Tämän palstan ja TM:nkin väärät 'totuudet'

73 kommenttia
«13

Ei mitään järkeä tänne kirjoittaa mutta pakko osoittaa mm. Simpan jatkuvat pelkkään ennakkoluuloon, mutuun ym. asioihin perustuva vauhkoaminen täysin naurettavaksi ja systemaattisesti vain omia päähänpinttymiä liioitteleviksi ilman mitään yhteyttä todellisuuteen. Simpalla ei ole lähestymistapa tippaakaan siihen perustuva että häntä kiinnostaisi todellinen tilanne, tekniset ratkaisut, käytännön toimivuus, jne. jne. vaan ainoastaan saarnaa omien päähänpinttymien kuten Volvo S80:n, Jaggen, Haldexin, Freelanderin, Fordien, Corveten 'erityisyyttä' mitä ihmeellisimmillä jutuilla.



TM on vielä pahempi sillä lähes 'Suomen virallisena autotestaajajulkaisuna' ihmiset oikeasti uskovat sitä p***aa mitä he kirjoittavat. Todellisuudessa TM joutuu sensuroimaan tiettyjä testituloksia (kuten väistötestejä sun muita) ja muutenkin toimimaan täysin säälittävän valheellisesti jotta heidän saarnaamansa asiat kuten etuvetoisuuden dieseleiden ylivoima, surkeiden ajettavien autojen oikeasti hyvä ajettavuus ym. pysyisivät 'tosina'.



Esimerkiksi tämä nelivetojuttu on Simpan mielestä Freelanderin, haldexin ja vissiin sitä kautta kai Volvon kannalta hoidossa 'kilpailijoita' vastaan. Tottakai perustelut haetaan aina tapauskohtaisesti eri merkeiltä kuten arvioista TULEVILTA Saabin malleilta eikä Simpan autotietämys tai motivaatio varsinkaan riitä suhteuttamaan asioita tippaakaan siihen millainen tilanne yleisesti on.



Todellisuudessa Simppa on puhunut tässä nelivetoasiassakin täyttä puutaheinää vaikka on puhunut Haldexista, Saabin vain huippumallin LISÄVARUSTEISESTA systeemistä, Freelanderistä, Volvosta ynnä muista täysin sekaisin. Katsotaan vaikka melkein mitä tahansa nelivetotestiä niin linja on selvä, viimeisimpänä AutoBild Allradin tuore testi. Totta, AutoBildin jutut ovat huonoja mutta tässä testissä ei näytä olevan mitään epäselvää, sen verran yksinkertainen asia on kysessä että ei pitäisi vastaväitteitä olevan kellään. Siinä testissä oli esim. mäen nousutesti lumessa, katsottiin mikä meni pisimmälle.



Tuon testin voitti muistaakseni Suzukin pikkumaasturi (oliko Jimmy), toisena SUBARU Forester, seuraavia en muista mutta vissiin viides oli Bemu X3, sitä seuraava vai oliko juuri edellä oli Mersu ML, näiden takana oli UPOUUSI HALDEX-Tiguan (joka sekin kertoo mihin autoluokkaan Haldexia laitetaan) jota haukuttiin huonosti toimivaksi. Artikkelin mukaan tuo Haldex muunmuassa pätki vedon taakse aina kun ESP/luistonesto napautti jarruja joka teki ajosta surkeaa. KOKO TESTIN VIIMEISENÄ OLI RANGE ROVER SPORT. Se siitä Simpan selittelystä, edes sinun selittelyt eivät riitä jauhamaan tuota mäkitestiä päinvastaiseksi.



Sitten on nämä Auto Motor och Sportin talvitestit jotka ovat osoittaneet kuinka suvereeneja Bemut ovat, sekä X-Drivella että TAKAVEDOLLA jopa torsen-nelivetoihin ynnä muihin nähden! Kuten olen koko ajan sanonut, on takvetoinen vain huonompi kiihdytyksessä erittäin liukkaalla mutta muutoin on loistava talvella ja tuo AMS:n testi todistaa tuon harvinaisen selvästi -jokaisen eri vuoden testin osalta jonka olen nähnyt! Olen myös käytännössä tuon eron todennut, muun muassa sen että takavetoinen karvalakkibemukin on tehodieselmaasturia SELVÄSTI nopeampi liukkaalla kunhan ajo ei ole ainoastaan kiihdytys-pysähdys-kiihdytystä vaan on edes pari mutkaa jonka aikana takavetoinen menee heittämällä ohi.



Mutta ikävä kyllä ne jotka oikeasti uskovat TM:n uskonnollista paasausta takavedon huonoudesta ja peittelyistä siitä millainen tilanne oikeasi on eivät todellisesta tilanteesta tiedä, ja heille tulee TÄYSIN yllätyksenä että esim. 1-sarjan Bemu voi olla jäisellä radalla nopeampi kuin RS4 sekä nelivetoiset maasturit. Ikävä TM:ää uskoville, voivoi. Minua ei juuri kiinnosta, kunhan vain itse tiedän miten asia on. Siksi ei tännekään enää jaksa kirjoittaa, täällä kun on pääasia vain ennakkoluulot ja 'aatteiden puolustaminen', tärkeintä kun on että halpa ja 'perinteinen' on parempi kuin 'itsestään liikaa luulevien juppien ylikalliit autot'. Tai sitten että oma merkki yritetään paasata paremmaksi tai yhtä hyväksi kuin mainokset tai TM väittävät selittelemällä.



Kas kun tuota AutoBildi Allradin testiä, Auto Motor och Sportin testejä kaikilta vuosilta, Saksan AMS:n vetotapatestejä ym. ei ole muka kukaan lukenut, täällä kun siteerataan ties mitä muita noiden testejä. Kertoo vain siitä mikä kirjoittajien tarkoitus ja säälittävyyden taso on.



Simppa ei tietenkään ole näitä lukenut sillä hänellä on hakukoneessaan suodatin joka tuo esille VAIN Ford-konsernin ja Corveten kannalta suotuisia testejä. Esim. kun hän äsken väitti Corvette C6:n 'pesevän lattiaa' 911 S:llä niin kumma ettei hän ollut SAMAN JULKAISUN muita tuloksia nähnyt: toisin kuin noiden cabrioiden osalta nimenomaan Porsche 'pesi lattiaa' C6:lla, ja toisin kuin cabriotestissä niin tämä tulos oli KAHDELLA eri radalla! Tämä on vain yksi sadoista tavoista nähdä kuinka Simpan jutut ovat tarkoitushakuisia vääristelyjä eikä Simppa ole tippaakaan kiinnostunut todellisuudesta vaan ainoastaan hänen etukäteen päättämiensä lempiautojen nostamisesta jalustalle, ja häntä kiinnostaa vain ne nippelitiedot, esitteiden tiedot tesitulokset jotka tukevat hänelle rakkaita tuotteita ja hän HYLKII samoja asioita muiden tuotteiden osalta jolloin ehkä hänelle itselleen oikeasti tuleekin sellainen käsitys että hänen lempituote on ylivoimainen. Mitä muuta voikaan tapahtua jos ahmii kaiken tiedon ja mainonnan 'omasta' tuotteestaan eikä tiedä mitään muista tuotteista tai ole niiden mainonnan uhri.



Onnea vaan jatkoselittelyille ja uskonnolliselle hurmokselle taistelussa omien merkkienne puolustamisessa ja etuvetotavisautojen väittämisessä kalliimpia ja parempia autoja 'oikeastsi paremmiksi'. Petos: onnea taisteluun Volvofanaatikkoja, TM:ää uskovia ja muita juntteja vastaan, tosin mietin että eiköhän juttu ole jo selvä eli ei se viesti mene perille vaikkka mitä kijoittaisit. Eiköhän tuo ole aika pitkälti taistelua tuulimyllyjä vastaan. Vaikka nassun edessä livenä osoittaisit tieteellisesti Subarun olevan parempi ajettava niin silti Volvo tulee aina olemaan maailman paras auto kaikessa suhteessa, se missä Volvo ei ole paras ei auton pitäisikään olla paras ja on huonoksi autolle olla paras siinä (esim liian hyvä ajettava ja 'liika teho' vain tekee kuskista kaahaajan jne.) Volvo on aina sopiva (kunnes hän ostaa jonkin toisen auton joka muuttuu maailman parhaaksi)...

  
  • Onko suljetullakin netin käyttömahdollisuus?

      
  • Putput puhu kyllä asiaa ja totta joka sana.

      
  • Tuota paatosta ei voi lukea muuta kuin huvittuneena.. Nimimerkki PutPut varmaan sijoittaa minutkin tuohon Volvo fanaatikkojen listaan koska olen uskaltanut olla hänen kanssaan eri mieltä juuri bemareiden suvereeniudesta..



    Mutta silti sanoja ei kannata laittaa kenenkään suuhun.. Minä en ole ainakaan missään vaiheessa sanonut Volvon olevan ainut oikea ja vieläpä maailman paras auto!!??!! Volvossa on paljon hyviä ominaisuuksia ja minun mielipiteet perustuvat reilut kahden vuoden kokemukseen V70 mallista. Suuri osa täällä haukkuu eri automerkkejä vaikkei olisi minkäänlaista ajokokemusta.. Ja parin tunnin koeajo ei kyllä riitä kovinkaan pitkälle tuomitsemaan. Olen aina kirjoittanut että jokainen ostakoon auton joka omaan "hanskaan" ja käyttöön sopii parhaiten..



    PutPutin kanssa olen samaa mieltä että tuo bemarin uusi nelivetojärjestelmä on parempi kuin tällä hetkellä Volvossa oleva vastaava järjestelmä.. Itseäni kyllä hieman pelottaisi tuo bemarin Xi:n tekniikan kestävyys.. mitä enemmän hienoa tekniikkaa jota tietokonet ohjailee on yhtäkuin mahdollisuus vikoihin.. Aika näyttää. Hyvin se ainakin toimii.



    Volvossa on ihan OK neliveto mutta samanlainen käytännössä kuin VAG:n peleissä ja ns. katumaastureissa..

      
  • Katos, palstan narsisti postasi kuukauden vuodatuksen.



    Taitaa Haldex muuten olla vain Freelander II:ssa ja Tiguanissa(?).



    ja jos auton saisin valita, niin eittämättä ottaisin 911 Carrera S:n ennen Corvettea. Tuohan nyt on ihan selvä juttu.

      
  • Putput:

    Ei mitään järkeä tänne kirjoittaa mutta ...
    Kuten olen koko ajan sanonut, on takvetoinen vain huonompi kiihdytyksessä erittäin liukkaalla mutta muutoin on loistava talvella .....onnea taisteluun Volvofanaatikkoja, TM:ää uskovia ja muita juntteja vastaan, tosin mietin että eiköhän juttu ole jo selvä eli ei se viesti mene perille vaikkka mitä kijoittaisit...Volvo tulee aina olemaan maailman paras auto kaikessa suhteessa, se missä Volvo ei ole paras ei auton pitäisikään olla paras ja on huonoksi autolle olla paras siinä (esim liian hyvä ajettava ja 'liika teho' vain tekee kuskista kaahaajan jne.)...




    Täysin samaa mieltä, nämä takavedonhaukkujat räksyttävät korkeintaan parin tunnin kokemuksella vaikka mitä puutaheinää Bemarin talviominaisuuksista, tosielämässä nykyaikainen Bemari on parempi talviauto kuin tällä palstalla joidenkin jumaloima Volle. Nyt on PK-seudullakin tilaisuus käydä kokeilemassa Bemarin talviajoa, väitän että monella suu loksahtaa kokemuksesta ja miettii edes vähän että mitä on tullut töksäyteltyä. :weary:

      
  • Voi hyvänen aika. Eikohän kaikki nyt vaan sovita että BMW on kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa selkeästi maailman paras kulkine. Jos BMW:ssä olisi edes pienet siivet, voitaisiin sillä paitsi kuljettaa ihmisiä nykyisiä suihkukoneita nopeammin, myös sopivalla aseistuksella voittaa sota kuin sota.



    Ei mutta oikeasti - TM on varmaankin yksi riippumattomimmista autoalan julkaisuista ja Mauri Salon 60-luvun muisteluista päätellen ollut sitä aina. Tälle palstalle kirjoittelevat ovat (näin uskoisin) keskimääräistä enemmän kiinnostuneita autoista ja siksi kokemuksilla on ainakin joku arvo. Minusta on vaan uskomatonta että Bemari herättää omistajissaan tuollaista suhteetonta kehumisen (ja muiden autojen haukkumisen) tarvetta. Pystyn BMW:n teknisen osaamisen tunnustamaan oikein mainiosti - monella osa-alueella kulkevat kehityksen kärjessä mutta tuo suitsutus erityisesti talviominaisuuksien osalta on kyllä liikaa. Vai että perusbemari pieksää nelivetoisen kepeästi :wink:

      
  • :lol:



    .....vai....... :confused:

      
  • Putputille ja muille oman asian julistajille tiedoksi vanha fakta,että "ABSOLUUTTISTA TOTUUTTA EI OLE OLEMASSA",pitää ajatella kriittisesti eli tarkastella asioita joka kantilta.Eikö nämä asiat tulleet selviksi jo Lukiossa?!

      
  • Nooh, tuskin takatuupparibemu pesee nelivetoa, mutta ei muuten yhtään pöllömpi auto talvella (5v E46:lla ajellut)

      
  • EFC:

    Nooh, tuskin takatuupparibemu pesee nelivetoa, mutta ei muuten yhtään pöllömpi auto talvella (5v E46:lla ajellut)




    Etkö tosiaan osaa lukea?

      
  • simppa:

    Katos, palstan narsisti postasi kuukauden vuodatuksen.

    Taitaa Haldex muuten olla vain Freelander II:ssa ja Tiguanissa(?).

    ja jos auton saisin valita, niin eittämättä ottaisin 911 Carrera S:n ennen Corvettea. Tuohan nyt on ihan selvä juttu.






    Narsisti millä perusteella, koska en ole 'vaatimaton Volvo-kuski', koska takavetoisella ja varsinkin Bemuilla ajavat ovat kaikki itsekkäitä kaahailijoita?



    Näkee kuinka kyse on joillain vain tunnepuolen asioista, eivät ole oikeasti autoista ja tekniikasta kiinnostuneita.



    Kumma ettei sinulla sen enempää sanottavaa ollut tuosta Freelanderin, haldexin ym. jutuista kun se mitä olet antanut olettaa olevan tilanteen laita osoittautuukin täysin päinvastaiseksi ja vissiin Land Roverin huippumalleihin kuuluvakaan aivan eri tason vedolla kuin Haldex (Range Rover Sport) ei sekään riitä muistaakseni edes Fiat Pandan nelivetoa vastaan? Kas kun sinusta kelvoton X-Bemu 'pesikin lattiaa' sinun ylivoimaisiksi mainostamia autoja. Ohhoh, miten Simppa olikin KUMMASTI selittänyt kaikkea mikä on päinvastoin kuin todellisuudessa nähdään.



    En muuten ymmärrä mitä selität tuosta haldexista tuossa yllä, ja miten se puolustaa sinun vääriä väitteitä ja pitkään rakentamia kuvia tilanteesta.



    Tuo 911:sen ja C6:nkin selitys on aika outoa. Ketä kiinnostaa minkä auton sinä ottaisit, puhehan oli siitä että tyrmäsit 911:sen aivan surkeaksi verrattuna Corvetteen täysin typerällä ja harhaanjohtavalla tavalla tapasi mukaan ja paljastuukin ettei asia ole kuten väität. Nyt onkin sitten 'selvä juttu' että 'valitsisit' 911:sen, miksi yhtäkkiä noin ja miksi sinun yleismielipide yhtäkkiä kumoaa aiemmin väittämäsi tärkeän rata-ajan merkityksen? No, niinhän Volvoasioissakin on eli yleinen mielipide merkistä kumoaa kaikki tekniset asiat ja ne tekniset asiat mistä selität on valikoitu harjaanjohtavasti eivätkä edusta oikeata tilannetta.

      
  • Jan79:

    Tuota paatosta ei voi lukea muuta kuin huvittuneena.. Nimimerkki PutPut varmaan sijoittaa minutkin tuohon Volvo fanaatikkojen listaan koska olen uskaltanut olla hänen kanssaan eri mieltä juuri bemareiden suvereeniudesta..

    Mutta silti sanoja ei kannata laittaa kenenkään suuhun.. Minä en ole ainakaan missään vaiheessa sanonut Volvon olevan ainut oikea ja vieläpä maailman paras auto!!??!! Volvossa on paljon hyviä ominaisuuksia ja minun mielipiteet perustuvat reilut kahden vuoden kokemukseen V70 mallista. Suuri osa täällä haukkuu eri automerkkejä vaikkei olisi minkäänlaista ajokokemusta.. Ja parin tunnin koeajo ei kyllä riitä kovinkaan pitkälle tuomitsemaan. Olen aina kirjoittanut että jokainen ostakoon auton joka omaan "hanskaan" ja käyttöön sopii parhaiten..

    PutPutin kanssa olen samaa mieltä että tuo bemarin uusi nelivetojärjestelmä on parempi kuin tällä hetkellä Volvossa oleva vastaava järjestelmä.. Itseäni kyllä hieman pelottaisi tuo bemarin Xi:n tekniikan kestävyys.. mitä enemmän hienoa tekniikkaa jota tietokonet ohjailee on yhtäkuin mahdollisuus vikoihin.. Aika näyttää. Hyvin se ainakin toimii.

    Volvossa on ihan OK neliveto mutta samanlainen käytännössä kuin VAG:n peleissä ja ns. katumaastureissa..




    Blaablaablaa, nyt olet sitten joku auktoriteetti kun olet ajanut 2v edellismallin V70:llä? Entä kun 'eräät' ovat ajaneet kenties sinua enemmän tuolla edellismallin V70:llä ja lisäksi on kokemusta vielä muistakin puhutuista autoista toisin kuin eräillä...



    No, tietämuksestäsi kertoo epäilysi X-Driven kestävyydestä verrattuna ylikuumeneviin viskoihin ja muihin lamellikytkinjärjestelmiin...

      
  • KonstaKoo:

    Voi hyvänen aika. Eikohän kaikki nyt vaan sovita että BMW on kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa selkeästi maailman paras kulkine. Jos BMW:ssä olisi edes pienet siivet, voitaisiin sillä paitsi kuljettaa ihmisiä nykyisiä suihkukoneita nopeammin, myös sopivalla aseistuksella voittaa sota kuin sota.

    Ei mutta oikeasti - TM on varmaankin yksi riippumattomimmista autoalan julkaisuista ja Mauri Salon 60-luvun muisteluista päätellen ollut sitä aina. Tälle palstalle kirjoittelevat ovat (näin uskoisin) keskimääräistä enemmän kiinnostuneita autoista ja siksi kokemuksilla on ainakin joku arvo. Minusta on vaan uskomatonta että Bemari herättää omistajissaan tuollaista suhteetonta kehumisen (ja muiden autojen haukkumisen) tarvetta. Pystyn BMW:n teknisen osaamisen tunnustamaan oikein mainiosti - monella osa-alueella kulkevat kehityksen kärjessä mutta tuo suitsutus erityisesti talviominaisuuksien osalta on kyllä liikaa. Vai että perusbemari pieksää nelivetoisen kepeästi :wink:




    Miksi sitten TM antaa kokoajan valheellisen kuvan, anteeksi siis VILJELEE ja PAASAA valheellista kuvaa takavedosa ja nykyään korostetusti dieselistä?



    Kuka olisi TM:n juttujen perusteella osannut arvata että Bemu voidaan arvostella parhaaksi talviautoksi ajaa ja vielä NELIVETOISTA AUDIA ja maastureita nopeammaksi JÄÄRADALLA takavetoisena?



    Selitä, selitä, TM:n uskottavuus on luokkaa nolla.



    Mitä tulee tuohon takavetoisen nopeudesta liukkaallakin niin minä olen sen POTENTIAALIN tiennyt jo aiemmin mutta sitä ei kukaan TM-uskovainen asiasta TIETÄMÄTÖN ole uskonut koska ette ole asiaa KOKENEET! Minä olen (tosin en olisi ihan uskonut että A4:n nelivetoista nopeampi olisi noin selvästi ja ihan noin liukkaalla, vaikka pienempikoneiseen A4Q:hun olen sitä päässyt vertaamaan)! Ja tuossa takavetoisessa ei ole edes tasauspyörästön lukkoa!!



    Olette vain olleet uskomustenne ja TM:n väärien tietojen (panttaavat muun muassa väistökokeiden tulokset eivätkä ole ikinä tehneet kunnollisia vertailukelpoisia vetotapatestej&#228:wink: varassa, toisin kuin eräät.



    Osoittaa vain kuinka hakoteillä tämän palstan ja useimpien TM:ää lukevien, etuvetoisilla jurruttavien ja takavetoisia pelkäävien Suomalaisten 'totuus' on ja kuinka se perustuu mutu-tuntumaan ja vanhoihin uskomuksiin. Hienoa sentään että Ruotsin AMS sentään teki testin josta nähdään kuinka ylivoimainen talviajamisen ilo hyvällä takavetoisella ja nelivetoisella voi olla! Saavat asiaa kokemattomatkin edes lukea asiasta!



    Muuten: en ole pitkään aikaan ajanut Bemulla, siirryin jo aikaa sitten muuhun mutta tahallaan en siitä maininnut mitään. Ja nyt ihastuin x-driveen täysin kun kokeilin, vaikka en olisi luullut haluavani muuta kuin takavetoisella ajaa, kyllä oli USKOMATON nelivetojärjestelmän ja tasapainoisen auton yhdistelmä! Tosin pian tulee x-drive taka-akselin vedon ohjauksella joten sitä ennen en ainakaan mitään osta, ehkä en ollenkaan siirry takaisin Bemuun jos talvet jatkuvat tällaisina ja muitakin hyviä takavetoisia on olemassa, Infinitikin on pian tulossa markkinoille...

      
  • Kumppani:

    :lol:

    .....vai....... :confused:




    No lue nuo testit ja mieti sitten.

      
  • Putput:



    TM on vielä pahempi sillä lähes 'Suomen virallisena autotestaajajulkaisuna' ihmiset oikeasti uskovat sitä p***aa mitä he kirjoittavat. Todellisuudessa TM joutuu sensuroimaan tiettyjä testituloksia (kuten väistötestejä sun muita) ja muutenkin toimimaan täysin säälittävän valheellisesti jotta heidän saarnaamansa asiat kuten etuvetoisuuden dieseleiden ylivoima, surkeiden ajettavien autojen oikeasti hyvä ajettavuus ym. pysyisivät 'tosina'.



    -olen aika samaa mieltä tuosta. On todella sinisilmäisen tyhmää sokeasti luottaa tm:ään, ja pitää sitä puolueettomana.

    on aivan päivänselvä asia että lehti menestyy ja sitä ostetaan, JOS SITÄ LUKEVA LUKIJA SAA LUKEA HÄNELLE MIELUISAA asiaa! no ketähän TM:n lukijat ovat? no tavallisia pulliaisia, jotka tarvitsevat apua uuden auton ostossaan, mutta eivät tiedä hevonpersettä autotekniikasta yms.

    Suomalaiseen tapaan auton pitää myös olla äärimmäisen tavallinen ja edullinen käyttää, tilava ja lapsiystävällinen, kaikki ajettavuus ja ajon hauskuus on toisarvoista.

    Ja kyllä, TM testeistä saa mieluista luettavaa: halvin on myös parasta!


    Mihinkö perustan epäilyni?

    Siihen että toiset autot, omassa tapauksessani subaru, saa monissa ulkomaisissa medioissa huomattavasti enemmän huomiota, posiitivisia koeajoraportteja, suoranaista testimenestystä.

    On todella mielenkiintoista että SAMAA AUTOA suitsutetaan jossain muualla esim. EVOssa, Fift gearissa, jenkkien eri julkaisuissa mm. hauskaksi ajaa, moottoreita kehutaan vuolaasti, tekniikan toimivuutta kehutaan, jne, jne. mutta TM:ssä palaute on neutraalia, ja kaikenmaailman avensikset ym. MUNATTOMAT ja tunnottomat perusautot väännetään paremmaksi.



    Katsotaan vaikka melkein mitä tahansa nelivetotestiä niin linja on selvä, viimeisimpänä AutoBild Allradin tuore testi. Totta, AutoBildin jutut ovat huonoja mutta tässä testissä ei näytä olevan mitään epäselvää, sen verran yksinkertainen asia on kysessä että ei pitäisi vastaväitteitä olevan kellään. Siinä testissä oli esim. mäen nousutesti lumessa, katsottiin mikä meni pisimmälle.

    Tuon testin voitti muistaakseni Suzukin pikkumaasturi (oliko Jimmy), toisena SUBARU Forester, seuraavia en muista mutta vissiin viides oli Bemu X3, sitä seuraava vai oliko juuri edellä oli Mersu ML, näiden takana oli UPOUUSI HALDEX-Tiguan (joka sekin kertoo mihin autoluokkaan Haldexia laitetaan) jota haukuttiin huonosti toimivaksi. Artikkelin mukaan tuo Haldex muunmuassa pätki vedon taakse aina kun ESP/luistonesto napautti jarruja joka teki ajosta surkeaa. KOKO TESTIN VIIMEISENÄ OLI RANGE ROVER SPORT.



    -allrad on käsittääkseni ihan asiallinen juttu, ja erikoistunut nelivetojen testeihin.

    allradin aiemmassakin vetotestissä Voittaja oli SUBARU LEGACY OUTBACK.









    Tämä on vain yksi sadoista tavoista nähdä kuinka Simpan jutut ovat tarkoitushakuisia vääristelyjä eikä Simppa ole tippaakaan kiinnostunut todellisuudesta vaan ainoastaan hänen etukäteen päättämiensä lempiautojen nostamisesta jalustalle, ja häntä kiinnostaa vain ne nippelitiedot, esitteiden tiedot tesitulokset jotka tukevat hänelle rakkaita tuotteita ja hän HYLKII samoja asioita muiden tuotteiden osalta jolloin ehkä hänelle itselleen oikeasti tuleekin sellainen käsitys että hänen lempituote on ylivoimainen.


    -olen aukonut päätäni ja noita ristiinpuhumisia bongaillut vähän väliä tuolta topiceista.

    On uskomatonta mistä kaikesta saa ''lyömäaseen'' jonkun oman suosikin vastustajaa mustamaalatessa, mutta kuitenkin toisessa keskustelussa samalla asialla ei olekaan mitään väliä.

    tuota en ole ikinä käsittänyt.


    Petos: onnea taisteluun Volvofanaatikkoja, TM:ää uskovia ja muita juntteja vastaan, tosin mietin että eiköhän juttu ole jo selvä eli ei se viesti mene perille vaikkka mitä kijoittaisit.


    -toivon todellakin että putput kirjoittelisi tänne jatkossakin.

    On niitä palstan harvoja joilla todellakin leikkaa, ja omaa monipuolista tietoa autotekniikasta ja autojen ajettavuudesta. Ja vaikka kirjoitustyyli onkin tökerö ja muita halveksiva, tekstistä huomaa että tietoa on, eikä vain säälittävää oman merkin pönkitystä.

      
  • Putput:

    Jan79:
    Tuota paatosta ei voi lukea muuta kuin huvittuneena.. Nimimerkki PutPut varmaan sijoittaa minutkin tuohon Volvo fanaatikkojen listaan koska olen uskaltanut olla hänen kanssaan eri mieltä juuri bemareiden suvereeniudesta..

    Mutta silti sanoja ei kannata laittaa kenenkään suuhun.. Minä en ole ainakaan missään vaiheessa sanonut Volvon olevan ainut oikea ja vieläpä maailman paras auto!!??!! Volvossa on paljon hyviä ominaisuuksia ja minun mielipiteet perustuvat reilut kahden vuoden kokemukseen V70 mallista. Suuri osa täällä haukkuu eri automerkkejä vaikkei olisi minkäänlaista ajokokemusta.. Ja parin tunnin koeajo ei kyllä riitä kovinkaan pitkälle tuomitsemaan. Olen aina kirjoittanut että jokainen ostakoon auton joka omaan "hanskaan" ja käyttöön sopii parhaiten..

    PutPutin kanssa olen samaa mieltä että tuo bemarin uusi nelivetojärjestelmä on parempi kuin tällä hetkellä Volvossa oleva vastaava järjestelmä.. Itseäni kyllä hieman pelottaisi tuo bemarin Xi:n tekniikan kestävyys.. mitä enemmän hienoa tekniikkaa jota tietokonet ohjailee on yhtäkuin mahdollisuus vikoihin.. Aika näyttää. Hyvin se ainakin toimii.

    Volvossa on ihan OK neliveto mutta samanlainen käytännössä kuin VAG:n peleissä ja ns. katumaastureissa..


    Blaablaablaa, nyt olet sitten joku auktoriteetti kun olet ajanut 2v edellismallin V70:llä? Entä kun 'eräät' ovat ajaneet kenties sinua enemmän tuolla edellismallin V70:llä ja lisäksi on kokemusta vielä muistakin puhutuista autoista toisin kuin eräillä...

    No, tietämuksestäsi kertoo epäilysi X-Driven kestävyydestä verrattuna ylikuumeneviin viskoihin ja muihin lamellikytkinjärjestelmiin...






    Etkö osaa lukea? Minä kyllä kehuin bemarin X-drivea.. Itselläni ei siitä ole ajokokemuksia, olen vain siitä lukenut eikä moitittavaa ole.. Satun vain suhtautumaan tuohon hienon tekniikkaan epäilevästi ennen kuin se todistaa kestävyytensä, tämä ei pitäisi olla mitään bemarin mollaamista..





    Itse PutPut luulet olevasi joku auktoriteetti täällä olemalla itse oikeassa ja muut väärässä.. Olet sokea omille tekemisillesi ja kirjoituksillesi..



      
  • PUT-PUT "sanoi" ennen idän ihme, lännen kauhu, takaa nousi sankka sauhu? :xmas:

      
  • andertz:

    Olen peruuttanut enemmän kuin mitä jotkut ovat ajaneet.




    Puheita vai autoja? :xmas:

      
  • Putputusta: Olette vain olleet uskomustenne ja TM:n väärien tietojen varassa, toisin kuin eräät. Osoittaa vain kuinka hakoteillä tämän palstan ja useimpien TM:ää lukevien, etuvetoisilla jurruttavien ja takavetoisia pelkäävien suomalaisten 'totuus' on ja kuinka se perustuu mutu-tuntumaan ja vanhoihin uskomuksiin.



    Eikäku tuli vaan sellainen mieleen, että sehän on oikeastaan ihan sama mitä TM tai "pelkäävien suomalaisten" mielipide tässä asiassa on!



    Eikös se ole paaaaaljon huolestuttavampaa, että :warning: autojen valmistajista niin HARVAT ovat kuulleet takavedon "ylivoimaisista" talviominaisuuksista???



    Ennen vanhaan (--> 60-luvulle) autot taisivat järjestään olla takavetoisia, ehkä joku harva oli hölmö, kuten Saab (meille tunnetuin), että aloitti etuvetoisten valmistamisen. Vissiin ihan järjetöntä!?!?!



    Eikä siinä vielä kaikki, nyt tilanne on IHAN toisinpäin: autot ovat järjestään etuvetoisia ja enää yksi VIISAS (Bemari, meille tunnetuin) tekee vielä takavetoisia. :innocent:



    Mutta pointti: mitäs sä täällä haukut etuvetouskovaisia ja TM:ää, kun ei meillä ole valinnanvaraa! Kaikki autot ovat etuvetoisia, koska niitä meille vaan valmistetaan. Kuka siis onkaan "hakoteillä" enemmän (sinun vinkkelistäsi) ja miksi?



    Oletkos miettinyt siltä kantilta? :kiss:

      
  • Putput:


    Mitä tulee tuohon takavetoisen nopeudesta liukkaallakin niin minä olen sen POTENTIAALIN tiennyt jo aiemmin mutta sitä ei kukaan TM-uskovainen asiasta TIETÄMÄTÖN ole uskonut koska ette ole asiaa KOKENEET! Minä olen (tosin en olisi ihan uskonut että A4:n nelivetoista nopeampi olisi noin selvästi ja ihan noin liukkaalla, vaikka pienempikoneiseen A4Q:hun olen sitä päässyt vertaamaan)! Ja tuossa takavetoisessa ei ole edes tasauspyörästön lukkoa!!




    Heh, vai on se takaveto ratkaisuna ylivoimainen, jos joku vuosien yrittämisen jälkeen on onnistunut tekemään tuotteen, joka on kilpailukykyinen. Mitä iloa on potentiaalista, jos se ei ole käytössä? Kenelle katukäyttöön rakennettu siviiliauto on hyvä, jos sillä joku rata-ajon aika on mahdollisimman nopea? Mikahe sanoi, että esc heikentää auton suorituskykyä. Onko todellakin niin, että sillä on merkitystä, mikä on maksimaalinen nopeus, jonka taitava kuski onnistuu autolla saavuttamaan? Vai onko sillä enemmän merkitystä, että auton hallittavuus on turvallista vähän alhaisemmalla nopeudella?



    Mihin sitä takatasauspyörästön lukkoa liikkeellelähtöjä tai jotain umpihangessa etenemistä lukuunottamatta siviilissä voisi käyttää? Mökkiteiden pikataipaleilla? Jos joku teistä on lukolla edes kerran ajanut, luulisi tietävän kuinka hankala laite se kaarteissa on. Koko ajan on perä sivulla, kun rengas pakotetaan luistoon. Ehkä ihan hyvä jossain rallissa, mutta siviilissä ei.



    Miten voi sanoa etuvetoiseen mieltynyttä tietämättömäksi? Minusta se osoittaa vain sen, että sanoja ei tiedä, että muitakin asioita voidaan arvostaa kuin takavetoisen ominaisuuksia.

      
  • Paljonko Toyota omistaa Subarusta vai omistaako?

      
  • Kumppani:



    Ennen vanhaan (--> 60-luvulle) autot taisivat järjestään olla takavetoisia, ehkä joku harva oli hölmö, kuten Saab (meille tunnetuin), että aloitti etuvetoisten valmistamisen. Vissiin ihan järjetöntä!?!?!

    Eikä siinä vielä kaikki, nyt tilanne on IHAN toisinpäin: autot ovat järjestään etuvetoisia ja enää yksi VIISAS (Bemari, meille tunnetuin) tekee vielä takavetoisia. :innocent:






    hohoh!! eikös asia ole niin, että etuvetoonhan on aikanaan siirrytty ( ja takavedosta luovuttu ) nimenomaan halvemman ja kätevämmän valmistuksen takia??



    olen ainakin siinä käsityksessä että autotehtaalle on helpompaa ja kannattavampaa puskea liukuhihnalta poikittaismoottorista etuvetoa, kuin takavetoa. Eli kustannussyyt ovat merkittävä tekijä.



    Onneksi on vielä automerkkejä kuten BMW, Mercedes-Benz, ym jotka eivät uhraa autojensa laatua ja ajonautintoa hinta kilpailun alttarilla tekemällä pelkkiä etuvetoisia.



    Muistaakseni Alfa-fanienkin sydämet itkivät verta kun takavedosta aikanaan luovuttiin.



    Ja on myös sangen erikoista, että jos etuveto olisi oikeasti se selvästi parempi ja ''oikea'' ratkaisu, miksi ihmeessä kaikissa kalliissa ja huippulaadukkaissa autoissa on kuitenkin poikkeuksetta taka -tai neliveto?



    itse kyllä nostan korkealle hattua, niille merkeille jotka pitävät periaatteistaan kiinni, ja toteuttavat älykästä suunnitteluaan, eivätkä vain apinoi muita merkkejä, ja osta niiden tekniikkaa sekä tingi tuotteensa ajettavuudesta myyntitilastot ja dollarinkuvat silmissä välkkyen !

      
  • Putput:


    Tuon testin voitti muistaakseni Suzukin pikkumaasturi (oliko Jimmy), toisena SUBARU Forester, seuraavia en muista mutta vissiin viides oli Bemu X3, sitä seuraava vai oliko juuri edellä oli Mersu ML, näiden takana oli UPOUUSI HALDEX-Tiguan (joka sekin kertoo mihin autoluokkaan Haldexia laitetaan) jota haukuttiin huonosti toimivaksi. Artikkelin mukaan tuo Haldex muunmuassa pätki vedon taakse aina kun ESP/luistonesto napautti jarruja joka teki ajosta surkeaa. KOKO TESTIN VIIMEISENÄ OLI RANGE ROVER SPORT. Se siitä Simpan selittelystä, edes sinun selittelyt eivät riitä jauhamaan tuota mäkitestiä päinvastaiseksi.




    Sanottiinko testissä millaiset renkaat autoissa oli? Veikkaisin tuon Rangen tuloksen olevan enemmän kiinni paremmin asfaltille sopivista renkaista kuin 4-vetoratkaisusta. Tuollainen lumi/maasto testaaminen alkuperäisrenkailla (jos oli) on enemmänkin rengastesti kuin 4-vetotapojen vertailu. Vajaavetoinenkin menee hyvällä renkaalla pitemmälle kuin 4-veto "sileällä".

      
  • ambo:

    Paljonko Toyota omistaa Subarusta vai omistaako?




    toyota osti GM:ltä sen osuuden

    ja ilmeisesti tuon oston kautta tuli

    uusi justy joka perustuu

    daihatsuun joka on osa toyota konsernia

      
  • "esim. 1-sarjan Bemu voi olla jäisellä radalla nopeampi kuin RS4"



    Parahin Putput,



    Lähden mielelläni kokeilemaan tuota kanssasi.

    Saat jopa tuon ylivoimaisen 1-sarjan bemarin allesi, minä voin yrittää selviytyä tuolla RS4llä.

    Kokeillaan jossakin sopivassa jäisessä paikassa.



    Miltä kuullostaa?

      
  • Kumppani:

    Putputusta: Olette vain olleet uskomustenne ja TM:n väärien tietojen varassa, toisin kuin eräät. Osoittaa vain kuinka hakoteillä tämän palstan ja useimpien TM:ää lukevien, etuvetoisilla jurruttavien ja takavetoisia pelkäävien suomalaisten 'totuus' on ja kuinka se perustuu mutu-tuntumaan ja vanhoihin uskomuksiin.

    Eikäku tuli vaan sellainen mieleen, että sehän on oikeastaan ihan sama mitä TM tai "pelkäävien suomalaisten" mielipide tässä asiassa on!

    Eikös se ole paaaaaljon huolestuttavampaa, että :warning: autojen valmistajista niin HARVAT ovat kuulleet takavedon "ylivoimaisista" talviominaisuuksista???

    Ennen vanhaan (--> 60-luvulle) autot taisivat järjestään olla takavetoisia, ehkä joku harva oli hölmö, kuten Saab (meille tunnetuin), että aloitti etuvetoisten valmistamisen. Vissiin ihan järjetöntä!?!?!

    Eikä siinä vielä kaikki, nyt tilanne on IHAN toisinpäin: autot ovat järjestään etuvetoisia ja enää yksi VIISAS (Bemari, meille tunnetuin) tekee vielä takavetoisia. :innocent:

    Mutta pointti: mitäs sä täällä haukut etuvetouskovaisia ja TM:ää, kun ei meillä ole valinnanvaraa! Kaikki autot ovat etuvetoisia, koska niitä meille vaan valmistetaan. Kuka siis onkaan "hakoteillä" enemmän (sinun vinkkelistäsi) ja miksi?

    Oletkos miettinyt siltä kantilta? :kiss:




    Juuri tuollaisia aivan ihmeellisiä kirjoituksia vain kirjoittamisen vuoksi kun 'ei-totuttua' tietoa tulee esiin: näköjään pitää vain refleksinomaisesti jotain kirjoittaa vastustaakseen kun pihalla sojottaa etuvetopulkka.



    Olenko sitäpaitsi haukkunut etuvetoisia kelvottomiksi? En, perusautohinhan se on hyvä ratkaisu. Sitäpaitsi tämän palstan kirjoittajistahan suurin osa ei osaisi sanoa juuta eikä jaata eri autojen ajettavuudesta joten kelpaisi varmaan monelle yksivetoisetkin tai ristikkäisen kulmien vetoisella jos vaan halvalla pääsee paikasta A paikkaan B ja mainosten kautta saadaan oma olo hyväksi valintansa suhteen tai muutoin itselleen rakennettua vaihtoehtotodellisuus jossa oma auto on parempi kuin Maseratitkin. Eikä ihme, suurin osa kun omaa kokemusta takavetoisista korkeintaan lyhyestä koeajosta tai jostain 70-luvulta sen ajan teknologiatason tavisautoista.



    Koko pointti on se että täällä auotaan päätä (ja TM:kin kirjoittaa täyttä p***aa karsien samalla osan totuudesta tukemaan omaa uskontoaan) takavetoisista eikä ymmärretä todelllista tilannetta. Ne takavetoisten uskomukset, legendat ja 'nehän on sellaisia rimpuloita'-jutut ovat täysin aivottomia eikä tee etuvetoisista yhtään sen parempia, todistaa vain kirjoittajan tiedon täydellisen puuttumisen.



    Tämäkin täysin autoista pihalla oleva idiootti väittää Bemun olevan ainoa joka tekee takavetoisia, vaikka ns. edes suunnilleen keskiluokan autoista Bemun lisäksi Mersu, Infiniti, Chrysler, Lexus, Dodge (ei Suomessa viel&#228:wink:. Cadillac, Jaguar ja Infiniti (pian myös Suomessa) myy takavetoisia. Huomaatko jotain säännönmukaisuutta tuossa ryhmässä?



    Etuvetoisista taas lähes AINA jos tehdään 'huippumalli' niin siihen lisätään veto taakse, mahdollisuuksien mukaan takapainoinen veto vielä. Näin on Volvon, Saabin, Alfan, Audin, VW:n ym. kanssa jotka myyvät autoa sellaiselle kohderyhmälle jolle ei ikävä kyllä muutoin kannata myydä kalliimpaa takavetoa vaan niin halpaa kuin vaan saadaan näyttämään 'riittävän hyvältä'. Kun siirrytään näihin korkeampiin hintaluokkiin niin läpi ei enää mene etuveto vaan vaatimukset kasvavat.



    Pienemmistä Smart, pian VW ja vissiin Mitsu ja oliko vielä Toyotalta tulossa miniauto takavetoisena?



    Lähes jokainen merkki kun tekee urheilullista autoa tekee siitä takavetoisen jos voi, ellei muuten niin sitten lisäämällä etuvetoon myös vedon taakse. Ford, Jeep, Mazda, Nissan, Toyota, Opel, puhumattakaan että kalliimmat kuten Maserati, Porsche, Ferrari, McLaren ym. kaikilla 'nautittavat' autot ovat takavetoisia kun taas halpis- ja tavisautot ovat niitä etuvetoisia, myös Nissan, Mazda, Toyota ovat katsoneet ehdottomasti tarpeelliseksi tehdä kokonaan uuden pohjalevyn saadakseen urheiluautoihinsa takavedon tai ainakin sellaisen alustan ettei se ole tavis-poikittaismoottorinen etuveto.



    Tämä ei tee etuvetoisia surkeiksi mutta siitä ei pääse mihinkään että takavetoinen on monilta osin usein parempi, oma asia on haluaako siitä maksaa eli katsooko sen haluttavaksi. Täällä taas yritetään jotain niinkin älytöntä kuin väittää täysin päivänselvää asiaa olemattomaksi, vaikka tuo takavetojuttu ollaan nähty paitsi lukemattomalla tavalla niin ennenkaikkea merkityksellistä on se että todisteet siitä ollaan nähty lähes jokaisesta näkökulmasta!!! On testejä ihan numerotiedoin, amattilaisten ajettavuusarvioista tuo näkyy 99%:sesti, nähdään se mitä vetotavoista suostutaan maksamaan, nähdään mitä halutaan (jos on valinnanvaraa), nähdään mitä urheiluautoihin ja niihin autoihin mihin halutaan paras ajettavuus halutaan on valinta, ja ollaan jopa kuultu mitä esim. Audin insinöörit ovat mieltä siitä etteivät saa käyttöönsä takavetoalustaa ("haluaisivat takavetoalusan jotta voisivat kilpailla Bemun kanssa ajettavuudessa&quot:wink:!!



    Sitten tulee näitä kommentteja että eihän kukaan takavetorimpuloita enää tee ku etuveto on nykyaikaa... Hohhoijaa. Eläkää vaan siinä uskossa jos huvittaa ja muistakaa lukea TM:ää, ellei muuta niin vain siksi että se antaa teille 'mieluisia' totuuksia.

      









  • Onneksi on vielä automerkkejä kuten BMW, Mercedes-Benz, ym jotka eivät uhraa autojensa laatua ja ajonautintoa hinta kilpailun alttarilla tekemällä pelkkiä etuvetoisia.



    itse kyllä nostan korkealle hattua, niille merkeille jotka pitävät periaatteistaan kiinni, ja toteuttavat älykästä suunnitteluaan, eivätkä vain apinoi muita merkkejä, ja osta niiden tekniikkaa sekä tingi tuotteensa ajettavuudesta myyntitilastot ja dollarinkuvat silmissä välkkyen





    Kyllä Biimeri ja muutkin tekevät niitä takavetoja "dollarinkuvat silmässä välkkyen". Se on hyvä keino erottautua kilpailijoista ja sitä kautta myydä lisää.

      
  • Herbert:

    Putput:

    Mitä tulee tuohon takavetoisen nopeudesta liukkaallakin niin minä olen sen POTENTIAALIN tiennyt jo aiemmin mutta sitä ei kukaan TM-uskovainen asiasta TIETÄMÄTÖN ole uskonut koska ette ole asiaa KOKENEET! Minä olen (tosin en olisi ihan uskonut että A4:n nelivetoista nopeampi olisi noin selvästi ja ihan noin liukkaalla, vaikka pienempikoneiseen A4Q:hun olen sitä päässyt vertaamaan)! Ja tuossa takavetoisessa ei ole edes tasauspyörästön lukkoa!!


    Heh, vai on se takaveto ratkaisuna ylivoimainen, jos joku vuosien yrittämisen jälkeen on onnistunut tekemään tuotteen, joka on kilpailukykyinen. Mitä iloa on potentiaalista, jos se ei ole käytössä? Kenelle katukäyttöön rakennettu siviiliauto on hyvä, jos sillä joku rata-ajon aika on mahdollisimman nopea? Mikahe sanoi, että esc heikentää auton suorituskykyä. Onko todellakin niin, että sillä on merkitystä, mikä on maksimaalinen nopeus, jonka taitava kuski onnistuu autolla saavuttamaan? Vai onko sillä enemmän merkitystä, että auton hallittavuus on turvallista vähän alhaisemmalla nopeudella?

    Mihin sitä takatasauspyörästön lukkoa liikkeellelähtöjä tai jotain umpihangessa etenemistä lukuunottamatta siviilissä voisi käyttää? Mökkiteiden pikataipaleilla? Jos joku teistä on lukolla edes kerran ajanut, luulisi tietävän kuinka hankala laite se kaarteissa on. Koko ajan on perä sivulla, kun rengas pakotetaan luistoon. Ehkä ihan hyvä jossain rallissa, mutta siviilissä ei.

    Miten voi sanoa etuvetoiseen mieltynyttä tietämättömäksi? Minusta se osoittaa vain sen, että sanoja ei tiedä, että muitakin asioita voidaan arvostaa kuin takavetoisen ominaisuuksia.




    Mitä ihmettä selität että 'ei ole käytössä'? Voisit takavetovastaisen propagandan hurmassasi pysähtyä vetämään henkeä ettet ainoastaan väittele itseäsi vastaan.



    Jo ennen kauan vuosituhannen vaihdetta on takavetoisia ollut tarjolla jotka ovat tarpeeksi tasapainoisia ja painoa on tarpeeksi takana jotta etuvetoiset jäävät liikennevaloissakin liukkaalla. Mutta tätähän sinä et tiennytkään kun et takavetoisista juuri mitään tiedä...



    Ja nimenomaan tuo hallittavuus onkin niin loistavaa takavetoisilla!!! Millään muulla vetotavalla ei ole mahdollista säätää auton käyttäytymistä niin monipuolisesti, ja etuvetoisella ei todellakaan voi edes ESP säädellä autoa yhtä hyvin kun ei tarvitse auton olla puskeva ja hidas kääntymään massojen vuoksi vaan se on neutraali ja nopea keulan liikkeissä!! Mutta tämä kaikki onkin uutta sinulle ja esim. kääntyvyys on sinulle uusi ominaisuus...



    Tuo sinun selittelysi lukollisista autoista on sekin TÄYTTÄ P***AA! Miksi siitäkin auot päätä jos et kerran tiedä asiasta mitään? Se että olet mahdollisesti joskus ennenmuinoin kerran kokeillut jotain Escortia aataminaikaisella tiukalla kisalukolla ei tarkoita etteikö jo vuosikymmenten ajan ole monissa takavetoisissa autoissa ollut erittäin hyvin toimivat lukot käytössä ihan arkikäyttöön tarkoitetuissa malleissa. Et selvästikään edes ymmärrä miten lukko vaikuttaa auton käytökseen, se kun lisätään ilman muita säätöjä tekee autosta PUSKEVAN eikä perää heittävän (noin yleisesi ottaen, autoja, lukkoja sun muita on erilaisia ollut vuosikymmenten varrella)!!



    En ole väittänyt sitäkään että etuvetoisella ajava olisi tietämätön, vaan nämä takavetoisista ihmeellisä valheita ja propagandaa väittävät. Kuten sinä.



    Monelle etuvetoauto on ehdottomasti parempi valinta kun ei ole väliä miten se auto käyttäytyy ja pitää vain päästä halvalla paikasta A paikkaan B, tai pitää vain saada ison kokoluokan auto ja etuvetoiseen on nippa nappa varaa eikä ole mitään järkeä satsata takavetoiseen kun ei kerta muuta halua kuin statusta ja istuskella autossaan odottaen määränpäätä ilman kiinnostusta ajettavuuteen. Ei kai asiasta joka ei kiinnosta kannata maksaa!



    Mutta siis kuten sanoin: oli kyse sitten Simpan Haldex-palvonnoista tai X-Drive haukkumisista, Range Roverin ylistämisistä tai Subarun haukkumisista tai muiden takavetopropagandasta niin se mikä häiritsee ja on väärin on VÄÄRÄ TIETO, eihän sillä ole väliä millä itse ajaa! Eräskin tuntemani ajoi ennen ikivanhalla pikkuFiatilla, mutta kyllä hän silti tiesi miten ajaa, tiesi mielettömästi autotekniikasta ja ostikin myöhemmin upean urheiluauton. Hänen teki vain mieli ajaa vaatimattomalla autolla välillä.

      
  • Major:

    Putput:

    Tuon testin voitti muistaakseni Suzukin pikkumaasturi (oliko Jimmy), toisena SUBARU Forester, seuraavia en muista mutta vissiin viides oli Bemu X3, sitä seuraava vai oliko juuri edellä oli Mersu ML, näiden takana oli UPOUUSI HALDEX-Tiguan (joka sekin kertoo mihin autoluokkaan Haldexia laitetaan) jota haukuttiin huonosti toimivaksi. Artikkelin mukaan tuo Haldex muunmuassa pätki vedon taakse aina kun ESP/luistonesto napautti jarruja joka teki ajosta surkeaa. KOKO TESTIN VIIMEISENÄ OLI RANGE ROVER SPORT. Se siitä Simpan selittelystä, edes sinun selittelyt eivät riitä jauhamaan tuota mäkitestiä päinvastaiseksi.


    Sanottiinko testissä millaiset renkaat autoissa oli? Veikkaisin tuon Rangen tuloksen olevan enemmän kiinni paremmin asfaltille sopivista renkaista kuin 4-vetoratkaisusta. Tuollainen lumi/maasto testaaminen alkuperäisrenkailla (jos oli) on enemmänkin rengastesti kuin 4-vetotapojen vertailu. Vajaavetoinenkin menee hyvällä renkaalla pitemmälle kuin 4-veto "sileällä".




    Luulisi että osaisit lukea...



    Kerro sitten että oliko rengasvalinnasta kiinni (kaikkea sitä näköjään täytyy 'yrittää')... Osuvaa on kuinka ensimmäinen reaktiosi on EPÄILLÄ ties mitä.



    Tuollako luulet kumoavasi tuon tesituloksen, että EPÄILET jotain perusasiaa jonka saisit ihan itse selville? No, tyypillistä TM-keskustelijoille että mitään perustietoakaan ei ole mutta kantaa otetaan vahvasti!

      
  • PalMikko:

    "esim. 1-sarjan Bemu voi olla jäisellä radalla nopeampi kuin RS4"

    Parahin Putput,

    Lähden mielelläni kokeilemaan tuota kanssasi.
    Saat jopa tuon ylivoimaisen 1-sarjan bemarin allesi, minä voin yrittää selviytyä tuolla RS4llä.
    Kokeillaan jossakin sopivassa jäisessä paikassa.

    Miltä kuullostaa?




    Olen jo kokeillut edellismallisilla, ei ollut ongelmia pysyä jäiselläkään kelillä A4Q:n perässä. Puhumattakaan millainen tilanne on etuvetoisiini nähden. Lisäksi minulla on kokemusta lukuisista muistakin etuvetoisista, nelivetoisista ja takavetoisista autoista, ja ihan testaamalla rinnakkain, joten minulle tuo ei ole mitään uutta tietoa.



    Harmi jos tuo on sinulle täysin uusi juttu (TM ainoa tietolähteesi?) etkä ole päässyt itse ajamaan riittävästi sellaisilla autoilla joilla voisit itse tilanteen todeta.



    Ja sitten vielä se ettei ammattilaisen tekemä testi mustalla valkoisella ei sinulle riitä vaan uskomuksesi ovat niin tiukassa ettei sekään sinulle riitä...



    Siitä vaan kokeilemaan jos sinulle joku suostuu tämän vuosituhannen hyvän takavetoisen antamaan kokeiltavaksi. Kokeilemalla ehkä opit jotain, harmi jos et ole ennen päässyt muuta kuin etuvetoisia tavisautoja tai vanhoja surkeita takavetoisia kokeilemaan ja joudut vain niillä tiedoilla arvuuttelemaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit