Subaru ei satsaa juurikaan muotoiluun

3 kommenttia
  • Näyttää aika tavalla facelookilta, eikä uudelta mallilta.



    Subaru ei tosiaan taida arvostaa muotoilua kovin korkealle. Ei tuo Forester ärsyttävän pahalta näytä toisin kuin moni muu malli merkin historiassa. Legacykin ehti vajaan 20-vuotisen historiansa aikana ainakin minun mielestäni hiotua aika hyväksi, mutta nyt markkinoilla olevan mallin myötä pöytä putsattiin ja aloitettiin alusta. Toisaalta, niin tärkeä asia kuin muotoilu onkin, vaikutus on suurimmillaan auton ollessa uusi. Kun ikää on useampi vuosi ja mittarissa reilusti kilometrejä, alkaa yhä enemmän arvostaa arjen käytännöllisyyttä, luotettavuutta ja alhaisia käyttökuluja. Omaa kokemusta tällä tasolla ei minulla Subarusta ole, mutta luullakseni kustannuksia lukuunottamatta asiat on aika hyvin kohdillaan. Muotoilu ei siis ole ainakaan minulle este Subarun hankkimiselle. Kustannukset enemmänkin, joten eipä muotoilusta tarvi tämän enempää stressata.

      
  • Legacy oli jo ihan tyylikäs, varsinkin farkkuna, mutta uusin korimalli ei.

      
  • Huollot saattavat Subarulla olla kalliita varsinkin paljon ajaville, mutta silti musta tuntuu, että esim. Opelin omistajat unohtaa paljonko autoon menee rahaa kaikenlaisten antureiden yms. muodossa varsinaisten huoltojen välissä. Uskomatonta sinänsä, mutta lamppujakin Opeleista tuntuu menevän vähän väliä. Omasta -06 Legacystä olen löytänyt rikkinäisen lampun tasan yhden kerran ja silloinkin kyse oli luultavasti Osramin mokasta koska lampun lasi oli räjähtänyt atomeiksi. Jos huollossa ovat lamppuja vaihtaneet niin eivät ainakaan ole niistä laskuttaneet. Mistään muuta kuin pyyhkijänsulista ja lasinpesunesteen riittävyydestä ei ole tarvinnut huoltojen välillä murehtia.





      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit