Noissa ensimmäisissä kuvissa kokonaisuus näyttää hyvältä. Mersulta ei mitään keskeneräistä disainia ole tullut ja tuskin tulee nytkään. Mielenkiintoista on nähdä myös kuvia sisältä.
Epäilisin että myös hinta voi olla huippua, varsinkin kun tätä "vanhaa" myydään tuhdeilla alennuksilla nyt. Eli kun menee sitten sitä nykyistä "vanhaa" uuteen vaihtamaan, epäilen, että voi olla väliraha järkytys....saas nähdä.
Minusta, kuten C-sarjakin, se näyttää hienolta ulkoa. Paitsi että Mersun ikiaikaiseen perinteiseen tapaan se on ladottu täyteen muotoja peittäviä ja keinotekoisesti muuttavia linjoja. Takarenkaan yläpuolella on jo aika typerän näköinen meininki, ja rengas näyttää joltain rullaluistimen renkaan kokoiselta massiivisen peltimäärän alla. Katsokaa kylkeä, kuinka monta perusmuotoa peittelevää/muokkaavaa kylkilinjaa näette? Taitaa olla 4-5...
Silti minusta ihan hienon näköinen, elegantti, korkealuokkaisen näköinen ja on vielä tiessä istuvan näköinen. Ja mittasuhteet ovat klassiset eikä mitään etuvetoluokan VW-Volvo-Hyundai-sarjaa. Mutta sisustan ennakkokuvat ovat aika kamalaa katsottavaa.
Minusta tuo näyttää ihan hyvältä ja etenkin, koska sen muotoilutyyli on mersumainen, omalaaituinen. Se myös sopii erityisen hyvin mersun uuteen tyylisuuntaukseen, mitä glk ja c edustavat. Tämän muotoilu on myös sinällään neutraalia, että uskon että tuo näyttää hyvältä vielä vuosienkin päästä.
Mikä noissa takavaloissa on vikana ? Olen aina ihmetellyt tiettyjen suhtautumista siihen, jos takavalot muistuttavat vähääkään jotain hyundain kaltaista, ei premium merkkiä, siitä nostetaan heti iso meteli, ja todetaan rumiksi. Miksihän, ai siksi että ne olivat ensin hyundaissa ? Jos volkswagenin rumat takavalot olisi kopioitu, tuskin siitä olisi valittanut kukaan. Muotoilukin on vähän niinkuin musiikki. Kaikki muodot on kohta jo kertaalleen käytetty jossain. Sama kuin musiikin kanssa, ei kukaan enää keksi täysin uutta, vaan yleensä yhdistellään erilaisia pätkiä, uusin sovituksin. Joten, se on vähän mahdotonta, ettei mitään yhtäläisyyksiä, mihinkään merkkiin löydy.
Mielestäni, tämä näyttää varsin hyvältä, ja mersumaiselta.
Mutta eipä siinä mitään, makuasioitahan nämä ovat.
jos takavalot muistuttavat vähääkään jotain hyundain kaltaista, ei premium merkkiä, siitä nostetaan heti iso meteli
Itse an aikanaan väittänyt niitä rumiksi, vain sen että ne muistuttavat hyndaita erehyttävästi. Yhdennäköisyys on sen verran selvä että melkein kaikki ovat sen huomanneet. Ovatkohan myös mersulla ? Kyllä varmaan.....Monesti nämä muotoiluasiat menenvät toisinpäin....jotin vaihtelua näköjään tähänkin.
Perä on ainakin todella raskaan näköinen ja erehdyttävästi näyttää siltä, että auto on tehty enemmän itämaiseksi loistolimusiiniksi kuin eurooppalaiset muotoilun kriteerit täyttäväksi autoksi. Vähän samantyylinen auto kuin joku vanhempi Rolls-Royce, eli todella pappamainen. Keula on sinänsä ok, samoin kylkien muotoilu, mutta yleinen pappamaisuus ja raskas korealais-tyylinen perä pilaavat kokonaisuuden.
Eiköhän nuo kuvat aitoja ole. www.mercedes-benz.de -sivujen ylläpito sössi nuo kuvat vahingossa hetkeksi julkisuuteen ja sieltähän ne siepattiin välittömästi kaikkialle nähtäviksi. Tiedä sitten oliko tuo vaan joku taktinen veto, että saadaan enemmän huomiota jo nyt ja sitten selitellään, että kuvat tuli muka vahingossa julkisuuteen.
Minusta hyvän ja ihan mersumaisen näköinen auto. Paljon piirteitä S:stä ja C:stä aivan kuten arvelinkin aiemmin.
Jos ennakkotiedot pitävät paikkansa, niin tulee olemaan myös kilpailukykyinen. Farmari tulee myöhemmin, mutta on varsinkin kylkilinjaltaan vetävämmän näköinen kuin sedan -aivan kuten C-sarjassakin. Ainoa tilava farmari luokassaan ilmeisesti tämä uusikin E. Nythän A6 ja 5-sarja on enemmän elämäntapafarkkuja kuin mitään varsinaisia farmareita.
Uudet 200, 220 ja 250 CDI koneet tulossa keulalle.
Jos vanhat malliversiot pitävät paikkansa, niin classic lienee aika pappamainen sisältä, muut versiot ihan ok. Tarjolla myös oikeasti kestäviä materiaaleja ja joitakin ammattikäyttöön suunnattuja varusteita toisin kuin moniin muihin autoihin...Mielenkiintoista nähdä onko kuten C-sarjassa myös mallikohtaiset ulkonäöt? Varmasti tulossa on myös jokin sport-versio tai -paketti.
Jos takavalojen sukulaisuutta etsii, niin ei tuollaisia ensin Hyundaissa ollut, Nissan Maximassa oli tuon tapaiset jo lähes 10 v sitten. Ei noissa ulkonäöllisesti vikaa ole, ja montako miljoonaa erilaista takavaloa sitä sitten pitäisi olla?
Jaaha, mitähän tuosta sanoisi. Keulassa jotenkin kiinalainen virne, kylkilinja hieno paitsi takarenkaan kohdalta, perä tusina tavaraa. Joten hiukan on pettynyt olo, mutta ehkä aika tekee tehtävänsä...
Sisustassa näyttää jatkuvan sama massiivisempi/kulmikkaampi/modernimpi linja mitä on nähty jo muissa uusimmissa malleissa. Mutta missä on vaihdekeppi... Onko tosi, että se olisi siirretty kaikissa malleissa esim. ohjauspylvääseen, johon on ilmestynyt uusi viiksi? Onko tietoa? Vai onko tämä vain kuusipaikkainen taksi versio, jollaisia oli ainakin 123:sta aikanaan...Niissähän oli kans vaihdekeppi ohjauspylväässä..
Noissa ensimmäisissä kuvissa kokonaisuus näyttää hyvältä. Mersulta ei mitään keskeneräistä disainia ole tullut ja tuskin tulee nytkään. Mielenkiintoista on nähdä myös kuvia sisältä.
No keskeneräisestä disainista en tiedä, muttei sitä aina kovin onnistuneenakaan voi pitää. Esimerkkeinä vaikkapa se japsisportin näköinen c-sarjan sportcoupe ja B-sarja, joka on kyllä niin susiruma kottero ettei mitään rajaa...en tiedä myydäänkö sitä B:tä kovinkaan paljoa, uusia ei ainakaan itä-suomessa ole viime vuosina juuri näkynyt.
Minusta, kuten C-sarjakin, se näyttää hienolta ulkoa. Paitsi että Mersun ikiaikaiseen perinteiseen tapaan se on ladottu täyteen muotoja peittäviä ja keinotekoisesti muuttavia linjoja. Takarenkaan yläpuolella on jo aika typerän näköinen meininki, ja rengas näyttää joltain rullaluistimen renkaan kokoiselta massiivisen peltimäärän alla. Katsokaa kylkeä, kuinka monta perusmuotoa peittelevää/muokkaavaa kylkilinjaa näette? Taitaa olla 4-5...
Silti minusta ihan hienon näköinen, elegantti, korkealuokkaisen näköinen ja on vielä tiessä istuvan näköinen. Ja mittasuhteet ovat klassiset eikä mitään etuvetoluokan VW-Volvo-Hyundai-sarjaa. Mutta sisustan ennakkokuvat ovat aika kamalaa katsottavaa.
Ai nyt se paljon puhuttu etuveto(-rakenne) vaikuttaa jo mittasuhteisiinkin?
Noh, joka tapauksessa kylkilinja takaosastaan tosiaan todella raskaan oloinen ja tuon yhden kaaren olisi voinut jättää piirtämättä. Takaa katsottuna tulee tosiaan Sonata-Grandeur -linja mieleen, sillä erotuksella, että mielestäni Sonata on jollain tavalla "strukturoidumman" ja jäntevämmän näköinen.
Summa summarum imo. etupäässä mentiin eteenpäin, takapäässä otettiin pakkia W211:a verrattuna.
Kyllä se vetotapa vaikuttaa myös korin mittasuhteisiin ja usein nimenomaan negatiivisesti, monessa etuveto kikottimessa etupyörät on pakko sijoittaa ihan liian taakse, jolloin pitkästä etuylityksestä tulee jotenkin raskaan näköinen. Eli kyllä se klassinen takaveto voittaa etuvedon tässäkin asiassa.
Mitä tulee tuodon uuteen MB:n E sarjaan, niin kyllä mun mielestä edellinen on sekä ulkonäöltään- että etenkin sisustukseltaan enemmän mieleinen. Tosiaan tuohon uuteen versioon on tehty aivan liikaa erilaisia taitteita ja muita kikkoja, jotka tekevät muodosta liian sekavan. Perä näyttää jotenkin liian massiiviselta ja liikaa ylimuotoilulta.
Kyllä se vetotapa vaikuttaa myös korin mittasuhteisiin ja usein nimenomaan negatiivisesti, monessa etuveto kikottimessa etupyörät on pakko sijoittaa ihan liian taakse, jolloin pitkästä etuylityksestä tulee jotenkin raskaan näköinen. Eli kyllä se klassinen takaveto voittaa etuvedon tässäkin asiassa.
Citikka C6 tämän teorian vahvistaa ja uusi A4 taasen kumoaa (olkoonkin että toteutustapa eri).
Tosin tuossakin parivaljakossa oma mielipiteeni korin yleimuodosta menee ristiin sanomasi kanssa.
Mielipteet on vähän niin kuin ne yhdet, jokaisella on sellainen.
Kyllä se vetotapa vaikuttaa myös korin mittasuhteisiin ja usein nimenomaan negatiivisesti, monessa etuveto kikottimessa etupyörät on pakko sijoittaa ihan liian taakse, jolloin pitkästä etuylityksestä tulee jotenkin raskaan näköinen. Eli kyllä se klassinen takaveto voittaa etuvedon tässäkin asiassa.
Mitä tulee tuodon uuteen MB:n E sarjaan, niin kyllä mun mielestä edellinen on sekä ulkonäöltään- että etenkin sisustukseltaan enemmän mieleinen. Tosiaan tuohon uuteen versioon on tehty aivan liikaa erilaisia taitteita ja muita kikkoja, jotka tekevät muodosta liian sekavan. Perä näyttää jotenkin liian massiiviselta ja liikaa ylimuotoilulta.
Takavetokiikuttimessa pakko kiinnittää etupyörät puskuriin jotta saisi hieman painoa myös vetävien pyörien päälle?
Näinhän tuo on. Etuvetoinen auto on ok korkeintaan pikkuautoissa. Sanoohan tuon nyt jo järkikin, ohjaavia ja vetäviä pyöriä ei tule yhdistää, muuten mennään sananmukaisesti metsään. Eli jos etuveto ja vetävät luistaa niin samalla menee myös ohjaus. Takavetoinen nykyisillä painonjakaumilla ja elektroniikalla on ehdottomasti paras vaihtoehto.
Totta myös, että kun se uusi Eemeli ilmestyy kaduille, niin päät kääntyy ja katseita riittää, todennäköisesti enemmän kuin millään muulla merkillä. No ok kun uusi BMW 5 tulee sitten syksyllä, niin se saa samat efektit aikaan..
-tarkoittaa varmaankin nykyisiä 50-50 tai hyvin lähellä sitä olevia jakaumia, verrattuna aiempien aikojen takavetoihin jotka saattoivat olla selvästi ''kevytperäisiä''.
Ainakin mersulla monet mallit ovat aivan yhtä keulapainoisia kuin etuvetoisetkin
-ai on vai? Uusi C-mercedes on tietääkseni 50-50.
Jos joku mersu nyt olisikin pari-kolme prosenttia etupainoinen, on se silti monta prosenttia ''parempi'', kuin tyypillinen 57-43.
Mitkä sitten on etuvetoja joissa ollaan lähellä fifti-fiftiä, ja paljon on lukemat?
Sitäpaitsi, etuvetoisessa autossa lienee tarkoituskin olla etupainoa, jotta ennestäänkin surkea pito ei olisi ihan toivoton painon ollessa muualla kuin vetävien etupyörien päällä? jos etuvetoinen jostain syystä olisi ehdottoman tavoiteltua saada 50-50:si, luulisi siihen olevan konstit. Sitä ei kuitenkaan nähdä ilmeisesti tarpeelliseksi.
Aika ladattua tekstiä MersuOnMersulta Sieltähän se toki taitaa tärkein valintaperuste löytyä ihan suomeksi: "Kun uudella E:llä karauttaa kylille, niin katseet kääntyvät."
Katseet toki varmasti, itsekin aina katsastan uusia malleja kun tulee kadulla vastaan, päiden kääntämiseen on sitten ihan omat laitteensa.
Sitäpaitsi ei se painojakauma tai vetotapa kaikkea kerro. Onhan esimerkiksi Audi TT mainio ajaa, vaikka on reippaasti keulapainoinen ja vielä etuvetoinen. Sportauton testissä 2.0T (200hv) oli Z4 2.5si:tä (220 hv) nopeampi. Fifth Gearinkin testissä TT taisi olla hieman nopeampi, joskaan se ei ollut yhtä perustavanlaatuinen kuin tuo Sport Auton iso testi. Noin ylipäänsä TT:n ajettavuutta kehuvat melkeinpä kaikki lehdet.
Tuossa sinun linkissäsi on kyseessä 3.5 litrainen malli, jonka ilmoitetaan olevan 54-46.
Tässä jutussa taas sanotaan:
''Weight-saving ideas include the use of an aluminum hood, fenders, and rear trunk lid. In addition to not gaining any weight, the new C also retains a close-to-perfect 50/50 weight distribution, which its driver-oriented owners love.''
Kenties eri koneversioilla ja sillä onko 4-matic-malli on muutaman prosentin vaikutus tuohon. Silti ollaan takapainoisemmalla tollalla kuin normaali etuvetotaso 57-60.
Sitäpaitsi ei se painojakauma tai vetotapa kaikkea kerro.
-ei tietenkään, olenhan jo maininnut mm. mitsun Evot.
Kertoo se kuitenkin sen, että vähänkään isompaan autoon ei etuveto ja raskas etupaino sovellu, ainakaan sporttisuutta ja ajamisen hauskuutta silmälläpitäen.
Sanoinhan jo tuolla aiemmin että ei etuvetoautossa kenties ole edes tavoiteltavaa siirtää painoa fifty-fiftyyn, vaan painoa ehkä halutaan pitää vetävien pyörien päällä edes jonkinlaista vetopitoa varten.
Näkisin että takavetoisen on paljon paljon tärkeämpää olla 50-50 tai lähellä kuin etu tai nelivetoisen.
Tuosta voi olla montaa mieltä, kuten tuollakin linkissä:
http://carscoop.blogspot.com/2008/12/2010-mercedes-e-class-appears-early.html
Kommenteissa mm: "Looks more like a Chinese copy of an E-class" ja "Mercedes E-Class - Korean Version"
Teknikens världin sivuilla:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/081210-mercedes-e-klass/index.xml
Kommenteissa mm:
"Kia-dillac? Ser ut som en amerikansk korean... Inte snygg i mina ögon."
"Ganska lik Hyundai Grandeur, speciellt bakskärmarna."
Noissa ensimmäisissä kuvissa kokonaisuus näyttää hyvältä. Mersulta ei mitään keskeneräistä disainia ole tullut ja tuskin tulee nytkään. Mielenkiintoista on nähdä myös kuvia sisältä.
Jännää, miten mielipide makuasiasta saa painoa siteerattavaksi asti, jos se on kirjoitettu nettiin ja vielä vieraalla kielellä.
Pitäisikö etsiä muutama lainaus Suomi24ltä?
Lexus GS facelift?
Epäilisin että myös hinta voi olla huippua, varsinkin kun tätä "vanhaa" myydään tuhdeilla alennuksilla nyt. Eli kun menee sitten sitä nykyistä "vanhaa" uuteen vaihtamaan, epäilen, että voi olla väliraha järkytys....saas nähdä.
Andrea:
No en tiedä "keskeneräisestä", mutta onko se ONNISTUNUTTA?
Ne kun on vähän kaksi eri asiaa.
Ja Makuasioita, tietysti!
simppa:
Ei, se kulkee nimellä Jaguar XF.
Minusta, kuten C-sarjakin, se näyttää hienolta ulkoa. Paitsi että Mersun ikiaikaiseen perinteiseen tapaan se on ladottu täyteen muotoja peittäviä ja keinotekoisesti muuttavia linjoja. Takarenkaan yläpuolella on jo aika typerän näköinen meininki, ja rengas näyttää joltain rullaluistimen renkaan kokoiselta massiivisen peltimäärän alla. Katsokaa kylkeä, kuinka monta perusmuotoa peittelevää/muokkaavaa kylkilinjaa näette? Taitaa olla 4-5...
Silti minusta ihan hienon näköinen, elegantti, korkealuokkaisen näköinen ja on vielä tiessä istuvan näköinen. Ja mittasuhteet ovat klassiset eikä mitään etuvetoluokan VW-Volvo-Hyundai-sarjaa. Mutta sisustan ennakkokuvat ovat aika kamalaa katsottavaa.
Minusta tuo näyttää ihan hyvältä ja etenkin, koska sen muotoilutyyli on mersumainen, omalaaituinen. Se myös sopii erityisen hyvin mersun uuteen tyylisuuntaukseen, mitä glk ja c edustavat. Tämän muotoilu on myös sinällään neutraalia, että uskon että tuo näyttää hyvältä vielä vuosienkin päästä.
Mikä noissa takavaloissa on vikana ? Olen aina ihmetellyt tiettyjen suhtautumista siihen, jos takavalot muistuttavat vähääkään jotain hyundain kaltaista, ei premium merkkiä, siitä nostetaan heti iso meteli, ja todetaan rumiksi. Miksihän, ai siksi että ne olivat ensin hyundaissa ? Jos volkswagenin rumat takavalot olisi kopioitu, tuskin siitä olisi valittanut kukaan. Muotoilukin on vähän niinkuin musiikki. Kaikki muodot on kohta jo kertaalleen käytetty jossain. Sama kuin musiikin kanssa, ei kukaan enää keksi täysin uutta, vaan yleensä yhdistellään erilaisia pätkiä, uusin sovituksin. Joten, se on vähän mahdotonta, ettei mitään yhtäläisyyksiä, mihinkään merkkiin löydy.
Mielestäni, tämä näyttää varsin hyvältä, ja mersumaiselta.
Mutta eipä siinä mitään, makuasioitahan nämä ovat.
Itse an aikanaan väittänyt niitä rumiksi, vain sen että ne muistuttavat hyndaita erehyttävästi. Yhdennäköisyys on sen verran selvä että melkein kaikki ovat sen huomanneet. Ovatkohan myös mersulla ? Kyllä varmaan.....Monesti nämä muotoiluasiat menenvät toisinpäin....jotin vaihtelua näköjään tähänkin.
Perä on ainakin todella raskaan näköinen ja erehdyttävästi näyttää siltä, että auto on tehty enemmän itämaiseksi loistolimusiiniksi kuin eurooppalaiset muotoilun kriteerit täyttäväksi autoksi. Vähän samantyylinen auto kuin joku vanhempi Rolls-Royce, eli todella pappamainen. Keula on sinänsä ok, samoin kylkien muotoilu, mutta yleinen pappamaisuus ja raskas korealais-tyylinen perä pilaavat kokonaisuuden.
Jos kuva on aito, toivottavasti ei ole.
andertz:
Eiköhän nuo kuvat aitoja ole. www.mercedes-benz.de -sivujen ylläpito sössi nuo kuvat vahingossa hetkeksi julkisuuteen ja sieltähän ne siepattiin välittömästi kaikkialle nähtäviksi. Tiedä sitten oliko tuo vaan joku taktinen veto, että saadaan enemmän huomiota jo nyt ja sitten selitellään, että kuvat tuli muka vahingossa julkisuuteen.
http://www.iltasanomat.fi/autot/1624938
Minusta hyvän ja ihan mersumaisen näköinen auto. Paljon piirteitä S:stä ja C:stä aivan kuten arvelinkin aiemmin.
Jos ennakkotiedot pitävät paikkansa, niin tulee olemaan myös kilpailukykyinen. Farmari tulee myöhemmin, mutta on varsinkin kylkilinjaltaan vetävämmän näköinen kuin sedan -aivan kuten C-sarjassakin. Ainoa tilava farmari luokassaan ilmeisesti tämä uusikin E. Nythän A6 ja 5-sarja on enemmän elämäntapafarkkuja kuin mitään varsinaisia farmareita.
Uudet 200, 220 ja 250 CDI koneet tulossa keulalle.
Jos vanhat malliversiot pitävät paikkansa, niin classic lienee aika pappamainen sisältä, muut versiot ihan ok. Tarjolla myös oikeasti kestäviä materiaaleja ja joitakin ammattikäyttöön suunnattuja varusteita toisin kuin moniin muihin autoihin...Mielenkiintoista nähdä onko kuten C-sarjassa myös mallikohtaiset ulkonäöt? Varmasti tulossa on myös jokin sport-versio tai -paketti.
Jos takavalojen sukulaisuutta etsii, niin ei tuollaisia ensin Hyundaissa ollut, Nissan Maximassa oli tuon tapaiset jo lähes 10 v sitten. Ei noissa ulkonäöllisesti vikaa ole, ja montako miljoonaa erilaista takavaloa sitä sitten pitäisi olla?
Onhan tuon sisätilojakin jo vakoiltu. Aika hyvin näkyy jo noista kuvista miltä sisätilat näyttää:
http://www.worldcarfans.com/9081030.005/mini1/mercedes-e-class-sedan-spied-with-interior-shot
http://www.worldcarfans.com/9081030.005/mini2/mercedes-e-class-sedan-spied-with-interior-shot
Jaaha, mitähän tuosta sanoisi. Keulassa jotenkin kiinalainen virne, kylkilinja hieno paitsi takarenkaan kohdalta, perä tusina tavaraa. Joten hiukan on pettynyt olo, mutta ehkä aika tekee tehtävänsä...
Sisustassa näyttää jatkuvan sama massiivisempi/kulmikkaampi/modernimpi linja mitä on nähty jo muissa uusimmissa malleissa. Mutta missä on vaihdekeppi... Onko tosi, että se olisi siirretty kaikissa malleissa esim. ohjauspylvääseen, johon on ilmestynyt uusi viiksi? Onko tietoa? Vai onko tämä vain kuusipaikkainen taksi versio, jollaisia oli ainakin 123:sta aikanaan...Niissähän oli kans vaihdekeppi ohjauspylväässä..
Hyvä että rengeille löytyy hyviä autoja, kiva istua takapenkillä?
Andrea:
No keskeneräisestä disainista en tiedä, muttei sitä aina kovin onnistuneenakaan voi pitää. Esimerkkeinä vaikkapa se japsisportin näköinen c-sarjan sportcoupe ja B-sarja, joka on kyllä niin susiruma kottero ettei mitään rajaa...en tiedä myydäänkö sitä B:tä kovinkaan paljoa, uusia ei ainakaan itä-suomessa ole viime vuosina juuri näkynyt.
UUden mallin teknisiä tietoja on saatavilla ja ekomeininki jatkuu, kulutukset putoavat jopa 23%.
http://www.automotorsport.se/news/16512/nya-e-klass-blir-23-procent-snålare/
Putput:
Ai nyt se paljon puhuttu etuveto(-rakenne) vaikuttaa jo mittasuhteisiinkin?
Noh, joka tapauksessa kylkilinja takaosastaan tosiaan todella raskaan oloinen ja tuon yhden kaaren olisi voinut jättää piirtämättä. Takaa katsottuna tulee tosiaan Sonata-Grandeur -linja mieleen, sillä erotuksella, että mielestäni Sonata on jollain tavalla "strukturoidumman" ja jäntevämmän näköinen.
Summa summarum imo. etupäässä mentiin eteenpäin, takapäässä otettiin pakkia W211:a verrattuna.
Kyllä se vetotapa vaikuttaa myös korin mittasuhteisiin ja usein nimenomaan negatiivisesti, monessa etuveto kikottimessa etupyörät on pakko sijoittaa ihan liian taakse, jolloin pitkästä etuylityksestä tulee jotenkin raskaan näköinen. Eli kyllä se klassinen takaveto voittaa etuvedon tässäkin asiassa.
Mitä tulee tuodon uuteen MB:n E sarjaan, niin kyllä mun mielestä edellinen on sekä ulkonäöltään- että etenkin sisustukseltaan enemmän mieleinen. Tosiaan tuohon uuteen versioon on tehty aivan liikaa erilaisia taitteita ja muita kikkoja, jotka tekevät muodosta liian sekavan. Perä näyttää jotenkin liian massiiviselta ja liikaa ylimuotoilulta.
lauravee:
Citikka C6 tämän teorian vahvistaa ja uusi A4 taasen kumoaa (olkoonkin että toteutustapa eri).
Tosin tuossakin parivaljakossa oma mielipiteeni korin yleimuodosta menee ristiin sanomasi kanssa.
Mielipteet on vähän niin kuin ne yhdet, jokaisella on sellainen.
Rumahan tuo uusi Mersu on. Nykyinen on hienompi. Ihmeellistä kirveellä veistettyä tuo design Mesellä nykyjään.
lauravee:
Takavetokiikuttimessa pakko kiinnittää etupyörät puskuriin jotta saisi hieman painoa myös vetävien pyörien päälle?
Näinhän tuo on. Etuvetoinen auto on ok korkeintaan pikkuautoissa. Sanoohan tuon nyt jo järkikin, ohjaavia ja vetäviä pyöriä ei tule yhdistää, muuten mennään sananmukaisesti metsään. Eli jos etuveto ja vetävät luistaa niin samalla menee myös ohjaus. Takavetoinen nykyisillä painonjakaumilla ja elektroniikalla on ehdottomasti paras vaihtoehto.
Totta myös, että kun se uusi Eemeli ilmestyy kaduille, niin päät kääntyy ja katseita riittää, todennäköisesti enemmän kuin millään muulla merkillä. No ok kun uusi BMW 5 tulee sitten syksyllä, niin se saa samat efektit aikaan..
Nykyaikaisilla painojakaumilla? Mitä ne ovat? Ainakin mersulla monet mallit ovat aivan yhtä keulapainoisia kuin etuvetoisetkin.
simppa:
-tarkoittaa varmaankin nykyisiä 50-50 tai hyvin lähellä sitä olevia jakaumia, verrattuna aiempien aikojen takavetoihin jotka saattoivat olla selvästi ''kevytperäisiä''.
Ainakin mersulla monet mallit ovat aivan yhtä keulapainoisia kuin etuvetoisetkin
-ai on vai? Uusi C-mercedes on tietääkseni 50-50.
Jos joku mersu nyt olisikin pari-kolme prosenttia etupainoinen, on se silti monta prosenttia ''parempi'', kuin tyypillinen 57-43.
Mitkä sitten on etuvetoja joissa ollaan lähellä fifti-fiftiä, ja paljon on lukemat?
Sitäpaitsi, etuvetoisessa autossa lienee tarkoituskin olla etupainoa, jotta ennestäänkin surkea pito ei olisi ihan toivoton painon ollessa muualla kuin vetävien etupyörien päällä? jos etuvetoinen jostain syystä olisi ehdottoman tavoiteltua saada 50-50:si, luulisi siihen olevan konstit. Sitä ei kuitenkaan nähdä ilmeisesti tarpeelliseksi.
Aika ladattua tekstiä MersuOnMersulta Sieltähän se toki taitaa tärkein valintaperuste löytyä ihan suomeksi: "Kun uudella E:llä karauttaa kylille, niin katseet kääntyvät."
Katseet toki varmasti, itsekin aina katsastan uusia malleja kun tulee kadulla vastaan, päiden kääntämiseen on sitten ihan omat laitteensa.
Ainakin CLC on 60/40 painojakaumalla. Eipä uusikaan C sitäpaitsi ole 50/50 painojakaumalla, vaikka kuinka väittäisit:
http://autos.yahoo.com/mercedes_benz_c_class_c350_sport_sedan-specs/?p=all
Sitäpaitsi ei se painojakauma tai vetotapa kaikkea kerro. Onhan esimerkiksi Audi TT mainio ajaa, vaikka on reippaasti keulapainoinen ja vielä etuvetoinen. Sportauton testissä 2.0T (200hv) oli Z4 2.5si:tä (220 hv) nopeampi. Fifth Gearinkin testissä TT taisi olla hieman nopeampi, joskaan se ei ollut yhtä perustavanlaatuinen kuin tuo Sport Auton iso testi. Noin ylipäänsä TT:n ajettavuutta kehuvat melkeinpä kaikki lehdet.
simppa:
Tässä esimakua uudesta E-farkusta, mielestäni muotoilu lupaa hyvää:
http://www.teknikensvarld.se/bilspionen/nyheter/081224-e-klass-kombi-w212/index.xml