Putput ei nykyään tällä palstalla osaa enää juuri muuta kuin haastaa riitaa jokaisen kanssa, joka ei ole täysin samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista.
Putputilta kun tuo netiketti tuppaa unohtumaan, niin tuossa hänelle hiukan kertausta asiasta.
Minua hieman huvittaa tämä Mersun ja Bemarin yletön ihannointi. Se kuvaa vaan lähinnä sitä, ettei ole päässyt oikeasti noita vertailemaan ja koeajelemaan ja oikeasti tekemään valintaa premium-merkkien välillä. Se on siis lähinnä mielikuvien synnyttämää "etäihailua" kalliista ja hienoista autoista.
Kyllä jotain ison edustusautoluokan S-sarjan Mersun teknisiä hienouksia, tyylikkyyttä ja ominaisuuskia tietenkin voi jo ihaillakin, mutta ei tuossa hienouksien ja tyylikkyyden kilpavarustelussa kukaan ole merkittävästi muita edellä. Koko ajan joku kehittelee jotain uutta ja muut seuraa perässä.
Minulta ei mitään yletöntä ihailua jotain Mersun E-sarjaa tai BMW:n 5-sarjaa kohtaan vaan heru. Ovat hyviä autoja, mutta ennemmin itse ottaisin Audi A6:n, jos saksalaisista pitäisi valita. Muista merkeistäkin löytyy sitten malleja ihan samalle viivalle, kun vaan pysytään samoissa hintaluokissa saksalaisten kanssa. Eihän nyt 100 tonnin Mersua ja jotain 30 tonnin japanilaista perusperheautoa pidäkään vertailla keskenään.
Oikein mainio esimerkki tähän mainitsemaasi "Mercedeksen ja BMW:een ihannointiin tulee sopivasti tänään ilmestyneestä ruotsalaisesta alan johtavasta autolehdestä, Teknikens Värld.
Perusteellinen diesel-vertailu, BMW 530d, Jaguar XF 2.7D sekä haastamassa Volvo S80 D5. Tässä lyhyesti loppuyhteenveto laajasta testistä:
1. BMW 530d: Kerää tasaisesti pisteitä joka alueella ja niinpä voittajasta ei loppupeleissä ole epäilystä. Moottoritekniikassa testin kilpailijat ovat kaukana perässä, voima, ominaisuudet ja taloudellisuus ovat hienossa balanssissa. Vielä voisi lisätä mittaustuloksista sen, että kaikki ajodynamiikan testit BMW selvitti nopeimmin, jarrutusmatka lyhyin, suorituskyky paras kuin myös kulutus ja päästöt. "Premiumkänslä" ykkösluokkaa.
Jaguar XF 2.7D: Ominaisuudet jäävät BMW:stä, autossa on kuitenkin korkea "premiumkänsla".
Volvo S80 D5: Volvo ei onnistu pääsyssä tähän premiumsegmenttiin. S80 tuntuu joka kohdassa vähemmän "exclusive" kuin vertailun muut autot. Auto on meluisa (kone) ja mitään sanomaton ulkonäkö ei myöskään auta premiumpyrkimyksissä.
Sivukaneetissa on mainittu muita kandidaatteja. Mercedes E-sarja mainitaan hyväksi vaihtoehdoksi voittajalle tarjoten myös erinomaisen hinta/laatusuhteen.
Että näin ajatellaan länsinaapurissa. Kiistatta BMW ja Mercedes ovat pelanneet korttinsa hienosti.
Muuten tuo BMW:een loistava ajodynamiikka perustuu pitkälti takavetoon ja siihen että aliohjautuvuudesta ei ole tietoakaan kun veto ja ohjaus ovat eri akseleilla. Perinteisesti ylemmän luokan paremmat autot ovatkin takavetoisia, toki kalliimpi ratkaisu mutta tarjoaa sitä dynamiikkaa.
ei ole infinity ollut koskaan suomen markkinoilla ainoat japsi "luxus" merkit lexus ja mazdan xedos joka oli muutaman vuoden tiedä tehdäänkö ko merkkiä enään
Mazdan varsinainen luxusmerkki Amati ei tullut koskaan markkinoille. Xedos 6 ja 9 mallit liittyivät kyllä tuohon projektiin, mutta niitä myytiin Mazdan logolla.
Joo, ja BMW 530d maksaa Ruotsissa alkaen 45.900 euroa, ja Volvo S80 D5 alkaen 34.900 euroa. Jaguar on varmaan näitäkin kalliimpi.
Suomeen tuotuna BMW 530 d vuosimalli 2004 jää maksamaan noin 38.000 euroa.
Minun vieno arvaukseni on se että tämän palstan wannabe-premium-fanaatikot eivät koskaan tule omistamaan BMW 530d-autoa, vaikka työskentelisivät Ruotsissa vuoden.
Itse pystyisin ostamaan Suomesta vaikka heti 130.000 euron BMW M5:n, pitäisi vaan muuttaa ensin asuntovarallisuutta rahaksi. Hmm . . . kannattaako vaihtaa asunto autoon ?
Miten on muiden premikka-"miesten" maksukyvyn laita ? Periaattessahan tämmöinen taivaanrannan maalailu on ihan harmitonta, mutta olisi ehkä syytä jossain välissä katsoa oman pankkitilin saldoa. Veikkaanpa vaan että pääasiallinen rahankäyttökohde on suuri asuntolaina, josta ei juuri jää varoja yli edes sen 1992 Audin öljynvaihtoon. Asuntolaina on sinänsä siis ok.
Kohta varmaan on vielä joku Jennifer Lopez siellä Bemarin kyydissä. Ajellaan Las Vegasissa taikka Manhattanilla ja tätä rataa . . . .
Oikein mainio esimerkki tähän mainitsemaasi "Mercedeksen ja BMW:een ihannointiin tulee sopivasti tänään ilmestyneestä ruotsalaisesta alan johtavasta autolehdestä, Teknikens Värld.
Perusteellinen diesel-vertailu, BMW 530d, Jaguar XF 2.7D sekä haastamassa Volvo S80 D5. Tässä lyhyesti loppuyhteenveto laajasta testistä:
1. BMW 530d: Kerää tasaisesti pisteitä joka alueella ja niinpä voittajasta ei loppupeleissä ole epäilystä. Moottoritekniikassa testin kilpailijat ovat kaukana perässä, voima, ominaisuudet ja taloudellisuus ovat hienossa balanssissa. Vielä voisi lisätä mittaustuloksista sen, että kaikki ajodynamiikan testit BMW selvitti nopeimmin, jarrutusmatka lyhyin, suorituskyky paras kuin myös kulutus ja päästöt. "Premiumkänslä" ykkösluokkaa.
Jaguar XF 2.7D: Ominaisuudet jäävät BMW:stä, autossa on kuitenkin korkea "premiumkänsla".
Volvo S80 D5: Volvo ei onnistu pääsyssä tähän premiumsegmenttiin. S80 tuntuu joka kohdassa vähemmän "exclusive" kuin vertailun muut autot. Auto on meluisa (kone) ja mitään sanomaton ulkonäkö ei myöskään auta premiumpyrkimyksissä.
Sivukaneetissa on mainittu muita kandidaatteja. Mercedes E-sarja mainitaan hyväksi vaihtoehdoksi voittajalle tarjoten myös erinomaisen hinta/laatusuhteen.
Että näin ajatellaan länsinaapurissa. Kiistatta BMW ja Mercedes ovat pelanneet korttinsa hienosti.
Muuten tuo BMW:een loistava ajodynamiikka perustuu pitkälti takavetoon ja siihen että aliohjautuvuudesta ei ole tietoakaan kun veto ja ohjaus ovat eri akseleilla. Perinteisesti ylemmän luokan paremmat autot ovatkin takavetoisia, toki kalliimpi ratkaisu mutta tarjoaa sitä dynamiikkaa.
Tämä Andrea se on kova ihannoimaan Bemareita ja Mersuja ja oli jo XWD nimimerkkinsä aikoihin. Taas tuttu Volvo -provo kehiin ja tutulla tyylillä eli poimitaan jostain testistä mieleiset kohdat. Taisit unohtaa, että BMW on 2 kertaa jo hävinnyt Audille ja Volvon 2,5T:lle bensamoottoreiden testeissä Teknikens Världissä ja Mersukin on hävinnyt kerran Audille ja Volvolle. Tuliko nyt noiden sädekehään kenties särö?
Sedaneiden testissä vuonna 2006 oli järjestys Audi A6 2.4, Volvo S80 2.5 T, BMW 523, Mb E 200K.
Farmaritestissä vuonna 2007 oli järjestys Volvo V70 2.5T, Audi A6 2.8, BMW 525, VW Passat 2.0T
Oli sitten jo Bemarin aikakin voittaa Volvo diesel-moottorilla, vaikka Audihan ei nyt ollut mukana. Bemarissa on erinomaiset diesel-moottorit, mutta tuo asia nyt ei minua erityisemmin hetkauta. Tuota uusinta testiä en voi kommentoida, kun en ole sitä lukenut. Tätä keskustelua on turha enää tämän enempää viedä Volvon suuntaan, kun alkuperäinen aihekin oli nimenomaan noiden saksalais-premiumien vertailu.
Itse pystyisin ostamaan Suomesta vaikka heti 130.000 euron BMW M5:n, pitäisi vaan muuttaa ensin asuntovarallisuutta rahaksi. Hmm . . . kannattaako vaihtaa asunto autoon ?
Miten on muiden premikka-"miesten" maksukyvyn laita ? Periaattessahan tämmöinen taivaanrannan maalailu on ihan harmitonta, mutta olisi ehkä syytä jossain välissä katsoa oman pankkitilin saldoa. Veikkaanpa vaan että pääasiallinen rahankäyttökohde on suuri asuntolaina, josta ei juuri jää varoja yli edes sen 1992 Audin öljynvaihtoon. Asuntolaina on sinänsä siis ok.
Heh, typerä kysymys sinänsä. Eipähän varmaan ole aiheellista puntaroida kenenkään maksukykyä. Kaikilla ei ole asuntolainaa rasitteena, vaan voivat laajemmin päättää hankinnoistaan. Mutta vastaan silti kysymykseesi. Omalla kohdalla ison ässämerusun hankinta on pelkkä tilisiirto, eikä nykyistä kulkinetta tarvi edes myydä, muista vakuuksista puhumattakaan. Ei pitäisi aliarvioida ihmisten varallisuutta.
Oikein mainio esimerkki tähän mainitsemaasi "Mercedeksen ja BMW:een ihannointiin tulee sopivasti tänään ilmestyneestä ruotsalaisesta alan johtavasta autolehdestä, Teknikens Värld.
Perusteellinen diesel-vertailu, BMW 530d, Jaguar XF 2.7D sekä haastamassa Volvo S80 D5. Tässä lyhyesti loppuyhteenveto laajasta testistä:
1. BMW 530d: Kerää tasaisesti pisteitä joka alueella ja niinpä voittajasta ei loppupeleissä ole epäilystä. Moottoritekniikassa testin kilpailijat ovat kaukana perässä, voima, ominaisuudet ja taloudellisuus ovat hienossa balanssissa. Vielä voisi lisätä mittaustuloksista sen, että kaikki ajodynamiikan testit BMW selvitti nopeimmin, jarrutusmatka lyhyin, suorituskyky paras kuin myös kulutus ja päästöt. "Premiumkänslä" ykkösluokkaa.
Jaguar XF 2.7D: Ominaisuudet jäävät BMW:stä, autossa on kuitenkin korkea "premiumkänsla".
Volvo S80 D5: Volvo ei onnistu pääsyssä tähän premiumsegmenttiin. S80 tuntuu joka kohdassa vähemmän "exclusive" kuin vertailun muut autot. Auto on meluisa (kone) ja mitään sanomaton ulkonäkö ei myöskään auta premiumpyrkimyksissä.
Sivukaneetissa on mainittu muita kandidaatteja. Mercedes E-sarja mainitaan hyväksi vaihtoehdoksi voittajalle tarjoten myös erinomaisen hinta/laatusuhteen.
Että näin ajatellaan länsinaapurissa. Kiistatta BMW ja Mercedes ovat pelanneet korttinsa hienosti.
Muuten tuo BMW:een loistava ajodynamiikka perustuu pitkälti takavetoon ja siihen että aliohjautuvuudesta ei ole tietoakaan kun veto ja ohjaus ovat eri akseleilla. Perinteisesti ylemmän luokan paremmat autot ovatkin takavetoisia, toki kalliimpi ratkaisu mutta tarjoaa sitä dynamiikkaa.
Tämä Andrea se on kova ihannoimaan Bemareita ja Mersuja ja oli jo XWD nimimerkkinsä aikoihin. Taas tuttu Volvo -provo kehiin ja tutulla tyylillä eli poimitaan jostain testistä mieleiset kohdat. Taisit unohtaa, että BMW on 2 kertaa jo hävinnyt Audille ja Volvon 2,5T:lle bensamoottoreiden testeissä Teknikens Världissä ja Mersukin on hävinnyt kerran Audille ja Volvolle. Tuliko nyt noiden sädekehään kenties särö?
Sedaneiden testissä vuonna 2006 oli järjestys Audi A6 2.4, Volvo S80 2.5 T, BMW 523, Mb E 200K.
Farmaritestissä vuonna 2007 oli järjestys Volvo V70 2.5T, Audi A6 2.8, BMW 525, VW Passat 2.0T
Oli sitten jo Bemarin aikakin voittaa Volvo diesel-moottorilla, vaikka Audihan ei nyt ollut mukana. Bemarissa on erinomaiset diesel-moottorit, mutta tuo asia nyt ei minua erityisemmin hetkauta. Tuota uusinta testiä en voi kommentoida, kun en ole sitä lukenut. Tätä keskustelua on turha enää tämän enempää viedä Volvon suuntaan, kun alkuperäinen aihekin oli nimenomaan noiden saksalais-premiumien vertailu.
Autoilija,
Itse väität ettet ymmärrä Bemun ja Mersun ihannointia, hah. Putput tuossa aikaisemmin kertoikin jo syyn.. koska vihaat Bemua ja Mersua ja peität tämän Volvo-katkeruuden A6-tueksi tässä keskustelussa Se että tämä Teknikens Värld testi osui käsiini tänään tuoreeltaan, en voi olla kertomatta sen tuloksista mikä jälleen kerran osoittaa miksi suurin osa porukoista ihannoi Bemua ja Mersua. Eikä Volvo tähän keskusteluun kuulukaan, mutta lehden loppukaneetti 'ei kuulu ryhmään' meluisa ja mitään sanomaton ulkonäkö suorastaan sai minut huvittuneeksi ja perustelemaan tätä saksalaisten 'ihannointia'.. Voi toki olla, että se mainostamasi ajolamppu.net on siasta eri mieltä
Taidat olla pahemman kerran katkeroitunut jostakin syystä, voinen vain arvata mikä tuo syy on. Ehkä keskustelusi olisi syytä siirtää takaisin suomi24.fi - palstalle, josta se on alunperinkin lähtöisin.
Seuraat nyt vaan tarkkaan tätä Suomen autoverotouhua, itse veikkaan että autovero tulee laskemaan sekä että Suomen hinnat integroituvat Saksan hintoihin. Tällöin kuka tahansa voi ostaa 2006 mallisen premiumin Saksasta, jolloin tämä premium-keskustelu siirtyy hieman konkreettisemmalle tasolle. Tällä hetkellähän se on jotakin muuta.
Itse en ole niin hirveäsi kiinnostunut autoista, ennemminkin kiinnostaa se, kuinka Suomi on onnistunut säilyttämään vuodesta 1994 lukien syrjivän autoveron, jonka ansiosta maan autokanta on sitä mitä se on.
Huomaahan sen tästäkin palstasta, ettei autoverokeskustelu oikein ota tulta, mikä lie syynä ?
Autoilija,
Itse väität ettet ymmärrä Bemun ja Mersun ihannointia, hah. Putput tuossa aikaisemmin kertoikin jo syyn.. koska vihaat Bemua ja Mersua ja peität tämän Volvo-katkeruuden A6-tueksi tässä keskustelussa Se että tämä Teknikens Värld testi osui käsiini tänään tuoreeltaan, en voi olla kertomatta sen tuloksista mikä jälleen kerran osoittaa miksi suurin osa porukoista ihannoi Bemua ja Mersua. Eikä Volvo tähän keskusteluun kuulukaan, mutta lehden loppukaneetti 'ei kuulu ryhmään' meluisa ja mitään sanomaton ulkonäkö suorastaan sai minut huvittuneeksi ja perustelemaan tätä saksalaisten 'ihannointia'.. Voi toki olla, että se mainostamasi ajolamppu.net on siasta eri mieltä
Jos nyt jo viitsisit jättää tuon Volvo-provoilusi sikseen. Tuo jatkuva eri viestiketjuissa tapahtuva propaganda saa jo hieman huvittavia piirteitä, kuten nuo kummalliset päätelmät, ikään kuin sinulla olisi pienintäkään hajua siitä mitä autoja minä vihaan tai ihannoin. "Taivaanrannan maalausta" ja pelkkää autojen "etäihannointiahan" tämä on koko keskustelu, kun kukaan keskustelijoista ei edes ole oikeasti noita autoja ostamassa.
. "Taivaanrannan maalausta" ja pelkkää autojen "etäihannointiahan" tämä on koko keskustelu, kun kukaan keskustelijoista ei edes ole oikeasti noita autoja ostamassa.
En kuvitellutkaan että kukaan tulisi kateelliseksi allekirjoittaneen "sijoituksista".
P.S. Kuinka se S-sarja mahtuisi sinne sinun autotalliisi, kun E-sarjakin oli liian iso ?
Ei kait ollut kyse mahtumisesta, vaan mitä voisi hankkia. On vaan kumma juttu, että ensin kritisoidaan ns. premi-autoja. Kun se ei vaikuta, niin arvioidaan näiden hankkijoita, ihmeellistä.
Kannattaa odottaa 15 kuukautta ja ostaa suoraan Infiniti eikä mitään ruppusia.
Infiniti on varmaankin hyvä auto, laadullisesti/ teknisesti haastanee tämän keskustelun vaihtoehdot, MUTTA status & imago ei riitä BMW/ MB -tasolle. Lisäksi uskon että uusiutuvat E & 5 tulevat olemaan teknisesti ja ominaisuuksiltaan selkeä harppaus edellisiin ja siinä vaiheessa Infinitin putoaa auttamatta.
Todellisuudessa Infinitin rasite on japanilaiset juuret ja hyvin lyhyt elämä autohistoriassa. Samat kommentit koskee myös Lexusta.
Statuksella ja imagolla ei kait mitään merkitystä jos saa mieleisen ja hyvän auton?
Seuraat nyt vaan tarkkaan tätä Suomen autoverotouhua, itse veikkaan että autovero tulee laskemaan sekä että Suomen hinnat integroituvat Saksan hintoihin. Tällöin kuka tahansa voi ostaa 2006 mallisen premiumin Saksasta, jolloin tämä premium-keskustelu siirtyy hieman konkreettisemmalle tasolle. Tällä hetkellähän se on jotakin muuta.
Ja mihin perustat veikkauksesi autoveron laskusta? Perustele vähän kantaasi... Itse uskon, että näillä sääädöillä mennään muutama vuosi syystä että annetaan vaihtoautotilanteen ja hintatason stabiloitua. Edellisestä muutoksesta on nyt vasta 8kk aikaa !
Putput ei nykyään tällä palstalla osaa enää juuri muuta kuin haastaa riitaa jokaisen kanssa, joka ei ole täysin samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista.
Putputilta kun tuo netiketti tuppaa unohtumaan, niin tuossa hänelle hiukan kertausta asiasta.
Taas tyhjää valitusta. Nyt A-utoilijaa ottaa päähän kun ei keksi mitään vastausta viestiini.
Siitä vaan TAAS kerran (en tiedä kuinka mones kerta) vihjailemaan Bemun ja Mersun olevan 'ihan tavallisia eikä mitenkään muista eroavia', ihan vapaasti. Sen tiedämme ettet pysty asiaa mitenkään perustelemaan, jos siihen keskusteluun lähdetään niin häviät 10-0, ja sitten rupeat väistelemään ja pyörittämään samaa levyä kun keskustelu tyssää siihen että jumitat itsesi poteroon.
Vähänkin autoalasta ymmärtävät tietävät useitakin syitä miksi kyseiset merkit ovat meriittinsä ja ominaisuutensa saaneet. Kuinka monta kertaa näitä asioita pitää sinulle toitottaa jotta menisi jakeluun? Ei taida mikään määrä riittää, sillä keskustelu ei ole sinulla edes tarkoitus vaan ainoastaan pään aukominen katsomillesi 'vastustajille'. Lopeta jo lapselliset huutelut ja provot. Jos rupeat noin älyttömiä puhumaan niin voisit edes yrittää perusella niin saisimme hyvät naurut.
Käsittämätöntä että jaksat yhä selitellä, intät ja intät kunnes kukaan ei enää jaksa ilmoittaa sinulle selvät asiat sekä kumota typeriä väittämiäsi ja sitten kun tilanne jäähtynyt niin hiljalleen keräät rohkeutta alkaa vihjailemaan asioita taas uudelleen. Ikäänkuin että niin pitkään kuin olet myöntämättä tai niin kauan kuin jaksat asioita väittää niin todellisuus olisi sinun haluamasi.
Ikinä ei taida A-utoilija väsyä paasaamiseensa, tai ainakaan siihen asti kunnes ei ota niin paljon päähän ettei muut pidä hänen autoaan yksiselitteisesti parhaana autona maailmassa.
yksi asia on ainakin varmaa että uutta bmw 5 ja mb E ei esiesitellä samaan aikaan koska huomio arvo kärsisi...
ja viimeinen vuosi on yleensä lähes paras vastine rahalle kun on jo
jouduttu lisäämään varustetasoa ja lastentaudit ovat poissa...
tietenkin joillekkin on tärkeää olla uusi korimalli mutta monesti
ei saa "hyvää" kauppaa tehtyä asiakas...
Totta ja arvioni on seuraava:
- BMW 5: Kevät 2009
- MB E: Syksy 2009
- BMW 5 Touring: Syksy 2009
- MB E T: Kevät 2010
Tämän hetken 5:n ja E:n hintataso on suorastaan uskomattoman edullinen. Toisaalta edistykselliset pienipäästöiset koneet pudottivat juuri BMW:een ja Mercedeksen hintoja eniten veromuutoksessa.
Mielenkiintoista on nähdä hinnat kun päästöt putoavat edelleen tulevissa generaatioissa -> pienempi vero -> hinta putoaa. Miltäs kuulostaisi uuden generaation 5&E alkaen 39.900e ?
Kyllä jotain ison edustusautoluokan S-sarjan Mersun teknisiä hienouksia, tyylikkyyttä ja ominaisuuskia tietenkin voi jo ihaillakin, mutta ei tuossa hienouksien ja tyylikkyyden kilpavarustelussa kukaan ole merkittävästi muita edellä. Koko ajan joku kehittelee jotain uutta ja muut seuraa perässä.
Minulta ei mitään yletöntä ihailua jotain Mersun E-sarjaa tai BMW:n 5-sarjaa kohtaan vaan heru. Ovat hyviä autoja, mutta ennemmin itse ottaisin Audi A6:n, jos saksalaisista pitäisi valita. Muista merkeistäkin löytyy sitten malleja ihan samalle viivalle, kun vaan pysytään samoissa hintaluokissa saksalaisten kanssa. Eihän nyt 100 tonnin Mersua ja jotain 30 tonnin japanilaista perusperheautoa pidäkään vertailla keskenään.
Katso superurpo 'teknisten hienouksien' määrää S-Mersussa ja 5-sarjassa ja mieti uudestaan. Sekin on täysin selvää että jotkut ovat ilman epäilystä toisia edellä, jopa vanhahtavilla malleillaankin.
Taas yrität selittää eroja pois koska se on SINUN FANTASIASI mukaista. Älä luule että muut uskovat satujasi.
Putput ei nykyään tällä palstalla osaa enää juuri muuta kuin haastaa riitaa jokaisen kanssa, joka ei ole täysin samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista.
Putputilta kun tuo netiketti tuppaa unohtumaan, niin tuossa hänelle hiukan kertausta asiasta.
Taas tyhjää valitusta. Nyt A-utoilijaa ottaa päähän kun ei keksi mitään vastausta viestiini.
Siitä vaan TAAS kerran (en tiedä kuinka mones kerta) vihjailemaan Bemun ja Mersun olevan 'ihan tavallisia eikä mitenkään muista eroavia', ihan vapaasti. Sen tiedämme ettet pysty asiaa mitenkään perustelemaan, jos siihen keskusteluun lähdetään niin häviät 10-0, ja sitten rupeat väistelemään ja pyörittämään samaa levyä kun keskustelu tyssää siihen että jumitat itsesi poteroon.
Vähänkin autoalasta ymmärtävät tietävät useitakin syitä miksi kyseiset merkit ovat meriittinsä ja ominaisuutensa saaneet. Kuinka monta kertaa näitä asioita pitää sinulle toitottaa jotta menisi jakeluun? Ei taida mikään määrä riittää, sillä keskustelu ei ole sinulla edes tarkoitus vaan ainoastaan pään aukominen katsomillesi 'vastustajille'. Lopeta jo lapselliset huutelut ja provot. Jos rupeat noin älyttömiä puhumaan niin voisit edes yrittää perusella niin saisimme hyvät naurut.
Käsittämätöntä että jaksat yhä selitellä, intät ja intät kunnes kukaan ei enää jaksa ilmoittaa sinulle selvät asiat sekä kumota typeriä väittämiäsi ja sitten kun tilanne jäähtynyt niin hiljalleen keräät rohkeutta alkaa vihjailemaan asioita taas uudelleen. Ikäänkuin että niin pitkään kuin olet myöntämättä tai niin kauan kuin jaksat asioita väittää niin todellisuus olisi sinun haluamasi.
Ikinä ei taida A-utoilija väsyä paasaamiseensa, tai ainakaan siihen asti kunnes ei ota niin paljon päähän ettei muut pidä hänen autoaan yksiselitteisesti parhaana autona maailmassa.
Ehdottomasti päivän paras kommentti ja sopivasti huumorilla höystettynä!
Valitettavasti on todettava, että A-utoilijalla on pahasti levy hirttänyt kiinni. Aina sama virsi, oli keskustelu mikä tahansa. Lisäksi viitaukset monasti johonkin ajolamppunettiin saavat minut kyllä nauramaan sydämen pohjasta. Kuin sieltä löytyisi jokin absoluuttinen totuus.
A-utoilija, olisiko aivan mahdotonta ajatella vaihtoa bemuun tai meseen? Se voisi auttaa ??
1. Uusien autojen myynti sakkasi elokuussa 14,30 %. Vaikuttaa siltä, että vahva miinusmerkkisyys jatkuu.
2. Välirahat ovat suuria, koska hyvitykset ovat pieniä, Saksan hintatasoa siis vaihtohyvityksenä.
Käytettyjen arvot ovat laskussa. Käytettyjen hinta-eroosio on siis meneillään, markkinamekanismi toimii.
3. Hinnanalennukset 1.1.2008 olivat varsin suuria, koska haluttiin voittaa markkinaosuuksia. Nyt noita alennuksia halutaan ottaa takaisin hintoja korottamalla.
Autoveromuutoksen työntöapu on loppunut.
4. Autojen hinnat kallistuu muutoinkin, viimeistään kun laskusuhdanne lakkaa (tehtaat korottaa hintoja).
5. Saksan tuonti verottaa mm. BMW:n myyntiä. Tuonti on noussut 10 %. Yhtä uutta Bemua kohden tulee maahan neljä tuontiautoa.
6. Elv-kanne. Systeemiä joudutaan muuttamaan niin että autovero poistetaan arvonlisäveron perusteesta. Tällöin nykyisiä veroprosentteja jouduttaisiin korottamaan 22 % tavallaan näennäisesti. Miltä se näyttäisi, jos alin prossa olisi 12,20 % ja ylin 48,80 %.
Veroprosenttia jouduttaisiin siis korottamaan jos haluttaisiin periä autovero + sen alvi pelkkänä autoverona.
7. Yleinen laskusuhdanne on tulossa. Ihmiset lykkää hankintoja.
1. Uusien autojen myynti sakkasi elokuussa 14,30 %. Vaikuttaa siltä, että vahva miinusmerkkisyys jatkuu.
2. Välirahat ovat suuria, koska hyvitykset ovat pieniä, Saksan hintatasoa siis vaihtohyvityksenä.
Käytettyjen arvot ovat laskussa. Käytettyjen hinta-eroosio on siis meneillään, markkinamekanismi toimii.
3. Hinnanalennukset 1.1.2008 olivat varsin suuria, koska haluttiin voittaa markkinaosuuksia. Nyt noita alennuksia halutaan ottaa takaisin hintoja korottamalla.
Autoveromuutoksen työntöapu on loppunut.
4. Autojen hinnat kallistuu muutoinkin, viimeistään kun laskusuhdanne lakkaa (tehtaat korottaa hintoja).
5. Saksan tuonti verottaa mm. BMW:n myyntiä. Tuonti on noussut 10 %. Yhtä uutta Bemua kohden tulee maahan neljä tuontiautoa.
6. Elv-kanne. Systeemiä joudutaan muuttamaan niin että autovero poistetaan arvonlisäveron perusteesta. Tällöin nykyisiä veroprosentteja jouduttaisiin korottamaan 22 % tavallaan näennäisesti. Miltä se näyttäisi, jos alin prossa olisi 12,20 % ja ylin 48,80 %.
7. Yleinen laskusuhdanne on tulossa. Ihmiset lykkää hankintoja.
Toivon hartaasti että olet oikeassa! Koskahan tuo ELV-kanne käsitellään?
Kyllä ne ovat paaljon kalliimpia Suomessa. Nimittäin Saksassa lisävarusteetkin ovat halvempia. Ja lopuksi alennus minkä autosta saa ostaessa joka on paljon suurempi kuin Suomessa.
Luepa sitä laittamaani netiketti-linkkiä ja mieti tuota käytöstäsi näillä nettipalstoilla. Taisi osua tuo viittaus käytöksestäsi arkaan paikkaan, kun alkoi taas tuo tyhjänpäiväinen mesoaminen. Ymmärtääkseni olet jo vaihtanut Bemarin toiseen merkkiin, joten mitä teet täällä edelleen paasaamassa Bemarin ylivertaisuudesta? Etkö jo ole tehnyt kantaasi Bemarin ylivertaisuudesta kaikille riittävän selväksi?
Andrea.
Osui ilmeisesti arkaan paikkaan, kun olen jo aikoja sitten tajunnut, kuka on tuon vähän väliä muuttuvan provoilu-nimimerkin takana. Ihaile minun puolestani ihan vapaasti niitä Mersuja ja Bemareita, ei se minua häiritse, jos kerran niiden suuri idoli olet ja ehkä vielä joskus pääset jopa niitä koeajamaankin, jos kiltisti pyydät autoliikkeen sedältä.
Niinhän se valitettavasti on, että näiden joidenkin BMW- ja Mersu-fanipoikien kanssa on vaikea asiallisesti keskustella, kun heti ottavat nokkiinsa, jos joku ei noita merkkejä jumaloi, vaan pitää vaan autoina muiden joukossa. Kukaanhan täällä ei ole väittänyt noita huonoiksi autoiksi. Itse en muuten jumaloi ainuttakaan automerkkiä, en ele koskaan ollut merkkiuskollinen, enkä suhtaudu autoihin niin suurilla tunteenpurkauksilla kuin nämä fanipojut. Voisin vaikka huomispäivänä mennä vaihtamaan auton Mersun E-sarjaan tai BMW 5-sarjaan, jos näkisin sille tarvetta eli minun ei tosiaan tarvitse noista autoista pelkästään haaveilla.
Laitoin jo tuonne tämän keskusteluketjun alkuun kommentin, että täällä ei mitään järkevää keskustelua aiheesta synny, kun tämä palsta ei paljon Suomi24-palstasta eroa tasoltaan ja taisin olla harvinaisen oikeassa.
On se erikoista tänmän A-uoilijan kanssa. Mihin tahansa keskusteluun hän sekaantuu, lopputuloksena on hirveä vänkääminen ja paasaaminen asian sivusta. Itse asiassa otsikko voi olla mikä tahansa ja aina hän tuputtaa vollea mukaan. Lopulta kun on aikansa tuputtanut, ja muut vähän ojentaa, alkaa muiden nälviminen. Keskustelisi nyt tässäkin aiheesta premiumvalinnasta, eikä täyttäisi TM:n tietojärjestelmiä kaiken maailman soopalla. Jos aihe on jotenkin epämieluisa, älä kommentoi. Sekin on vaihtoehto!
On se erikoista tänmän A-uoilijan kanssa. Mihin tahansa keskusteluun hän sekaantuu, lopputuloksena on hirveä vänkääminen ja paasaaminen asian sivusta. Itse asiassa otsikko voi olla mikä tahansa ja aina hän tuputtaa vollea mukaan. Lopulta kun on aikansa tuputtanut, ja muut vähän ojentaa, alkaa muiden nälviminen. Keskustelisi nyt tässäkin aiheesta premiumvalinnasta, eikä täyttäisi TM:n tietojärjestelmiä kaiken maailman soopalla. Jos aihe on jotenkin epämieluisa, älä kommentoi. Sekin on vaihtoehto!
Joo, tätä A-urpoa ottaa ohimoon kun volle ei ole premiumia, urpo ei ymmärrä miksi vitonen on valovuoden parempi ajaa kuin joku volle. Jos ei ymmärrä niin miksi pitää sitten osallistua keskusteluun?
Sama kaava toistuu joka keskustelussa, volle sitä ja tätä, sitten kun tulee pataan, aletaan haistatella päin naamaa... että se siitä netiketistä... esim putput on laittanut mielestäni hyvin asiallista kommenttia huumorilla höystettynä. Onhan se tietenkin vaikea nauraa hyvällekin jutulle kun naurun kohde on volle... Minulle volle (S80,V70) on ylihintainen verokki Mondeolle tai C5:lle, ei sen enempää tai vähempää.
Sellaista se on, mielikuvat ja päähänpinttymät ovat vahvana eräiden mielssä ja määräävät todella vahvasti autovalintoja, ei todelliset ominaisuudet tai faktat.
Miten sattuikin, että juuri nimimerkki PUTPUT sanoi noin??
Putput ei nykyään tällä palstalla osaa enää juuri muuta kuin haastaa riitaa jokaisen kanssa, joka ei ole täysin samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista.
Putputilta kun tuo netiketti tuppaa unohtumaan, niin tuossa hänelle hiukan kertausta asiasta.
http://www.edu.fi/pageLast.asp?path=498;3293;14382;14432;14435
A-utoilija:
Oikein mainio esimerkki tähän mainitsemaasi "Mercedeksen ja BMW:een ihannointiin tulee sopivasti tänään ilmestyneestä ruotsalaisesta alan johtavasta autolehdestä, Teknikens Värld.
Perusteellinen diesel-vertailu, BMW 530d, Jaguar XF 2.7D sekä haastamassa Volvo S80 D5. Tässä lyhyesti loppuyhteenveto laajasta testistä:
1. BMW 530d: Kerää tasaisesti pisteitä joka alueella ja niinpä voittajasta ei loppupeleissä ole epäilystä. Moottoritekniikassa testin kilpailijat ovat kaukana perässä, voima, ominaisuudet ja taloudellisuus ovat hienossa balanssissa. Vielä voisi lisätä mittaustuloksista sen, että kaikki ajodynamiikan testit BMW selvitti nopeimmin, jarrutusmatka lyhyin, suorituskyky paras kuin myös kulutus ja päästöt. "Premiumkänslä" ykkösluokkaa.
Jaguar XF 2.7D: Ominaisuudet jäävät BMW:stä, autossa on kuitenkin korkea "premiumkänsla".
Volvo S80 D5: Volvo ei onnistu pääsyssä tähän premiumsegmenttiin. S80 tuntuu joka kohdassa vähemmän "exclusive" kuin vertailun muut autot. Auto on meluisa (kone) ja mitään sanomaton ulkonäkö ei myöskään auta premiumpyrkimyksissä.
Sivukaneetissa on mainittu muita kandidaatteja. Mercedes E-sarja mainitaan hyväksi vaihtoehdoksi voittajalle tarjoten myös erinomaisen hinta/laatusuhteen.
Että näin ajatellaan länsinaapurissa. Kiistatta BMW ja Mercedes ovat pelanneet korttinsa hienosti.
Muuten tuo BMW:een loistava ajodynamiikka perustuu pitkälti takavetoon ja siihen että aliohjautuvuudesta ei ole tietoakaan kun veto ja ohjaus ovat eri akseleilla. Perinteisesti ylemmän luokan paremmat autot ovatkin takavetoisia, toki kalliimpi ratkaisu mutta tarjoaa sitä dynamiikkaa.
finman:
Mazdan varsinainen luxusmerkki Amati ei tullut koskaan markkinoille. Xedos 6 ja 9 mallit liittyivät kyllä tuohon projektiin, mutta niitä myytiin Mazdan logolla.
Joo, ja BMW 530d maksaa Ruotsissa alkaen 45.900 euroa, ja Volvo S80 D5 alkaen 34.900 euroa. Jaguar on varmaan näitäkin kalliimpi.
Suomeen tuotuna BMW 530 d vuosimalli 2004 jää maksamaan noin 38.000 euroa.
Minun vieno arvaukseni on se että tämän palstan wannabe-premium-fanaatikot eivät koskaan tule omistamaan BMW 530d-autoa, vaikka työskentelisivät Ruotsissa vuoden.
Itse pystyisin ostamaan Suomesta vaikka heti 130.000 euron BMW M5:n, pitäisi vaan muuttaa ensin asuntovarallisuutta rahaksi. Hmm . . . kannattaako vaihtaa asunto autoon ?
Miten on muiden premikka-"miesten" maksukyvyn laita ? Periaattessahan tämmöinen taivaanrannan maalailu on ihan harmitonta, mutta olisi ehkä syytä jossain välissä katsoa oman pankkitilin saldoa. Veikkaanpa vaan että pääasiallinen rahankäyttökohde on suuri asuntolaina, josta ei juuri jää varoja yli edes sen 1992 Audin öljynvaihtoon. Asuntolaina on sinänsä siis ok.
Kohta varmaan on vielä joku Jennifer Lopez siellä Bemarin kyydissä. Ajellaan Las Vegasissa taikka Manhattanilla ja tätä rataa . . . .
Andrea:
Tämä Andrea se on kova ihannoimaan Bemareita ja Mersuja ja oli jo XWD nimimerkkinsä aikoihin. Taas tuttu Volvo -provo kehiin ja tutulla tyylillä eli poimitaan jostain testistä mieleiset kohdat. Taisit unohtaa, että BMW on 2 kertaa jo hävinnyt Audille ja Volvon 2,5T:lle bensamoottoreiden testeissä Teknikens Världissä ja Mersukin on hävinnyt kerran Audille ja Volvolle. Tuliko nyt noiden sädekehään kenties särö?
Sedaneiden testissä vuonna 2006 oli järjestys Audi A6 2.4, Volvo S80 2.5 T, BMW 523, Mb E 200K.
Farmaritestissä vuonna 2007 oli järjestys Volvo V70 2.5T, Audi A6 2.8, BMW 525, VW Passat 2.0T
Oli sitten jo Bemarin aikakin voittaa Volvo diesel-moottorilla, vaikka Audihan ei nyt ollut mukana. Bemarissa on erinomaiset diesel-moottorit, mutta tuo asia nyt ei minua erityisemmin hetkauta. Tuota uusinta testiä en voi kommentoida, kun en ole sitä lukenut. Tätä keskustelua on turha enää tämän enempää viedä Volvon suuntaan, kun alkuperäinen aihekin oli nimenomaan noiden saksalais-premiumien vertailu.
andertz:
Heh, typerä kysymys sinänsä. Eipähän varmaan ole aiheellista puntaroida kenenkään maksukykyä. Kaikilla ei ole asuntolainaa rasitteena, vaan voivat laajemmin päättää hankinnoistaan. Mutta vastaan silti kysymykseesi. Omalla kohdalla ison ässämerusun hankinta on pelkkä tilisiirto, eikä nykyistä kulkinetta tarvi edes myydä, muista vakuuksista puhumattakaan. Ei pitäisi aliarvioida ihmisten varallisuutta.
A-utoilija:
Autoilija,
Itse väität ettet ymmärrä Bemun ja Mersun ihannointia, hah. Putput tuossa aikaisemmin kertoikin jo syyn.. koska vihaat Bemua ja Mersua ja peität tämän Volvo-katkeruuden A6-tueksi tässä keskustelussa Se että tämä Teknikens Värld testi osui käsiini tänään tuoreeltaan, en voi olla kertomatta sen tuloksista mikä jälleen kerran osoittaa miksi suurin osa porukoista ihannoi Bemua ja Mersua. Eikä Volvo tähän keskusteluun kuulukaan, mutta lehden loppukaneetti 'ei kuulu ryhmään' meluisa ja mitään sanomaton ulkonäkö suorastaan sai minut huvittuneeksi ja perustelemaan tätä saksalaisten 'ihannointia'.. Voi toki olla, että se mainostamasi ajolamppu.net on siasta eri mieltä
MMS
En kuvitellutkaan että kukaan tulisi kateelliseksi allekirjoittaneen "sijoituksista".
P.S. Kuinka se S-sarja mahtuisi sinne sinun autotalliisi, kun E-sarjakin oli liian iso ?
Andrea
Taidat olla pahemman kerran katkeroitunut jostakin syystä, voinen vain arvata mikä tuo syy on. Ehkä keskustelusi olisi syytä siirtää takaisin suomi24.fi - palstalle, josta se on alunperinkin lähtöisin.
Seuraat nyt vaan tarkkaan tätä Suomen autoverotouhua, itse veikkaan että autovero tulee laskemaan sekä että Suomen hinnat integroituvat Saksan hintoihin. Tällöin kuka tahansa voi ostaa 2006 mallisen premiumin Saksasta, jolloin tämä premium-keskustelu siirtyy hieman konkreettisemmalle tasolle. Tällä hetkellähän se on jotakin muuta.
Itse en ole niin hirveäsi kiinnostunut autoista, ennemminkin kiinnostaa se, kuinka Suomi on onnistunut säilyttämään vuodesta 1994 lukien syrjivän autoveron, jonka ansiosta maan autokanta on sitä mitä se on.
Huomaahan sen tästäkin palstasta, ettei autoverokeskustelu oikein ota tulta, mikä lie syynä ?
Andrea:
Jos nyt jo viitsisit jättää tuon Volvo-provoilusi sikseen. Tuo jatkuva eri viestiketjuissa tapahtuva propaganda saa jo hieman huvittavia piirteitä, kuten nuo kummalliset päätelmät, ikään kuin sinulla olisi pienintäkään hajua siitä mitä autoja minä vihaan tai ihannoin. "Taivaanrannan maalausta" ja pelkkää autojen "etäihannointiahan" tämä on koko keskustelu, kun kukaan keskustelijoista ei edes ole oikeasti noita autoja ostamassa.
A-utoilija:
Ei kannattaisi olla liian varma.
yksi asia on ainakin varmaa että uutta bmw 5 ja mb E ei esiesitellä samaan aikaan koska huomio arvo kärsisi...
ja viimeinen vuosi on yleensä lähes paras vastine rahalle kun on jo
jouduttu lisäämään varustetasoa ja lastentaudit ovat poissa...
tietenkin joillekkin on tärkeää olla uusi korimalli mutta monesti
ei saa "hyvää" kauppaa tehtyä asiakas...
andertz:
Ei kait ollut kyse mahtumisesta, vaan mitä voisi hankkia. On vaan kumma juttu, että ensin kritisoidaan ns. premi-autoja. Kun se ei vaikuta, niin arvioidaan näiden hankkijoita, ihmeellistä.
Andrea:
Statuksella ja imagolla ei kait mitään merkitystä jos saa mieleisen ja hyvän auton?
andertz:
Ja mihin perustat veikkauksesi autoveron laskusta? Perustele vähän kantaasi... Itse uskon, että näillä sääädöillä mennään muutama vuosi syystä että annetaan vaihtoautotilanteen ja hintatason stabiloitua. Edellisestä muutoksesta on nyt vasta 8kk aikaa !
A-utoilija:
Taas tyhjää valitusta. Nyt A-utoilijaa ottaa päähän kun ei keksi mitään vastausta viestiini.
Siitä vaan TAAS kerran (en tiedä kuinka mones kerta) vihjailemaan Bemun ja Mersun olevan 'ihan tavallisia eikä mitenkään muista eroavia', ihan vapaasti. Sen tiedämme ettet pysty asiaa mitenkään perustelemaan, jos siihen keskusteluun lähdetään niin häviät 10-0, ja sitten rupeat väistelemään ja pyörittämään samaa levyä kun keskustelu tyssää siihen että jumitat itsesi poteroon.
Vähänkin autoalasta ymmärtävät tietävät useitakin syitä miksi kyseiset merkit ovat meriittinsä ja ominaisuutensa saaneet. Kuinka monta kertaa näitä asioita pitää sinulle toitottaa jotta menisi jakeluun? Ei taida mikään määrä riittää, sillä keskustelu ei ole sinulla edes tarkoitus vaan ainoastaan pään aukominen katsomillesi 'vastustajille'. Lopeta jo lapselliset huutelut ja provot. Jos rupeat noin älyttömiä puhumaan niin voisit edes yrittää perusella niin saisimme hyvät naurut.
Käsittämätöntä että jaksat yhä selitellä, intät ja intät kunnes kukaan ei enää jaksa ilmoittaa sinulle selvät asiat sekä kumota typeriä väittämiäsi ja sitten kun tilanne jäähtynyt niin hiljalleen keräät rohkeutta alkaa vihjailemaan asioita taas uudelleen. Ikäänkuin että niin pitkään kuin olet myöntämättä tai niin kauan kuin jaksat asioita väittää niin todellisuus olisi sinun haluamasi.
Ikinä ei taida A-utoilija väsyä paasaamiseensa, tai ainakaan siihen asti kunnes ei ota niin paljon päähän ettei muut pidä hänen autoaan yksiselitteisesti parhaana autona maailmassa.
finman:
Totta ja arvioni on seuraava:
- BMW 5: Kevät 2009
- MB E: Syksy 2009
- BMW 5 Touring: Syksy 2009
- MB E T: Kevät 2010
Tämän hetken 5:n ja E:n hintataso on suorastaan uskomattoman edullinen. Toisaalta edistykselliset pienipäästöiset koneet pudottivat juuri BMW:een ja Mercedeksen hintoja eniten veromuutoksessa.
Mielenkiintoista on nähdä hinnat kun päästöt putoavat edelleen tulevissa generaatioissa -> pienempi vero -> hinta putoaa. Miltäs kuulostaisi uuden generaation 5&E alkaen 39.900e ?
A-utoilija:
Katso superurpo 'teknisten hienouksien' määrää S-Mersussa ja 5-sarjassa ja mieti uudestaan. Sekin on täysin selvää että jotkut ovat ilman epäilystä toisia edellä, jopa vanhahtavilla malleillaankin.
Taas yrität selittää eroja pois koska se on SINUN FANTASIASI mukaista. Älä luule että muut uskovat satujasi.
Putput:
Ehdottomasti päivän paras kommentti ja sopivasti huumorilla höystettynä!
Valitettavasti on todettava, että A-utoilijalla on pahasti levy hirttänyt kiinni. Aina sama virsi, oli keskustelu mikä tahansa. Lisäksi viitaukset monasti johonkin ajolamppunettiin saavat minut kyllä nauramaan sydämen pohjasta. Kuin sieltä löytyisi jokin absoluuttinen totuus.
A-utoilija, olisiko aivan mahdotonta ajatella vaihtoa bemuun tai meseen? Se voisi auttaa ??
Andreo
Perustelut.
1. Uusien autojen myynti sakkasi elokuussa 14,30 %. Vaikuttaa siltä, että vahva miinusmerkkisyys jatkuu.
2. Välirahat ovat suuria, koska hyvitykset ovat pieniä, Saksan hintatasoa siis vaihtohyvityksenä.
Käytettyjen arvot ovat laskussa. Käytettyjen hinta-eroosio on siis meneillään, markkinamekanismi toimii.
3. Hinnanalennukset 1.1.2008 olivat varsin suuria, koska haluttiin voittaa markkinaosuuksia. Nyt noita alennuksia halutaan ottaa takaisin hintoja korottamalla.
Autoveromuutoksen työntöapu on loppunut.
4. Autojen hinnat kallistuu muutoinkin, viimeistään kun laskusuhdanne lakkaa (tehtaat korottaa hintoja).
5. Saksan tuonti verottaa mm. BMW:n myyntiä. Tuonti on noussut 10 %. Yhtä uutta Bemua kohden tulee maahan neljä tuontiautoa.
6. Elv-kanne. Systeemiä joudutaan muuttamaan niin että autovero poistetaan arvonlisäveron perusteesta. Tällöin nykyisiä veroprosentteja jouduttaisiin korottamaan 22 % tavallaan näennäisesti. Miltä se näyttäisi, jos alin prossa olisi 12,20 % ja ylin 48,80 %.
Veroprosenttia jouduttaisiin siis korottamaan jos haluttaisiin periä autovero + sen alvi pelkkänä autoverona.
7. Yleinen laskusuhdanne on tulossa. Ihmiset lykkää hankintoja.
andertz:
Toivon hartaasti että olet oikeassa! Koskahan tuo ELV-kanne käsitellään?
Kai se kanne ratkaistaan viimeistään ennen kesää 2009. Ensin tulee tuo julkisasiamiehen ratkaisuehdotus.
Tuo nyt lähinnä on vain yksi osatekijä asiassa.
Tässä noille Suomen tarjouksille vertailupohjaa Saksasta:
520i: 36.300e
520d: 38.200e
530d: 46.300e
E 200 Komp: 39.100e
E 220CDI: 41.000e
E 320CDI: 49.750e
Eli ei nuo aloitushinnat kauheasti eroa näistä Suomen tarjouksista.. tai joka tonni tietenkin on paljon, mutta ei mitään tuplahintoja.
Eniten kuitenkin kiinnostaisivat nämä:
M5 Limousine 507hv 93.500e
E63 AMG Limousine 514hv 7G-Tronic 99.200e
Mitä järkeä on ostaa 99.200 euron E-sarjan Mersu, kun tismalleen saman näköisiä saa Virosta 17.000 eurolla käytettyinä.
Verot päälle kumpaankin.
Tuolla hinnalla saisi jo Porschen.
Andrea:
Kyllä ne ovat paaljon kalliimpia Suomessa. Nimittäin Saksassa lisävarusteetkin ovat halvempia. Ja lopuksi alennus minkä autosta saa ostaessa joka on paljon suurempi kuin Suomessa.
Putput.
Luepa sitä laittamaani netiketti-linkkiä ja mieti tuota käytöstäsi näillä nettipalstoilla. Taisi osua tuo viittaus käytöksestäsi arkaan paikkaan, kun alkoi taas tuo tyhjänpäiväinen mesoaminen. Ymmärtääkseni olet jo vaihtanut Bemarin toiseen merkkiin, joten mitä teet täällä edelleen paasaamassa Bemarin ylivertaisuudesta? Etkö jo ole tehnyt kantaasi Bemarin ylivertaisuudesta kaikille riittävän selväksi?
Andrea.
Osui ilmeisesti arkaan paikkaan, kun olen jo aikoja sitten tajunnut, kuka on tuon vähän väliä muuttuvan provoilu-nimimerkin takana. Ihaile minun puolestani ihan vapaasti niitä Mersuja ja Bemareita, ei se minua häiritse, jos kerran niiden suuri idoli olet ja ehkä vielä joskus pääset jopa niitä koeajamaankin, jos kiltisti pyydät autoliikkeen sedältä.
Niinhän se valitettavasti on, että näiden joidenkin BMW- ja Mersu-fanipoikien kanssa on vaikea asiallisesti keskustella, kun heti ottavat nokkiinsa, jos joku ei noita merkkejä jumaloi, vaan pitää vaan autoina muiden joukossa. Kukaanhan täällä ei ole väittänyt noita huonoiksi autoiksi. Itse en muuten jumaloi ainuttakaan automerkkiä, en ele koskaan ollut merkkiuskollinen, enkä suhtaudu autoihin niin suurilla tunteenpurkauksilla kuin nämä fanipojut. Voisin vaikka huomispäivänä mennä vaihtamaan auton Mersun E-sarjaan tai BMW 5-sarjaan, jos näkisin sille tarvetta eli minun ei tosiaan tarvitse noista autoista pelkästään haaveilla.
Laitoin jo tuonne tämän keskusteluketjun alkuun kommentin, että täällä ei mitään järkevää keskustelua aiheesta synny, kun tämä palsta ei paljon Suomi24-palstasta eroa tasoltaan ja taisin olla harvinaisen oikeassa.
On se erikoista tänmän A-uoilijan kanssa. Mihin tahansa keskusteluun hän sekaantuu, lopputuloksena on hirveä vänkääminen ja paasaaminen asian sivusta. Itse asiassa otsikko voi olla mikä tahansa ja aina hän tuputtaa vollea mukaan. Lopulta kun on aikansa tuputtanut, ja muut vähän ojentaa, alkaa muiden nälviminen. Keskustelisi nyt tässäkin aiheesta premiumvalinnasta, eikä täyttäisi TM:n tietojärjestelmiä kaiken maailman soopalla. Jos aihe on jotenkin epämieluisa, älä kommentoi. Sekin on vaihtoehto!
Andrea:
Joo, tätä A-urpoa ottaa ohimoon kun volle ei ole premiumia, urpo ei ymmärrä miksi vitonen on valovuoden parempi ajaa kuin joku volle. Jos ei ymmärrä niin miksi pitää sitten osallistua keskusteluun?
Sama kaava toistuu joka keskustelussa, volle sitä ja tätä, sitten kun tulee pataan, aletaan haistatella päin naamaa... että se siitä netiketistä... esim putput on laittanut mielestäni hyvin asiallista kommenttia huumorilla höystettynä. Onhan se tietenkin vaikea nauraa hyvällekin jutulle kun naurun kohde on volle... Minulle volle (S80,V70) on ylihintainen verokki Mondeolle tai C5:lle, ei sen enempää tai vähempää.
Putput:
Miten sattuikin, että juuri nimimerkki PUTPUT sanoi noin??
MMS:
Ja se, että juuri MMS sanoi tämän!?!?!