Uuden auton jatkuva korjaaminen...

19 kommenttia

Jos uutta autoasi korjataan jatkuvasti erinäisten vikojen takia menettele seuraavasti. Ilmoita Kuluttajavirastoon puh.no.0718731901, soittoaika on ma-pe klo 9-15, tai käy heidän nettisivuillaan www.kuluttajavirasto.fi. Siellä on hyvät ohjeet, miten etenet takuuongelmien kanssa. Etenet sivustolla näiden otsikoiden avulla, autoilu/vian korjaus/usein kysyttyä/uudessa autossani on jatkuvasti vikaa. Virastossa valittivat juuri sitä, että ihmiset eivät ilmoita heille uusissa autoissa esiintulevista tyyppivioista. Myyjällä/huoltoliikkeellä on oikeus pari kertaa korjata samaa vikaa, ja jos se ei siinä onnistu, silloin autossa on tyyppivika. Maahantuojat ja Valmistajat joutuvat suhtautumaan ongelmien korjaamiseen vakavasti, kunhan me autonomistajat ilmoitamme niistä eteenpäin viranomaisille. Ilmoita autosi takuukorjaus-kokemukset Kuluttajavirastoon aina, kun tunnet että se on liian usein korjaamolla!!

  
  • Tuli ostettua TSI ja DSG?

      
  • Ammattilainen:

    Besserwisseri:
    Tuli ostettua TSI ja DSG?



    Niin, eihän missään muissa vikoja olekaan kuin vagina-perheen autoissa.....
    :smile:




    Vikoja on kyllä muissakin autoissa, jostain syystä vain tuon kyseisen konsernin autoissa ilmenevät viat ovat hyshys -asioita. Eikä siinä, yllättävän pitkäpinnaisia ovat tuon konsernin autoja omistavat ihmiset, siitä hatunnosto.



      
  • Vikoja on kyllä muissakin autoissa, jostain syystä vain tuon kyseisen konsernin autoissa ilmenevät viat ovat hyshys -asioita. Eikä siinä, yllättävän pitkäpinnaisia ovat tuon konsernin autoja omistavat ihmiset, siitä hatunnosto.




    Kateellisen puheita! Käy poika Vag-areenalla ta Ultimatella, niin näet. Rakastamallasi Toyota- palstalla ne varsinaiset hyssyttelijät ovat.

      
  • Nimimerkki Korea kertoi mitä tehdä jos autoon tulee liikaa vikoja takuuaikana. Ja Koreasta tulee teille ensimmäiseksi mieleen DSG-vaihteinen Passat TSI.



    Wolfburgissa valmistetaan sitten tuon päättelyketjun logiikalla kai Huyndait ja Kiat.

      
  • Tuo TSI ja DSG on erinomainen resepti jos haluaa vikoja mahd. suurella todennäköisyydellä...

      
  • Jos vikoja haluaa, niin ne ovat nuorten autoilijoiden harrastamat vanhat Bemarit.

      
  • Hienostihan tuo TSIDSG on pelannut liki kolme vuotta... :kiss:

      
  • Nyt tulee oikein tosi mojova potku nivusiin:



    2.5 V6 Tdi ja TipTronic.



    Mitä luulette automyyjien pitävän tästä kombinaatiosta?



    http://www.nettiauto.com/audi/a6/4343976



    Kymppitonnin korjaukset tänä vuonna!



    "Järkipeli"

      
  • Museoauto, mitä tuolla on tekemistä takuuasioden kanssa?



    Muuten, manuaalilaatikko ei ole =Tiptronic!

      
  • Besserwisseri:

    Nyt tulee oikein tosi mojova potku nivusiin:

    2.5 V6 Tdi ja TipTronic.

    Mitä luulette automyyjien pitävän tästä kombinaatiosta?

    http://www.nettiauto.com/audi/a6/4343976

    Kymppitonnin korjaukset tänä vuonna!

    "Järkipeli"




    Eipä liene noin vanhassa Audissa DSG+TSI yhdistelmää, eikä sen puoleen tuosta yksilöstä löydy Tiptroniciakaan. Ensi kerralla laita vähän parempi viesti.



    Kyllä saa melkoinen neropatti olla, että kymppitonnilla remppaa tuollaista loppuunajettua raatoa.

      
  • Tuon ikäiset saman verran ajetut ovat kaikki samanlaisia vikapesiä. Ainakaan itse en ostaisi vaikka maksettaisiin.

      
  • No tuo kyseinen Audihan voi olla nyt ihan hyvä ostos. Jos nuo mainitut osat on hiljattain uusittu, niin suuri osa seuraavien vuosien remonteista on jo tehty.

      
  • Nasse:

    Jos vikoja haluaa, niin ne ovat nuorten autoilijoiden harrastamat vanhat Bemarit.


    Noi on siis niitä uusia autoja mistä tässä oli puhe?

      
  • Sehän mielenkiintoista että kirjoitus on tästä ketjusta poistettu.....lainauksessa näkyy kyllä. Olikohan tuossa lauseessa :

    "Niin, eihän missään muissa vikoja olekaan kuin vagina-perheen autoissa....."



    jotain vikaa....? :lol:

      
  • Ammattilainen:

    Sehän mielenkiintoista että kirjoitus on tästä ketjusta poistettu.....lainauksessa näkyy kyllä. Olikohan tuossa lauseessa :
    "Niin, eihän missään muissa vikoja olekaan kuin vagina-perheen autoissa....."

    jotain vikaa....? :lol:




    Voisiko tuo vagina tarkoittaa jonkun mielestä muutakin kuin autonvalmistajaa?

      
  • Molemmissa tuoteperheissä on hyvin laaja skaala erihintaisia ja -kuntoisia tuotteita. Onko siis ihme, että löytyy hyvin tyytyväisiä käyttäjiä, hyvin tyytymättömiä ja kaikkea siltä väliltä?

      
  • Minulla tosin ei vain ole bemaria vaan nuorelle autoilijalle mahdollisimman epätyypillisesti edelleen se s80 volvo. Ja hyvin toimii toisin kuin nuo volkkarit! Taksikuskit ovat hyvä tietolähde, olen pieneltä paikkakunnalta jolla on vain neljä taksia: Kaksi passattia dsg:llä, yksi skoda DSG:llä ja yksi E-mersu. Kaikkien kyydissä olen ollut. Molemmista passateista on vaihdettu DSG kahteen kertaan ja Skodasta kerran. Ei hyvää päivää! Mersukuskikin tosin tuumaili, että kohta menee tästäkin laatikko. Nyki vaihtaessa jo siihen malliin. Pieni otanta, mutta mitä kertoo laadusta se, että otannassa 100% laatikoista ei ole kestänyt edes 200000 km:ä???

      
  • LMJ:

    Ammattilainen:
    Sehän mielenkiintoista että kirjoitus on tästä ketjusta poistettu.....lainauksessa näkyy kyllä. Olikohan tuossa lauseessa :
    "Niin, eihän missään muissa vikoja olekaan kuin vagina-perheen autoissa....."

    jotain vikaa....? :lol:


    Voisiko tuo vagina tarkoittaa jonkun mielestä muutakin kuin autonvalmistajaa?






    Kyllä siitä on varmaan jonkun kukkahattutädin mielenrauha järkkynyt.....tai -sedän.....

    :lol:

      
  • Toi aiemmin mainittu nettiauto - A6 on muuten manuaalilaatikolla. Jos tuohon on tehty 400tkm kohdalla kansiremontit (luultavasti toinen tai kolmas tuollainen remontti), niin edessä uusi kansiremontti 520-530tkm kohdalla. Liike korjaa yläkerran 4-5000 euroon. Aivan pommi, mutta realismi ei iske tajuntaan viemään autoa romuiksi. Pakko korjata 4000e auto 10.000 eurolla kuntoon.



    2.5 TDI on moottorina täysi susi. 1.9TDI kulkee saman, vie 1-2 litraa vähemmän ja kestää noin 6-7x ajomäärät ilman, että koneelle tarvitsee tehdä mitään.



    Volvot on taksissa harvinaistuneet aika vähiin. Mersu on ykkönen, sillä homma toimii ja jos auto kolaroidaan tai menee huoltoon, niin Mersun taksisopimus antaa tilalle vara-auton. Kun taksien hinnoista saa vähentää verot, niin autojen hintaerotkin kutistuvat aika pieneen.



    Audi tai BMW ei tarjoa mitään sopimuksia taksikäyttöön, sillä kyseiset brändit eivät halua nähdä autojaan taksitolpilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit