Nimenomaan premium-määritelmä kyllä vaatii, että autoon täytyy olla saatavilla myös parempaa varustelua, isoja koneita sekä esim 4-vetoa. Vectrassahan tämä täyttyi vain osin mutta nyt Insigniassa näyttää kaikkea olevan tarjolla, ajoa avustavaa elektroniikkaa, huippu-hifiä, erilaisia nahkaverhoiluja ja vaikkapa 2.8 V6 + neliveto, etc. Toisaalta tämä mielestäni ei ole vain Vectran seuraaja vaan ennemminkin tavoitteet ovat jo lähtiessä paljon korkeammalla.
Samaa mieltä tuon viimeisen lauseen osalta. Mutta eikös tuo sama varustelun pituus päde moneen muuhunkin merkkiin? Tulee mieleen Passat ensimmäisenä. Monen osalta tuo 4-veto ehkä jää pois, mutta jos sen saa Suzukiin, tai Fiat Pandaankin niin...
Opelista tuli siis nousija "premium-luokkaan", vai mitä?!
simppa:
XF Jaggessa on nahat vakiona. Eivät tosin ole ilmastoidut
Varmaan siihenkin saa. Hintaluokka on kertaluokkaa suurempi tietysti. Tuli mieleen eilinen Ajoneuvoksen lähetys MTV3:lla jossa "ei tykätty takapenkillä halpiksen oloisesta selkänojaverkosta ja roisista muovista kyynärnojan mukitelineissä"
Ajoneuvoksessa hieman häiritsee, että se tahtoo olla liikaa muka-hauska Top Gear-kopio.
Enpä ole ennen XF:n materiaaleja kuullut kritisoitavan, lähinnä päinvastoin. Itse en tosin takapenkillä ole turhaan käynyt tutkiskelemassa, joten voi tuo pitää paikkansakin. Tosin vaihdeläpyskät ovat joissain medioissa herättäneet pientä kritiikkiä.
Nyt saisi jaggeen sporttisen koneenkin kohtuu kulutuksella (275hv/600nm, 6,7l/100km)
Hyvin huomaa että kun kuorrutus ja markkinointi ( ym pintapuolinen hypetys ) on kunnossa, on tietty porukka täällä muna pystyssä, ja valmiina aateloimaan kunnon premiumiksi.
Autohan on etuvetoperustainen, neloskoneilla pääosin ja vieläpä julmetun painava, huhhuh.
Kuuluko nämä jutut huippuluokan hienoihin autohin?
Tuo painavuus kielii juuri siitä ettei ole voitu käyttää kalliita & keveitä materiaaleja. Samoin etuveto, joka on sulaa hulluutta näin isossa ja raskaassa autossa. Olisivat tehneet vaikka nelikon standardiksi, jos takaveto on kielletty kustannus/hinnoittelu osaston toimesta. Olisi sitten jotain funfacktorya.
Noh, jos ovat onnistuneet tehdä fordit, niin sittenhän asia on kunnossa. Epäilen kuitenkin vahvasti.
Onhan Insigniassa kyllä elementtejä joilla lähennytään premuimeja, kuten muotoilu, varusteet, tehokkaan nelivedon versio, jne, mutta kyllä pitäisin järjen kädessä, enkä niputtaisi tätä premium joukkoon. Se kuulostaisi lähinnä vääryydelä näitä aitoja premiumeja kohtaan
PS***
Andrean insignia hehkutus on muuten todella läpinäkyvää ja naurettavaa.
Andreahan on todennut volvoa haukkuessa ettei ohjaavia ja vetääviä pyöriä pidä mennä sotkemaan, tai silloin ''mennnään mettään''.
Tämän kanssa ei ilmeisesti sitten mennä, koska andrea kuvittelee että ahdinkoinen volvo ''pois premiumi kerhosta, ja Insignia sisään''. Naurettava tapa jatkaa tätä volvonvastaista muurahaisentyötä.
