VOLVO-mallisto vanha

96 kommenttia
124»
  • UUsi down sizing ja kulutuksen optimointi näyttää olevan parhaala mallilla saklaismerkeillä. Volvot kuluttavat hiukan enemmän, mutta kestävät myös paremmin. Kaipa porukat kyllästyy pikkuhiljaa heikkoihin saksalaismerkkeihin ja ostavat Volvoa? Etenkin VW konsernin sekoilut DSG vaihteistojen, hajoavien suuttimien, y.m. ongelmien kanssa vaikuttaa varmasti monien ostopäätöksiin. Bemareillakin ovat vaihteistot hajonneet. Niiden korjaaminen on kallista (n. 4000 €).

      
  • Juu Volvoissahan ei ole koskaan automaattilaatikot hajonneet ja jos olisivatkin, niin niiden korjaaminen on ilmaista. Tämän lisäksi Volvojen laatikoiden ominaisuudet ovat huippuluokkaa ja Volvot menevät kaupaksi kuin häkä jengin hylätessä saksalaismerkit.

      
  • Derrick:



    Niin tuo mun vertailu perustuu ihan mun henkilökohtaiseen tuntemukseen. Niin kuin tuossa viestissä mainitsin, niin suurin ero on ohjaustuntumassa ja alustan jäykkyydessä. Joku toinen ajaja voi päästä Volvolla saman kaarteen Mazdaa nopeammin, jos Volvo istuu omaan käteen Mazdaa paremmin. Meillä kaikilla on omat mieltymykset ja monet asiat on makuasioita, joista tietenkin voi kiistellä netin palstoilla vaikka maailman tappiin asti. Enhän mä noita kahta edes laittanut paremmuusjärjestykseen, vaan tarkoitus oli lähinnä vertailla niiden eroja. Ja onko tuo lehden vertailu tehty talvikelissä? Ja eikös Mazda saanu ajettavuudesta enemmän pojoja, jos tuota saksaa oikein tulkitsin.



    Autoila:



    Joo voi olla että muistan tuon Volvon laatikon väärin, yleensä ne on automaatteja, mut jotenkin jäi sellainen kutina et tuo kyseinen yksilö olis ollu manuaalikirstulla. Siis tuosta tapahtumasta on noin vuosi aikaa, vaikka vahingossa olin kirjoittanut et viime viikolla. Bensaturbo se kuitenkin oli ja olisko ollu 154kw.

      
  • lauravee siis yhä edelleen Volvolla on kyllä 2 litrainen automaatti XC60:sessa mutta silloin vetotapana on ainoastaan etuveto. Nelivetoisena on saatavana ainoastaan T6 turbo AWD malli. NHB kyllä niissä Volvoissakin on vikoja mutta ainakin omien kokemusten perusteella takuu toimii paljon paremmin kun monessa Saksalaisessa automerkissä, esimerkkinä voin kertoa että minun XC:stä hajosi ilmastoinnin kompura (meni jumiin) kun auto oli 3 vuotta vanha, hinuri haki auton pihasta pois ja toi sijaisauton tilalle korjauksen ajaksi ja kaikki meni takuuseen ilman että minun edes olisi tarvinnut alkaa kyselemään asiaa vaikka Volvossa on vain 2 vuoden takuu. Viatonta autoamekkiä ei ole sehän on totuus mutta takuun toimivuus tuo lisäturvaa omistajille.

      
  • Ei oo ainakaan Volvossa paskanhajuista asfalttia käytetty äänieristysmateriaalina.



    http://www.leftlanenews.com/china-accuses-mercedes-bmw-audi-of-using-asphalt-in-cars.html

      
  • Kyllähän tilanne taitaa niin olla, että Volvojen Mos tippuu tämän vuoden aikana jopa täällä pohjoisellla markkinalla. Muutos tulee osaltaan YrMy-puolelta, johon halutaan kulupuolella säästöä.



    Eihän se normaali tilanne ole että kuudenkympin auton saat pihaan kolmessa viikossa... ja kyse edelleen tehdastilauksesta "mittatilauksena" tehtynä. Fakta on silloin että tuotanto jauhaa yksinkertaisesti aivan varastokamaa ja jokainen oikea asiakastilaus vedetään linjan kärkeen. Tämä tilanne on ollut jo syksystä lähtien.



    En pidä volvon mallistoa huonona,,, ainoastaan vajaavaisena varsinkin kun kilpailijat ovat vain lisänneet höyryä. Budejtti-puolella ei ole tarjolla mitään... kun jopa V40 on yli 30K auto helposti. Tietty nöyryys on unohtunut kun lähdettiin leikkimään Premium-hiekkiselle, jossa tarvitaan sitten oikeasti isoja lapioita. Toivotaan ettei Volvolta lopu aika kesken tässä pelissä, puolentoista vuoden odotus uudessa autossa/mallissa merkitsee huonompi katteista kauppaa jälleenmyyjille ja väkisinkin määrän laskemista. Samalla perustetaan tutkimuskeskusta, potkitaan porukkaa pois, sohlataan faceliftejä ja ihmetellään Kiinan hiljaisuutta.



    Ps. Itsellä 4 volvoa edellisinä autoina, joten en provoile vaan seuraan erittäin huolestuneena tilannetta.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit