"Kun nyt Ajattelija-Burgward otit BMW-myynti v Volvo-myynti lokakuussa puheenaiheeksi, vaikka ei topicciin kuulu, niin todella lukusi ovat oikeat Suomessa: BMW: 311, Volvo 653. Kannnattanee nyt katsella kuitenkin vähän kauemmaksi kuin se oma pieni mökkikyläsi.
Myynti kaikkiaan lokakuussa 2016:
BMW: 237.973 (+10,5% verrattuna 2015)
Volvo: 45.442 (- 0,8% verrattuna 2015).
PS: Näköjään poistit kommenttisi näihin myyntilukemiin liittyen??"
Asun Suomessa, siksi puhuin Suomen myyntiluvuista.
Et vastannut kysymykseeni siitä miksi olet noin katkeroitunut yhtä automerkkiä kohtaan. Jostakinhan tämän katkeruuden täytyy johtua, esimerkiksi tyytymättömyydestä omaan autovalintaan. Vaikea kuvitella että esimerkiksi 50.000 euroa maksaneen BMW:n omistaja provoilisi tällä palstalla vuositolkulla. Vai onko katkeruudelle kenties muita syitä ?
Auto-Burkward, turha luulla että lähtisin provoiluusi mukaan. Kaikenlaisia olettamuksia, nimimerkkejä, arvailuja ja katkeruutta, ym. historiaa on jutuissasi ja varsin yksin olet niiden kanssa, surullista. Vaikea ymmärtää ajatuksenjuoksuasi?
Sanotaan sen verran, että olen erittäin tyytyväinen autovalintoihini ja merkkejä on ollut monia, kaikki omalla laillaan hyviä.
Eiköhän automerkin menestyksen kannalta oleellista ole myynti kokonaisuudesaan, ei joku esim. Islannin tai Suomen myynti. Minulle myyntimäärät eivät ole itseisarvo, sen sijaan sanotaan että massamerkeissä riittävät myyntimäärät ja taloudellinen tulos ovat toiminnan edellytys ja äärimmäisen tärkeää tuotekehitykselle.
Ihan selvästihän tässä on paitsi minun niin myös Mp-autoilijan taholta osoitettu että nimimerkin WhatCar takana oleva henkilö on provoillut tällä palstalla Volvosta jo vuodesta 2007 lukien. 15.7.2007 tämä henkilö aloitti keskusteluketjun "Volvo myydään Kiinaan" tällä tekstillä:
”Onko Volvolle käymässä samoin kuin kävi Roverille, eli myydään Kiinaan ? Ford on nyt tehnyt päätöksen, että Vovlosta hankkiudutaan eroon. Jos suunta on Kiina, niin todennäköistä lienee, että Volvot tullaan myös ennen pitkää valmistamaan Kiinan liukuhihnoilla.”
Onko muka sattumaa että WhatCar-nimimerkki nyt vuonna 2016 puhuu uudelleen näistä "Kiinan hihnoista" ? (Kuinka kauan valmistetaan? Ja ainakin S90 tulee sitten Kiinan hihnalta).
Nimimerkillä Experience tämä samainen henkilö aloitti provoiluketjun Volvo XC 90:stä ja kirjoitti esimerkiksi 6.9.2014 näin yrittäessään osoittaa että Volvo XC 90 ei tule myymään riittävästi.
"Tämä kommentti tulee foorumin todelliselta jankkaajalta, inttäjältä, manipuloijalta ja äärimmäiseltä Volvo-fanaatikolta.
Alkaakin mietityttää onko nämä X2013, x2014, A-utoilija ja Derrick sama hämmentäjä yhden nimimerkin takana?
Harmittaa kun keskustelut menee tuollaiseen jankkaamiseen.
Vielä kai on kerrattava yhteenvetoa liittyen XC90:
– ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
– 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta.
– sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
– Volvon myynti ja kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle."
Nimimerkki muuttui tässä ketjussa 14.5.2016 WhatCariksi ja nyt WhatCar-nimimerkin takana oleva henkilö lähinnä kiukuttelee tässä XC 90 ketjussa kun on käynyt ilmi että Volvo XC 90:tä myydäänkin arviolta 90.000 autoa vuodessa.
Kiinalaiset vähät välittää ilmastosta ja työläisten oloista tehtaan kulissien takana.
He ovat täyttäneet Amerikan kaatopaikat roinalla ja nyt on Euroopan vuoro.
Kiinalaisten päättäjien ja teollisuusjohtajien ahneudella on se ikävä puoli että he tukehtuvat tällä kehityksellä omiin saasteisiinsa.
On järkevä päätös ilmaston kanalta kun ei osta Kiinassa valmistettua autoa, muun roinana hankinnoissa valinnanvara kapenee vuosi vuodelta.
Ruotsin valtio töppäsi pahasti kun antoi Volvon mennä Kiinalaisille.
Muutamassa vuodessa on Volvon valttikortti Ruotsalaisuus syöty.
Quun kanssa samaa mieltä. Todella harmi jos tuo Volvon ruotsalaisuus liukenee pikku hiljaa ja Kiina vie merkkiä 100- 0. Se on myös huono juttu suomalaisille alihankkijoille. Volvolle olisi varmasti löytynyt omistaja Euroopastakin, esim. PSA:n kanssa on ollut kauan yhteistyötä.
Auto-Burgwardi jatkaa tyylillään, eli asiapitoisuus on 0. PS. En ymmärrä mistä saat 90.000 myynnin? Hyvä jos joku sata kpl? (Juurihan mainitsit asuvasi Suomessa ja seuraat Suomen lukuja). Hyvin vähän on loogisuutta ja sisältöä kirjoituksissasi, valitettavasti. Tässä taas yksi esim.
Tuolla Volvon mallikohtainen myynti, niin ei tarvi arvailla. XC90 näyttää myyneen tänä vuonna lokakuun loppuun mennessä 73579 kpl. Vaikka paras syömähammas on XC60: 126495 kpl.
Että sitä loogisuutta ja sisältöä voisit myös WhatCar vähän lisätä kirjoituksiisi.
Kun Kiinassa myytiin vuonna 2015 yhteensä 25,60 miljoonaa autoa ja jos myyntimäärät vielä ovat kasvamaan päin, niin olisi se kai aika outoa jos autonvalmistajat eivät avaisi uusia tehtaita Kiinaan. Tämä ihan näin maalaisjärjellä pohdittuna.
Minä en tarkoittanut Kiinan sisämarkkinoita vaan Eurooppaan tuontia.
Eurooppalaisten pitäisi vaatia että tänne tuotavat tuotteet täyttää myös valmistuksen ja työsuojelun osalta samat ympäristövaatimukset mitkä eurooppalaisilta autonvalmistajilta vaaditaan.
Tietysti kiinalaiset saa puskea omille markkinoilleen Volvoja ja kaikkia muitakin eurooppalaisia merkkejä tarpeidensa mukaan. Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama kuka esim. Volvon omistaa. Suomi Ruotisi ottelun nimissä voisi sanoa että siitä saitte kun arvostelitte Suomen Nokia kauppoja. Minun pointti on ympäristössä ja Euroopan teollisuuden alasajo mikä lisää Euroopan vajoamista taloudellisiin vaikeuksiin. Kansalaispalkalla ei kartano Volvoja ostella.
Mikä ihmetyttää ja myös Teknikens Värld -lukijat ihmettelevät, että korjauskutsu koskee vain amerikkaa? Onko tässä joku ero Eurooppaan? Vai pelätäänkö oikeuteen joutumista?
Toki Mp-autoilijalle täytyy myöntää, että on näitä tapauksia yhtä lailla muissakin merkeissä, mutta nuo koripellien saumatoleranssit ovat jotain aivan omaa luokkaansa Volvossa (autoissa, jotka ei edes vielä ole Kiinassa valmistettu). Taas voisi kysyä, että mikä olisi fiilis jos uudessa juuri toimitetussa autossa sovitukset olisivat ihan vinksallaan?
"SIVUSTOLLA KERROTAAN JA NÄYTETÄÄN HIEMAN AUTOILUKOKEMUKSIA. PÄÄOSASSA MERCEDES-BENZ E W212
3-vuotiaan mersun maalipinnan kupliminen kaikissa ovissa ja molemmissa takalokasuojissa. 4-vuotiaana takalokasuojien maalin irtoamista ja ruosteen ilmaantumista.
Maalipinta kuplii Daimler AG Sindelfingen tehtaan valmistamassa mersussa.
2013 maalipinnan kupliminen kaikissa ovissa ja takalokasuojissa
2014 vasen takalokasuoja maalin irtoaminen 15.05.2014
2014 oikea takalokasuoja maalin irtoaminen 22.05.2014
2015 oikea takaovi. Riemukupla puhjennut, sisäpuolelta vai ulkopuolelta?"
Eiköhän jätetä nämä provo-sivustot oman onnensa nojaan.
Auto-?, nimimerkkisi näyttää vaihtuvan joka päivä, oli AutoBurgward, sitten Der Auto-Burghard, nyt Autokenner- Burghard, aikaisemmin se oli Ajattelija, auto-m, mrse, ym. ? Mikä tässä nyt on idea? Ei ymmärrä, itse olen ollut alusta alkaen WharCar, perustuen autolehden nimeen. Mitään syytä ei ole muuttaa sitä näin autoihmisenä.
Mikä ihmetyttää ja myös Teknikens Värld -lukijat ihmettelevät, että korjauskutsu koskee vain amerikkaa? Onko tässä joku ero Eurooppaan? Vai pelätäänkö oikeuteen joutumista?"
Jos olisit omistanut joskus uuden automallin, niin tietäisit, että noita takuukorjauksia on kaikilla merkeillä ja varsinkin uuden automallin kohdalla niitä tuppaa olemaan. Useimmiten ne hoidetaan kuntoon vähin äänin poissa julkisuudelta.
Minulle osui edellisessä japanilaisessa uutena ostamassani uudessa automallissa muistaakseni kolme takuukorjausta ensimmäiselle vuodelle. Pahimmat oli, kun auto puolsi heti liikkeestä sen noudettuani niin paljon, että ratista piti pitää kaksin käsin kiinni. Robotti oli kiristänyt väärin jotain alustan osia isossa osassa mallisarjaa. Toinen aika paha ominaisuus oli, että ovet ei meinanneet mennä pakkasella kiinni ja ratkaisuna vuoltiin lukon kumitappeja pienemmiksi. Nämä toki harmittaa, mutta ei ne ole kuin ylimääräinen, maksuton huoltamokäynti, jonka ajaksi saa yleensä ilmaiseksi toisen auton käyttöön.
Mitä tulee tuohon nimimerkki-asiaan, niin kai sen verran olet sinäkin osannut päätellä, että ajattelijaXX muutti nimimerkkinsä auto-m:ksi ja mrse on eri henkilö nykyisine muuttuvine nimimerkkeineen. Ehkä nuo mrse:n muuttuvat nimimerkit on jonkinlainen huumorin- tai mielenilmaus. Onneksi et yritä enää sotkea minua kumpaankaan nimimerkkiin, kuten aiemmin teit.
Niin mainitsin tuossa edellä seuraavaa: Toki Mp-autoilijalle täytyy myöntää, että on näitä tapauksia yhtä lailla muissakin merkeissä.
Eli kyllä näitä kutsuja todella on tullut joka automerkissä. Tässä tapauksessa erikoista on se, että vain Amerikka on kutsun alla, eli voiko turvavyölukko vaihdella alueittain?
Itselläni oli aikanaan auto, jossa tiivisteet eivät johtaneet sähköä, eli koripellien välille syntyi jokin galvaaninen pari, joka aiheutti ruostumista. Tuli kutsu huoltoon vaihtamaan tiivisteet. Ihmetytti, ettei valmistaja ollut selvillä tästä, perusasioita sanoisin.
Joo, sorry Mp-autoilija, sekoitin sinua noihin mainitsemiisi multi-nm:ihin aikaisemmin. Minusta tuo jatkuva nm:n vaihtelu ei ole mitään huumoria. Omalta kohdalta WhatCar tuntuu ok valinnalta, se on alkuperäinen, eikä ole syytä muuttaa sitä.
"Eiköhän jätetä nämä provo-sivustot oman onnensa nojaan.
Auto-?, nimimerkkisi näyttää vaihtuvan joka päivä, oli AutoBurgward, sitten Der Auto-Burghard, nyt Autokenner- Burghard, aikaisemmin se oli Ajattelija, auto-m, mrse, ym. ? Mikä tässä nyt on idea? Ei ymmärrä, itse olen ollut alusta alkaen WharCar, perustuen autolehden nimeen. Mitään syytä ei ole muuttaa sitä näin autoihmisenä."
Mikset WhatCar vastaa ihan selviin kysymyksiin vaan rupeat kiukuttelemaan nimimerkeistä ?
Eli jos saisit tietoosi E-sarjan Mercedeksen tilaamisen jälkeen että auton maalipinta ruostuu jo kolmen vuoden käytön jälkeen, niin ostaisitko kuitenkin tällaisen auton vai yrittäisitkö perua kaupat ?
Nyt on taas saatu lisää tietoa Volvon tulevaisuudesta. Painopistettä siirretään Kiinaan varsin nopealla tahdilla: Ruotsalaisvalmistajan tavoitteena on, että vuonna 2020 joka kolmas Volvo on valmistettu Kiinassa.
Kummelissa kysyttiin aikoinaan "onko se paljon vai vähän" ? Nyt voisi kysyä onko tuo haitta vai hyvä asia (että Volvoja tullaan valmistamaan runsaasti myös Kiinassa) ?
Siellähän se autojen myyntikin lisääntyy eli sieltä se raha tulee valmistajille, kuten viimeisimmästä Shanghain jutuista ja autotehtaiden esittelyistä voi päätellä. TM otsikoi "Shanghain autonäyttely osa 2- kaikki haluavat valloittaa Kiinan markkinat". Ja se kuka onnistuu, onnistuu säilyttämään kannattavuutensa ja mahdollisesti malliensa valmistuksen kattavammin myös Euroopassa.
Luultavasti vuosikymmenen päästä tullaan meilläkin ajamaan monella muullakin Kiinassa valmistetulla autolla kuin (mahdollisesti moni Volvo tullaan tekemään muualla kuin Ruotsissa) Volvolla.
Se taas on sitten kuluttajan päätettävissä, onko se haitta vai ei (että valmistettu Kiinassa) ?
Whatcarilta saattaa siis joku kysyä vuonna 2027, että mitäs pidät uudesta Kiinassa valmistetusta MB:stä/ BMW:stä ? Vaikka luultavasti ei kaikki Eurooppalaisetkaan Kiinaan rynnistä. Etelä-Amerikka on Audin tapaan parempi veikkaus.
Whatcarilta saattaa siis joku kysyä vuonna 2027, että mitäs pidät uudesta Kiinassa valmistetusta MB:stä/ BMW:stä ? Vaikka luultavasti ei kaikki Eurooppalaisetkaan Kiinaan rynnistä. Etelä-Amerikka on Audin tapaan parempi veikkaus.
Vaikeaa ymmärtää ajatustasi tuossa. Eurooppalaiset ovat rynnistäneet jo isosti Kiinaan. Etelä-Amerikassa Audin ja vaikka BMW ovat olemattomalla panostuksella liikkeellä yrittäen vauhdittaa lokaaleja markkinoita. Pohjois-Amerikassahan molemmilla on aivan eri luokan tehtaita kuin Etelä-Amerikassa.
Mersun ja Bemarin saksalaisuus ei ole uhattuna, mutta kuinka paljon Volvon toiminnasta voi olla Kiinassa, jotta Volvoa voi vielä pitää ruåtsalaisena.
"Mersun ja Bemarin saksalaisuus ei ole uhattuna, mutta kuinka paljon Volvon toiminnasta voi olla Kiinassa, jotta Volvoa voi vielä pitää ruåtsalaisena."
Jos laiskat suomalaiset pystyvät autojen kokoonpanoon, niin miksi kiinalaiset eivät tähän pystyisi ?
Välttäkää Kiinassa valmistettujen tuotteiden ostamista jos suinkin mahdollista, jos kaukonäköisesti välitätte Eurooppalaisten tulevasta elintasosta että tulevat sukupolvet yleensä voi hankkia kulutustavaroita saati autoja.
En edelleenkään ymmärrä mitä merkitystä sillä on, missä auto valmistetaan ja suunnitellaan, kunhan se on hyvä. Ok, sen ehkä ymmärrän, että joku haluaa suosia Suomessa valmistettua Mersua, mutta muilta osin asialla ei ole itselleni mitään merkitystä. Mitä se minua liikuttaa, tehdäänkö auto Kiinassa, Saksassa vai Brasiliassa.
Jos muuten oikein muistan, niin kaikki Q5 Audit valmistetaan Etelä-Amerikassa ja kyseessä taitaa olla Audin tärkein malli. Joku voi korjata jos muistan väärin.
Se nyt on täysin selvää, että autonvalmistajat suuntaavat katseensa pois kuihtuvasta, vanhenevasta ja köyhtyvästä Euroopasta. Johan Bemarikin suunnittelee autonsa kiinalaisten ehdoilla, eikä se mikään ihme ole. Jos suuret autonvalmistajat meinaavat pysyä hengissä, niin Eurooppa kannattaa pikkuhiljaa unohtaa. Toivotaan kuitenkin, että sieltä Kiinasta ja muualta tuodaan jatkossakin autoja vielä tänne köyhälle perähikiälle.
