Tämä oli taas niitä mitäänsanomattomia vertailuja, mutta saivatpahan toimittajat ajella kivoilla autoilla. Yleensäkin pidän autovertailuja hiukan harhaanjohtavina, koska aina on joukossa poikkeuksia tai joku merkki/malli on jäänyt pois. Ennemmin kannattaa lukea koeajoja ja kestotestejä tms. ja vertailla niitä keskenään samanarvoisten ja -kokoisten autojen kesken. Ei joku pärrääminen moottoriradalla tuo kuin kivoja elämyksiä toimittajille.
Samantyyppisiä vertailuja on Youtube pullollaan. Esim. Ford Mustang vs. Subaru Impreza WRX STI - arvaahan sen jo miten siinä käy - 100-0 Subarulle....
Eikö tuo ole toisaalta juuri sitä mitä TM:ltä on kritisoitu puuttuvan - hieman leikkimielisyyttä upeitten lelujen kera Minusta ainakin tuo oli kiva juttu tuloksista riippumatta. Jos jotain niin ehkä ihan nuo kahvipöytäkeskustelu-numerot olisi voitu ottaa (0-100km/h, 0-400m ja 0-1000m) lisäksi.
Tuota minäkin jäin kaipamaan tästä 'vertailusta' 0-100km/h, 0-400m ja 0-1000m arvot olisi varmaan ollut helppo ottaa vertailtavaksi. Nyt kaikki arviot oli toimittajan 'perstuntuman' varassa - liekö edes sama toimittaja ajanut kaikkia autoja...
Tällaiset jutut vie TM:ää lähemmäksi 'Seiska'-juttuja - varmaan oli sopiva homma kesähemmoille, kun ei tarvinnut turhia faktoja esitellä...
Miksiköhän muuten Lexus IS-F:n kohdalla piti mainita Avensiksen diesel-moottori, mutta Audi RS6:den kohdalla jätettiin mainitsematta Skoda Octavian diesel-moottori?
Eikö tuo ole toisaalta juuri sitä mitä TM:ltä on kritisoitu puuttuvan - hieman leikkimielisyyttä upeitten lelujen kera Minusta ainakin tuo oli kiva juttu tuloksista riippumatta. Jos jotain niin ehkä ihan nuo kahvipöytäkeskustelu-numerot olisi voitu ottaa (0-100km/h, 0-400m ja 0-1000m) lisäksi.
Ihan mukava lukea tuollaisia testejä, mutta minäkin jäin kaipaamaan tietoa kiihtyvyysarvoista - myös ohitus-. Siitä, että joku lehti edelleen mittaisi autojen todellisia huippunopeuksia on kait turha enää nykyään haaveilla...
Minäkin jäin kaipaamaan Nissanin GT-R:ää ja olisin ottanut mukaan "mopo"-Corveten sijaan Z06:n. Ja missä oli ruottalaisten oma Koenigsegg? No ehkä ensi vuonna...
Ihan mukava lukea tuollaisia testejä, mutta minäkin jäin kaipaamaan tietoa kiihtyvyysarvoista - myös ohitus-. Siitä, että joku lehti edelleen mittaisi autojen todellisia huippunopeuksia on kait turha enää nykyään haaveilla...
Kiihdytysarvoja on mitattu Autoexpressin toimesta, vastakain 2.2 diesel mondeo ja RS6. Tässä copy/paste nettiartikkelista:
But at our test track, the hugely refined oil-burner posted some impressive in-gear acceleration times: it sprinted from 50-70mph in 8.7 seconds four-tenths faster than the 572bhp RS6!
Kait valitaan siten että saadaan mieleinen voittaja (eniten mainostava)?
En muista yhtäkkiä nähneeni Ferrarin mainosta TM:ssä? Mutta mites muissa Skandinaavian lehdissä???
Aika hyvä tuo Passat joka oli testiin valittu. Reilut 70k Volkkarista
Lancer
Huonoa: Sivistyneisyys
Lexus
Hyvää: Yritys
Passat: Sillä on varmaan nautinnollista kiusata Mersuja ja Bemareita niin moottoriteillä kuin vuoristomaisemissa...
Teinien tekemä testi teineille?
Jäi itseäkin harmittamaan Nissan GT-R:n puute Kärkikolmikkoon olisi varmasti noussut, mutta mille sijalle?
Aeronautti:
Toimittajat päästetään kuitenkin välillä kokeileen Ferrareita jotta näkevät "märkiä unia"?
Tämä oli taas niitä mitäänsanomattomia vertailuja, mutta saivatpahan toimittajat ajella kivoilla autoilla. Yleensäkin pidän autovertailuja hiukan harhaanjohtavina, koska aina on joukossa poikkeuksia tai joku merkki/malli on jäänyt pois. Ennemmin kannattaa lukea koeajoja ja kestotestejä tms. ja vertailla niitä keskenään samanarvoisten ja -kokoisten autojen kesken. Ei joku pärrääminen moottoriradalla tuo kuin kivoja elämyksiä toimittajille.
Samantyyppisiä vertailuja on Youtube pullollaan. Esim. Ford Mustang vs. Subaru Impreza WRX STI - arvaahan sen jo miten siinä käy - 100-0 Subarulle....
Eikö tuo ole toisaalta juuri sitä mitä TM:ltä on kritisoitu puuttuvan - hieman leikkimielisyyttä upeitten lelujen kera Minusta ainakin tuo oli kiva juttu tuloksista riippumatta. Jos jotain niin ehkä ihan nuo kahvipöytäkeskustelu-numerot olisi voitu ottaa (0-100km/h, 0-400m ja 0-1000m) lisäksi.
Tuota minäkin jäin kaipamaan tästä 'vertailusta' 0-100km/h, 0-400m ja 0-1000m arvot olisi varmaan ollut helppo ottaa vertailtavaksi. Nyt kaikki arviot oli toimittajan 'perstuntuman' varassa - liekö edes sama toimittaja ajanut kaikkia autoja...
Tällaiset jutut vie TM:ää lähemmäksi 'Seiska'-juttuja - varmaan oli sopiva homma kesähemmoille, kun ei tarvinnut turhia faktoja esitellä...
Miksiköhän muuten Lexus IS-F:n kohdalla piti mainita Avensiksen diesel-moottori, mutta Audi RS6:den kohdalla jätettiin mainitsematta Skoda Octavian diesel-moottori?
Volkkareitahan suositaan muutenkin kuten Huulilasissakin?
KonstaKoo:
Ihan mukava lukea tuollaisia testejä, mutta minäkin jäin kaipaamaan tietoa kiihtyvyysarvoista - myös ohitus-. Siitä, että joku lehti edelleen mittaisi autojen todellisia huippunopeuksia on kait turha enää nykyään haaveilla...
Minäkin jäin kaipaamaan Nissanin GT-R:ää ja olisin ottanut mukaan "mopo"-Corveten sijaan Z06:n. Ja missä oli ruottalaisten oma Koenigsegg? No ehkä ensi vuonna...
Bufo:
Kiihdytysarvoja on mitattu Autoexpressin toimesta, vastakain 2.2 diesel mondeo ja RS6. Tässä copy/paste nettiartikkelista:
But at our test track, the hugely refined oil-burner posted some impressive in-gear acceleration times: it sprinted from 50-70mph in 8.7 seconds four-tenths faster than the 572bhp RS6!
Hurjaa luettavaa, vai kuinka