Luksusfarmaritesti ja palvelututkimus Autobildissä

65 kommenttia
2
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 12:51 Putput kirjoitti

    Tässä ketjussa ei varmaan ole tarkoitus enpää tästä aiheesta keskustella, sanon vaan että eiköhän usein sekin riitä tuomaan lisäarvoa ja 'erityisyyttä' ettei ole sitä samaa harmaata massaa etuvetonelisylrivikoneisten joukossa vaan on persoonallisempi kone ja kunnon nelivetoisen ajettavuus joka on väkisinkin nautittavampaa kuin erittäinkin hyvän etuvetoisen.

    Suurin pointti kai on että TM silmälappuineen ei ole osannut tai tahallaan on välttänyt noteeraamasta Subarun etuja ja vahvoja puolia. Se että TM:n ideologiaansa juurtuneita papparaisia ei nuo piirteet kiinnosta ei tarkoita etteikö monia muita kiinnostaisi paljonkin.



    halleluja, täyttä asiaa! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 09:47 Ilwagen kirjoitti
    Jospa se Subarun "huippulaadukkuus" muihin verrattuna onkin vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi ilman sen kummempaa todellisuuspohjaa?



    naurettavaa, subarun laadukkuus kaikessa sanan merkityksissä on ehdotonta kärkeä, puhuttiin sitten sisätilojen laadukkuudesta, yleisestä kestävyydestä, ajo-ominaisuuksista, hiljaisuudesta, muotoilusta, ergonomiasta, käyttäjien tyytyväisyydestä jne.. ja on valtavasti edellä esim jotain vw:tä tai ford-konsernin tuotteita! ja tuo on aivan yleinen ja tunnustettu asia maailmalla, eikä mikään minun mielikuvituksen tuote.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 15:43 petos kirjoitti


    naurettavaa, subarun laadukkuus kaikessa sanan merkityksissä on ehdotonta kärkeä, puhuttiin sitten sisätilojen laadukkuudesta, yleisestä kestävyydestä, ajo-ominaisuuksista, hiljaisuudesta, muotoilusta, ergonomiasta, käyttäjien tyytyväisyydestä jne.. ja on valtavasti edellä esim jotain vw:tä tai ford-konsernin tuotteita! ja tuo on aivan yleinen ja tunnustettu asia maailmalla, eikä mikään minun mielikuvituksen tuote.



    Nyt desibelejä ja muuta todistusaineistoa sitten peliin!

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 12:29 Simppa- kirjoitti
    No etpä ole "petos" kaikessa nerokkuudessasi selittänyt, mikä siinä Subarussa on niin erityisen ihmeellistä verrattuna niihin "etuveto-sekunda-massa-autoihin" (tässä tapauksessa siis Mondeo ja Passat, kummatkin luokkansa kärkeä). Mondeo on yhtä kiva ellei kivempi ajaa, ja se on kuitenkin mukavampi ja siinä on paremmat tilat. Ja mitä itse tuolla 2.0 Legacylla ajoin, ei koneessakaan ole todellakaan mitään erityisen ihmeellistä. Paljon hengettömämpi kuin vaikkapa VAG-konsernin 1.8T.



    yritin tuolla aiemmin selittää suunnilleen 500 sivun verran ja linkitin jopa videoita joissa oli konkreettisia esimerkkejä. kerroin autojen käytöksestä jopa pilkuntarkasti kuvaillen, jotta tuo ajo-ominaisuusasia aukeaisi jollekkin, mutta ei.

    ja jos jotain mondeota on jonkun kiva puskea, kun vääntäisi pässiä sarvista, niin silloinhan se on kivempaa, minkäs minä siihen sanomaan...

    ja tuota koneasiaa kommentoisin että, ei ne koneet ole vain heppoja ja newtoneita, ne merkitsee myös käyntiääntä, sivistynyttä käytöstä, fiilistä ja ratkaisutavan tuomia ajo-ominaisuuksia. Joillain automerkeillä (joita nyt en viitsi mainita) ei näistä tosin ole tietoakaan..


      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 15:54 petos kirjoitti


    yritin tuolla aiemmin selittää suunnilleen 500 sivun verran ja linkitin jopa videoita joissa oli konkreettisia esimerkkejä. kerroin autojen käytöksestä jopa pilkuntarkasti kuvaillen, jotta tuo ajo-ominaisuusasia aukeaisi jollekkin, mutta ei.

    ja jos jotain mondeota on jonkun kiva puskea, kun vääntäisi pässiä sarvista, niin silloinhan se on kivempaa, minkäs minä siihen sanomaan...

    ja tuota koneasiaa kommentoisin että, ei ne koneet ole vain heppoja ja newtoneita, ne merkitsee myös käyntiääntä, sivistynyttä käytöstä, fiilistä ja ratkaisutavan tuomia ajo-ominaisuuksia. Joillain automerkeillä (joita nyt en viitsi mainita) ei näistä tosin ole tietoakaan..



    Konkreettista todistuaineistoa, jolla ei näkynyt vilaustakaan Legacysta. Way to go! (se video)

    Voinhan minäkin vetää johtopäätöksiä Audi A8:sin ajettavuudesta videolta, jossa R8:sia viedään radalla! Eihän noiden välillä ole kuin yksi kirjain eroa!

    Autojen käytöksestä kertomisesi oli lähinnä sitä, että sanoit Subarun olevan hyvä ja Mondeon puskeva proomu. Varmaan Subaru on ihan loistava soratiellä, mutta harvempi enää kauheasti sorateillä ajelee.

    Focus ST on muuten tunnetusti ajettavuudeltaan mainio, ja siinä on Volvon 5-sylinterinen turbo.

    Vieläkään et ole muuten vastannut, miten Legacya voi verrata mielestäsi ajettavuudeltaan hyvään Audiin muttei Mondeoon. Monessa lehdessä on mainittu, että Mondeo on lähes kaikkia Audeja paitsi RS4 Audia parempi ajaa. Miten tämä on mahdollista? Selittäisitkö? Vai voisiko olla, että Subarun mainonta on uponnut todella syvälle teikäläiseen.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 25.09.2007 klo 18:44]
      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 13:20 p128194 kirjoitti

    Olisiko parempi vertailukohde kuitenkin joku toinen ahtamaton, samankokoinen kone? Tai vertaa sitten ahdettuja ja käy
    tyyppäämässä vaikka Forester 2.5T. Legaan tuota konetta ei
    (valitettavasti) saa Suomessa.



    No oli se yhtälaila hengetön verrattuna Alfan 2.0 JTS-koneeseen.

    Foresteria en käy ajamassa. Niin vanhankantaisen näköinen tuote ei kiinnosta tippaakaan.

      
  • Lainaus:
    22.09.2007 klo 18:24 A-utoilija kirjoitti

    Ajomelussa Volvo voitti jopa Bemarin ja Audi sai vain 6 pistettä. Sisämelu 130 km/h nopeudella Volvossa 65 dB, BMW:ssä 68 dB ja Audissa 69 dB. Hieman ihmetellä voi Volvon ja BMW:n eroa 3 dB ja sama ero oli myös 100 km/h nopeudessa. Kaikissa oli 225 leveät renkaat, Volvossa 17 " ja muissa 16 ", Volvossa ja BMW:ssä W-luokkaa ja Audissa peräti Y-luokkaa.


    Huom! Volvo on siis puolet hiljaisempi 100 km/h nopeudessa Bemuun nähden. Vähän äänisuunnittelusta perillä olevana pitäisin tuota arvojen eroa kohtuullisen suurena ja merkittävänä valintaperusteena (siis yhtenä niistä muutamasta jonka perusteella premium-auto valitaan). Itse en viitsisi ajella kohisevalla ja puhisevalla autolla jos on valittavissa hiljaisempikin vaihtoehto.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 16:02 Simppa- kirjoitti

    Konkreettista todistuaineistoa, jolla ei näkynyt vilaustakaan Legacysta. Way to go! (se video)


    -no mistäs minä sitä revin? onko jossain jotain absoluttisen totuuden ''ratingeja'' eri autojen ajettavuuden hyvyydestä?

    kovasti tivataan ''todisteita'' subarun hyvyydestä, entäs onko itselläsi ollut jotain pätevää millä osoitat mondeon tai ylipäänsä etuvedon olevan parempi kuin maailmankuulu nelivetoauto joka on kaikenlisäksi tehty kompromissittomasti ajettavuutta ajatellen ja alusta alkaen nelivetoiseksi?

    impreza videon laitoin, koska juuri siinä näkyi konkreettisia esimerkkejä ajettavuudesta. Jos se harmittaa, netti on pullollaan legacyjen vastaavia.

    laitoin myös videon jossa raskaampi legacy pyyhkii tietä volvo V50:llä.. hmm volvonhan piti olla kaikkien noiden yläpuolella, lukittuna sinne premium sarjaan!


    Autojen käytöksestä kertomisesi oli lähinnä sitä, että sanoit Subarun olevan hyvä ja Mondeon puskeva proomu.


    -kyllä tuota aihetta tuli ruodittua mm- herbertin kanssa eriitäin tarkasti ja hartaasti. Itse et ole juuri mitään esittänyt mondeon paremmuudesta. jankannut vain että ''ei ne subarut mitään ihmeellisiä ole ajaa'' tai ''kyllä mondeo on ihan yhtä hyvä''...


    Varmaan Subaru on ihan loistava soratiellä, mutta harvempi enää kauheasti sorateillä ajelee.


    -eli tuo onkin hyvä peruste miksi vähätellä subarun ominaisuuksia, koska niitä ei tarvitse? eli niitä ei silloin ole olemassa..?

    -varmaan? Eli tuon voisi ymmärtää että et ole tuotakaan edes kokeillut. Tuo ''koeajosi'' taisi ollakkin vaan 15 minuuttia taajamaajoa normaalissa liikenteen seassa ja hyvissä olosuhteissa.
    ihmekös ei auto tuntunut kummoiselta...


    Vieläkään et ole muuten vastannut, miten Legacya voi verrata mielestäsi ajettavuudeltaan hyvään Audiin muttei Mondeoon.


    -voihan noita vertailuja tehdä. Legacy vain ottaa murskavoiton noista etuvedoista :D


    Monessa lehdessä on mainittu, että Mondeo on lähes kaikkia Audeja paitsi RS4 Audia parempi ajaa. Miten tämä on mahdollista? Selittäisitkö?


    -Audi etuvetoisena varmaan saa hyvän vastuksen mondeosta. mutta Audi on kuitenkin sentään audi.


    Vai voisiko olla, että Subarun mainonta on uponnut todella syvälle teikäläiseen.


    -on juu uponnut, mutta olen todennut ne mainosjutut hyvin pitkälle tosiksi.

      
  • Terve!

    Onnittelut Illka Kanervalle uudesta edustusauto valinnasta!!!!
    Ilkkakin on nyt sitten Audi miehiä!!!
    Miksiköhän ei ottanut vaikkapa Subarua, kun se on niin "vallan"
    hyvä????
    Eläköön Germany cars!!!!
    Terkuin 0000

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 15:35 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    25.09.2007 klo 12:51 Putput kirjoitti
    ...ja kunnon nelivetoisen ajettavuus joka on väkisinkin nautittavampaa kuin erittäinkin hyvän etuvetoisen.



    Tuosta olen rankasti eri mieltä. Bemareistakin ylivoimaisesti hauskin ajettava on Mini, vaikkei se radalla olekaan varmasti kovin nopea. Väitän, että Miniä nautittavampi Legacy ei todellakaan missään nimessä ole. Etenkin edellisen koripolven mini on niin jumalattoman hauska vehje ajettavuudeltaan, ettei moni nelikko pysty samaan.

    Niin, ja Minihän on sellainen etuvetoinen tusina-auto.

    edit: Petos voisi nyt kommentoida sitä edellistä viestiäni, niin selvisiäisi mitä ylimaallisen hienoa siinä Legacyssa on



    No voi yllätys yllätys kun Simppa pitää jälleen omaa autoaan täysin ylivertaisena kaikkiin muihin minkä tahansa luokan autoihin... Arvaanko oikein että sinulla oli harmaa Cooper S?

    Jos Minissäsi ei ollut tasauspyörästön lukkoa niin paljastit juuri että sinulla on täysin omalaatuinen käsitys ajettavuudesta. En usko että kukaan odottaisi tavallisen Legacyn olevan pientä, kevyempää, ketterämpää ja urheilulliseksi säädettyä autoa nautittavampi välttämättä. Outoja vertailuparejakin keksit.

    Mini ei muuten ole mikään etuvetoinen tusina-auto vaan niiden parhaimmistoa, mutta aika tavallinenkin etuveto aika helposti saadaan paljon sitä paremmaksi LSD:llä. Mini on myös lyhytakselivälinen ja säädetty antamaan perän elää kuten muutkin parhaat etuvedot. Mini on kyllä hauska ajettava mutta ei se niin hyvä ole että se Bemuja nautittavampi olisi, etuvetoisella on rajansa.

    Äh, turha tässä on alkaa taas uudesta asiasta puhumaan jossa toisilla on ihmeelliset käsitykset ja pitäisi kaikki mahdollinen käydä läpi sillä eihän muuten niin monimutkaista asiaa kuin 'ajettavuus' voi käsitellä....

    BTW, Minin saa kyllä esim. Schnitzerin osilla ihan M3:sen tasolle ratavauhdissa.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 20:04 Ecoisti kirjoitti
    Lainaus:
    22.09.2007 klo 18:24 A-utoilija kirjoitti

    Ajomelussa Volvo voitti jopa Bemarin ja Audi sai vain 6 pistettä. Sisämelu 130 km/h nopeudella Volvossa 65 dB, BMW:ssä 68 dB ja Audissa 69 dB. Hieman ihmetellä voi Volvon ja BMW:n eroa 3 dB ja sama ero oli myös 100 km/h nopeudessa. Kaikissa oli 225 leveät renkaat, Volvossa 17 " ja muissa 16 ", Volvossa ja BMW:ssä W-luokkaa ja Audissa peräti Y-luokkaa.


    Huom! Volvo on siis puolet hiljaisempi 100 km/h nopeudessa Bemuun nähden. Vähän äänisuunnittelusta perillä olevana pitäisin tuota arvojen eroa kohtuullisen suurena ja merkittävänä valintaperusteena (siis yhtenä niistä muutamasta jonka perusteella premium-auto valitaan). Itse en viitsisi ajella kohisevalla ja puhisevalla autolla jos on valittavissa hiljaisempikin vaihtoehto.


    65db / 130 km/h on yllättävän hyvä arvo Volvo V70:lle. Luin juuri AMS SE:n testiä Audi A6/4.2 vs BMW 550i vs Lexus 450Gh vs. Volvo S80 V8 AWD. Siinä V80:n arvot olivat 61/65/69db nopeuksissa 80/100/140. Renkaat 17 tuumaa. Toki mittauspiste voi vaihdella. Silti tuo V70:n ja S80:n ero tuntuu suurelta. Ja vielä väärään suuntaan. Farkun pitäisi olla lähtökohtaisesti hieman meluisampi.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 23:51 tjn01 kirjoitti
    Lainaus:
    25.09.2007 klo 20:04 Ecoisti kirjoitti
    Lainaus:
    22.09.2007 klo 18:24 A-utoilija kirjoitti

    Ajomelussa Volvo voitti jopa Bemarin ja Audi sai vain 6 pistettä. Sisämelu 130 km/h nopeudella Volvossa 65 dB, BMW:ssä 68 dB ja Audissa 69 dB. Hieman ihmetellä voi Volvon ja BMW:n eroa 3 dB ja sama ero oli myös 100 km/h nopeudessa. Kaikissa oli 225 leveät renkaat, Volvossa 17 " ja muissa 16 ", Volvossa ja BMW:ssä W-luokkaa ja Audissa peräti Y-luokkaa.



    Huom! Volvo on siis puolet hiljaisempi 100 km/h nopeudessa Bemuun nähden. Vähän äänisuunnittelusta perillä olevana pitäisin tuota arvojen eroa kohtuullisen suurena ja merkittävänä valintaperusteena (siis yhtenä niistä muutamasta jonka perusteella premium-auto valitaan). Itse en viitsisi ajella kohisevalla ja puhisevalla autolla jos on valittavissa hiljaisempikin vaihtoehto.


    65db / 130 km/h on yllättävän hyvä arvo Volvo V70:lle. Luin juuri AMS SE:n testiä Audi A6/4.2 vs BMW 550i vs Lexus 450Gh vs. Volvo S80 V8 AWD. Siinä V80:n arvot olivat 61/65/69db nopeuksissa 80/100/140. Renkaat 17 tuumaa. Toki mittauspiste voi vaihdella. Silti tuo V70:n ja S80:n ero tuntuu suurelta. Ja vielä väärään suuntaan. Farkun pitäisi olla lähtökohtaisesti hieman meluisampi.


    Sehän siinä onkin, minusta tuo tulos on outo. Paitsi että Bemun melutaso nousi tuossa testissä nopeuden mukaan huomattavasti enemmän kuin toisessa testisä täsmälleen samoilla renkailla (ja vertailukohtana oli siinäkin A6 2.8 tästmälleen samoilla renkailla kuin tuossa testissä) niin myös tuo Volvon tulos on kovin erilainen kuin aiemmissa vertailuissa 5-sarjan ja S80:n välillä. Kun on noin suuri eri tuon luokan autoilla ja niin paljon poikkeaa odotetusta niin pitäisi hälytyskellojen soida. Ei voi tietää onko tulos ihan oikein ja niissä olosuhteissa tuo ero on todella ollut olemassa mutta minusta on riittävästi ihmeellisyyksiä jotta odotan seuraavaa testiä ennenkuin uskon melutason eroa mihinkään suuntaan.

    Minusta hyvä lehti olisi maininnut jotain tuosta melutasosta jotta tietäisimme mistä siinä on kyse.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 00:02 Putput kirjoitti
    niin myös tuo Volvon tulos on kovin erilainen kuin aiemmissa vertailuissa 5-sarjan ja S80:n välillä. Kun on noin suuri eri tuon luokan autoilla ja niin paljon poikkeaa odotetusta niin pitäisi hälytyskellojen soida.


    Äskettäin koeajoin em autot peräkkäisinä päivinä ja KYLLÄ Volvo on meluisampi, sen huomaa selvästi. Muutenkin autot ovat ihan eri luokkaa, BMW on hienostuneesti tyylikäs joka suhteessa, Volvo taas on enemmän kansan auto, ei sitä huonoksi voi väittää mutta eroa löytyy. BMW maksaa enemmän mutta minä ainakin ymmärrän miksi.
    Käykää koeajamassa niin ei tarvitse täällä palstalla vängätä päivästä toiseen.

      
  • Hups, tuli vissiin eilen vähän sohaistua. Herneet voi kumminkin poistaa nenästä, Petos. En minä Subarua arvostellut, kyseenalaistin vain sen että mielestäsi muut ovat "tusina-sekunda-massa-ym." autoja niihin verrattuna. Minusta kun taas Subaru on ihan tasan samaa massaa. Neliveto on hyvä jos semmoista sattuu tarvitsemaan, mutta sen saa kyllä muihinkin autoihin. Bokserimoottoria en jaksa niin arvostaa, minulle on tärkeämpää että auto on taloudellinen tehoihinsa nähden. Dieselin puute oli itse asiassa ainoa syy miksi en ko. merkkiä voinut edes harkita.

    kumma ettet nyt etkä silloinkaan osannut YHDELLÄKÄÄN tapaa perustella millä tapaa ne olisivat 'objektiivisesti ajatellen parempia' tai miksi testin omituisuudet ja näkökulman kapeus olivat haittana.

    En osaakkaan. Minusta vaan tuntuu että tässä asiassa todistustaakka on sinulla. Teet kumminkin aika rohkeita sekunda-massa-auto heittoja tuon TM:n testin voittaneista autoista. Minusta taas Subaru ja muut tavismerkit ovat samalla viivalla. Voisin seuraavaksi autokseni harkita vaikka Mondeota tai Legacyä, jos niitä saa taloudellisina dieselautomaatteina silloin. Ei niin että olisin ihan heti vaihtamassa, nykyisessä autossani kun ei ole mitään valittamista. Lisäksi verottaja estää vaihtamasta pariin vuoteen...

    Ja pelimerkit pöydälle: ajan -06 Passat Variant Comf. Linella, koneena 2.0TDI (se 140 hv/340 NM versio), DSG-loota, 37000 mittarissa, vikoja tähän mennessä 0 kpl. Kulutus maantiellä 5.2 -5.4 l/100 km. Ihan kiva myös mutkissa.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 23:44 Putput kirjoitti


    No voi yllätys yllätys kun Simppa pitää jälleen omaa autoaan täysin ylivertaisena kaikkiin muihin minkä tahansa luokan autoihin... Arvaanko oikein että sinulla oli harmaa Cooper S?

    Jos Minissäsi ei ollut tasauspyörästön lukkoa niin paljastit juuri että sinulla on täysin omalaatuinen käsitys ajettavuudesta. En usko että kukaan odottaisi tavallisen Legacyn olevan pientä, kevyempää, ketterämpää ja urheilulliseksi säädettyä autoa nautittavampi välttämättä. Outoja vertailuparejakin keksit.

    Mini ei muuten ole mikään etuvetoinen tusina-auto vaan niiden parhaimmistoa, mutta aika tavallinenkin etuveto aika helposti saadaan paljon sitä paremmaksi LSD:llä. Mini on myös lyhytakselivälinen ja säädetty antamaan perän elää kuten muutkin parhaat etuvedot. Mini on kyllä hauska ajettava mutta ei se niin hyvä ole että se Bemuja nautittavampi olisi, etuvetoisella on rajansa.

    Äh, turha tässä on alkaa taas uudesta asiasta puhumaan jossa toisilla on ihmeelliset käsitykset ja pitäisi kaikki mahdollinen käydä läpi sillä eihän muuten niin monimutkaista asiaa kuin 'ajettavuus' voi käsitellä....

    BTW, Minin saa kyllä esim. Schnitzerin osilla ihan M3:sen tasolle ratavauhdissa.


    Olet sinä kova poika arvailemaan autojani, kun pitää tehdä sitä useammassa ketjussa. Metsään meni tuo arvaus kuitenkin.

    Ei Mini suinkaan ole ylivertainen, mutta onpahan vaan jumalattoman hauska peli ajaa verrattuna vaikkapa Legacyyn, eikä tämä ole vain minun mielipiteeni. Minissä on sitten paljon niitä huonojakin puolia kuten kaikinpuolinen mukavuus (jousitus erittäin kova, penkit epämukavat, rengasmelua liikaa).

    Enpä ole senkään kanssa yksin, että väitän Miniä hauskimmaksi ajaa tuolta puimuriosastolta. M-puimureita en ole juurikaan ajanut, mutta Mini on takuulla viitosta ja kolmosta hauskempi vietävä ja reippaasti.

    Tuota tusina-auto määritelmään käytin siksi, koska Petos tuntuu ajattelevan, että etuvetoisuus I4 koneella merkitsee tusina-autoa ja sitä myötä ajettavuutta, joka ei millään pärjää sille ylistetylle Subarulle.

    Itsepähän väitit, ettei ajettavuudeltaan hyväkään etuveto pysty samaan kuin neliveto.

    Miten Schintzer liittyi millään tapaa tähän? Volgastakin saadaan "pienillä" muutoksilla varmasti oikea ratatykki.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 07:01 ZXXR kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 00:02 Putput kirjoitti
    niin myös tuo Volvon tulos on kovin erilainen kuin aiemmissa vertailuissa 5-sarjan ja S80:n välillä. Kun on noin suuri eri tuon luokan autoilla ja niin paljon poikkeaa odotetusta niin pitäisi hälytyskellojen soida.


    Äskettäin koeajoin em autot peräkkäisinä päivinä ja KYLLÄ Volvo on meluisampi, sen huomaa selvästi. Muutenkin autot ovat ihan eri luokkaa, BMW on hienostuneesti tyylikäs joka suhteessa, Volvo taas on enemmän kansan auto, ei sitä huonoksi voi väittää mutta eroa löytyy. BMW maksaa enemmän mutta minä ainakin ymmärrän miksi.
    Käykää koeajamassa niin ei tarvitse täällä palstalla vängätä päivästä toiseen.


    Juurikin kävin koeajamassa ja itse olen toista mieltä. Tosin harvoin sellaista tilaisuutta voi järjestää, että välittömästi autoja saa testiin toistensa jälkeen. Ja sehän se suuri vaikeus onkin. Mutta mielipide on aina mielipide, subjektiivinenkin sellainen.

    Muuten, jos vertaa autoja niiden ajanmukaisuuden kannalta, niin kyllä Volvo voiton vie. Bemun ja Audinkin vanhanaikaisen designin näkee välittömästi kun kuskinpukille istahtaa. Parhaimmillaan palataan joidenkin ratkaisujen suhteen 90-luvulle. Siitä tuskin voi olla eri mieltä. Jos vanhanaikaisuus on hienostunutta tyylikkyyttä, niin sitten on. Mutta kyllä auto saa olla (ainakin omasta mielestäni) uusinta vuosikertaa jos uutta autoa on itselle hankkimassa.

      
  • Lainaus:
    24.09.2007 klo 18:17 A-utoilija kirjoitti
    Tuota väitettäsi voisit perustella. Missä olen ottanut kantaa siihen onko Autobildin testit soopaa vai ei? Toin yhden testin tuloksen vaan esille ja keskustelun taso tuntuu olevan kuin jotain pikkulasten kinausta.


    Pikkulasten kinaustahan tämä onkin. Mielestäni olet aiemmin kritisoinut ABS:sää, ja mielestäni ihan aiheesta, mutta nyt kun löytyi ajatusmaailmaasi tukevia kommentteja, olet heti vetämässä tänne siitä yhteenvetoa. Minusta tuo on vain huvittavaa. Kuka tuota autolehtien seiskaa haluaa lukea (itse kyllä myönnän sen selaavani ja katselevani lähinnä hienoja kuvia), löytää sen kyllä varmasti käsiinsä, mutta johtopäätöksiä tuon hömpän pohjalta en tekisi. Tosin taas ihan vain oma mielipiteeni. Ainoa piristävä poikkeus tuohon hömppään on 100 tkm kestotestit, joista jotain infoa voi saadakkin.

    Itse AutoBildin testiin en kyllä perusta yhtään mitään, niin heppoisesti tehtyjä ne ovat ja vieläpä usein vain käännetty suoraan saksasta Suomeen virheineen kaikkineen. Minusta sitä tukee huomiosi, ja se ettei Audin meluun tai huonoihin valoihin kiinnitetty mitään huomiota. Lisäksi olen yllättäen pitkästä aikaa putputin kanssa samaa mieltä, että ABS on kyllä hehkuttanut viimeisiä Audi malleja aika kyseenalaisella tavalla, A5:nkin koeajosta tuli mieleen, että Audi on keksinyt auton uudestaan. Tuo on erinomainen auto, muttei nyt ihan niin hyvä, että se mullistaisi koko autoteollisuuden.

    [individual muokkasi tätä viestiä 26.09.2007 klo 14:49]
      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 23:51 tjn01 kirjoitti
    Lainaus:
    25.09.2007 klo 20:04 Ecoisti kirjoitti
    Lainaus:
    22.09.2007 klo 18:24 A-utoilija kirjoitti

    Ajomelussa Volvo voitti jopa Bemarin ja Audi sai vain 6 pistettä. Sisämelu 130 km/h nopeudella Volvossa 65 dB, BMW:ssä 68 dB ja Audissa 69 dB. Hieman ihmetellä voi Volvon ja BMW:n eroa 3 dB ja sama ero oli myös 100 km/h nopeudessa. Kaikissa oli 225 leveät renkaat, Volvossa 17 " ja muissa 16 ", Volvossa ja BMW:ssä W-luokkaa ja Audissa peräti Y-luokkaa.



    Huom! Volvo on siis puolet hiljaisempi 100 km/h nopeudessa Bemuun nähden. Vähän äänisuunnittelusta perillä olevana pitäisin tuota arvojen eroa kohtuullisen suurena ja merkittävänä valintaperusteena (siis yhtenä niistä muutamasta jonka perusteella premium-auto valitaan). Itse en viitsisi ajella kohisevalla ja puhisevalla autolla jos on valittavissa hiljaisempikin vaihtoehto.


    65db / 130 km/h on yllättävän hyvä arvo Volvo V70:lle. Luin juuri AMS SE:n testiä Audi A6/4.2 vs BMW 550i vs Lexus 450Gh vs. Volvo S80 V8 AWD. Siinä V80:n arvot olivat 61/65/69db nopeuksissa 80/100/140. Renkaat 17 tuumaa. Toki mittauspiste voi vaihdella. Silti tuo V70:n ja S80:n ero tuntuu suurelta. Ja vielä väärään suuntaan. Farkun pitäisi olla lähtökohtaisesti hieman meluisampi.


    Uusimmassa TM:ssä (17/07) on V70 2.5T koeajo; 16 tuuman renkailla. Siinä desibelit ovat seuraavasti (edessä/takana) 80/100/120 km/h arvot ovat 63/64; 65/66 ja 68/69 db. Nämä ovat paremmin linjassa mm AMS:n kanssa. Vaikuttaa siltä, että Autobildin 65db/130km/h:ssa ei voi olla oikein.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 14:46 individual kirjoitti
    Lainaus:
    24.09.2007 klo 18:17 A-utoilija kirjoitti
    Tuota väitettäsi voisit perustella. Missä olen ottanut kantaa siihen onko Autobildin testit soopaa vai ei? Toin yhden testin tuloksen vaan esille ja keskustelun taso tuntuu olevan kuin jotain pikkulasten kinausta.


    Pikkulasten kinaustahan tämä onkin. Mielestäni olet aiemmin kritisoinut ABS:sää, ja mielestäni ihan aiheesta, mutta nyt kun löytyi ajatusmaailmaasi tukevia kommentteja, olet heti vetämässä tänne siitä yhteenvetoa. Minusta tuo on vain huvittavaa. Kuka tuota autolehtien seiskaa haluaa lukea (itse kyllä myönnän sen selaavani ja katselevani lähinnä hienoja kuvia), löytää sen kyllä varmasti käsiinsä, mutta johtopäätöksiä tuon hömpän pohjalta en tekisi. Tosin taas ihan vain oma mielipiteeni. Ainoa piristävä poikkeus tuohon hömppään on 100 tkm kestotestit, joista jotain infoa voi saadakkin.

    Itse AutoBildin testiin en kyllä perusta yhtään mitään, niin heppoisesti tehtyjä ne ovat ja vieläpä usein vain käännetty suoraan saksasta Suomeen virheineen kaikkineen. Minusta sitä tukee huomiosi, ja se ettei Audin meluun tai huonoihin valoihin kiinnitetty mitään huomiota. Lisäksi olen yllättäen pitkästä aikaa putputin kanssa samaa mieltä, että ABS on kyllä hehkuttanut viimeisiä Audi malleja aika kyseenalaisella tavalla, A5:nkin koeajosta tuli mieleen, että Audi on keksinyt auton uudestaan. Tuo on erinomainen auto, muttei nyt ihan niin hyvä, että se mullistaisi koko autoteollisuuden.


    Minua huvittaa tämä vakavuus, jolla näihin testeihin suhtaudutaan. Testin tuloksiahan tänne ei saisi linkittää mistään lähteestä, ellei niiden tulos ole kaikille mieleinen ja sellaisia testejähän taas ei olekaan. Huvittavinta minusta on se, ettei osata keskustella vain testin tuloksesta ja riidellä asioista ja autoihin liittyvistä mielipiteistä, vaan alkaa hirveä henkilökohtainen herjanheitto ja kysely miksi piti testin tulos tänne laittaa ja yksikin täällä alkoi jo ehdotella porttikieltoa koko palstalle. Tuohan on yksi mielipide, että Autobild on hömppää ja eikun keskustelu käyntiin siitäkin aiheesta. Avaa vaikka uusi ketju, jos näet aiheen kiinnostavaksi.

    Ei minun siis tarvitse puolustella testin tänne laittamistani millään tavoin, koska se on täällä vain yhtenä keskustelunavauksena muutoin aika kuolleella keskustelupalstalla. Hyvinhän näyttää tässäkin ketjussa keskustelu kulkevan, vaikka puolet jutuista onkin taas tavan mukaan Subarusta.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 13:26 Ecoisti kirjoitti
    Muuten, jos vertaa autoja niiden ajanmukaisuuden kannalta, niin kyllä Volvo voiton vie. Bemun ja Audinkin vanhanaikaisen designin näkee välittömästi kun kuskinpukille istahtaa. Parhaimmillaan palataan joidenkin ratkaisujen suhteen 90-luvulle. Siitä tuskin voi olla eri mieltä. Jos vanhanaikaisuus on hienostunutta tyylikkyyttä, niin sitten on. Mutta kyllä auto saa olla (ainakin omasta mielestäni) uusinta vuosikertaa jos uutta autoa on itselle hankkimassa.


    Jos ajanmukaisuus on mielestäsi mahdollisimman paljon nappuloita kojelaudassa, pieni lcd-näyttö josta pitää ilmoituksia tihrustaa, keskinkertaiset penkit ja verhoilu, niin silloin Volvo täyttää määritelmän.

    Ajettavuudesta ja ajo-ominaisuuksista sen verran sanon että jos Volvo on jonkun mielestä huippuluokkaa vs BMW, niin se kertoo minulle riittävästi, turha edes yrittää.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:06 tjn01 kirjoitti

    Uusimmassa TM:ssä (17/07) on V70 2.5T koeajo; 16 tuuman renkailla. Siinä desibelit ovat seuraavasti (edessä/takana) 80/100/120 km/h arvot ovat 63/64; 65/66 ja 68/69 db. Nämä ovat paremmin linjassa mm AMS:n kanssa. Vaikuttaa siltä, että Autobildin 65db/130km/h:ssa ei voi olla oikein.


    Ei kannata vertailla eri testien melumittausten tuloksia. AMS:n testi on tehty Saksassa ja Suomen tiet on asia erikseen. Ulkomaisten lehtien tuloksiahan ei voi suoraan soveltaa Suomeen, koska missään tuskin on näin karkeaa asvalttia kuin täällä. Voi oikeastaan sanoa, että täysin vertailukelpoisia keskenään ovat vain samassa testissä tehdyt mittaukset myös Suomen autolehdistä.

      
  • Vai on volvossa keskinkertaiset penkit?

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 17:12 mikkot kirjoitti
    Vai on volvossa keskinkertaiset penkit?


    Ihan samaa naureskelin. Ihan yhtä todenmukaista on väittää, että BMW:ssä on keskinkertaiset ajo-ominaisuudet.

      
  • Voi hyvänen aika.. tätä palstaa lukiessa tulee mieleen ettei täällä voi montaa täysi-ikäistä olla :tongue:

    Kaikkihan me tietysti puolustamme omaamme mikä meille jokaiselle on ollut joillain kriteereillä valinta!

    Itse en ole vähään aikaan edes viitsinyt käydä tällä palstalla sen ala-arvoisuuden takia.. jos joku uskaltaa olla asioista jotain mieltä täällä heti hyökätään kimppuun mitä uskomattomin väittein..

    Jotkut tekopyhät täällä julkistavat omaa mielipidettään niin kuin lopullista faktatietoa eivätkä kunnioita muiden mielipiteitä..

    Jokaisen pitäisi nimittäin muistaa linkittäessään tänne nerokkaasti omaa mielipidettä tukevia linkkejä että netistä löytyy kaikenlaisia testejä, tietoa, kirjoituksia yms niin paljon että oli mielipide sitten mikä tahansa, meistä jokainen löytää jostain testistä "SEN" totuuden joka tukee omaa mielipidettä!!!

    Eikö porukka täällä voi jo tuon iänikuisen BMW-VOLVO väittelyn antaa olla.. kukaan täällä ei varmaa voi rehellisesti sanoa että kumpikaan noista olisi mitenkään huono auto.. Itse en ole koskaan pitänyt bemarista mutta mielipiteeni koostuu minun omista käsityksistäni ja tuntemuksistani joihin liittyy myös ajokokemusta.. Mutta en missään tapauksessa voi mennä väittämään että bemarit olisi jotenkin surkeita autoja.. Väitän myös että jokainen joka täällä väittää Volvoja huonoiksi, ei kyllä ole hirveämmin perehtynyt edes autoon,vaan kertoo mielipidettään joka koostuu lähinnä tylsän perheaton imagosta.. Voiko niin moni suomalainen olla väärässä ottaen huomioon volvojen myynnin?

    Makuasioita.. "sanoi mummo joka mu..." jne :sunglasses:

    Eikö täällä ymmärretä että jokainen hankkii itselleen auton joka vastaa lähinnä omia tarpeita???

    Ja minua ei tarvitse enää leimata volvofanaatikoksi koska en nykyisin aja volvolla.. Itselleni on tulossa auto joka tarjoaa jotain sellaista mitä ei mikään bmw tai edes volvo voi tarjota :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:49 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:06 tjn01 kirjoitti

    Uusimmassa TM:ssä (17/07) on V70 2.5T koeajo; 16 tuuman renkailla. Siinä desibelit ovat seuraavasti (edessä/takana) 80/100/120 km/h arvot ovat 63/64; 65/66 ja 68/69 db. Nämä ovat paremmin linjassa mm AMS:n kanssa. Vaikuttaa siltä, että Autobildin 65db/130km/h:ssa ei voi olla oikein.


    Ei kannata vertailla eri testien melumittausten tuloksia. AMS:n testi on tehty Saksassa ja Suomen tiet on asia erikseen. Ulkomaisten lehtien tuloksiahan ei voi suoraan soveltaa Suomeen, koska missään tuskin on näin karkeaa asvalttia kuin täällä. Voi oikeastaan sanoa, että täysin vertailukelpoisia keskenään ovat vain samassa testissä tehdyt mittaukset myös Suomen autolehdistä.


    Kyse olikin Suomen Autobildin farkkutestin (tämän ketjun aloittanut testi), jossa siis V70:lle oli mitattu 65db/130 km/h vs uusimman TM:n V70 testin tulokset. TM:ssä V70:lle mitattiin 100km/h 65db ja 120 km/h 68/69db. Ero Autobildin ja TM:n välillä on niin suuri, että se ei mielestäni selity satunnaisvaihtelulla. TM 17/06 mittasi S80:lle nopeuksissa 80/100/120 arvot 62/64; 65/66 ja 68/68, jotka ovat ihan samat kuin ed. viittaamassani Ruotsin AMS:ssä S80:lle mitatut arvot. Muutenkin tuo Autobildin V70 tulos 130 km/h/65db tuntuu niin "liian" hyvältä arvolta ylimalkaan ollakseen totta. Pikaselauksella en löytänyt parin viime vuoden TM:stä yhtään autoa, joka olisi saanut noin hyvän arvon. Vertailun vuoksi TM 20/05 MB S500 Lang A:n koeajossa arvot olivat 80/100/120 km/h 60/61; 63/63 ja 65/66 db. En oikein usko, että V70 on 130 km/h nopeudessa hiljaisempi kuin S500 120 km/h:ssa.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 19:09 tjn01 kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:49 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:06 tjn01 kirjoitti

    Uusimmassa TM:ssä (17/07) on V70 2.5T koeajo; 16 tuuman renkailla. Siinä desibelit ovat seuraavasti (edessä/takana) 80/100/120 km/h arvot ovat 63/64; 65/66 ja 68/69 db. Nämä ovat paremmin linjassa mm AMS:n kanssa. Vaikuttaa siltä, että Autobildin 65db/130km/h:ssa ei voi olla oikein.



    Ei kannata vertailla eri testien melumittausten tuloksia. AMS:n testi on tehty Saksassa ja Suomen tiet on asia erikseen. Ulkomaisten lehtien tuloksiahan ei voi suoraan soveltaa Suomeen, koska missään tuskin on näin karkeaa asvalttia kuin täällä. Voi oikeastaan sanoa, että täysin vertailukelpoisia keskenään ovat vain samassa testissä tehdyt mittaukset myös Suomen autolehdistä.


    Kyse olikin Suomen Autobildin farkkutestin (tämän ketjun aloittanut testi), jossa siis V70:lle oli mitattu 65db/130 km/h vs uusimman TM:n V70 testin tulokset. TM:ssä V70:lle mitattiin 100km/h 65db ja 120 km/h 68/69db. Ero Autobildin ja TM:n välillä on niin suuri, että se ei mielestäni selity satunnaisvaihtelulla. TM 17/06 mittasi S80:lle nopeuksissa 80/100/120 arvot 62/64; 65/66 ja 68/68, jotka ovat ihan samat kuin ed. viittaamassani Ruotsin AMS:ssä S80:lle mitatut arvot. Muutenkin tuo Autobildin V70 tulos 130 km/h/65db tuntuu niin "liian" hyvältä arvolta ylimalkaan ollakseen totta. Pikaselauksella en löytänyt parin viime vuoden TM:stä yhtään autoa, joka olisi saanut noin hyvän arvon. Vertailun vuoksi TM 20/05 MB S500 Lang A:n koeajossa arvot olivat 80/100/120 km/h 60/61; 63/63 ja 65/66 db. En oikein usko, että V70 on 130 km/h nopeudessa hiljaisempi kuin S500 120 km/h:ssa.


    Tarkoitus oli sanoa, että Autobildin testi on tehty Saksassa. Johan sen näkee kuvistakin ja kaikkihan tuon lehden testit tehdään Saksassa. Tuloksia sitten osittain suomennetaan mm. varustelun osalta kattamaan Suomen malleja. Ei kannata vertailla Saksan teillä tehtyjä testejä TM:n testeihin tai mihinkään muihinkaan kotimaisiin testeihin melumittausten suhteen.

    Uusimmassa TM:ssa oli uuden V70:n koeajon ohella juttu myös vm. 2001 V70:n koeajosta. Autolla oli ajettu 168000 km. Merkittävin maininta tuossa oli, että ruostetta ei ollut alustassa tippaakaan ja alusta oli edelleen paksun suojauksen peitossa. Myös penkit oli toppauksiltaan uuden veroiset. Iskunvaimentimet oli kuluneet ja takajarrulevyt oli ruosteessa ja jotain muita pieniä kulumisen merkkejäkin oli, mutta mm. mitään ylimääräisiä hälyääniä ei mainittu kuuluvan alustasta tai muualtakaan. Eli laadukasta tekoa tuntuu olevan.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:36 A-utoilija kirjoitti
    Hyvinhän näyttää tässäkin ketjussa keskustelu kulkevan, vaikka puolet jutuista onkin taas tavan mukaan Subarusta.



    pahoittelen että sotkin tähän ketjuun tuota subaru vs. etuvedot -vänkäämistä. Saattaisi olla parempi olla jauhamatta koko aiheesta enää -vähän sama kun tuputtaisi hyvää viiniä kaljamaistajaisiin.

    Subaru on suomessa marginaalisen tunnettu tuote, ja kyllä (ajajan)autoista ja niiden ajamisesta kiinnostuneet sekä laatua arvostavat henkilöt ovat samoilla linjoilla kanssani tässä vänkäämisessä, joten ehkä minun ei tarvitse enää tuputtaa sitä täällä ja huonontaa palstan tasoa :no_mouth:

    pakko myös mainita että olen kyllä mielestäni liputtanut kaikkien hienojen ja kehuja ansaitsevien autojen puolesta, OMAAN INTRESSIIN tai maantieteelliseen alkuperään katsomatta. toisin kun nämä ketkä järjestelmällisesti vain hehkuttavat omia nykyisiä ja edellisiä autoja, ja vähättelevät ilman perusteluja (ja jopa ilman omia ajokokemuksia!)kaikki vähänkin mahdolliset uhkaajat...

    :grin:

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 20:20 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 19:09 tjn01 kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:49 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 15:06 tjn01 kirjoitti

    Uusimmassa TM:ssä (17/07) on V70 2.5T koeajo; 16 tuuman renkailla. Siinä desibelit ovat seuraavasti (edessä/takana) 80/100/120 km/h arvot ovat 63/64; 65/66 ja 68/69 db. Nämä ovat paremmin linjassa mm AMS:n kanssa. Vaikuttaa siltä, että Autobildin 65db/130km/h:ssa ei voi olla oikein.



    Ei kannata vertailla eri testien melumittausten tuloksia. AMS:n testi on tehty Saksassa ja Suomen tiet on asia erikseen. Ulkomaisten lehtien tuloksiahan ei voi suoraan soveltaa Suomeen, koska missään tuskin on näin karkeaa asvalttia kuin täällä. Voi oikeastaan sanoa, että täysin vertailukelpoisia keskenään ovat vain samassa testissä tehdyt mittaukset myös Suomen autolehdistä.



    Kyse olikin Suomen Autobildin farkkutestin (tämän ketjun aloittanut testi), jossa siis V70:lle oli mitattu 65db/130 km/h vs uusimman TM:n V70 testin tulokset. TM:ssä V70:lle mitattiin 100km/h 65db ja 120 km/h 68/69db. Ero Autobildin ja TM:n välillä on niin suuri, että se ei mielestäni selity satunnaisvaihtelulla. TM 17/06 mittasi S80:lle nopeuksissa 80/100/120 arvot 62/64; 65/66 ja 68/68, jotka ovat ihan samat kuin ed. viittaamassani Ruotsin AMS:ssä S80:lle mitatut arvot. Muutenkin tuo Autobildin V70 tulos 130 km/h/65db tuntuu niin "liian" hyvältä arvolta ylimalkaan ollakseen totta. Pikaselauksella en löytänyt parin viime vuoden TM:stä yhtään autoa, joka olisi saanut noin hyvän arvon. Vertailun vuoksi TM 20/05 MB S500 Lang A:n koeajossa arvot olivat 80/100/120 km/h 60/61; 63/63 ja 65/66 db. En oikein usko, että V70 on 130 km/h nopeudessa hiljaisempi kuin S500 120 km/h:ssa.


    Tarkoitus oli sanoa, että Autobildin testi on tehty Saksassa. Johan sen näkee kuvistakin ja kaikkihan tuon lehden testit tehdään Saksassa. Tuloksia sitten osittain suomennetaan mm. varustelun osalta kattamaan Suomen malleja. Ei kannata vertailla Saksan teillä tehtyjä testejä TM:n testeihin tai mihinkään muihinkaan kotimaisiin testeihin melumittausten suhteen.


    Väitän edelleen, että tuo 65db/130 km/h on liian hyvä tulos ollakseen totta riippumatta siitä, missä maassa arvot mitattu. Ohessa on joitain otteita AMS (Saksa) Heft 18 /15 August melumittauksista 80/100/120 km/h:

    Maserati Quatroporte: 64/66/69 dB
    Jaguar XJR: 62/64/68 dB
    MB CLS 500: 62/64/67 db
    Audi S5: 62/63/65
    BMW 335CI: 63/65/67
    MB CLK 500: 62/68/69
    Audi Q7 4.2 TDI: 61/63/66
    MB GL 420 CDI: 60/63/65

    Autobildin mukaan V70 olisi jokaista yo. autoa hiljaisempi. En usko siihen. Autobildhän oli testissään mitannut toisaalta A6:lle 69db ja BMW 525:lle 68 db. nämä arvot on mielestäni linjassa yo AMS arvojen kanssa. En myöskään voi uskoa, että V70 olisi näitä 3db hiljaisempi. Se on desibeleissä liian suuri ero.

    Autobildin testin mukaan (130 km/h) Audi A6 oli 68 ja BMW


      
  • 3 db on numerona pieni, mutta tuossa yhteydessä ja yleensäkin äänitasona iso ero. Joku viba tainnut testaajilla käydä. Sinänsä ihan hyvä juttu, jos Volvo on nykyään suht hiljainen, edellisestä mallista niin ei voinut hyvällä tahdollakaan sanoa.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 21:27 Vackraste kirjoitti
    3 db on numerona pieni, mutta tuossa yhteydessä ja yleensäkin äänitasona iso ero. Joku viba tainnut testaajilla käydä. Sinänsä ihan hyvä juttu, jos Volvo on nykyään suht hiljainen, edellisestä mallista niin ei voinut hyvällä tahdollakaan sanoa.


    No eipä se nykyistä A6:sta äänekkäämpi ollut tai edellisen sukupolven eemeliä melukkaampi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit