En viitsinyt sotkea noita muita säikeitä tällä Audi-BMW keskustelulla, vaan laitan tänne lievänä offtopicina tämän pikkubemarin ja -audin vertailuvideon. Autot ovat tehoversioita ja nelivetoakin on mukana.
Koeajajan höpinöiden perusteella Baijerissa osataan tehdä selkeästi parempi auto huomattavasti halvemmalla. Kuluttaja kiittää.
Itse en ole kumpaakaan tehoversiota päässyt kokeilemaan, mutta lievempiä versioita kylläkin. Oman mielipiteeni niistä ilmaisin jo tuolla ylempänä.
Kumpaa noista et laske Baijerilaiseksi?
Piakkoin näemme, että mihin nykyinen Volkkarin pohjalevy pystyy. Itse uskon, että videolla kritisoidut Audin ominaisuudet parantuvat merkittävästi.
En viitsinyt sotkea noita muita säikeitä tällä Audi-BMW keskustelulla, vaan laitan tänne lievänä offtopicina tämän pikkubemarin ja -audin vertailuvideon. Autot ovat tehoversioita ja nelivetoakin on mukana.
Koeajajan höpinöiden perusteella Baijerissa osataan tehdä selkeästi parempi auto huomattavasti halvemmalla. Kuluttaja kiittää.
Itse en ole kumpaakaan tehoversiota päässyt kokeilemaan, mutta lievempiä versioita kylläkin. Oman mielipiteeni niistä ilmaisin jo tuolla ylempänä.
Olipas mukavaa katsottavaa ja nautittavaa tosiaan. Saattaa muutaman yöunet mennä viimeistään tämän jälkeen ja kirjoittelu jatkuu koko yön. Näkeehän sen jos ei sokea ole, että Audi vaappuu, pompottaa ja on hyvin levotonta menoa verrattuna vakaaseen ja todella ajettavaan BMW:en. Valinta on selvä BMW. Hyvä video.
Voisin tehdäkin valinnan A6 vs 5-sarjan business malleista ja Audin tiputtaa siinä kisassa oikeastaan suurimmaksi osaksi sen tylsyys. Nuo pienemmät mallit ei minua oikeasti kiinnosta, mutta noin nuo valitsisin. BMW on viime aikoina mennyt muotoilullisesti ja kiinnostavuuden suhteen ohi monessa mallissa ja Audi on jotenkin jämähtänyt.
Miten määrittelet tylsyyden? Tokia makuasioista voi kiistellä aina.
Nuohan ovat tylsiä kuin saksalainen avioehto.
"sukupuolista känssakäymistä avioliitossa harjoitetaan torstaisin Klo 21.00 - 21.30 ja lauantaisin Klo 21.30 - 22.30".
Voisin tehdäkin valinnan A6 vs 5-sarjan business malleista ja Audin tiputtaa siinä kisassa oikeastaan suurimmaksi osaksi sen tylsyys. Nuo pienemmät mallit ei minua oikeasti kiinnosta, mutta noin nuo valitsisin. BMW on viime aikoina mennyt muotoilullisesti ja kiinnostavuuden suhteen ohi monessa mallissa ja Audi on jotenkin jämähtänyt.
Miten määrittelet tylsyyden? Tokia makuasioista voi kiistellä aina.
Nuohan ovat tylsiä kuin saksalainen avioehto.
"sukupuolista känssakäymistä avioliitossa harjoitetaan torstaisin Klo 21.00 - 21.30 ja lauantaisin Klo 21.30 - 22.30".
Saksalaiset autot ovat lähinnä työvälineitä.
:-D Vaimo antanut puol tuntii extraa lauantaisin? :-D
Mieluiten noista kolmonen, mutta omalla rahalla kun autoni ostan, niin en mitään noista.
Ei ole viimeaikoina BMW saannut koviakaan kehuja esimerkiksi Tuulilasissa, 1-sarjalainen oli käyttötestissä jopa jäännyt jumiin hankeen, muutenkin, niin kauan kuin tie ei ole paljas ei BMW saa kovimkaan paljoa kehuja, on jopa ollut kriittisyyttä ilmassa. audin ohjaus on ollut hukassa jo pitkään, yltiö tehostettuja ja tunnottomia aivan kun ratilla toivottaisiin, kuinka paljon sähkömoottori kääntää pyöriä
Kumpaakin vaivaa krooninen tylsyys - vasta siinä kohtaa kun taaloja lyö tiskiin, niin alkaa tulla yritystä, mutta siinä kohtaa myös muut valmistajat ympäri maailman nostaa samassa suhteessa kiinostavuutta
Se että ensilumi yllättää autoilijat Suomessa kummastuttaa, mutta noloja kuljettajia on ja tulee aina olemaan. Kehno kuljettaja, huonot renkaat yhdistettynä vielä arkuuteen on tappava yhdistelmä.
Volvo on oma valintani, mutta Audi on jostain syystä kiinnostavamipi kuin BMW.
BMW on varmasti hyvä auto, mutta sen maine ei ole.
Heti leimautuu hurjastelijaksi ja öykkäriksi jos omistaa BMW-merkkisen auton.
Eli Audi vie voiton ja jos olisi varaa, niin Audi A8 olisi oma valinta, mutta ei noissa alussa mainituissa Audi vaihtoehdoissa mitään valittamista ole.
Se että ensilumi yllättää autoilijat Suomessa kummastuttaa, mutta noloja kuljettajia on ja tulee aina olemaan. Kehno kuljettaja, huonot renkaat yhdistettynä vielä arkuuteen on tappava yhdistelmä.
Jyväskylä ja kokoajan sataa lunta taivaan täydeltä. Nyt olisi ne kelit, että nelivetoisesta olisi hyötyä, mutta jotenkaan en ole ikinä sellaista hankkinut. 2-vetoisellakin on joka paikasta aina päässyt. Ja etuvetoiseen en enää ikinä palaa. Oikealla painojakaumalla varustettu BMW etenee jokaisessa kelissä riittävän hyvin. Eli vastaus ko. galluppiin on joka kohtaan BMW.
Se että ensilumi yllättää autoilijat Suomessa kummastuttaa, mutta noloja kuljettajia on ja tulee aina olemaan. Kehno kuljettaja, huonot renkaat yhdistettynä vielä arkuuteen on tappava yhdistelmä.
Takavetoiset ovat nautittavampia ajettavia, mutta kokemattomalle "vaarallisempia". Ainakin nämä, missä ei ole nykyaikaisia ajoapuja.
Ensilumi, kun tulee pohjolaan. Jokavuotinen uutinen on talvikeli yllätti taas autoilijat. Ei oikein varustautuneita, mutta matti myöhäiset jotka venuttaa renkaanvaihtoa liian pitkään. Vaikka meteorologit kehottavat vaihtamaan renkaat mielestäni aina hyvissä ajoin. Ja kyllä omakohtaisesti olen ollut ajoissa vaihdattamassa, en jälkijunassa jossa riski kasvaa ja liukkaat ovat väistämätön tosiasia.
Otin tuon videon tähän siksi, että se kertoo hyvin sen mitä tapahtuu ensilumilla. Luin videon lopputekstit. Tuo kertoo brittiläiisen asenteen hyvin kesärenkain kelillä kuin kelillä. Tuonkaltainen keli on silti harvinainen tuollapäin maailmaa, mutta oikein varustautunut selviää hymyssä suin lumikelistä, kun muilla tökkii, se oli tuon videon pointtini.
Taisi tämän ammun liikenne tökkiä meilläkin. Ainakin uutiset monista kolareista osoitti sen että taas se pääsi yllättämän jotkut autoilijat pahan kerran. Pahemmilta kolareilta vältyttiin onneksi ja kuolemia ei sattunut mikä on hyvä asia, aina.
Itse olen takavedon kannattaja ja ymmärän sen, että kokematon kuljettaja on pahoissa keleissä riski. Kaikille muillekin ei vaan itselleen, mutta jostain se on kaikkien aloitettava ei kokemusta muuten saa, kuin ajamalla. Rohkeasti vaan eteenpäin turvavälit, enempi aikaa ja se maltti on aina valttia. Hyvät renkaat on halpa henkivakuutus siinä ei kenenkään kannata säästellä.
Ehdottomasti BMW kaikkiin kohtiin. Audi sinällään hieno tuote, mutta imagolliset asiat kaihertavat minua liikaa. Se on vaan niin hemmetin trendikäs että hylkimisreaktio pukkaa päälle. Audi on mielestäni 2000-luvulla enemmän juppiauto, kuin BMW 80-luvulla koskaan.
Toki päätökseen vaikuttaa myös 4 vuoden myyntikokemus baijerilaisesta muutaman vuoden takaa. Vakuutuin tuotteesta. Erityisesti ajo-ominaisuudet ovat vaan paremmat kuin muilla, se omassa vaakakupissa painaa erittäin paljon. Tämä siis oma mielipiteeni.
Nuo 80-luvun bemari jupit ajelevat tätänykyään nimenomaan audilla. tietysti lippalakkipojat edelleenkin ruuvaavat sen bemarin penkin niin alas, ettei edes autosta ulos kunnolla näe, mutta koko ajan vähenemissä määrin.
Juuri samasta syystä omat äänet meni bemarille 2-1, en halua leimautua audi kuskiksi
Kaikilla premiummerkeillä taitaa olla huono maine (ja imago), jos asiaa haluaa niin ajatella. Omalla kohdalla Audi ja Volvo (jos sen haluaa premium-luokkaan laskea) ovat ne mitkä vähän hiertävät. Mutta ei se niistä huonoja autoja mielestäni tee. Autot kuitenkin hankitaan enimmäkseen tunnepohjaisilla perusteilla, joten mielikuvallisilla asioilla on iso merkitys.
Omalla kohdalla Audi ja Volvo (jos sen haluaa premium-luokkaan laskea) ovat ne mitkä vähän hiertävät.
Eikö Audi ole käytännössä sama asia kuin volkkari?
Käytönnössä juu ja ei. Audi kyllä käyttää jossain malleissaan VW:n tekniikkaa/moottoreita, mutta ei kaikissa, ja eise tee siitä volkkaria juuri ollenkaan. Koska Audi pystyy esim tekemään yhtiössä niin sisäisiä kuin ulkoisia päätöksiä, esim kauppoja. Ihan itsenäisestä valmistajasta on kyse, vaikka toimiikin volkkarin lipun alla.
Ihan hyvä autohan se VW:kin on. Viisaastihan konserni toimii. Veikkaan että premium-luokassa Audi tekee kauppaa parhaalla katteella. Johtuen etuvetoisesta perusrakenteesta ja jaetuista komponenteista. Hinnoittelu kuitenkin aika samoissa BMW:n kanssa...
Ihan hyvä autohan se VW:kin on. Viisaastihan konserni toimii. Veikkaan että premium-luokassa Audi tekee kauppaa parhaalla katteella. Johtuen etuvetoisesta perusrakenteesta ja jaetuista komponenteista. Hinnoittelu kuitenkin aika samoissa BMW:n kanssa...
Noh, täytyy nostaa hattua VW:lle, että on yksi maailman isoimpia autonvalmistajia, vaikka onki VW:llä huono maine. Ihmiset ostavat volkkaria, vaikka tietävät sen maineen esim "huonosta" laadusta. Totuus on se, että monia ei kiinnosta se maine ja se laatu, koska haluavat sen kohtuun hintaisen auton. Ei ihmekkään, että VW on suuri ja mahtava. Vaikka itse en henkilökohtaisesti ole koskaan edes kiinnostunut volkkarista, ei ole säväyttänyt millään tavalla.
Monet ihmiset ovat ennakkoluuloisia Audin suhteen, koska juuri toimii volkkarin lipun alla, jakavat samaa tekniikkaa, jne. Vaikka molemmilla onki yhteinen historia samassa konsernissa, nii ihmisten mielenkiinto on alkanut viime vuosina kiinnostumaan Audeista yhä enemmän. Vastahan Audi meni MB:n ohi, se on vain ajan kysymys koska Audi menee BMW:n ohi myynnin kannalta.
Kyllähän Audia myydään kuin leipää. Taitaa jenkkimarkkinat olla syynä siihen ettei ole ylivoimaisessa johdossa myynnillisesti. Ajan kysymys tosiaan. Audi on markkinoinnissa selkeästi kilpailijoitaan etevämpi. Näkyvyys mediaseksikkäissä lajeissa, kuten esim. alppihiihto on omiaan luomaan mielikuvaa tuotteesta.
Audi on monelle turvallinen ratkaisu. Vaihtoehto BMW:lle, sillä kun ajaa vaan mulkut, Mersulla papat ja Volvolla juntit. Itse ajelen bemarilla, tosin pienellä...
Omalla kohdalla Audi ja Volvo (jos sen haluaa premium-luokkaan laskea) ovat ne mitkä vähän hiertävät.
Eikö Audi ole käytännössä sama asia kuin volkkari?
Käytönnössä juu ja ei. Audi kyllä käyttää jossain malleissaan VW:n tekniikkaa/moottoreita, mutta ei kaikissa, ja eise tee siitä volkkaria juuri ollenkaan. Koska Audi pystyy esim tekemään yhtiössä niin sisäisiä kuin ulkoisia päätöksiä, esim kauppoja. Ihan itsenäisestä valmistajasta on kyse, vaikka toimiikin volkkarin lipun alla.
1930-luvulla autovalmistajat Audi, DKW, Horch ja Wanderer sulautuivat Auto Union AG -nimiseksi yhtiöksi. Audi-merkin neljä rengasta kuvaavat näitä neljää yhtiötä.
Vuonna 1958 Daimler-Benz AG osti valtaosan Auto Groupista. Seitsemän vuotta myöhemmin Auto Union siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi. Vuonna 1969 NSU sulautettiin Audiin. Audi kuuluu edelleen Volkswagen-konserniin.
Audi on ollut jo yli 80 vuotta muitten renki millon kenenkin. Audi tekee just niin Kuin Volkkari käskee ja käyttä siksi esim Skodan kanssa samoja pohjalevyjä, vaihteistoja, nelivetojärjestelmiä ja tietenkin koneita ja vain siksi että Volkkari niin käskee.
Omalla kohdalla Audi ja Volvo (jos sen haluaa premium-luokkaan laskea) ovat ne mitkä vähän hiertävät.
Eikö Audi ole käytännössä sama asia kuin volkkari?
Käytönnössä juu ja ei. Audi kyllä käyttää jossain malleissaan VW:n tekniikkaa/moottoreita, mutta ei kaikissa, ja eise tee siitä volkkaria juuri ollenkaan. Koska Audi pystyy esim tekemään yhtiössä niin sisäisiä kuin ulkoisia päätöksiä, esim kauppoja. Ihan itsenäisestä valmistajasta on kyse, vaikka toimiikin volkkarin lipun alla.
1930-luvulla autovalmistajat Audi, DKW, Horch ja Wanderer sulautuivat Auto Union AG -nimiseksi yhtiöksi. Audi-merkin neljä rengasta kuvaavat näitä neljää yhtiötä.
Vuonna 1958 Daimler-Benz AG osti valtaosan Auto Groupista. Seitsemän vuotta myöhemmin Auto Union siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi. Vuonna 1969 NSU sulautettiin Audiin. Audi kuuluu edelleen Volkswagen-konserniin.
Audi on ollut jo yli 80 vuotta muitten renki millon kenenkin. Audi tekee just niin Kuin Volkkari käskee ja käyttä siksi esim Skodan kanssa samoja pohjalevyjä, vaihteistoja, nelivetojärjestelmiä ja tietenkin koneita ja vain siksi että Volkkari niin käskee.
Ei se taida ihan noin mennä. Tottakai on konserniohjausta ja ja rajoitteita, mutta silti Audi on oma yksikkönsä.
Jos käsiin osuus Porschen lähihistoriaa ja sisäpiirin valtasuhteita käsittävää kirjallisuutta, kannattaa lukea. Tuollaisista teoksista saa hyvän kuvan miten VW'n sisäinen politiikka Piechin aikaan pelasi Porchen yrittäessä valtausta.
Ihan uutta materiaalia en ole lukenut, mutta alle kymmenen vuotta sitten eri osa-alueiden kehitystehtäviä jaettiin merkkien mukaan (esim Porschelle huippumoottorit), ja en usko että tämä on pahasti muuttunut. Samasta kirjallisuudesta selviää myös sisäisiä jännitteitä niiltä ajoilta kun Skoda hyppäsi yhtäkkiä hurjaan nousuun, ja Audin kehitysosastolta valitettiin että miksi he maksavat kehityskulut dieselmoottoreissa ja Skoda korjaa katteen.
Jos ei kuulu VW'n johtoryhmään (anyone?), niin voidaan vain arvailla ihan siitä tarkasta totuudesta.
Engineeri:
Kumpaa noista et laske Baijerilaiseksi?
Piakkoin näemme, että mihin nykyinen Volkkarin pohjalevy pystyy. Itse uskon, että videolla kritisoidut Audin ominaisuudet parantuvat merkittävästi.
Engineeri:
Olipas mukavaa katsottavaa ja nautittavaa tosiaan. Saattaa muutaman yöunet mennä viimeistään tämän jälkeen ja kirjoittelu jatkuu koko yön. Näkeehän sen jos ei sokea ole, että Audi vaappuu, pompottaa ja on hyvin levotonta menoa verrattuna vakaaseen ja todella ajettavaan BMW:en. Valinta on selvä BMW. Hyvä video.
NHB:
Jep. Uutta Audi RS3:sta odotellessa. Tuo tumman harmaa luonnos RS3:sta näyttää erittäin häijyltä.
http://fourtitude.com/news/audi-rumors-renders-spy-photos/fotoshopfriday-mqb-audi-rs-3-sportback-revisited-by-p-r-walker/
...
http://www.caranddriver.com/news/2015-audi-rs3-sedan-and-sportback-rendered-news
Bemu, bemu ja bemu.....
Olen ajanut paljon sekä etu- että takavetoisilla.
Nykyiset etuvedot osataan jo tehdä melko hyviksi, eikä vetely ole enää niin voimakasta, kuin varhaisemmissa etuvedoissa.
Silti takavetoinen vie voiton mukavuudessa vallankin liukkailla ja uraisilla risteysalueilla.
Tästä huolimatta valintani voisi olla A3, A4, ja sitten meni vaikeaksi.
En pidä 1 ja 3 sarjojen Bemarien sisustasta. Vitonen on hieno, mutta ei Audin kutonen paljon jää.
Audi ei ole sortunut muotoilukikkailuun pienemmissäkään malleissa. Ehkä siksi sisusta miellyttää ja nykyisten etuvetojen kanssa voi elää.
2. BMW 300
3. BMW 500
Ellen joudu tyytymään hinnat-alkaen malliin, vaihtuu rivi:
1. edelleen käytetty isompi
2. Audi A4 Avant quattro
3. Audi A6 Avant quattro
Jos vain olisin töissä ja olis varaa niin ehdotomasti nykyinen Skoda lähtis vaihtoon.
1. BMW 1-sarja
2. BMW 3-sarja
3. BMW 5-sarja
2. A5 Sportback, on kuitenkin muotoilua lukuunottamatta sama auto kuin A4 joten voidaan laskea mukaan
3. perusmalleista ehkä 5-sarja. Vähän enemmällä rahalla A6 quattro tai Allroad quattro.
quattroholic:
Nuohan ovat tylsiä kuin saksalainen avioehto.
"sukupuolista känssakäymistä avioliitossa harjoitetaan torstaisin Klo 21.00 - 21.30 ja lauantaisin Klo 21.30 - 22.30".
Saksalaiset autot ovat lähinnä työvälineitä.
maavara:
:-D Vaimo antanut puol tuntii extraa lauantaisin? :-D
A3
3-sarja
5-sarja
Mieluiten noista kolmonen, mutta omalla rahalla kun autoni ostan, niin en mitään noista.
Ei ole viimeaikoina BMW saannut koviakaan kehuja esimerkiksi Tuulilasissa, 1-sarjalainen oli käyttötestissä jopa jäännyt jumiin hankeen, muutenkin, niin kauan kuin tie ei ole paljas ei BMW saa kovimkaan paljoa kehuja, on jopa ollut kriittisyyttä ilmassa. audin ohjaus on ollut hukassa jo pitkään, yltiö tehostettuja ja tunnottomia aivan kun ratilla toivottaisiin, kuinka paljon sähkömoottori kääntää pyöriä
Kumpaakin vaivaa krooninen tylsyys - vasta siinä kohtaa kun taaloja lyö tiskiin, niin alkaa tulla yritystä, mutta siinä kohtaa myös muut valmistajat ympäri maailman nostaa samassa suhteessa kiinostavuutta
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
Se että ensilumi yllättää autoilijat Suomessa kummastuttaa, mutta noloja kuljettajia on ja tulee aina olemaan. Kehno kuljettaja, huonot renkaat yhdistettynä vielä arkuuteen on tappava yhdistelmä.
Näin se homma toimii, kun kaikki on kohdallaan.
https://www.youtube.com/watch?v=aahMDAr0ksM&feature=related
Volvo on oma valintani, mutta Audi on jostain syystä kiinnostavamipi kuin BMW.
BMW on varmasti hyvä auto, mutta sen maine ei ole.
Heti leimautuu hurjastelijaksi ja öykkäriksi jos omistaa BMW-merkkisen auton.
Eli Audi vie voiton ja jos olisi varaa, niin Audi A8 olisi oma valinta, mutta ei noissa alussa mainituissa Audi vaihtoehdoissa mitään valittamista ole.
tracktest:
Luithan videon viimeisen lauseen?
Takavetoiset ovat nautittavampia ajettavia, mutta kokemattomalle "vaarallisempia". Ainakin nämä, missä ei ole nykyaikaisia ajoapuja.
Jyväskylä ja kokoajan sataa lunta taivaan täydeltä. Nyt olisi ne kelit, että nelivetoisesta olisi hyötyä, mutta jotenkaan en ole ikinä sellaista hankkinut. 2-vetoisellakin on joka paikasta aina päässyt. Ja etuvetoiseen en enää ikinä palaa. Oikealla painojakaumalla varustettu BMW etenee jokaisessa kelissä riittävän hyvin. Eli vastaus ko. galluppiin on joka kohtaan BMW.
Poni:
Ensilumi, kun tulee pohjolaan. Jokavuotinen uutinen on talvikeli yllätti taas autoilijat. Ei oikein varustautuneita, mutta matti myöhäiset jotka venuttaa renkaanvaihtoa liian pitkään. Vaikka meteorologit kehottavat vaihtamaan renkaat mielestäni aina hyvissä ajoin. Ja kyllä omakohtaisesti olen ollut ajoissa vaihdattamassa, en jälkijunassa jossa riski kasvaa ja liukkaat ovat väistämätön tosiasia.
Otin tuon videon tähän siksi, että se kertoo hyvin sen mitä tapahtuu ensilumilla. Luin videon lopputekstit. Tuo kertoo brittiläiisen asenteen hyvin kesärenkain kelillä kuin kelillä. Tuonkaltainen keli on silti harvinainen tuollapäin maailmaa, mutta oikein varustautunut selviää hymyssä suin lumikelistä, kun muilla tökkii, se oli tuon videon pointtini.
Taisi tämän ammun liikenne tökkiä meilläkin. Ainakin uutiset monista kolareista osoitti sen että taas se pääsi yllättämän jotkut autoilijat pahan kerran. Pahemmilta kolareilta vältyttiin onneksi ja kuolemia ei sattunut mikä on hyvä asia, aina.
Itse olen takavedon kannattaja ja ymmärän sen, että kokematon kuljettaja on pahoissa keleissä riski. Kaikille muillekin ei vaan itselleen, mutta jostain se on kaikkien aloitettava ei kokemusta muuten saa, kuin ajamalla. Rohkeasti vaan eteenpäin turvavälit, enempi aikaa ja se maltti on aina valttia. Hyvät renkaat on halpa henkivakuutus siinä ei kenenkään kannata säästellä.
Ehdottomasti BMW kaikkiin kohtiin. Audi sinällään hieno tuote, mutta imagolliset asiat kaihertavat minua liikaa. Se on vaan niin hemmetin trendikäs että hylkimisreaktio pukkaa päälle. Audi on mielestäni 2000-luvulla enemmän juppiauto, kuin BMW 80-luvulla koskaan.
Toki päätökseen vaikuttaa myös 4 vuoden myyntikokemus baijerilaisesta muutaman vuoden takaa. Vakuutuin tuotteesta. Erityisesti ajo-ominaisuudet ovat vaan paremmat kuin muilla, se omassa vaakakupissa painaa erittäin paljon. Tämä siis oma mielipiteeni.
Koeputkiaikuinen:
Mutta eikö juuri BMW:llä ole huono maine? ;D
Esim. Tekniikan Maailmassa olleessa testissä BMW-merkkinen kesäauto joutui romuttamolle kun muut testiyksilöt myytiin eteenpäin.
Tosin kyseessä oli vanha bemari jota ei varmaan oltu pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Ei
Nuo 80-luvun bemari jupit ajelevat tätänykyään nimenomaan audilla. tietysti lippalakkipojat edelleenkin ruuvaavat sen bemarin penkin niin alas, ettei edes autosta ulos kunnolla näe, mutta koko ajan vähenemissä määrin.
Juuri samasta syystä omat äänet meni bemarille 2-1, en halua leimautua audi kuskiksi
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
Kaikilla premiummerkeillä taitaa olla huono maine (ja imago), jos asiaa haluaa niin ajatella. Omalla kohdalla Audi ja Volvo (jos sen haluaa premium-luokkaan laskea) ovat ne mitkä vähän hiertävät. Mutta ei se niistä huonoja autoja mielestäni tee. Autot kuitenkin hankitaan enimmäkseen tunnepohjaisilla perusteilla, joten mielikuvallisilla asioilla on iso merkitys.
Koeputkiaikuinen:
Eikö Audi ole käytännössä sama asia kuin volkkari?
vkassi:
Käytönnössä juu ja ei. Audi kyllä käyttää jossain malleissaan VW:n tekniikkaa/moottoreita, mutta ei kaikissa, ja eise tee siitä volkkaria juuri ollenkaan. Koska Audi pystyy esim tekemään yhtiössä niin sisäisiä kuin ulkoisia päätöksiä, esim kauppoja. Ihan itsenäisestä valmistajasta on kyse, vaikka toimiikin volkkarin lipun alla.
Ihan hyvä autohan se VW:kin on. Viisaastihan konserni toimii. Veikkaan että premium-luokassa Audi tekee kauppaa parhaalla katteella. Johtuen etuvetoisesta perusrakenteesta ja jaetuista komponenteista. Hinnoittelu kuitenkin aika samoissa BMW:n kanssa...
Koeputkiaikuinen:
Noh, täytyy nostaa hattua VW:lle, että on yksi maailman isoimpia autonvalmistajia, vaikka onki VW:llä huono maine. Ihmiset ostavat volkkaria, vaikka tietävät sen maineen esim "huonosta" laadusta. Totuus on se, että monia ei kiinnosta se maine ja se laatu, koska haluavat sen kohtuun hintaisen auton. Ei ihmekkään, että VW on suuri ja mahtava. Vaikka itse en henkilökohtaisesti ole koskaan edes kiinnostunut volkkarista, ei ole säväyttänyt millään tavalla.
Monet ihmiset ovat ennakkoluuloisia Audin suhteen, koska juuri toimii volkkarin lipun alla, jakavat samaa tekniikkaa, jne. Vaikka molemmilla onki yhteinen historia samassa konsernissa, nii ihmisten mielenkiinto on alkanut viime vuosina kiinnostumaan Audeista yhä enemmän. Vastahan Audi meni MB:n ohi, se on vain ajan kysymys koska Audi menee BMW:n ohi myynnin kannalta.
Kyllähän Audia myydään kuin leipää. Taitaa jenkkimarkkinat olla syynä siihen ettei ole ylivoimaisessa johdossa myynnillisesti. Ajan kysymys tosiaan. Audi on markkinoinnissa selkeästi kilpailijoitaan etevämpi. Näkyvyys mediaseksikkäissä lajeissa, kuten esim. alppihiihto on omiaan luomaan mielikuvaa tuotteesta.
Audi on monelle turvallinen ratkaisu. Vaihtoehto BMW:lle, sillä kun ajaa vaan mulkut, Mersulla papat ja Volvolla juntit. Itse ajelen bemarilla, tosin pienellä...
quattroholic:
1930-luvulla autovalmistajat Audi, DKW, Horch ja Wanderer sulautuivat Auto Union AG -nimiseksi yhtiöksi. Audi-merkin neljä rengasta kuvaavat näitä neljää yhtiötä.
Vuonna 1958 Daimler-Benz AG osti valtaosan Auto Groupista. Seitsemän vuotta myöhemmin Auto Union siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi. Vuonna 1969 NSU sulautettiin Audiin. Audi kuuluu edelleen Volkswagen-konserniin.
Audi on ollut jo yli 80 vuotta muitten renki millon kenenkin. Audi tekee just niin Kuin Volkkari käskee ja käyttä siksi esim Skodan kanssa samoja pohjalevyjä, vaihteistoja, nelivetojärjestelmiä ja tietenkin koneita ja vain siksi että Volkkari niin käskee.
fïnman:
Wonderland.
Ei se taida ihan noin mennä. Tottakai on konserniohjausta ja ja rajoitteita, mutta silti Audi on oma yksikkönsä.
Jos käsiin osuus Porschen lähihistoriaa ja sisäpiirin valtasuhteita käsittävää kirjallisuutta, kannattaa lukea. Tuollaisista teoksista saa hyvän kuvan miten VW'n sisäinen politiikka Piechin aikaan pelasi Porchen yrittäessä valtausta.
Ihan uutta materiaalia en ole lukenut, mutta alle kymmenen vuotta sitten eri osa-alueiden kehitystehtäviä jaettiin merkkien mukaan (esim Porschelle huippumoottorit), ja en usko että tämä on pahasti muuttunut. Samasta kirjallisuudesta selviää myös sisäisiä jännitteitä niiltä ajoilta kun Skoda hyppäsi yhtäkkiä hurjaan nousuun, ja Audin kehitysosastolta valitettiin että miksi he maksavat kehityskulut dieselmoottoreissa ja Skoda korjaa katteen.
Jos ei kuulu VW'n johtoryhmään (anyone?), niin voidaan vain arvailla ihan siitä tarkasta totuudesta.
Ostakaa Korealainen ei tarvitse laadusta valittaa.
vkassi:
Jos Audi tuntuu samalta kuin volkkari, on helppo valita halvempi.
Lisähintaa kannattaa maksaa vain, jos kokee saavansa rahalleen vastinetta.