Mikä on Toyotalle tullut?

101 kommenttia
13
  • Avensiksen vähäkilometrisyyden ja kaupunkiautoisuuden perustan tietooni, jonka mukaan yleensäkin Toyotaa kehutaan hyväksi kaupunkiautoksi. Testeissä kehutaan pientä kääntösädettä ja hyviä kaupunkiominaisuuksia. Passattia on taas kehuttu hyväksi autoksi suuntavakavuudeltaan, eli juuri passeli auto maantieajoon. Katsastuksessa ei ilmene esim. se seikka, että Passatin akun joutuu uusimaan jo n. parin-kolmen vuoden iässä.

      
  • Aika hankala on kyllä mieltää Auris kaupunkiautoksi. Auriksesta tai Yariksesta tuollainen mielikuva tulee jo helpommin. Prius on vähän kaksijakoinen tämän suhteen. Sen tekniikka toimii mainiosti kaupungissa, mutta ulos näkemisen suhteen olisi paljon parannettavaa.

      
  • Tässä tyrkitään nyt nyrkillä toisten silmiin, joten menköön! Onko Toyota saanut korjattua ne omat dieselongelmansa, josta kirjoitettiin vuosi tai kaksi takaperin! Taisi silloin olla Raveja ravissa odottamassa noutajaa ja kuulemma Avensiksissa oli koneita vaihdettu pilvin pimein! Jaappaanilaisten harrastajat varmaan tietää, mutta eri asia on kertovatko mitään!

      
  • Iku-Turso:

    Mukavaa on huomata Toyotakuskien (A Tapio & kumppanit) lojaalius Japanilaiselle autojätille. Jos he vielä pystyisivät tunnustamaan, että Toyota on AUTO siinä missä muutkin, olisi se vielä hauskempaa.




    Luulenpa, että tuon tunnustaminen on paljon helpompaa Toyota-kuskeille, kuin muutamille eurooppalaisten autojen fanaattisille kannattajille, jotka mollaavat japanilaisia autoja, ja etenkin Toyotaa, joka käänteessä.



    Oletko sitä mieltä, että Toyota-kuskien pitäisi vain alistua lukemaan näitä mollauksia ja kirota itsekseen. Kyllä näille VW- tai BMW-uskovaisille on hyvä joskus pistää vähän kampoihin, ettei pappa-Tunturi pääse täysin karkaamaan lapasesta. Ja kaikkeahan, mitä täälläkin kirjoitellaan, ei kannata ottaa kovin vakavissaan. Joskus on mukava vähän liioitella ja katsella maailmaa oman auton merkkisten lasien läpi.

      
  • Miten toyotien kuljettajia voidaan nyt sakottaa ylinopeudesta, kun auto välillä itse päättää nopeutensa, ja kuljettajasta tulee ajoittain matkustaja.



    Senhän jo Toyotan pääjohtajakin tunnusti :sunglasses:

      
  • Ominaisuuksiltaan tasapaksussa Toyotassakin on myös vikoja - ei se täydellinen ole.



    Tuon 2,2 D4d 177hv koneen ongelmat olivat samantapaisia kuin Audilla. Ne tosin kyllä saatiin korjatuksi, mutta aikaa meni 1-2v. 2,0D4d koneen ensimmäisissä versioissa esim. vm 2000 oli ongelmia lähinnä kaksoismassavauhtipyörän kanssa. Uusimmassa versiossa ei käsittääkseni murheita ole ollut.

    Bensakoneissa vm.00-02 oli 1,6 vvt-i koneissa vääränlaisia männänrenkaita (Englanissa tehdyt mallit kyseessä eli Corolla LB ja Avensis), jotka aiheuttivat öljynkulutusta. Noita korjattiin takuuna vielä takuunloppumisen jälkeenkin, koska kyse oli valmistusvirheestä.



    Tässä taitaakin olla Toyotan varsinaiset ongelmat 2000-luvulla. Toki joitakin pikkuvikoja on myös ollut esim. 1.mallin Avensiksen penkinlämmittimet ja 2.mallin Avensiksen umpioiden kosteus ja ajotietokoneen näytöt. Näitä on myös takuuna korjattu ja nämä tuskin näkyvät katsastustilastoissa mitenkään. Lisäksi levyjarrut takana vaativat huolloissa puhdistuksen ja voitelun. Mutta esim. Corollasta on oikeastaan mahdotonta nimetä mitään tyyppivikaa vm.02 lähtien.



    Uskoisin, että kokonaisuutena Toyotassa pikkuvikojen ja isompienkaan vikojen määrä on automerkeistä vähäisemmällä tasolla. Ja autojen vanhetessa Toyotan etumatka kasvaa selvästi. Niitä pikkuvikoja kun ei oikein ole tullut vielä edes 90-luvun alun malleihinkaan isommista murheista nyt puhumattakaan.

      
  • AkiK:


    Voitko kertoa mitä merkitystä on "suhteellisilla kilometreillä"?




    Lähinnä silloin, kun vertailet autojen vikoja suhteessa ajettuihin kilometreihin.



    AkiK:


    Kaupunkiajon kuluttavuus on sekin paljon kiinni siitä miten ajetaan. Vähän kilometrejä ajavat usein ihmiset, jotka eivät juuri kaahaile... auto valitaan sen mukaan. Suola ei autoa syö samaan tapaan kuin paljon ajavalla, kuten eivät vaihtelevat olosuhteetkaan kun kaikilla keleillä ei todennäköisesti ajeta.




    Kaupunkiajo kuluttaa aina enemmän kuin tasaiset kyydit maantiellä. Eikö nuo mukulakivikadut, kivetykset ja kaduille lisätyt töyssyt alustallekaan hyvää tee.



    Kaupunkiajon lisäksi autoa kuluttaa startista liikkeelle lähtö ja kylmäkäynnistykset. Sen jälkeen, kun ovet on avattu/suljettu, penkille istuttu, auto startattu, kiihdytetty haluttuun nopeuteen ja moottori on saavuttanut normaalin käyntilämmön alkaa kuluminen olla vähäistä ja usein näitä juttuja tulee sille pitkää työmatkaa ajavalle yhtä paljon kuin lyhyttäkin.



    Laitoin tuossa jo aikaisemmin noista karstoittumisista, jarrujen/pakoputkiston ruostumisesta ym.

      
  • Nokian kännykät on tosi huonosti tehtyjä.

      
  • Peri Arvo:

    " Tuon jäätävän analyysin taisit keksia ihan itse,ajattelevana ihmisenä kysyn: mistä ihmeestä päädyit tuommoiseen johtopäätökseen? Jotain tolkkua vaikkei Tojosta pidäkään. "




    Oho, Peri Arvo aka Ari Pervo oikein innostui tekstistäni. Hirveän vaatimattomasti toit kyllä itsekään lisäarvoa tähän keskustelusikermään.



    Autot ovat välineitä liikkua paikasta toiseen, ei muuta. Kritisoin sitä, että nämä Toyotaa hehkuttavat heput kuulostavat ko. autotehtaan markkinointiosaston jatkeilta. Al-Toyodan fanaattisten jäsenten kanssa inttäminen on tutkitusti hyödytöntä. Katsastustilasto on heille ainoa auktoriteetti- olkoon.

      
  • Kävin tossa juuri Veholla kysymässä koneen osia erääseen Daimler AG:n tuotteeseen. Kuulemma kolme vuotta sitten viimeksi uudessa autossa myytyyn koneeseen ei virallisen maahantuojan varaosatietokannasta löydy hintaa männälle. Ovat ilmeisesti mitoittaneet systeemit sen mukaan, että jos mäntään tulee jotain vikaa niin samalla menee lohkokin vaihtoon. Männänrenkaille ja kannentiivisteelle sentään hinta löytyy, ilmeisesti siitä syystä että ne on ko. automerkissä kuluvia osia siinä missä renkaat ja pyyhkijänsulatkin.

      
  • Minun mielestäni Samsungit ja Sonyt on paremmin tehtyjä kuin Nokiat, joissa on ihmeellisiä irrallisia muoviläpysköjä takakansina.



      
  • Iku-Turso:

    Peri Arvo:
    " Tuon jäätävän analyysin taisit keksia ihan itse,ajattelevana ihmisenä kysyn: mistä ihmeestä päädyit tuommoiseen johtopäätökseen? Jotain tolkkua vaikkei Tojosta pidäkään. "


    Oho, Peri Arvo aka Ari Pervo oikein innostui tekstistäni. Hirveän vaatimattomasti toit kyllä itsekään lisäarvoa tähän keskustelusikermään.

    Autot ovat välineitä liikkua paikasta toiseen, ei muuta. Kritisoin sitä, että nämä Toyotaa hehkuttavat heput kuulostavat ko. autotehtaan markkinointiosaston jatkeilta. Al-Toyodan fanaattisten jäsenten kanssa inttäminen on tutkitusti hyödytöntä. Katsastustilasto on heille ainoa auktoriteetti- olkoon.




    Suoraan sanottuna, ei se tekstisi ollut kovinkaan innostavaa. Oma lisäarvosikin oli lähinnä asenteellisuutta, vai mitä pitäisi sanoa "Autot ovat välineitä liikkua paikasta toiseen, ei muuta." Sinulle se voi olla, minullekin se kutakuinkin on, muttei kaikille suinkaan, joillekin se on suorastaan intohimo. Vähän samanlaista kuin että Mersu ostetaan naapuria varten, vai kuinka?



    Noista fanaatikoiden kanssa inttämisestä olen samaa mieltä, Toyota- ja muista fanaatikoista, se on turhaa siitä tulee helposti sellainen iki-torso, joka ei johda mihinkään.



      
  • Tapahtui näinä ankeiksi arvioituina aikoina: Toyotan pääjohtaja Akio Toyoda puolusti yhtiönsä mainetta eilen Yhdysvaltain kongressissa. Hän tunnusti nopean kasvun saaneen Toyotan unohtamaan perinteiset arvonsa: "Ensin turvallisuus, toiseksi laatu, kolmanneksi määrä."



    "Toyota on viime vuosina kasvattanut liiketoimiaan nopeasti. Suoraan sanoen pelkään, että olemme kasvaneet liiankin nopeasti", Toyoda sanoi. Turvallisuusongelmat johtuvat siis kiireestä kasvaa maailman suurimmaksi.



    Kongressin puheenjohtaja Edolphus Towns vaati vastauksia siihen, miksi Toyota ei ole reagoinut ongelmiin aiemmin – niitä on raportoitu satoja alkaen vuodesta 2000. Nyt sitten Toyota vihdoin tarkastaa ja huoltaa n. 10 miljoonaa autoaan maailmanlaajuisesti.



    P.S. Mietin vähän esineen auto substanssia. Historiassa Suomessa talolliset ylpeilivät hevosillaan, silloin mm. valokuvissa tönötettiin mielellään komean hevosen vieressä. Osin tämä autoista vouhkaaminen, innostuminen on suoraa jatkumoa sille. Meri kirjoitti kirjan "Huonot tiet, hyvät hevoset" autonomian Suomesta - tiet ovat edelleen huonoja ja autot likimäärin hyviä.

      
  • Derrick:

    Nokian kännykät on tosi huonosti tehtyjä.




    Tuo on tosi, mutta ovat kuitenkin paljon parempia kuin muiden tekemät, siis minun oman kokemukseni perusteella koska ei ole yhtään Nokialaista koskaan hajonnut, mutta muita on! :smile:

      
  • Jawa63:

    ddr5:
    En ole dieseleissä huomannut muuta vikaa kuin niissä D4D-sarjan alkumalleissa se kaksoismassavauhtipyörä. Mutta tuo Toyotan muu löpsähtäminen johtunee siitä, ettei autoja tehdä enää Japanissa. Kun niitä kymmeniä miljoonia autoja ei enää ehdi tekemään Japanissa niin sitten niitä aletaan tekemään autoilun paskamaissa, kuten Etelä-Afrikassa, Turkissa ja Englannissa. EIhän se nyt voi olla vaikuttamatta laatuun. En minäkään söisi puolalaisten tekemää karjalanpaistia.


    Paha juttu jos nokia tehdään kiinassa eikö se sitten ole.......






    Minä soitan Etelä-Korealaisella puhelimella.

      
  • A Tapio:

    2,0D4d koneen ensimmäisissä versioissa esim. vm 2000 oli ongelmia lähinnä kaksoismassavauhtipyörän kanssa. Uusimmassa versiossa ei käsittääkseni murheita ole ollut.






    Eikä missään 90 heppaisessa 2.0 D4D-moottorissa.

      
  • Toyota kutsuu Kiinassa korjaamoille vuorostaan RAV4-kaupunkimaastureita (yli 75 000). Miten lie sitten Euroopassa myydyt RAV4:t eroavat kiinalaisista - voisi kuvitella ainakin alihankkijoiden olevan toisia.



    Maailmanlaajuisestihan yhtiö on kutsunut yli kahdeksan miljoonaa autoa korjaamoille sekä kaasupoljin- että jarruongelmien vuoksi. Sattuu niitä mokia parhaimmillekin.

      
  • Ja Jenkeissäkin Toyota pysyy tukevasti uutisissa.

    http://carscoop.blogspot.com/2010/02/lawmaker-accuses-toyota-of-withholding.html

    Osa on varmasti poliitkkojen irtopisteiden keräämistä, mutta eiköhän tässä ole ihan asiaakin siemeneksi.

      
  • Niitä määriä pääsee suoraan tarkastelemaan tästä:

    http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124235858

      
  • Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:

      
  • TC05:

    Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:




    VAG:n onneksi heistä ei suuremmin ole uhkaa Usa:n omalle autoteollisuudelle , sillä VW ja Audi ja etenkään Audi ei esiinny silmiin pistävän runsaslukuisena Usa: liikenteessä.

      
  • TC05:

    Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:




    Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.

      
  • simppa:

    TC05:
    Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:


    Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.






    Mutta kuinka kauan?.

    Mitäs jos Vw:kaasupedaali sattuisi katkeamaan rekan ohituksen yhteydessä?,toivottavasti ei.

      
  • simppa:

    TC05:
    Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:


    Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.




    Joskus myös jarrupolkimeen koskemattakin, ainakin TDI-koneisilla talviolosuhteissa. :xmas:

      
  • Hybridi:


    Mutta kuinka kauan?.
    Mitäs jos Vw:kaasupedaali sattuisi katkeamaan rekan ohituksen yhteydessä?,toivottavasti ei.


    Polkimen kuvaa katsellessa tulee mieleen, että poljin voi toimia "saranan" katkeamisen jälkeenkin. Toiminta on varmasti aika epätarkkaa mutta kai sen polkimen voi siitä huolimatta pohjaan polkaista. Joku jolta kyseinen osa on hajonnut voisi kommentoida tätä.

      
  • Kainuun Sanomien kysymykseen vian vaarallisuudesta ja kaasun mahdollisesta ”hirttämisestä päälle” VV-Auton huoltopäällikkö Juho Vallivaara vastasi seuraavasti:



    – Saranan rikkoutuminen ei aiheuta kaasun juuttumista. Lisäksi Volkswageneissa on ollut vuodesta 1993 alkaen ns. "brake override" -toiminto, jossa jarrun painaminen katkaisee polttoaineen syötön, jolloin moottorin veto katkeaa.



    Kainuun Sanomien keskustelupalsta asiasta:



    http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite?c=CT_ForumThread&childpagename=KSA_newssite%2FAMLayout&cid=1195187243734&p=1194613516391&pagename=KSAWrapper

      
  • Huhu kertoo, että myös VW:n jarrupolkimet on tehty muoviseoksesta. Ilmankos manuaalissa suositellaan "höyhenjarrutus"ta ja keskustelupalstoilla jarrupolkimeen koskemisen täydellistä välttämistä.

      
  • TC05:

    simppa:
    TC05:
    Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:


    Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.


    Joskus myös jarrupolkimeen koskemattakin, ainakin TDI-koneisilla talviolosuhteissa. :xmas:




    Tojolla on sen verta massiivisia egr-ongelmia tietyissä dieseleissään, ettei varmaan kannattaisi huudella kamalasti. Ja mikäli oikein muistan, niin maahantuoja nosti kädet pystyyn tuon ongelman edessä. Entäpä jos se tojo hyytyy rekkaa ohittaessa?

      
  • simppa:

    TC05:
    simppa:
    TC05:
    Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin. :xmas:


    Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.


    Joskus myös jarrupolkimeen koskemattakin, ainakin TDI-koneisilla talviolosuhteissa. :xmas:


    Tojolla on sen verta massiivisia egr-ongelmia tietyissä dieseleissään, ettei varmaan kannattaisi huudella kamalasti. Ja mikäli oikein muistan, niin maahantuoja nosti kädet pystyyn tuon ongelman edessä. Entäpä jos se tojo hyytyy rekkaa ohittaessa?




    Eikös se Toyota Verso D-cat (177hv.) kärsinyt tehopulasta joka johtui pakkasesta , mikä myös Vw-konsernin autoja häiritsee,Audeissa kaiketi moottori rikkoja.



      
  • Myös 2-litraisessa on samaa ongelmaa ollut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit