Premiumvalintana: BMW 5 vastaan Mercedes E vaiko Audi A6 ?

239 kommenttia
124678
  • Putput:


    Kuka on niin hölmö että väittäisi ettei Jaguar ole premium-merkki??

    Se että BMW:kin on premiumia ei ole mielipidekysymys vaan todettavissa siitä mitä ihmiset maksavat siitä verrattuna muihin merkkeihin. Näköjään vaikea ymmärtää tuo premium-sanan merkitys.




    bemari on premiumia, missä minä sen kiistin?



    Itse väitit, ettei jagge olisi premiumia tai että se olisi hieman alempana kuin bmw, mersu ja Lexus. Omasta mielestäni jaggen imago (mitä muuta premium käsite on?) on kuitenkin aivan eri sfääreissä kuin vaikkapa bemarilla tai Lexuksella.

      
  • Putput:

    Ihan ok jos haluaa kertoa millä ajaa, tosin mielestäni keskustelun suhteen asialla ei ole mitään merkitystä. Asiat asoina, ei siihen vaikuta kenenkään autotallissa oleva metallikasa.

    En halua kertoa pian saapuvaa uutta autoani (välillä oli odottaessa mm. uusi Mondeo sekä uusi 3-sarjalainen vähän aikaa). Useiden Mersujen, Audien ja Bemujen jälkeen nyt tuleva auto on sen verran harvinainen että porukka saattaa sitä kautta päätellä henkilöllisyyteni.

    Vaikka minulla olisi Rolls Royce tai Bugatti niin se ei keskustelun aihetta muuta tai muutenkaan anna kenellekään auktoriteettiasemaa.




    Anna nyt edes vähän ajatuksia tulevasta !!!







      
  • Andrea:



    En halua kertoa pian saapuvaa uutta autoani (välillä oli odottaessa mm. uusi Mondeo sekä uusi 3-sarjalainen vähän aikaa). Useiden Mersujen, Audien ja Bemujen jälkeen nyt tuleva auto on sen verran harvinainen että porukka saattaa sitä kautta päätellä henkilöllisyyteni.




    Jos se samaa hintaluokkaa kuin edellä mainitut, niin se on Lexus.



    Kerro nyt vetotapa ainakin, niin arvailu voisi olla helpompaa...

      
  • Mielestäni nimimerkit Rölli ja Andrea ovat pelkkä "pannkaka-show".



    Tuskin edes omistavat autoa. Autonhan voi ilmoittaa tänne pelkällä ilmoituksella. En ymmärrä miksi pitää jauhaa premiumista, jos se kuitenkin on tavoittamattomissa.



    Ihme pösilöitä.





      
  • Meikäläisen veikkaus Putputin uudeksi autoksi: Infiniti :sunglasses: Miltä muuten Putput tuo Mondeo tuntui noiden premi-merkkien jälkeen?

      
  • Empä tiedä ketä tästäkin tiedosta hyötyy mutta -07 Jettalla ajelen. Eli jos jossain puhutaan Volkkareista, niin todennäköisesti työnnän lusikkani soppaan :wave:



      
  • simppa:


    bemari on premiumia, missä minä sen kiistin?

    Itse väitit, ettei jagge olisi premiumia tai että se olisi hieman alempana kuin bmw, mersu ja Lexus. Omasta mielestäni jaggen imago (mitä muuta premium käsite on?) on kuitenkin aivan eri sfääreissä kuin vaikkapa bemarilla tai Lexuksella.




    "BMW on foorumilaisten mielestä prermiurmia, mutta mitään valaistusta en koe kokeneeni. Auto se on siinä missä edellisetkin kulkupelini omine heikkouksineen ja vahvuuksineen."

    -Tuo kuullosti kovasti siltä että väittäisit Bemua ihan tavalliseksi, eikä ns. 'premiumiksi', ei sen kummempaa.



    Minähän SELVÄSTI listasin Jaggen premiumiksi. Se ettei se ole aivan samalla tasolla 'premium'-joukossa kuin Mersu, BMW ja Lexus oli perusteissani. Jaggella on omat puutteensa ja selvästi siinä on kulujen ja arvonpudotuksen suhteen hieman negatiivista ihan 'kärkeen' nähden. No, ehkä selvimmin ero on käytetyn teknologian tasossa (moottorit ja lisävarusteet), sisustojen viimeistelyssä (ennemmin elektroniikka ja ergonomia kuin materiaalit tai muotoilu) ja ennenkaikkea eräiden selvästi heikompitasoisten mallien mukanaolo kuten X-type.



    Minusta Jaggea voi katsoa samoin kuin Alfaa: sillä on omat puutteensa jotka eivät useimpia omistajia haittaa ja se on oikeastaan vain miellettävissä pieneksi 'lisähinnaksi' jonka joutuu 'maksamaan' siitä että saa luonteikkaan, kauniin auton.



    Kun katsoo esim. 335i:n ja XK:n (jopa XKR:n) tekniikkaa ja teknologiaa niin BMW on jopa enemmän premiumia. Toisaalta Jaggen imago, tyyli ja eksklusiivisuus on selvästi enemmän premiumia kuin edes 6-sarjan. X-type taas ei oikein ole sellainen jota haluaa tuoda esiin tässä sillä en miellä sitä mitenkään kunnon Jaggeksi enkä katso että se muita Jaggeja oikeasti huonontaa. Silti X-typen pysyminen mallistossa ja monet muut Jaguarin erot esim. Bemuun ja Mersuun teknologiassa ja asioissa kuten moottoriurheilu ym. 'ison, varakkaan konsernin' asiat mielestäni selvästi tiputtavat sen MERKKINÄ hieman noiden alle kun katsotaan niiden kokonaisarvostusta.



    Jos saa oman vaatimattoman mielipiteen sanoa, niin arvostan mielettömästi Jaggen alumiinikoreja, hyvin säädettyä ajettavuutta, hillittyä tyyliä XJ:ssä sekä yleistäkin tyylikkyyttä. En kuitenkaan pidä käytetyn teknologian 'vaatimattomuudesta' tuossa luokassa, elektroniikan käyttöliittymistä ja ergonomiasta en hirveästi pidä vaikkei ihan kamala ole, ja jotenkin varsinkin moottorit tuntuvat pettymyksiltä.

      
  • turbo-kiisseli:

    Andrea:

    En halua kertoa pian saapuvaa uutta autoani (välillä oli odottaessa mm. uusi Mondeo sekä uusi 3-sarjalainen vähän aikaa). Useiden Mersujen, Audien ja Bemujen jälkeen nyt tuleva auto on sen verran harvinainen että porukka saattaa sitä kautta päätellä henkilöllisyyteni.


    Jos se samaa hintaluokkaa kuin edellä mainitut, niin se on Lexus.

    Kerro nyt vetotapa ainakin, niin arvailu voisi olla helpompaa...




    Andrealle ja turbo-kiisselille: En mielellään lähtisi arvaushommiin koska on tyhmää siihen lähteä kun en halua paljastaa sitä kuitenkaan.



    Sanotaan sen verran että ei mikään mielettömän kallis, mutta urheiluauto kuitenkin ja mainitunlaisia ei hirveän montaa Suomessa ole.



    MITÄ HELVETTIÄ HAMILTON LUULEE TEKEVÄNSÄ???

      
  • kronos:

    Meikäläisen veikkaus Putputin uudeksi autoksi: Infiniti :sunglasses: Miltä muuten Putput tuo Mondeo tuntui noiden premi-merkkien jälkeen?




    On monet Fordin tuotteet ennenkin olleet suht tuttuja, on tullut sellaisilla ajeltua välillä esim. vuokra-autoina tai lainatessa sellaista.



    Mondeo on erittäin mukava ja ihan hyvä ajaa. Yllättävän korkealaatuisen oloinen sisustakin koristelua lukuunottamatta. Minusta vain turhan iso, varsinkin leveys on jo aika liioiteltu etenkin kun pääosin yksin tai kaksin ajaa, hyvä jos edes joskus on jopa neljä kyydissä. En pidä sisustan koristelusta ja muutenkin vähän ikävä lukea mittaristoa. Ei siis kovin selkeä ja ajajakeskeinen siinä suhteessa, yleisestikin aika hankala käyttää toimintoja. Silti oikein laadukas vaikutelma ja oikein hyvä kaikin puolin.



    En vain haluaisi maksaa noin paljon noin 'perus' autosta, mielummin valitsisin hieman edullisemman ja pienemmän vastaavan auton jos sellaista hakisin. Minusta pienempi palvelee ihan samaa tarvetta ja on kätevämpi (usein kulut pienenevät jonkin verran ja suorituskyky paranee hieman).



    Mondeo on erittäin kilpaillussa luokassa jonka autoja en tunne niin hyvin joten en osaa sanoa miten sijoittaisin sen muihin nähden. Katsoisin kuitenkin hyvin tarkkaan Accordia jos olisi vielä vähän parempi ajaa, uskaltaisin väittää sitä luotettavammaksikin.

      
  • Hamilton ajaa MB McLarenia, jonka sinä taidat ostaa?



    Summasummarum: kaikki kilvan ostamaan mikä tahansa näistä kolmesta otsikon autosta! ASIANTUNTIJA OVAT PUHUNEET joten turvat tukkoon! Muita merkkejä, saati malleja ei sen jälkeen OLE OLEMASSA.



    Kaupan päälle tulee ARVOSTUSTA! :wave:

      
  • Andrea:


    Tämä on kun osakkeisiin sijoittaisi. Perus-Volle (2.0D Kinetin) maksaa lähes yhtä paljon kuin vaikkapa Mercedes E 220CDI. Jo koneet ovat aivan eri planeetalta.

    Mutta huomioidaanpa ennusteita. Vollen myynti putoaa, johto vaihtuu, strategiat sekoilee, Kiina vai Intia, Fordin komento ja osia, yhtenäinen linja puuttuu JA firma tekee yhtenään tappiota.

    Mercedes: Itsenäinen valmistaja ja päätäntävalta, selvä suunta ja strategia, vankka maine, korkea imago, huippulaatu ja innovatiivinen kehitystyö (vrt. 'Maailma tarvitsee esikuvia') JA ennen kaikkea voitollinen liiketoiminta.

    Kumpaan 'osakkeeseen' sijoittaisit jos hinnat about samat ?




    Nyt jopa ruotsissa tilanne näyttää vaikeutuvan kotimaan merkeille. Hallitus on päättänyt, että ympäristötuki etanoliautoille loppuu 6/2009. Arvatkaapa mihin merkkeihin vaikuttaa, tässä tilastoa:



    Sija Mallisarja 1-8/2008 1-8/2007

    1 SAAB 9-3 BIOPOWER 6233 3007

    2 VOLVO V70II FLEXIFUEL 5400 ----

    3 VOLVO V 50 FLEXIFUEL 4691 2948

    4 SAAB 9-5 BIOPOWER 4485 6179



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=153448









      
  • Andrea



    Tässä kyllä lukee että tuen tavoitteet on saavutettu, koska miljöbil-autojen myynti on noussut voimakkaasti. Ei kai ne svedut autoa yksinomaan sillä perusteella osta, että saavat 10.000 SEK (1.000 euroa) rahallisena taikka muuna tukena. 1.000 eurollahan ei saa edes radiota Bemariin.



    http://www.automotorsport.se/news/15503/miljöbilspremien-skrotas-i-förtid/



      
  • andertz:

    Andrea

    Tässä kyllä lukee että tuen tavoitteet on saavutettu, koska miljöbil-autojen myynti on noussut voimakkaasti. Ei kai ne svedut autoa yksinomaan sillä perusteella osta, että saavat 10.000 SEK (1.000 euroa) rahallisena taikka muuna tukena. 1.000 eurollahan ei saa edes radiota Bemariin.

    http://www.automotorsport.se/news/15503/miljöbilspremien-skrotas-i-förtid/




    Niin tavoite tuolla on ollut pelkästään tukea ruotsalaista autoteollisuutta. Hehän näitä etanoliautoja ovat tehneet, joiden ympäristöystävällisyys menee pakkasen puolelle. Polttoaineen tuottaminen aiheuttaa enemmän päästöjä kuin mitä kulutuksessa säästetään. Etanoliauto ei ole mitenkään vaihtoehto ympäristöystävällisyydessä suhteen. Oikeastaan pitäisi lailla kieltää sellaiset viritykset.



    Tämä hurrien etanolivauhko kuvastaa sikäläisten autovalmistajien tuotekehityksen keveyttä. Onhan se helppo tuoda etanoliautoja myyntiin kun ei tarvi muuta kuin polttoaineputket vaihtaa viinaa kestäviin. Mahdollisesti pikku viilaus moottorinohjaussoftaan ja ollaan niin ympäriskunkkuja kuin mikä. Ei tietoakaan huipputukimustyöstä kuten hybridit, energian talteenotto, vetytekniikka jne. Aloittaisivat edes romuttamalla Volvon 5-pyttyisen bensarosvon ja saastuttajan. Sehän on rakenteeltaan käytännössä sama kuin oli 1992 markkinoille tulleessa 850-mallissa. Samoin Saabilla on koneita jotka perustuvat 80-90-luvun rakenteisiin. Taitaa vaan olla aika vaikeaa hyväksyä noita perempia FORD/GM-pohjaisia koneita malleihinsa?

      
  • Tavoitteiden saavuttaminen saattaa olla mainittu, mutta todellinen syy on se että etanoliautot ovat todellisuudessa aikamoinen ympäristökatastrofi. Sademetsät kaatuu ja kylmäkäynnillä syntyy paljon päästöjä.



    Nykymuodossaan. Siinä vaiheessa kun joskus saadaan aikaikseksi uuden sukupolven etanolivalmisteita joita ei tehdä enää sademetsän tilalle laitetusta sokeriruo'osta, tilanne muuttuu. Biopolttoaineisiin ylipäänsä liittyy aika paljon ongelmia - mistä se kaikki viljelysala on ajateltu ottaa, tuli tuo raaka-aine sitten periaatteessa mistä hyvänsä. Jätteet ei pitkälle riitä.

      
  • AkiK:

    Tavoitteiden saavuttaminen saattaa olla mainittu, mutta todellinen syy on se että etanoliautot ovat todellisuudessa aikamoinen ympäristökatastrofi. Sademetsät kaatuu ja kylmäkäynnillä syntyy paljon päästöjä.

    Nykymuodossaan. Siinä vaiheessa kun joskus saadaan aikaikseksi uuden sukupolven etanolivalmisteita joita ei tehdä enää sademetsän tilalle laitetusta sokeriruo'osta, tilanne muuttuu. Biopolttoaineisiin ylipäänsä liittyy aika paljon ongelmia - mistä se kaikki viljelysala on ajateltu ottaa, tuli tuo raaka-aine sitten periaatteessa mistä hyvänsä. Jätteet ei pitkälle riitä.




    Niin ruotsissahan nämä etanoliautot saivat myös vapautuksen Tukholman liikennetulleista ja parkkimaksuista. Käytännössä tuettiin vain saastuttavaa ja ympäristövihamielistä ruotsalaista autoteollisuutta. Ehkäpä valtio pelkää tosissaan autoteollisuuden katoavan Ruotsista. Esim. Volvon myynti laskee kuin lehmän häntä. Kesällä Volvo suunnitteli tulotantovähennyksiä lakkauttamalla työvuoroja joulukuussa. Nyt tämän ilmoituksen mukaan sulkemiset tapahtuvat jo lokakuusta alkaen ja pahimmillaan lähes 1000 ihmistä jää ilman töitä. Syy dramaattinen pudotus markkinatilanteessa Euroopassa yhdessä jenkkimyynnin laskun kanssa koska taalan kurssi.



    http://www.automotorsport.se/news/15557/volvo-stänger-tredje-skiftet-i-torslanda/











      
  • http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080704-ford-focus-rs/index.xml



    Autossahan on Volvon viisisylinterinen turbomoottori. Ford on rallin maailmanmestari.



    Uutta RS:ää on myyty tuhat kappaletta vaikkei autoa ole edes vielä esitelty.



    Rata-ajot jollakin bemarilla on pelkkää pelleilyä.

      
  • andertz:

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080704-ford-focus-rs/index.xml

    Autossahan on Volvon viisisylinterinen turbomoottori. Ford on rallin maailmanmestari.

    Uutta RS:ää on myyty tuhat kappaletta vaikkei autoa ole edes vielä esitelty.

    Rata-ajot jollakin bemarilla on pelkkää pelleilyä.




    Tästä taisi olla puhetta viime talvena täällä Volvonetissä. Allekirjoittanutta ei uutuus-RS:n moottorivalinta miellytä edelleenkään. Melkoista mielikuvituksen/rahan puutetta on laittaa Volvosukuinen kone taas Focukseen.



    Huhuja on, että Ford on jollain tapaa saanut etuvetoisen vetelytaipumuksen kuriin. Mainosmiesten puhetta todennäköisesti.

      
  • Tuossa on selostukset.



    Kai vääntö 410 newtonmetriä riittää ?



    Autoa ostettu 1.000 kpl ennakkoon ennen esittelyä.



    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080912-focus-rs-succe/index.xml

      
  • Vackraste?

    Tarkoititko Volvon vai Fordin "vetelytaipumusta"?

      
  • Metsähaka:

    Vackraste?
    Tarkoititko Volvon vai Fordin "vetelytaipumusta"?




    Etuvedon.

      
  • andertz:

    Tuossa on selostukset.

    Kai vääntö 410 newtonmetriä riittää ?

    Autoa ostettu 1.000 kpl ennakkoon ennen esittelyä.

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080912-focus-rs-succe/index.xml




    Juuh. 80- ja 90-luvun taitteessa, kun Fordin mallistossa oli aikalaisiinsa verrattuna todella messeviä pelejä tarjolla, oli andertz kirjoituksiensa perusteella viela vaipoissa. Toki en itsekään silloin kyennyt hankkimaan uusia cossuja.



    Aika on armoton hyvillekin autoille ja tänäpänä on turha odottaa Fordin suunnalta mitään ihmeellistä...

      
  • Andrea:


    Niin tavoite tuolla on ollut pelkästään tukea ruotsalaista autoteollisuutta. Hehän näitä etanoliautoja ovat tehneet, joiden ympäristöystävällisyys menee pakkasen puolelle. Polttoaineen tuottaminen aiheuttaa enemmän päästöjä kuin mitä kulutuksessa säästetään. Etanoliauto ei ole mitenkään vaihtoehto ympäristöystävällisyydessä suhteen. Oikeastaan pitäisi lailla kieltää sellaiset viritykset.

    Tämä hurrien etanolivauhko kuvastaa sikäläisten autovalmistajien tuotekehityksen keveyttä. Onhan se helppo tuoda etanoliautoja myyntiin kun ei tarvi muuta kuin polttoaineputket vaihtaa viinaa kestäviin. Mahdollisesti pikku viilaus moottorinohjaussoftaan ja ollaan niin ympäriskunkkuja kuin mikä. Ei tietoakaan huipputukimustyöstä kuten hybridit, energian talteenotto, vetytekniikka jne. Aloittaisivat edes romuttamalla Volvon 5-pyttyisen bensarosvon ja saastuttajan. Sehän on rakenteeltaan käytännössä sama kuin oli 1992 markkinoille tulleessa 850-mallissa. Samoin Saabilla on koneita jotka perustuvat 80-90-luvun rakenteisiin. Taitaa vaan olla aika vaikeaa hyväksyä noita perempia FORD/GM-pohjaisia koneita malleihinsa?






    Andrea on taas aika pahasti hakuteillä....



    Ruotsin ympäristöpolitiikka etanolivetoisten autojen tukemisessa on ollut huomattavan pitkäjänteistä ja on tehty hyvin laajan sidosryhmäverkoston kesken. Tästä hyvän esimerkin saa vaikkapa tämän päivän hesarista jossa kerrotaan Ruotsalaisten voimakkaasta tutkimuksesta tehdä etanolia sellunkeiton yhteydessä syntyvästä mustalipeästä. Testilaitos New Pagen tehtaassa USA'ssa aloittaa pian.



    Sellunkeitosta vähän tietäville: Sellumassan keitossa puun kuidut irrotetaan toisistan ligniinistä, ja saadun kuitumassan saanto on puutyypistä riippuen n 50%. Loppu on keitossa syntyvää mustalipeää, joka käytetään kemikaalikiertoon ja polttoon. Sellutehdas onkin energiaomavarainen.



    Jos ja kun puupitoisen polttoaineen tekeminen saadaan kannattavaksi, maista joilla on puuta, voi tulla omavaraisia liikenteesä käytettävästä polttoaineesta. Aika hyvä tavoite.



    Riippumatta siitä miten tehokas Hybridi, dieseli tai bensa, kaikki käyttävät fossiilisia polttoaineita. Uusiutuvan polttoaineen käyttö tässä valossa vaikuttaa huomattavasto järkevämmältä. On totta että tuotekehitykseen liittyy paljon epävarmuustekijöitä, täytyy katsoa kokonaista ekologista jalanjälkeä jne, mutta tällaisen teknologian kehittelyn nimittäminen "tuotekehityksen keveydeksi", osoittaa aika täydellistä tietämättömyyttä.

      
  • Vackraste



    Tässä sanotaan että nelivetoa harkittiin, mutta etuveto havaittiin paremmaksi. Nopeammat kierrosajat jne.



    0 - 100 km/k kiihtyy alle 6 sekuntia.



    Hintakin on varmaan puolet vähmmän kuin jossakin BMW:ssä.



    https://www.youtube.com/watch?v=UL4v-Mg_78Q&feature=related

      
  • EU:n direktiivillä 2003/30/EY edistetään biomassasta tuotettujen

    biopolttoaineiden ja muiden uusiutuvien polttoaineiden käyttöä

    dieselöljyn tai bensiinin korvaamiseksi jäsenvaltioiden tieliikenteessä.



    Direktiivillä halutaan edistää ennen kaikkea huoltovarmuutta (lue vähentää riippuvuutta Venäjän energiasta) ja uusiutuvien energialähteiden käyttöä.



    Direktiivin mukaan vuoden EU-maiden liikennepolttoaineista

    2010 loppuun mennessä biopolttoaineita tulisi olla vähintään 5,75 %.



    Suomessa on tehty sellun osalta tutkimusta, jotta saataisiin aikaan etanolia mitä voitaisiin sekoittaa bensiiniin. Ongelmana on hinta. Riippuen sellun kulloisesta hinnasta selluetanolin tuotantokustannukset on eri arvioiden mukaan 1 euron luokkaa litralta. Kun hintaan liitetään kaikki kustannukset kuten kuljetus, sekoitus kustannukset, verot ym. on selluetanolin hinta noussut n. 2,5- 3 euroon litra.

      
  • andertz:

    Vackraste

    Tässä sanotaan että nelivetoa harkittiin, mutta etuveto havaittiin paremmaksi. Nopeammat kierrosajat jne.

    0 - 100 km/k kiihtyy alle 6 sekuntia.

    Hintakin on varmaan puolet vähmmän kuin jossakin BMW:ssä.

    https://www.youtube.com/watch?v=UL4v-Mg_78Q&feature=related




    Miksi Ford Volvon koneella ei kiinnosta ostavia asiakkaita sen vertaa, että olisivat valmiita maksamaan edes puolet vastaavan BMW:n hinnasta?

      
  • Vackraste:

    andertz:
    Tuossa on selostukset.

    Kai vääntö 410 newtonmetriä riittää ?

    Autoa ostettu 1.000 kpl ennakkoon ennen esittelyä.

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080912-focus-rs-succe/index.xml


    Juuh. 80- ja 90-luvun taitteessa, kun Fordin mallistossa oli aikalaisiinsa verrattuna todella messeviä pelejä tarjolla, oli andertz kirjoituksiensa perusteella viela vaipoissa. Toki en itsekään silloin kyennyt hankkimaan uusia cossuja.

    Aika on armoton hyvillekin autoille ja tänäpänä on turha odottaa Fordin suunnalta mitään ihmeellistä...




    Totta Vacraste, tyypillisstä vaippaikäisten kirjoittelua :smile: Itse asiasta eli Ford Focus Volvon moottorilla, aika pelle vehje, Co2-päästöt lienee yli 300g/100km? Erityisesti laittaa merkille, attä auto on etuvetoinen. Eiku arpanopat peiliin ja lippis päähän, niin kuski on auton tasolla.



    Ammattilaisten ihan yleinen mielipide on, että etuvetoon ei koskaan pitäisi yhdistää yli 220hv ja sekin jo useimpiin rakenteisiin aivan liikaa. Ko. rajan yli mentäessä on tasan 2 vaihtoehtoa: veto ja ohjaus eri akseleilta tai veto joka pyörästä.



    Otetaanpa tähän hieman kehityneempää tekniikka. Mersun uutuus, Pariisissa esiteltävä C250CDI. Kone siis lohkoltaan sama 4-sylinterinen 2.2-litrainen kuin 200CDI.



    andertz:

    Kai vääntö 410 newtonmetriä riittää ?




    Ei todellakaan :smile: Tässä 'perus'-mesen dieselissä 500nm. Yhdistetty kulutus 5.2l/100km. Päästöt 138g/100km.



    Ja mikä parasta kuskin paikalta tämän tason tehoilla/väännöillä ajonautinto aivan eri planeetalta verrattuna etuveto-ford-volvo-lippis-ralliautoon.



    http://www.bilsport.se/news.php?id=60245



      
  • Andrea:

    Itse asiasta eli Ford Focus Volvon moottorilla, aika pelle vehje, Co2-päästöt lienee yli 300g/100km? Erityisesti laittaa merkille, attä auto on etuvetoinen. Eiku arpanopat peiliin ja lippis päähän, niin kuski on auton tasolla.




    Ihan kuroositeettina entäs jos kone ei olisi volvolta "lainattu" vaan esim cossun kone samoilla tehoilla ja väännöillä, olisiko se helpompi hyväksyä? :tongue: Ja päästöt, ei kai kukaan ko autoa (tai vastaavaa) hankkiva ensiksi katso päästölukemia, kyllä teho, kiihtyvyys yms on tärkeämpi lukema.



    Itse olen 4-vedon kannattaja mutta ainakin edellinen RS Focus oli nopeampi kuin vanha Escort cossu 4x4. Varmaankin tämä uusi on vielä nopeampi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit