Uusien Audien myynti laski 29,6%

80 kommenttia
«13

Kovana Audi fanina tämän Audin myynnin hurja lasku ihmetyttää suuresti kun samaan aikaan Bemarin myynti nousi +33,2% ja myös myynti oli määrillisesti suurempi.Missä mättää?

  
  • BMW:n alennuskampanja puree ja uudet mallit kiinnostavat. Audi seuraa markkinoiden yleistä kehitystä.

      
  • BMW:n nelivetomyynti Suomessa oli jo kolmannes kokonaismyynnistä vuonna 2012. Siinä yksi syy tuohon kehitykseen jossa Audien myynti laskee ja BMW:n nousee vastaavasti saman verran. Nelivetokysyntä jatkaa kasvuaan edelleen ja alennuskampanja puree. Uudet mallit ovat onnistuneet kiitetävän hyvin tuottamaan lisää kysyntää. BMW on todellakin onnistunut myynninedistämisessä erinomaisesti.



    http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/cision/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20130101/13578166175850

      
  • Kyllähän yhdenkuukauden(01/2013) tulosten perusteella noin on käynyt, mutta kuinka järkevää on ottaa vain yksi kuukausi huomioon?







      
  • Pelkään vaan että meillä käy täällä Suomessakin kuten maailmalla että Bemarin myynti jää pysyvästi isommaksi kuin Audin. Ottaen huomioon että ne eivät kuulema kulje suoraan kun niissä on ne RF-renkaat ja ovat jääneet testeissä ilmoitetusta kiihtyvyydestä ainakin 320i-mallilla. Mikähän ihmisiä oikeen vaivaa kun 3-sarjan myyntikin kasvoi silti lähes 300%

      
  • Ihmettele ennemmin sitä, että miksi 3-sarjaa rekisteröitiin ainoastaan 65 kappaletta vuosi sitten tammikuussa. Prosentit riippuvat olennaisesti siitä, mihin verrataan. Tasoissahan 3-sarja A4:n kanssa on, vaikka 3-sarja on on uusi mali ja myyntiä vauhditetaan alennuksilla.

      
  • Tilaston jonka minä näin BMW 3-sarjaa on myyty 2013 enemmän kuin Audi A4:sta. Sama trendi myös sarjaa isommisa 5-sarja vs A6. Ison Audin myynti suorastaan romahti se väheni noin 2 kertaa enemmän kuin markkinoiden yleinen kehitys oli.

      
  • Kas, pelletrollit siirtyneet foorumin puolelle. Onnea ja menestystä.

      
  • Varmaan se Audin nykymalliston muotoilullinen floppaus alkaa näkyä myynnissäkin. Kansa ostaa Skodaa sen sijasta.

      
  • Moni kuittaa trollina, mutta onhan tuolla ihan valideja pointejakin. BMW ei kulje suoraan ja etenkin takavetoisena ei ole läheskään niin hyvä talvisin, kuin vielä jokunen vuosi sitten (elektroniikan varaan lasketaan liikaa alustan kustannuksella?). Samaan aikaan audi tekee tusina pullaa joka alkaa kyllästyttää.



    Mutta ehdottomati paras huomio on, että eihän kukaan seuraa yhden kuukauden myynti lukuja??? Nythän joku jo vetää paniikin ja menee äkkiä myymään autonsa, ettei vaan joudu ajamaan autolla jonka markkinaosuus on laskeva, joku naapurihan saattaa jopa naljailla asiasta :kiss:

    _________________________
    http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
      
  • Onko työnjako tämä kenties: K_150 trollaa ja K150 koittaa olla asialinjalla vaiko päinvastoin. Mihin tarvitset kahta nimimerkkiä häh? Vesitit hyvän ja asiapitoisen keskustelun ansiokkaasti ja valohoitomies jatkoi. Tuotakin voi pitää trollauksena, kun solvataan ja ollaan niin olevinaan.

      
  • DaViega:

    Moni kuittaa trollina, mutta onhan tuolla ihan valideja pointejakin.




    Ehkä ihan aiheesta kuitataan trollina, kun tehdään näitä lähes samanlaisia nimimerkkejä (quattroholic/quattroholïc) kuin jollain toisella on jo käytössä. Lapsellista pelleilyä.

      
  • Erään volvotrollaajaan metodit on nyt valjastettu Audin ja BMW'n dissaamiseen :confused:

      
  • Ei kuukauden myyntiluvut ole mitenkään toisarvoisia varsinkaan jos muutos on noinkin merkittävä mitä se BMW:n eduksi on. Se, että BMW:n nelivetojen myynti vetää ei varmaan ole alaa seuraaville yllätys. Onhan autot komeaa katsottavaa ja se osoittaa, että asioita tehdään oikein. Mistä tämä trendi johtuu on taas jo moninaisempi juttu? Onko se pelkästään ulkonäkö juttu mene ja tiedä tuskin, mutta on ainakin nelivetojen ystäville hyvä vaihtoehto ostaa neliveto BMW. Etuveto Audi ei kilpaile BMW:n kanssa, eikä sitä johdossakaan pidetä kilpailijana.

      
  • Huvittavaa, miten tracktest vetää herneet nenään ja haukkuu provoksi, jos joku kirjoittaa vähänkään jotain negatiivista Bemarista. Vaikka tämä negatiivinen asia ei olisi mikään kirjoittajan mielipide, vaan esimerkiksi lehtien toteama asia. Mutta sitten hän itse kirjoittaa tuollaista soopaa kuin hänen viimeinen kirjoituksensa, ja kaiken kruununa tämä lause.



    Etuveto Audi ei kilpaile BMW:n kanssa, eikä sitä johdossakaan pidetä kilpailijana.




    Aivan varmasti Audi ja BMW kilpailevat samoista ostajista, joka tasolla. Se on sitten eri asia, mikä on tracktest sinun henkilökohtainen mielipide.



    Mitä taaseen tulee noihin myyntilukuihin, niin yhden kuukauden katsominen ei kerro kokonaisuudesta mitään. Tämän toki ymmärtää jokainen vähänkään "tieteellisesti" ajatteleva ihminen, oli kyse sitten autoista, tai mistä tahansa tuotteista. Tuollaisia heittoja noin lyhyellä aikaperspektiivillä voi tapahtua monista syistä, jotka eivät mitenkään riipu itse myytävästä tuotteesta. Esimerkiksi maahantuojalla voi olla hankaluuksia toimittaa tuotetta maahan.



    Tällä kertaa BMW:n kasvuprosentin selittää varsin yksinkertainen asia, uusi BMW 3-sarja. Tämän myyntiluku oli vanhentuvan mallin vuoksi 2012 tammikuussa surkea ja nyt se on uuden mallin myötä normaalilla hyvällä tasolla. Audin osalta taaseen A3 puuttuu kokonaan tästä kärkilistasta, mutta tilanne muuttunee, kunhan SB tulee kauppoihin.



    BMW:llä on myös pitkään ollut kovat tarjouskampanjat ja on selvää, että ilmainen automaattiloota ja lähes ilmainen neliveto alkavat näkyä myyntiluvuissa. Tällä hetkellä BMW on selvästi kilpailijoitaan halvempi. Tämä on toki meidän kannalta vain hieno asia ja täytyy toivoa, että muutkin merkit lähtevät hintasotaan.



    Itselleni on päivänselvää, että nelivetojen osuus kasvaa Suomessa. Etenkin BMW osalta, nyt kun sitä tarjotaan yhä useampiin malleihin. BMW on kuitenkin melko kallis auto ja olen aina ihmetellyt, miksi joku ostaa Suomessa yli 50.000 euron melko tehokkaan auton, mutta jättää sitten muutaman tonnin nelivedon hankkimatta. Hienoa on, että BMW ja muutkin merkit nelivetoa nykyään tarjoavat näin moniin malleihin. Aikaisemmin nelivedon puute mallistossa on rajoittanut paljon nykyistä enemmän autoni valintaa. Tämä on varmasti asia, jonka vuoksi nelivetoisen Audin omistajia on siirtynyt ja siirtyy BMW:n leiriin.

      
  • Meni sitten Ajattelijan kasetti täysin jumiin ja pahoitit mielesi kaikkien puolesta. Jatka vaan itseksesi provoamista. Senhän sinä parhaiten osaat, mutta minusta et saa siihen kaveria. Sehän on loputon suo joka päättyy toistoon ja jankutukseen. Lopuksi yleensä alat selittämään mistä kaikesta oikein olikaan kyse, kun olet vienyt keskustelun täysin toisaalle mistä oli alunperin tarkoitus keskustella. Sen takia sanon heti kiitos ei.



      
  • Eiköhän suurin syy BMW:n hyvään myyntiin ole juuri nuo alennuskamppanjat. Minusta BMW 3-sarjassa on nyt kohtuu edullinen nelivetomalli ja esim minulle tuo 320 bensa turbo nelivedolla ja automaatilla olisi juuri sopiva auto, nyt minulla isohko katumaasturi diisel moottorilla ja näillä kilometreillä (max 15 tkm/v) sen pitämisessä ei ole mitään järkeä (onko auton pidolla yleensäkkään), minä olen huomannut että nelivetoautoja ei ole niin hirveästi tarjolla jos halutaan bensa kone jossa tehoa n.150-200 hv. Niin vielä lisäyksenä että kun kerran on ostanut nelivedon niin ei mielellään siintä luovu :smile:

      
  • Suomessa BMW:n ja Audin parhaiten myyvä kokoluokka on se, jossa uusi F30 on kokoluokan uusin ja houkuttelevin, sekä tässä tiloiltaan kriittisessä luokassa myös isoin saksalainen.



    Toinen tärkeä kokoluokka on se, jossa uudempaa F10 vastaan on asettaa vain vanha A6.



    Jostain syystä VAG onnistuu myymään ammattilaisille vain Volkkareita, joten taksitolpillakaan ei Audeja näy.



    Kun vielä useimmille kuskeille (ei tosin ehkä juuri näiden ostajille?) kaikki nelivedot ovat samanlaisia, niin BMW:n tehokas nelivetokampanja hoitaa loput. Saattaa tosin olla, ettei tällä ole juurikaan houkuteltu vanhoja BMW tai quattro-kuskeja, vaan uusia sellaisia kuljettajia, joita takavetoinen BMW ei kiinnosta?



    Audi tarvii uudet keskiluokkaiset korimallit. Niin muuten tarvii Mersukin ja ihan samasta syystä.

      
  • quattroholïc:

    Pelkään vaan että meillä käy täällä Suomessakin kuten maailmalla että Bemarin myynti jää pysyvästi isommaksi kuin Audin. Ottaen huomioon että ne eivät kuulema kulje suoraan kun niissä on ne RF-renkaat...


    Mitäs pelkäämistä vapaassa valinnassa on? Ja mikä auto kulkee suoraan runflateilla?



    Omasta suosikkimerkistä luopumisen tuskan korvikeautolla ajava Volvomies ymmärtää oikein hyvin. Mutta kun miettii mitä oikeasti autoltaan haluaa ja valitsee sen, jälkeen päin harmittaa lähinnä ettei vaihtanut jo aiemmin.



    quattroholïc:

    Mikähän ihmisiä oikeen vaivaa kun 3-sarjan myyntikin kasvoi silti lähes 300%


    A4 ja Ceehen vertaillen arvaan, että tilan puute?

      
  • Tracktest, miten minulta meni kasetti jumiin? Huomautin sinulle vain siitä, että todella herkästi vedät herneet nenään kun kirjoitetaan melko neutraalistikin BMW:stä, mutta itse kirjoitat varsin provosoivaan sävyyn jatkuvasti Audista. Vasta pari viikkoa sitten räyhäsit minulle BMW kirjoituksessa, jossa en edes mitenkään arvostellut Bemaria. Nyt kirjoitat itse tuollaista.



    Mieltäni en pahoittanut mistään, mutta toivoisin, että sinäkään et mieltäsi heti pahoita, jos joskus joku kirjoittaa Bemarista jotain asiallista kritiikkiä. Tai jos pahoitat, niin ainakin olisi myös syytä pohtia omia kirjoituksiasi. Itse toivon vain, että keskustelu pysyy asialinjalla. Aluksi tuo toisen kirjoittajan nimimerkin kopioinut aloittaja voisi vaikka vaihtaa nimimerkkinsä johonkin asiallisempaan.



    Tracktest, oliko kirjoitukseni asiasisällössä mielestäsi jotain vikaa?



    A-autoilija, jos katsoo mallikohtaisia myyntilukuja, niin selvä selitys BMW:n kasvulle on 3-sarjan huikea menekki verrattuna viimevuoden tammikuuhun. Muiden mallien myynti oli laskenut, kuten lähes kaikilla automalleilla (tosin Bemarilla keskimääräistä vähemmän), mutta 3-sarjan myynti oli kasvanut (muistaakseni) luokkaa 250 %. Ainakaan nelivetoalennuskampanija ei varmaankaan vielä näy rekisteröintitilastoissa. Automaatti on toki ollut kauemmin alennuksessa ja se saattaakin näkyä jo tammikuun tilastoissa. Muuten olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä nelivedosta. BMW 320i nelivedolla ja etenkin tuon hintaisena on varmasti tällä hetkellä ehdottomasti luokkansa paras valinta. Mielenkiintoista nähdä, paljonko nelivetojen myynti kasvaa tämän kampanijan aikana.



    Siitä olen samaa mieltä 740 kanssa, että sekä Audi että Mersu alkavat kaipaamaan uutta mallia A4/C luokkaan. Toisaalta kaikki automallit ovat jossain vaiheessa tässä pisteessä, että ostajat alkavat jo odottamaan uutuutta ja joko vaihtavat merkkiä tai panttaavat kokonaan ostopäätöstä. Mutta mitä sinä tarkoitat vanhalla A6 Audilla? A6 on hieman uudempi malli, kuin 5-sarjan BMW.

      
  • Ajattelija2013:

    Mutta mitä sinä tarkoitat vanhalla A6 Audilla? A6 on hieman uudempi malli, kuin 5-sarjan BMW.


    Kuvittelin nykyisen A6:n olevan vain 2008-mallisen facelift, joka säilyttää saman korihylsyn ja sen myötä sedanin matalat takatilat?



    Ellei tuo päde, niin sitten kuvittelin omiani.

      
  • Sitä en tiedä, mitkä ovat kriteerisi takatilojen suhteen, mutta kyllähän tuo nykyinen A6 täysin uusi malli on. Taisi tulla myyntiin alkuvuonna 2012. Edellinen malli esiteltiin vuonna 2004 ja siihen tuli facelift (led-valot eteen) noin vuonna 2009.

      
  • Et ole suinkan Ainut 740 GLE joka lulee nykyistä A6:sta facelifti malliksi. Liekkö siinä syy että sen myynti laski -57,7% vuoden takaisesta. Toivottavasti jälleenmyyntihinnoille ei käy samoin.

      
  • Audeista on tullut insinöörimäisen tylsyyden perikuvia ja muotoilu alkaa floppaamaan yhä pahemmin, kun se on niin varovaista. Useimpia Audin viimeaikaisia malleja voisi luulla pelkiksi facelifteiksi. Kaikkialta kuulee nykyään jo arvostelua Audin uusien mallien muotoilun tylsyydestä. Itse olin Audista kovastikin kiinnostunut vielä 5 vuotta sitten ja se inhokki oli BMW imagonsa ja muotoilunsa takia. Nyt BMW ja Audi ovat vaihtaneet itselläni paikkaa.



    Hyviä autoja molemmat, en minä ominaisuuksista puhukaan, vaan autojen imagoista ja mielikuvista ja kiinnostuksesta jota ne herättävät omistuksen suhteen. En ihmettele, jos monet muutkin on kääntäneet kelkkansa ja se näkyy myynnissäkin.

      
  • Audi kyll myy hyvin maailmanlaajuisesti.

      
  • A-utoilija:


    En ihmettele, jos monet muutkin on kääntäneet kelkkansa ja se näkyy myynnissäkin.




    Audin myynti taitaa kyllä olla kehittynyt parhaiten luokassaa ja poikkeuksellisen hyvin koko alalla.

      
  • Audilla on vahva quattro brändi, joten eiköhän myynti jatku tulevaisuudessa vahvana Suomessakin.

      
  • Ei mene Mersullakaan hyvin. Tulos laski 10 %.



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/mersun+myynti+hyytyi+jatkamme+tehostamista/201302356387?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi



    "BMW otti ykköspaikan Mercedekseltä jo vuonna 2005. Audi nousi kakkoseksi vuonna 2011. Mercedes uhkaa jäädä pitkäksi aikaa toisten saksalaisten luksusmerkkien jalkoihin."



    Eiköhän se Mersun myynnin pahin este ole kilpailijoitaan kalliimmat hinnat ja tämmöisinä aikoina ei kalliin auton imago ole edes yritysautoissa kovin suotavaa.

      
  • No miten sen nyt ottaa. Kahdeksan miljardin tulos on hyvin harvinainen alalla. Esimerkiksi suurin osa eurooppalaisista valmistajista ei voi edes unelmoida tuollaisesta, kun pienenkin tuloksen tekeminen on vaikeata.

      
  • Kyllähän Mersun liikevoitto % on esim. huomattavasti parempi kuin Volkswagenilla. Bemari tietenkin ihan omilla lukemillaan.



    Yhtiö Markkina-arvo, mrd € Liikevoitto %



    Volkswagen AG 80,9 0,7

    BMW 49,5 9,6

    Daimler AG 46,9 5,8

    Ford Motor Co. 39,1 5,0

    General Motors 33,5 3,8

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit