Juuh. 80- ja 90-luvun taitteessa, kun Fordin mallistossa oli aikalaisiinsa verrattuna todella messeviä pelejä tarjolla, oli andertz kirjoituksiensa perusteella viela vaipoissa. Toki en itsekään silloin kyennyt hankkimaan uusia cossuja.
Aika on armoton hyvillekin autoille ja tänäpänä on turha odottaa Fordin suunnalta mitään ihmeellistä...
Uusi Fiesta on mielestäni arvostelujen mukaan melko ihmeellinen tuote:
buyers will go for Zetec S trim and having driven the sportiest Fiesta, we can see why. The engine is potent yet frugal, while the chassis sets new standards in the supermini class. If we could give the car a six-star rating, we would!
And will anyone care? Probably not, because yer average disinterested punter will still lust after something German with a posher badge even though this car is almost certainly nicer to drive than pretty much any Audi bar the RS4. Instead the Mondeo will carry on doing what its always done, pleasing people who arent badge snobs and those who dont have a choice. In a world of Little Chefs, its a secret slice of haute cuisine.
Joillekin saksalaisfaneille tuo Fordin loistava ajettavuus on todella kova pala näköjään. Onhan se kova pala jos se halpa naapurin Mondeo on tosiallisesti ajettavuudeltaan huomattavasti parempi kuin kovalla rahalla hankittu sporttiseksi mainostettu Audi A4 tai A6 tai sitten se isin mersu.
Saksalaisfanit kai ei ole mitään auto-asiantuntijoita, ne vaan kiihtyy siitä Bemarien, Mersujen ja Audien pintakiillosta sen verran paljon, että arvostelukyky katoaa täydellisesti. Muulla tavalla asiaa on vaikea tulkita.
Jos on tarjolla joku vähemmän pintakiilto-vehje, niin se on automaattisesti huono.
Fordit on järjestään hyviä ajettavia, en ole muuta väittänytkään. Lähinnä kummastelen 300hp moottoria etuvetoisessa. Edellinen RS tosiaan oli hyvä ajettava, Audit ei ole ainakaan parempia sen osalta.
Saksalaisfanit kai ei ole mitään auto-asiantuntijoita, ne vaan kiihtyy siitä Bemarien, Mersujen ja Audien pintakiillosta sen verran paljon, että arvostelukyky katoaa täydellisesti. Muulla tavalla asiaa on vaikea tulkita.
Jos on tarjolla joku vähemmän pintakiilto-vehje, niin se on automaattisesti huono.
Sinäkö olet asiantuntija? Saat tulkita toisten kirjoituksia kuten haluat, ainakin omat mielipiteeni eivät ole sidoksissa valmistusmaihin tai merkkeihin.
Saksalaisfanit kai ei ole mitään auto-asiantuntijoita, ne vaan kiihtyy siitä Bemarien, Mersujen ja Audien pintakiillosta sen verran paljon, että arvostelukyky katoaa täydellisesti. Muulla tavalla asiaa on vaikea tulkita.
Jos on tarjolla joku vähemmän pintakiilto-vehje, niin se on automaattisesti huono.
Andertzin naurettavien vaahtoamisten jälkeen kruunaus on syyttää jotakuta muuta arvostelykyvyn kadottamisesta... Hehheh!
Jos vaikka Andertz laittaisit irrallisten huutelujen sijaan perustellun yhteenvedon vaikkapa johonkin konkreettiseen vaihtoehtoon nähden, huomataan että koneita on parempia, vetotapoja on parempia, vääntölukemia on parempia, kiihtyvyyslukemai on paljon parempia, ajokokemuksia on parempia, jne. jne. Vähintään siis sinun tapaasi irrallisia 'faktoja' esillenostaessa.
Mitä jos kertoisit mitä yrität sanoa, että Volvon kone on hyvä, etuveto mieluisin vetotapa, ja Focus haluttavimpia edes luokassaan? Hahhah!
Joillekin saksalaisfaneille tuo Fordin loistava ajettavuus on todella kova pala näköjään. Onhan se kova pala jos se halpa naapurin Mondeo on tosiallisesti ajettavuudeltaan huomattavasti parempi kuin kovalla rahalla hankittu sporttiseksi mainostettu Audi A4 tai A6 tai sitten se isin mersu.
Ei ainoastaan saksalaisfaneille, vaan myös muiden maiden faneille on vaikea niellä esim. eräiden Fordien tai Renaultien loistava ja selvästi parempi ajettavuus.
Tuo listasi Fordin 'paras ajettavuus'-arvioistasi on aika paksua silti.
Ihan kuroositeettina entäs jos kone ei olisi volvolta "lainattu" vaan esim cossun kone samoilla tehoilla ja väännöillä, olisiko se helpompi hyväksyä? Ja päästöt, ei kai kukaan ko autoa (tai vastaavaa) hankkiva ensiksi katso päästölukemia, kyllä teho, kiihtyvyys yms on tärkeämpi lukema.
Eiköhän olisi helpompi hyväksyä koska cossun kone tuskin olisi noin antiikkinen rautamöhkäle. Eli saisivat samat suoritusarvot kehittyneemmästä, kevyemmästä paketista.
Jos katsoisivat esim. kiihtyvyyslukemia niin miksi ihmeessä päätyisivät sen perusteella Focucseen?
Tässä sanotaan että nelivetoa harkittiin, mutta etuveto havaittiin paremmaksi. Nopeammat kierrosajat jne.
0 - 100 km/k kiihtyy alle 6 sekuntia.
Hintakin on varmaan puolet vähmmän kuin jossakin BMW:ssä.
Ai että on halvempi kuin BMW:n Mini siis?
Harmi ettei etuvetoinen Focus kiihty tuon nopeampaa, ei kovin hyvä muihin verrattuna. Esim. luksuksessa ym. eri tasolla oleva 1-sarja ei tarvitse turboja vaan 130i:kin on n. samoissa lukemissa, radalla taas sellainen vei ainakin edellisen mallista RS:ää. Tosin sitä Fordia vei tietty jopa Meganekin...
Isompi 320si vapaastihengittävällä 2-litraisella nelisylinterisellä koneella (vain 170hv!) oli vain nipin napin edellistä RS:ää jäljessä radalla!!!!
Juu, taitaa olla 1,6-litrainen nelipyttyinen Mini aivan liikaa Focukselle...eikä ole niin teiniauto.
Harmi muuten että Ford joutui tekemään valinnan etu- tai nelivedon välillä (ja vielä uskotte tekosyytä valita etuvedon!! totuus on että todella kunnon neliveto olisi liian kallis), eikä voinut vain tehdä autoa alunperin takavetoiseksi!
Eiköhän se lukko helpota jonkin verran vetelytaipumusta.
Asia oli täysin päinvastoin edellisessä Focus RS:ssä, lukko sai aikaan aivan poikkeuksellista vetelyä, sellaista jota ei yleensä olla nähty missään kaupasta saatavissa autoissa.
Tosin eihän lukko sinällään tarkoita aina vetelyä. Pääasia taitaa kuitenkin olla voimansiirron ja alustan geometria.
Älä sinä PutPut sössötä mitään Venäjästä, täysin normaali näky itärajalla on tuliterä Porsche 911 tai Lamborghini Gallardo. Joku E-sarjan Mersu on peruskauraa venäläisille.
Älä sinä PutPut sössötä mitään Venäjästä, täysin normaali näky itärajalla on tuliterä Porsche 911 tai Lamborghini Gallardo. Joku E-sarjan Mersu on peruskauraa venäläisille.
Mitä selität? Jos et edes tajua alkuperäistä pointtiasi ja siten ymmärrä mitä tarkoitin vastauksellani niin sehän vasta hienoa 'keskustelua' lupaakin!
-Sinä toit esille otsikon siitä että Volvo myy Venäjällä enemmän kuin Mersu kehuaksesi Volvoa.
-Minä osoitin tuon argumentin typeryyden sillä sehän ei ole mikään merkin tason mittari sillä Ladaa myydään enemmän kuin molempia.
Eli jos Volvo on mielestäsi Mersua parempi niinkin typerällä perusteella kuin että sitä myydään enemmän Venäjällä niin silloin mielestäsi kai Lada on Volvoa parempi kun sitä myydään Venäjällä enemmän kuin Volvoa!!
Muutenkin voisit miettiä mikä vaikutus sillä on että hyvin suuri määrä Mersuista jotka Venäläiset ostavat eivät tule Venäjän uusien autojen tilastoihin vaan ne ostetaan ulkomailta eikä suoraan Venäjän diilereiltä.
Muutenkin olisi mielenkiintoista tietää mikä syy siihen voi olla että yhtäkkiä olet kiinnostunut juuri Venäjän tilanteesta. Mikä on tilanne maailman muissa maissa, vai onko Venäjän automarkkinat maailman kovin ja asiantuntevin ja siksi otit juuri sen tarkasteluun??
Andertzin asiantuntemus, objektiivisuus ja kirjoitusten intellekti suorastaan häikäisee!
Eiköhän se lukko helpota jonkin verran vetelytaipumusta.
Andrea:
Olen ajanut yli 220 hv Minillä. Kannattaisi sinunkin. Todella mainio pakkaus vaikka etuvetoinen onkin.
Hyvä Simppa,
Olen kyllä testannut useita yli 200 hv/ 350nm autoja ja prässännyt niitä tiukoissa kurveissa.
Valitettavasti lähtökohtaisesti takavedolla nuo jyrkät mutkat ovat helpompia. Sitten kun mennään vahvempiin vehkeisiin ero vain kasvaa. Tämä selitys asiaan on täysin järjen ymmärrettävissä: veto ja ohjaus ovat eri akseleilla. Mutta on vielä parempaa: älykäs neliveto, kuten BMW:ssä, annetaan kaikki ajamisen nautinto, mutta huomioidaan turvallisuus.
Etuveto on ok kaupunkiliikenteeseen ja ei-aktiiviseen etenemiseen, MUTTA kun haetaan ajonautintoa valinta on selvä: joko takaveto tai mieluummin 4-veto!
Fordin etuveto-nallipyssyä on ihan turha yrittää tuputtaa jonain ''kovana pelinä''.
Vaikka auto on (automedian kriteerein ) hyvä ajettava, minusta se on yhtä tyhjän kanssa, koska moottorit eivät säväytä, ja etuveto on vihonviimeinen naula arkkuun autossa joka on olevinaan ralliauton henkilömalli. Soralla, lumella, tai edes vesikelillä tuolla ei tee hevonvittua.
Maine on myöskin sellainen että ''alan piireissä'' sille lähinnä nauretaan, ja sitä pidetään enemmän tai vähemmän vitsinä, jos vertaa moneen muuhun yleistä arvostusta nauttivaan kilpailijaan.
Varmaan hintaansa nähden ihan kelpo peli, mutta kyllä minä jättäisin kaikki haihattelut tyyliin ''parempi kuin bemu'', sikseen. Mutta tämähän on tätä tyypillistä respectin kerjäämistä, todistelua, vakuuttelua, tuputtamista...
Fordin etuveto-nallipyssyä on ihan turha yrittää tuputtaa jonain ''kovana pelinä''.
Vaikka auto on (automedian kriteerein ) hyvä ajettava, minusta se on yhtä tyhjän kanssa, koska moottorit eivät säväytä, ja etuveto on vihonviimeinen naula arkkuun autossa joka on olevinaan ralliauton henkilömalli. Soralla, lumella, tai edes vesikelillä tuolla ei tee hevonvittua.
Maine on myöskin sellainen että ''alan piireissä'' sille lähinnä nauretaan, ja sitä pidetään enemmän tai vähemmän vitsinä, jos vertaa moneen muuhun yleistä arvostusta nauttivaan kilpailijaan.
Varmaan hintaansa nähden ihan kelpo peli, mutta kyllä minä jättäisin kaikki haihattelut tyyliin ''parempi kuin bemu'', sikseen. Mutta tämähän on tätä tyypillistä respectin kerjäämistä, todistelua, vakuuttelua, tuputtamista...
Suosittelen sinua tutustumaan alkuun vaikkapa Mini John Cooper Worksiin. Sen jälkeen voit ajaa vaikkapa Hamannin tai ac schnitzerin laittaman Minin. Tule sitten sanomaan, ettei yli 220 hv etuveto voi olla hauska.
Petos:
Mistä nämä sinun mystiset "piirisi" oikein löytyvät? Jaksat aina jauhaa kaikenmaailman salaseuroista. Kenties piirit löytyvät radalle.com-teini-tuning-tapahtumista? Vai mistä? Kenties ne "piirit" on joku Subaru-seura, kun jaksat aina hehkuttaa Subarun arvostusta "piireissä". Totuus kuitenkin on, että Subarulla on tällä hetkellä tasan yksi todella nopea auto, jonka senkään ajettavuus ei ole mitenkään erityisen nautinnollinen. WRX STi kulkee lujaa, mutta perus WRX on jo ihan normaali hot hatch, joka ei Focus ST:tä tai Golf GTI:tä nopeampi ole.
Rivals like the Golf GTI and Mégane R26 keep their composure much more assuredly under duress and are simply more fun. The Impreza would obviously have advantages in the wet, but Im pretty sure that either hot hatch would pull steadily away on a tough stretch of road particularly the incredibly grippy Mégane. Thats pretty hard to take if youre a devout Subaru fan, but the simple truth is that there are faster, more exciting cars than this at similar money.
Ainiin, eihän Evon kaikenmaailman superautoja ajanut toimittaja ymmärrä mistään mitään, kun ei kuulu tuohon mystiseen salaseuraasi.
Voin sanoa, että tietyissä "piireissä" etuvetoiset Minit ja vaikkapa rellun tietyt etuvetotuotokset ovat hyvin arvostettuja. En näe mitään syytä, miksei Ford voisi pystyä samaan jos tuo Focus on onnistunut paketti. Aika näyttää.
Focus ST ei sekään ole muissa kuin sinun piireissäsi vitsi, vaikkei se kaiketi ihan noiden rellujen tasoon ylläkään radalla. Tosin eipä Subarun WRX:kään pysty siihen.
Kaikki eivät myöskään tarvitse autoa soralle. Liukkaalla ei tee takavedollakaan vittuakaan, mutta silti sinä takavetoa jaksa hehkuttaa. Miksi?
Katsoitko tuon sanan "intellekti" peräti ihan sanakirjasta ?
Ei, se oli ensimmäinen sanani.
Otin esin Venäjän sen takia että sinne menee varsin paljon kunnon premiumia, yhtenä päivänä näin Bentley Coupen autolavetilla matkalle Venäjälle.
Lambo ja Bentley.
Verrattuna mihin maahan? Ja edelleen mikä mittari se muka on, puhumattakaan että eikö siellä myydä paljon enemmän Ladaa?
(Ja mitä ihmeen 'kunnon premiumia' Bentley muka on? Yksi suurimmista automaailman vitseistä tuo Continental GT (perinteistä VW-konsernia siis)! No, eihän se sentään ole etuvetoinen vaikka etuvetorakenteinen onkin...)
Suosittelen sinua tutustumaan alkuun vaikkapa Mini John Cooper Worksiin. Sen jälkeen voit ajaa vaikkapa Hamannin tai ac schnitzerin laittaman Minin. Tule sitten sanomaan, ettei yli 220 hv etuveto voi olla hauska.
-kukaan ei varmaankaan ole vieläkään sanonut etteikö voisi olla hauska, kaikki vaan tuntuvat olevan sitä mieltä että taka-tai kunnon nelveto on hausKEMPI.
Mistä nämä sinun mystiset "piirisi" oikein löytyvät? Jaksat aina jauhaa kaikenmaailman salaseuroista. Kenties piirit löytyvät radalle.com-teini-tuning-tapahtumista? Vai mistä? Kenties ne "piirit" on joku Subaru-seura, kun jaksat aina hehkuttaa Subarun arvostusta "piireissä".
-en muuten maininnut subarua viestissäni lainkaan.
Mutta kerta kiellon päälle, kannattaahan tämäkin ketju panna subaru-vastaan muut-taisteluksi.
Totuus kuitenkin on, että Subarulla on tällä hetkellä tasan yksi todella nopea auto, jonka senkään ajettavuus ei ole mitenkään erityisen nautinnollinen.
-no montas niitä sitten pitäisi olla oikein, tuon kokoisessa mallistossa??? Subaruhan ei ole mikään urheiluautojen tai överi tehokkaiden autojen valmistaja.
Sillä on tasan yksi malli jolla se yrittää olla todella nopea, ja todella onnistuu siinä.
Sti on tietynlainen auto, ja kaikkia se ei varmaan mielytä. Ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään se on kuitenkin huikea, tykkäsit tai et.
''jonka senkään ajettavuus ei ole mitenkään erityisen nautinnollinen''-siinä mihin STi on tehty nautinnollisuus on 10+.
WRX STi kulkee lujaa, mutta perus WRX on jo ihan normaali hot hatch, joka ei Focus ST:tä tai Golf GTI:tä nopeampi ole.
-Niin kuivalla asvaltilla auringonpaisteessa.
Sanoohan tuo lainauksesikin jo että ''The Impreza would obviously have advantages in the wet''
WRX ei olekkaan niin täyteen pumpattu kaikkea hienoutta ja suorituskykyä kuin Sti.
Kaikki eivät myöskään tarvitse autoa soralle.
-sellaisethan juuri voivat ostaa tuollaisen Focuksen, joka on hyvä asvaltilla. kunhan pitävät jäitä hatussa, siinä missä näiden autojen kanssa mennään.
Liukkaalla ei tee takavedollakaan vittuakaan, mutta silti sinä takavetoa jaksa hehkuttaa. Miksi?
-takaveto on liukkaallakin hauska ajeltava.
Eikä nykyaikana edes huonompi.
Ja toiseksi se on myös merkki kunnon tinkimättömästä teknisestä rakenteesta.
Suosittelen sinua tutustumaan alkuun vaikkapa Mini John Cooper Worksiin. Sen jälkeen voit ajaa vaikkapa Hamannin tai ac schnitzerin laittaman Minin. Tule sitten sanomaan, ettei yli 220 hv etuveto voi olla hauska.
Mutta pointti onkin että miksi, kun takaveto on vielä paljon hauskempi!
Siinä olet oikeassa että varsinkin AC Schnitzerin varusteilla Ministä saa äärimmäisen nopean (nopeamman kuin edellismallin M3:sesta, tosin siitä ja halvemmistakin 3-sarjalaisista puolestaan saa vielä paljon nopeampia kun niihin laittaa saman firman varusteita...), silti ei mielestäni ole ihan aiheen ytimessä tuo pointti.
Toinen hyvä esimerkki tehokkaasta etuvedosta joka voi toimia on Autodeltan Alfat! Jotkut niistä ei oikein toimi mutta toiset kyllä toimii jopa 370hv:n tehoisina etuvedolla! Niihinkin kyllä pätee sama mitä aiemmin sanoin: kuka ei mielummin niitäkin ottaisi alunperinkin takavetoisina...
Ja takavedolla luistelua. Kumpikaan ei mielestäni mitenkään erityisen nautittavaa tuolla liikenteessä.
Ja otin tuon Subarun mukaan ihan sen takia, että aina jaksat muistuttaa kuinka Subarua arvostetaan niin huikeasti ja muita merkkejä vähenksytään tuossa salaseurassasi. Vieläkään ei ole tosin selvinnyt, mistä salaseurasta on kyse. Tosin jos se selviäisi, ei kyseessä enää varmaan sitten olisikaan salaseura...
PutPut:
Taitavat tuleva Autodeltan tuotokset olla tästälähin lähinnä nelikkoja MiTo:a lukuunottamatta. 149:stä en nyt muista tuleeko siihenkin neliveto tarjolle.
Major:
Lähinnä vertasin Mesen 500nm koneeseen, päästöt 138g/100km, eli vahvempi kone silti päästöt reilusti alle puolet Ford-Volvo-koneeseen verrattuna..
Vackraste:
Uusi Fiesta on mielestäni arvostelujen mukaan melko ihmeellinen tuote:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/227196/ford_fiesta_zetec_s.html
buyers will go for Zetec S trim and having driven the sportiest Fiesta, we can see why. The engine is potent yet frugal, while the chassis sets new standards in the supermini class. If we could give the car a six-star rating, we would!
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/227028/ford_fiesta.html
Fordin koko mallisto on käsittämättömän onnistunut ajettavuudeltaan. Eikö?
Mondeo - luokkansa paras ajaa
Focus - luokkansa paras ajettava
Uusi Fiesta - ilmeisesti luokkansa paras ajettava
vanha Fiesta - luokkansa parhaimpia ajettavia
Kuga - luokkansa paras ajaa
S-Max - luokkansa paras ajettava
Vai ettei Fordilla ole tarjolla mitään ihmeellistä?
Tässä on aika hyvin tiivistetty:
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/209169/ford_mondeo.html
And will anyone care? Probably not, because yer average disinterested punter will still lust after something German with a posher badge even though this car is almost certainly nicer to drive than pretty much any Audi bar the RS4. Instead the Mondeo will carry on doing what its always done, pleasing people who arent badge snobs and those who dont have a choice. In a world of Little Chefs, its a secret slice of haute cuisine.
Joillekin saksalaisfaneille tuo Fordin loistava ajettavuus on todella kova pala näköjään. Onhan se kova pala jos se halpa naapurin Mondeo on tosiallisesti ajettavuudeltaan huomattavasti parempi kuin kovalla rahalla hankittu sporttiseksi mainostettu Audi A4 tai A6 tai sitten se isin mersu.
Ja tässä on muutama hyvä linkki etuvedon epäilijöille:
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/217032/ac_schnitzer_mini_cooper_s.html
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/200468/mini_cooper_s_works.html
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/225018/mini_john_cooper_works.html
Vai väitättekö etteivät nuo Minit ole hyviä ajaa?
Saksalaisfanit kai ei ole mitään auto-asiantuntijoita, ne vaan kiihtyy siitä Bemarien, Mersujen ja Audien pintakiillosta sen verran paljon, että arvostelukyky katoaa täydellisesti. Muulla tavalla asiaa on vaikea tulkita.
Jos on tarjolla joku vähemmän pintakiilto-vehje, niin se on automaattisesti huono.
Fordit on järjestään hyviä ajettavia, en ole muuta väittänytkään. Lähinnä kummastelen 300hp moottoria etuvetoisessa. Edellinen RS tosiaan oli hyvä ajettava, Audit ei ole ainakaan parempia sen osalta.
Eiköhän se lukko helpota jonkin verran vetelytaipumusta.
Andrea:
Olen ajanut yli 220 hv Minillä. Kannattaisi sinunkin. Todella mainio pakkaus vaikka etuvetoinen onkin.
andertz:
Sinäkö olet asiantuntija? Saat tulkita toisten kirjoituksia kuten haluat, ainakin omat mielipiteeni eivät ole sidoksissa valmistusmaihin tai merkkeihin.
andertz:
Andertzin naurettavien vaahtoamisten jälkeen kruunaus on syyttää jotakuta muuta arvostelykyvyn kadottamisesta... Hehheh!
Jos vaikka Andertz laittaisit irrallisten huutelujen sijaan perustellun yhteenvedon vaikkapa johonkin konkreettiseen vaihtoehtoon nähden, huomataan että koneita on parempia, vetotapoja on parempia, vääntölukemia on parempia, kiihtyvyyslukemai on paljon parempia, ajokokemuksia on parempia, jne. jne. Vähintään siis sinun tapaasi irrallisia 'faktoja' esillenostaessa.
Mitä jos kertoisit mitä yrität sanoa, että Volvon kone on hyvä, etuveto mieluisin vetotapa, ja Focus haluttavimpia edes luokassaan? Hahhah!
simppa:
Jep, mutta mitä hyötyä jos takavetoinen on sitäkin nautittavampi?
simppa:
Ei ainoastaan saksalaisfaneille, vaan myös muiden maiden faneille on vaikea niellä esim. eräiden Fordien tai Renaultien loistava ja selvästi parempi ajettavuus.
Tuo listasi Fordin 'paras ajettavuus'-arvioistasi on aika paksua silti.
Major:
Eiköhän olisi helpompi hyväksyä koska cossun kone tuskin olisi noin antiikkinen rautamöhkäle. Eli saisivat samat suoritusarvot kehittyneemmästä, kevyemmästä paketista.
Jos katsoisivat esim. kiihtyvyyslukemia niin miksi ihmeessä päätyisivät sen perusteella Focucseen?
andertz:
Ai että on halvempi kuin BMW:n Mini siis?
Harmi ettei etuvetoinen Focus kiihty tuon nopeampaa, ei kovin hyvä muihin verrattuna. Esim. luksuksessa ym. eri tasolla oleva 1-sarja ei tarvitse turboja vaan 130i:kin on n. samoissa lukemissa, radalla taas sellainen vei ainakin edellisen mallista RS:ää. Tosin sitä Fordia vei tietty jopa Meganekin...
Isompi 320si vapaastihengittävällä 2-litraisella nelisylinterisellä koneella (vain 170hv!) oli vain nipin napin edellistä RS:ää jäljessä radalla!!!!
Juu, taitaa olla 1,6-litrainen nelipyttyinen Mini aivan liikaa Focukselle...eikä ole niin teiniauto.
Harmi muuten että Ford joutui tekemään valinnan etu- tai nelivedon välillä (ja vielä uskotte tekosyytä valita etuvedon!! totuus on että todella kunnon neliveto olisi liian kallis), eikä voinut vain tehdä autoa alunperin takavetoiseksi!
andertz:
...eli Volvo kuuluu samaan kastiin siinä suhteessa kuin Lada!
simppa:
Asia oli täysin päinvastoin edellisessä Focus RS:ssä, lukko sai aikaan aivan poikkeuksellista vetelyä, sellaista jota ei yleensä olla nähty missään kaupasta saatavissa autoissa.
Tosin eihän lukko sinällään tarkoita aina vetelyä. Pääasia taitaa kuitenkin olla voimansiirron ja alustan geometria.
PutPut
Älä sinä PutPut sössötä mitään Venäjästä, täysin normaali näky itärajalla on tuliterä Porsche 911 tai Lamborghini Gallardo. Joku E-sarjan Mersu on peruskauraa venäläisille.
andertz:
Mitä selität? Jos et edes tajua alkuperäistä pointtiasi ja siten ymmärrä mitä tarkoitin vastauksellani niin sehän vasta hienoa 'keskustelua' lupaakin!
-Sinä toit esille otsikon siitä että Volvo myy Venäjällä enemmän kuin Mersu kehuaksesi Volvoa.
-Minä osoitin tuon argumentin typeryyden sillä sehän ei ole mikään merkin tason mittari sillä Ladaa myydään enemmän kuin molempia.
Eli jos Volvo on mielestäsi Mersua parempi niinkin typerällä perusteella kuin että sitä myydään enemmän Venäjällä niin silloin mielestäsi kai Lada on Volvoa parempi kun sitä myydään Venäjällä enemmän kuin Volvoa!!
Muutenkin voisit miettiä mikä vaikutus sillä on että hyvin suuri määrä Mersuista jotka Venäläiset ostavat eivät tule Venäjän uusien autojen tilastoihin vaan ne ostetaan ulkomailta eikä suoraan Venäjän diilereiltä.
Muutenkin olisi mielenkiintoista tietää mikä syy siihen voi olla että yhtäkkiä olet kiinnostunut juuri Venäjän tilanteesta. Mikä on tilanne maailman muissa maissa, vai onko Venäjän automarkkinat maailman kovin ja asiantuntevin ja siksi otit juuri sen tarkasteluun??
Andertzin asiantuntemus, objektiivisuus ja kirjoitusten intellekti suorastaan häikäisee!
simppa:
Hyvä Simppa,
Olen kyllä testannut useita yli 200 hv/ 350nm autoja ja prässännyt niitä tiukoissa kurveissa.
Valitettavasti lähtökohtaisesti takavedolla nuo jyrkät mutkat ovat helpompia. Sitten kun mennään vahvempiin vehkeisiin ero vain kasvaa. Tämä selitys asiaan on täysin järjen ymmärrettävissä: veto ja ohjaus ovat eri akseleilla. Mutta on vielä parempaa: älykäs neliveto, kuten BMW:ssä, annetaan kaikki ajamisen nautinto, mutta huomioidaan turvallisuus.
Etuveto on ok kaupunkiliikenteeseen ja ei-aktiiviseen etenemiseen, MUTTA kun haetaan ajonautintoa valinta on selvä: joko takaveto tai mieluummin 4-veto!
PutPut
Katsoitko tuon sanan "intellekti" peräti ihan sanakirjasta ?
Otin esin Venäjän sen takia että sinne menee varsin paljon kunnon premiumia, yhtenä päivänä näin Bentley Coupen autolavetilla matkalle Venäjälle.
Lambo ja Bentley.
http://www.thespeeddemon.com/aboutme/images/wcd/lamborghinibentleyparked.jpg
Fordin etuveto-nallipyssyä on ihan turha yrittää tuputtaa jonain ''kovana pelinä''.
Vaikka auto on (automedian kriteerein ) hyvä ajettava, minusta se on yhtä tyhjän kanssa, koska moottorit eivät säväytä, ja etuveto on vihonviimeinen naula arkkuun autossa joka on olevinaan ralliauton henkilömalli. Soralla, lumella, tai edes vesikelillä tuolla ei tee hevonvittua.
Maine on myöskin sellainen että ''alan piireissä'' sille lähinnä nauretaan, ja sitä pidetään enemmän tai vähemmän vitsinä, jos vertaa moneen muuhun yleistä arvostusta nauttivaan kilpailijaan.
Varmaan hintaansa nähden ihan kelpo peli, mutta kyllä minä jättäisin kaikki haihattelut tyyliin ''parempi kuin bemu'', sikseen. Mutta tämähän on tätä tyypillistä respectin kerjäämistä, todistelua, vakuuttelua, tuputtamista...
andertz:
Mitä yrität tällä viestittää ??? Voihan näitä yksittäisiä markkinoita ottaa vaikka kuinka. Toyota myy Suomessa ja USAssa,
saksalaiset myyt Saksassa, Ranskalaiset voittajia Ranskassa, BMW Englannissa.
TOTUUS ON: VOLVO lakkauttaa ruotsin tehtaita, kesän jälkeen tuhansia irtisanottu, KOSKA myynti vähenee!!!
Tää on loistolinkki aiheeseen:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080913-volvo-varsel-900/index.xml
petos:
Petos, luit suorastaan ajatukseni
Andrea
No koska aletaan juhlia Suomen paperiteollisuuden alasajoa, siirtymistä muihin maihin ja tuhansien paperityöläisten jäämistä työttömiksi ?
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/stora-enso-ja-upm-sulkevat-tehtaita
Paperimiestä ei päästetä työttömyysputkeen, olisiko tätäkin syytä juhlia ja toitottaa ?
http://omasana.fi/tyomarkkinat/2008/09/11/paperimiesta-ei-paasteta-tyottomyysputkeen/200823682/12
Andrea (alias XWD):
Suosittelen sinua tutustumaan alkuun vaikkapa Mini John Cooper Worksiin. Sen jälkeen voit ajaa vaikkapa Hamannin tai ac schnitzerin laittaman Minin. Tule sitten sanomaan, ettei yli 220 hv etuveto voi olla hauska.
Petos:
Mistä nämä sinun mystiset "piirisi" oikein löytyvät? Jaksat aina jauhaa kaikenmaailman salaseuroista. Kenties piirit löytyvät radalle.com-teini-tuning-tapahtumista? Vai mistä? Kenties ne "piirit" on joku Subaru-seura, kun jaksat aina hehkuttaa Subarun arvostusta "piireissä". Totuus kuitenkin on, että Subarulla on tällä hetkellä tasan yksi todella nopea auto, jonka senkään ajettavuus ei ole mitenkään erityisen nautinnollinen. WRX STi kulkee lujaa, mutta perus WRX on jo ihan normaali hot hatch, joka ei Focus ST:tä tai Golf GTI:tä nopeampi ole.
Evon näkemys WRX:stä:
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/212199/subaru_impreza_wrx.html
Rivals like the Golf GTI and Mégane R26 keep their composure much more assuredly under duress and are simply more fun. The Impreza would obviously have advantages in the wet, but Im pretty sure that either hot hatch would pull steadily away on a tough stretch of road particularly the incredibly grippy Mégane. Thats pretty hard to take if youre a devout Subaru fan, but the simple truth is that there are faster, more exciting cars than this at similar money.
Ainiin, eihän Evon kaikenmaailman superautoja ajanut toimittaja ymmärrä mistään mitään, kun ei kuulu tuohon mystiseen salaseuraasi.
Voin sanoa, että tietyissä "piireissä" etuvetoiset Minit ja vaikkapa rellun tietyt etuvetotuotokset ovat hyvin arvostettuja. En näe mitään syytä, miksei Ford voisi pystyä samaan jos tuo Focus on onnistunut paketti. Aika näyttää.
Focus ST ei sekään ole muissa kuin sinun piireissäsi vitsi, vaikkei se kaiketi ihan noiden rellujen tasoon ylläkään radalla. Tosin eipä Subarun WRX:kään pysty siihen.
Kaikki eivät myöskään tarvitse autoa soralle. Liukkaalla ei tee takavedollakaan vittuakaan, mutta silti sinä takavetoa jaksa hehkuttaa. Miksi?
Tässähän sanotaan että on käytetty hyväksi Fordin moottoriurheilun asiantuntemusta kehitettessä uutta Ford Focus RS:ää.
Missä on nyt ne Subaru- ja BMW-homppeleiden piirit, mitä ?
https://www.youtube.com/watch?v=9Apm94UIAV4
andertz:
Ei, se oli ensimmäinen sanani.
Verrattuna mihin maahan? Ja edelleen mikä mittari se muka on, puhumattakaan että eikö siellä myydä paljon enemmän Ladaa?
(Ja mitä ihmeen 'kunnon premiumia' Bentley muka on? Yksi suurimmista automaailman vitseistä tuo Continental GT (perinteistä VW-konsernia siis)! No, eihän se sentään ole etuvetoinen vaikka etuvetorakenteinen onkin...)
simppa:
simppa:
Mutta pointti onkin että miksi, kun takaveto on vielä paljon hauskempi!
Siinä olet oikeassa että varsinkin AC Schnitzerin varusteilla Ministä saa äärimmäisen nopean (nopeamman kuin edellismallin M3:sesta, tosin siitä ja halvemmistakin 3-sarjalaisista puolestaan saa vielä paljon nopeampia kun niihin laittaa saman firman varusteita...), silti ei mielestäni ole ihan aiheen ytimessä tuo pointti.
Toinen hyvä esimerkki tehokkaasta etuvedosta joka voi toimia on Autodeltan Alfat! Jotkut niistä ei oikein toimi mutta toiset kyllä toimii jopa 370hv:n tehoisina etuvedolla! Niihinkin kyllä pätee sama mitä aiemmin sanoin: kuka ei mielummin niitäkin ottaisi alunperinkin takavetoisina...
Petos:
Etuveto liukkaalla on silkkaa puskemista.
Ja takavedolla luistelua. Kumpikaan ei mielestäni mitenkään erityisen nautittavaa tuolla liikenteessä.
Ja otin tuon Subarun mukaan ihan sen takia, että aina jaksat muistuttaa kuinka Subarua arvostetaan niin huikeasti ja muita merkkejä vähenksytään tuossa salaseurassasi. Vieläkään ei ole tosin selvinnyt, mistä salaseurasta on kyse. Tosin jos se selviäisi, ei kyseessä enää varmaan sitten olisikaan salaseura...
PutPut:
Taitavat tuleva Autodeltan tuotokset olla tästälähin lähinnä nelikkoja MiTo:a lukuunottamatta. 149:stä en nyt muista tuleeko siihenkin neliveto tarjolle.
SALASEURA
älä nyt naurata simppa
Minulla ainakin takavedot on "vedelleet" enemmän, varsinkin talvella!