Näyttäisi olevan ensiesittely tänä viikonloppuna uudelle Opel Insignialle. Täytyy käydä bongaamassa, kertokaapa myös kokemuksia kaikki jotka olette auton jo nähneet/ koeajaneet...
Tuulilasissa povattiin tämän viikonlopun olevan tärkeä monellakin tapaa autokaupalle koska uuden Avensiksen myynti käynnistyy myös. Mielenkiinnon ollessa vähäistä voi YT- neuvottelujen kierre autoalalla alkaa, jos taas kauppa alkaa käymään työpaikkoja säilyisi.
Tänään tuli käytyä kokeilemassa diesel Insigniaa. Unohtu kysyä hevoset, mutta takapuolituntumalla tuntu liikkuvan todella hyvin. Auto oli todella hyvännäköinen. Varsinkin sisältä oli todella hieno ja tyköistuva. Rengasmelu pisti pikkaisen korvaan. Lievää huminaa tuli läpi jonkun verran. Melkein nykyinen C kuulostaa äkkiseltään hiljaisemmalta. Unohtu kattoo mitkä renkaat alla, mutta ei se nyt kuitenkaan mikään meluisakaan ollut. Auto oli hyvä ajaa ja kulki hyvin suoraan, mutta aavistuksen jäykempää ohjausta olisin kaivannut.
Kokonaisuutena oikein hyvän tuntuinen peli. Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin nykyinen A4:seni vaihtuisi varmasti Insigniaan.
Itse olen vain koeistunut, ja ainakin Cosmon penkit olivat todella hyvät omalle takalistolle. Myös yleinen ergonomia ja laatuvaikutelma oli todella hyvä.
Asia joka on menossa (tässäkin autossa) ihme suuntaan on rengastus. Auto jonka koeistuin oli 18" 245/45 renkailla. Tämä on käytännössä vakio jos ottaa parempaa varustelutasoa ja isompaa moottoria.
Kävin katsomassa tänään Insignian Opel-liikkeessä. Vaikutti hyvin viimeistellyltä sisätiloistaan eli paljon paremmalta kuin vaikkapa Mondeo. Penkit oli edessä hyvän oloiset ja ajoasennon sai mieleisekseen ja hallintalaitteetkin vaikutti laadukkailta. Takana oli aika vähän pääntilaa 4-ovisessa mallissa, mutta polvitilasta ei ollut pulaa. Pää otti kattoon takapenkillä aika reippaasti eli ei siellä mielellään 190 cm matkusta, nippa nappa alle 180 cm voi istua suorassa.
Ulkoapäin ihan virtaviivaisen näköinen joka kulmasta, mutta ei mikään erityisen urheilullinen silti. Ei tuo mitään erityisempää vaikutelmaa tehnyt tai omistamisen halua herättänyt, mutta kaipa vaan nykyinen autoni on sen verran kova vertailukohde. Sanoisin Insigniasta kuitenkin, että parasta mitä tähän asti olen nähnyt ylemmän keskiluokan autoissa ja päästään jo lähelle sitä ns. paremman luokan autojen premium-fiilistä, mutta koeajo tietenkin vasta kertoisi koko totuuden ollaanko melun suhteen myös sillä tasolla.
Näin auton eilen ensi kertaa liikenteessä,piti katsoa oikein perään.omaa silmää muotoilu miellytti suuresti.kuvista päätellen myös sisusta on erittäin tyylikäs. Moottoripuolelle opelkin on ottanut ahdetut moottorit käytöön,hyvä niin,ahdeutun koneen edut ovat selvät. Numeroiden valossa 2 litran turbo on valitettavasti aika janoinen,kulkupuoli on kuitenkin varmaan kunnossa. Pitää varmaan mennä koeajamaan tuo 2.0T .
Näin auton eilen ensi kertaa liikenteessä,piti katsoa oikein perään.omaa silmää muotoilu miellytti suuresti.kuvista päätellen myös sisusta on erittäin tyylikäs. Moottoripuolelle opelkin on ottanut ahdetut moottorit käytöön,hyvä niin,ahdeutun koneen edut ovat selvät. Numeroiden valossa 2 litran turbo on valitettavasti aika janoinen,kulkupuoli on kuitenkin varmaan kunnossa. Pitää varmaan mennä koeajamaan tuo 2.0T .
Pitää muistaa, että Insignia on koon puolesta A6:n kokoinen eli oikea vertailukohde on kulutuksen suhteen se, eikä paljon pienempi A4. Insignia 2,0T/220 hv vie bensaa 8,8 l manuaalina ja 9,6 l automaattina. Vertailuksi saman tehoinen Audi A6 eli 2,8 V6/220 hv automaatti vie 8,4 l. Harmittaisiko kovastikin tuo 1,2 l ero kulutuksessa, kun Audin hankintahinta on Comfort-paketilla hitusen alle 60 t ja Insignia on automaattina Edition varustelulla n. 41 t?
Insignian varusteluettelo alkaa jo olla aika "premium-mainen" eli kaiken näköistä löytyy lisävarusteina joko valmiina paketteina tai yksittäisinä varusteina ja noilla saa hintaa nostettua halutessaan, mutta perusvarustelukin on jo niin kattava, ettei sitä nämä premiumit tarjoa. Aika varteenotettava vaihtoehto tuokin alkaa siis jo olla paremman luokan autoakin etsivälle, vaikka arvoaan Opel ei tietenkään pidä kovin hyvin. Joka tapauksessa hatun nosto Opelille, kun ovat tehneet noin tyylikkään uuden auton muita automerkkejä kiusaamaan.
Kävin tutustumassa ja ihan jäi positiivinen mielikuva autosta. Ulkoa komea, sisältäkin hieno. Joskin hieman "äkkimakea", eli sisustan hienous rapisi hieman pikku koeajolenkin aikana. Jotenkin sellainen "halpis-premium" fiilis. Toisaalta, aika lähelle mennään jotain Jaquarin luokkaa jo.
Ajoin niin vähän, että ajettavuudesta ei kovin paljoa osaa sanoa. Ei pahempia moitteita. Vaihteensiirto toimi nätisti ja ohjaus oli sellaista peruslaatua. Äänieristys hyvä rengasmelua lukuunottamatta. Takatilat aika surkeat suorastaan.Edessä eletään herroiksi ja varusteita löytyy. 40k luokkaan aika kova kilpailija. Vertailukohtana esimerkiksi Mondeo. Mun valinta ois tämän perusteella ehdottomasti Insignia, no doubt.Vielä jos laatu on oikeasti parantunut (ja onhan se jo viime vuosina roimasti ) niin mikä ettei.
Harmi ettei ollut 2.0T turboa testattavana. Pitäis olla VAG:n 2.0TFSI:lle kilpailija.
Entisestä Vectrasta ei ole (onneksi) mitään jäljellä. Ja oma Saab TTiD tuntui jotenkin muoviselta Insignian jälkeen. Lähinnä sisustus. Samaten keulapainon huomasi jälleen hyvin selvästi.
Pitää muistaa, että Insignia on koon puolesta A6:n kokoinen eli oikea vertailukohde on kulutuksen suhteen se, eikä paljon pienempi A4. Insignia 2,0T/220 hv vie bensaa 8,8 l manuaalina ja 9,6 l automaattina.
piti oikein tarkistaa paljonko tuo insignia oikein painaa, melko painava auto sanoisin.
2.0T painaa 1789 kg neliovisena ja farkku liki 1900kg !!!jo on painoa pojalla !
( opel näköjään ilmoittaa omamassan kuljettajan kanssa, onko tämä tapana ?)
Veratilun vuoksi A6 painaa 1520 kg ja farkku A& 1590 kg.(varmaan ilman kuskia) Painoonsa nähden insignian kulutuslukemat eivät ole hirvittävät. Minkähän lyijyaluistan ovat ooppelin insinöörit sinne viritelleet !
www.opel.de antaa Insignian tyhjäpainoksi 1503kg ja farkulle 1610kg. En tiedä mistä alfred sait mainitsemasi luvut.
Asiaan. Kävin myös kokeilemassa viikonloppuna Insignian ja auto oli kieltämättä vakuuttava esitys. Erityisesti sisusta ja ohjaus olivat loistavia, samoin 130hv diesel on enemmän kuin riittävä tuohon autoon. Takatilat olivat melko ahtaat, mutta sehän oli jo tiedossa. Pitää odottaa vielä farkku ja sen jälkeen miettiä mikä malli noista olisi paras vaihtoehto omaan käyttöön. Insignia tähän talouteen tulee kuitenkin seuraavaksi autoksi. Edelleenkin odottelen mielenkiinnolla myös sitä 1.6T konetta, samoin kun ensi vuonna esiteltäviä 1.4 litraisia bensaturboja.
Minäkin kävin viikonloppuna kurkkaamassa laitteen. En päässyt pyörähtään.
Mutta vakuuttavan oloinen sisältä laadullisesti. Pidän kyllä muotoilustakin. Voin sanoa että jos edellisen liisarin vaihto olisi vasta nyt eikä jo kesällä niin 85 % varmuudella (koeajo puuttumatta) merkki olis vaihtunut. Meikäläisen perheelle riittävät tilat, suurempi kuin nykyinen rassi.
Eilen pyörähdin insigniaa katsomassa ja myös avensista. Täytyy kyllä sanoa että tällä kertaa ooppeli vie tojotaa 6-0. Muotoilu ulkopuolelta onnistuneempaa kuin tojossa ja muotoilu sisäpuolella on vielä enemmän ooppelin hyväksi. Koeajolle on päässyt, mutta molemmat varmasti hyvia ajaa. Ja luotetavuuskin varmaan ooppelissa riittävän hyvä.
Luulisin että olisin insignian omistaja ellen olisi saanut tätä nykyistä menopelia alle syksyllä. Jokin uudessa oopelissa mielytty itseäni, todella laadukkaan ja hienon näköinen peli. Avansiskin ok , mutta tuli mieleen vain vanhan avensiksen uudistettu painos. Insignia oli jotain oikeasti uutta. Tämä premiumpelle voisi ryhty ooppelikuskiksi vaikka heti. ooppelin arvonsäilymien hieman arveluttaa, mutta luulem että se on huomattavasti parempi kuin vectrassa.aika näyttää....Hyvä opel....mielestäni ansaittu vuoden auto titteli!
Tuo nyt ei ole mikään ihme ja sen voi aavistaa jo ennakkokuvista ja luonnossa nähtynä auto on ihan yhtä hieno. Ei nyt ihan vielä premiumia, mutta voi kai sanoa, että viittä vaille sellaista tuo Insignia jo on. Pieniä puutteita taitaa olla turhan suuri rengasmelu, joka johtuu osittain älyttömästä rengasprofiilista ja huonot takapenkin tilat. Aina välillä nämä tavalliset perusperheautotkin osuu "kultasuoneen" eli kaikki menee uudessa mallissa nappiin ja kysyntä ylittää jopa kovat ennakkokaavailutkin.
Opel on tarkoituksella jättänyt takatilat hieman vähemmälle huomiolle ja panostanut kaiken muotoiluun ja se tuntuu olevan oikea linja. Tylsiä ja tilavia perheautoja on jo tarpeeksi ja Vectra oli juuri sellainen ja tilavampaa perheautoa haluavalle tulee farmari-malli myyntiin ihan kohta. Noille perusauto-merkeillekin pitää joskus antaa arvoa ja tämä palstahan on jämähtänyt pelkästään premiumien ympärillä käytävään kinasteluun.
Aika pitkälle samoilla linjoilla jo edellisten kanssa. Kaikkiaan laatuvaikutelma on kuin saksalaisissa yleensä. Sisävaikutelma on jopa yllättävän positiivinen, ulkoapäin auto on tyylikäs. Kaareva katto aiheuttaa mielenkiintoisen tilanteen takapenkillä, korkeutta on kyllä ok, mutta autosta noustessa joutuu kumartamaan.
Moottoripuolelle olisi odottanut enemmän, dieselien päästöt eivät pärjää BMW-tasolle. Bensakoneissa mielenkiintoinen on 1.6 Turbo, tehoa taisi olla 160hv. Ajossa en huomannut hälyääniä ja muutenkin fiilis oli tiiviinoloinen.
Hinnat alkaen 25.000 euroa vaikuttaa houkuttelevalta, vaikka ottaisi karvalakkina, niin aika paljon on autoa tarjolla. Ja 5-ovinen varsio on vain 250e kalliimpi, se kyllä monikäyttömahdollisuudesta kannatta maksaa. Varmaankin mielenkiintoisin malli on Sport Tourer kun se maaliskuussa rantautuu.
tuosta insigniasta vielä....insigniassa alkaa tosiaan olla palaset kohdallaaan tuohon premium ryhmään pääsyä varten, moottorivalikoima on laaja, benbakoneita löytyy laajalti 115hv-140hv-220hv -260hv ja tulossa on vielä ilmeisesti 180hv versio 1.6T koneella. Dieseleitä on tosin vain kolme 110hv-130hv-160hv, vielä kun saisivat jonkun ärhäkän diiselin malistoon luokkaa 180 hv, miin moottoripuolelta ei löytyisi puutteita. Tällä tehodiiselillä muutama premiumkuski kääntyisi varmasti ooppelikuskiksi. Muutama takinkääntäjä saataisiin myös laajentamalla neliveto myös noiden tehokkaamipin koneiden yhteyteen..
Jos ei nyt insigniaasta ihan premiumia yhdessä yössä tullut, niin melkein premium luokaan se kyllä itsensä on lyönnyt selvästi (melkein premium luokka = passat).Jos pasatin ja insignian välillä pitäsi valita , niin ooppelin ostaisin itse. Tosin insignia ei täytä omituista premium kriteeriä, se ei ole kallis. Saman hengenvetoon täytyy todeta, että ei tuota 2.0T (mikä itseäni lähinnä kiinnostaa) ei voi halvaksikaan sanoa, 37kEUR ja risat lähtöhinta, ollaan kyllä aika lailla premium hinnoissa.Joten tuokin kriteeri jossin määrin täyttyy.
Tietääkseni 190 hv diesel tulee samassa paketissa 1.6T'n kanssa. Aikataulusta en ihan tiedä, mutta 190 hv diesel on koko ajan ollut tulossa Insigniaan. Neliveto ja automaatti löytyy samaan pakettiin.
On jo livahtanut parin jälleenmyyjän hintalistaankin.
Tietääkseni 190 hv diesel tulee samassa paketissa 1.6T'n kanssa. Aikataulusta en ihan tiedä, mutta 190 hv diesel on koko ajan ollut tulossa Insigniaan. Neliveto ja automaatti löytyy samaan pakettiin.
On jo livahtanut parin jälleenmyyjän hintalistaankin.
Jäi näyttelystä esite käteen. Siinä mainitaan 190hv tuplaturbodieseli ja bensamalli 180hv 1.6t
No jos ja kun tehodiesel ja neliveto tulee tarjolle,niin insignialla on todellakin eväät nostaa merkin profiilia. Kaikki premium auton kriteeeit alkavat olla kasassa. Joskus vielä varmaan tulee tarjolle imagon kannalta tärkeä opc malli. Veikkaan että silloin puhutaan 3:sella alkavista teholuvuista. Opelilla on kyllä tarlkaan opiskeltu premium merkille ominaisia piirteitä. Monet merkit ovat puhuneet uusien autojen yhteydessä premium piirteistä,mutta vasta opelilla on esittää pelkille markkinapuheille vastinetta. hmmm...alan kehumaan opelia huolestuttavan paljon,vaikken edes opelia omista ,.
tuosta insigniasta vielä....insigniassa alkaa tosiaan olla palaset kohdallaaan tuohon premium ryhmään pääsyä varten, moottorivalikoima on laaja, benbakoneita löytyy laajalti 115hv-140hv-220hv -260hv ja tulossa on vielä ilmeisesti 180hv versio 1.6T koneella. Dieseleitä on tosin vain kolme 110hv-130hv-160hv, vielä kun saisivat jonkun ärhäkän diiselin malistoon luokkaa 180 hv, miin moottoripuolelta ei löytyisi puutteita. Tällä tehodiiselillä muutama premiumkuski kääntyisi varmasti ooppelikuskiksi.
Taitaa olla niin että tuon kokoisessa autossa ei voida puhua tehodieselistä noilla hepoilla, kait tehojen kakkosella pitää alkaa
No jos ja kun tehodiesel ja neliveto tulee tarjolle,niin insignialla on todellakin eväät nostaa merkin profiilia. Kaikki premium auton kriteeeit alkavat olla kasassa. Joskus vielä varmaan tulee tarjolle imagon kannalta tärkeä opc malli. Veikkaan että silloin puhutaan 3:sella alkavista teholuvuista. Opelilla on kyllä tarlkaan opiskeltu premium merkille ominaisia piirteitä. Monet merkit ovat puhuneet uusien autojen yhteydessä premium piirteistä,mutta vasta opelilla on esittää pelkille markkinapuheille vastinetta. hmmm...alan kehumaan opelia huolestuttavan paljon,vaikken edes opelia omista ,.
Jep ja konepuolella löytyy myös 2,8l V6 ja tehoa 260hv, siihen neliveto takalukolla niin ei varmaankaan yhtään hullumpi yhdistelmä. Varustepuolella on selviä premium-varusteita kuten eri tasoisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa etuistuinen ilmastointi. Samoin elektroniikassa kaistavahteja ja järjestelmiä liikennemerkkien tunnistamiseksi sekä adaptiiviset valot, jossa ei erikseen lähi/kaukovaloja, vaan valokuvio 'elää' tilanteen mukaan sillä välillä. DAB-audio ja hi-end-audio on kaupan. Vannekoot 16"-20". Esitteessä on 1 malli 16", 2 mallia 17", 3 kpl 18" ja 1 sekä 19" että 20". Cosmo-varustetasossa on vakiona 18". Alle saa säätyvän alusta ja aktiiviohjauksen. Farkkussa panoraamakatto myös mahdollinen.
Kyllähän tuossa aika ero on tavallisiin nissan primeraan, toyota avensikseen ja volvo s40/v50:een.
Jep ja konepuolella löytyy myös 2,8l V6 ja tehoa 260hv, siihen neliveto takalukolla niin ei varmaankaan yhtään hullumpi yhdistelmä. Varustepuolella on selviä premium-varusteita kuten eri tasoisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa etuistuinen ilmastointi. Samoin elektroniikassa kaistavahteja ja järjestelmiä liikennemerkkien tunnistamiseksi sekä adaptiiviset valot, jossa ei erikseen lähi/kaukovaloja, vaan valokuvio 'elää' tilanteen mukaan sillä välillä. DAB-audio ja hi-end-audio on kaupan. Vannekoot 16"-20". Esitteessä on 1 malli 16", 2 mallia 17", 3 kpl 18" ja 1 sekä 19" että 20". Cosmo-varustetasossa on vakiona 18". Alle saa säätyvän alusta ja aktiiviohjauksen. Farkkussa panoraamakatto myös mahdollinen.
Kyllähän tuossa aika ero on tavallisiin nissan primeraan, toyota avensikseen ja volvo s40/v50:een.
Kävin tänään syömässä lohisoppaa autoliikkeessä ja totesin että Uuppelin arvostus vielä jostain syystä alamaissa.
Saman ikäinen Korolla oli tuplahintainen verrattuna Vektraan vaikka Korolla on "pienempää luokkaa" ja oikea vertailukohde Avensis joka on vielä kalliimpi?
[Varustepuolella on selviä premium-varusteita kuten eri tasoisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa etuistuinen ilmastointi.
Monessako premiumiksi mielletyssä automerkissä ne ovat vakiovarusteina? Tai karvalakkimallissa?
Ja kas kummaa: niin ne ovat OPELISSAKIN siellä toisessa päässä!
Missä on siis jälleen se premium-pihvi varustelun suhteen. On vain eritasoisia varusteluja ja rahalla saa...
Nimenomaan premium-määritelmä kyllä vaatii, että autoon täytyy olla saatavilla myös parempaa varustelua, isoja koneita sekä esim 4-vetoa. Vectrassahan tämä täyttyi vain osin mutta nyt Insigniassa näyttää kaikkea olevan tarjolla, ajoa avustavaa elektroniikkaa, huippu-hifiä, erilaisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa 2.8 V6 + neliveto, etc. Toisaalta tämä mielestäni ei ole vain Vectran seuraaja vaan ennemminkin tavoitteet ovat jo lähtiessä paljon korkeammalla.
Insignia kiinnosti, varsinkin kun tarjolla on nelivedon ja automaatin yhdistelmä farmarikorissa. Mutta eipä kiinnosta enään kun katsoin kyseisen mallin teknisiä tietoja. Pituus: 4908mm Leveys: 1856mm Paino: 2098kg. Vertailun vuoksi seitsemänpaikkainen myöskin V6-koneinen möhkömaasturi Volvo XC90 3.2: Pituus: 4807mm Leveys: 1898mm Paino: 2060kg. Eli Volvo on 10cm lyhyempi ja miltei 40kg kevyempi. Leveyttä on toki noin 4cm enemmän. Insignia on niin järkyttävän isokokoinen että kyllä markettien pihalla tulee ahdasta ja kaupungissa saa parkkipaikkaa etsiä kauan ja hartaasti. Eipä taida mahtua monen talliinkaan. Myöskin ihmetyttää mistä lyijystä Opelin insinöörit ovat tuon rungon keksineet valmistaa, kun massaa on noinkin paljon. Esim. suunnilleen saman kokoluokan BMW 530 farmari nelivedolla painaa 300kg vähemmän. Tämä ei tietenkään voi olla näkymättä Insignian kulutuksessa, joka on 11,8l/100km. Vertailun vuoksi möhkömaasturi BMW X5 30iA kuluttaa bensiiniä 10,2l/100km. Näissä kahdessa asiassa, eli auton korin ja runkorakenteiden optimoinnissa painon kannalta ja kulutuksessa ns. premium-merkit ovat vielä paljon edellä ainakin Insigniaa.
Tuulilasissa povattiin tämän viikonlopun olevan tärkeä monellakin tapaa autokaupalle koska uuden Avensiksen myynti käynnistyy myös. Mielenkiinnon ollessa vähäistä voi YT- neuvottelujen kierre autoalalla alkaa, jos taas kauppa alkaa käymään työpaikkoja säilyisi.
Tänään tuli käytyä kokeilemassa diesel Insigniaa. Unohtu kysyä hevoset, mutta takapuolituntumalla tuntu liikkuvan todella hyvin. Auto oli todella hyvännäköinen. Varsinkin sisältä oli todella hieno ja tyköistuva. Rengasmelu pisti pikkaisen korvaan. Lievää huminaa tuli läpi jonkun verran. Melkein nykyinen C kuulostaa äkkiseltään hiljaisemmalta. Unohtu kattoo mitkä renkaat alla, mutta ei se nyt kuitenkaan mikään meluisakaan ollut. Auto oli hyvä ajaa ja kulki hyvin suoraan, mutta aavistuksen jäykempää ohjausta olisin kaivannut.
Kokonaisuutena oikein hyvän tuntuinen peli. Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin nykyinen A4:seni vaihtuisi varmasti Insigniaan.
Itse olen vain koeistunut, ja ainakin Cosmon penkit olivat todella hyvät omalle takalistolle. Myös yleinen ergonomia ja laatuvaikutelma oli todella hyvä.
Asia joka on menossa (tässäkin autossa) ihme suuntaan on rengastus. Auto jonka koeistuin oli 18" 245/45 renkailla. Tämä on käytännössä vakio jos ottaa parempaa varustelutasoa ja isompaa moottoria.
Oikeat nappirenkaat suomen teille....
Kävin katsomassa tänään Insignian Opel-liikkeessä. Vaikutti hyvin viimeistellyltä sisätiloistaan eli paljon paremmalta kuin vaikkapa Mondeo. Penkit oli edessä hyvän oloiset ja ajoasennon sai mieleisekseen ja hallintalaitteetkin vaikutti laadukkailta. Takana oli aika vähän pääntilaa 4-ovisessa mallissa, mutta polvitilasta ei ollut pulaa. Pää otti kattoon takapenkillä aika reippaasti eli ei siellä mielellään 190 cm matkusta, nippa nappa alle 180 cm voi istua suorassa.
Ulkoapäin ihan virtaviivaisen näköinen joka kulmasta, mutta ei mikään erityisen urheilullinen silti. Ei tuo mitään erityisempää vaikutelmaa tehnyt tai omistamisen halua herättänyt, mutta kaipa vaan nykyinen autoni on sen verran kova vertailukohde. Sanoisin Insigniasta kuitenkin, että parasta mitä tähän asti olen nähnyt ylemmän keskiluokan autoissa ja päästään jo lähelle sitä ns. paremman luokan autojen premium-fiilistä, mutta koeajo tietenkin vasta kertoisi koko totuuden ollaanko melun suhteen myös sillä tasolla.
Miksi vaivautua Opelia testaan kun kaikki autot muuttuvat vanhetessaan Opeliksi?
pääsin ottamaan kylmät tyypit 3 viikkoa sitten
täytyy sanoa etten edes muista että opelissa olisi ollut noin hienoa/laadukkaan näköistä koelautaa pitkään aikaan
Näin auton eilen ensi kertaa liikenteessä,piti katsoa oikein perään.omaa silmää muotoilu miellytti suuresti.kuvista päätellen myös sisusta on erittäin tyylikäs. Moottoripuolelle opelkin on ottanut ahdetut moottorit käytöön,hyvä niin,ahdeutun koneen edut ovat selvät. Numeroiden valossa 2 litran turbo on valitettavasti aika janoinen,kulkupuoli on kuitenkin varmaan kunnossa. Pitää varmaan mennä koeajamaan tuo 2.0T .
alfred100:
Pitää muistaa, että Insignia on koon puolesta A6:n kokoinen eli oikea vertailukohde on kulutuksen suhteen se, eikä paljon pienempi A4. Insignia 2,0T/220 hv vie bensaa 8,8 l manuaalina ja 9,6 l automaattina. Vertailuksi saman tehoinen Audi A6 eli 2,8 V6/220 hv automaatti vie 8,4 l. Harmittaisiko kovastikin tuo 1,2 l ero kulutuksessa, kun Audin hankintahinta on Comfort-paketilla hitusen alle 60 t ja Insignia on automaattina Edition varustelulla n. 41 t?
Insignian varusteluettelo alkaa jo olla aika "premium-mainen" eli kaiken näköistä löytyy lisävarusteina joko valmiina paketteina tai yksittäisinä varusteina ja noilla saa hintaa nostettua halutessaan, mutta perusvarustelukin on jo niin kattava, ettei sitä nämä premiumit tarjoa. Aika varteenotettava vaihtoehto tuokin alkaa siis jo olla paremman luokan autoakin etsivälle, vaikka arvoaan Opel ei tietenkään pidä kovin hyvin. Joka tapauksessa hatun nosto Opelille, kun ovat tehneet noin tyylikkään uuden auton muita automerkkejä kiusaamaan.
Kävin tutustumassa ja ihan jäi positiivinen mielikuva autosta. Ulkoa komea, sisältäkin hieno. Joskin hieman "äkkimakea", eli sisustan hienous rapisi hieman pikku koeajolenkin aikana. Jotenkin sellainen "halpis-premium" fiilis. Toisaalta, aika lähelle mennään jotain Jaquarin luokkaa jo.
Ajoin niin vähän, että ajettavuudesta ei kovin paljoa osaa sanoa. Ei pahempia moitteita. Vaihteensiirto toimi nätisti ja ohjaus oli sellaista peruslaatua. Äänieristys hyvä rengasmelua lukuunottamatta. Takatilat aika surkeat suorastaan.Edessä eletään herroiksi ja varusteita löytyy. 40k luokkaan aika kova kilpailija. Vertailukohtana esimerkiksi Mondeo. Mun valinta ois tämän perusteella ehdottomasti Insignia, no doubt.Vielä jos laatu on oikeasti parantunut (ja onhan se jo viime vuosina roimasti ) niin mikä ettei.
Harmi ettei ollut 2.0T turboa testattavana. Pitäis olla VAG:n 2.0TFSI:lle kilpailija.
Entisestä Vectrasta ei ole (onneksi) mitään jäljellä. Ja oma Saab TTiD tuntui jotenkin muoviselta Insignian jälkeen. Lähinnä sisustus. Samaten keulapainon huomasi jälleen hyvin selvästi.
Että tämmöstä tälläkertaa...
piti oikein tarkistaa paljonko tuo insignia oikein painaa, melko painava auto sanoisin.
2.0T painaa 1789 kg neliovisena ja farkku liki 1900kg !!!jo on painoa pojalla !
( opel näköjään ilmoittaa omamassan kuljettajan kanssa, onko tämä tapana ?)
Veratilun vuoksi A6 painaa 1520 kg ja farkku A& 1590 kg.(varmaan ilman kuskia) Painoonsa nähden insignian kulutuslukemat eivät ole hirvittävät. Minkähän lyijyaluistan ovat ooppelin insinöörit sinne viritelleet !
www.opel.de antaa Insignian tyhjäpainoksi 1503kg ja farkulle 1610kg. En tiedä mistä alfred sait mainitsemasi luvut.
Asiaan. Kävin myös kokeilemassa viikonloppuna Insignian ja auto oli kieltämättä vakuuttava esitys. Erityisesti sisusta ja ohjaus olivat loistavia, samoin 130hv diesel on enemmän kuin riittävä tuohon autoon. Takatilat olivat melko ahtaat, mutta sehän oli jo tiedossa. Pitää odottaa vielä farkku ja sen jälkeen miettiä mikä malli noista olisi paras vaihtoehto omaan käyttöön. Insignia tähän talouteen tulee kuitenkin seuraavaksi autoksi. Edelleenkin odottelen mielenkiinnolla myös sitä 1.6T konetta, samoin kun ensi vuonna esiteltäviä 1.4 litraisia bensaturboja.
latasin suomen opel sivustolta tekniset tiedot pdf:n
http://www.opel.fi/action/go?page=insignia_technical&cntryCd=FI&langCd=fi&webSiteId=GBPFI&BROWSER=&VERSION=&OS=
bertonen antamat luvut kuulostavat kyllä oikeimmilta.....
Minäkin kävin viikonloppuna kurkkaamassa laitteen. En päässyt pyörähtään.
Mutta vakuuttavan oloinen sisältä laadullisesti. Pidän kyllä muotoilustakin. Voin sanoa että jos edellisen liisarin vaihto olisi vasta nyt eikä jo kesällä niin 85 % varmuudella (koeajo puuttumatta) merkki olis vaihtunut. Meikäläisen perheelle riittävät tilat, suurempi kuin nykyinen rassi.
Eilen pyörähdin insigniaa katsomassa ja myös avensista. Täytyy kyllä sanoa että tällä kertaa ooppeli vie tojotaa 6-0. Muotoilu ulkopuolelta onnistuneempaa kuin tojossa ja muotoilu sisäpuolella on vielä enemmän ooppelin hyväksi. Koeajolle on päässyt, mutta molemmat varmasti hyvia ajaa. Ja luotetavuuskin varmaan ooppelissa riittävän hyvä.
Luulisin että olisin insignian omistaja ellen olisi saanut tätä nykyistä menopelia alle syksyllä. Jokin uudessa oopelissa mielytty itseäni, todella laadukkaan ja hienon näköinen peli. Avansiskin ok , mutta tuli mieleen vain vanhan avensiksen uudistettu painos. Insignia oli jotain oikeasti uutta. Tämä premiumpelle voisi ryhty ooppelikuskiksi vaikka heti. ooppelin arvonsäilymien hieman arveluttaa, mutta luulem että se on huomattavasti parempi kuin vectrassa.aika näyttää....Hyvä opel....mielestäni ansaittu vuoden auto titteli!
Pallosalama taitaa lähteä uuteen nousuun!http://auto.fi.msn.com/page.php?page_id=2&news_id=200900090
jokaka:
Tuo nyt ei ole mikään ihme ja sen voi aavistaa jo ennakkokuvista ja luonnossa nähtynä auto on ihan yhtä hieno. Ei nyt ihan vielä premiumia, mutta voi kai sanoa, että viittä vaille sellaista tuo Insignia jo on. Pieniä puutteita taitaa olla turhan suuri rengasmelu, joka johtuu osittain älyttömästä rengasprofiilista ja huonot takapenkin tilat. Aina välillä nämä tavalliset perusperheautotkin osuu "kultasuoneen" eli kaikki menee uudessa mallissa nappiin ja kysyntä ylittää jopa kovat ennakkokaavailutkin.
Opel on tarkoituksella jättänyt takatilat hieman vähemmälle huomiolle ja panostanut kaiken muotoiluun ja se tuntuu olevan oikea linja. Tylsiä ja tilavia perheautoja on jo tarpeeksi ja Vectra oli juuri sellainen ja tilavampaa perheautoa haluavalle tulee farmari-malli myyntiin ihan kohta. Noille perusauto-merkeillekin pitää joskus antaa arvoa ja tämä palstahan on jämähtänyt pelkästään premiumien ympärillä käytävään kinasteluun.
Tulipa käytyä sitten tsekkaamassa uusi Insignia.
Aika pitkälle samoilla linjoilla jo edellisten kanssa. Kaikkiaan laatuvaikutelma on kuin saksalaisissa yleensä. Sisävaikutelma on jopa yllättävän positiivinen, ulkoapäin auto on tyylikäs. Kaareva katto aiheuttaa mielenkiintoisen tilanteen takapenkillä, korkeutta on kyllä ok, mutta autosta noustessa joutuu kumartamaan.
Moottoripuolelle olisi odottanut enemmän, dieselien päästöt eivät pärjää BMW-tasolle. Bensakoneissa mielenkiintoinen on 1.6 Turbo, tehoa taisi olla 160hv. Ajossa en huomannut hälyääniä ja muutenkin fiilis oli tiiviinoloinen.
Hinnat alkaen 25.000 euroa vaikuttaa houkuttelevalta, vaikka ottaisi karvalakkina, niin aika paljon on autoa tarjolla. Ja 5-ovinen varsio on vain 250e kalliimpi, se kyllä monikäyttömahdollisuudesta kannatta maksaa. Varmaankin mielenkiintoisin malli on Sport Tourer kun se maaliskuussa rantautuu.
Kyllä tuossa perusteita on vuoden autolle.
tuosta insigniasta vielä....insigniassa alkaa tosiaan olla palaset kohdallaaan tuohon premium ryhmään pääsyä varten, moottorivalikoima on laaja, benbakoneita löytyy laajalti 115hv-140hv-220hv -260hv ja tulossa on vielä ilmeisesti 180hv versio 1.6T koneella. Dieseleitä on tosin vain kolme 110hv-130hv-160hv, vielä kun saisivat jonkun ärhäkän diiselin malistoon luokkaa 180 hv, miin moottoripuolelta ei löytyisi puutteita. Tällä tehodiiselillä muutama premiumkuski kääntyisi varmasti ooppelikuskiksi. Muutama takinkääntäjä saataisiin myös laajentamalla neliveto myös noiden tehokkaamipin koneiden yhteyteen..
Jos ei nyt insigniaasta ihan premiumia yhdessä yössä tullut, niin melkein premium luokaan se kyllä itsensä on lyönnyt selvästi (melkein premium luokka = passat).Jos pasatin ja insignian välillä pitäsi valita , niin ooppelin ostaisin itse. Tosin insignia ei täytä omituista premium kriteeriä, se ei ole kallis. Saman hengenvetoon täytyy todeta, että ei tuota 2.0T (mikä itseäni lähinnä kiinnostaa) ei voi halvaksikaan sanoa, 37kEUR ja risat lähtöhinta, ollaan kyllä aika lailla premium hinnoissa.Joten tuokin kriteeri jossin määrin täyttyy.
Tietääkseni 190 hv diesel tulee samassa paketissa 1.6T'n kanssa. Aikataulusta en ihan tiedä, mutta 190 hv diesel on koko ajan ollut tulossa Insigniaan. Neliveto ja automaatti löytyy samaan pakettiin.
On jo livahtanut parin jälleenmyyjän hintalistaankin.
Bugracer:
Jäi näyttelystä esite käteen. Siinä mainitaan 190hv tuplaturbodieseli ja bensamalli 180hv 1.6t
Neliveto ja farkkukin on myös esitteessä.
No jos ja kun tehodiesel ja neliveto tulee tarjolle,niin insignialla on todellakin eväät nostaa merkin profiilia. Kaikki premium auton kriteeeit alkavat olla kasassa. Joskus vielä varmaan tulee tarjolle imagon kannalta tärkeä opc malli. Veikkaan että silloin puhutaan 3:sella alkavista teholuvuista. Opelilla on kyllä tarlkaan opiskeltu premium merkille ominaisia piirteitä. Monet merkit ovat puhuneet uusien autojen yhteydessä premium piirteistä,mutta vasta opelilla on esittää pelkille markkinapuheille vastinetta. hmmm...alan kehumaan opelia huolestuttavan paljon,vaikken edes opelia omista ,.
alfred100:
Taitaa olla niin että tuon kokoisessa autossa ei voida puhua tehodieselistä noilla hepoilla, kait tehojen kakkosella pitää alkaa
alfred100:
Jep ja konepuolella löytyy myös 2,8l V6 ja tehoa 260hv, siihen neliveto takalukolla niin ei varmaankaan yhtään hullumpi yhdistelmä. Varustepuolella on selviä premium-varusteita kuten eri tasoisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa etuistuinen ilmastointi. Samoin elektroniikassa kaistavahteja ja järjestelmiä liikennemerkkien tunnistamiseksi sekä adaptiiviset valot, jossa ei erikseen lähi/kaukovaloja, vaan valokuvio 'elää' tilanteen mukaan sillä välillä. DAB-audio ja hi-end-audio on kaupan. Vannekoot 16"-20". Esitteessä on 1 malli 16", 2 mallia 17", 3 kpl 18" ja 1 sekä 19" että 20". Cosmo-varustetasossa on vakiona 18". Alle saa säätyvän alusta ja aktiiviohjauksen. Farkkussa panoraamakatto myös mahdollinen.
Kyllähän tuossa aika ero on tavallisiin nissan primeraan, toyota avensikseen ja volvo s40/v50:een.
Andrea:
------------------------------------------------------------
esim. nissan primeran valmistus on lopetettu vuosi sitten...
ja jääkö avensis prenium paketilla paljonkin opelista??ei löydy ehkä kovaa tykkiä saati 4vetoa...
volvo s40/v50 saa 230hv nelivedolla ja hiukan varusteltua mutta pienemmän kokoluokan auto...
ja kannattaisi verrata sitä esim. passat ja superb
en kyllä itse lähtisi ottamaan 20" vanteita vaikka olisi kuinka hienot ja vanteita saa kaupasta jos ei tehtaan valikoima mielytä.
ja uusiin malleihin tulee näitä uusimpien teknologian mahdollistamia ratkaisuja (liik. merk. tun)
silti insignia on hyppy selvästi parempaan opelilta muotoilun suhteen
Kävin tänään syömässä lohisoppaa autoliikkeessä ja totesin että Uuppelin arvostus vielä jostain syystä alamaissa.
Saman ikäinen Korolla oli tuplahintainen verrattuna Vektraan vaikka Korolla on "pienempää luokkaa" ja oikea vertailukohde Avensis joka on vielä kalliimpi?
Liekö tuo autoa kummempi? En taida vaivautua, nykyauto kelpaa. Suhteellisuudentaju mukaan ennen kuin hehkutatte, pojat!
Metsähaka:
Insignia varmaan muuttaa tilanteen varsinkin jos laatu on sitä mitä ko. merkistä on viime aikoina esitetty.
Andrea:
Monessako premiumiksi mielletyssä automerkissä ne ovat vakiovarusteina? Tai karvalakkimallissa?
Ja kas kummaa: niin ne ovat OPELISSAKIN siellä toisessa päässä!
Missä on siis jälleen se premium-pihvi varustelun suhteen. On vain eritasoisia varusteluja ja rahalla saa...
Kumppani:
Nimenomaan premium-määritelmä kyllä vaatii, että autoon täytyy olla saatavilla myös parempaa varustelua, isoja koneita sekä esim 4-vetoa. Vectrassahan tämä täyttyi vain osin mutta nyt Insigniassa näyttää kaikkea olevan tarjolla, ajoa avustavaa elektroniikkaa, huippu-hifiä, erilaisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa 2.8 V6 + neliveto, etc. Toisaalta tämä mielestäni ei ole vain Vectran seuraaja vaan ennemminkin tavoitteet ovat jo lähtiessä paljon korkeammalla.
Insignia kiinnosti, varsinkin kun tarjolla on nelivedon ja automaatin yhdistelmä farmarikorissa. Mutta eipä kiinnosta enään kun katsoin kyseisen mallin teknisiä tietoja. Pituus: 4908mm Leveys: 1856mm Paino: 2098kg. Vertailun vuoksi seitsemänpaikkainen myöskin V6-koneinen möhkömaasturi Volvo XC90 3.2: Pituus: 4807mm Leveys: 1898mm Paino: 2060kg. Eli Volvo on 10cm lyhyempi ja miltei 40kg kevyempi. Leveyttä on toki noin 4cm enemmän. Insignia on niin järkyttävän isokokoinen että kyllä markettien pihalla tulee ahdasta ja kaupungissa saa parkkipaikkaa etsiä kauan ja hartaasti. Eipä taida mahtua monen talliinkaan. Myöskin ihmetyttää mistä lyijystä Opelin insinöörit ovat tuon rungon keksineet valmistaa, kun massaa on noinkin paljon. Esim. suunnilleen saman kokoluokan BMW 530 farmari nelivedolla painaa 300kg vähemmän. Tämä ei tietenkään voi olla näkymättä Insignian kulutuksessa, joka on 11,8l/100km. Vertailun vuoksi möhkömaasturi BMW X5 30iA kuluttaa bensiiniä 10,2l/100km. Näissä kahdessa asiassa, eli auton korin ja runkorakenteiden optimoinnissa painon kannalta ja kulutuksessa ns. premium-merkit ovat vielä paljon edellä ainakin Insigniaa.