Zagarat

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Anders-Simo kiteytti aika hyvin. Itse nostan ykköseksi kestävyyden. Böpille sanon, että kolme vuoden vaihtamisväliä pidän järjettömänä omalla ansiotasollani. Koko ajan saisin maksaa lyhennystä autolainasta/osamaksusta. Pidän autoa mieluummin siihen …
  • Jos löytyisi hyvä Volvo C303, se olisi varmaan aika lähellä kärkeä. Uutena kaupasta Jeep Wrangler Rubicon, on kuulemma lukkoja ja melkoisen pätevät renkaat. Samoin G-mersu, saa myös sekä akselilukot että keskustasauspyörästön lukon. Jeeppi taitaa o…
  • Ihmettelen Priuksen menestystä. Kuulopuheiden, joiden luotettavuutta minulla ei ole syytä epäillä, mukaan se on kylmä ja hitaasti lämpenevä auto. Ennen eli 1980-luvulla lämpimyys ja nopea lämpiäminen olivat TM:n talvitesteissä arvostettuja ominais…
  • Hyvä/nautittava/jämäkkä ajettavuus? Onko se objektiivisesti määriteltävissä? Vai puhummeko subjektiivisista tuntemuksista, jolloin meillä jokaisella on omat kriteerimme? Minä lisään keskusteluun käsitteen riittävän hyvä ajettavuus. Se joka riittää…
  • Ole ajanut 1970-luvun alusta. Törpöt ja kaaharit ovat aina olleet keskuudessamme. Liikennettä on nykyisin huomattavasti enemmän ja sen myötä myös hermoilua, mutta en tätä nyt ihan villiksi luonnehtisi. Tiet ovat parempia. Nykyautoissa on se hyvä puo…
  • Ammattikuskit eivät mielellään turhia hidastele ja kiihdyttele, koska molemmat maksavat ja kuljetusliikkeiden pomot eivät pidä lisääntyneistä pollttoainekuluista ja jarruremppakuluista. Niin, ei hidastellut sekään renki, joka kaatoi täysperä…
  • Paljonhan niitä on liikennelainsäädännössä velvollisuuskia, mutta kun raskaamman kanssa jää toiseksi, jo itsesuojeluvaistokin saa joskus tinkimään oikeuksistaan. Kun ei tiedä millainen tampio siellä ratin takana istuu...
  • Aika kategorista lausua yhtenä totuutena että pyörällä pääsee. Jos minun pitää päiväseltään heittää työkeikka 70 km:n päähän ja toinen 20 km:n päähän, työnantaja ei takuulla tykkää jos sanon että menenkin ekosyistä pyörällä...
  • Nooh, en lähtis yksinkertaisesti yksittäisiä onnettomuuksiin joutuneita ammattikuskeja syyttämään. Eikös tutkijalautakunta ja poliisi ole yleensä aina syyllisen löytäneet? Oli sitten ammattilainen tai ei.
  • Tässä asiassa sovelletaan ilmeisesti tuota NRA:n fraasia, ei rekka tapa, vaan kuljettaja. Eikö se näin juuri ole?
  • Miksei tätä ole älytty aiemmin. Lopetetaan teiden suolaus ja hiekoitus tykkänään, niin ei tule onnettomuuksiakaan. Ei siitä niin kauaa ole kun teitä ei suolattu ja hiekoituskin oli aika vähäistä. Olisipa kiva tietää olivatko onnettomuusluvut…
  • Joo, ehkä liioittelin nopeudet, ei se ainakaan alamäessä noin kova ollut kun jurrasin kakkosella ja painelin varovasti jarrua. Joskus olen miettinyt tuollaisia allterrain-renkaitakin, mutta onko niiden kumi niin pehmeää, että se tarraa vesipintai…
  • AkiK on oíkeassa. Kokemukseni osoitti, että nastoilla pääsi kuvaamissani oloissa, kitkoilla ei olisi ollut puhettakaan. Simppa tarjosi lumiketjuja vaihtoehdoksi. En minä niitä periaatteesta vastusta vaan siksi, että autotieoloissa pärjää nastoilla p…
  • Simpalle vielä. En tee ongelmaa lumiketjuista, koska en tule koskemaan sellaisiin. Suomessa lumiketjut kuuluvat traktoreihin ja sotilasajoneuvoihin.
  • Haa, Simppa. Helpolta tosiaan näyttää noilla videoilla, etenkin noissa oloissa. Ekassakin keli ja vaihtopaikka on sellainen, etten edes näe ketjuille tarvettakaan. Toista se on ährätä ketjuja paikalleen ja pois lumi/vesisateessa jossain tienpenkalla…
  • Hyvä Simppa! Lumiketjut minullekin tulivat mieleen, mutta oletko koskaan ährännyt sellaisia renkaisiisi? Mitäpä luulet, hyväksyykö työnantaja, että työaikaa käytetään ketjujen päälle ja pois laittamiseen? Tukkirekkafirmoissa kyllä, mutta minä en ole…
  • Voisiko joku nastarenkaiden kieltäjä kertoa, millä kiekoilla ajetaan pakollinen työkeikka mäkiä ylös ja alas peilijäisellä metsäautotiellä, jota parin plusasteen vesisade huuhtelee? Harvoinhan tuollaisia oloja on, mutta aina joskus sattuu kohdalle…
  • Mistä noita saa? Nivakin pitää hakea ulkomailta. Kaupasta näkyy yleisesti saavan noin 20 sentin maavaralla olevia autoja. Eikä tarvitse olla älyttömän kalliskaan, esim. Dacia Duster. Ensiasennusrenkaat ovat usein turhan leveitä, mutta kaupast…
  • Ostetaan korkeamaavaraisempia, kapearenkaisempia autoja ja ajetaan hiljempaa. Lisää rahaa maanteille ei tule.
  • Eikös poliisien määrä vähene koko ajan, jo ihan valtion säästöjen takia? Mutta kyllä silloin paikalle tulee monta, kun joku keksii ilmoittaa nähneensä aseen tai kuulleensa latausäänen...
  • Oliko se niin, että Italissa heijastinliivi on pakollinen autossa, ilman sitä ei ole auton ulkopuolelle asiaa pimeällä maantiellä. Idea on kai suojella autoilijaa, jos matka keskeytyy ja joutuu palloilemaan auton ympärillä esim. renkaanvaihdossa tms…
  • Minuakin kiehtovat tällaiset kulutilastot. Viime vuonna ajoin 32226 km ja kulut olivat 6611 euroa. Pääomakuluja ei ole mukana, ne realisoituvat vasta autonvaihdon yhteydessä.
  • Eikös kaikkein ekologisinta olisi ostaa vain yksi auto ja ajaa sillä koko (autoilu)ikänsä? No, eihän se ole jokaiselle mahdollista ja ainahan voi joku rekkaelvis tai peräänajaja rutata hyvän aikomuksen. Mutta yhden tapauksen tiedän, tosin tsekate…
  • Ajattelija2013: Mahtaa tuossakin olla takapenkillä reilut pääntilat, ja miksei olisi, koska istuin lienee muodikkaasti laskettu lähes lattiatasoon. En ymmärrä tuota ainaista takatiloista vaahtoamista. Kuinka usein takapenkillä matkustaa yli…
  • Pitää suhtautua makuasiana, jossa kauneus on katsojan silmässä. Minusta kyseinen auto tuo mieleen sarjakuvien karikatyyrimuotoilun. Mahtaa tuossakin olla takapenkillä reilut pääntilat, ja miksei olisi, koska istuin lienee muodikkaasti laskettu lähes…
  • Experience: Saksalainen auto on alla ja ohjauspyörä lämpiää. Minusta hyvä vasruste. Ajan usein ilman hanskoja hyvä ote lämpimäästä ratista.. Hymyilyttää. Talvisin ajan usein hanskat kädessä ja aina olen otteen ratista saanut. Olipa auto mi…
  • Weša: Kun vein oman Audin A6:sen huoltoon runsaasti keula pahvitettuna sanoivat että jos moottori kuumenee liikaa ja nokkahihna sulaa takuu ei korvaa. Siinä taisi huoltomies pelotella. Olisi kiva kuulla esimerkki tapauksesta, jossa auton m…
  • Eikös TM:lla ainakin ennen ollut käytäntö, että nokkapeitto pannaan talvitestissä nokalle, jos sellainen on auton vakiovaruste. Käytännön elämässä järkevä autoilija peittää autonsa nokan oli merkki mikä tahansa, aivan kuten inspektor70 kirjoitti.
  • Mielenkiintoista että takavetoinen voittaa talvitestin. Jollen väärin muista edellisen kerran niin teki Volvo 240 vuonna 1982. Nyt on ajonhallinat ja paremmat painonjakautumat kuten renkaatkin. Ei BMW:n voitto minussa intohimoja herätä mihinkään …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
6 aloitettua keskustelua
279 kommenttia
0 ×   0 ×