MYÖS UUSI VOLVO V70 JUMBO AMS:n TESTEISSÄ !!!

294 kommenttia
1246710
  • Lainaus:
    12.06.2007 klo 23:34 AkiK kirjoitti


    Laitapa pöytään se perheauto, joka on S80 Volvoa tai 5-sarjaa hiljaisempi.

    En ole missään väittänyt, että olisivat hiljaisempia. Sanoin että ero on vähäinen ja parhaat yltävät jotakuinkin Volvo-tasolle. Laitapa pöytään yksikin Volvo-luokan auto, joka on hiljaisempi kuin BMW- tai Lexus-luokan autot.

    On se vaan kumma, että se hyvän raja menee sinulla juuri tuossa Volvossa, vaikka se häviää ihan saman verran Bemarille ja Lexukselle kuin Avensis, ranskalaiset tai ehkä uusi Mondeokin häviävät Volvolle. Eli suht vähän. Ilmeisesti arvosteluskaalasi kuitenkin muuttuu tuossa Volvon kohdalla, koska siitä alaspäin erot ovat ratkaisevia mutta siitä lisärahalla saatavat lisäominaisuudet eivät ole.



    Volvo on hiljaisempi kuin Audi ja tasan varmasti ainakin yhtä hiljainen kuin mersu. Viitonen saattaa olla hieman hiljaisempi, joskin farkkukorisena se on hieman Volvoa äänekkäämpi. Lexus voi hyvinkin olla hiljaisempi, paha sanoa kun en ole pahemmin sellaisella ajellut. On se kumma, kun sinulle on tähän testikin paukutettu, jossa Volvo oli Lexuksen jälkeen toiseksi hiljaisin ja bemaria hieman hiljaisempi. C6:sta olen myös saanut sen käsityksen, että aika hiljaisesta pelistä on kysymys.

    Niin ne autot. Ilmeisesti A6 mielestäsi Lexus-luokkaa. Volvo on Audia hiljaisempi. Volvo on lisäksi aivan tasoissa mersun kanssa ellei edellä.

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Maantielaivan+%C3%A4rjy+bensakone/HL20070331SI1AL034fe
    --> niin hiljaiseksi sanotaan, että rupeaa nukuttamaan.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?ID=1279484
    --> hiljaiseksi tässäkin sanotaan.

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=1079&description=Volvo%20S80
    "The well-finished cabin is a brilliant place to spend some serious time, the ride quality is compliant and high-speed cruising is impressively quiet."

    http://www.windingroad.com/reviews-page/2007-volvo-s80/

    Ahaa, rellu teki pelkästään Chiracille ja sen kavereille auton? Rellu on kuule yritys, ja yrityksen tavoite on tuottaa voittoa. Mutta et sinä itsekään tuohon usko. C6:kin lienee suunniteltu pelkästään Chiracille?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 13.06.2007 klo 21:16]
      
  • jep jep... jutut menee jälleen tuonne kateus-pöyhkeily ja ''uskontona-raha'' osiolle...

    tervetuloa kerhoon, simppa, A-utoilija ja muut persaukiset jotka olette leimautuneet persaukisiksi tai nousukkaiksi ym. autovalintanne takia :sunglasses: tämä on erittäin valitettava ilmiö. tiedän sen itse hyvin koska minut on jo aikaa sitten julistettu pa:ksi koska pidän monista japseista.

    mutta kaikenlaiset kateelliseksi tai p-a:ksi vihjaajat paljastavat vain oman lapsellisuutensa ja yksinkertaisuutensa, sillä jokainen vähänkin sivistynyt ja omilla aivoillaan maailmaa miettivä tietää että auton ei tarvitse aina julistaa omistajansa lompakon paksuutta. sitä rahaa voi laittaa menemään moneen muuhunkin juttuun kun johonkin öky-premiumiin.

    jos taas rahaa on niin paljon että voi valita autonkin hinnasta välittämättä, ja heitellä viissatasia joka suuntaan, on varmasti parempaakin tekemistä kun vängätä täällä '' tavallisten tallaajien kanssa''. toisinsanoen kaikki tämänkin palstan ''kroisoksen roolia vetävät'' ovat minun silmissä jääneet kiinni jo ajat sitten! :innocent:

      

  • Mielestäni tuo testi on vaan todella kummallinen. IS on vanhaa C:tä mielestäni reilusti parempi auto. Kumma, että se muka saksalaisten mielestä on melko reilusti huonompi sekä bemaria että mersua.

    Lisää varsin erikoisia ja "tasaväkisiä" testejä:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_502838_14009.hbs?ext_site_number=2
    --> saksalaiset "yllättäen" selvästi edellä muun maan merkkejä...

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_500454_14009.hbs?ext_site_number=2

    Noitahan löytyy miljoona lisää jos haluat. AMS:n testeissä on lähes poikkeuksetta saksalainen auto kärjessä, jos sellainen testiin on osallistunut. Mutta tokihan mielestäsi saksalaiset autot ovat niin ylivoimaisia?

    Vertailutesteistä reippaasti yli puoletkin puoletkin tuntuisi olevan tyyppiä saksalainen auto vs. toinen saksalainen auto. Tämä kertoo mielestäni jo jotakin... Tokihan se sinun mielestäsi on täysin luonnollista, että muut kuin saksalaiset vaihtoehdot sivuutetaan täysin todella useissa vertailutesteissä?

    AkiK:

    sanoit, että Lexus IS on eri tason auto kuin S60. Näkemyksiä on näköjään monia:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_116132_14009.hbs?ext_site_number=2


    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_97595_14009.hbs?ext_site_number=2
    -->Aston ei ilmeisesti ole oikea urheiluauto, kun se AMS:n mukaan häviää reilusti 911 Carrera S:lle. Lieneeköhän tuo edes premiumia?

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_82952_14009.hbs?ext_site_number=2
    --> mitä tähänkin sanoisi?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 13.06.2007 klo 21:42]
      
  • Lainaus:
    13.06.2007 klo 21:24 petos kirjoitti
    jep jep... jutut menee jälleen tuonne kateus-pöyhkeily ja ''uskontona-raha'' osiolle...

    tervetuloa kerhoon, simppa, A-utoilija ja muut persaukiset jotka olette leimautuneet persaukisiksi tai nousukkaiksi ym. autovalintanne takia :sunglasses: tämä on erittäin valitettava ilmiö. tiedän sen itse hyvin koska minut on jo aikaa sitten julistettu pa:ksi koska pidän monista japseista.

    mutta kaikenlaiset kateelliseksi tai p-a:ksi vihjaajat paljastavat vain oman lapsellisuutensa ja yksinkertaisuutensa, sillä jokainen vähänkin sivistynyt ja omilla aivoillaan maailmaa miettivä tietää että auton ei tarvitse aina julistaa omistajansa lompakon paksuutta. sitä rahaa voi laittaa menemään moneen muuhunkin juttuun kun johonkin öky-premiumiin.

    jos taas rahaa on niin paljon että voi valita autonkin hinnasta välittämättä, ja heitellä viissatasia joka suuntaan, on varmasti parempaakin tekemistä kun vängätä täällä '' tavallisten tallaajien kanssa''. toisinsanoen kaikki tämänkin palstan ''kroisoksen roolia vetävät'' ovat minun silmissä jääneet kiinni jo ajat sitten! :innocent:


    Niinpä. Monet erittäin varakkaat suomalaisetkin ajavat verratain tavallisilla autoilla. Ei se auto lompakon paksuutta kerro...

    No onpahan eräällä sheikillä tuolla Kuwaitissa kuulemma ainoana autona halpa pikkuauto. Kaveri voisi pyyhkiä #&%£$!* 500€ seteleillä, eikä edes huomaisi asiaa henkilökohtaisessa taloudenpidossaan. Ilmeisesti hänen omaisuutensa ei kuitenkaan ole mitään verratuna bemarikuskeihin...

      
  • Lainaus:
    13.06.2007 klo 16:27 A-utoilija kirjoitti
    Tuli vahingossa väärään paikkaan tekstiä, joten poistettu



    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 13.06.2007 klo 22:26]
      
  • [

    Lainaus:
    13.06.2007 klo 21:24 petos kirjoitti


    jos taas rahaa on niin paljon että voi valita autonkin hinnasta välittämättä, ja heitellä viissatasia joka suuntaan, on varmasti parempaakin tekemistä kun vängätä täällä '' tavallisten tallaajien kanssa''. toisinsanoen kaikki tämänkin palstan ''kroisoksen roolia vetävät'' ovat minun silmissä jääneet kiinni jo ajat sitten!


    Niin, uskoisin että monella suomalaisella on tänäpäivänä varaa valita kulkineensa ajattelettamatta niinkään hintaa. Eli mikä on se nk. "tavallinen tallaaja" nykyään. Itse ostan kulkineeni aina käteisellä, vekselivetoinen on järjetön valinta. Kyllä suomalaisten elintaso on reippaasti noussut viime vuosina. Kyllä noin 50- 80000 euron auto on melko tavallinen katukuvassa. En viitsi Volvosta mielipidettäni kertoa, saattaisi mielipaha lisääntyä.
    Toisin sanoen Volvo ei herätä mitään intohimoja edes koeajoon. Sen nk. "statusarvo" premimerkkeihin ei riitä.




    [MMS muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 00:24]
      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 00:00 MMS kirjoitti
    monella suomalaisella on varaa valita kulkineensa ajattelettamatta hintaa.

    Sen nk. "statusarvo" premimerkkeihin ei riitä

    Montakohan tuo "moni suomalainen" mahtaneekaan olla (firmat erikseen)
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=myyntitilastot&article=136780&page=3

    Statusarvo... hauska valintaperuste (itse autostahan se ei kerro mitään)

      
  • [quote title="13.06.2007 klo 20:47 Simppa- kirjoitti"]

    Volvo on hiljaisempi kuin Audi ja tasan varmasti ainakin yhtä hiljainen kuin mersu.

    Niin, entä sitten? Se ero, mikä on Volvon ja luokan kärjen välissä on pieni, mutta niin on se ero siitä alaspäinkn. Turha tästä on enempää jankata. Sinulle juuri se Volvo on mittapuu jonka alapuolella on täysin surkeita ja vertailukelvottomia autoja, minä en aseta Volvoa mihinkään erillisjalustalle suhteessa halvempiin tai kalliimpiin autoihin.

    Jos nyt ajatellaan että perheluokan autoista hiljaisimmat ovat 1 db ja äänekkäämmätkin noin 3 dB äänekkäämpiä kuin Volvosi, tulee tuon sinulle tärkeän desibelin hinnaksi aika paljon rahaa / desibeli. Jos laitat Volvoosi lisää rahaa samassa suhteessa, saat kyllä samassa suhteessa hiljaisemman laitteenkin esim. isommasta Lexuksesta.

    Toisaalta yllättävän halvallakin saa kohtuullisen hiljaisia autoja, esim. ranskalaisista ja vaikkapa Avensiksesta. Itse asiassa Meganen ja edellisen V70:n ero Tuulilasin "suosikkien äänitaso" mittauksessa oli desibeleissä hyvin vähäinen, vaikka Volvon hinta oli 2,5 x Meganen hinta. Avensis oli muuten tuon testin hiljaisin auto, eikä meluisaksi haukuttu Mondeokaan hävinnyt Volvolle todellisuudessa paljon mitään.

    Ahaa, rellu teki pelkästään Chiracille ja sen kavereille auton? Rellu on kuule yritys, ja yrityksen tavoite on tuottaa voittoa

    Rellu on Ranskalainen valtionyritys. Voittoa sekin toki yrittää tuottaa.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 01:24 Mannni kirjoitti



    Montakohan tuo "moni suomalainen" mahtaneekaan olla (firmat erikseen)


    Statusarvo... hauska valintaperuste (itse autostahan se ei kerro mitään)


    Niin, miksiköhän autosta maksetaan noin 3-40000 euroa, kun saisi parillakympillä yhtähyvin toimivan kulkineen? Toisinsanoen korvien välissä oleva fiilis ratkaisee. Voi vaan todeta, että merkin "arvostus" (statusarvo) on monelle kuitenkin tärkeää.. Kyllä kuitenkin katukuvassa näkyy melko paljon nk kalliimpia kulkineita, eli kyllä se jostain kertoo.

      


  • Niin, miksiköhän autosta maksetaan noin 3-40000 euroa, kun saisi parillakympillä yhtähyvin toimivan kulkineen? Toisinsanoen korvien välissä oleva fiilis ratkaisee. Voi vaan todeta, että merkin "arvostus" (statusarvo) on monelle kuitenkin tärkeää.. Kyllä kuitenkin katukuvassa näkyy melko paljon nk kalliimpia kulkineita, eli kyllä se jostain kertoo.


    Nyt kyllä täytyy olla TÄYSIN samaa mieltä. Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta (esim autot tiettyyn työkäyttöön, erityistarpeet) nykyautojen hintaa on todella vaikea perustella järkisyillä. Miten voi perustella auton hinnan vaikkapa 50k? Itse ajan tämän hintaluokan autolla ja kyllähän se tunnepuolelle menee, ei tässä mitään järkeä ole :ashamed: Samantasoisen auton saa paljon halvemmalla.

    Subjektiivisista asioista voi vängätä vaikka vuoden, mutta ihmiset näkevät asiat eri tavalla.

    Olisi vain hyvä erottaa tämä feel versus fact ajattelu. Jos volvossa on jonkin mielestä parempi sisätilan ergonomia kuin BMW'ssä ja joka huokuu ihan mitä vain designia, yhdistettynä (minusta ja todennäköisesti Volvomiesten mielestä) volvon ylemmän luokan imagoon, niin kyllä siitä helposti kiksit saa. Testeillä voi pyyhkiä ryppyreikää jos ja kun oma fiilis ja halu maksaa tuotteesta x EUR ratkaisee. Tietty, osa fiilistä on mitä muut ajattelevat..... Imago, ostovoima ja tarve näyttää prestigeä ratkaisee.

    Aika monella.
      
  • Lainaus:
    13.06.2007 klo 16:27 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    13.06.2007 klo 12:31 individual kirjoitti

    Tietysti makuasioita, mutta mielestäni tuo jousitus taas on 5-sarjan vahvimpia valtteja kilpailijoitaan vastaan. Moni kilpailija on jossain muussa parempi, mutta tuo on kyllä mielestäni 5-sarjan parasta aluetta. Tuota on myös esim TM ja TL tuonut erittäin vahvasti esille esim laajassa vertailussaan, samoin kuin alla oleva Hesarin juttu:

    "BMW:n 5-sarjan jousitusmukavuus on edelleen isojen autojen huippua. BMW:n 5-sarjan autolla on ilo ajaa. Jousitus on huippuluokkaa, ja ajomukavuudessa BMW lyö kaikki kilpailijansa. Mitä huonompi tie, sitä enemmän BMW erottuu edukseen. Jousitus toimii niin sulavasti, että soratiekin tuntuu melkein asfaltilta."

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Hienostunutta+voimaa+kohtuukulutuksella/HL20060902SI1AL0216n

    Hesarin Timo Turkula vielä tuntuu kammoksuvan matalaprofiilirenkaita ja suurempia vanteita, joten siinä mielessä AkiK:n ja tuon toimittajan maku on aika lähellä? Tietysti tuokin juttu on vain yhden autotoimittajan mielipide.



    Näkyy kelpaavan Bemari-kuskeille Hesarista otetut linkit, silloin kun Bemarista kirjoitetaan jotain hyvää. Aiemminhan nuo Hesarin jututkin on leimattu täällä roskaksi fanaattisimman Bemari-kuskin toimesta.
    Kukaanhan ei täällä itse asiassa ole Bemaria haukkunutkaan, vaan se arvosteltava yritetään aina löytää Volvosta.

    Tuolla on vastaava koeajo Volvosta ja sielläkin S80:stä käytetään mainintaa "edustusluokan sedan". Myös Volvoa kehutaan tuolla aika monessa kohtaa, mm. loistavasta saksalaisia paremmasta suuntavakavuudesta, huippuluokan matkustusmukavuudesta ja kiinteästä laatuauton tunnosta jne. Molemmat autot on myös pisteytetty ja Bemari voitti pisteytyksen hyvin täpärästi, mutta vain Bemarin pisteet näkyy linkissä ja Volvon pisteet on nähtävissä vain lehtileikkeessä ja en niitä nyt ulkoa muista. Onko tuo Hesarin koeajo nyt sitten roskaa, kun se noin Volvoakin kehuu?

    Kuten huomataan hyvin tasaväkisiä ovat Hesarin arvostelun mukaan ja BMW repi tuon 0,3 pisteen kaulan etupäässä kulutuksen avulla.

    Itse muuten luin tuon Hesarin koeajon juuri ennen kaupantekoa ja olihan se pienenä lisävahvistuksena sille, että Volvo kannattaa ostaa.

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Pitkien+matkojen+menij%C3%A4/HL20061111SI1AL02kct



    Niin, tuo oli lähinnä vain vastaus AkiK:lle, mutta näköjään sai lisää liekkejä aikaan sinulle.

    Sanoin tuossa monta kertaa, että nuo on makuasioita ja että tuokin on vain yhden ihmisen mielipide. Olisin liittänyt TM:n tai Tuulilasin vertailutestin tähän, mutta niihin ei saa linkkejä. Vaikka arvostankin Turkulan ammattitaitoa parhaaksi ns. normaalien lehtien autotoimittajista, pyrin aina viittaaamaan pelkkiin vertailuihin, se on reilumpaa, kuin yhden ihmisen oma mielipide. Hesarin koeajoja en ole koskaan kuitenkaan haukkunut roskaksi, ne ovat parempia, kuin monen autolehden pintaraapaisut.

    Korostan siis taas, pidän Volvo S80:ää hyvänä autona, minusta se on Passat/Mondeo luokkaa parempi ja kalliimpi, mutta A6/5-sarja/E-sarja hieman heikompi, mutta samantehoisena ja varusteisena myös halvempi. Ja se miksi näin MIELESTÄNI on, niin sen olen kertonut monet kerrat ja sitä tuntuu vertailutkin kertovan. Lisäksi sen mukana ei tule sama brändi/imago kuin mitä tarjoaa A, B, J, L ja M, mutta se on joko hyvä tai huono asia, riippuu omista arvostuksista. Kuitenkin yllä mainituissa siitä joutuu maksamaan enemmän kuin V:ssä. Tämähän sinun kannattaa kääntää eduksesi, jos tuolla paremmalla brändillä ja imagolla ei tee mitään, miksi maksaa siis siitä turhaan?

    Enkä ole tarkoittanut, että tuolla olisi oman varallisuuden kanssa hirveästi tekemistä, tosin jos ajat vaikka yli 200 tuhannen autolla, yleensä et leipääsi sossun jonosta hae. Siitä vain maksetaan ekstraa, että ihmiset tietää, että sinulla on kallis tavara. Jos sulla on kallis kello ranteessa, ei se näytä välttämättä aikaa yhtään paremmin kuin halpa digikello, voi olla päinvastoin, mutta ihmiset tietää kellon olleen kallis. Aika monelle tuokin vain on lisäarvo, vaikkei sitä ehkä haluta myöntää. Kuitenkin A,B,J,L ja M tarjoaa lisäarvoa tuolle rahalle, toisin kuin vaikka Rolexi verrattuna johonkin halvempaan laatukelloon.

    ps. Olen muuten nykyään yhdistetty Bmw ja Chrysler kuski, muttei minulla ole siltikään mitään pakkoa nostaa 300C:tä maailman parhaaksi autoksi tai hehkuttaa sitä maasta taivaaseen ja etsiä mitä ihmeellisimpiä tuloksia sen puolesta. Lisäksi sekään ei ole edustusauto, eikä sitä tarvitse oman itsetunnon nostatukseksi sinne väkisin nostaa.


    [individual muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 11:38]
      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 09:39 AkiK kirjoitti
    [quote title="13.06.2007 klo 20:47 Simppa- kirjoitti"]

    Volvo on hiljaisempi kuin Audi ja tasan varmasti ainakin yhtä hiljainen kuin mersu.

    Niin, entä sitten? Se ero, mikä on Volvon ja luokan kärjen välissä on pieni, mutta niin on se ero siitä alaspäinkn. Turha tästä on enempää jankata. Sinulle juuri se Volvo on mittapuu jonka alapuolella on täysin surkeita ja vertailukelvottomia autoja, minä en aseta Volvoa mihinkään erillisjalustalle suhteessa halvempiin tai kalliimpiin autoihin.

    Jos nyt ajatellaan että perheluokan autoista hiljaisimmat ovat 1 db ja äänekkäämmätkin noin 3 dB äänekkäämpiä kuin Volvosi, tulee tuon sinulle tärkeän desibelin hinnaksi aika paljon rahaa / desibeli. Jos laitat Volvoosi lisää rahaa samassa suhteessa, saat kyllä samassa suhteessa hiljaisemman laitteenkin esim. isommasta Lexuksesta.

    Toisaalta yllättävän halvallakin saa kohtuullisen hiljaisia autoja, esim. ranskalaisista ja vaikkapa Avensiksesta. Itse asiassa Meganen ja edellisen V70:n ero Tuulilasin "suosikkien äänitaso" mittauksessa oli desibeleissä hyvin vähäinen, vaikka Volvon hinta oli 2,5 x Meganen hinta. Avensis oli muuten tuon testin hiljaisin auto, eikä meluisaksi haukuttu Mondeokaan hävinnyt Volvolle todellisuudessa paljon mitään.



    Täällä puhutaan nyt kovasti noista desibeleistä, vaikka eihän ne kerro koko totuutta auton melusta. Volvosta alaspäin autojen melussa on sekä pieniä että suuria eroja ja mistä olet tuon 3 dB arvon keksinyt, että se olisi suurin ero Volvosta äänekkäämpiin autoihin? Ikäloppu V70 Classic kannattaa muutenkin unohtaa puhuttaessa hiljaisista autoista, kuten yleensäkin kaikki farmarit. Automalleista 4-ovinen on yleensä selvästi hiljaisempi ja Volvon malleissahan on ollut eroa V70 ja S80-mallin välillä tähän asti eli V70 ei suinkaan ole ollut S80-mallin farmari, vaan enemmänkin se on pohjautunut S60-malliin. Uusi V70 on sitten jo vähän eri asia, mutta edelleenkään sen akseliväli ei ole yhtä pitkä kuin S80:n ja se ei ole täysin S80:n farmarimalli. Myöskään V70-mallin äänieristykseen ei ole paneuduttu alkuunkaan samalla tavoin mitä S80:n, en tiedä sitten uudesta V70:stä.

    Perheautothan myös hiljenee koko ajan tai ainakin mainostavat hiljeneväntä, kunnes totuus paljastuu joskus yllätyksenä valmistajallekin ja joskus uusi malli onkin selvästi edellistä meluisampi. Edellisen mallin Avensis oli aika hiljainen auto, mutta uudessa mallissa mentiin aluksi reilusti takapakkia, kun Toyota keksi laittaa uutta kevyttä äänieristysmateriaalia uuteen malliin, joka osoittautui toimimattomaksi karkeiden teiden rengasmelua vastaan. Asiastahan nousi Ruotsissa sen verran iso kohu, että siellä alettiin asentaa Avensiksiin ilmaiseksi ns. äänieristyspakettia, jossa paikkailtiin tehtaan kömmähdystä. Tuo äänieristyspaketti tuli sitten kaikkiin Avensiksiin hiljalleen ja nyt se alkaa ilmeiseti olla taas samalla tasolla mitä aiempi mallikin.

    Mazda6:n tapauksessa taas kun kysyttiin Mazdan johtajalta miksi sen rengasmelu on niin suurta karkealla tiellä, niin tuli vastaus, että Pohjoismaihin pitäisi valmistaa kokonaan eri autot ja tehdas ei voi siihen lähteä ja isoilla markkina-alueilla Mazdan melu ei ole ongelma. Perheautoihin ei siis kannata investoida liikaa meluntorjuntaan ja ne ovat sen suhteen kompromisseja isoille markkina-alueille, joissa ei ole karkeita teitä. Autojen meluisuus paljastuu ikävä kyllä juuri täällä meidän teillä ja osittain myös nykyisen yhä matalaprofiilisemman ja suuremman nopeusluokan rengasmuodin takia.

    On noissa keskitasoisesti äänieristetyissä perheautoissa verrattuna Volvo S80 vaan aika selvä ero eli mene ja koeaja vaikka Accord ja S80 peräkkäin, niin huomaat asian. Uudesta Passatistakin on ollut monissa yhteyksissä kommenttia, että vanha malli oli äänettömämpi rengasmelun suhteen ja mm. UltimateVW-palstalla moni kommentoi Audi A6:n ja Passatin melun eroa selväksi. Hiljaisia perheautoja ovat Vectra, C5 ja Laguna ja itse pidän 4-ovista Vectraa jo mukavan hiljaisena autona, valitettavasti sen muotoilu ja matkustamon muovisuus eivät minua miellytä. Uusi Mondeo on vielä arvoitus, mutta sen on kommentoitu olevan luokan kärjen tasolla eli silloin suunnilleen noiden veroinen. S80 tasoon en usko uuden Mondeon yltävän 4-ovisena, mutta uuden V70:n ja farmari-Mondeon erosta on vaikea sanoa, veikkaan että Volvo on jonkin verran vielä hiljaisempi.

      
  • Lainaus:
    13.06.2007 klo 21:31 Simppa- kirjoitti

    Mielestäni tuo testi on vaan todella kummallinen. IS on vanhaa C:tä mielestäni reilusti parempi auto. Kumma, että se muka saksalaisten mielestä on melko reilusti huonompi sekä bemaria että mersua.

    Lisää varsin erikoisia ja "tasaväkisiä" testejä:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_502838_14009.hbs?ext_site_number=2
    --> saksalaiset "yllättäen" selvästi edellä muun maan merkkejä...

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_500454_14009.hbs?ext_site_number=2

    Noitahan löytyy miljoona lisää jos haluat. AMS:n testeissä on lähes poikkeuksetta saksalainen auto kärjessä, jos sellainen testiin on osallistunut. Mutta tokihan mielestäsi saksalaiset autot ovat niin ylivoimaisia?

    Vertailutesteistä reippaasti yli puoletkin puoletkin tuntuisi olevan tyyppiä saksalainen auto vs. toinen saksalainen auto. Tämä kertoo mielestäni jo jotakin... Tokihan se sinun mielestäsi on täysin luonnollista, että muut kuin saksalaiset vaihtoehdot sivuutetaan täysin todella useissa vertailutesteissä?

    AkiK:

    sanoit, että Lexus IS on eri tason auto kuin S60. Näkemyksiä on näköjään monia:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_116132_14009.hbs?ext_site_number=2


    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_97595_14009.hbs?ext_site_number=2
    -->Aston ei ilmeisesti ole oikea urheiluauto, kun se AMS:n mukaan häviää reilusti 911 Carrera S:lle. Lieneeköhän tuo edes premiumia?

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_82952_14009.hbs?ext_site_number=2
    --> mitä tähänkin sanoisi?



    Yritä nyt please simppa ymmärtää, että vertailun lopputulos ei voi aina olla sama kuin minun tai sinun henkilökohtainen mielipide. Jos vertailun loputulos on sinun makusi mukainen, olet niihin ensimmäisenä viittaamassa ja hehkuttamassa, jos taas ei, vertailussa on aina vika ja ruotsalaisetkin vetävät saksaan päin ja vaikka mitä salaliittoteorioita vielä. AMS on yksi asiantuntevimmista lehdistä mielestäni maailmassa ja sen tulokset ovat hyvin verrannollisia muun maalaisiin lehtiin.

    Otetaan nyt tulokset:

    1. Vanha C verrattuna muut. AMS ottaa aina myös kustannukset ja hinnat huomioon ja sen perusteella voittaja ratkeaa. Noista siis pystyy katsomaan voittajan auton ominaisuuksien perusteella ja kokonaiskisan voittajan (nämä tiedot ainoastaan lehdessä, joiden tuloksiin olisi parempi viitata, enemmän suomalaisille kertoo, mikä on ollut ominaisuuksiltaan paras). Vanhaa C:tä myytiin uusitulla moottorilla ja hyvillä varusteillä, joten ei tuossa mitään mullistavaa ole. Lisäksi mielestäni vanha C oli hyvä auto, vaikka itsekkin laittaisin tuon järjestyksen eri päin, mutta mielestäni IS on aika tasaveroinen vanhan C:n kanssa. Mutta kuten sanottu, ei vertailuja voi vain tehdä omien mieltymyksien pohjalle.

    2. S60 voittajana IS:n suhteen. Noh itse laittaisin nuo järjestykseen: IS, S60 ja X-type, mutta ei tässäkään kysytä omaa mielipidettäni. S60 on menestynyt aina hyvin AMS:n testeissä ja vaikka se ei ole sama kuin oma mielipiteeni, en ole lähtenyt kehittämään tähän mitään salaliittoteoriaa. S60 esim voitti A4:n ja 3-sarjan kokonaistuloksissa edullisen hintansa takia, mutta autojen ominaisuuksissa A4 ja 3-sarja olivat paremmat. Voittaja on kuitenkin voittaja, mihin suuntaan tässä nyt sitten vedettiin? Venäjän kautta Puolaan, vai?

    3. Passat on mielestäni paras auto tuossa luokassa ehkä uuden Mondeon ohella, tuokin tulos on ihan linjassa esim suomalaisiin vertailuihin. Sama juttu pienemmän luokan vertailun kanssa, jos vertaat lopputulosta esim TM:n vastaavaan vertailuun, se on hyvin samanlainen.

    4. Vaikka nyt Volvo miehenä rakastat Astonia, kun siinä on Volvon ihanat peilit ja Volvon ruma avaimenperä yhdistettynä Ford Ka:n virta-avaimeen, täytyy minun kertoa pettymykseksesi englantilaisen Top Gearin vertailun lopputulos, jossa oli Aston V8, M6 ja 911 S. He toivat ihan rehellisesti esille, että vaikka he ovat odottaneet Astonia kuin kuuta nousevaa ja vaikka he haluavat sen voittavan, niin se on vain autona sen verran huono verrattuna kilpailijoihin, että se jää ylivoimaiseksi jumboksi. Kova kisa käytiin M6:n ja 911:n välillä, mutta tuon testin voitti 911. Kolmesta testikuljettajasta kaksi valitsi paremmaksi 911:n ja yksi M6:n. He toivat myös esille autojen hyvin erilaisen luonteen. Viittasit aiemmin testiin, jossa oli 911 turbo ja M6. Vaikka tässäkin oma mielipiteeni olisi ollut erilainen, ei se nyt testin vika ole, vaikkei nyt mieleistäni looputulosta tullutkaan. Silti hankkisin 911 turbon paaaljon mieluummin, tuo kun olisi varmasti se "unelma-autoni" ja siihen ei minkään vertailun lopputulos vaikuta pätkän vertaa. Kakkonen olisi Gallardo ihan vain äänien takia..
    :sunglasses:

    [individual muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 11:58]
      
  • Täällä puhutaan nyt kovasti noista desibeleistä, vaikka eihän ne kerro koko totuutta auton melusta.

    Ei kerrokaan. Äänen sävy on eri juttu, mutta hyvin pitkälle myös makuasia. En lähde siitä automaattisesta oletuksestasi, että tuo äänen sävy olisi Volvossa jotenkin erityisen miellyttävä. Jos vertaa Volvon vitoskoneita (diesel, bensa) Bemarin tai MB:n vastaaviin bensa/diesel -kutosiin, niin kyllähän se Volvo aika karulta kuulostaa. Korostan nyt kuitenkin, että ei tuo ero minua häiritse, mutta on se yhtä selvästi olemassa kuitenkin kuin Volvon ja vähän halvempien autojenkin välinen ero. Ja kaikkein mielenkiintoisinta on se, että emoyhtiöstä löytyy hienompiakin koneita Jaguarista, mutta ei Volvon nokalta.

    Volvosta alaspäin autojen melussa on sekä pieniä että suuria eroja ja mistä olet tuon 3 dB arvon keksinyt, että se olisi suurin ero Volvosta äänekkäämpiin autoihin?

    Tuo 1-3 db on aika tyypillinen ero lukemissa, kun katsoo noita testejä. Toki on meluisampiakin (esim Mazda6), mutta niistä ei nyt ollut puhetta. Vectra/Avensis/407/C5 (ehkä uusi Mondeokaan) eivät häviä Volvolle montaa desibeliä.

    Uusi V70 on sitten jo vähän eri asia, mutta edelleenkään sen akseliväli ei ole yhtä pitkä kuin S80:n ja se ei ole täysin S80:n farmarimalli.

    Nuo akselivälithän kertovat mielenkiintoisia asioita, jos niitä vähän vertaillaan.
    BMW5: 2886 mm
    MB E: 2854 mm
    Uusi Mondeo: 2850 mm
    S80: 2835 mm
    Uusi V70: 2816 mm

    V70 on itse asiassa noihin premiumfarmareihin ja jopa Mondeoon verrattuna aika lyhyt akseliväliltään. Yleensä farmarin luulisi olevan pidempi tai samanmittainen kuin sedanin, mutta Volvolla näköjään näin ei ole. Eikä tuo S80:ään mikään kovin suuri akseliväliltään ole.

    Perheautoihin ei siis kannata investoida liikaa meluntorjuntaan ja ne ovat sen suhteen kompromisseja isoille markkina-alueille, joissa ei ole karkeita teitä.

    En vetäisi tästä sitä johtopäätöstä, että kalliimpiakaan kannattaisi tehdä erityisesti pienten markkinoiden ehdoilla.

    On noissa keskitasoisesti äänieristetyissä perheautoissa verrattuna Volvo S80 vaan aika selvä ero eli mene ja koeaja vaikka Accord ja S80 peräkkäin, niin huomaat asian.

    Itselläni on ollut tilaisuus koeajaa Lexus GS, ja voin vakuuttaa, että se on äänimaailmaltaan eri planeetalta kuin S80. Etenee kertakaikkiaan kuin kuiskaus. Enemmän kuin desibeleissä on ero fiiliksessä. Häiritseviä koneen, alustan tai renkaiden ääniä ei vaan ole. Volvosta niitä vielä esim. koneen osalta löytyy. Eroa siis löytyy Volvosta ylöspäinkin ihan niin paljon kuin kukin siitä haluaa meteliä pitää.

    Uuden V70:n ja farmari-Mondeon erosta on vaikea sanoa, veikkaan että Volvo on jonkin verran vielä hiljaisempi.

    Oma veikkaukseni on, että tyypillinen farmari-Mondeo 16” pyörillä on yhtä hiljainen tai hiljaisempi kuin tyypillinen V70 17” tai 18” pyörillä.

    Ihan vaan kuriositeettina: Jaquarin hinnat on suht kilpailukykyiset. Jos minun pitäisi omilla rahoilla nyt valita iso sedan, niin kyllä S-Type 2,7D Business Exclusive tai Executive AT tai 3.0 Executive AT ajaisivat aika äkkiä Volvon ohi. Katsopa niitä hintoja ja vakiovarusteita, niin yllätyt. Ja onhan tuo premium-tyyli ja hienostuneisuus Jaggessa vaan vähän eri tasolla kuin Vollessa, ei siitä mihinkään pääse. Ja onhan se takavetoinenkin, eihän etuveto oikeasti kuulu isoon edustussedaniin.
    :kiss:

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 12:02]
      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 12:02 AkiK kirjoitti
    Jos vertaa Volvon vitoskoneita (diesel, bensa) Bemarin tai MB:n vastaaviin bensa/diesel -kutosiin, niin kyllähän se Volvo aika karulta kuulostaa.


    Kun nyt kerran Volvofanaatikotkin halusivat Hesariin viitata, niin Bemarilta Mb:ltä riittää HS:n mukaan nelipyttinenkin ollakseen huomattavasti sivistyneempi, saati sitten kuusipyttiset.

    Se on kyllä ihme edelleen, ettei loistavaa 2.7D:tä saa Vollen keulille. Kertoisiko sekin vaan siitä, että se on varattu konsernin varsinaisille premium merkeille, jossa koneenkin täytyy olla sivistynyt?

    Olishan konsernilla olemassa sitten ihan oikeakin edustustason tehokas dieselkone, eli 3,6 litrainen kasi, mutta tuota nyt ei varmaan nähdä koskaan Volvon keulilla, vaikka se esim XC90:een sopisi loistavasti.

    [individual muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 12:29]
      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 12:02 AkiK kirjoitti


    Ei kerrokaan. Äänen sävy on eri juttu, mutta hyvin pitkälle myös makuasia. En lähde siitä automaattisesta oletuksestasi, että tuo äänen sävy olisi Volvossa jotenkin erityisen miellyttävä. Jos vertaa Volvon vitoskoneita (diesel, bensa) Bemarin tai MB:n vastaaviin bensa/diesel -kutosiin, niin kyllähän se Volvo aika karulta kuulostaa. Korostan nyt kuitenkin, että ei tuo ero minua häiritse, mutta on se yhtä selvästi olemassa kuitenkin kuin Volvon ja vähän halvempien autojenkin välinen ero. Ja kaikkein mielenkiintoisinta on se, että emoyhtiöstä löytyy hienompiakin koneita Jaguarista, mutta ei Volvon nokalta.

    Volvon 2,5T bensaturbo on kyllä aika hiljainen ja ääneltäänkin miellyttävä ja Volvon dieseleistähän sitä meluisuutta on kommentoitu. Tuulilasi mm. kommentoi, että 2,5T:n käynnin tasaisuus täyttää limoluokan vaatimukset. Audi A6:n 2,0 TFSI on ihan eri luokkaa ääneltään ja sen ääni on todella karkea ja kuuluu selvästi matkustamoon. Toinen asia on sitten, että moottorin ääniähän ei yleensä haluta kokonaan eristää, koska se tekee autosta liian steriilin tuntuisen eli moottorin pitää vähän kuuluakin kiihdytyksissä, mutta mielellään olla äänetön tasaisessa matka-ajossa.

    Ihan vaan kuriositeettina: Jaquarin hinnat on suht kilpailukykyiset. Jos minun pitäisi omilla rahoilla nyt valita iso sedan, niin kyllä S-Type 2,7D Business Exclusive tai Executive AT tai 3.0 Executive AT ajaisivat aika äkkiä Volvon ohi. Katsopa niitä hintoja ja vakiovarusteita, niin yllätyt. Ja onhan tuo premium-tyyli ja hienostuneisuus Jaggessa vaan vähän eri tasolla kuin Vollessa, ei siitä mihinkään pääse. Ja onhan se takavetoinenkin, eihän etuveto oikeasti kuulu isoon edustussedaniin.

    Valitettavasti en itse osaa oikein Jaguaria arvostaa eli S-Type ei minun silmääni oikein miellytä. En myöskään halua autoni olevan liian hienostunut ja en pidä jostain puupaneloinneista, vaan omassa autossanikin on alumiinikoristelistat ja musta kojelauta eli kaipaan autolta jonkin verran urheilullisuutta sekä ulkonäössä että sisustuksessa ja Volvosta noita löytyy sopivan hillityssä määrin, eikä ole sorruttu vielä mihinkään teini-tuuning meininkiin. Nämä on tietysti puhtaasti makuasioita ja samaten itse pidän enemmän etuvetoisesta autosta, koska sen ajotapa on jo niin juurtunut selkäytimeen, etten halua alkaa ajamista uudelleen opetella.

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 12:29]
      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 09:44 MMS kirjoitti
    Niin, miksiköhän autosta maksetaan noin 40000 euroa, kun saisi parillakympillä yhtähyvin toimivan kulkineen?


    Olisiko vakuuttavia esimerkkitapauksia?
    [quote title="14.06.2007 klo 09:44 MMS kirjoitti"]
    korvien välissä oleva fiilis ratkaisee
    merkin "arvostus" (statusarvo) on monelle kuitenkin tärkeää
    Tuo on tottakai ihan selvä tosiasia, mutta se vie pohjan objektiiviselta, olemassa olevia ominaisuuksia vertailevalta keskustelulta.
    Pysytään me sen yläpuolella.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 15:03 Mannni kirjoitti
    Lainaus:
    14.06.2007 klo 09:44 MMS kirjoitti
    Niin, miksiköhän autosta maksetaan noin 40000 euroa, kun saisi parillakympillä yhtähyvin toimivan kulkineen?

    Olisiko vakuuttavia esimerkkitapauksia?
    [quote title="14.06.2007 klo 09:44 MMS kirjoitti"]
    korvien välissä oleva fiilis ratkaisee
    merkin "arvostus" (statusarvo) on monelle kuitenkin tärkeää

    Tuo on tottakai ihan selvä tosiasia, mutta se vie pohjan objektiiviselta, olemassa olevia ominaisuuksia vertailevalta keskustelulta.
    Pysytään me sen yläpuolella.


    :D :grin: :grin:
    Täällä viitataan jo Ka'n avaimenperään, Volvon muovisuuteen, desibelien 'sävyyn', ajo-ominaisuuksiin ja mottorin äänen sivistyneisyyteen. Mikähän näistä on subjektiivista/objektiivista?

    Oikeat, kvantitatiiviset erot tulevat asioista joihin ei mielipiteet vaikuta. Tällaisia on valojen kantama, suorituskyky, polttoaineen kulutus, hinta, kulut, tilat, äänenvoimakkuus jne. Tietty edellämainituissakin voi kiistellä että onko tila parempi huonompi esim polvi/päätilan suhteen jne.

    Ei tämä väittely ole ollut missään vaiheessa objektiivista. Jos olisi, ei tätä palstaa lukisi kukaan. :smile:

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 15:27 VTEC kirjoitti
    Ei tämä väittely ole missään vaiheessa objektiivista. Jos olisi, ei tätä palstaa lukisi kukaan

    Itse ajan tämän hintaluokan autolla ja kyllähän se tunnepuolelle menee, ei tässä mitään järkeä ole Samantasoisen auton saa paljon halvemmalla.

    Jep. Täytyy mielipiteen takana olla kuitenkin jotain `kättä pidempää´

    Valotatko hiukan omaa autovalintaasi.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 16:13 Mannni kirjoitti
    Lainaus:
    14.06.2007 klo 15:27 VTEC kirjoitti
    Ei tämä väittely ole missään vaiheessa objektiivista. Jos olisi, ei tätä palstaa lukisi kukaan

    Itse ajan tämän hintaluokan autolla ja kyllähän se tunnepuolelle menee, ei tässä mitään järkeä ole Samantasoisen auton saa paljon halvemmalla.

    Jep. Täytyy mielipiteen takana olla kuitenkin jotain `kättä pidempää´

    Valotatko hiukan omaa autovalintaasi.


    Senkin uhalla että tällä palstalla perinteisesti murskataan kaikki paitsi BMW't (tosin volvomiehillä on tähän ylivoimaisesti suurin riski), niin ajan Saab 93'lla. Autossa on 'objektiivisesti' hyvä suorituskyky (tämäkin ollee määrittelykysymys) ja hyvät varusteet. "Kvalitatiivisesti" auto on hyvä ajaa, on hyvännäköinen ja omaa tiettyä dynaamista imagoa'.

    Asiasta saa tietty olla eri mieltä, mutta kyllä realiteetti on että edullisemmin suht. samaan suorituskykyyn, ajettavuuteen jne pääsee esim Skoda Octavia RS'llä joka on mielestäni varsin hyvä auto. Siinä vain ei ollut sitä kuuluisaa 'fiilistä'.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 12:28 A-utoilija kirjoitti
    Toinen asia on sitten, että moottorin ääniähän ei yleensä haluta kokonaan eristää, koska se tekee autosta liian steriilin tuntuisen eli moottorin pitää vähän kuuluakin kiihdytyksissä, mutta mielellään olla äänetön tasaisessa matka-ajossa.


    Kyllä minä ainakin viihdyn vallan hyvin aivan äännettömässä tilassa, silloin esim. musiikin kuuntelukin on nautintoa. Miksei siis auton suunnittelussakin se voisi olla tavoitteena ?

    Vai onko nykyihminen jo niin vieraantunut hiljaisuudesta, että tuntee olonsa oudoksi joutuessaan sellaiseen paikkaan ?

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 16:35 turbo-kiisseli kirjoitti

    Kyllä minä ainakin viihdyn vallan hyvin aivan äännettömässä tilassa, silloin esim. musiikin kuuntelukin on nautintoa. Miksei siis auton suunnittelussakin se voisi olla tavoitteena ?

    Vai onko nykyihminen jo niin vieraantunut hiljaisuudesta, että tuntee olonsa oudoksi joutuessaan sellaiseen paikkaan ?


    Silloin se on häiritsevää, jos moottorin ääni on koko ajan kuuluvissa. Itse en taitaisi sellaista autoa haluta, jossa moottoria ei kuule ollenkaan edes täyskiihdytyksessä, koska silloin ei saisi kiihdyttäessä sitä "oikeaa fiilistä", että nyt mennään jos ainoa tieto moottorin käynnistä tulisi kierrosnopeusmittaria seuraamalla. S80:ssä moottorin ääntä ei kuule 2,5T moottorilla tasaisessa maantieajossa ja niin se onkin hyvä. Mitä hiljaisempi auto, niin sitä parempi tottakai, mutta moottorin olemassaolo pitää silti minusta voida aistia tietyissä tilanteissa. Osittain tuon takiahan niitä kuutos- ja kasikoneita niin paljon hehkutetaankin, kun niissä on niin "miehekäs" murina.

    Urheiluautoissahan moottorin äänet on suorastaan tiedettä eli ne suunnitellaan tarkasti, koska juuri sitähän urheiluautoissa halutaan kuunnella. Pahin melun lähde on rengasmelu ja se saisi olla täydellisesti pois, mutta sellaisia autoja löytyy Suomen teille vain jostain Maybachista ja Lexuksen huippumalleista.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 12:02 AkiK kirjoitti
    Täällä puhutaan nyt kovasti noista desibeleistä, vaikka eihän ne kerro koko totuutta auton melusta.

    Ei kerrokaan. Äänen sävy on eri juttu, mutta hyvin pitkälle myös makuasia. En lähde siitä automaattisesta oletuksestasi, että tuo äänen sävy olisi Volvossa jotenkin erityisen miellyttävä. Jos vertaa Volvon vitoskoneita (diesel, bensa) Bemarin tai MB:n vastaaviin bensa/diesel -kutosiin, niin kyllähän se Volvo aika karulta kuulostaa. Korostan nyt kuitenkin, että ei tuo ero minua häiritse, mutta on se yhtä selvästi olemassa kuitenkin kuin Volvon ja vähän halvempien autojenkin välinen ero. Ja kaikkein mielenkiintoisinta on se, että emoyhtiöstä löytyy hienompiakin koneita Jaguarista, mutta ei Volvon nokalta.

    On noissa keskitasoisesti äänieristetyissä perheautoissa verrattuna Volvo S80 vaan aika selvä ero eli mene ja koeaja vaikka Accord ja S80 peräkkäin, niin huomaat asian.

    Itselläni on ollut tilaisuus koeajaa Lexus GS, ja voin vakuuttaa, että se on äänimaailmaltaan eri planeetalta kuin S80. Etenee kertakaikkiaan kuin kuiskaus. Enemmän kuin desibeleissä on ero fiiliksessä. Häiritseviä koneen, alustan tai renkaiden ääniä ei vaan ole. Volvosta niitä vielä esim. koneen osalta löytyy. Eroa siis löytyy Volvosta ylöspäinkin ihan niin paljon kuin kukin siitä haluaa meteliä pitää.


    Oletkohan nyt ihan aikuisten oikeasti ajanut S80 Volvolla? Monet ulkomaalaisetkin lehdet ovat kirjoittaneet, että toivoisivat koneen kuuluvan jopa enemmän sisälle kiihdytyksissä. Lisäksi S80 2.5T on käyntiääneltään aivan jumalattomasti hienompi kuin käyntiääneltään varsin karu A6 2.0T, joka Audilta vastaa tätä. Mersun nelisylinteriset eivät myöskään oikein vastaa käyntiääneltään tätä viitosta.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 14.06.2007 klo 18:56]
      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 12:11 individual kirjoitti
    Lainaus:
    14.06.2007 klo 12:02 AkiK kirjoitti
    Jos vertaa Volvon vitoskoneita (diesel, bensa) Bemarin tai MB:n vastaaviin bensa/diesel -kutosiin, niin kyllähän se Volvo aika karulta kuulostaa.



    Kun nyt kerran Volvofanaatikotkin halusivat Hesariin viitata, niin Bemarilta Mb:ltä riittää HS:n mukaan nelipyttinenkin ollakseen huomattavasti sivistyneempi, saati sitten kuusipyttiset.


    Niin, diesel-koneissa ehkä näin. Itseäni ei nuo nakuttajat tosin vielä kiinnosta paskan vertaa.

      
  • Ja nyt varmaan joku repii pelihounsunsa, mutta fakta on se, että myydyin S80 malli on kalliimpi kuin myydyin A6. Audi A6 2.0T korkeintaan muutamalla lisävarusteella ei ole kovin hinnakas.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 19:00 Simppa- kirjoitti
    Ja nyt varmaan joku repii pelihounsunsa, mutta fakta on se, että myydyin S80 malli on kalliimpi kuin myydyin A6. Audi A6 2.0T korkeintaan muutamalla lisävarusteella ei ole kovin hinnakas.


    Johan on aikoihin eletty. Tässä taannoin pari Volvomiestä valitteli, että mese on ylihintainen. Nyt kuitenkin paukutellaan henkseleitä siitä että Volvo on kalliimpi kuin Audi, että silleen.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 19:00 Simppa- kirjoitti
    Ja nyt varmaan joku repii pelihounsunsa, mutta fakta on se, että myydyin S80 malli on kalliimpi kuin myydyin A6. Audi A6 2.0T korkeintaan muutamalla lisävarusteella ei ole kovin hinnakas.

    Miksi kenenkään pitäisi pelihousunsa repiä? Minusta se on vaan hienoa, että tuollaiseen laatu premiumiin pääsee käsiksi "pienellä" rahallakin. 2.0T ei välttämättä anna sitä hienostuneinta kuvaa autosta, mutta kyllä sekin moitteitta hommansa tekee ja onhan se Audi aina Audi.

      
  • Lainaus:
    14.06.2007 klo 18:47 Simppa- kirjoitti


    Oletkohan nyt ihan aikuisten oikeasti ajanut S80 Volvolla? Monet ulkomaalaisetkin lehdet ovat kirjoittaneet, että toivoisivat koneen kuuluvan jopa enemmän sisälle kiihdytyksissä. Lisäksi S80 2.5T on käyntiääneltään aivan jumalattomasti hienompi kuin käyntiääneltään varsin karu A6 2.0T, joka Audilta vastaa tätä. Mersun nelisylinteriset eivät myöskään oikein vastaa käyntiääneltään tätä viitosta.


    On totta, että 170hv 2.0T on A6:n entrymalli. Mielestäni ei kuitenkaan ole aivan oikein verrata Audin 2 litraista 4 sylinteristä turboa Volvon 2,5 litraiseen 5 sylinteriseen turboon. A6 mallistosta oikeampi vertailukohta olisi A6 2,8 V6 FSI. Esim tehojen suhteen (Audi 154 vs Volvo 147) ne ovat aika lähellä toisiaan. 2.8 litrainen Audin V6 käy ihan kauniisti.

      
  • Kuvat uuden Mondeon sisältä antavat aihetta kysyä, miksi joku vielä pohtii eroa Mondeon ja V 70 välillä. Jos kuskin paikalta kojelautojen ero on kuin B&o:n laitteilla ja jollain CD-matkaradiolla, niin saa olla ihme laite että mitkään fiilikset saavat valitsemaan Mondeon, jos Volvonkin saisi valita. Eli vaikka Mondeo näyttää oikein tyylikkäältä ulospäin, niin luokka paljastuu sisätiloista. Mutta onhan hinnassakin eroa. Sama ero on Passatilla ja Audilla; tosin pienempi kun Audit ovat jo vähän vanhoja. Valmistajien on saatava eroja aikaan eri sarjojen välille.

      
  • [quote title="14.06.2007 klo 12:28 A-utoilija kirjoitti"]

    Volvon 2,5T bensaturbo on kyllä aika hiljainen ja ääneltäänkin miellyttävä

    Kyllä se onkin, mutta ei yllä V6 / R6 tasolle, siksihän Volvokin on tehnyt tuon suoran kutosen. Vastaavan käynnin tasaisuuden kuin 5-pyttyisistä saat esim. Bemarin uusista neloskoneista.

    Audi A6:n 2,0 TFSI on ihan eri luokkaa ääneltään ja sen ääni on todella karkea ja kuuluu selvästi matkustamoon.

    On vähän karkea, mutta ei tuo ero normaaliajossa mikään iso ole. Itse en ainakaan käytä konetta tuolla 6.000 kierroksen tuntumissa jossa se huutaa. Audin koneen suurena bonuksena on se, että kone on todella taloudellinen. 7,9 litraa yhdistettyä kulutusta A6 sedanin kokoiselle laitteelle on hyvä saavutus.

    Toinen asia on sitten, että moottorin ääniähän ei yleensä haluta kokonaan eristää, koska se tekee autosta liian steriilin tuntuisen eli moottorin pitää vähän kuuluakin kiihdytyksissä, mutta mielellään olla äänetön tasaisessa matka-ajossa.

    No miksi se Audin kone sitten on niin huono? Onko se väärin eristetty, kun se kuuluu niissä kiihdytyksissä? Ei 2.0 T:n ääni ole kauneimpia, mutta taatusti se ei kuulu tasaisessa matka-ajossa matkustamoon, kun ei sitä tee edes karkeampiääninen 2.0 TDI:kään. Eikä tuon 2.5T:nkään pärinä kovilla kierroksilla minusta korvia hivele, mutta se on toki makuasia.

    Valitettavasti en itse osaa oikein Jaguaria arvostaa eli S-Type ei minun silmääni oikein miellytä. En myöskään halua autoni olevan liian hienostunut ja en pidä jostain puupaneloinneista, vaan omassa autossanikin on alumiinikoristelistat ja musta kojelauta eli kaipaan autolta jonkin verran urheilullisuutta

    Minusta tuo Jaguar on komea auto, edelleen. Siihen muuten saa valita puun ja alumiinin välillä nuo sisustukset ilman lisähintaa, samoin muut värit. Puut on aitoa puuta, ei mitään muovia. Urheilullisuutta tuosta löytyy kyllä, uusi päivitys on tehnyt terää autolle. Jaa saahan sitten R:n, jos haluaa.

    Minusta Jaggella vaan on huomattavasti enemmän statusarvoa kuin Volvolla. Jaggehan on kuitenkin suht samanhintainen ja jopa halvempi koneisiinsa ja varusteisiinsa nähden kuin S80, joten kyllä sen hinta-laatu-tyyli-status -suhde on aika hyvä.

    Nämä on tietysti puhtaasti makuasioita ja samaten itse pidän enemmän etuvetoisesta autosta, koska sen ajotapa on jo niin juurtunut selkäytimeen, etten halua alkaa ajamista uudelleen opetella.

    No tuskinpa sitä tarvitsee nykytakavetoisilla liikenteessä liikuttaessa opetella mitään. Itselläni on takavetoinen ja etuvetoinen auto, en ole havainnut ESP päällä ajaessa kyllä mitään eroa siinä miten niillä pitää normaaliajossa ajaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit