Mutta Volvohan myy muutamalla mallilla enemmän kuin joku Mersu hirveän suurella "mallipaletilla".
Kai siellä Vehossa joku hätä on, jos tarvii markkinoida prosenteilla.
Ei Mersun tavoitteenakaan ole myydä määriä, se asemoi itsensä markkinoille eri tavalla. Mersun osuus maailman automyynnistä on vähäinen, mutta jos katsot eri markkinasegmenttejä niin huomaat että sen osuus kalliimman luokan autoista on huomattava.
Volvon ongelma on se ettei se saa autoistaan samaa hintaa kuin Mersu, mutta ei pysty edullisesti tuottamaan ja myymään suuria määriäkään joita tarvittaisiin jotta se olisi kilpailukykyinen varsinaisia massavalmistajia vastaan.
Volvo ( V70 ) on turvallinen ja hyvä talviauto. Mutta miten mahtaa olla moottoritekniikan laita? Audi, MB ja BMW taitavat olla tässä suhteessa edellä Volvoa.Onkohan tällä merkitystä jäännösarvoon?
Voin melkein sanoa suoraan että koko tämä keskusteluketju on suoraan perseestä, koska keskustelun arvo tavalliselle autonkäyttäjälle on ympäripyöreä nolla.
Jos ei koe keskusteluketjua hyödylliseksi, niin siihen ei kannattane osallistua lainkaan. Jos taas on paha olo jostain muusta syystä kuin muiden mielipiteiden johdosta, niin sitä ei kannata purkaa muiden niskaan vaan miettiä mistä se johtuu. Sitä kutsutaan itsearviointikyvyksi. Tämä kaikella ystävyydellä.
Ei Mersun tavoitteenakaan ole myydä määriä, se asemoi itsensä markkinoille eri tavalla. Mersun osuus maailman automyynnistä on vähäinen
Senkö takia MB:kin tykkää kuitenkin kehuskella prosenteilla jotka nousseet myynnin osalta?
"Myynti noussut XX %" näkynyt jo useissa mainoksissa. Nyt on uutena vetona tuo jälleenmyyntiarvon graaffi, joka oli eilen HS:ssa.
Automyynnissä harvemmin vaatimattomuus on ollut hyve, koskee kaikkia automerkkejä.
Katselin autotalli.comista vuoden 2005-2006 Volvoja (S60,S80 ja V70) sekä Mersuja (B,C ja E), laskin dieseleiden osuuden, joka Volvolla oli suurinpiirtein 36% ja Mersuilla n. 75%. Tuo voisi olla jonkunlainen selitys tilanteelle, dieselit on kysytynpiä tällä hetkellä, kuin varsinkin isommat bensakoneet, joita näytti Volvolla olevan n. 1/3 myydyistä bensakoneista v. 2005-2006.
Automyynnissä harvemmin vaatimattomuus on ollut hyve, koskee kaikkia automerkkejä.
Sepä se, mutta miksi AkiK yrittää ikäänkuin laittaa jotakin sädekehää sitten MB:n markkinoinnin ylle? Kyllä Vehollekin kelpaa kasvanut määrällinen myynti, vaikka kuinka "asemoituisi" muualle kuin määriin.
Tämä Andrea se repii vaikka tikusta asiaa, kunhan vaan saa asiaansa edistettyä. Tässä vouhkaamisessaan hän myös aina unohtaa kertoa mistä oikein on kysymys ja minkä verran se Volvon jälleenmyyntiarvo on laskenut enemmän kuin muiden. Minulle, kuten lukuisille muillekaan ei tule Hesaria, enkä ole kyseistä etusivun mainosta nähnyt. Mikä yleensäkään tekee tuosta niin tärkeän uutisen, että siitä kannattaa vouhkata täällä tuohon tyyliin?
Onko tutkimuksessa muuten huomioitu sitä, että Volvon mallistossa vuonna 2006 myytiin vielä Classic malleja sekä S80:stä että V70:stä ja vuonna 2007 myytiin Classic malleja vielä V70:stä? Jos ei sitä käsitä, että edellisen mallin jälleenmyyntihinta putoaa reilusti uuden mallin tultua markkinoille, niin ei nyt ainakaan markkinoinnista ymmärrä silloin yhtään mitään.
Tyypillistä A-utoilijan kommentointia, totta kai tämä on mielestäsi 'tikusta asiaa', mitä muuta sinulta odottaisi.
Silti aika iso asia jos Mersu laittaa koko etusivun vertailun asiasta. Grey-Hen seuraa näitä jälleenmyyntiarvo-asioita ja tietääkseni toimittaa niitä myös tarkalla mallitasolla tullille verotuksen perusteeksi? Tästä tosin en ole varma.
Tässä ei erotella minkään merkin eri malleja, V70/S80 Classic tms., vaan vertailu perustuu itse automerkin vaikutukseen jälleenmyyntiarvoon tai oikeastaan sen suhteelliseen kehitykseen tällä vuosituhannella.
Jos et ole Hesaria lukenut, niin tässä lyhyt kuvaus etusivusta:
- Yläreunassa otsikko: 'Jälleenmyyntiarvo'
- Sitten: 'MB, Volvo, Audi, BMW'
- Seuraavaksi käppyrät:
-- X-akselilla aika vuosina 2003-2009
-- Y-akselilla brändivaikutus (Brändin vaikutus auton jäännösarvoon), vertailuindeksi 90 -104.
Kaikkien merkkien käppyrät alkavat 2003 indeksistä 103. Volvo säilytti v. 2003-2004 brändivaikutusindeksin perusteella arvonsa paremmin kuin kilpailijat. Sitten 2005 alkaa pudotus joka jyrkkenee vuosina 2006-2008. Kilpailijat sen sijaan ovat parantaneet v. 2006 alkaen. Volvo päätyy indeksiin 93, Mercedes parhaana saa 99, Audi ja BMW 98.
Entä jatko? Jos kulmakertoimet säilyvät saadaan keväällä Volvolle arvo n. 91, Mercedes menee yli 100, Audi ja BMW myös ylittävät jo 100 rajan. Eli saksalaisten arvostus on kasvussa.
Yritin katsella tilastoja Grey-Henin sivuilta mutta taitavat olla maksullisia?
Eiköhän tuo Mersu-mainos vain viestitä sitä, että Mersu-kauppa Suomessa on hyytymään päin, ja nyt vaan yrittävät pelastaa hukkuvaa laivaa. Niinkuin viestitin, niin Mersun myynti on sukeltanut Britanniassa peräti 57,22 % eli kansa ei enää osta ylikalliita autoja. Eihän tuota muutoin voi tulkita. Itse en ainakaan ostaisi mitään Mersua, koska Toyota tekee vielä parempia autoja.
Oliko tuo lasku muuten prosenteissa vai euromäärissä ? Onko Mersut tulleet alas yhtä paljon euroissa kuin Volvot ?
Sinänsä kumma että C-sarjaa myytiin marraskuussa 95 kpl, mutta kokonaismyynti Mersulla oli 351 kpl. Missä ovat muut autot ?
A-sarja ?
B-sarja ?
E-sarja ?
Volvolla ainakin on sekä V70 ett V50 top 30:ssä.
En tosin Volvoa omista, joudun ajamaan saksalaisautoilla, jotka kyllä nekin myyvät hyvin.
Kommentti Britannian myyntiin kuvastaa kapeaa katsantokantaasi. Kuten finman jo toisessa threadissä ilmaisi, kannattaa katsoa asiaa vähän laajemmin, vaikka Eurooppa-tasolla tai maailmalaajuisesti. Tässä Eurooppa-tilanne 10/2008 versus 10/2007 saksalaisille ja ruotsalaisille:
Audi: + 3,6%
BMW: - 8,1%
MB: - 17,8
-------------
SAAB: -28,1
Volvo: -32,2%
Nyt tilanne näyttääkin jo aivan erilaiselta. Jos tuohon otetaan mukaan lisäksi jenkkitilastot synkistyy häntäpää entisestään.
Mercedes aloittaa uuden voluumimallinsa (E) toimitukset maaliskuussa ja tulee parantamaan asemiaan muihin nähden. BMW tuo syksyllä uuden 5-sarjan samalla efektillä. Saksalaiset eivät myöskään ole median spekuloitavana tulevaisuudesta kuten ruotsalaiset.
Mersumyyjän sanaan varmaan kannattaa jatkossa luottaa ?????
Sanotaanko niin, että kovasti aggreesiiviseksi on Mercedeksenkin mainostaminen mennyt. Aikaisemmin Mersua ei passannut verrata juurikaan muihin mutta nyt he itse mainoksissaan ottavat vertailtavia mukaan.
En tiedä tekeekö Mersun imagolle hyvää mutta myyntiä kasvattanee? Aika hyvä argumentti kuitenkin jälleenmyyntiarvo on..
Juuri kuten arvelinkin eli tyhjänpäiväinen käppyrä, johon vaikuttaa automerkin mallien sen hetkinen uudistuminen tai uusien mallien odottelu. Eli tikusta on taas tehty asiaa. Volvolla on V70 niin merkittävä syömähammas myynnissä, että sen uudistuminen näkyy joka käppyrässä ja S80 siihen sitten päälle. Audin käppyrässä näkyy taas A4 mallin uudistuminen yhtä selvästi.
Juuri kuten arvelinkin eli tyhjänpäiväinen käppyrä, johon vaikuttaa automerkin mallien sen hetkinen uudistuminen tai uusien mallien odottelu. Eli tikusta on taas tehty asiaa. Volvolla on V70 niin merkittävä syömähammas myynnissä, että sen uudistuminen näkyy joka käppyrässä ja S80 siihen sitten päälle. Audin käppyrässä näkyy taas A4 mallin uudistuminen yhtä selvästi.
Miksi Volvon lasku on vaan jatkunut, nyt jo useamman vuoden ajan, vaikka mainitsemasi uuden V70 myynti alkoi keväällä 2007 ja S80 vastaavasti keväällä 2006 ?
Mainitset A4 vaikutuksen nousuun, sen myynti alkoi V70 kanssa samoihin aikoihin. Siis miksi uudistunut V70/S80 ei ole kääntänyt käyriä nousuun?
Uskon, että tässä on ennemminkin usko hiipunut 'ruotsalaiseen' autoteollisuuteen. Myynnin suhteen on ollut yllättävää, ettei uusi V70 'syömähammas' ole mitenkään erityisen hyvin myynyt, eli laskevissa markkinoissa odottaisi uuden mallin selviävän paremmin, nyt myynti putoaa toisin kuin esim A4:lla...
Kaikkien merkkien keskiarvo 100,000 100,000
ensimmäinen luku pyyntihinnoin
jälkimmäinen TOTEUTUNEITA hintoja mikä kuvaa todellisuutta
Niin tämä vaan ei ole se pitkän aikavälin merkin jälleenmyyntiarvon kehitys vaan jäännösarvot 3 v. ja 90 000 km ajettuina merkeittäin. Suuntaahan tuokin antaa.
Volvohan on perinteisesti Suomessa ollut ainoa merkki, joka saa myyntimäärät nousemaan jo poistuvien mallien kanssa (classic-versioilla). Tuulilasissakin on ollut tuosta juttua, eli ei ole mikään minun keksintöni vaan ihan puhdas fakta.
Volvohan on perinteisesti Suomessa ollut ainoa merkki, joka saa myyntimäärät nousemaan jo poistuvien mallien kanssa (classic-versioilla). Tuulilasissakin on ollut tuosta juttua, eli ei ole mikään minun keksintöni vaan ihan puhdas fakta.
Simppa, tuo pitää paikkansa mutta miten se liittyy tähän merkin jälleenmyyntiarvon kehitykseen ?
Mitä jos Andrea siirtyisit vaikka tuonne ketjuun ja kirjoittaisit kerrankin jotain asiaa OMASTA autostasi ja omista autoilukokemuksistasi. Voisit samalla vaikka kertoa minkä automerkin organisaation palveluksessa työskentelet ja onko Volvo pahakin kilpailija sille.
Juuri näin, onko Andrea peräti pahamainen Martin Borman Saksasta ?
Se päivä jona Andrea saa ajokortin, pitäisi juhlistaa juhlapäiväksi Suomessa.
Kovaa on eläminen Andrealla ja hunnien aseveljillä, Waffen SS:llä Wehrmachtista.
Tuossa muutama rata-auto pahimpaan autokuumeeseen, on vähän pöristeltävää illaksi.
Andertz, voisit vihdoinkin perustella miksi tämän jälleenmyyntiarvon kehitys Vollella on mikä on.. mitään järkevää perustetta ei ole kuulunut. Asiaa pohtii varmaan moni muukin, hesarin lukijoita on varmasti 3 milj.
Andertz, voisit vihdoinkin perustella miksi tämän jälleenmyyntiarvon kehitys Vollella on mikä on.. mitään järkevää perustetta ei ole kuulunut. Asiaa pohtii varmaan moni muukin, hesarin lukijoita on varmasti 3 milj.
Onko asialle olemassa "järkiperusteluja"???
Olen aina autokauppaan mennessäni ihmetellyt, miksi autoistani (aivan sama mikä merkki milloinkin) on tarjottu niin saakelin VÄHÄN ja väliraha on aina kovin ISON tuntuinen.
Myyjäsetät on sanoneet aina perusteluiksi "markkinatilanteen".
Miten sinä Andrea selität sen käsitteen puolestasi? Asiaa pohtii varmaan vielä useampi silmäpari, kuin mitä löytyy HS:n lukijoita...
Andertz, voisit vihdoinkin perustella miksi tämän jälleenmyyntiarvon kehitys Vollella on mikä on.. mitään järkevää perustetta ei ole kuulunut. Asiaa pohtii varmaan moni muukin, hesarin lukijoita on varmasti 3 milj.
Onko asialle olemassa "järkiperusteluja"???
Olen aina autokauppaan mennessäni ihmetellyt, miksi autoistani (aivan sama mikä merkki milloinkin) on tarjottu niin saakelin VÄHÄN ja väliraha on aina kovin ISON tuntuinen.
Myyjäsetät on sanoneet aina perusteluiksi "markkinatilanteen".
Miten sinä Andrea selität sen käsitteen puolestasi? Asiaa pohtii varmaan vielä useampi silmäpari, kuin mitä löytyy HS:n lukijoita...
Tästä voisi aloittaa, tuore tutkimus ruotsista Dagens Industriin toimesta. Volvo S80, S40 ja Saab 9-3 menettävät nyt eniten arvoaan...
Tästä voisi aloittaa, tuore tutkimus ruotsista Dagens Industriin toimesta. Volvo S80, S40 ja Saab 9-3 menettävät nyt eniten arvoaan...
Niin....? Sama juttu mikä oli MB:n toimesta HS:n kannessa mainoksena?
quote]
Eihän toi sama ole kuin hesarin juttu, DI tutki jälleenmyyntiarvoja 5v. vanhoilla autoilla, eri merkkejä ja malleja ja paljonko arvo putoaa. Hesarissa taas oli tutkimus brändivaikutuksesta jälleenmyyntiarvon kehityksessä.
andertz:
Ei Mersun tavoitteenakaan ole myydä määriä, se asemoi itsensä markkinoille eri tavalla. Mersun osuus maailman automyynnistä on vähäinen, mutta jos katsot eri markkinasegmenttejä niin huomaat että sen osuus kalliimman luokan autoista on huomattava.
Volvon ongelma on se ettei se saa autoistaan samaa hintaa kuin Mersu, mutta ei pysty edullisesti tuottamaan ja myymään suuria määriäkään joita tarvittaisiin jotta se olisi kilpailukykyinen varsinaisia massavalmistajia vastaan.
AkiK:
Senkö takia MB:kin tykkää kuitenkin kehuskella prosenteilla jotka nousseet myynnin osalta?
"Myynti noussut XX %" näkynyt jo useissa mainoksissa. Nyt on uutena vetona tuo jälleenmyyntiarvon graaffi, joka oli eilen HS:ssa.
AkiK
No Volvon johtoryhmähän siirtyi VEHON johtajiksi pari vuotta sitten.
Volvo ( V70 ) on turvallinen ja hyvä talviauto. Mutta miten mahtaa olla moottoritekniikan laita? Audi, MB ja BMW taitavat olla tässä suhteessa edellä Volvoa.Onkohan tällä merkitystä jäännösarvoon?
Aika hyödyllinen taas tämäkin keskusteluketju.
Voin melkein sanoa suoraan että koko tämä keskusteluketju on suoraan perseestä, koska keskustelun arvo tavalliselle autonkäyttäjälle on ympäripyöreä nolla.
Jos ei koe keskusteluketjua hyödylliseksi, niin siihen ei kannattane osallistua lainkaan. Jos taas on paha olo jostain muusta syystä kuin muiden mielipiteiden johdosta, niin sitä ei kannata purkaa muiden niskaan vaan miettiä mistä se johtuu. Sitä kutsutaan itsearviointikyvyksi. Tämä kaikella ystävyydellä.
Kumppani:
Automyynnissä harvemmin vaatimattomuus on ollut hyve, koskee kaikkia automerkkejä.
Katselin autotalli.comista vuoden 2005-2006 Volvoja (S60,S80 ja V70) sekä Mersuja (B,C ja E), laskin dieseleiden osuuden, joka Volvolla oli suurinpiirtein 36% ja Mersuilla n. 75%. Tuo voisi olla jonkunlainen selitys tilanteelle, dieselit on kysytynpiä tällä hetkellä, kuin varsinkin isommat bensakoneet, joita näytti Volvolla olevan n. 1/3 myydyistä bensakoneista v. 2005-2006.
Peri Arvo:
Sepä se, mutta miksi AkiK yrittää ikäänkuin laittaa jotakin sädekehää sitten MB:n markkinoinnin ylle? Kyllä Vehollekin kelpaa kasvanut määrällinen myynti, vaikka kuinka "asemoituisi" muualle kuin määriin.
HB 50
Milläs tavalla Volvon moottorit vaikuttaa jäännösarvoon ? Miksei esim. pissapojan toiminta vaikuta ?
A-utoilija:
Tyypillistä A-utoilijan kommentointia, totta kai tämä on mielestäsi 'tikusta asiaa', mitä muuta sinulta odottaisi.
Silti aika iso asia jos Mersu laittaa koko etusivun vertailun asiasta. Grey-Hen seuraa näitä jälleenmyyntiarvo-asioita ja tietääkseni toimittaa niitä myös tarkalla mallitasolla tullille verotuksen perusteeksi? Tästä tosin en ole varma.
Tässä ei erotella minkään merkin eri malleja, V70/S80 Classic tms., vaan vertailu perustuu itse automerkin vaikutukseen jälleenmyyntiarvoon tai oikeastaan sen suhteelliseen kehitykseen tällä vuosituhannella.
Jos et ole Hesaria lukenut, niin tässä lyhyt kuvaus etusivusta:
- Yläreunassa otsikko: 'Jälleenmyyntiarvo'
- Sitten: 'MB, Volvo, Audi, BMW'
- Seuraavaksi käppyrät:
-- X-akselilla aika vuosina 2003-2009
-- Y-akselilla brändivaikutus (Brändin vaikutus auton jäännösarvoon), vertailuindeksi 90 -104.
Kaikkien merkkien käppyrät alkavat 2003 indeksistä 103. Volvo säilytti v. 2003-2004 brändivaikutusindeksin perusteella arvonsa paremmin kuin kilpailijat. Sitten 2005 alkaa pudotus joka jyrkkenee vuosina 2006-2008. Kilpailijat sen sijaan ovat parantaneet v. 2006 alkaen. Volvo päätyy indeksiin 93, Mercedes parhaana saa 99, Audi ja BMW 98.
Entä jatko? Jos kulmakertoimet säilyvät saadaan keväällä Volvolle arvo n. 91, Mercedes menee yli 100, Audi ja BMW myös ylittävät jo 100 rajan. Eli saksalaisten arvostus on kasvussa.
Yritin katsella tilastoja Grey-Henin sivuilta mutta taitavat olla maksullisia?
Tässäpä Andrealle hieman tarkempaa tietoa tuosta Grey Henin tutkimuksesta: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=155750
andertz:
Kommentti Britannian myyntiin kuvastaa kapeaa katsantokantaasi. Kuten finman jo toisessa threadissä ilmaisi, kannattaa katsoa asiaa vähän laajemmin, vaikka Eurooppa-tasolla tai maailmalaajuisesti. Tässä Eurooppa-tilanne 10/2008 versus 10/2007 saksalaisille ja ruotsalaisille:
Audi: + 3,6%
BMW: - 8,1%
MB: - 17,8
-------------
SAAB: -28,1
Volvo: -32,2%
Nyt tilanne näyttääkin jo aivan erilaiselta. Jos tuohon otetaan mukaan lisäksi jenkkitilastot synkistyy häntäpää entisestään.
Mercedes aloittaa uuden voluumimallinsa (E) toimitukset maaliskuussa ja tulee parantamaan asemiaan muihin nähden. BMW tuo syksyllä uuden 5-sarjan samalla efektillä. Saksalaiset eivät myöskään ole median spekuloitavana tulevaisuudesta kuten ruotsalaiset.
hedo:
Kiitos linkistä. Tästä kuvasta saa käsityksen asiasta vaikka eroaakin hieman eilisestä mainoksesta:
http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/264404.jpg&teksti=
Yllättävää tosiaan on, että Skoodakin on jo kirinyt Volvon ohi.
Mersumyyjän sanaan varmaan kannattaa jatkossa luottaa ?????
andertz:
Sanotaanko niin, että kovasti aggreesiiviseksi on Mercedeksenkin mainostaminen mennyt. Aikaisemmin Mersua ei passannut verrata juurikaan muihin mutta nyt he itse mainoksissaan ottavat vertailtavia mukaan.
En tiedä tekeekö Mersun imagolle hyvää mutta myyntiä kasvattanee? Aika hyvä argumentti kuitenkin jälleenmyyntiarvo on..
Joo, Skoda kirinyt Volvon ja Toyota Mersun ohi!
hedo:
Jep, eli se mitä mersu ei eilen kertonut ;-) Järjestys siis:
1. Toyota
2. Mercedes
3. Audi
4. BMW
5. VW
6. Skooda
7. Volvo
http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/264404.jpg&teksti=
Juuri kuten arvelinkin eli tyhjänpäiväinen käppyrä, johon vaikuttaa automerkin mallien sen hetkinen uudistuminen tai uusien mallien odottelu. Eli tikusta on taas tehty asiaa. Volvolla on V70 niin merkittävä syömähammas myynnissä, että sen uudistuminen näkyy joka käppyrässä ja S80 siihen sitten päälle. Audin käppyrässä näkyy taas A4 mallin uudistuminen yhtä selvästi.
Lexus 116,973 114,989
2 Toyota 112,626 114,199
3 Mercedes-Benz 111,103 112,47
4 Audi 110,393 112,196
5 Mini 115,285 112,138
6 Volkswagen 108,57 110,79
7 BMW 109,675 109,675
8 Skoda 106,177 109,629
9 Volvo 107,303 108,334
10 Honda 105,87 107,179
11 Mazda 103,28 104,001
12 Mitsubishi 103,748 103,607
13 Dodge 102,011 103,537
14 Kia 100,134 102,471
15 Subaru 100,842 99,453
16 Saab 97,648 98,458
17 Land Rover 97,382 97,89
18 Suzuki 96,864 97,644
19 Seat 97,964 97,607
20 Opel 97,317 97,475
21 Nissan 98,398 97,419
22 Alfa Romeo 95,779 96,784
23 Peugeot 95,924 96,687
24 Ford 94,969 96,569
25 Jaguar 95,977 94,68
26 Smart 106,266 93,567
27 Chrysler 89,478 91,571
28 Fiat 90,657 91,076
29 Citroen 90,622 89,629
30 Hyundai 88,24 88,98
31 Renault 88,782 88,29
32 Jeep 87,916 87,755
33 Daewoo 89,035 86,685
34 Chevrolet 86,788 86,565
Kaikkien merkkien keskiarvo 100,000 100,000
ensimmäinen luku pyyntihinnoin
jälkimmäinen TOTEUTUNEITA hintoja mikä kuvaa todellisuutta
A-utoilija:
Miksi Volvon lasku on vaan jatkunut, nyt jo useamman vuoden ajan, vaikka mainitsemasi uuden V70 myynti alkoi keväällä 2007 ja S80 vastaavasti keväällä 2006 ?
Mainitset A4 vaikutuksen nousuun, sen myynti alkoi V70 kanssa samoihin aikoihin. Siis miksi uudistunut V70/S80 ei ole kääntänyt käyriä nousuun?
Uskon, että tässä on ennemminkin usko hiipunut 'ruotsalaiseen' autoteollisuuteen. Myynnin suhteen on ollut yllättävää, ettei uusi V70 'syömähammas' ole mitenkään erityisen hyvin myynyt, eli laskevissa markkinoissa odottaisi uuden mallin selviävän paremmin, nyt myynti putoaa toisin kuin esim A4:lla...
finman:
Niin tämä vaan ei ole se pitkän aikavälin merkin jälleenmyyntiarvon kehitys vaan jäännösarvot 3 v. ja 90 000 km ajettuina merkeittäin. Suuntaahan tuokin antaa.
Volvohan on perinteisesti Suomessa ollut ainoa merkki, joka saa myyntimäärät nousemaan jo poistuvien mallien kanssa (classic-versioilla). Tuulilasissakin on ollut tuosta juttua, eli ei ole mikään minun keksintöni vaan ihan puhdas fakta.
simppa:
Simppa, tuo pitää paikkansa mutta miten se liittyy tähän merkin jälleenmyyntiarvon kehitykseen ?
Mitä jos Andrea siirtyisit vaikka tuonne ketjuun ja kirjoittaisit kerrankin jotain asiaa OMASTA autostasi ja omista autoilukokemuksistasi. Voisit samalla vaikka kertoa minkä automerkin organisaation palveluksessa työskentelet ja onko Volvo pahakin kilpailija sille.
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5376
Juuri näin, onko Andrea peräti pahamainen Martin Borman Saksasta ?
Se päivä jona Andrea saa ajokortin, pitäisi juhlistaa juhlapäiväksi Suomessa.
Kovaa on eläminen Andrealla ja hunnien aseveljillä, Waffen SS:llä Wehrmachtista.
Tuossa muutama rata-auto pahimpaan autokuumeeseen, on vähän pöristeltävää illaksi.
http://img.photobucket.com/albums/v148/13davek/Revell/bmwfronts.jpg
andertz:
Andertz, voisit vihdoinkin perustella miksi tämän jälleenmyyntiarvon kehitys Vollella on mikä on.. mitään järkevää perustetta ei ole kuulunut. Asiaa pohtii varmaan moni muukin, hesarin lukijoita on varmasti 3 milj.
Andrea:
Onko asialle olemassa "järkiperusteluja"???
Olen aina autokauppaan mennessäni ihmetellyt, miksi autoistani (aivan sama mikä merkki milloinkin) on tarjottu niin saakelin VÄHÄN ja väliraha on aina kovin ISON tuntuinen.
Myyjäsetät on sanoneet aina perusteluiksi "markkinatilanteen".
Miten sinä Andrea selität sen käsitteen puolestasi? Asiaa pohtii varmaan vielä useampi silmäpari, kuin mitä löytyy HS:n lukijoita...
Kumppani:
Tästä voisi aloittaa, tuore tutkimus ruotsista Dagens Industriin toimesta. Volvo S80, S40 ja Saab 9-3 menettävät nyt eniten arvoaan...
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/17331
Andrea:
Niin....? Sama juttu mikä oli MB:n toimesta HS:n kannessa mainoksena?
Mitä tuosta piti aloittaa?
Kumppani: