Halpisautot

67 kommenttia
2
  • sjvirt:

    manni:
    Skoda Fabia pääsee hyvin lähelle tuota hintaluokkaa, ollen selvästi modernimpi auto.



    Miten niin Fabia modernimpi?

    Ettet nyt vaan muistelisi jotain vanhaa Altoa? Nyt kyseessä oleva Alto on aivan uusi malli ja kaikilta osin nykyaikainen, aivan kuten Aygo/107/C1.

    Alton perinteikäs nimi on rasite, siitä ei liene epäilystä.




    suzuki alton saa myös nissan pixona, eikös sekin tullut suomen markkinoille jo? intiassa tehtyjä...

      
  • Reimanen:

    sjvirt:

    Jos tilastoihin on luottamista, kelvolliseksi todettuja halpiksia ei rekisteröity viime kuussa ainuttakaan ja syyskuussakin vain kolme.


    Jos automyyjän puheisiin on luottaminen, niin Alton kysyntä yllätti maahantuojan täysin ja koko vuoden kiintiö myytiin keväällä pikaisesti heti myynnin aloittamisen jälkeen.


    Tuo selittäisi jotain.

    Vaikka nyt onkin hiljaisempaa autokaupassa, yllättävän monen hyvin myyvän / mielenkiintoisen auton kohdalla on joudutta myymään tyhjää. Suomi ei kiinnosta autotehtaita siinä määrin, että kiintiöitä kasvatettaisiin. Syyksi ainakin virallisesta sanotaan tehtaan saama huonompi hinta.

    Mene ja tiedä.




    Yksi merkittävä seikka on varmastikin ollut mm. Saksan tarjoamat tukiaiset eli vanhan auton romuttamalla on saanut valtiolta 2000 euroa käytettäväksi uuden auton ostamiseen.



    Jos jokin Alto maksaa Saksassa 7-8 tonnia ja vanhan kinnerin romuttamalla saa vielä 2 tonnia alennusta, niin en ihmettele, jos paikalliset kauppiaat ovat imeneet kaikki Eurooppaan tulleet Altot.

      
  • finman:

    suzuki alton saa myös nissan pixona, eikös sekin tullut suomen markkinoille jo? intiassa tehtyjä...




    Niinhän sitä on uutisoitu, mutta ei ainakaan vielä näy Nissanin Suomen sivuilla mainintaa Pixosta.



    Alto/Pixo on Intiassa tehtyjä, mutta entäs sitten?



    Töissä ajelen Etelä-Afrikassa tehdyllä Hiluxilla, aiemmin oli omana autona Meksikossa tehty Vw New Beetle. Appiukolla Turkissa tehty Corolla jne.

      
  • sjvirt:

    finman:
    suzuki alton saa myös nissan pixona, eikös sekin tullut suomen markkinoille jo? intiassa tehtyjä...


    Niinhän sitä on uutisoitu, mutta ei ainakaan vielä näy Nissanin Suomen sivuilla mainintaa Pixosta.

    Alto/Pixo on Intiassa tehtyjä, mutta entäs sitten?

    Töissä ajelen Etelä-Afrikassa tehdyllä Hiluxilla, aiemmin oli omana autona Meksikossa tehty Vw New Beetle. Appiukolla Turkissa tehty Corolla jne.




    eihän valmistusmaalla saisi olla mitään merkitystä koska sielläkin pitäisi olla samat valmistajan laatu standardit...



    esim turkin toyota tehtaan omistaa bussikoritehdas temsa ei toyota ja suurin osa pick-upeista tulee thaimaasta ja kuinka monen porsche boxter/cayman ostajalle tulee mieleen että kasattu suomessa...

      
  • Miten niin Fabia modernimpi?



    Ettet nyt vaan muistelisi jotain vanhaa Altoa? Nyt kyseessä oleva Alto on aivan uusi malli ja kaikilta osin nykyaikainen, aivan kuten Aygo/107/C1.



    Alton perinteikäs nimi on rasite, siitä ei liene epäilystä.




    En ymmärrä miksi Fabia on vedetty keskusteluun? Mielestäni Fabia on auto ja Alto taas täyttää ns. kulkineen määritelmän! Samoin kuin nämä yhteistyön hedelmät Toyotasta Sitikkaan!



    Suomessa autolta vaaditaan nykyään muutakin kuin, että se siirtää ihmisen paikasta toiseen! Ihan tuollaiset pikkuautot eivät täytä tätä määritelmää!

      
  • Suomessa autolta vaaditaan nykyään muutakin kuin, että se siirtää ihmisen paikasta toiseen! Ihan tuollaiset pikkuautot eivät täytä tätä määritelmää!




    Miten niin vaaditaan?



    Aygo ajaa taatusti asiansa meidän käytössä. Fobia ei tarjoa mitään lisäarvoa ja sitä paitsi vaimon kommentti Sotkan ostamiselle tiedetään: "Skoda Kompi - istu ja pompi."

      
  • manni:

    Skoda Fabia pääsee hyvin lähelle tuota hintaluokkaa, ollen selvästi modernimpi auto. Pärjännyt hyvin Polo-luokan testeissä, tilava sisältä (myös takapenkilt&#228:wink: ja hyvä ajaa. Varustelukin on varsin kattava. TC05-käyttäjällekin Fabiaa suosittelisin lämpimästi.




    Perus-Fabian hinnalla saa kyllä montaa muutakin merkkiä, +2500 euroa hintaerona (Alto GL 10500 vs. Fabia +13000) tässä hintaluokassa on paljon rahaa. Sillä saa kaikennäköistä kivaa, vaimolle ja allekirjoittaneelle :tongue:

    Eipä kyllä tuolla rahalla kovin kummoista käytettyäkään saa pikaisella Autotallin vilkaisulla. Useamman vuoden vanhoja ja kymmeniä tuhansia ajettuja pikkuautoja.

      
  • Nasse:



    Noinkin kai voidaan ajatella ja ajatellaan! Samaa voivat ajatella myös kiinalaiset ja intialaiset! Hieman paistaa läpi tuosta mielipiteestä se parempiosaisten oikeus tehdä mitä haluaa!




    Enemmän määrällisesti niitä parempiosaisia siellä Intiassa, Kiinassa ja Venäjällä on kuin täällä meillä. Päästöt eivät katso myöskään sitä tulevatko ne parempi- vai huonompiosaisen autoista. Mitä olen noita kulutuksia ja päästöjä katsellut, niin ei taloudellisella laatuautolla ajavan nyt kovin suurta syntitaakkaa tarvitse mukanaan kantaa vaikka auto kallis olisikin. Ja autoiluhan on vain hyvin pieni osa ilmansaastutusta.



    Sekin kannattaa huomioida, että nykyinen suomalainen autokalusto ei ole enää kovin saastuttavaa, veromuutokset ovat tehneet halutunlaisen vaikutuksen ja sama suunta on jatkumassa. Vastaavanlaista päästöpudotusta ei ole juuri missään nähty.



    Katsotaan nyt ensin nämä vaikutukset polttoainevero- ja käyttömaksumuutoksineen loppuun asti ja mietitään sitten lisää.



    Suomessa nyt kuitenkin on maailman ainoita autoverotuksia, joissa otetaan suoraan päästöt huomioon. Myös polttoaineveromme on maailman korkeimpia. Luulisi sen nyt vähän antavan helpotusta ympäristön puolesta itseruoskintaa harrastaville, että me olemme tosiaasiallisesti edelläkävijöitä. Menee vielä todella pitkään, ennenkuin muualla maailmassa päästään säädöstasolla edes tähän missä Suomessa nyt ollaan.

      
  • AkiK:



    Suomessa nyt kuitenkin on maailman ainoita autoverotuksia, joissa otetaan suoraan päästöt huomioon.




    Sen verran pakko korjata, että suomalaisessa autoverossa otetaan huomioon auton teoreettinen kyky tuottaa hiilidioksidipäästöjä, eli ollaan vielä aika kaukana siitä, että autoverossa otettaisiin huomioon "oikeat" päästöt (eikä pelkästään elämälle välttämätön hiilidioksidi) todellisten syntyneiden päästömäärien mukaan.



    Jos oikein Pentti Linkolaksi heittäytyisi niin voisi sanoa, että Kiinan, Intian ja muiden kehittyvien maiden autoistuminen on toisaalta hyvä asia liikakansoittuksen kannalta, sillä jo nykyisillä automäärilla Kiinassa kuolee liikenteessä yli 100 000 ihmistä vuodessa ja Intiassakin yli 80 000 ja liikenteen kokonaisuhrimäärästä vain 20% syntyy keittyneissä länsimaissa. Kun tietää, että liikennekulttuuri ei kuitenkaan kehity samaa tahtia automäärien kanssa niin kuolleiden määrä luultavasti lisääntyy lähes automäärien suhteessa, mikä osaltaan hillitsee liikakansoitusta.

      
  • Nyt on sitten Daciat virallisesti hinnoiteltu.

    Aika karu on tuo perusmallin Sandero http://www.dacia.fi/fi/Mallit/Sandero/Hinnat-ja-varusteet/

    Muistuttaa varustetasoltaan joskus omistamaani Corolla Linea Vegaa vm 2000 :innocent:

    Täytyy kai silti käydyä livenä vilkaisemassa kun mahdollisuus tulee. Kuvissa nimittäin näyttää ihan ok:lta.

      
  • TC05:

    Perus-Fabian hinnalla saa kyllä montaa muutakin merkkiä, +2500 euroa hintaerona (Alto GL 10500 vs. Fabia +13000) tässä hintaluokassa on paljon rahaa. Sillä saa kaikennäköistä kivaa, vaimolle ja allekirjoittaneelle.
    Eipä kyllä tuolla rahalla kovin kummoista käytettyäkään saa pikaisella Autotallin vilkaisulla. Useamman vuoden vanhoja ja kymmeniä tuhansia ajettuja pikkuautoja.




    Siis käytettynä 2500€ vai 10.000€ ? Kyllä jo 2500-3000€:llä saa tosi kunnollisia ja siistejä kaupakasseja, eikä 50-100.000 ajettu pikkuautokaan ole vasta kuin sisäänajettu. Ja 10.000 autohan on jo iso kosla. Se vaan on niin, että ne menevät niin hyvin kaupaksi, ettei niitä saa kuin nopeimmat.

      
  • kappas:

    TC05:
    Perus-Fabian hinnalla saa kyllä montaa muutakin merkkiä, +2500 euroa hintaerona (Alto GL 10500 vs. Fabia +13000) tässä hintaluokassa on paljon rahaa. Sillä saa kaikennäköistä kivaa, vaimolle ja allekirjoittaneelle.
    Eipä kyllä tuolla rahalla kovin kummoista käytettyäkään saa pikaisella Autotallin vilkaisulla. Useamman vuoden vanhoja ja kymmeniä tuhansia ajettuja pikkuautoja.


    Siis käytettynä 2500€ vai 10.000€ ? Kyllä jo 2500-3000€:llä saa tosi kunnollisia ja siistejä kaupakasseja, eikä 50-100.000 ajettu pikkuautokaan ole vasta kuin sisäänajettu. Ja 10.000 autohan on jo iso kosla. Se vaan on niin, että ne menevät niin hyvin kaupaksi, ettei niitä saa kuin nopeimmat.




    Ettei mene puurot ja vellit sekaisin, niin puhe on n. 10000 euron autoista. Tarkoitin ettei tuolla rahalla näyttäisi mitään helmiä saavan käytetyistä. Niitä edellisiä omistajiakin kun on joka lähtöön. :xmas:



      
  • Ettei mene puurot ja vellit sekaisin, niin puhe on n. 10000 euron autoista. Tarkoitin ettei tuolla rahalla näyttäisi mitään helmiä saavan käytetyistä. Niitä edellisiä omistajiakin kun on joka lähtöön.



    Tuolla rahalla saa sekä helmiä, että täyttä puuroa! Ihan kuka tahansa!

      
  • slowgear:



    Sen verran pakko korjata, että suomalaisessa autoverossa otetaan huomioon auton teoreettinen kyky tuottaa hiilidioksidipäästöjä, eli ollaan vielä aika kaukana siitä, että autoverossa otettaisiin huomioon "oikeat" päästöt (eikä pelkästään elämälle välttämätön hiilidioksidi) todellisten syntyneiden päästömäärien mukaan.




    Muut päästöt kuin hiilidioksidi ovat lähinnä paikallisia ongelmia, ne ovat siis tavallaan eri asia.



    Autojen todellisista päästöistä maksetaan Suomessa yhtä maailman korkeimmista polttoaineveroista. Polttoainevero on siitä hyvä, että siinä yhdistyy kulutuksen mukainen verotus ruuhkamaksuihin. Mitä enemmän autollasi ajat tai autoasi ruuhkassa käytät, sitä enemmän se maksaa.



    Kun laskee yhteen nykyisen autoverotuksen ja polttoaineverotuksen, niin kyllä sitä aika lailla säästöihin kannustavana mallina voi pitää. Kun siihen laskee vielä sen, että raakaöljyn hinta tulee jatkossa nousemaan niin luulisi että näillä päästään aika hyvään lopputulokseen.



      
  • AkiK:

    slowgear:


    Sen verran pakko korjata, että suomalaisessa autoverossa otetaan huomioon auton teoreettinen kyky tuottaa hiilidioksidipäästöjä, eli ollaan vielä aika kaukana siitä, että autoverossa otettaisiin huomioon "oikeat" päästöt (eikä pelkästään elämälle välttämätön hiilidioksidi) todellisten syntyneiden päästömäärien mukaan.



    Muut päästöt kuin hiilidioksidi ovat lähinnä paikallisia ongelmia, ne ovat siis tavallaan eri asia.

    Autojen todellisista päästöistä maksetaan Suomessa yhtä maailman korkeimmista polttoaineveroista. Polttoainevero on siitä hyvä, että siinä yhdistyy kulutuksen mukainen verotus ruuhkamaksuihin. Mitä enemmän autollasi ajat tai autoasi ruuhkassa käytät, sitä enemmän se maksaa.

    Kun laskee yhteen nykyisen autoverotuksen ja polttoaineverotuksen, niin kyllä sitä aika lailla säästöihin kannustavana mallina voi pitää. Kun siihen laskee vielä sen, että raakaöljyn hinta tulee jatkossa nousemaan niin luulisi että näillä päästään aika hyvään lopputulokseen.




    Joo, minä rajoitinkin tarkastelun vain autoveroon enkä polttoaineveroon. Toisaalta näin merkittävän suuruinen kiinteä autovero ja käyttömaksu, kuin mitä Suomessa on käytössä, minusta taas sitten kannustaa käyttämään autoa kun sellaisen on joutunut hommaamaan, mitä taas vesittää tuon polttoaineveron oikean suuntaisen kannustimen. Eli kokonaisuudessaan kannustivaikutus on kokolailla +- nolla tai ehkä hieman plussan puolella, mutta kaukana siitä, mikä se voisi olla jos autoverot ja käyttömaksut poistettaisiin ja verotus siirrettäisiin kokonaan polttoaineeseen.

      
  • Nasse:

    Ettei mene puurot ja vellit sekaisin, niin puhe on n. 10000 euron autoista. Tarkoitin ettei tuolla rahalla näyttäisi mitään helmiä saavan käytetyistä. Niitä edellisiä omistajiakin kun on joka lähtöön.

    Tuolla rahalla saa sekä helmiä, että täyttä puuroa! Ihan kuka tahansa!




    Kuka mistäkin tykkää, mutta ei minusta esimerkiksi n. 50tkm ajettu vm. 2006 Punto mikään uuden veroinen peli ole. :smile:

      
  • Ranskalaisten ei kannattaisi luottaa Toyotan laatuun. :lol: :lol:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/paivitys-2-myos-citroenilla-ja-peuge otilla-kaasupoljinongelma




    Tai sitten PSA:kin joutuu täysin tapojensa vastaisesti tekemään korjauskamppanjan kun kerran toyotakin tekee...

      
  • Ranskalaisten ei kannattaisi luottaa Toyotan laatuun.




    Olisikohan Toyotalle tullut halvemmaksi hankkia Japanista kunnolliset ja laadukkaat kaasupolkimen nivelten kulma-anturit?



    Ostivat joltain Eurooppalaiselta rimpuloita, Marellia, Valeota tai Boschia?? :kiss:



    Toyotalle muuten hatunnosto takaisinkutsusta! Volkkarilla ne olisi venkuloineet korjaamoilla viimeiseen saakka ja lopuksi maksattaneet koko lystin asiakkailla..



    Ehdotankin näihin nyky windows-tietokoneautoihin EU-standardiksi vanhaa kunnon punaista Hätä-Seis tattia kojelautaan! Kun auton tietokone tilttaa ja auto sekä moottori rupea tekemään temppuja, niin länttää vaan rukkasella tatin pohjaan niin hätä-seis piiri hoitaa pelit seis. Korjaamolla voisi sitten kuitata piirin ja virittää sen uudestaan... :weary:

      
  • Pojan kaverin perheellä on Kiia (olisko Ceed?) 2007 ja on todettu nyt useaan otteeseen ettei se lähde käyntiin ilman moottorin esilämmitystä jos pakkasta on -15 C tai yli.

    On kuulemma viimeinen Kiia siinä perheessä. Ostivat halvalla uutena ja nyt katuvat.

      
  • Maastovälitys:

    Ranskalaisten ei kannattaisi luottaa Toyotan laatuun.


    Olisikohan Toyotalle tullut halvemmaksi hankkia Japanista kunnolliset ja laadukkaat kaasupolkimen nivelten kulma-anturit?

    Ostivat joltain Eurooppalaiselta rimpuloita, Marellia, Valeota tai Boschia?? :kiss:

    Toyotalle muuten hatunnosto takaisinkutsusta! Volkkarilla ne olisi venkuloineet korjaamoilla viimeiseen saakka ja lopuksi maksattaneet koko lystin asiakkailla..

    Ehdotankin näihin nyky windows-tietokoneautoihin EU-standardiksi vanhaa kunnon punaista Hätä-Seis tattia kojelautaan! Kun auton tietokone tilttaa ja auto sekä moottori rupea tekemään temppuja, niin länttää vaan rukkasella tatin pohjaan niin hätä-seis piiri hoitaa pelit seis. Korjaamolla voisi sitten kuitata piirin ja virittää sen uudestaan... :weary:




    Taitaapi olla sen mystisen CTS:n tuotoksia nämä kaasupolkimet, kuten muuallakin... Aika mielenkiintoista, että moisia mokia sattuua tuollaisessa mittakaavassa. :neutral:



      
  • Maastovälitys:

    Ostivat joltain Eurooppalaiselta rimpuloita, Marellia, Valeota tai Boschia??




    Aika säälittävä yritys. Toyota olisi säästynyt valtavalta negatiiviselta julkisuudelta ja kuluerältä ostaessaan polkimet Luigilta, Manololta tai Andrelta.



    Toyotalle muuten hatunnosto takaisinkutsusta! Volkkarilla ne olisi venkuloineet korjaamoilla viimeiseen saakka ja lopuksi maksattaneet koko lystin asiakkailla..


    Toyotan toiminta tässä tapauksessa ei ole mikään hyvä esimerkki. Toyotahan kielsi useiden vuosien ajan koko ongelman. Ihmisiä kuoli tämän vuoksi. Ongelmia aletiin korjaamaan vasta pakon edessä. Seuraavaksi Toyotan välinpitämättömyyttä tutkitaan oikeudessa.



    Volkkari on suunnitellut jo alunperin autoistaan sellaisia, ettei kaasupolkimen takertelu edes aiheuttaisi vaaratilannetta. Tojo ottaa nyt mallia saksalaisista ja lainaavat samaa toimintoa.



    Ehdotankin näihin nyky windows-tietokoneautoihin EU-standardiksi vanhaa kunnon punaista Hätä-Seis tattia kojelautaan! Kun auton tietokone tilttaa ja auto sekä moottori rupea tekemään temppuja, niin länttää vaan rukkasella tatin pohjaan niin hätä-seis piiri hoitaa pelit seis. Korjaamolla voisi sitten kuitata piirin ja virittää sen uudestaan...




    Tässähän on nyt kaksi ongelmaa. Huonosti sopiva jalkatilan matto ja takerteleva kaasupoljin. Molemmat ongelmat ovat kyllä tuttuja jo mekaanisista toteutuksista.





      
  • NHB:

    Maastovälitys:
    Ostivat joltain Eurooppalaiselta rimpuloita, Marellia, Valeota tai Boschia??


    Aika säälittävä yritys. Toyota olisi säästynyt valtavalta negatiiviselta julkisuudelta ja kuluerältä ostaessaan polkimet Luigilta, Manololta tai Andrelta.

    Toyotalle muuten hatunnosto takaisinkutsusta! Volkkarilla ne olisi venkuloineet korjaamoilla viimeiseen saakka ja lopuksi maksattaneet koko lystin asiakkailla..

    Toyotan toiminta tässä tapauksessa ei ole mikään hyvä esimerkki. Toyotahan kielsi useiden vuosien ajan koko ongelman. Ihmisiä kuoli tämän vuoksi. Ongelmia aletiin korjaamaan vasta pakon edessä. Seuraavaksi Toyotan välinpitämättömyyttä tutkitaan oikeudessa.

    Volkkari on suunnitellut jo alunperin autoistaan sellaisia, ettei kaasupolkimen takertelu edes aiheuttaisi vaaratilannetta. Tojo ottaa nyt mallia saksalaisista ja lainaavat samaa toimintoa.

    Ehdotankin näihin nyky windows-tietokoneautoihin EU-standardiksi vanhaa kunnon punaista Hätä-Seis tattia kojelautaan! Kun auton tietokone tilttaa ja auto sekä moottori rupea tekemään temppuja, niin länttää vaan rukkasella tatin pohjaan niin hätä-seis piiri hoitaa pelit seis. Korjaamolla voisi sitten kuitata piirin ja virittää sen uudestaan...


    Tässähän on nyt kaksi ongelmaa. Huonosti sopiva jalkatilan matto ja takerteleva kaasupoljin. Molemmat ongelmat ovat kyllä tuttuja jo mekaanisista toteutuksista.





    Eiköhän kysymyksessä ole tuon polkimen osalta valmistusviasta, kun Japanissa valmistetuissa autoissa ko. ongelmaa ei ole, ts. mandollisesti eri alihankkkija.

    Volkswagenista puheen ollen, hehän suunnittelivat mm. jäätyvän huohotinputken helpottaakseen huoltopisteiden työttömyystilannetta Suomessa :lol:

      
  • TC05:



    Eiköhän kysymyksessä ole tuon polkimen osalta valmistusviasta, kun Japanissa valmistetuissa autoissa ko. ongelmaa ei ole, ts. mandollisesti eri alihankkkija.
    Volkswagenista puheen ollen, hehän suunnittelivat mm. jäätyvän huohotinputken helpottaakseen huoltopisteiden työttömyystilannetta Suomessa




    Mistäs tiedät että tuota ei ole Japanissa tehdyissä autoissa? Ehkä siellä ei vaan vielä ole reklamoitu asiasta tai tuoteturva on erilainen. USA:ssa ja Euroopassa ongelma kuitenkin on olemassa aika isossa joukossa autoja, ja kuten tavallista havainto tehtiin ensin USA:ssa jossa kuluttajansuoja on suht korkealla tasolla.



    Ongelmahan tässä on se, että Toyota pyrki tietoisesti kiistämään ja vähättelemään vikaa ja joutuu siitä todennäköisesti maksamaan USA:ssa kalliin hinnan.



    Huohotinputket jäätyvät sopivissa oloissa aika monissa autoissa, myös Japanilaisissa. Samoin akut tyhjenevät ja menevät rikki kaikista autoista, jouduin pari päivää sitten antamaan virtaa uutukaiselle Mazda 6:lle. Ei auttanut japanialainen laatu tässä asiassa, mutta eurooppalaisen alihankkijan osilla tuotettu virta kylläkin.



      
  • TC05:

    Eiköhän kysymyksessä ole tuon polkimen osalta valmistusviasta, kun Japanissa valmistetuissa autoissa ko. ongelmaa ei ole, ts. mandollisesti eri alihankkkija.
    Volkswagenista puheen ollen, hehän suunnittelivat mm. jäätyvän huohotinputken helpottaakseen huoltopisteiden työttömyystilannetta Suomessa :lol:




    Miksei voi vain myöntää sitä tosiasiaa, että Toyota ei tällä kertaa ole toiminut hyvin? Koko ajan pitää yrittetään keksiä vääriä väittämiä ja piiketellä Volkkaria. Luulisi, että Toyotamiehillä on sen verran luottoa autoonsa, ettei tarvitse alkaa heti ensimmäisenä haukkumaan muita autoja ja vääritellä asioita.



    Ongelmia aiheuttavassa polkimessa on ihan selkeä suunnittelumoka. Valmistuksella tuskin on minkäänlaista osaa tässä kohussa. Toyota käyttää kahta täysin eri tavalla toteutettua poljinta, jolloin kaikkia malleja eivät nämä ongelmat koske. Unohtamatta tietenkään matto-ongelmia.

      
  • Toyotismi on uskonto, eivät sen edustajat muita kuuntele. Pyhä Toyota on loukkaamaton ja virheetön. Jos joku Corolla pysyy Suomen myydyimpien listalla jatkuvasti, niin hyvä isä sentään, sillä rahallahan saa autojakin.



    Itse en yhtään merkkiä suostu palvomaan, joitain pidän muita huonompina puhtaasti kokemuspohjalta.



    Kaikissa merkeissä on isoja tai pieniä suunnitteluvirheitä, mutta tämä toyotistien kampanja virheiden poistamiseksi puhumalla on kyllä aika paksua.



    Kumarran kohti idän aurinkoa ja Toyotacityä.

      
  • "Volkkari on suunnitellut jo alunperin autoistaan sellaisia, ettei kaasupolkimen takertelu edes aiheuttaisi vaaratilannetta. Tojo ottaa nyt mallia saksalaisista ja lainaavat samaa toimintoa."



    Äläs nyt liioittele. Hyviähän useimmatkin Wagenit ovat, mutta itselläni on kyllä kokemusta Borasta, jolla jäimme liikennevaloihin pakkasella sähköisen kaasupolkimen hajottua. Ei tullut ikinä korjauskutsuja vaan tässä tapauksessa asiakas maksoi korjauksen auton takuun ollessa ummessa.



    Erään 80-luvun auton kanssa kävi siten, että kaasuvaijeri hirtti kiinni ajossa. Tilanteesta selvittiin painamalla kytkin pohjaan, jarruttamalla ja ei kun avaimesta kone kiinni. Piti kyllä aika pamauksen pakoputkessa. Vaijeri oli rispaantunut ja tarttunut kuoreensa.



    Lattiamattojakin olen joutunut oikomaan niiden liikuttua lattialla niin Audissa, Mazdassa kuin vaikka vanhoissa Toyotissakin. Etenkin talvella kuluneet matot ovat aina olleet ongelmallisia. Rensin kaukolomatoissa ei ole ollut ongelmia.



    Omassa nykyisessä autossa en ole havainnut kaasun kanssa ongelmia tässä vaiheessa ja lattiamattokin on koukuilla ollut kiinni lattiassa jo alunperinkin. Silti tässä odotellaan mahdollista takaisinkutsua... saa nähdä kutsutaanko.

    Jokatapauksessa nostan hattua mokasta huolimatta, sille että Toyota teki tämän oma-aloitteisesti eikä asiakkaiden hätähuutojen ja median vuoksi kuten VW aikanaan tukivarsiongelmille (ps. niitäkin vaihtelin omaan laskuun).

    Totta kai asia on kiusallinen Toyotan laatumaineen kannalta, mutta onhan noita takaisinkutsuja omasta aloitteesta tehnyt käsittääkseni myös laadukkaana pidetty Mersukin. Kait tämä kuuluu tähän nykyaikaan automaailmassa.

      
  • A Tapio:

    "Volkkari on suunnitellut jo alunperin autoistaan sellaisia, ettei kaasupolkimen takertelu edes aiheuttaisi vaaratilannetta. Tojo ottaa nyt mallia saksalaisista ja lainaavat samaa toimintoa."

    Äläs nyt liioittele. Hyviähän useimmatkin Wagenit ovat, mutta itselläni on kyllä kokemusta Borasta, jolla jäimme liikennevaloihin pakkasella sähköisen kaasupolkimen hajottua. Ei tullut ikinä korjauskutsuja vaan tässä tapauksessa asiakas maksoi korjauksen auton takuun ollessa ummessa.


    Siis missä kohti liioittelen? Voihan poljin hajota autosta kuin autosta, mutta nyt keskustellaan siitä, aiheuttaako polkimen hajoaminen vaaratilanteen.



    Volkkareissa vastaava kaasun jumiutuminen ei olisi vaarallinen tilanne, koska polkimien logiikassa on eroja. Toyota on ilmoittanut asentavansa ainakin osaan takaisinkutsutuista autoista Volkkarin käyttämän saksalaisille tyypillisen logiikan.



    Nuo kaksi asiaa ovat puhtaita faktoja, eivätkä sisällä mun mielestä edes mahdollisuutta liioittelulle.

      
  • Nämä VW-uskovaisten Toyota-mollaukset ovat aika huvittavaa/säälittävää luettavaa. VW:ssähän ei tietenkään ole koskaan mitään vaarallisia vikoja. Tässä kaksi v. 2009 seitsemästä VW:n takaisinkutsun syystä Jenkeissä:



    1. DSG saattaa yhtäkkiä heittää vaihteen itsestään vapaalle. Ei kovin turvallista esim. ohitustilanteessa.



    2. Etumatkustajan turvatyyny kytkeytyy itsestään pois päältä. Ei kuulosta tämäkään kovin hyvältä.



    Eli kyllä VW:lläkin on ollut lähinnä hyvää tuuria, jos kukaan ei ole vielä kuollut noiden takia.



    Toyotaa on vain joidenkin mielestä aina ilmeisesti kiva haukkua, vaikka sitten jonkun jenkkifirman suunnitteleman kaasupolkimen takia.



      
  • kulkuepeli:

    Nämä VW-uskovaisten Toyota-mollaukset ovat aika huvittavaa/säälittävää luettavaa. VW:ssähän ei tietenkään ole koskaan mitään vaarallisia vikoja. Tässä kaksi v. 2009 seitsemästä VW:n takaisinkutsun syystä Jenkeissä:




    Sinäkin olet näköjään samaa sarjaa parin aikaisemman kirjoittajan kanssa. Ensimmäinen reaktio Toyotan ongelmiin on alkaa etsimään Volkkarien ongelmia. Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään alkaa inttämään siitä, kumman isillä on parempi auto. Älä turhaa rasita guuglea. VIkoja on kaikissa autoissa.



    Lue toki toiseen ja kolmanteenkin kertaan edellinen viestini. Jos löydät siitä väitteen, ettei Volkkarissa ole koskaan mitään vaarallista, niin osoita väitteeni toki mullekin. Korvaa teksteissäni Toyota valmistaja A:lla ja Volkkari valmistaja B:llä. Tuntuu siltä, ettet voi puhua tästä asiasta oikeilla nimillä.



    Toit esiin Volkkarin tuomia takaisinkutsuja. Olen nyt vähän hämilläni, kun Maastovälitys kertoi aikaisemmin, että Volkkari ei sellaisia tee. Eikö Toyota olekaan ainoa?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit