Kävikö tässä nyt sitten niin, ettei tuolle viidennessä viestissä esitetylle Corolla Versolle 2004 - 2009 löytynyt haastajaa?
(Jolla olisi parempi tai edes yhtä hyvä ja monipuolinen vertailumenestys niin perusvertailuissa kuin turvallisuutta tai luotettavuutta ja kestävyyttä ym. mittaavissa vertailuissa. Joihin linkit voi laittaa esille, ettei kysymys menisi pelkäksi mutuiluksi.)
Golfissa parasta oli yllättävän hyvät tilat kokoisekseen, mikäli vain takaovet olisi saanut auki aina...
Ja mikäli ne avattuaan olisi saanut suljetuksi, myös pakkasella. Hehiö ei unohtunut.
Lapsilukot ja mahdolliset varkaudenestot kun jättää kytkemättä kovemmilla pakkasilla pysäköidessä ulos, niin takaovet saa kätevästi auki etuovien kautta. Kiinnipysymisongelmaan tämä ei tietenkään auta.
Mikä mahtaa olla ylivoimaisin automalli ja miltä vuodelta, kun summataan yhteen vertailumenestys, menestyminen laatu/kestävyys/vähävikaisuus ym. vertailuissa, menestyminen kolaritesteissä jne.
Mitä te oikein täällä jahkaatte selvää asia, tuohan on aivan selvä se SKODA OCTAVIA kautta aikojen.
Ylivoimaisin automalli?
Mikä mahtaa olla ylivoimaisin automalli ja miltä vuodelta, kun summataan yhteen vertailumenestys, menestyminen laatu/kestävyys/vähävikaisuus ym. vertailuissa, menestyminen kolaritesteissä jne.
Mitä te oikein täällä jahkaatte selvää asia, tuohan on aivan selvä se SKODA OCTAVIA kautta aikojen.
Mitä te oikein täällä jahkaatte selvää asia, tuohan on aivan selvä se SKODA OCTAVIA kautta aikojen.
Hehhe. Octavialla on niin lyhyt ikä auton historiassa, että määritelmä kautta aikojen sen yhteydessä kuuluu vitsien sarjaan. Mutta niihän se on, että miesmuisti on keskimäärin kolme vuotta...
Mutta miettikääs millä menneiden vuosien (otetaan nyt vaatimattomasti 1965-95, niin useimmilla on ehkä ainakin käsitystä vaikkei kokemusta) automallilla suostuisitte yhä päivittäisajonne ajamaan, jos sellainen pakasta vedettynä eteen annettaisiin?
Mielestäni autokehityksen huippuhetki saavutettiin E39-koppaisen 530i:n kohdalla jossain vuonna 2003 - juuri ennen E60:n julkistamista. Se oli aika timantiksi hiottu kokonaisuus varsinkin kaarensa loppupään kohdalla. Juuri mikään merkki ei ole sitä ennen, eikä sen jälkeen tehnyt kokonaisuuden kannalta niin hienoa ja laadukasta kokonaisuutta. Ja nyt en puhu mistään epämääräisistä hintalaatusuhteista, myyntimääristä, tai muista rahvaan mittareista. Vaan siitä, mikä on ollut paras, kun puhutaan itse autosta. Jokainen E39:n omistanut tietää mistä puhun. Mielestäni E39 määritteli vuonna 1996 koko laadun käsitteen aivan uusiksi. Tuntuu että vuoden 2003 jälkeen autojen suunnittelusta onkin alkaneet vastaamaan ekonomit sun muut laadun alasajoon erikoistuneet tahot.
Mielenkiintoinen pointti tuo "740 GLE":n mainitsema Toyota Crown 60/70-luvuilta. Itselläni on ollut aikoinaan vuoden 1966 Toyota Crown Farmari. Vesi meinaa tulla silmään kun muistelee sitä autoa. Siinä autossa oli jotain aivan erityistä ja on varmasti ollut aikanaan hyvin monen automiehen märkä uni.
liitu2:
Ja mikäli ne avattuaan olisi saanut suljetuksi, myös pakkasella. Hehiö ei unohtunut.
Kävikö tässä nyt sitten niin, ettei tuolle viidennessä viestissä esitetylle Corolla Versolle 2004 - 2009 löytynyt haastajaa?
(Jolla olisi parempi tai edes yhtä hyvä ja monipuolinen vertailumenestys niin perusvertailuissa kuin turvallisuutta tai luotettavuutta ja kestävyyttä ym. mittaavissa vertailuissa. Joihin linkit voi laittaa esille, ettei kysymys menisi pelkäksi mutuiluksi.)
Vai pitäisikö kysyä vielä mecaanikko T.Laaksovirran mielipidettä?
740 GLE:
Lapsilukot ja mahdolliset varkaudenestot kun jättää kytkemättä kovemmilla pakkasilla pysäköidessä ulos, niin takaovet saa kätevästi auki etuovien kautta. Kiinnipysymisongelmaan tämä ei tietenkään auta.
Ylivoimaisin automalli?
Mikä mahtaa olla ylivoimaisin automalli ja miltä vuodelta, kun summataan yhteen vertailumenestys, menestyminen laatu/kestävyys/vähävikaisuus ym. vertailuissa, menestyminen kolaritesteissä jne.
Mitä te oikein täällä jahkaatte selvää asia, tuohan on aivan selvä se SKODA OCTAVIA kautta aikojen.
mecanica:
Jo 50-luvulla Octavia oli verraton itäautoksi.
Hehhe. Octavialla on niin lyhyt ikä auton historiassa, että määritelmä kautta aikojen sen yhteydessä kuuluu vitsien sarjaan. Mutta niihän se on, että miesmuisti on keskimäärin kolme vuotta...
Mutta miettikääs millä menneiden vuosien (otetaan nyt vaatimattomasti 1965-95, niin useimmilla on ehkä ainakin käsitystä vaikkei kokemusta) automallilla suostuisitte yhä päivittäisajonne ajamaan, jos sellainen pakasta vedettynä eteen annettaisiin?
Minulle voisi kelvata Volvo 240 tai Corolla.
Zagaratilla jännittävä kysymys.
Tuntisin oloni kotoisaksi kesät-talvet ainakin näissä (ei järjestystä, kaikki hyviä ):
Volvo 945 Turbo (kakkosnelonenkin kävisi, vaikka 245 GLT)
Mercedes W124 tai W126 isolla turbodieselillä
Audi quattro
Paljon muitakin hienoja autoja voisi kesäisin ajaa käyttöautona, mutta ei enää raskisi suolata talvella. Vaikkapa (myös ilman paremmuusjärjestystä ):
Toyota Crown (60/70-luvun mallit)
Opelit Manta II ja Commodore
Ford Mustang
Mercedes W108 220S
http://fi.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto
mecanican on huumassaan pakko syödä jotain sieniä suoraan tuulimyllyjen maasta. Ei selity tuo uskonto oikein millään muulla.
http://personal.inet.fi/koti/ekkevaari/ajopelit.index.html
Mielestäni autokehityksen huippuhetki saavutettiin E39-koppaisen 530i:n kohdalla jossain vuonna 2003 - juuri ennen E60:n julkistamista. Se oli aika timantiksi hiottu kokonaisuus varsinkin kaarensa loppupään kohdalla. Juuri mikään merkki ei ole sitä ennen, eikä sen jälkeen tehnyt kokonaisuuden kannalta niin hienoa ja laadukasta kokonaisuutta. Ja nyt en puhu mistään epämääräisistä hintalaatusuhteista, myyntimääristä, tai muista rahvaan mittareista. Vaan siitä, mikä on ollut paras, kun puhutaan itse autosta. Jokainen E39:n omistanut tietää mistä puhun. Mielestäni E39 määritteli vuonna 1996 koko laadun käsitteen aivan uusiksi. Tuntuu että vuoden 2003 jälkeen autojen suunnittelusta onkin alkaneet vastaamaan ekonomit sun muut laadun alasajoon erikoistuneet tahot.
Mielenkiintoinen pointti tuo "740 GLE":n mainitsema Toyota Crown 60/70-luvuilta. Itselläni on ollut aikoinaan vuoden 1966 Toyota Crown Farmari. Vesi meinaa tulla silmään kun muistelee sitä autoa. Siinä autossa oli jotain aivan erityistä ja on varmasti ollut aikanaan hyvin monen automiehen märkä uni.