Sen verran pakko kommentoida Petoksen viestiä, että etuvetoisia ne Auditkin ovat perusversiona aina A8:sia myöten joitain poikkeuksia lukuunottamatta. (R8, Q7, Q5)
Neloskoneisiakin ne audit, mersut, bemarit ym. ovat peruskuosissaan. Poikkeuksen muodostavat lähinnä XF ja GS sekä 300C.
edit:
tätä nykyistä S60 volleakaan ei nelarikoneella saa
Ei ooppeli nyt insignian myötä vielä preemiumia ole,ja tuskin tulee,mutta kerrankin joku perinteinen tavis merkki lähtee premium reseptillä kilpailuun mukaan. Resepti koostuu niin monesta tekijästä, ettei taida muilta taviksilta löytyä? Älkää nyt lytätkö ooppelia vielä,katsotaan vuosi pari niin tuomitaan vasta sitten .ooppelillä on vielä tekemistä moottorin kanssa, ja monen muunkin asian kanssa,mutta suunta on ehdottomasti oikea... Mielestäni hinta-laatu suhde on hyvä insignian kohdalla....itse toivon että insignia tekisi ooppelille samat kuin octavia aikoinaan teki skodalle......mursi automerkkien näkymättömiä ja määrittelemättökiä luokkajakoja.
itse toivon että insignia tekisi ooppelille samat kuin octavia aikoinaan teki skodalle......mursi automerkkien näkymättömiä ja määrittelemättökiä luokkajakoja.
no tuossa olen kyllä samaa mieltä.
Itsekkin jonkin verran Opeleihin ( nykyiset vectra, astra ) kokemusta omaavana, sanoisin että suunta on oikea.
Ei oikein nyt ymmärrä miten tuo Insignia olisi poikkeuksellisen painava. Eroa saman kokoluokan BMW:hen on kuitenkin vain 55 kg!
On tuossa Insigniassa ilmeisesti puutteitakin nimenomaan rengasmelun äänieristyksessä eli siltä osin ei olla vielä noiden premiumluokan verrokkien tasolla. Materiaalit ja laatuvaikutelma ei myöskään ihan yllä tuolle tasolle. Varusteita Insigniaan on saatavissa ihan riittävästi ja lisävarusteluettelo on aika kattava. Minä ainakin tykkäsin Insigniasta, kun sitä kävin katsomassa ja ehkä olisin tuommoisen ostanut, jos se olisi ollut tarjolla pari vuotta sitten, kun viimeksi tein autovalintaa. Äänieristyksen ja laatuvaikutelman pienehköt puutteet kompensoituisi kuitenkin tuolla halvemmalla hinnalla.
Ja mität tuohon painoon tulee, niin kaikenlaista hömppää täällä foorumilla näyttäisi liikkuvan. Painava insignia on, mutta ei se sentään paria tonnia paina.
Jos varsinaisia tankkeja etsitään, niin XF ja 159 lienevät parempia kritisoinnin kohteita.
Sen verran pakko kommentoida Petoksen viestiä, että etuvetoisia ne Auditkin ovat perusversiona aina A8:sia myöten joitain poikkeuksia lukuunottamatta. (R8, Q7, Q5)
mitä yrität sanoa? ai että Audikin on premiumia, vaikka on etuvedot?
juu, niin ovatkin, tuo on vain yksi asia muiden kriteerien joukossa. Ei tuo etuvetoisuus Insigniaakaan estä olemaan premium, mutta ainahan olisi ollut parempi kun olisi takaveto. Olisi ollut kertaheitolla vakavasti otettava ajajan auto.
No kyllä mä näkisin, että Insignia tuon Haldexin ja perälukon kanssa tarjoaa ihan ok eväät. Ainakin Saabin koeajoissa tuota perälukkoa on kehuttu pirusti. Tekee kuulemma 9-3:sta ajettavuudeltaan ihan eri auton.
Ei Insignia minunkaan mielestäni ole premium-auto. Tuo koko premium-käsitehän on ihmisen päässä. Opelia ei premiumiksi mielletä.
tuota opelia huippumallia kannatta verrata myös skoda superb:iin niin huomaa ettei se niin ihmeellinen ole kun katsoo 3,6 elegance mallin varustetasoa vakiona hinta 52ke ja sitten kun ajattelee mitä maksaa nuo ns."prenium"
mallit audi a6 74ke ,bmw 530xi 70ke ja mb e350 70ke (takaveto) ja noihin kun laittaa varusteet samalle tasolle kuin superb niin hinta nousee vielä jonkin verran niin herää kysymys ovatko sen arvoisia????
Insignia kiinnosti, varsinkin kun tarjolla on nelivedon ja automaatin yhdistelmä farmarikorissa. Mutta eipä kiinnosta enään kun katsoin kyseisen mallin teknisiä tietoja. Pituus: 4908mm Leveys: 1856mm Paino: 2098kg.
Missä tämä 2098kg on mainittu? Tuohan on luonnollisesti virheellinen tieto, mutta olen törmännyt samaan arvoon aiemmin jollain netin keskustelupalstalla. Esim. Opel.de ilmoittaa Insignia tyhjäpainoksi reilut 1500kg.
Mukava huomata että Opel on pitkästä aikaa tehnyt auton joka herättää keskustelua
Ja mität tuohon painoon tulee, niin kaikenlaista hömppää täällä foorumilla näyttäisi liikkuvan. Painava insignia on, mutta ei se sentään paria tonnia paina.
Jos varsinaisia tankkeja etsitään, niin XF ja 159 lienevät parempia kritisoinnin kohteita.
jos lukee omamassa kuljettajan kanssa 1992-2098kg huippumallissa korimallista riipuen niin missä on virhe vai onko laitettu joku tonnikeiju kuljettajaksi????
Ihmeellistä jos maahantuoja ilmoittaa painon noinkin suureksi, ja Tuulilasi sitten mittaa 200 kiloa kevyemmäksi! Olette varmaan oikeassa te suomalaisten autolehtien mollaajat! Eivät osaa edes painoa mitata!
Hyvin huomaa että kun kuorrutus ja markkinointi ( ym pintapuolinen hypetys ) on kunnossa, on tietty porukka täällä muna pystyssä, ja valmiina aateloimaan kunnon premiumiksi.
Sinähän nuo premiumin tekijät määrittelit tuossa, mutta jos muutkin ovat sen "arvon" noilla perusteilla saaneet, niin miksei sitten Opelkin, siittä vaan?
petos:
....mutta kyllä pitäisin järjen kädessä, enkä niputtaisi tätä premium joukkoon. Se kuulostaisi lähinnä vääryydeltä näitä aitoja premiumeja kohtaan
Painon otin Opelin omilta sivuilta osoitteesta http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0I_Tech.pdf Tuota kuljettajan mukana oloa en huomannut, mutta vaikka tuosta vähentäisi sen 80kg niin on se silti todella paljon. Siihen en ota kantaa onko tuo sitten väärää tietoa.
Ja kyseessähän oli 2.8 4x4 farmari automaatilla, kyseistä mallia ei edes löydy tuolta Tuulilasin sivuilta.
jos muutkin ovat sen "arvon" noilla perusteilla saaneet, niin miksei sitten Opelkin
-niin, mitkä muut sen on saaneet?
Minusta Opelissa ei täyty kuin korkeintaan pari premium-kriteeriä, ja muutama sinnepäin.
Hyviä vastavetoja mm. simpalta
-ai oli vai? kun kertoi että neloskoneisia on mersut ja bemaritkin?
unohtipa mainita että näitähän ei ole mikään pakko ostaa, vaan voi ottaa hienoa rivikutosta, V6, V8, V10....niin, ja kaikkia takavedon tai nelivedon kanssa.
Insigniassa ollaan seksikkäästi rivinelosessa, paitsi tuon V6 nelivedon kanssa. ( kulkeekohan se tuonkokoisena etuvetoonperustuvana edes mihinkään? )
-niin, mitkä muut sen on saaneet? Minusta Opelissa ei täyty kuin korkeintaan pari premium-kriteeriä, ja muutama sinnepäin.
Eiku kerro sinä! Ai, vai "sinne päin". Voiskos tuon jotenkin todistaa yleispätevästi niin, että se pätisi muunakin kuin mielipiteenä?
petos:
-ai oli vai? kun (simppa) kertoi että neloskoneisia on mersut ja bemaritkin? unohtipa mainita että näitähän ei ole mikään pakko ostaa, vaan voi ottaa hienoa rivikutosta, V6, V8, V10....niin, ja kaikkia takavedon tai nelivedon kanssa
OK, tuosta voi siis vetää johtopäätöksen, että kaikki alle rivikutosen ja Vxx:n EIVÄT OLE premiumia, vaikka merkki olisi mikä vaan!
petos:
Insigniassa ollaan seksikkäästi rivinelosessa, paitsi tuon V6 nelivedon kanssa
....josta taasen pitää vetää loogisesti johtopäätös, että V6:lla Insignia muuttuu premiumiksi. Varustelussakin on vaikka mitä valittavana ja hintaakin kertyy. Vai alatko säätämään "nahan fiiliksistä"?
Ja jos kerran näissä premiumeiksi määritellyissä merkeissä on nyt jo mukana etuveto-oletuksella, mutta MYÖS nelivedolla varustettuja jo ennestään, niin miksi sitten siinäkin takerrut takavetoon??
Eihän se, mitä malliston kalleimmassa päässä tarjotaan, voi joidenkin merkkien osalta määrittää koko malliston, saati varusteluvaihtoehdot johonkin "statukseen", mutta toisten merkkien kohdalla sitten yhtäkkiä ei???
Tai sitten saat avata tätä logiikkaa vähän enemmän!
Insignia on suhteellisen painava, vaikka onhan niitä muitakin massiivisia autoja olemassa.
Sedanin painohaarukka 1672-1992 kg, sports tourerin 1784-2098 kg. Opelin omien tietojen mukaan.
Esim. Passat Variantin painohaarukka on 1429-1715 kg, ja tuo suurin paino on 3.2 FSI 4motionin jossa myös automaattivaihteisto.
Tietääkseni kaikki autot punnitaan samaan tapaan nykyään.
Jospa katsotaan esimerkit Tuulilasin tietokannasta, jonne on toivon mukaan kerätty vertailukelpoiset painot. Insignian perusmalli (1.6) painaa 1503kg ja saman arvon kertoo myös www.opel.de. Mainitun Passatin perusmalli (1.4) painaa 1485kg, eli eroa on huimat 18kg.
Itse käytin samaa referenssiä (opel.de) ja ihmetyttää mistä nuo suomen maahantuojan painolukemat tulevat?
Jos vielä hieman hieroisi tuota "premiumluokka-asiaa"... Minustakin Opel täyttää aika hyvin tekniset ominaisuudet premiumien suhteen, sekä myös design on hyvin kunnossa. Se että Opelilla ei ole 1000 hv superautoa, ei ole edellytys premiumille. Vaikka on aivan varmaa että myös kompromisseja on tehty enemmän kuin esim MB, etuvetoisuuteen takertuminen on lähinnä huvittavaa.
Mutta se mikä Opelilta teknisistä saavutuksista huolimatta puuttuu, on imago, samaan tapaan kuin esim Supebilta. Imagoon tarvitaan pitkäjänteistä työtä mallien kehittelyssä ja varsinkin markkinoinnissa, joissa mielikuvat luodaan. Tällä luodaan myös uskovaisia jotka oikeasti uskovat kaiken mitä esitteeseen painetaan.
Jospa katsotaan esimerkit Tuulilasin tietokannasta, jonne on toivon mukaan kerätty vertailukelpoiset painot. Insignian perusmalli (1.6) painaa 1503kg ja saman arvon kertoo myös www.opel.de. Mainitun Passatin perusmalli (1.4) painaa 1485kg, eli eroa on huimat 18kg.
Itse katsoin nuo lukemat Insignian esitteen teknisistä tiedoista. Ilmeisesti väärät siis?
No kyllä mä näkisin, että Insignia tuon Haldexin ja perälukon kanssa tarjoaa ihan ok eväät. Ainakin Saabin koeajoissa tuota perälukkoa on kehuttu pirusti. Tekee kuulemma 9-3:sta ajettavuudeltaan ihan eri auton.
Ei Insignia minunkaan mielestäni ole premium-auto. Tuo koko premium-käsitehän on ihmisen päässä. Opelia ei premiumiksi mielletä.
Skoda Superbin kanssa sama juttu.
Samaa mieltä, en todellakaan miellä Opelia premiumiksi vaikka palikat muutoin näyttäisi olevan kohdallaan, koneet 4-veto, varusteet jne. Kyllä kyseessä on ennemminkin wanna-be -tapaus. Lisäksi rasitteena on 90-luvun laatuongelmat jotka ilmeisesti nyt on ratkaistu. Passat on aika hyvä verrokki Insignialle. Kokonaisuus kuitenkin on yllättävän valmiin oloinen, no saksalaiset tekevät perusteellista työtä
Kumppani:
XF Jaggessa on nahat vakiona. Eivät tosin ole ilmastoidut
Andrea:
Samaa mieltä tuon viimeisen lauseen osalta. Mutta eikös tuo sama varustelun pituus päde moneen muuhunkin merkkiin? Tulee mieleen Passat ensimmäisenä. Monen osalta tuo 4-veto ehkä jää pois, mutta jos sen saa Suzukiin, tai Fiat Pandaankin niin...
Opelista tuli siis nousija "premium-luokkaan", vai mitä?!
simppa:
Varmaan siihenkin saa. Hintaluokka on kertaluokkaa suurempi tietysti. Tuli mieleen eilinen Ajoneuvoksen lähetys MTV3:lla jossa "ei tykätty takapenkillä halpiksen oloisesta selkänojaverkosta ja roisista muovista kyynärnojan mukitelineissä"
Ajoneuvoksessa hieman häiritsee, että se tahtoo olla liikaa muka-hauska Top Gear-kopio.
Enpä ole ennen XF:n materiaaleja kuullut kritisoitavan, lähinnä päinvastoin. Itse en tosin takapenkillä ole turhaan käynyt tutkiskelemassa, joten voi tuo pitää paikkansakin. Tosin vaihdeläpyskät ovat joissain medioissa herättäneet pientä kritiikkiä.
Nyt saisi jaggeen sporttisen koneenkin kohtuu kulutuksella (275hv/600nm, 6,7l/100km)
Hyvin huomaa että kun kuorrutus ja markkinointi ( ym pintapuolinen hypetys ) on kunnossa, on tietty porukka täällä muna pystyssä, ja valmiina aateloimaan kunnon premiumiksi.
Autohan on etuvetoperustainen, neloskoneilla pääosin ja vieläpä julmetun painava, huhhuh.
Kuuluko nämä jutut huippuluokan hienoihin autohin?
Tuo painavuus kielii juuri siitä ettei ole voitu käyttää kalliita & keveitä materiaaleja. Samoin etuveto, joka on sulaa hulluutta näin isossa ja raskaassa autossa. Olisivat tehneet vaikka nelikon standardiksi, jos takaveto on kielletty kustannus/hinnoittelu osaston toimesta. Olisi sitten jotain funfacktorya.
Noh, jos ovat onnistuneet tehdä fordit, niin sittenhän asia on kunnossa. Epäilen kuitenkin vahvasti.
Onhan Insigniassa kyllä elementtejä joilla lähennytään premuimeja, kuten muotoilu, varusteet, tehokkaan nelivedon versio, jne, mutta kyllä pitäisin järjen kädessä, enkä niputtaisi tätä premium joukkoon. Se kuulostaisi lähinnä vääryydelä näitä aitoja premiumeja kohtaan
PS***
Andrean insignia hehkutus on muuten todella läpinäkyvää ja naurettavaa.
Andreahan on todennut volvoa haukkuessa ettei ohjaavia ja vetääviä pyöriä pidä mennä sotkemaan, tai silloin ''mennnään mettään''.
Tämän kanssa ei ilmeisesti sitten mennä, koska andrea kuvittelee että ahdinkoinen volvo ''pois premiumi kerhosta, ja Insignia sisään''. Naurettava tapa jatkaa tätä volvonvastaista muurahaisentyötä.
Sen verran pakko kommentoida Petoksen viestiä, että etuvetoisia ne Auditkin ovat perusversiona aina A8:sia myöten joitain poikkeuksia lukuunottamatta. (R8, Q7, Q5)
Neloskoneisiakin ne audit, mersut, bemarit ym. ovat peruskuosissaan. Poikkeuksen muodostavat lähinnä XF ja GS sekä 300C.
edit:
tätä nykyistä S60 volleakaan ei nelarikoneella saa
Ei ooppeli nyt insignian myötä vielä preemiumia ole,ja tuskin tulee,mutta kerrankin joku perinteinen tavis merkki lähtee premium reseptillä kilpailuun mukaan. Resepti koostuu niin monesta tekijästä, ettei taida muilta taviksilta löytyä? Älkää nyt lytätkö ooppelia vielä,katsotaan vuosi pari niin tuomitaan vasta sitten .ooppelillä on vielä tekemistä moottorin kanssa, ja monen muunkin asian kanssa,mutta suunta on ehdottomasti oikea... Mielestäni hinta-laatu suhde on hyvä insignian kohdalla....itse toivon että insignia tekisi ooppelille samat kuin octavia aikoinaan teki skodalle......mursi automerkkien näkymättömiä ja määrittelemättökiä luokkajakoja.
alfred100:
no tuossa olen kyllä samaa mieltä.
Itsekkin jonkin verran Opeleihin ( nykyiset vectra, astra ) kokemusta omaavana, sanoisin että suunta on oikea.
Insignian paino Tuulilasin mukaan:
2.0T sedan automaatti 1655 kg
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=029&model=017&car=0290176
Volvo S80 2,5T automaatti 1612 kg
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=040&model=004&car=04000461
Audi A6 2,0TFSI multitronic 1625 kg
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=002&model=007&car=002007280
BMW 523iA 1600 kg
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=007&car=004007241
Ei oikein nyt ymmärrä miten tuo Insignia olisi poikkeuksellisen painava. Eroa saman kokoluokan BMW:hen on kuitenkin vain 55 kg!
On tuossa Insigniassa ilmeisesti puutteitakin nimenomaan rengasmelun äänieristyksessä eli siltä osin ei olla vielä noiden premiumluokan verrokkien tasolla. Materiaalit ja laatuvaikutelma ei myöskään ihan yllä tuolle tasolle. Varusteita Insigniaan on saatavissa ihan riittävästi ja lisävarusteluettelo on aika kattava. Minä ainakin tykkäsin Insigniasta, kun sitä kävin katsomassa ja ehkä olisin tuommoisen ostanut, jos se olisi ollut tarjolla pari vuotta sitten, kun viimeksi tein autovalintaa. Äänieristyksen ja laatuvaikutelman pienehköt puutteet kompensoituisi kuitenkin tuolla halvemmalla hinnalla.
Ja mität tuohon painoon tulee, niin kaikenlaista hömppää täällä foorumilla näyttäisi liikkuvan. Painava insignia on, mutta ei se sentään paria tonnia paina.
Jos varsinaisia tankkeja etsitään, niin XF ja 159 lienevät parempia kritisoinnin kohteita.
simppa:
mitä yrität sanoa? ai että Audikin on premiumia, vaikka on etuvedot?
juu, niin ovatkin, tuo on vain yksi asia muiden kriteerien joukossa. Ei tuo etuvetoisuus Insigniaakaan estä olemaan premium, mutta ainahan olisi ollut parempi kun olisi takaveto. Olisi ollut kertaheitolla vakavasti otettava ajajan auto.
No kyllä mä näkisin, että Insignia tuon Haldexin ja perälukon kanssa tarjoaa ihan ok eväät. Ainakin Saabin koeajoissa tuota perälukkoa on kehuttu pirusti. Tekee kuulemma 9-3:sta ajettavuudeltaan ihan eri auton.
Ei Insignia minunkaan mielestäni ole premium-auto. Tuo koko premium-käsitehän on ihmisen päässä. Opelia ei premiumiksi mielletä.
Skoda Superbin kanssa sama juttu.
tuota opelia huippumallia kannatta verrata myös skoda superb:iin niin huomaa ettei se niin ihmeellinen ole kun katsoo 3,6 elegance mallin varustetasoa vakiona hinta 52ke ja sitten kun ajattelee mitä maksaa nuo ns."prenium"
mallit audi a6 74ke ,bmw 530xi 70ke ja mb e350 70ke (takaveto) ja noihin kun laittaa varusteet samalle tasolle kuin superb niin hinta nousee vielä jonkin verran niin herää kysymys ovatko sen arvoisia????
Thorne2:
Missä tämä 2098kg on mainittu? Tuohan on luonnollisesti virheellinen tieto, mutta olen törmännyt samaan arvoon aiemmin jollain netin keskustelupalstalla. Esim. Opel.de ilmoittaa Insignia tyhjäpainoksi reilut 1500kg.
Mukava huomata että Opel on pitkästä aikaa tehnyt auton joka herättää keskustelua
simppa:
-----------------------------------------------------------
kyllä vaan tuo huippumalii painaa...(kuljettajan kanssa)
http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0I_Tech.pdf
finman:
Vertaillaanhan nyt sitten samoja arvoja, eikä esim. toisen merkin maksimakantavuutta ja toisen tyhjäpainoa
Bertone:
------------------------------------------------------------
jos lukee omamassa kuljettajan kanssa 1992-2098kg huippumallissa korimallista riipuen niin missä on virhe vai onko laitettu joku tonnikeiju kuljettajaksi????
finman:
Näyttää Tuulilasin mukaan painavan 4 ovinen huippumalli eli 2,8 V6 turbo 4 x 4 1835 kg
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=029&model=017&car=0290178
Verrokiksi Audi A6 3.0 V6 TFSI quattro tiptronic
1800 kg
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=002&model=007&car=002007291
Ihmeellistä jos maahantuoja ilmoittaa painon noinkin suureksi, ja Tuulilasi sitten mittaa 200 kiloa kevyemmäksi! Olette varmaan oikeassa te suomalaisten autolehtien mollaajat! Eivät osaa edes painoa mitata!
petos:
Sinähän nuo premiumin tekijät määrittelit tuossa, mutta jos muutkin ovat sen "arvon" noilla perusteilla saaneet, niin miksei sitten Opelkin, siittä vaan?
petos:
Oihh.....
Hyviä vastavetoja mm. simpalta
Painon otin Opelin omilta sivuilta osoitteesta http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0I_Tech.pdf Tuota kuljettajan mukana oloa en huomannut, mutta vaikka tuosta vähentäisi sen 80kg niin on se silti todella paljon. Siihen en ota kantaa onko tuo sitten väärää tietoa.
Ja kyseessähän oli 2.8 4x4 farmari automaatilla, kyseistä mallia ei edes löydy tuolta Tuulilasin sivuilta.
Painot on siellä väärin. Ei tasan varmasti paina kahta tonnia. Autocarin sivuilla oli mitattukin paino, eikä se ollut lähelläkään paria tonnia.
Kumppani:
petos:
Eiku kerro sinä! Ai, vai "sinne päin". Voiskos tuon jotenkin todistaa yleispätevästi niin, että se pätisi muunakin kuin mielipiteenä?
petos:
OK, tuosta voi siis vetää johtopäätöksen, että kaikki alle rivikutosen ja Vxx:n EIVÄT OLE premiumia, vaikka merkki olisi mikä vaan!
petos:
....josta taasen pitää vetää loogisesti johtopäätös, että V6:lla Insignia muuttuu premiumiksi. Varustelussakin on vaikka mitä valittavana ja hintaakin kertyy. Vai alatko säätämään "nahan fiiliksistä"?
Ja jos kerran näissä premiumeiksi määritellyissä merkeissä on nyt jo mukana etuveto-oletuksella, mutta MYÖS nelivedolla varustettuja jo ennestään, niin miksi sitten siinäkin takerrut takavetoon??
Eihän se, mitä malliston kalleimmassa päässä tarjotaan, voi joidenkin merkkien osalta määrittää koko malliston, saati varusteluvaihtoehdot johonkin "statukseen", mutta toisten merkkien kohdalla sitten yhtäkkiä ei???
Tai sitten saat avata tätä logiikkaa vähän enemmän!
Insignia on suhteellisen painava, vaikka onhan niitä muitakin massiivisia autoja olemassa.
Sedanin painohaarukka 1672-1992 kg, sports tourerin 1784-2098 kg. Opelin omien tietojen mukaan.
Esim. Passat Variantin painohaarukka on 1429-1715 kg, ja tuo suurin paino on 3.2 FSI 4motionin jossa myös automaattivaihteisto.
Tietääkseni kaikki autot punnitaan samaan tapaan nykyään.
AkiK:
Jospa katsotaan esimerkit Tuulilasin tietokannasta, jonne on toivon mukaan kerätty vertailukelpoiset painot. Insignian perusmalli (1.6) painaa 1503kg ja saman arvon kertoo myös www.opel.de. Mainitun Passatin perusmalli (1.4) painaa 1485kg, eli eroa on huimat 18kg.
Itse käytin samaa referenssiä (opel.de) ja ihmetyttää mistä nuo suomen maahantuojan painolukemat tulevat?
Jos vielä hieman hieroisi tuota "premiumluokka-asiaa"... Minustakin Opel täyttää aika hyvin tekniset ominaisuudet premiumien suhteen, sekä myös design on hyvin kunnossa. Se että Opelilla ei ole 1000 hv superautoa, ei ole edellytys premiumille. Vaikka on aivan varmaa että myös kompromisseja on tehty enemmän kuin esim MB, etuvetoisuuteen takertuminen on lähinnä huvittavaa.
Mutta se mikä Opelilta teknisistä saavutuksista huolimatta puuttuu, on imago, samaan tapaan kuin esim Supebilta. Imagoon tarvitaan pitkäjänteistä työtä mallien kehittelyssä ja varsinkin markkinoinnissa, joissa mielikuvat luodaan. Tällä luodaan myös uskovaisia jotka oikeasti uskovat kaiken mitä esitteeseen painetaan.
Bertone:
Itse katsoin nuo lukemat Insignian esitteen teknisistä tiedoista. Ilmeisesti väärät siis?
AkiK:
Ei välttämättä väärät, mutta eivät vertailukelpoiset mainitsemiesi Passatin (tyhjäpaino) arvojen kanssa.
simppa:
Samaa mieltä, en todellakaan miellä Opelia premiumiksi vaikka palikat muutoin näyttäisi olevan kohdallaan, koneet 4-veto, varusteet jne. Kyllä kyseessä on ennemminkin wanna-be -tapaus. Lisäksi rasitteena on 90-luvun laatuongelmat jotka ilmeisesti nyt on ratkaistu. Passat on aika hyvä verrokki Insignialle. Kokonaisuus kuitenkin on yllättävän valmiin oloinen, no saksalaiset tekevät perusteellista työtä
andertz:
Lyhyt kommentti sinulle tämän ainoan kerran: ole ystävällinen ja lue tämä Simpan kommentti ajatuksella. Minulla ei ole siihen lisättävää.
simppa: