BMW ei seuraa kehitystä, vaan johtaa sitä

74 kommenttia
2
  • tracktest:



    Mitä käsiteltyä noissa kuvissa on?




    Mainoskuvat ovat pääsääntöisesti käsiteltyjä valon, kontrastien tms. asian suhteen. Siten niistä saadaan paremmin myyviä.

      
  • Ryne:


    Bmw:

    http://www.iltalehti.fi/autot/2010010310801712_au.shtml

    Toyota:

    http://www.iltalehti.fi/autotestit/200812188734078_at.shtml

    Toinen on 30000€ auto ja toinen 90000€ auto. Eikä tuo mittaristo nyt 3kertaa hienompi ole ainakaan minun mielestä, että sikäli hieman Biltema kamaa oli mitkä lasit tahansa päässä.




    Eli jos Bugatissa ei ole monta kymmentä kertaa hienompi mittaristo kun Avensiksessa, niin sekin näyttää Biltemasta haetulta?

    Aika vankka logiikka sulla.



      
  • Minusta hyvä ja tyylikäs mittaristo on nimenomaan yksinkertainen ilman turhia virittelyitä joista on käytännössä vain haittaa.



    Tällainen tyylikäs ja toimiva kojelauta on keksitty ja ajat sitten. Aina joku kokeilee jotain "uutta ja ihmeellistä", mutta lopulta palataan kuitenkin takaisin siihen klassiseen malliin. Siinä arvostan näitä premium-valmistajia ja mm. Volkkaria, että ne harvoin kikkailevat turhia mittareilla ja hallintalaitteilla. Yksinkertainen on toimivaa ja kaunista.

      
  • AkiK:

    Yksinkertainen on toimivaa ja kaunista.




    usein se on vaa ..leen tylsän näköistä ja tuollaiset pitäisi sitten näkyä myös hinnassa mutta näin ei ole.



      
  • On tämä. Jos joku Herbertti on sitä mieltä että BMW'n mittaristo näyttää biltemasta haetulta ja Tojo rules niin juu juu...



    Tuo ei kerro kuin asiantuntemattomuudesta ja ennakkoluuloista. Niin, ja oma mielipide on tietysti oikea kun on kerran autossa käynyt istumassa.



    Vioittunutta asennetta ei nettipalstalla korjata.



    Kertoisiko Herbert että minkä auton hankki jossa mittaristo EI näytä biltemasta haetulta verrattuna vertailemaasi BMW'hen? Veikkaan että tätä tietoa ei tipu :grin:

      
  • Ihan sama, minkä hankin. Bemariin (lue: voittoa tavoittelevaan yritykseen maksajan roolissa) rakastuneille on näköjään turha mitään kertoa, kun edes ensimmäistä kommenttianikaan ei ole ymmärretty.



    Valitsemani oli merkittävästi halvempi kuin 300-sarjan farkkubemari, joten rima ei ollut sillä tasolla, johon sen kalliimmassa autossa asetin. Toyota se ei ollut, koska en pitänyt sen ajettavuudesta ja tyylistä muutenkaan.



      
  • Kyllähän sen verran pitää olla miestä että kun muita merkkejä haukkuu, niin kertoo reilusti millä ajaa ja missä mittaristo ei ole biltemasta haettu?



    Tai noh, kaikista ei siihen ole.

      
  • Postaan tähän keskusteluun Audin uuden kojelaudan, kun täällä noista viimeksi keskusteliin.



    Keskinäytön puuttuminen ja ilmastoinnin säätöjen integroiminen ilmasuttiimiin antaa varsin selkeän yleisilmeen.

      
  • NHB:

    Postaan tähän keskusteluun Audin uuden kojelaudan, kun täällä noista viimeksi keskusteliin.

    Keskinäytön puuttuminen ja ilmastoinnin säätöjen integroiminen ilmasuttiimiin antaa varsin selkeän yleisilmeen.




    Ja täs video - https://www.youtube.com/watch?v=XF74PbPOKvs&feature=youtube_gdata_player

      
  • NHB:

    Postaan tähän keskusteluun Audin uuden kojelaudan, kun täällä noista viimeksi keskusteliin.

    Keskinäytön puuttuminen ja ilmastoinnin säätöjen integroiminen ilmasuttiimiin antaa varsin selkeän yleisilmeen.




    Tämä viesti ei nyt oikein liity ketjun aiheeseen, mutta jatketaan nyt kun muut aloittivat.



    Asiasta taidettiin keskustella myös C Mersuun liittyvän uutisen yhteydessä. Makuasioita edelleen, mutta omasta mielestäni Audin ratkaisu on kyllä huomattavasti tyylikkäämpi, kuin Mersun kojelautaan "teipattu" näyttö. Eipä Mersun näyttö minua muuten liikuttaisi, mutta kun sisustus on muutoin todella tyylikäs, etenkin Mersuksi. Luultavasti ja toivottavasti tämä linja leviää Audin muihinkin malleihin.



    Yleisestikin varsin tyylikäs tuo Audin sisustus. TT ei itseäni kiinnosta, mutta toivottavasti Audi muotoilee autoa hieman rohkeammin myös ulkopuolelta. Ensimmäinen TT oli upea ja rohkea ilmestys, mutta nykyinen näytti jotenkin tylsältä jo uutena. TT voisi olla se malli, jolla Audi harppaa rohkeasti muotoilussa eteenpäin. Sitä kun tuskin kuitenkaan mikään 60 vuotias konservatiivinen johtaja ostaa.

      
  • NHB:

    Postaan tähän keskusteluun Audin uuden kojelaudan, kun täällä noista viimeksi keskusteliin.

    Keskinäytön puuttuminen ja ilmastoinnin säätöjen integroiminen ilmasuttiimiin antaa varsin selkeän yleisilmeen.




    Näyttää oikean tulevan TT koelauta vähän erinlaiselta kun näyttelyn konseptin eikä siitä edes puutu keskinäyttöä.



    http://www.worldcarfans.com/113102665092/2015-audi-tt-shows-its-interior-in-latest-spy-photos/photos#0



      
  • VeeAaaGee:

    NHB:
    Postaan tähän keskusteluun Audin uuden kojelaudan, kun täällä noista viimeksi keskusteliin.

    Keskinäytön puuttuminen ja ilmastoinnin säätöjen integroiminen ilmasuttiimiin antaa varsin selkeän yleisilmeen.


    Näyttää oikean tulevan TT koelauta vähän erinlaiselta kun näyttelyn konseptin eikä siitä edes puutu keskinäyttöä.

    http://www.worldcarfans.com/113102665092/2015-audi-tt-shows-its-interior-in-latest-spy-photos/photos#0




    Ainakin quattroholicin videossa sanotaan, että tuo digitaalinen näyttö olisi Audi TT:n vakiovaruste. Itse uskon enemmän Audin omaan edustajaan, kuin nettisivuston vakoilukuvaan. No, aika näyttää mikä on totuus.



      
  • Ajattelija2013:


    Ainakin quattroholicin videossa sanotaan, että tuo digitaalinen näyttö olisi Audi TT:n vakiovaruste. Itse uskon enemmän Audin omaan edustajaan, kuin nettisivuston vakoilukuvaan. No, aika näyttää mikä on totuus.




    Mun silmään tuon salakuvan testiproton mittaristo näyttää A3:sta lainatulta. Se lienee myös syy sille, ettei tuota ole peitelty millään tavalla salakuvien varalle. Eiköhän pian nähdä oikeasti oikeita autojakin, eikä mitään protoja.

      
  • Mitä väliä jollain kojelaudalla tai mittaristolla on, joku tykkää joku ei. Makuasioita. Tuskin kukaan pelkän kojelaudan perusteella autoa valitsee. Kyllä se on kokonaisuus mikä ratkaisee näin ainakin omalla kohdalla. Digitaalinen näyttö yleistyy tai sitten ei. BMW:llä on omansa jo ainakin BMW 7-sarjassa ja BMW M550d xDrive:ssa muistaakseni.

      
  • Kyllä me nähdään tällänen sisusta/teknologia seuraavassa TT:ssä.



    image



    http://www.autocar.co.uk/car-news/ces/new-audi-tt-interior-shown-ces

      
  • Eikö se kojelauta ja sen mukanaan tuoma käytettävyys ole osa tuota kokonaisuutta. Bemarin TFT-mittariston saa saa koko 5-sarjaan lisävarusteena.

      
  • -Z-:

    Oho DKW esittelee mittaristoa ja juttuja tulevaksi jo vuonna 2015 sporttimalliinsa (TT).
    Sori vaan, mutta GM on jo tuonut kaikki nuo jipot tuotantoon jo pari vuotta sitten.
    Ovat oikein tehneet kirjoituksentunnistuksenkin sun muuta "uutta".
    Ainut hyvä pointti tässä on se että suomalainen Elektrobit tekee noille pelleille komponentteja :smile:




    Hyvin ymmärsit näkemäsi ja poimit sieltä pitkän listan keskeltä juuri sen uuden ja mielenmkiintoisimman asian. Insignia on hitti!

      
  • -Z-:

    NHB:llä on selvästi jotain Insigniaa vastaan.




    Heh, ei kyllä sillä on jotain koko konsernia vastaan :wave:

      
  • NHB:

    Eikö se kojelauta ja sen mukanaan tuoma käytettävyys ole osa tuota kokonaisuutta. Bemarin TFT-mittariston saa saa koko 5-sarjaan lisävarusteena.




    Yksi osa kokonaisuutta aivan oikein. Käytettävyys, toimivuus erittäin tärkeitä ominaisuuksia. Kiitos täsmennyksestä siis koko BMW:n 5-sarjaan. Ilmeisesti sitten myös koko uuteen BMW:n 7-sarjaan.

      
  • Opelixi:

    -Z-:
    NHB:llä on selvästi jotain Insigniaa vastaan.


    Heh, ei kyllä sillä on jotain koko konsernia vastaan :wave:




    Ajatusten Tonavien johtopäätös oli jälleen kerran sitä itseään. GM:ää vastaan mulla ei ole mitään, mutta Nimimerkki -Z-:n kaltaisia trolleja vastaan on paljonkin. -Z-:n ainoa viesti näyttää olevan Opelin kehumienn ja muiden merkkien mollaaminen toinen toistaan hölmömmillä argumenteillä.

      
  • -Z-:

    Joo ja tästä NHB voi kattella miten uber bemarin mittariston suojalasi heijastelee niin maan pirusti.
    https://www.youtube.com/watch?v=tEot7XHrcb0

    Tämä on sitä teknistä johtamista!




    Tässä taas sinulta tyylillesi uskollinen muiden merkkien viesti, jossa ei ole mitään järkeä, mutta silti pitää yrittää haukkua inhokkimerkkiä niin kauhiasti että...



    Sattumalta kokeilin itsekin tuota samaa mittaristoa 530d:ssä. Ei muuten heijastellut sitten yhtään. Tuossa kameraa on pidetty ratin sisällä ja siksi "katselukulma" on erikoinen. Jos katsot mittaristoa yläviistosta, kuten kuljettajan olisi suotavaa katsoa, niin ikkunoiden valo ei voi mitenkään heijastua tuon mittariston pleksin kautta. Kannattaa joskus sinunkin kokeilla noita autoja tuubivideoiden katselun lomassa.

      
  • -Z-:

    Ei minulla mitään ole bemareita vastaan, ovat enimmäkseen nättejä autoja. Käyttäjäkunta vain käy näköjään hieman kuumana :smile: ja unohtaa että osaa niitä kulkineita muutkin valmistaa.
    Niin ettei kannata joka provosta vetää herneitä nekkuun, on raskasta semmoinen elämä ja verenpaine nousee...




    Oman muistikuvani mukaan nimimerkki Z vetää myös aika lailla herneet nekkuun, jos joku arvostelee Opelia ihan aiheestakin. Ainakin viimeksi kävi niin, kun ihmettelin Opel Insignian suurta massaa ja surkeaa suorituskykyä. Autohan voisi olla jopa kiinnostava, mutta kun Insigniassa pitää olla 250 hv moottori, jotta se pärjää suorituskyvyssä 180 hv Bemarille, niin omasta mielestäni jokin siinä mättää ja tämän seurauksena hintakaan ei tunnu niin halvalta, kuin mitä se alunperin voi näyttää. Ja tämän sanottuani Z veti herneet nekkuun.



    Itsekin joskus katsoin, että Insignia on todella halpa tehoihin nähden, siihen saa vaatimani nelivedon ja varusteitakin voi valita ihan mukavasti, mutta sitten tajusin, että Insigniassa täytyy olla tehoa lähes 50 % enemmän kuin muissa merkeissä, jotta tehoille saa oikeasti vastinetta. Sama pätee myös esimerkiksi Astraan.

      
  • -Z-:

    Ei minulla mitään ole bemareita vastaan, ovat enimmäkseen nättejä autoja. Käyttäjäkunta vain käy näköjään hieman kuumana :smile: ja unohtaa että osaa niitä kulkineita muutkin valmistaa.
    Niin ettei kannata joka provosta vetää herneitä nekkuun, on raskasta semmoinen elämä ja verenpaine nousee...




    Nuo sun provot ovat sen verran lapsellisia, että hyvin hankala noista on provosoitua. BMW käyttäjänä en kovin vakavissani ottaisi provoilijaa, joka sönköttää jotain typerää heijastavista mittaristosta. Silti tuollaiset vailla mitään järkevää sisältöä olevat typeryydet voisit jättää vähemmälle. Suomi24 on tuollaiseen sopivampi leikkikenttä.



    Hupskeikkaa NHB
    yep…
    no no NHB
    Oho
    no niinpä
    tirsk…
    huh heijaa…
      
  • -Z-:

    Ei minulla mitään ole bemareita vastaan, ovat enimmäkseen nättejä autoja. Käyttäjäkunta vain käy näköjään hieman kuumana :smile: ja unohtaa että osaa niitä kulkineita muutkin valmistaa.
    Niin ettei kannata joka provosta vetää herneitä nekkuun, on raskasta semmoinen elämä ja verenpaine nousee...




    Hyvä niin. Ei käyttäjäkunta käy kuumana, osaahan ne muutkin se on totta.



    Totta tosiaan "ovat enimmäkseen nättejä autoja." Tämän videon pitkä kesto ei haittaa on nimittäin mielenkiintoinen perehdytys upeaan autoon mistä huokuu laadukkuus ja upea viimeistely.



    https://www.youtube.com/watch?v=jNeIW-xEBeo

      
  • GTamv:


    usein se on vaa ..leen tylsän näköistä ja tuollaiset pitäisi sitten näkyä myös hinnassa mutta näin ei ole.




    Ei yksinkertainen ole synonyymi halvalle tai laaduttomalle. Yleensä nimenomaan halpatavara on omituisen näköistä, monimutkaista ja sisältää toimimattomia ratkaisuja. Yksinkertainen on toimivaa ja myös laadukasta ja kestävää. Yleensä myös hyvän näköistä, jos materiaalit on valittu oikein.

      
  • AkiK:n kanssa samaa mieltä. Tingeltangelit ja yliampuva muotoilu ei aina ole sama asia kuin jännitävä tai tyylikäs. Omasta mielestäni BMW:t kyllä ovat tosi hyvän näköisiä, vaikka mitään ennennäkemätöntä muotoilua ei niissä olisikaan.

      
  • Ei liity otsikkoon, mutta tästä TT:n ohjaamosta tässä ketjussa keskusteltiin. Tässä yksi pieni syy ostaa tuleva TT, jos tuollaista autoa harkitsee.



    http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/13/audin-uudessa-sporttiautossa-suomalaisen-start-up-yrityksen-teknologiaa/2014544/304

      
  • Ajattelija2013:

    Ei liity otsikkoon, mutta tästä TT:n ohjaamosta tässä ketjussa keskusteltiin. Tässä yksi pieni syy ostaa tuleva TT, jos tuollaista autoa harkitsee.

    http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/13/audin-uudessa-sporttiautossa-suomalaisen-start-up-yrityksen-teknologiaa/2014544/304




    Muu tekniikka TT Audissa onkin 99,9% Unkarilaista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit