Puupäitähän toki riittää joka merkin rattiin, mutta erityisen suuri osuus näistä on valinnut todellakin itselleen Volvon, tai sitten Volvo on vain liian iso auto osalle Volvokuskeja, joten olisi parempi valita pienempi auto että uskaltaisi ajaakin.
Volvokuskeja on muuten kahta sorttia. Yleensä muiden merkkien kuskeja on kolmea sorttia, mutta volvokuskeja vain kahta. Nimittäin Volvo ei milloinkaan aja normaalinopeutta, vaan joko se kaahaa sairaalloisesti että lapset ovat jäädä alle tai sitten se köröttelee hyvissä olosuhteissa 30 kilsaa alle nopeusrajoituksen. Volvoja siis eivät osta yleensä normaalit ihmiset vaan joko egohäiriöiset ja kuolemaa kylvävät kilpa-ajajat tai sitten seniilit, aistinsa jo 45-vuotiaana kadottaneet foobikot, jotka varmuuden vuoksi ajavat enintään neljääkymppiä tiellä kuin tiellä.
Ja kade en volvosta ole, sehän on ruottalaisten kansanauto, ruma, laaduton ja kaikinpuolin enintään keskinkertainen esitys. Mieluummin sitten vaikkapa Audi, Honda, Jaguar, Cadillac, Lexus, Toyota, Rover, Nissan tai melkein mikä tahansa paitsi Lada tai Perodua Kelisa.
Valitettavasti minullakin on samanlaisia kokemuksia, toki volvoilijoista löytyy todella asiallisiakin! Tulinpa tässä muutama viikko sitten Lapista mökiltä ja koko reissulla kohtasin yhden ainoan superääliön ja eikös se ollut keski-ikäinen mies Volvo V70:llä (tai vastaava farkku, 850?) Heinolan kohdalla: ajoi edessäni selvää alinopeutta, mutta kun yritin ohi, niin sitten polkaisi tallan pohjaan ja paineli n. 160 km/h (rajoitus 80 km/h!) jonkin matkaa kunnes taas saavutin sen, samaa hidastelua, ohitusyritys ja taas Volvolla kaasu pohjaan! Myöhemmin päästi sitten ohi, liimautui ihan takapuskuriin kiinni, tuli muutaman kilometrin perässä (ajoin koko ajan lievää ylinopeutta, cruiser päällä) ja sitten se meni taas ohi ja häipyi kovassa myrskyssä horisonttiin rajua ylinopeutta. Nauraa hekottelin pitkän matkaa, oli kyllä niin aivoton ääliö kuin ikinä olla voi! Kaiken lisäksi keli oli tosiaan surkea, näkyvyys vesisateen vuoksi erittäin huono. Todennäköisesti ajoi jossain vaiheessa ulos tieltä, Volvohan on huono ajettava ja turvavarustelukin heikko:D
Siis ensinnäkin on fakta, että typerimmät (=perässä roikkujat) kuskit suomen liikenteessä ajavat V70:llä. Ei kai täällä huvikseen näin moni ole asiasta samaa mieltä..eri mieltä tuntuvat olevan V70 kuskeja
Jaah, milloinhan Volvokuski olisi viimeksi roikkunut perässäni? En muista.
Empiriiristä tutkimusta: Isäni oli V70-kuski. Eipä ajellut silloinkaan p.rseissä kiinni (vilkkua käytti turhan säästeliäästi ja varasi vasenta kaistaa mutta ne tavat jatkuvat edelleen vaikka auton merkki on vaihtunut). Sen sijaan tänään autoni takarekisterikilpeä hiillosti Toyota Avensis, arviolta vuosimallia 2001-2002, ja eilen BMW 523i. Olen siis oikeutettu johtopäätöksen: Volvokuskit ok, sen sijaan Toyota Avensis -kuskit ja BMW-kuskit ovat pahimpia perässäroikkujia.
Tämähän on yhtä tieteellisesti todistettu väite kuin mikä muukin väite tässä keskustelussa.
Edellä vilahti sana ihmistyyppi. Unohdetaan perässäroikkujakeskustelusta auton merkki. Millainen on perässäroikkuja ihmistyypiltään? Pitääkö olla vähän itsekeskeinen, kovapintainen, ehkäpä hitusen m.lkku? Ammatti? Myyntipäällikkö tms?
Kyllä niitä mulkvisteja mahtuu joka merkkiin, ei se ole Volvon erikoispiirre.
Vai ei oo volvokuskit sun perässäsi roikkuneet..hmm..johtuiskohan siitä, että itse taidat ajaa V70:llä? Kyllähän volvoilija volvoilijaa arvostaa Jos et vielä ole keskustelun aihetta ymmärtänyt, taitaa aihe nyt olla se, että mistä automerkistä löytyy eniten perässäroikkujia...ehkä yksi avensiskuski takapuskurissasi ei kelpaa ehkä yhdellekään keskustelua seuraavalle perusteeksi, että juuri toyotakuljettajat roikkuvat eniten puskurissa, paitsi ehkä sinulle ja AWD:lle. Jos eri automerkkiä omaavien kuskien järjen taso olisi kaikilla sama, puskurissasi todellakin pitäisi asustaa yleisimmin toyota, niinkin yksinkertaisella selityksellä kuin, että toyotoja on suomessa lukumääräisesti eniten. Sitten joku tauno voisi tulla tänne ihmettelemään miksi toyotalla ajavat noin ajavat. Tieteellistä tutkimusta tähän tuskin tarvitaan, vaikka sekään ei näitä volvokuskeja saisi uskomaan. Jokainen voi tälle palstalle kirjoittaa omiin kokemuksiin perustuvan väitteen mikä automerkkiä useimmin siellä takapuskurissa kiinni on. Lasketaan siitä sitten mikä automerkki saa eniten ääniä. Joku voi vaikka perustaa tällä aiheelle uuden palstan, täällähän pitäisi käsitellä volvoilijoita, ettei kenenkään tarvitsisi asiaa ihmetellä eikä palstalle tulisi suhteellisesti eniten juuri volvoilijoista mielipiteitä omaavia.
Puupäitähän toki riittää joka merkin rattiin, mutta erityisen suuri osuus näistä on valinnut todellakin itselleen Volvon, tai sitten Volvo on vain liian iso auto osalle Volvokuskeja, joten olisi parempi valita pienempi auto että uskaltaisi ajaakin.
Volvokuskeja on muuten kahta sorttia. Yleensä muiden merkkien kuskeja on kolmea sorttia, mutta volvokuskeja vain kahta. Nimittäin Volvo ei milloinkaan aja normaalinopeutta, vaan joko se kaahaa sairaalloisesti että lapset ovat jäädä alle tai sitten se köröttelee hyvissä olosuhteissa 30 kilsaa alle nopeusrajoituksen. Volvoja siis eivät osta yleensä normaalit ihmiset vaan joko egohäiriöiset ja kuolemaa kylvävät kilpa-ajajat tai sitten seniilit, aistinsa jo 45-vuotiaana kadottaneet foobikot, jotka varmuuden vuoksi ajavat enintään neljääkymppiä tiellä kuin tiellä.
Ja kade en volvosta ole, sehän on ruottalaisten kansanauto, ruma, laaduton ja kaikinpuolin enintään keskinkertainen esitys. Mieluummin sitten vaikkapa Audi, Honda, Jaguar, Cadillac, Lexus, Toyota, Rover, Nissan tai melkein mikä tahansa paitsi Lada tai Perodua Kelisa.
Valitettavasti minullakin on samanlaisia kokemuksia, toki volvoilijoista löytyy todella asiallisiakin! Tulinpa tässä muutama viikko sitten Lapista mökiltä ja koko reissulla kohtasin yhden ainoan superääliön ja eikös se ollut keski-ikäinen mies Volvo V70:llä (tai vastaava farkku, 850?) Heinolan kohdalla: ajoi edessäni selvää alinopeutta, mutta kun yritin ohi, niin sitten polkaisi tallan pohjaan ja paineli n. 160 km/h (rajoitus 80 km/h!) jonkin matkaa kunnes taas saavutin sen, samaa hidastelua, ohitusyritys ja taas Volvolla kaasu pohjaan! Myöhemmin päästi sitten ohi, liimautui ihan takapuskuriin kiinni, tuli muutaman kilometrin perässä (ajoin koko ajan lievää ylinopeutta, cruiser päällä) ja sitten se meni taas ohi ja häipyi kovassa myrskyssä horisonttiin rajua ylinopeutta. Nauraa hekottelin pitkän matkaa, oli kyllä niin aivoton ääliö kuin ikinä olla voi! Kaiken lisäksi keli oli tosiaan surkea, näkyvyys vesisateen vuoksi erittäin huono. Todennäköisesti ajoi jossain vaiheessa ulos tieltä, Volvohan on huono ajettava ja turvavarustelukin heikko:D
No, huhhuh! Ei kaikkia varmasti perässäroikkujat haittaa, mutta löytyy sitä tuollaisiakin, joista ei kyllä osaa sanoa mitä päässä liikkuu. Kenenkään ei pitäisi kyllä välinpitämättömästi tollasista ajatella, vaikka itse olisi vaikka volvolla ajava perässäroikkuja, jokaisen pitäisi jo tossa vaiheessa tajuta, ettei tuossa ole mitään järkeä vaan vaaran aiheuttaminen jatkuvasti liikenteessä. Tolla tyylillä, kun sitten ajaa esim. Lapista Helsinkiin niin hulluntuuria kyllä on täytynyt löytyä ja monen tarvinnut pelätä henkensä edestä. Tuossa vauhdissa on kyllä sitten ihan sama miten turvallinen auto on alla. Harvemmin myöskään hyvästä ajettavuudesta voidaan puhua, jos auto lähtee nelipyöräluistoon esim. 60km/h nopeudessa...eihän tuossa ole kuin 100 enemmän. Joko muiden hengellä ei ole kuljettajan mielestä ollut mitään väliä, kuten ei myöskään omalla hengellä tai sitten tämä kuljettaja on yksinkertaisesti ollut niin tyhmä, ettei tajua, että silmänräpäyksessä volvon ajettavuudesta ja turvallisuudesta ei olekaan enää hänelle mitään iloa.
No ei sitten. Mitenkähän muuten olisi, jos kaikki Volvot kuskeineen kuskattaisiin muualle, kiellettäisiin tyystin. Loppuisikohan perässäroikkuminen? Muuten: saavatko edes pikku-Volvot jonkinlaisen synninpäästön?
[Vinnes muokkasi tätä viestiä 21.01.2005 klo 18:40]
Muuten: saavatko edes pikku-Volvot jonkinlaisen synninpäästön?
Itse asiassa, en tiedä. Viime kesänä olin kaverini kyydissä kun T4:n meinasi törmätä meihin. Muuten kyllä ei pikku-Volvoja en ole nähnyt töppäilemässä, en nyt heti ainakaan muista.
Vai ei oo volvokuskit sun perässäsi roikkuneet..hmm..johtuiskohan siitä, että itse taidat ajaa V70:llä? Kyllähän volvoilija volvoilijaa arvostaa Jos et vielä ole keskustelun aihetta ymmärtänyt, taitaa aihe nyt olla se, että mistä automerkistä löytyy eniten perässäroikkujia...ehkä yksi avensiskuski takapuskurissasi ei kelpaa ehkä yhdellekään keskustelua seuraavalle perusteeksi, että juuri toyotakuljettajat roikkuvat eniten puskurissa, paitsi ehkä sinulle ja AWD:lle. Jos eri automerkkiä omaavien kuskien järjen taso olisi kaikilla sama, puskurissasi todellakin pitäisi asustaa yleisimmin toyota, niinkin yksinkertaisella selityksellä kuin, että toyotoja on suomessa lukumääräisesti eniten. Sitten joku tauno voisi tulla tänne ihmettelemään miksi toyotalla ajavat noin ajavat. Tieteellistä tutkimusta tähän tuskin tarvitaan, vaikka sekään ei näitä volvokuskeja saisi uskomaan. Jokainen voi tälle palstalle kirjoittaa omiin kokemuksiin perustuvan väitteen mikä automerkkiä useimmin siellä takapuskurissa kiinni on. Lasketaan siitä sitten mikä automerkki saa eniten ääniä. Joku voi vaikka perustaa tällä aiheelle uuden palstan, täällähän pitäisi käsitellä volvoilijoita, ettei kenenkään tarvitsisi asiaa ihmetellä eikä palstalle tulisi suhteellisesti eniten juuri volvoilijoista mielipiteitä omaavia.
No, johan otit kipinää. Taidat itse olla silmitön Volvovihaaja? Tiedoksesi, että en ole volvokuski, vaan ajelen pikkuisella saksalaisella henkilöautolla.
Tiedän hyvin, että tässä keskustelussa keskustellaan perässäroikkujien tyypillisimmästä merkistä. Mutta kerrataan vielä: Minun omien (viime aikaisten) kokemusten mukaan perässäroikkuja ei ole ollut Volvo, vaan Avensis, BMW ja muuten myös Chrysler (joka muuten oli perässäroikkujam.lkkuuden täydellinen ruumiillistuma).
Ikävää sinun kannaltasi, että en saa listaan Volvoa. Outoa sinänsä, sillä onhan Volvo (V70) ollut kokoluokkansa eniten myydyin auto jo monta vuotta, pitäisihän sen siinä olla.
Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että perässäroikkuminen ei ole auton syy, vaan sen kuljettajan.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 22.01.2005 klo 11:06]
Nykyään ajelen Renautilla ja suunnitelmissa on Volvon hankinta jonnekin sportwagonin suuntaan.Ei se ole merkistä kiinni vaan ajajan asenteista.Itseäni sapettaa lähiöiden maahanmuuttajat sun muut jotka ajelevat ilman turvavöitä ohitellen ja kiilaillen.Värisokeuskin niitä vaivaa risteyksissä.Ostan niin ison Volvon kuin saan ja kiilaan ne ojaan.
Tänään ajoi iso Volvo kai joku 940 farmari ihan perässä kiinni ja ohitti ylämäessä melko vaarallisesti. Sitten ajoi 10km päässä minussa ihan kiinni Volvo 480, mutta ei sitä kestänyt onneksi kuin n. kilometrin. Sitten näin kun Volvo kiilasi toisen eteen. Ehkä tulee helpommin kiinnitettyä Volvokuskien ajotyyliin huomiota kuin muiden kuskien.
No ei sitten. Mitenkähän muuten olisi, jos kaikki Volvot kuskeineen kuskattaisiin muualle, kiellettäisiin tyystin. Loppuisikohan perässäroikkuminen? Muuten: saavatko edes pikku-Volvot jonkinlaisen synninpäästön?
Nyt kun otit asian puheeksi: Valtio on juuri viimeistelemässä suunnitelmaa, jolla kaikki Volvo V70-kuskit viedään saunan taakse ja lopetetaan.
Perässä kiinni ajajat kyllä kiusaavat suunnattomasti, mutta eivät ne minun mielestäni erityisen usein Volvoja ole. Kyllä auton koko on suurempi yhteinen tekijä. Pahimpia ovat pakettiautot, sitten SUVit ja maasturit, nimenomaan tässä järjestyksessä. Henkilöautoista tulee kyllä enemmänkin mieleen urheilullinen Seat tai sitten aito bemari. Harvoin siellä on naiskuski ratissa, useinmiten nuorehko tai keski-ikäinen mies. Vikaa näissä autoissa tuntuu myöskin olevan vilkuissa, ja kun ovat havainneet tutkan tai muuta poliisivalvontaa, tulee myös valoihin helposti vikaa ja pitkiä valoja täytyy kokeilla useaan otteeseen päiväsaikaankin. Jos syntyy onnettomuuksia tai vaaratilanteita, nämä kuskit ovat aina oikeassa eikä syy ole koskaan heidän.
Tunnen minä myös erittäin fiksuja Volvokuskeja, mitkä ajavat hyvin ja rajoitusten mukaisesti. En tunne hulluja Volvo kuskeja mutta olen havainnut että sellaisiakin on.
Onpa hauskaa tekstiä!! Viisitoista vuotta sitten sama keskustelu olisi käyty Saabin (ja erityisesti Saab 900:n) liikkeistä! Ajan edelleen sillä "pappamallin" 850 farkulla ja ainut, joka minua oikeasti huvittaa, on keskustelun luonnehdinta "Volvo-kuskeista".
Henkilökohtaisesti valintani 850 farkkuun osui vain ja ainoastaan sen vuoksi, että ko. ajoneuvo sattuu olemaan Saksasta tuotuna n. 3000 euroa halvempi, kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varustelu on sama ja kunto parempi.
Unohtakaa merkit tästä keskustelusta! Oikea asenne on aina oikea asenne ja väärä asenne väärä. Riippumatta merkistä. Henkilökohtaisesti en pidä Volvoani "premium"- autona.
Uskomatonta tyylitöntä höpinää ilman faktoja. No sitähän yleensä keskustelu onkin. Yritin etsiä netistä tutkimustuloksia foorumilla väitetyistä "volvoiluista". En löytänyt tietoja. En kait osaa googlettaa riittävän hyvin. Se mitä löysin löytyi Liikenneturvan sivuilta - liikennekäyttäytymisen seuranta 2003. http://www.liikenneturva.fi/directory/publications/1047/Liikennek%E4ytt%E4ytymisen%20seuranta%202003_suomi.pdf Ottakaa opiksi, minäkin yritän vaikka.... v70/45/perään ajettu by Golf.
Onpa hauskaa tekstiä!! Viisitoista vuotta sitten sama keskustelu olisi käyty Saabin (ja erityisesti Saab 900:n) liikkeistä!
Saabismi on sairaus tarroja taisi olla silloin erityisen paljon. Ainakin vanhemmissa kateellisten autoissa niitä näkyy. Nykyään vain lähinnä kehutaan Saabia ja vain harvat haukkuvat sitä.
[quote title="18.01.2005 klo 19:44 Anders-Simo kirjoitti"] ......... Vetelin ohi pimeällä ja märällä tiellä niin että töyssyt vain heittelivät autoani! V****taa nämä urpot, jotka eivät pääse eteen eikä taakse! Usein näillä on kallis ja uusi auto, mutta ajaa ei osata. Monesti näkee, että ajotaidottomalla papalla tai keski-ikäisellä naisella on IIIISOOOOO Volvo tai vastaava, vaikka Daewoo Kalos olisi enemmän mitoitettu kokonsa puolesta näille tunareille! Ei voi rahalla älyä ostaa, ei! Anders-Simo on oikeassa. Älyä ei voi ostaa rahalla. Anders_Simolla ei taida olla kumpaakaan kirjoituksesta päätellen. On totta että itseänikin harmittaa välillä hyvin hitaasti ajavat autot. Sen jälkeen yritän ajatella heidän ajavan itselleen sopivaa turvallista vauhtia. Rahalla on saanut myös turvallisen auton ja toden näköisesti raha taas on hankittu älykkäällä työnteolla ! Miksi heidän pitäisi ajaa turvattomilla pienillä autoilla. Vauhti saattaisi olla silloin vieläkin hitaampaa kun pelottaisi. Suosittelisin tälle älyttömästi käyttäytyvälle Anders-Simolle terveyskeskus käyntiä, jossa tilaisi ajan psykiatrille ! Pikaisiin paranemisiin !
Se on outoa jotkut huonot kuskit jotka tietävät olevansa huonoja kuskeja ostavat turvakseen ison auton. Hmm... sitten kun törmää isolla autolla johonkin itse selviää ja muut kuolee. Pikku Kalos siis vaarallisille kuljettajille.
[quote title="13.02.2005 klo 18:37 Tuomas kirjoitti"]........ Se on outoa jotkut huonot kuskit jotka tietävät olevansa huonoja kuskeja ostavat turvakseen ison auton...........
Tuomas etkö ole tutustunut kyselyihin ! Huonoja kuskeja ei ole olemassakaan ! On vain hyviä ja melko hyviä ja kolmas ryhmä taitaa olla "turvallisesti" ajavat !
Mistä ihmeestä juuri niille siunaantuu rahaa, jotka tunnustavat olevasa huonoja kuskeja. Ostavat sen ison kalliin auton ?? Kerro minullekin. Tunnustaisin heti olevani huono kuski jos saisin ostettua 50.000 maksavan auton. Merkkikin olisi jo katsottu !
Onpa hauskaa tekstiä!! Viisitoista vuotta sitten sama keskustelu olisi käyty Saabin (ja erityisesti Saab 900:n) liikkeistä! Ajan edelleen sillä "pappamallin" 850 farkulla ja ainut, joka minua oikeasti huvittaa, on keskustelun luonnehdinta "Volvo-kuskeista".
Henkilökohtaisesti valintani 850 farkkuun osui vain ja ainoastaan sen vuoksi, että ko. ajoneuvo sattuu olemaan Saksasta tuotuna n. 3000 euroa halvempi, kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varustelu on sama ja kunto parempi.
Unohtakaa merkit tästä keskustelusta! Oikea asenne on aina oikea asenne ja väärä asenne väärä. Riippumatta merkistä. Henkilökohtaisesti en pidä Volvoani "premium"- autona.
JETSULLEEN!
Myös minulla menee yli hilseen koko käsitys"premium merkeistä" Auto on auto ja hauki on kala.Käsittääkseni kaikilla on sitäpaitsi oikeus valita autonsa.
Mihin ryhmään sijoittaisi Volvon, Alfan ja Saabin, entä Toyotan, Mazdan ja Hondan, entä Opel ja Volkswagen, entä Audin, BMW:n ja mersun, jos kaikilta noilta merkeiltä otettaisiin ne samankokoiset mallit? Nuokin voisi luokitella 4 eriin ryhmään. Ryhmitelkööt jokainen miten tahtoo, kunhan on edes jotain pientä logikkaa.
Se on outoa jotkut huonot kuskit jotka tietävät olevansa huonoja kuskeja ostavat turvakseen ison auton. Hmm... sitten kun törmää isolla autolla johonkin itse selviää ja muut kuolee. Pikku Kalos siis vaarallisille kuljettajille.
Jokainenhan voi ostaa itselleen turvallisen auton. Eihän sen tarvitse uusi olla, kunhan vain on iso ja rautapellistä tehty. Kyllä minä meinaan jälkikasvulleni jonkun "ratakiskon" ostaa, ettei mene kasvu hukkaan jos vähän ajokortin alkutaipaleella polulta lipsahtaa.
Kyllä minä omille tutuilleni suon ison auton että he säilyisivät hengissä. Mutta joillekin vaarallisille kuljettajille sopisi pikkuauto, eikä mikään jenkkimaasturi. Vanhuksille sopii niin hyvin pikkuauto kun heillä on niin huono huomiokyky, tulee sitten pienempää vahinkoa.
On mukavaa ajaa omalla Volvo V70:llä ja nauttia hiljaisesta ja vakaasta matkanteosta vakionopeus ja ilmastointi kytkettyinä säästä riippumatta. Muiden asennevammoista en tiedä, mutta minulla kuohahtaa, kun automerkistä riippumatta moottoritiellä joku koukkaa eteen ja roiskuttaa kurat silmille. Antakaa jokaisen ajaa omaa vauhtiaan toisia ärsyttämättä ja häiritsemättä. Jos ajat "ei Volvollasi" ohitseni se on ihan OK, kunhan palaat eteeni kaistalleni siten, että kurat ei roisku eikä pakokaasusi tunge ilmanottojärjestelmääni.
Volvokuskit kiusaavat muita autokuskeja keskimääräistä enemmän. Mutta se taitaa olla myös niinkin että monet tekee näin: Kato V70, tehdäänpä vähän kiusaa. Volvokuskit taitavat olla kiusattuja sekä kiusaajia. Eli keskimääräisesti ajatellen niin ei tilanne ole niin paha.
Jotenkin välillä vaikea uskoa että aikuiset ihmiset osallistuvat aktiivisesti ja vielä ihan vakavissaan aiheeseen Volvokuskit ovat kus*päitä.
Eiköhän tästä ole jo lypsetty kaikki mitä on irti otettavissa ja asia voidaan haudata. Tehdään piiri, otetaan kaikki toisiamme käsistä kiinni ja sanotaan yhdessä:
Volvokuskit ovat huonoja ajajia. Volvokuskit ajavat huonoilla autoilla, Volvokuskit kiusaavat muita ja ovat aina edessä/takana/sivussa/tiellä/kyljessä/kiilaamassa.
Näin se on sanottu. Sydän keveni ja matka voi taas jatkua.
Ehkä keskimäärin yleisesti ottaen Volvoilijat voivat olla hieman tuhmepia kuskeja, mutta ehkä vain muutamalla pienellä huomaamattomalla prosentilla. Täytyy muistaa että jos on tavallista tehokkaampi auto, sillä todennäköisesti ohitetaan enemmän ja roikutaan hieman perässä kun haetaan ohituspaikkaa. Kaiken lisäksi Volvo V70 on yleinen auto joten ei ole mikään ihme jos sieltä joitakin sählärikuskeja löytyy.
Löysin vakuutusyhtiöiden tilastoista mielenkiintoista tietoa eri automerkkien ja mallien aiheuttamista onnettomuuksista. Kuvaavin lienee tilasto, jossa näkyy 2001-2003 vuosien yhteenlasketut korvauksia aiheuttaneet onnettomuudet (=syyllinen osapuoli) suhteutettuna sen automallin rekisterissä olleeseen määrään. Luku kuvaa korvattujen vahinkojen määrää/100 autoa.
Hulttioimpia näyttävät olevan seuraavia autoja ajavat: Alfa (4,0), BMW 300 (4,0), BMW 500 (3,9), Citikan Berlingo (4,1), C5 (4,9), Accord (4,0), CR-V ja HR-V (4,9), Pajero (4,6), Omega (4,0), Peugeot 406 (3,9), Land Cruiser (4,2) ja Volkkarin pikkubussi (4,9).
Vähiten onnettomuuksissa oli maksumiehenä kuskit, jotka ajoivat Kuplaa (0, (tuossa pitäisi lukea nolla pilkku kahdeksan, jostain syystä siihen tulee virnuileva pärstä). Yllättävää kyllä parjatun Volvon kaikki mallit, uudet ja vanhat, olivat keskiarvon tuntumassa (2,7-3,4). Volvoista vaarallisimpia olivat samaan syssyyn lasketut S70, V70, S60-kuskit. Henkilövahinkojen määrässä sama mallisarja oli reilusti keskiarvoa parempi, eli Volvo-kuskit nähtävästi ruttasivat peltiä eikä lihaa.
Tämä ja paljon muuta mielenkiintoista löytyy osoitteesta www.vakes.fi/lvk/suomi/ , tilastot ja nimellä Vakuutusyhtiöiden liikennevahinkotilasto 2003.
Omituista, että palstalla kukaan ei ole valittanut VW pikkubussien, Citikan C5:n ja Hondan SUVien terrorista. Mihin tässä enää voi uskoa???
[TeeCee muokkasi tätä viestiä 23.02.2005 klo 15:52]
Volvokuskeja on muuten kahta sorttia. Yleensä muiden merkkien kuskeja on kolmea sorttia, mutta volvokuskeja vain kahta. Nimittäin Volvo ei milloinkaan aja normaalinopeutta, vaan joko se kaahaa sairaalloisesti että lapset ovat jäädä alle tai sitten se köröttelee hyvissä olosuhteissa 30 kilsaa alle nopeusrajoituksen.
Volvoja siis eivät osta yleensä normaalit ihmiset vaan joko egohäiriöiset ja kuolemaa kylvävät kilpa-ajajat tai sitten seniilit, aistinsa jo 45-vuotiaana kadottaneet foobikot, jotka varmuuden vuoksi ajavat enintään neljääkymppiä tiellä kuin tiellä.
Ja kade en volvosta ole, sehän on ruottalaisten kansanauto, ruma, laaduton ja kaikinpuolin enintään keskinkertainen esitys. Mieluummin sitten vaikkapa Audi, Honda, Jaguar, Cadillac, Lexus, Toyota, Rover, Nissan tai melkein mikä tahansa paitsi Lada tai Perodua Kelisa.
Valitettavasti minullakin on samanlaisia kokemuksia, toki volvoilijoista löytyy todella asiallisiakin!
Tulinpa tässä muutama viikko sitten Lapista mökiltä ja koko reissulla kohtasin yhden ainoan superääliön ja eikös se ollut keski-ikäinen mies Volvo V70:llä (tai vastaava farkku, 850?) Heinolan kohdalla: ajoi edessäni selvää alinopeutta, mutta kun yritin ohi, niin sitten polkaisi tallan pohjaan ja paineli n. 160 km/h (rajoitus 80 km/h!) jonkin matkaa kunnes taas saavutin sen, samaa hidastelua, ohitusyritys ja taas Volvolla kaasu pohjaan! Myöhemmin päästi sitten ohi, liimautui ihan takapuskuriin kiinni, tuli muutaman kilometrin perässä (ajoin koko ajan lievää ylinopeutta, cruiser päällä) ja sitten se meni taas ohi ja häipyi kovassa myrskyssä horisonttiin rajua ylinopeutta.
Nauraa hekottelin pitkän matkaa, oli kyllä niin aivoton ääliö kuin ikinä olla voi! Kaiken lisäksi keli oli tosiaan surkea, näkyvyys vesisateen vuoksi erittäin huono. Todennäköisesti ajoi jossain vaiheessa ulos tieltä, Volvohan on huono ajettava ja turvavarustelukin heikko:D
Mikset soittanut poliisille?
Hartolassa on aina pari autoa päivystämässä. Olisit kertonut miten leikkii huonolla kelillä.
Jaah, milloinhan Volvokuski olisi viimeksi roikkunut perässäni? En muista.
Empiriiristä tutkimusta: Isäni oli V70-kuski. Eipä ajellut silloinkaan p.rseissä kiinni (vilkkua käytti turhan säästeliäästi ja varasi vasenta kaistaa mutta ne tavat jatkuvat edelleen vaikka auton merkki on vaihtunut). Sen sijaan tänään autoni takarekisterikilpeä hiillosti Toyota Avensis, arviolta vuosimallia 2001-2002, ja eilen BMW 523i. Olen siis oikeutettu johtopäätöksen: Volvokuskit ok, sen sijaan Toyota Avensis -kuskit ja BMW-kuskit ovat pahimpia perässäroikkujia.
Tämähän on yhtä tieteellisesti todistettu väite kuin mikä muukin väite tässä keskustelussa.
Edellä vilahti sana ihmistyyppi. Unohdetaan perässäroikkujakeskustelusta auton merkki. Millainen on perässäroikkuja ihmistyypiltään? Pitääkö olla vähän itsekeskeinen, kovapintainen, ehkäpä hitusen m.lkku? Ammatti? Myyntipäällikkö tms?
Kyllä niitä mulkvisteja mahtuu joka merkkiin, ei se ole Volvon erikoispiirre.
Vai ei oo volvokuskit sun perässäsi roikkuneet..hmm..johtuiskohan siitä, että itse taidat ajaa V70:llä? Kyllähän volvoilija volvoilijaa arvostaa
Jos et vielä ole keskustelun aihetta ymmärtänyt, taitaa aihe nyt olla se, että mistä automerkistä löytyy eniten perässäroikkujia...ehkä yksi avensiskuski takapuskurissasi ei kelpaa ehkä yhdellekään keskustelua seuraavalle perusteeksi, että juuri toyotakuljettajat roikkuvat eniten puskurissa, paitsi ehkä sinulle ja AWD:lle. Jos eri automerkkiä omaavien kuskien järjen taso olisi kaikilla sama, puskurissasi todellakin pitäisi asustaa yleisimmin toyota, niinkin yksinkertaisella selityksellä kuin, että toyotoja on suomessa lukumääräisesti eniten. Sitten joku tauno voisi tulla tänne ihmettelemään miksi toyotalla ajavat noin ajavat.
Tieteellistä tutkimusta tähän tuskin tarvitaan, vaikka sekään ei näitä volvokuskeja saisi uskomaan.
Jokainen voi tälle palstalle kirjoittaa omiin kokemuksiin perustuvan väitteen mikä automerkkiä useimmin siellä takapuskurissa kiinni on. Lasketaan siitä sitten mikä automerkki saa eniten ääniä. Joku voi vaikka perustaa tällä aiheelle uuden palstan, täällähän pitäisi käsitellä volvoilijoita, ettei kenenkään tarvitsisi asiaa ihmetellä eikä palstalle tulisi suhteellisesti eniten juuri volvoilijoista mielipiteitä omaavia.
Volvokuskeja on muuten kahta sorttia. Yleensä muiden merkkien kuskeja on kolmea sorttia, mutta volvokuskeja vain kahta. Nimittäin Volvo ei milloinkaan aja normaalinopeutta, vaan joko se kaahaa sairaalloisesti että lapset ovat jäädä alle tai sitten se köröttelee hyvissä olosuhteissa 30 kilsaa alle nopeusrajoituksen.
Volvoja siis eivät osta yleensä normaalit ihmiset vaan joko egohäiriöiset ja kuolemaa kylvävät kilpa-ajajat tai sitten seniilit, aistinsa jo 45-vuotiaana kadottaneet foobikot, jotka varmuuden vuoksi ajavat enintään neljääkymppiä tiellä kuin tiellä.
Ja kade en volvosta ole, sehän on ruottalaisten kansanauto, ruma, laaduton ja kaikinpuolin enintään keskinkertainen esitys. Mieluummin sitten vaikkapa Audi, Honda, Jaguar, Cadillac, Lexus, Toyota, Rover, Nissan tai melkein mikä tahansa paitsi Lada tai Perodua Kelisa.
Valitettavasti minullakin on samanlaisia kokemuksia, toki volvoilijoista löytyy todella asiallisiakin!
Tulinpa tässä muutama viikko sitten Lapista mökiltä ja koko reissulla kohtasin yhden ainoan superääliön ja eikös se ollut keski-ikäinen mies Volvo V70:llä (tai vastaava farkku, 850?) Heinolan kohdalla: ajoi edessäni selvää alinopeutta, mutta kun yritin ohi, niin sitten polkaisi tallan pohjaan ja paineli n. 160 km/h (rajoitus 80 km/h!) jonkin matkaa kunnes taas saavutin sen, samaa hidastelua, ohitusyritys ja taas Volvolla kaasu pohjaan! Myöhemmin päästi sitten ohi, liimautui ihan takapuskuriin kiinni, tuli muutaman kilometrin perässä (ajoin koko ajan lievää ylinopeutta, cruiser päällä) ja sitten se meni taas ohi ja häipyi kovassa myrskyssä horisonttiin rajua ylinopeutta.
Nauraa hekottelin pitkän matkaa, oli kyllä niin aivoton ääliö kuin ikinä olla voi! Kaiken lisäksi keli oli tosiaan surkea, näkyvyys vesisateen vuoksi erittäin huono. Todennäköisesti ajoi jossain vaiheessa ulos tieltä, Volvohan on huono ajettava ja turvavarustelukin heikko:D
No, huhhuh! Ei kaikkia varmasti perässäroikkujat haittaa, mutta löytyy sitä tuollaisiakin, joista ei kyllä osaa sanoa mitä päässä liikkuu. Kenenkään ei pitäisi kyllä välinpitämättömästi tollasista ajatella, vaikka itse olisi vaikka volvolla ajava perässäroikkuja, jokaisen pitäisi jo tossa vaiheessa tajuta, ettei tuossa ole mitään järkeä vaan vaaran aiheuttaminen jatkuvasti liikenteessä. Tolla tyylillä, kun sitten ajaa esim. Lapista Helsinkiin niin hulluntuuria kyllä on täytynyt löytyä ja monen tarvinnut pelätä henkensä edestä.
Tuossa vauhdissa on kyllä sitten ihan sama miten turvallinen auto on alla. Harvemmin myöskään hyvästä ajettavuudesta voidaan puhua, jos auto lähtee nelipyöräluistoon esim. 60km/h nopeudessa...eihän tuossa ole kuin 100 enemmän. Joko muiden hengellä ei ole kuljettajan mielestä ollut mitään väliä, kuten ei myöskään omalla hengellä tai sitten tämä kuljettaja on yksinkertaisesti ollut niin tyhmä, ettei tajua, että silmänräpäyksessä volvon ajettavuudesta ja turvallisuudesta ei olekaan enää hänelle mitään iloa.
Eiköhän tämä jo todella matalamieliseksi mennyt juttu ala riittää.
Ei ala riittää. Tuossa puoli tuntia sitten ihan perässäni kiinni ajoi, ei Volvo V70, vaan Volvo S80.
No ei sitten. Mitenkähän muuten olisi, jos kaikki Volvot kuskeineen kuskattaisiin muualle, kiellettäisiin tyystin. Loppuisikohan perässäroikkuminen?
Muuten: saavatko edes pikku-Volvot jonkinlaisen synninpäästön?
Itse asiassa, en tiedä. Viime kesänä olin kaverini kyydissä kun T4:n meinasi törmätä meihin. Muuten kyllä ei pikku-Volvoja en ole nähnyt töppäilemässä, en nyt heti ainakaan muista.
Jos et vielä ole keskustelun aihetta ymmärtänyt, taitaa aihe nyt olla se, että mistä automerkistä löytyy eniten perässäroikkujia...ehkä yksi avensiskuski takapuskurissasi ei kelpaa ehkä yhdellekään keskustelua seuraavalle perusteeksi, että juuri toyotakuljettajat roikkuvat eniten puskurissa, paitsi ehkä sinulle ja AWD:lle. Jos eri automerkkiä omaavien kuskien järjen taso olisi kaikilla sama, puskurissasi todellakin pitäisi asustaa yleisimmin toyota, niinkin yksinkertaisella selityksellä kuin, että toyotoja on suomessa lukumääräisesti eniten. Sitten joku tauno voisi tulla tänne ihmettelemään miksi toyotalla ajavat noin ajavat.
Tieteellistä tutkimusta tähän tuskin tarvitaan, vaikka sekään ei näitä volvokuskeja saisi uskomaan.
Jokainen voi tälle palstalle kirjoittaa omiin kokemuksiin perustuvan väitteen mikä automerkkiä useimmin siellä takapuskurissa kiinni on. Lasketaan siitä sitten mikä automerkki saa eniten ääniä. Joku voi vaikka perustaa tällä aiheelle uuden palstan, täällähän pitäisi käsitellä volvoilijoita, ettei kenenkään tarvitsisi asiaa ihmetellä eikä palstalle tulisi suhteellisesti eniten juuri volvoilijoista mielipiteitä omaavia.
No, johan otit kipinää. Taidat itse olla silmitön Volvovihaaja? Tiedoksesi, että en ole volvokuski, vaan ajelen pikkuisella saksalaisella henkilöautolla.
Tiedän hyvin, että tässä keskustelussa keskustellaan perässäroikkujien tyypillisimmästä merkistä. Mutta kerrataan vielä: Minun omien (viime aikaisten) kokemusten mukaan perässäroikkuja ei ole ollut Volvo, vaan Avensis, BMW ja muuten myös Chrysler (joka muuten oli perässäroikkujam.lkkuuden täydellinen ruumiillistuma).
Ikävää sinun kannaltasi, että en saa listaan Volvoa. Outoa sinänsä, sillä onhan Volvo (V70) ollut kokoluokkansa eniten myydyin auto jo monta vuotta, pitäisihän sen siinä olla.
Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että perässäroikkuminen ei ole auton syy, vaan sen kuljettajan.
Nykyään ajelen Renautilla ja suunnitelmissa on Volvon hankinta jonnekin sportwagonin suuntaan.Ei se ole merkistä kiinni vaan ajajan asenteista.Itseäni sapettaa lähiöiden maahanmuuttajat sun muut jotka ajelevat ilman turvavöitä ohitellen ja kiilaillen.Värisokeuskin niitä vaivaa risteyksissä.Ostan niin ison Volvon kuin saan ja kiilaan ne ojaan.
Tänään ajoi iso Volvo kai joku 940 farmari ihan perässä kiinni ja ohitti ylämäessä melko vaarallisesti. Sitten ajoi 10km päässä minussa ihan kiinni Volvo 480, mutta ei sitä kestänyt onneksi kuin n. kilometrin. Sitten näin kun Volvo kiilasi toisen eteen.
Ehkä tulee helpommin kiinnitettyä Volvokuskien ajotyyliin huomiota kuin muiden kuskien.
Muuten: saavatko edes pikku-Volvot jonkinlaisen synninpäästön?
Nyt kun otit asian puheeksi: Valtio on juuri viimeistelemässä suunnitelmaa, jolla kaikki Volvo V70-kuskit viedään saunan taakse ja lopetetaan.
Perässä kiinni ajajat kyllä kiusaavat suunnattomasti, mutta eivät ne minun mielestäni erityisen usein Volvoja ole. Kyllä auton koko on suurempi yhteinen tekijä. Pahimpia ovat pakettiautot, sitten SUVit ja maasturit, nimenomaan tässä järjestyksessä. Henkilöautoista tulee kyllä enemmänkin mieleen urheilullinen Seat tai sitten aito bemari. Harvoin siellä on naiskuski ratissa, useinmiten nuorehko tai keski-ikäinen mies. Vikaa näissä autoissa tuntuu myöskin olevan vilkuissa, ja kun ovat havainneet tutkan tai muuta poliisivalvontaa, tulee myös valoihin helposti vikaa ja pitkiä valoja täytyy kokeilla useaan otteeseen päiväsaikaankin. Jos syntyy onnettomuuksia tai vaaratilanteita, nämä kuskit ovat aina oikeassa eikä syy ole koskaan heidän.
Tunnen minä myös erittäin fiksuja Volvokuskeja, mitkä ajavat hyvin ja rajoitusten mukaisesti. En tunne hulluja Volvo kuskeja mutta olen havainnut että sellaisiakin on.
Onpa hauskaa tekstiä!! Viisitoista vuotta sitten sama keskustelu olisi käyty Saabin (ja erityisesti Saab 900:n) liikkeistä! Ajan edelleen sillä "pappamallin" 850 farkulla ja ainut, joka minua oikeasti huvittaa, on keskustelun luonnehdinta "Volvo-kuskeista".
Henkilökohtaisesti valintani 850 farkkuun osui vain ja ainoastaan sen vuoksi, että ko. ajoneuvo sattuu olemaan Saksasta tuotuna n. 3000 euroa halvempi, kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varustelu on sama ja kunto parempi.
Unohtakaa merkit tästä keskustelusta! Oikea asenne on aina oikea asenne ja väärä asenne väärä. Riippumatta merkistä. Henkilökohtaisesti en pidä Volvoani "premium"- autona.
Uskomatonta tyylitöntä höpinää ilman faktoja. No sitähän yleensä keskustelu onkin. Yritin etsiä netistä tutkimustuloksia foorumilla väitetyistä "volvoiluista". En löytänyt tietoja. En kait osaa googlettaa riittävän hyvin.
Se mitä löysin löytyi Liikenneturvan sivuilta - liikennekäyttäytymisen seuranta 2003. http://www.liikenneturva.fi/directory/publications/1047/Liikennek%E4ytt%E4ytymisen%20seuranta%202003_suomi.pdf
Ottakaa opiksi, minäkin yritän vaikka.... v70/45/perään ajettu by Golf.
Saabismi on sairaus tarroja taisi olla silloin erityisen paljon. Ainakin vanhemmissa kateellisten autoissa niitä näkyy. Nykyään vain lähinnä kehutaan Saabia ja vain harvat haukkuvat sitä.
[quote title="18.01.2005 klo 19:44 Anders-Simo kirjoitti"]
......... Vetelin ohi pimeällä ja märällä tiellä niin että töyssyt vain heittelivät autoani! V****taa nämä urpot, jotka eivät pääse eteen eikä taakse! Usein näillä on kallis ja uusi auto, mutta ajaa ei osata. Monesti näkee, että ajotaidottomalla papalla tai keski-ikäisellä naisella on IIIISOOOOO Volvo tai vastaava, vaikka Daewoo Kalos olisi enemmän mitoitettu kokonsa puolesta näille tunareille! Ei voi rahalla älyä ostaa, ei!
Anders-Simo on oikeassa. Älyä ei voi ostaa rahalla. Anders_Simolla ei taida olla kumpaakaan kirjoituksesta päätellen. On totta että itseänikin harmittaa välillä hyvin hitaasti ajavat autot. Sen jälkeen yritän ajatella heidän ajavan itselleen sopivaa turvallista vauhtia. Rahalla on saanut myös turvallisen auton ja toden näköisesti raha taas on hankittu älykkäällä työnteolla ! Miksi heidän pitäisi ajaa turvattomilla pienillä autoilla. Vauhti saattaisi olla silloin vieläkin hitaampaa kun pelottaisi. Suosittelisin tälle älyttömästi käyttäytyvälle Anders-Simolle terveyskeskus käyntiä, jossa tilaisi ajan psykiatrille !
Pikaisiin paranemisiin !
Se on outoa jotkut huonot kuskit jotka tietävät olevansa huonoja kuskeja ostavat turvakseen ison auton. Hmm... sitten kun törmää isolla autolla johonkin itse selviää ja muut kuolee.
Pikku Kalos siis vaarallisille kuljettajille.
[quote title="13.02.2005 klo 18:37 Tuomas kirjoitti"]........ Se on outoa jotkut huonot kuskit jotka tietävät olevansa huonoja kuskeja ostavat turvakseen ison auton...........
Tuomas etkö ole tutustunut kyselyihin ! Huonoja kuskeja ei ole olemassakaan ! On vain hyviä ja melko hyviä ja kolmas ryhmä taitaa olla "turvallisesti" ajavat !
Mistä ihmeestä juuri niille siunaantuu rahaa, jotka tunnustavat olevasa huonoja kuskeja. Ostavat sen ison kalliin auton ?? Kerro minullekin. Tunnustaisin heti olevani huono kuski jos saisin ostettua 50.000 maksavan auton. Merkkikin olisi jo katsottu !
. Yksi ryhmä on vain olemassa eli MINÄ OLEN PARAS -asenne. Sitten voi olla myös se "me turvalliset".
Henkilökohtaisesti valintani 850 farkkuun osui vain ja ainoastaan sen vuoksi, että ko. ajoneuvo sattuu olemaan Saksasta tuotuna n. 3000 euroa halvempi, kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varustelu on sama ja kunto parempi.
Unohtakaa merkit tästä keskustelusta! Oikea asenne on aina oikea asenne ja väärä asenne väärä. Riippumatta merkistä. Henkilökohtaisesti en pidä Volvoani "premium"- autona.
JETSULLEEN!
Myös minulla menee yli hilseen koko käsitys"premium merkeistä"
Auto on auto ja hauki on kala.Käsittääkseni kaikilla on sitäpaitsi
oikeus valita autonsa.
Mihin ryhmään sijoittaisi Volvon, Alfan ja Saabin, entä Toyotan, Mazdan ja Hondan, entä Opel ja Volkswagen, entä Audin, BMW:n ja mersun, jos kaikilta noilta merkeiltä otettaisiin ne samankokoiset mallit? Nuokin voisi luokitella 4 eriin ryhmään. Ryhmitelkööt jokainen miten tahtoo, kunhan on edes jotain pientä logikkaa.
Pikku Kalos siis vaarallisille kuljettajille.
Jokainenhan voi ostaa itselleen turvallisen auton. Eihän sen tarvitse uusi olla, kunhan vain on iso ja rautapellistä tehty. Kyllä minä meinaan jälkikasvulleni jonkun "ratakiskon" ostaa, ettei mene kasvu hukkaan jos vähän ajokortin alkutaipaleella polulta lipsahtaa.
Kyllä minä omille tutuilleni suon ison auton että he säilyisivät hengissä. Mutta joillekin vaarallisille kuljettajille sopisi pikkuauto, eikä mikään jenkkimaasturi. Vanhuksille sopii niin hyvin pikkuauto kun heillä on niin huono huomiokyky, tulee sitten pienempää vahinkoa.
On mukavaa ajaa omalla Volvo V70:llä ja nauttia hiljaisesta ja vakaasta matkanteosta vakionopeus ja ilmastointi kytkettyinä säästä riippumatta. Muiden asennevammoista en tiedä, mutta minulla kuohahtaa, kun automerkistä riippumatta moottoritiellä joku koukkaa eteen ja roiskuttaa kurat silmille.
Antakaa jokaisen ajaa omaa vauhtiaan toisia ärsyttämättä ja häiritsemättä. Jos ajat "ei Volvollasi" ohitseni se on ihan OK, kunhan palaat eteeni kaistalleni siten, että kurat ei roisku eikä pakokaasusi tunge ilmanottojärjestelmääni.
Volvokuskit kiusaavat muita autokuskeja keskimääräistä enemmän. Mutta se taitaa olla myös niinkin että monet tekee näin: Kato V70, tehdäänpä vähän kiusaa. Volvokuskit taitavat olla kiusattuja sekä kiusaajia. Eli keskimääräisesti ajatellen niin ei tilanne ole niin paha.
Jotenkin välillä vaikea uskoa että aikuiset ihmiset osallistuvat aktiivisesti ja vielä ihan vakavissaan aiheeseen Volvokuskit ovat kus*päitä.
Eiköhän tästä ole jo lypsetty kaikki mitä on irti otettavissa ja asia voidaan haudata. Tehdään piiri, otetaan kaikki toisiamme käsistä kiinni ja sanotaan yhdessä:
Volvokuskit ovat huonoja ajajia. Volvokuskit ajavat huonoilla autoilla, Volvokuskit kiusaavat muita ja ovat aina edessä/takana/sivussa/tiellä/kyljessä/kiilaamassa.
Näin se on sanottu. Sydän keveni ja matka voi taas jatkua.
TV: nimim volvoilija.
Ehkä keskimäärin yleisesti ottaen Volvoilijat voivat olla hieman tuhmepia kuskeja, mutta ehkä vain muutamalla pienellä huomaamattomalla prosentilla.
Täytyy muistaa että jos on tavallista tehokkaampi auto, sillä todennäköisesti ohitetaan enemmän ja roikutaan hieman perässä kun haetaan ohituspaikkaa. Kaiken lisäksi Volvo V70 on yleinen auto joten ei ole mikään ihme jos sieltä joitakin sählärikuskeja löytyy.
Löysin vakuutusyhtiöiden tilastoista mielenkiintoista tietoa eri automerkkien ja mallien aiheuttamista onnettomuuksista. Kuvaavin lienee tilasto, jossa näkyy 2001-2003 vuosien yhteenlasketut korvauksia aiheuttaneet onnettomuudet (=syyllinen osapuoli) suhteutettuna sen automallin rekisterissä olleeseen määrään. Luku kuvaa korvattujen vahinkojen määrää/100 autoa.
Hulttioimpia näyttävät olevan seuraavia autoja ajavat: Alfa (4,0), BMW 300 (4,0), BMW 500 (3,9), Citikan Berlingo (4,1), C5 (4,9), Accord (4,0), CR-V ja HR-V (4,9), Pajero (4,6), Omega (4,0), Peugeot 406 (3,9), Land Cruiser (4,2) ja Volkkarin pikkubussi (4,9).
Vähiten onnettomuuksissa oli maksumiehenä kuskit, jotka ajoivat Kuplaa (0, (tuossa pitäisi lukea nolla pilkku kahdeksan, jostain syystä siihen tulee virnuileva pärstä). Yllättävää kyllä parjatun Volvon kaikki mallit, uudet ja vanhat, olivat keskiarvon tuntumassa (2,7-3,4). Volvoista vaarallisimpia olivat samaan syssyyn lasketut S70, V70, S60-kuskit. Henkilövahinkojen määrässä sama mallisarja oli reilusti keskiarvoa parempi, eli Volvo-kuskit nähtävästi ruttasivat peltiä eikä lihaa.
Tämä ja paljon muuta mielenkiintoista löytyy osoitteesta www.vakes.fi/lvk/suomi/ , tilastot ja nimellä Vakuutusyhtiöiden liikennevahinkotilasto 2003.
Omituista, että palstalla kukaan ei ole valittanut VW pikkubussien, Citikan C5:n ja Hondan SUVien terrorista. Mihin tässä enää voi uskoa???