Omat kokemukset kohta kahden vuoden ajalta, ajettu nyt n. 40 tkm.
Plussat:
- Tehokas ja vääntävä kone...tuntuu jopa ilmoitettua tehoa tehokkaammalta.
- Oikeat välitykset vaihteistossa; esim. 6-vaihteella ohitukset hoituu myös varsin rivakasti.
- Kulutus aivan naurettavan pieni tehoon nähden: Matka-ajossa 5-5.5l ja kaupungissa 7-8l/100km. Kaasujalkani on myös varsin raskas.
- Tilava ja hyvällä alustalla äänetön. En edelleenkään ymmärrä pumppusuutin koneeseen kohdistunutta melu-arvostelua. Ajoin myös Audin (A4) cr-koneen, eikä matka-ajossa ainakaan huomannut mainittavaa eroa. Eron huomasi pelkästään tyhjäkäynnillä, jossa pumppari on toki äänekkäämpi.
-Tilava ja mielestäni hyvännäköinen auto.
- Pitkä huoltoväli (30 tkm)
- Ylimääräisiä korjaamokäyntejä ei ole ollut.
Miinukset:
- Söi öljyä 20 tkm:n asti eli jouduin lisäämään 2x0,5litraa. Nyt öljyä ei ole enää hävinnyt.
- Xenon-valot, tehdasasenteinen vetokoukku ja DSG-vaihteisto maksavat uutena turhan paljon. Siksi en itse raaskinut niitä silloin ostaa. Mielestäni kuitenkin vakiovalot ovat mainettaan paremmat.
- Rengasmelu karkealla asfaltilla. Melu on tosin kohtuullista kitkarenkain, mutta hintataso huomioon ottaen voisi olla hiljaisempikin.
- Tilava ja hyvällä alustalla äänetön. En edelleenkään ymmärrä pumppusuutin koneeseen kohdistunutta melu-arvostelua. Ajoin myös Audin (A4) cr-koneen, eikä matka-ajossa ainakaan huomannut mainittavaa eroa. Eron huomasi pelkästään tyhjäkäynnillä, jossa pumppari on toki äänekkäämpi.
Uskoisin, että syynä on automalli ja yksilöerot kuinka pumpparin terävä moottorin ääni on onnistuttu pitämään erossa kabiinista. Sinulla siis hyvin, onnittelut. Lisäksi tuossa kaksilitraisessa on muistaakseni tasapainotusakselit, jotka puuttuu 1.9 pumpparista.
Itsellä on 130hv pumppari, joka huonolla tuurillani tässä Passatin yksilössä tärisee ja jyristää resonanssialueella 1800rpm jopa tasaisessa ajossa 90 km/h aika ajoin todella ärsyttävästi. Muistelen kaiholla edellisiä PSA HDI konetta ja jakajapumpullista VW dieseliä.
- Riittävän isot tilat pienten lasten ja asiaan kuuluvien tavaroiden liikutteluun. Mukaan saa todella kaiken tarpeellisen ja sitten vielä vähän.
- Arkikäytössä sopivan karkea sisustus. Ei ole tullut mieleen, että nyt kuraiset kyytiläiset pilaa hienon sisustan. (esim. uusi X5 on tässä suhteessa kovin hieno)
- todella vääntävä (500Nm) moottori ja asiallisesti toimiva automaatti (kun ei odota muuta kuin sujuvaa siirtymistä
- iso peräkontti
- helppo kulku autoon ja yhtä helppo lasten köyttäminen turvaistuimiin.
- monipuoliset varusteet
Miinukset
- lähes puhtaassa kaupunkiajossa ei paljon mieltä pitää Kulutus harvoin alle 13...
- pari kertaa on meille näytetty keskisormea ja todella usein meiltä on tyhjennetty renkaita... (iso auto on helppo kohde - vertaa tehokkaat bensakoneet kaupunkikäytössä
- ei kovinkaan hienostunut. Tulee fiilis, että ajelee mukavalla MAASTURILLA.
- korkea nostokynnyt peräkonttiin (esim. Volvon XC90 - jota ajoimme aiemmin, oli huomattavasti helpompi lastata))
Toimisi varmasti paremmin maaseudulla, jossa ominaisuudet ja (asenne)ilmasto suosii enemmän tällaisia autoja.
Nyt olemme tehneet merkittävän päätöksen siirtyä useiden maastureiden / SUVien jälkeen sedaniin! Saa nähdä miltä sellainen tuntuu. Luulisi ainakin, että saa ajella hyvällä omalla tunnolla
- Moottorin mahtava vääntö, käyttöominaisuudet ja hienot äänet
- Mukavat ja tukevat penkit
- Tuo hymyn suupieliin ajellessa
- Lisävarusteinen Bluetooth handsfree todella kätevä, tälläinen halutaan tästä lähtien joka autoon tässä perheessä
- Tähän mennessä ollut luotettava ja toimiva
Miinukset
- Järkyttävä kääntösäde
- Bensa maistuu
- Rengasmelu
- Istutaan aika korkealla. Sinänsä istuma-asennossa ei ole mitään moitittavaa, mutta auton tyyliin sopisi istua alemmallakin.
- Etupenkit eivät palaudu pituussuunnassa takaisin paikalleen kun ne kipataan eteen (auto kolmiovinen)
- Sisusta omasta mielestä jotenkin askeettinen
- Liukkailla talvikeleillä vähän turhauttava ajettava
- Moottori lupailee alakierrosten väännöllä paljon, mutta yläpäähän toivoisi hieman enemmän jonkinnäköistä voimapiikkiä
Vaikka paljon miinustakin tuli, niin kaikenkaikkiaan olen autoon erittäin tyytyväinen ja nuo plussat enemmän kuin korvaavat miinukset. Mielestäni tarjoaa paljon ajamisen iloa, käytettävyyden ja mukavuuden liikaa kärsimättä, ihan sopusuhtaiseen hintaan. Tuossa huvin vuoksi katselin jos vaihtaisi johonkin toiseen suunnilleen samanhintaiseen autoon ja tulin siihen tulokseen, että en tuohon löydä parempaa itselleni tuohon hintaan (auton nykyiseen markkina-arvoon). Eli tyytyväisiä ollaan
Aikalailla 100% samat fiilikset jäi tuosta, juuri nimenomaan ´06 ST:stä kun sellaista ajelin. Hieman kaksjakoinen auto, mutta pitää huomioida mihin se on tarkoitettu. Ja siihen se sopii kuin nenä päähän!
Plussia
- suorityskyky erinomainen käyttötarkoitukseen ja ominaisuuksiin nähden
- asiallinen maantieajettavuus
- hiljainen kokoluokkansa autoksi, esimerkiksi Astra on huomattavasti äänekkäämpi
Miinuksia
- farkuksi pieni tavaratila, peiteverho kömpelö
- hankalakäyttöinen ja jäykkä kytkin
- varustetaso karu, samoin sisustan materiaalit
- korkeahko kulutus 7.5-8 l/100km
- huonot lähivalot
- sivutuuliherkkyys
Eli ei paljon jää plussaa viivan alle mutta jollainhan se on köyhänkin ajeltava.
Omat kokemukset kohta kahden vuoden ajalta, ajettu nyt n. 40 tkm.
Plussat:
- Tehokas ja vääntävä kone...tuntuu jopa ilmoitettua tehoa tehokkaammalta.
- Oikeat välitykset vaihteistossa; esim. 6-vaihteella ohitukset hoituu myös varsin rivakasti.
- Kulutus aivan naurettavan pieni tehoon nähden: Matka-ajossa 5-5.5l ja kaupungissa 7-8l/100km. Kaasujalkani on myös varsin raskas.
- Tilava ja hyvällä alustalla äänetön. En edelleenkään ymmärrä pumppusuutin koneeseen kohdistunutta melu-arvostelua. Ajoin myös Audin (A4) cr-koneen, eikä matka-ajossa ainakaan huomannut mainittavaa eroa. Eron huomasi pelkästään tyhjäkäynnillä, jossa pumppari on toki äänekkäämpi.
-Tilava ja mielestäni hyvännäköinen auto.
- Pitkä huoltoväli (30 tkm)
- Ylimääräisiä korjaamokäyntejä ei ole ollut.
Miinukset:
- Söi öljyä 20 tkm:n asti eli jouduin lisäämään 2x0,5litraa. Nyt öljyä ei ole enää hävinnyt.
- Xenon-valot, tehdasasenteinen vetokoukku ja DSG-vaihteisto maksavat uutena turhan paljon. Siksi en itse raaskinut niitä silloin ostaa. Mielestäni kuitenkin vakiovalot ovat mainettaan paremmat.
- Rengasmelu karkealla asfaltilla. Melu on tosin kohtuullista kitkarenkain, mutta hintataso huomioon ottaen voisi olla hiljaisempikin.
- Satunnaiset sirinät kojelaudan tienoilta pakkaskaudella.
- Webaston kello/ajastin ei ole vakiovarusteena (itse Webastohan on).
Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen autooni ja todennäköisesti pysyn edelleen jatkossakin samassa merkissä.
viuvou:
Uskoisin, että syynä on automalli ja yksilöerot kuinka pumpparin terävä moottorin ääni on onnistuttu pitämään erossa kabiinista. Sinulla siis hyvin, onnittelut. Lisäksi tuossa kaksilitraisessa on muistaakseni tasapainotusakselit, jotka puuttuu 1.9 pumpparista.
Itsellä on 130hv pumppari, joka huonolla tuurillani tässä Passatin yksilössä tärisee ja jyristää resonanssialueella 1800rpm jopa tasaisessa ajossa 90 km/h aika ajoin todella ärsyttävästi. Muistelen kaiholla edellisiä PSA HDI konetta ja jakajapumpullista VW dieseliä.
Plussat
- ajettu vain 108000 km
- varma käynnistymään, hyvä lämmitys
- riittävä teho ja suorituskyky
- pieni kulutus, maantiellä pääsee helposti 6,2 litraan sadalla
- hyvä näkyvyys ulos, tilat neljälle, isohko takakontti(sedanmalli)
- erittäin luotettava, ei tarvitse paljon huoltoa ennen eikä jälkeen katsastuksen
- pienet ylläpitokulut
- ajattoman kaunis muotoilu
Miinukset
- aika meluisa
- istuimet turhan matalalla, korkeussäätö vain kuskinpenkin etureunassa
- huonot valot, mutta laitatinpa lisäpitkät, johan näkee
- huono radio, pitäisi varmaan vaihtaa parempaan vaikkei ohjelmat siitä paranekaan
Plussat
- Riittävän isot tilat pienten lasten ja asiaan kuuluvien tavaroiden liikutteluun. Mukaan saa todella kaiken tarpeellisen ja sitten vielä vähän.
- Arkikäytössä sopivan karkea sisustus. Ei ole tullut mieleen, että nyt kuraiset kyytiläiset pilaa hienon sisustan. (esim. uusi X5 on tässä suhteessa kovin hieno)
- todella vääntävä (500Nm) moottori ja asiallisesti toimiva automaatti (kun ei odota muuta kuin sujuvaa siirtymistä
- iso peräkontti
- helppo kulku autoon ja yhtä helppo lasten köyttäminen turvaistuimiin.
- monipuoliset varusteet
Miinukset
- lähes puhtaassa kaupunkiajossa ei paljon mieltä pitää Kulutus harvoin alle 13...
- pari kertaa on meille näytetty keskisormea ja todella usein meiltä on tyhjennetty renkaita... (iso auto on helppo kohde - vertaa tehokkaat bensakoneet kaupunkikäytössä
- ei kovinkaan hienostunut. Tulee fiilis, että ajelee mukavalla MAASTURILLA.
- korkea nostokynnyt peräkonttiin (esim. Volvon XC90 - jota ajoimme aiemmin, oli huomattavasti helpompi lastata))
Toimisi varmasti paremmin maaseudulla, jossa ominaisuudet ja (asenne)ilmasto suosii enemmän tällaisia autoja.
Nyt olemme tehneet merkittävän päätöksen siirtyä useiden maastureiden / SUVien jälkeen sedaniin! Saa nähdä miltä sellainen tuntuu. Luulisi ainakin, että saa ajella hyvällä omalla tunnolla
Plussaa
- Mainio ja hauska ajettavuus
- Tarkka ohjaus
- Hieno alusta
- Moottorin mahtava vääntö, käyttöominaisuudet ja hienot äänet
- Mukavat ja tukevat penkit
- Tuo hymyn suupieliin ajellessa
- Lisävarusteinen Bluetooth handsfree todella kätevä, tälläinen halutaan tästä lähtien joka autoon tässä perheessä
- Tähän mennessä ollut luotettava ja toimiva
Miinukset
- Järkyttävä kääntösäde
- Bensa maistuu
- Rengasmelu
- Istutaan aika korkealla. Sinänsä istuma-asennossa ei ole mitään moitittavaa, mutta auton tyyliin sopisi istua alemmallakin.
- Etupenkit eivät palaudu pituussuunnassa takaisin paikalleen kun ne kipataan eteen (auto kolmiovinen)
- Sisusta omasta mielestä jotenkin askeettinen
- Liukkailla talvikeleillä vähän turhauttava ajettava
- Moottori lupailee alakierrosten väännöllä paljon, mutta yläpäähän toivoisi hieman enemmän jonkinnäköistä voimapiikkiä
Vaikka paljon miinustakin tuli, niin kaikenkaikkiaan olen autoon erittäin tyytyväinen ja nuo plussat enemmän kuin korvaavat miinukset. Mielestäni tarjoaa paljon ajamisen iloa, käytettävyyden ja mukavuuden liikaa kärsimättä, ihan sopusuhtaiseen hintaan. Tuossa huvin vuoksi katselin jos vaihtaisi johonkin toiseen suunnilleen samanhintaiseen autoon ja tulin siihen tulokseen, että en tuohon löydä parempaa itselleni tuohon hintaan (auton nykyiseen markkina-arvoon). Eli tyytyväisiä ollaan
Thorne,
Tuo sun kirjoitus vois olla mun!
Aikalailla 100% samat fiilikset jäi tuosta, juuri nimenomaan ´06 ST:stä kun sellaista ajelin. Hieman kaksjakoinen auto, mutta pitää huomioida mihin se on tarkoitettu. Ja siihen se sopii kuin nenä päähän!