BMW ja MB kilpailevat enää kahdestaan premium-merkkien myyntikuninkuudesta, Audilla myyntiä painaa mm. päästöskandaali.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/audi-varoittaa-myynti-ei-suju/gzL7MkXV
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0264885EN/bmw-group-posts-new-september-sales-record?language=en
http://www.autospies.com/news/Mercedes-Benz-s-September-2016-Global-Sales-Rise-12-1-To-New-Monthly-Record-YTD-Up-11-7-On-China-Demand-89896/
Mikä mahtaa olla tuon myyntikuninkuuden merkitys auton ostajalle.
Oikeastaan Mersu on se merkki, joka todella kasvaa ja on jo ohittanut Bemarin. Mrse, ei mitään merkitystä, mutta mielestäni silti mielenkiintoinen keskustelun aihe nämä myyntiluvut. Jos Audi ei korjaa muotoiluaan, tulee merkki olemaan suurissa vaikeuksissa.
Mikä siinä Audin ulkonäössä mättää, se on yhdenmukainen koko mallistossa kuin myös Bmw Mersu ym.
Hyvää myös ulkonäköä on vaikea lähteä näillä merkeillä radikaalisti "parantamaan" kun merkki menettää maineensa tekniikan takia sitä ei ulkonäöllä paikata.
Samaa mietin kuin mrse? Jos myyntimäärä vaikuttaa valintoihin, niin miten päin?
Miksi joku aina alkaa pohtimaan myyntilukujen merkitystä auton ostajalle? Tulisiko sallia keskustelu ainoastaan suoraan auton ostoon liittyvistä kysymyksistä vai mikä tässä on idea?
NHB:
Miksi joku aina alkaa pohtimaan myyntilukujen merkitystä auton ostajalle?
Tarkoitat tässä varmaan
Eihän aloittaja puhu mitään auton ostajista. Minä ihmettelen samaa kuin NHB. Jos keskustellaan myyntiluvuista, niin todella moni ironisesti kyselee miksi/miten se vaikuttaa ostopäätökseen. Eihän se ainakaan minun auton ostamiseen vaikuta, mutta asia on muutoin mielenkiintoinen ja seuraan myyntilukuja varsin tarkasti.
Autoalan osakkeiden ostopäätökseen asialla sen sijaan on merkitystä ja itse tarkkailen asioita enemmänkin siltä pohjalta.
Oma motiivini on sama kuin Auto-m:n markkinoiden seuranta.
Markkinointi jakaa asiakasmateriaaleissaan markkinaosuustietoa silloin kun sen arvellaan edistävän omaa sanomaa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka vahva on takaisinkytkentä ja positiivisen kehityksen kierre?
Katumaasturien myynti paransi BMW:n tulosta.
"Saksalainen autonvalmistaja BMW paransi kolmannella vuosineljänneksellä tulostaan katumaastureiden myynnin kasvaessa Euroopassa ja Kiinassa. Yhdysvalloissa myynti oli laskussa."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001946222.html