Honda CR-V suunnitteluvirhe!

12 kommenttia

Uuden Honda CR-V:n suunnittelussa on tullut aika moka. Ostajaryhmässä aika moni käyttänee suksiboxia. Asentakaapa normaalipituinen (n. 230cm) boxi ja avatkaa takaluukkua: aika ahtaasta kolosta saa tavaroita konttiin lastata, jos ollenkaan! Vakiokiinnikepaikat katolla on kiinteät ja luukku aukeaa nykyään ylöspäin. Itse kokeilin Thule Atlantis 900:sta, jossa vielä säätövara boxissa itsessään. Eipä onnistunut. Konttiin jää 30-40cm lastausvara.
Kattokiskoilla nykyisellä takaluukulla homma toimisi tahi olisivat jättäneet luukun aukeamaan entiseen malliin sivulle.

Palautin koeajoauton. Myyjä totesi että hittolainen;mittasi ja tunnusti,että näin kesällä ei ole tuota huomattu..

  
  • Vieläkö joku käyttää suksiboxia?? Eikös se ollut jokin muotivillitys 15 vuotta sitten? Ikinä en ole tarvinnut suksiboxia enkä tunne ketään kuka sellaista käyttäisi. Ei kai nykyautoja suunnitella tuollaisia eksoottisia harrastuksia varten?? Jos jokin tavara ei mahdu autoon niin sitten tilataan muuttoauto tai lainataan peräkärry. Vaihda sinäkin nyrkkeilyyn, kuten minä!

    PS: Autocar on valinnut CR-V:n luokkansa parhaimmaksi autoksi yli Land-Rovereiden, Bemareiden sun muiden.

      
  • Vieläkö joku käyttää suksiboxia?? Eikös se ollut jokin muotivillitys 15 vuotta sitten? Ikinä en ole tarvinnut suksiboxia enkä tunne ketään kuka sellaista käyttäisi

    Ai etkä sä asukaan Suomessa?!?! Siis talvella ainakaan näköjään.
    Tai luetko TM:aa ollenkaan?

    Se suksiboksi on ihan tavallinen (kyllä!) skimbaajien ja murtsikkahiihtäjien KULJETUSVÄLINE, etupäässä siis talvisaikaan.
    Ei mahtuis meidän perheen hiihtokamat reissuilla sisään ainakaan!

    Onhan TM:kin talvisin "täynnä" mainoksia niistä ja merkkejä löytyy useita. Vertailujakin on ollut.

    No, provo mikä provo, vai mitä A-S.... :kiss:

      
  • Ja Etelä-Euroopassakaan ei suksiboksi ole harvinaisuus, kun paikalliset lähtevät lomailemaan täpötäysine autoineen.

      
  • Hondalla tais olla oma suksiboksi mikä on suunniteltu varta vasten CR-V:eetä varten. Joten mistään suunnitteluvirheestä ei kyllä voida puhua...

      
  • Lainaus:
    14.08.2007 klo 17:35 -Zet- kirjoitti
    Hondalla tais olla oma suksiboksi mikä on suunniteltu varta vasten CR-V:eetä varten. Joten mistään suunnitteluvirheestä ei kyllä voida puhua...


    No selvää rahastusta jokatapauksessa, jos joutuu ostamaan miljoonan maksavan suksiboksin, koska muunmalliset eivät autoon mene.

      
  • Lainaus:
    14.08.2007 klo 18:27 Simppa- kirjoitti
    No selvää rahastusta jokatapauksessa, jos joutuu ostamaan miljoonan maksavan suksiboksin, koska muunmalliset eivät autoon mene.


    Totta. Mutta onhan kaikki lisävarusteet selvää rahastusta... Jos joku tietyn varusteen tarvii, niin se myös siitä maksaa, ja yleensä hiukan yläkanttiin.

    Fiksumpaa se on suunnitella autoon oma suksiboksi, kuin suunnitella auto valmiina oleville suksibokseille.
    :tongue:

      
  • Anders-Simolle vastaisin että hänelle on näemmä nyrkkeily tehnyt tehtävänsä. Ja tuskin tuollaisella idiootilla on CR-V:llä edes käyttöä. Bussilla salille.

    Mitä tulee ns. Hondan omaan boxiin, niin se ei poista sitä tosiasiaa että normaali boxi on se 230 cm pitkä. Itse asiassa Honda hehkuttaa itse Thulen boxia esitteisssän. Ja niissä kuvissa ne käyttää Thulen miniboxia, jonka pituus on n. 150 m. Eli junnujen murtsikat juuri mahtuu.Ovat näemmä itsekin sen huomanneet kun mainoskuvia tekivät.

      
  • Eipä noihin mitään ns. omia bokseja suunnitella, yleismalleja nuo boksit ovat. Vain muutama valmistaja tekee noita bokseja, osan vaan jonkun automerkin nimiin. Auton "oma" boksi on lähinnä se joka siihen pituuden puolesta mahtuu ja jossa kenties on automerkin tarrat kyljessä. Thulen ja MontBlancin bokseja noissa autoesitteissäkin näyttää usein olevan.

    Alle 200 cm boksin käytännöllisyys on hiihtohommissa vähän kyseenalainen. :grin:

      
  • No se siitä. Hondaa ei siis kannata ostaa, jos harrastaa talviurheilulajeja, joissa tarvitsee boksia. 150cm boksi on yhtä tyhjän kanssa.

      
  • Toki Honda kannattaa ostaa vaikka harrastaa talvista liikuntaa...vaihto suksista vaan nykyaikaisempiin lumikenkiin ja a vot...johan mahtuu useammat pienempäänkin boksiin.

    Koeajoin minäkin männä viikolla uuden CR-V:n ja hienon dieselin ovat hondan pojat tehneet...sääli oli jättää liikkeen pihaan...ainakin vielä toistaiseksi :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    14.08.2007 klo 11:05 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläkö joku käyttää suksiboxia?? Eikös se ollut jokin muotivillitys 15 vuotta sitten? Ikinä en ole tarvinnut suksiboxia enkä tunne ketään kuka sellaista käyttäisi. Ei kai nykyautoja suunnitella tuollaisia eksoottisia harrastuksia varten?? Jos jokin tavara ei mahdu autoon niin sitten tilataan muuttoauto tai lainataan peräkärry. Vaihda sinäkin nyrkkeilyyn, kuten minä!

    PS: Autocar on valinnut CR-V:n luokkansa parhaimmaksi autoksi yli Land-Rovereiden, Bemareiden sun muiden.


    Mitä järkeä on kuskata tyhjää ilmaa ja siten huonompaa autoa 99% ajasta kun voi ajaa älykkäästi tilantarpeen mukaisesti eli käyttäen tarvittaessa suksiboksia?

    Miksiköhän CR-V on valittu 'luokkansa' parhaaksi ja sitten mainitaan täysin eri luokkaan kuuluvia autoja?

      
  • Itsehän käytän voksiakesät talvet lomamatkoilla. Auton korkeus boksin kanssa on juuri alle 190 senttiä, joten sen saa laivaan vielä henkilöauton hinnalla. Eivät laske sitä pakettiautoksi. Boksiin mahtuu mm. virvelit sun muut vavatvarsin mainiosti. Ne olisivat muutoin aika hankala pakata jo valmiiksi täyteen autoon. Samoin lasten matkarattaat menevät sisään heittämällä. Kaljalaatikoiden kuljetukseen boksi olisi muutoin täydellinen mutta painoraja tulee vastaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit