Tutullani on uusi bmw 520 diesel, joka nykii aina tasaisella kaasulla ajettaessa noin 1600 kierroksen kohdalla. huolto on ilmoittanut, että ongelmaan olisi tulossa syksyllä parannus uudella softalla. Onko muilla vastaavia kokemuksia, ja miten myyjä on suhtautunut asiaan?
Laitappas kysely tuonne: http://www.bmwforum.fi/ niin saat asiallisia vastauksia.
Toisaalta tuo on hyvä jos huolto on asian tiedostanut, ja "ongelma" on tehtaallakin tiedossa. Nämä nykyajan kärryt kun on vähän turhan tietokoneistettuja....
Taitaa mennä polttoaineen säästäminen jo liian pitkälle. Muuten tuokin auto kulkee tosi hienosti, mutta kierrokset hienosti toimiva 8-vaihteinen automaatti pitää tien päällä jo huolestuttavan alhaalla meikäläisillä nopeusrajoituksilla.
Mitä huolestuttavaa alhaisissa kierroksissa on?
NHB:
Suuret vääntömomentit. Ongelmaahan ei toki ole, jos laatikko on sellaiseen suunniteltu ja näinhän täytyy olla, koska kyseessä tomaatti.
Miten ihmeessä vääntömomentti pääsisi nousemaan matalilla kierroksilla liian korkeaksi automaatilla. Oman kokemuksen mukaan tomaatti arpoo pienempää pykälää paljon ennen kuin saavutettaisiin maksivääntö jollain 1400-2000 rpm välillä saavutetaan.
Ei välttämättä. Väitän, että esimerkiksi Audin S-tronicilla on tapana vedättää matalilla kierroksilla lähes kaikki mitä koneesta irtoaa.
Kuulemma ominaisuus poistuu itsestään kilometrien myötä! Voi vaatia useamman tuhat kilometriä ennenkuin vetreytyy