkö taso edellisen kanssa? Hinta on paikallaan: Audi A6 2.0 TDI 170hv: 44.900e. Business-hinnoittelusta ei ole tietoa, mutta varustus varmaankin on kattavampi, mm. Xenonit ym.
Millaisia kokemuksia, koeajoja, hinta- ja varusteluvertailuja näistä hyvät asiantuntijat teiltä löytyy ?
Omat kokemukseni näistä kolmesta ovat vain muutamien satojen kilometrien koeajoja, mutta itse asetan seuraaviin järjestyksiin:
Tilaa ja ajomukavuutta arvostavalle;
1. Mese
2. -
3. BMW ja Audi
Ärhäkkää ohjausvastetta ja vanhanaikaista glamouria
1. Bemu
2. Audi
3. Mese
Audia jotenkin näistä en itse oikein diggaile. Jo istuminen siihen kuskin pukille tuntuu jotenkin vastenmieliseltä- vaivaako siinä tuo Volkkarin sukulaisuus.Ehkä nelivetona paras näistä.
Omaan käyttööni ensiksi Mese sitten piiitkä väli ja perä perää Bemu ja Audi.Paitsi, että Mese ei erotu taksien seasta...
Kysyit mikä olisi paras premiumvalinta? Taitaa olla aika turha odottaa tältä palstalta jotain järkevää keskustelua premium-aiheesta, kun tämä palsta nyt ei paljon Suomi24-palstasta eroa ja noita malleja koeajaneita tuskin tältä palstalta montaakaan löytyy. Kommentteja tulee siis korkeintaan fiilispohjalta eli siitä mikä automerkki on kunkin premium-arvoasteikossa korkeimmalla.
Järkevintä lienee mennä kyseisten merkkien omille keskustelufoorumeille ja kysellä niiltä kokemuksia automallin omistajilta. Lisäksi vertailutestejä maailmalta löytyy noiden väliltä runsaasti ja vaikkei löytäisikään juuri noilla moottoreilla vertailua, niin ihan saman asian ne silti ajaa.
Oikein en vaan usko, että kyseessä olisi oikea valintatilanne noiden väliltä, kun Andrea on jatkanut XWD ja Neue -nimimerkkien linjaa viesteissään. Lienee sama persoona, vaikka mahtuuhan tänne samanlaisia useitakin.
Tässä Tuulilasista lyhyt yhteenveto muutoksista:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=153217
Audi A6:n uusi ulkoinen ilme on muiden mallisarjojen tapaan saanut uutta särmikkyyttä. Uudet Xenon Plus -ajovalot ja LED-päiväajovalot, puskureiden, etuhelman, taka- ja sumuvalojen sekä peilien uusi design ja auton kylkiä koristavat kromilistat kuuluvat uuden malliston näkyvimpiin ulkoisiin tunnusmerkkeihin.
Varmimmin uuden Audi A6 malliston tunnistaa konepellin alta. Uudet 2,0 litran Common Rail TDI-moottorit teholtaan 100 kW (136 hv) ja 125 kW (170 hv) muodostavat malliston moottoripaletin rungon. 100 kW:n TDI-dieselistä on nyt tarjolla myös taloudellinen ja vähäpäästöinen TDIe-versio, jonka yhdistelmäkulutus on 5,3 l/100 km ja CO2-päästöt 139 g/km. 125 kW:n TDI:n yhdistelmäkulutus on puolestaan 5,7 l/100 km ja CO2-päästöt 149 g/km.
Alustavia hintoja:
Audi A6 Sedan 2,0 TFSI 125 kW (170 hv) 42.900
Audi A6 Sedan 2,0 TDIe 100 kW (136 hv) 42.900
Audi A6 Sedan 2,0 TDI 125 kW (170 hv) 44.900
Avant-malli: +3.300 .
Tällä hetkellä Audi kaupaa nykyisestä A6:sta erittäin hyvin varusteltua S-Line Business -mallia, alkaen 42.400e ja mukaan 11.430e varusteet!
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audikampanja.nsf/HTML/Business2008
Tämä kommentti fiilispohjalta: jos valintaan laitetaan lisäehdoksi nelivetoisuus niin noista ehdottomasti Audi. Mutta jos pysytään taka/etuvetoisissa malleissa niin Mersuhan on aina Mersu - ei siitä mihinkään pääse, että se herättää kunnioitusta ja muut ovat vertailussa lähinnä statisteja.
Huvittavia nuo Audin 11 tEur varusteet- suurin osa niistä täytyisi olla tuon hintaluokan autossa vakiona - ilmastointi elektr. näytöllä, aluvanteet, ajovalonpesimet, jne...
Flat Out ?:
-vaikken ole mikään ''mersumies'', niin mersu (ehkä nelivetona ) kyllä kiinnostaa.
Mersun neliveto, ja mersut ylipäätään ei ole täällä pahemmin ollut tapetilla, harmi.
Itse näkisin että tuosta joukosta Audi ei ole enää mikään kurko quattrollaan.
Bemun nelikothan on todettu huippuhyviksi (?) ja myös ilman ''ajon hauskuuden tappamista''.
Minkä takia se auto pitää ostaa juuri nyt ? Autoverohan tulee laskemaan muutaman kuukauden kuluttua. Saahan sitä ostaa, mutta raha tulee olemaan tietyiltä osin hukkaan heitettyä.
Jos itse olisin noista nyt valintaa tekemässä, niin huomioisin muutaman asian. Mersuun tulee täysin uusi E-sarjan malli ensi vuoden alussa ja myyntitarjoukset liittyy tietysti siihen, että vanha malli pitää saada myytyä alta pois. Olisiko kiva huomata ensi kesänä ajavansa vanhan näköisellä autolla? Puhumattakaan vanhan mallin arvon laskusta uuden mallin tultua markkinoille ja vaikka Mersu pitääkin arvonsa hyvin, niin kyllä sitäkin tuo kaikkia autoja koskeva sääntö koskee. Jos Mersun E-sarjaa olisin ostamassa, niin ehdottomasti odottaisin uutta mallia, vaikka hinta siinä varmaan nouseekin. Nykyinen E-sarjan "taksikori" ei ole kovin houkutteleva valinta ja uudet salakuvat uudesta E-sarjaasta lupaa aikamoista muodonmuutosta eli mennään selvästi urheilullisempaan suuntaan ja kohti S-sarjaa.
Audi A6 facelift ei ole vielä myynnissä. Itse odottaisin faceliftiä, vaikka hinta varmaan hiukan nouseekin. Audin faceliftissä tulee kai myös parannusta äänieristykseen, joka on Audin pienoinen heikkous verrattaessa muihin premiumeihin. Ulkonäkö faceliftissä ei paljon muutu, joten sikäli nykyisen mallin voi ostaa ja ensi kesänä ei tunne ajavansa jo vanhan mallisella autolla, kuten Mersun tapauksessa. Täysin uusi A6 esitellään vasta vuonna 2011.
BMW 5-sarja ei ole ihan lähiaikoina uudistumassa, kun uusi malli esitellään vasta 2010. Se on siinä mielessä hyvä valinta, että mallisto ei ole lähiaikoina uudistumassa.
Oma valintani noista kohdistuisi todennäköisesti A6 facelift malliin, koska pidän Audia tyylikkäimpänä noiden nykyisistä malleista, mutta odottaisin kuitenkin Mersun uutta E-sarjaa ennen lopullisen valinnan tekoa. Itsellä kyllä painaisi valinnassa paljon se tosiasia, että Audi on ainut etuvetoinen ja nelivetoisista haaveilut jätän itse tekemättä tuon hintaluokan autoista.
andertz:
Oliko tämä viime yön uniasi? Vai onko jossain asiasta keskusteltu?
A-utoilija:
Tottahan nämä uudistumiset tuo oman mausteen asiaan. Tavallaan myös koettu konstruktio ilman lastentauteja lisättynä hyvillä varusteilla ja vielä edullisempaan hintaan on kiinnostava. Toisaalta kuten mainitsit uuden mallin tulo tekee edellisen generaation auttamatta vanhaksi.
A6 on nyt ylittänyt puolivälin mutta BMW saa seuraajansa jo ensi maaliskuussa Genevessä:
http://www.auto-motor-und-sport.de/kaufberatung/neuheitenkalender/mpsprod_prod_1.hbs?ext_timerange=1&ext_prodid=78
Ja vastaavasti E-sarjan seuraaja tulee tasan vuoden päästä:
http://www.auto-motor-und-sport.de/kaufberatung/neuheitenkalender/mpsprod_prod_1.hbs?ext_timerange=1&ext_prodid=76
Eo. uutuuskalenterissa näyttää jääneen 2008 päälle vaikka pitäisi olla 2009.
Molemmista BMW:stä ja Mesestä on jo aika paljastavia kuvia pyörinyt netissä, eli valmista alkaa olla.
Tuo vetotapa ei nykypäivänä taida olla kovin merkittävä asia. Etuveto on kehittynyt merkittävästi, aliohjautuvuus on kitketty ja ketteryys kaupunkiajossa on suht. hyvä. Toisaalta ei takavetoinen nyky-hallintajärjestelmillä käsistä lähde ja painonjakautumatkin ovat melko samantyyppisiä. Esim uusi A4 jakauma on muistaakseni edessä 52, takana 48 ja taas vaikka bemari 5: 50-50. Eli talvilähdöt onnistuvat molemmilla samanarvoisesti.
MB E-sarja esitellään Worldcarfans-sivun mukaan Frankfurtin autonäyttelyssä ensi syyskuussa. Ajovalo.net:ssä on kuitenkin mainittu I/09 eli ensimmäinen neljännes ensi vuonna eli ne sivut ei ehkä ole sitten täysin ajantasalla.
http://www.worldcarfans.com/9080806.005/mercedes-e-class-spy-photos-give-another-glimpse-at-display-screen
BMW 5-sarja esitellään Worldcarfans-sivun mukaan vuonna 2010. Ajovalo.net:in mukaan vasta IV/10.
http://www.worldcarfans.com/9080827.002/next-generation-bmw-5-series-spy-video
Ajovalo.net:ssä mainitut ensiesittelyajankohdat, jotka on kansainvälisestä autolehdistöstä poimittuja arvauksia.
http://www.ajovalo.net/ensiesittelyt.htm
A-utoilija:
E-sarjan suhteen ollaan samaa mieltä.
Mielestäni kaikkki syyt puoltavat sitä, että uusi BMW 5 esitellään maaliskuussa Genevessä.
AMS/Saksa varmaankin on erittäin luotettava lähde. Toisaalta edellinen generaation vaihdos tapahtui E-sarjan kanssa samaan aikaan, eli tuskin BMW antaisi tässä Mersulle etulyöntiasemaa.
Edellinen generaatio vaihtui 2002-03, eli tyypillinen BMW-elinkaari, 6v. on täyttymässä. Uutta genetraatiota näkyy jo liikenteen seassa hyvinkin kevyesti maskattuna -> julkistus ei voi olla kovin kaukana.
Tässä vielä Auto Expressin juttu kesäkuulta. Siinä myös puhutaan v. 2009 ja kuvissa valmiin näköinen auto:
http://www.autoexpress.co.uk/news/spyshots/223884/bmw_5series.html
Uusi 5-sarja koodinimeltään F10 tulee markkinoille 2010. Tämän Andrean linkin mukaan autohan
olisi jo esitelty. http://www.auto-motor-und-sport.de/kaufberatung/neuheitenkalender/mpsprod_prod_1.hbs?ext_timerange=1&ext_prodid=78
Mitä tulee Mersun halpaan tarjoushintaan, niin E-sarja on ollut alennusmyynnissä maailmalla pitkään. E-sarja on ollut perinteisesti Mersun syömähammas ja edellistä E-sarjan korimallia myytiin enemmän kuin A6:sta ja 5-sarjaa yhteensä. Nyt 5-sarjaa myydään maailmanlaajuisesti enemmän ja A6 kolkuttaa E-sarjan kannoilla, Euroopassa A6 on jo mennyt Mersusta myynnillisesti ohi.
juster:
Mihin tuo näkemyksesi 2010 perustuu? Kuten mainitsinkin AMS-linkin kalenterissa on virhe. Perusnäkymä on 2008 syksy tammikuu 2009 asti (kalenterissa on 2008 suosi 2 kertaan). Sitten jos ottaa seuraavan 6kk:n näkymän on vuosi edelleenkin virheellisesti 2008 vaikka pitäisi olla 2009. Ja siinä uusi 5-sarja näkyy keväässä, eli tulee ensi maaliskuussa Genevessä.
Korostan vielä, että jos protoja liikkuu liikenteessä käytännössä ilman maskeja, ollaan varsin lähekllä ensiesittelyä. Lue myös aikaisemmat argumettini asiasta..
Andrea:
Uuden 5-sarjan eli F10:n ensiesittely on Geneven autonäyttelyssä 2010. Toki lehdistö pääsee tutustumaan autoon aikaisemmin. Nykyisen E60 mallin ensiesittely oli keväällä 2003 ja BMW:n mallikaari on seitsemän vuotta.
Andrea:
A4 painojakauma pienemmälläkin 1,8 moottorilla on 57 % edessä ja 43 % takana. Eli aivan normaali etuvetoisen painojakauma
juster:
Edelleenkin kysyn mihin Geneve 2010 perustuu? Referenssi? Vai onko vain mutu tuntumaa?
Kuten sanottu lähes valmiia autoja pyörii liikenteen seaassa logot peitettynä villillä maskilla, silloin on launchi lähellä. Luotan tässä kohtaa AMS/Saksa ja AutoExpressin arvioon eli kevät 2009 ja Geneve.
Oheisen linkin takana jopa kuvia auton sisältä. Siinä arvio julkaisulle on 2009 Frankfurt, eli 9/2009.
http://www.automotorsport.se/news/13867/spion-nya-5-serien--interiörbilder/
Andrea:
Nämä lehtien arvelut ensiesittelyistä on aika lailla arvailuja. Tuo Ruotsin ams:n arvailu on annettu maaliskuun lopussa. Worldcarfans-sivun arvailu on elokuun lopusta eli aika tuore. Ajovalo.net:ssä taas on ilmeisesti otettu useamman lähteen keskiarvo tai vastaavaa ja sielläkin tiedot pitäisi olla elokuun tasolla. Ennemmin luottaisin tuohon 5-sarjan esittelyyn vuonna 2010.
Muutenkin tuntuu tuon Ruotsin ams:n jutut välillä olevan sitä luokkaa, että voi kysyä kumpaan kannattaa ennemmin uskoa Ruotsin automotorsportiin vaiko joulupukkiin?
Kannattaa odottaa 15 kuukautta ja ostaa suoraan Infiniti eikä mitään ruppusia.
Anders-Simo:
Infiniti on varmaankin hyvä auto, laadullisesti/ teknisesti haastanee tämän keskustelun vaihtoehdot, MUTTA status & imago ei riitä BMW/ MB -tasolle. Lisäksi uskon että uusiutuvat E & 5 tulevat olemaan teknisesti ja ominaisuuksiltaan selkeä harppaus edellisiin ja siinä vaiheessa Infinitin putoaa auttamatta.
Todellisuudessa Infinitin rasite on japanilaiset juuret ja hyvin lyhyt elämä autohistoriassa. Samat kommentit koskee myös Lexusta.
Miksei kukaan osta suoraan Porschea, tuon saisi perhesedaniakin halvemmalla, hinnat Suomessa kolminkertaiset.
Jollei tuossa ole hyvä ajettavuus, niin missä on ?
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=141510430
Andrea:
Onko se NOIN tärkeätä tuo STATUS??!?
Kylmää ymmärä teknisten hienouksien ihannointia, mutta jos jättää auton hankkimatta moisen hömpän takia, niin.... noh, kukin taaplaa tyylillään.
Varmaan se on joillekin parempi tulla haudatuksikin Hietaniemeen, kuin vaikka Malmille...se status nääs!
Valitettavasti tällekin keskustelupalstalle tulee näitä juttuja, että 'minkäköhän näistä hankkisi kun on tuo budjetti noin 100.000 euroo' ottaisko Mesen, Bemarin vai jonkin muun... päiväunelmia...
Kysytään yleistä hyväksyntää omalle valinnalle.... päättäkää itse mitä hankitte... jos ei naapuri tykkää niin sitten ei tykkää, samansenväliä...
Kumppani:
Juu, ei minulle asialla ole merkitystä. Mutta yleisesti jos asiaa tutkittaisiin, niin aika moni alkaa lämmetä Mercedekselle jos samalla hinnalla saa vaikka karvalakkimallin mersun tai huippuvarustellun japanilaisen. "Mersu nääs on mersu ja japski on japski.." se asia ei muutu. Maine on rakennettu vuosikymmenien aikana ja he voivat jopa mokata jotain (esim. eka A:an kaatuminen), eikä se juurikaan vahingoita mainetta.
Lisäksi parasta haluavat kunnioittavat BMW:een ja Mercedeksen itsenäisyyttä. Kompromisseja ei tarvitse tehdä minkään muun konsernimerkkien välillä kun sellaisia ei ole. Kaikki päätökset eka kynänvedosta valmiiseen autoon tehdään 'saman katon' alla. Kädenvääntöä ulkopuolisten kanssa ei ole. Mitä useampi keittoa sekoittaa, sitä karkeampi lopputulos.
Molemmilla merkeillä on selkeä strategia ja suunta & painotus. Mercedes hieman edustavuuteen kallellaan ja BMW huippuajo-ominaisuuksiin ja urheiliulliseen ajajan huomioivaan suuntaan. Pelkästään jo näillä painotuksilla syntyy paljon valintoja.
Ja homma toimii, kyllä esim. E-sarja on aika huippu mukavuudessa, takapenkillä on leppoisaa istuskella eikä kuskin paikalla ole mitään puutteita. Matka taittuu ja tyyli on viimeisen päälle.
BMW:ssä olot aktiiviselle ajajalle ovat unelma. Ei tarvi kun ladata moottoritien rampissa vähän suuremmilla tehoilla ja huomaa miten auto istuu tien pinnassa kuin liimattu, eikä kuskin tarvitse otsaa rypistää, kurvi taittuu huomaamatta, tämä on sitä "ajamisen iloa". Matka-ajossa taas mennään lähes äänettömästi toisin kuin näissä wanna-be-premium. TM muistaakseni kirjoitti 5:sta, että kun ajat kadulla olevien terävien saumojen yli, tekee 5:lla mieli ajaa uudestaan, ero on valtava keskivertopeleihin verratuna. Ei tietoakaan kolahduksista tai hälyäänistä.
Andrea:
Rakensit tuohon heti vängän ansan alkuun, mutta pitää aina lukea rivien välistä. Mitäs jos tilanne olisikin: huippuvarusteltu Infiniti ja huippuvarusteltu MB "samalla hinnalla"?
Andertz laittoi juuri linkin, jossa Lexus ohitti MB:n, jos pitäisi ostaa uusi auto....
En ota kantaa oliskiko lopullinen valinta Infiniti/Lexus tai MB, jos "joku" olisi valitsemassa. Eniten minua hämmästyttää, että periaatteesta ei testaisi edes I/L-autoja, eikä siis VOI tietää menettääkö vai vahvistaako jotakin!
Silloin ei mielestäni ole aidosti tekniikasta tai mukavuuksista kiinnostunut, vaan tärkeämpää on minun mielestäni jonninjoutavat, ulkokultaiset arvot, eli "mitä naapuri sanoo" -tyyppiset asiat. Jotenkin vain niin ILMEISTÄ, vaikka yrittäisi vääntää asian muuksi.
Andrea:
Eikös tuo ole TODELLA hypoteettistä?
Andrea:
Ja Lexus ja Infiniti ja Acura "vain tekevät autoja ilman suuntaa"?
Edelleen ansoja rakennettuna lauseisiin, jotka ovat tosin kovasti opitun tuntuisia. Ihan hianon kuuloisiin lauseisiin pystyvät muutkin: http://www.lexus.fi/pursuit_perfection/index.asp
Andrea:
Miksi sotket tähän "keskivertopelit"?
Mitäs TM, tai mielummin sinä itse sanoisitkaan Lexus/Infiniti/Acura -autojen osalta?
Minua hieman huvittaa tämä Mersun ja Bemarin yletön ihannointi. Se kuvaa vaan lähinnä sitä, ettei ole päässyt oikeasti noita vertailemaan ja koeajelemaan ja oikeasti tekemään valintaa premium-merkkien välillä. Se on siis lähinnä mielikuvien synnyttämää "etäihailua" kalliista ja hienoista autoista.
Kyllä jotain ison edustusautoluokan S-sarjan Mersun teknisiä hienouksia, tyylikkyyttä ja ominaisuuskia tietenkin voi jo ihaillakin, mutta ei tuossa hienouksien ja tyylikkyyden kilpavarustelussa kukaan ole merkittävästi muita edellä. Koko ajan joku kehittelee jotain uutta ja muut seuraa perässä.
Minulta ei mitään yletöntä ihailua jotain Mersun E-sarjaa tai BMW:n 5-sarjaa kohtaan vaan heru. Ovat hyviä autoja, mutta ennemmin itse ottaisin Audi A6:n, jos saksalaisista pitäisi valita. Muista merkeistäkin löytyy sitten malleja ihan samalle viivalle, kun vaan pysytään samoissa hintaluokissa saksalaisten kanssa. Eihän nyt 100 tonnin Mersua ja jotain 30 tonnin japanilaista perusperheautoa pidäkään vertailla keskenään.
Kumppani:
Ilman muuta järki sanoo että vain perusteelliset omakohtaiset koeajot sekä asiaan perehtyminen laittavat nuo autot paremmuusjärjestykseen. Ja toki Infiniti ja Lexus ovat kandidaatteja valinnoiksi myöskin.
Silti viime kädessä, vaikka oma järjestys olisi mikä, monille se Mercedes tai BMW antaa jotain extraa josta ollaan valmiita maksamaan jopa hieman enemmän. Kuten sanottu jo pelkästään automerkin historia merkitsee monille. MB ja BMW ovat valmistaneet iät ajat yleisesti huippuluokan autoiksi luokiteltuja tuotteita. Monilla on muistissa japsien nousu automaailmaan mukaan, kun se tapahtui joskus 70-80 -luvulla sitä voidaan verrata korealaisten tuloon viime vuosina. Asenteiden muokkautuminenkin vie paljon aikaa. Tällä hetkellä tuskin kukaan voisi kuvitella ajavansa korealaisella BMW/MB -tason autolla, vaikka sellainen olisi saatavilla ? Ehkä 30 v. päästä tilanne voi olla samantyyppinen kuin nyt vaikkapa Lexuksen kanssa.
Itse kyllä pidän esim. uusien Lexuksien ulkomuodoista, ovat tosi tyylikkäitä. Toisaalta sisustuksessa ja kojelaudassa on viime malleissa ollut liikaa merkkejä Toyotasta, muistaakseni ratti oli jossain mallissa suoraan Avensiksesta. Toki on vastaavia tapahtunut mm. Jaggelle, kojelaudan kytkimet olivat suoraan Fordin hyllystä. Siinä vaiheessa viimeistään miettii kannaataako maksaa fordista jaggen hinta ?
Jos vielä miettii tämän keskustelun lähtökohtaa, eli tarjoukset E-mersusta ja 5:sta, tilanne selkiytyy entisestään. MB 220CDI, 170hv, 400nm hintaan 44 keur, Perus-Passattiin kun otat vastaavan koneen vastaavalla varustuksella, ei kaukana olla. Moni ei vielä edes tajuakaan miten lähelle nämä isot saksalaiset ovat tulleet hinnassa ns. wanna-be-premium -malleja. Toisaalta ei ole ihme, että MB ja BMW myyvät hulluna tällä hetkellä. Ihmiset haluavat pientä luxusta, ehkä myös vähän Lexusta!
Moni ei vielä edes tajuakaan miten lähelle nämä isot saksalaiset ovat tulleet hinnassa ns. wanna-be-premium -malleja.
Tuo on kyllä totta, vaikka tuo wanna-be-pr...rrrrr..äähh termi onkin höperö.
Ihmiset haluavat pientä luxusta, ehkä myös vähän Lexusta!
Ei meillä muuten taida Infinitiä ja Acuraa edes olla myynnissä? Infiniti on tainnut käydä, Acura ei koskaan?
Onneksi valinnanvaraa on varmasti itsekullekin, omien mieltymysten mukaan, oli auton valmistusmaa mikä hyvänsä!
Ei meillä muuten taida Infinitiä ja Acuraa edes olla myynnissä? Infiniti on tainnut käydä, Acura ei koskaan?
ei ole infinity ollut koskaan suomen markkinoilla
ainoat japsi "luxus" merkit lexus ja mazdan xedos joka oli muutaman vuoden tiedä tehdäänkö ko merkkiä enään
A-utoilija:
Noh, kannattaa ostaa noista se mistä tykkää. Kyllä niissä tyylieroja on. Bemari erottuu joukosta joiltakin ominaisuuksiltaan, jos nuo painotukset ovat valinnan peruste niin valintakin on selvä.
Perus-teknisesti autot ovat aika samalla viivalla, riippumatta siitä milloin minkäkin päivitys tulee. Audi saa vasta tämän päivityksen myötä kilpailukykyisen pikkudieselin ja aina se on etuvetoinen. Jollekin keulan valokikkailuille ja uusille kiiltolistoille jossain en laske mitään arvoa, ainakaan aiemmin nuo Audin valot eivät kilpailleet teholtaan ollenkaan samassa sarjassa M-B:n ksenonien kanssa. Mersuun intelligent light system, ja silloin voi jo sanoa että autossa on valot.
Mersun uusi farmari tulee vasta parin vuoden päästä, eli jos valinta kohdistuu farmariin ehtii tällä nykyisellä ajella vielä aika kauan ennenkuin uusi ilmestyy maisemiin. Sama koskee Bemaria, ensin tulee sedan ja sitten noin vuoden päästä touring.
Ei ole välttämättä huono ajatus ostaa nykyistä E:n mallia, tuo hintahan on todella edullinen. Moni maksaa 170 hv Volsuista ja Toyotista lähes saman verran, eikä tarvitse kovin paljon E:n kyytiin istahtaa kun tajuaa että eri luokan laitteesta on kyse. Lastentaudit on karsittu ja kyllä tuo hyvä auto on. Toki uusi tulee olemaan aika lailla erilainen, siinä tulee olemaan huomattavasti uusien S:n ja C:n piirteitä ja kaiken kaikkiaan nuorekkaampi se varmasti on. Se tässä vanhassa on heikkoutena, että tuo classic on kyllä sisältä aika karu.
E-sarjan hinnoittelun osalta M-B on näköjään siirtymässä Audi-tyyliin, eli mallistoon laitetaan kilpailukykyisen hintainen hinnat alkaen malli, ja sitten kutoskoneisiin ym. joutuu laittamaan todella paljon enemmän. Audillahan tuo nelos- ja kutoskoneen hintaero on todella huima. Nythän M-B:n hinnat alkava olla lähellä sitä millä Audin perusmalleja on aina myyty.
Nelivedon osalta M-B:llä on vähintään yhtä hyvä ratkaisu kuin Audilla. Saksalaistestien mukaan jopa parempi.