Esimerkiksi Volvon kohdalla voisi kysyä, että olisiko koko merkkiä enää olemassa, mikäli kiinalaiset eivät olisi Volvoa pelastaneet. Palstan "asiantuntijat" ennustivat, että Volvo kuihtuu kiinalaisten vuoksi, mutta kävikin juuri päinvastoin. Kiinalaiset pelastivat ja "ruotsalaistivat" Volvon. Merkki voi paremmin kuin vuosikausiin. Samalla pelastui myös moni ruotsalainen työpaikka, mikäli joku tätä arvostaa.
2016, kannattaisiko edes hieman perehtyä talouden lainalaisuuksiin, ennen kuin päästelee tuollaisia aivopieruja? Periaatteessa naurattaisi, mutta kun tietää, että sinullakin on äänioikeus, niin ei oikeastaan naurata.
Mietihän uudestaan sitä, onko Euroopan autoteollisuudella enemmän voitettavaa vai hävittävää tuossa pelissä nimeltä protektionismi. Mitä luulet muiden tekevän siinä vaiheessa, jos Eurooppa estää autojen tuonnin?
"Kun nyt Ajattelija-Burgward otit BMW-myynti v Volvo-myynti lokakuussa puheenaiheeksi, vaikka ei topicciin kuulu, niin todella lukusi ovat oikeat Suomessa: BMW: 311, Volvo 653. Kannnattanee nyt katsella kuitenkin vähän kauemmaksi kuin se oma pieni mökkikyläsi.
Myynti kaikkiaan lokakuussa 2016:
BMW: 237.973 (+10,5% verrattuna 2015)
Volvo: 45.442 (- 0,8% verrattuna 2015).
PS: Näköjään poistit kommenttisi näihin myyntilukemiin liittyen??"
Asun Suomessa, siksi puhuin Suomen myyntiluvuista.
Et vastannut kysymykseeni siitä miksi olet noin katkeroitunut yhtä automerkkiä kohtaan. Jostakinhan tämän katkeruuden täytyy johtua, esimerkiksi tyytymättömyydestä omaan autovalintaan. Vaikea kuvitella että esimerkiksi 50.000 euroa maksaneen BMW:n omistaja provoilisi tällä palstalla vuositolkulla. Vai onko katkeruudelle kenties muita syitä ?
Auto-Burkward, turha luulla että lähtisin provoiluusi mukaan. Kaikenlaisia olettamuksia, nimimerkkejä, arvailuja ja katkeruutta, ym. historiaa on jutuissasi ja varsin yksin olet niiden kanssa, surullista. Vaikea ymmärtää ajatuksenjuoksuasi?
Sanotaan sen verran, että olen erittäin tyytyväinen autovalintoihini ja merkkejä on ollut monia, kaikki omalla laillaan hyviä.
Eiköhän automerkin menestyksen kannalta oleellista ole myynti kokonaisuudesaan, ei joku esim. Islannin tai Suomen myynti. Minulle myyntimäärät eivät ole itseisarvo, sen sijaan sanotaan että massamerkeissä riittävät myyntimäärät ja taloudellinen tulos ovat toiminnan edellytys ja äärimmäisen tärkeää tuotekehitykselle.
Ihan selvästihän tässä on paitsi minun niin myös Mp-autoilijan taholta osoitettu että nimimerkin WhatCar takana oleva henkilö on provoillut tällä palstalla Volvosta jo vuodesta 2007 lukien. 15.7.2007 tämä henkilö aloitti keskusteluketjun "Volvo myydään Kiinaan" tällä tekstillä:
”Onko Volvolle käymässä samoin kuin kävi Roverille, eli myydään Kiinaan ? Ford on nyt tehnyt päätöksen, että Vovlosta hankkiudutaan eroon. Jos suunta on Kiina, niin todennäköistä lienee, että Volvot tullaan myös ennen pitkää valmistamaan Kiinan liukuhihnoilla.”
Onko muka sattumaa että WhatCar-nimimerkki nyt vuonna 2016 puhuu uudelleen näistä "Kiinan hihnoista" ? (Kuinka kauan valmistetaan? Ja ainakin S90 tulee sitten Kiinan hihnalta).
Nimimerkillä Experience tämä samainen henkilö aloitti provoiluketjun Volvo XC 90:stä ja kirjoitti esimerkiksi 6.9.2014 näin yrittäessään osoittaa että Volvo XC 90 ei tule myymään riittävästi.
"Tämä kommentti tulee foorumin todelliselta jankkaajalta, inttäjältä, manipuloijalta ja äärimmäiseltä Volvo-fanaatikolta.
Alkaakin mietityttää onko nämä X2013, x2014, A-utoilija ja Derrick sama hämmentäjä yhden nimimerkin takana?
Harmittaa kun keskustelut menee tuollaiseen jankkaamiseen.
Vielä kai on kerrattava yhteenvetoa liittyen XC90:
– ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
– 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta.
– sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
– Volvon myynti ja kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle."
Nimimerkki muuttui tässä ketjussa 14.5.2016 WhatCariksi ja nyt WhatCar-nimimerkin takana oleva henkilö lähinnä kiukuttelee tässä XC 90 ketjussa kun on käynyt ilmi että Volvo XC 90:tä myydäänkin arviolta 90.000 autoa vuodessa.
Kiinalaiset vähät välittää ilmastosta ja työläisten oloista tehtaan kulissien takana.
He ovat täyttäneet Amerikan kaatopaikat roinalla ja nyt on Euroopan vuoro.
Kiinalaisten päättäjien ja teollisuusjohtajien ahneudella on se ikävä puoli että he tukehtuvat tällä kehityksellä omiin saasteisiinsa.
On järkevä päätös ilmaston kanalta kun ei osta Kiinassa valmistettua autoa, muun roinana hankinnoissa valinnanvara kapenee vuosi vuodelta.
Ruotsin valtio töppäsi pahasti kun antoi Volvon mennä Kiinalaisille.
Muutamassa vuodessa on Volvon valttikortti Ruotsalaisuus syöty.
Quun kanssa samaa mieltä. Todella harmi jos tuo Volvon ruotsalaisuus liukenee pikku hiljaa ja Kiina vie merkkiä 100- 0. Se on myös huono juttu suomalaisille alihankkijoille. Volvolle olisi varmasti löytynyt omistaja Euroopastakin, esim. PSA:n kanssa on ollut kauan yhteistyötä.
Auto-Burgwardi jatkaa tyylillään, eli asiapitoisuus on 0. PS. En ymmärrä mistä saat 90.000 myynnin? Hyvä jos joku sata kpl? (Juurihan mainitsit asuvasi Suomessa ja seuraat Suomen lukuja). Hyvin vähän on loogisuutta ja sisältöä kirjoituksissasi, valitettavasti. Tässä taas yksi esim.
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/corporate/sales-volumes?year=2016&month=10
Tuolla Volvon mallikohtainen myynti, niin ei tarvi arvailla. XC90 näyttää myyneen tänä vuonna lokakuun loppuun mennessä 73579 kpl. Vaikka paras syömähammas on XC60: 126495 kpl.
Että sitä loogisuutta ja sisältöä voisit myös WhatCar vähän lisätä kirjoituksiisi.
Kun Kiinassa myytiin vuonna 2015 yhteensä 25,60 miljoonaa autoa ja jos myyntimäärät vielä ovat kasvamaan päin, niin olisi se kai aika outoa jos autonvalmistajat eivät avaisi uusia tehtaita Kiinaan. Tämä ihan näin maalaisjärjellä pohdittuna.
Minä en tarkoittanut Kiinan sisämarkkinoita vaan Eurooppaan tuontia.
Eurooppalaisten pitäisi vaatia että tänne tuotavat tuotteet täyttää myös valmistuksen ja työsuojelun osalta samat ympäristövaatimukset mitkä eurooppalaisilta autonvalmistajilta vaaditaan.
Tietysti kiinalaiset saa puskea omille markkinoilleen Volvoja ja kaikkia muitakin eurooppalaisia merkkejä tarpeidensa mukaan. Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama kuka esim. Volvon omistaa. Suomi Ruotisi ottelun nimissä voisi sanoa että siitä saitte kun arvostelitte Suomen Nokia kauppoja. Minun pointti on ympäristössä ja Euroopan teollisuuden alasajo mikä lisää Euroopan vajoamista taloudellisiin vaikeuksiin. Kansalaispalkalla ei kartano Volvoja ostella.
Mp-autoilija:
Missä on ollut juttua S90/V90 laadusta?
Viittasin yleiseen laatuun, tutkimukset ja xc90, mm:
http://teknikensvarld.se/volvo-har-kvalitetsproblem-332330/
http://teknikensvarld.se/webb-tv-vibrerande-soltak-i-volvo-xc90-322148/
http://teknikensvarld.se/volvo-tappar-stort-i-kvalitetsundersokning-338499/
Tässä vielä uusin laatuongelma:
http://teknikensvarld.se/volvo-aterkallar-fem-modeller-pga-problem-med-sakerhetsbalten-341537/
Mikä ihmetyttää ja myös Teknikens Värld -lukijat ihmettelevät, että korjauskutsu koskee vain amerikkaa? Onko tässä joku ero Eurooppaan? Vai pelätäänkö oikeuteen joutumista?
Toki Mp-autoilijalle täytyy myöntää, että on näitä tapauksia yhtä lailla muissakin merkeissä, mutta nuo koripellien saumatoleranssit ovat jotain aivan omaa luokkaansa Volvossa (autoissa, jotka ei edes vielä ole Kiinassa valmistettu). Taas voisi kysyä, että mikä olisi fiilis jos uudessa juuri toimitetussa autossa sovitukset olisivat ihan vinksallaan?
WhatCar tekee taas hurjia paljastuksia. Mites tämä, BMW kutsuu takaisin 840.000 autoa paukkuvien turvatyynyjen takia.
https://www.google.fi/amp/www.autoblog.com/amp/2016/02/11/bmw-recall-takata-airbags/
Ostaisitko WhatCar E-sarjan Mercedes-Benzin jos tietäisit että auto on yltä päältä ruosteessa kolmen vuoden käytön jälkeen ?
http://www.autokuplii.com
"SIVUSTOLLA KERROTAAN JA NÄYTETÄÄN HIEMAN AUTOILUKOKEMUKSIA. PÄÄOSASSA MERCEDES-BENZ E W212
3-vuotiaan mersun maalipinnan kupliminen kaikissa ovissa ja molemmissa takalokasuojissa. 4-vuotiaana takalokasuojien maalin irtoamista ja ruosteen ilmaantumista.
Maalipinta kuplii Daimler AG Sindelfingen tehtaan valmistamassa mersussa.
2013 maalipinnan kupliminen kaikissa ovissa ja takalokasuojissa
2014 vasen takalokasuoja maalin irtoaminen 15.05.2014
2014 oikea takalokasuoja maalin irtoaminen 22.05.2014
2015 oikea takaovi. Riemukupla puhjennut, sisäpuolelta vai ulkopuolelta?"
Eiköhän jätetä nämä provo-sivustot oman onnensa nojaan.
Auto-?, nimimerkkisi näyttää vaihtuvan joka päivä, oli AutoBurgward, sitten Der Auto-Burghard, nyt Autokenner- Burghard, aikaisemmin se oli Ajattelija, auto-m, mrse, ym. ? Mikä tässä nyt on idea? Ei ymmärrä, itse olen ollut alusta alkaen WharCar, perustuen autolehden nimeen. Mitään syytä ei ole muuttaa sitä näin autoihmisenä.
Onko nimimerkki nyt hyvä ?
Whatcar:
"Tässä vielä uusin laatuongelma:
http://teknikensvarld.se/volvo-aterkallar-fem-modeller-pga-problem-med-sakerhetsbalten-341537/
Mikä ihmetyttää ja myös Teknikens Värld -lukijat ihmettelevät, että korjauskutsu koskee vain amerikkaa? Onko tässä joku ero Eurooppaan? Vai pelätäänkö oikeuteen joutumista?"
Jos olisit omistanut joskus uuden automallin, niin tietäisit, että noita takuukorjauksia on kaikilla merkeillä ja varsinkin uuden automallin kohdalla niitä tuppaa olemaan. Useimmiten ne hoidetaan kuntoon vähin äänin poissa julkisuudelta.
Minulle osui edellisessä japanilaisessa uutena ostamassani uudessa automallissa muistaakseni kolme takuukorjausta ensimmäiselle vuodelle. Pahimmat oli, kun auto puolsi heti liikkeestä sen noudettuani niin paljon, että ratista piti pitää kaksin käsin kiinni. Robotti oli kiristänyt väärin jotain alustan osia isossa osassa mallisarjaa. Toinen aika paha ominaisuus oli, että ovet ei meinanneet mennä pakkasella kiinni ja ratkaisuna vuoltiin lukon kumitappeja pienemmiksi. Nämä toki harmittaa, mutta ei ne ole kuin ylimääräinen, maksuton huoltamokäynti, jonka ajaksi saa yleensä ilmaiseksi toisen auton käyttöön.
Mitä tulee tuohon nimimerkki-asiaan, niin kai sen verran olet sinäkin osannut päätellä, että ajattelijaXX muutti nimimerkkinsä auto-m:ksi ja mrse on eri henkilö nykyisine muuttuvine nimimerkkeineen. Ehkä nuo mrse:n muuttuvat nimimerkit on jonkinlainen huumorin- tai mielenilmaus. Onneksi et yritä enää sotkea minua kumpaankaan nimimerkkiin, kuten aiemmin teit.
Niin mainitsin tuossa edellä seuraavaa: Toki Mp-autoilijalle täytyy myöntää, että on näitä tapauksia yhtä lailla muissakin merkeissä.
Eli kyllä näitä kutsuja todella on tullut joka automerkissä. Tässä tapauksessa erikoista on se, että vain Amerikka on kutsun alla, eli voiko turvavyölukko vaihdella alueittain?
Itselläni oli aikanaan auto, jossa tiivisteet eivät johtaneet sähköä, eli koripellien välille syntyi jokin galvaaninen pari, joka aiheutti ruostumista. Tuli kutsu huoltoon vaihtamaan tiivisteet. Ihmetytti, ettei valmistaja ollut selvillä tästä, perusasioita sanoisin.
Joo, sorry Mp-autoilija, sekoitin sinua noihin mainitsemiisi multi-nm:ihin aikaisemmin. Minusta tuo jatkuva nm:n vaihtelu ei ole mitään huumoria. Omalta kohdalta WhatCar tuntuu ok valinnalta, se on alkuperäinen, eikä ole syytä muuttaa sitä.
"Eiköhän jätetä nämä provo-sivustot oman onnensa nojaan.
Auto-?, nimimerkkisi näyttää vaihtuvan joka päivä, oli AutoBurgward, sitten Der Auto-Burghard, nyt Autokenner- Burghard, aikaisemmin se oli Ajattelija, auto-m, mrse, ym. ? Mikä tässä nyt on idea? Ei ymmärrä, itse olen ollut alusta alkaen WharCar, perustuen autolehden nimeen. Mitään syytä ei ole muuttaa sitä näin autoihmisenä."
Mikset WhatCar vastaa ihan selviin kysymyksiin vaan rupeat kiukuttelemaan nimimerkeistä ?
Eli jos saisit tietoosi E-sarjan Mercedeksen tilaamisen jälkeen että auton maalipinta ruostuu jo kolmen vuoden käytön jälkeen, niin ostaisitko kuitenkin tällaisen auton vai yrittäisitkö perua kaupat ?
www.autokuplii.com
Nyt on taas saatu lisää tietoa Volvon tulevaisuudesta. Painopistettä siirretään Kiinaan varsin nopealla tahdilla: Ruotsalaisvalmistajan tavoitteena on, että vuonna 2020 joka kolmas Volvo on valmistettu Kiinassa.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volvolta-vahvistus-tuleva-sahkoauto-on-made-in-china/6397406
"WharCar, perustuen autolehden nimeen"
Ja luvat onko kunnossa? nimen käyttöön.
Kummelissa kysyttiin aikoinaan "onko se paljon vai vähän" ? Nyt voisi kysyä onko tuo haitta vai hyvä asia (että Volvoja tullaan valmistamaan runsaasti myös Kiinassa) ?
Siellähän se autojen myyntikin lisääntyy eli sieltä se raha tulee valmistajille, kuten viimeisimmästä Shanghain jutuista ja autotehtaiden esittelyistä voi päätellä. TM otsikoi "Shanghain autonäyttely osa 2- kaikki haluavat valloittaa Kiinan markkinat". Ja se kuka onnistuu, onnistuu säilyttämään kannattavuutensa ja mahdollisesti malliensa valmistuksen kattavammin myös Euroopassa.
Luultavasti vuosikymmenen päästä tullaan meilläkin ajamaan monella muullakin Kiinassa valmistetulla autolla kuin (mahdollisesti moni Volvo tullaan tekemään muualla kuin Ruotsissa) Volvolla.
Se taas on sitten kuluttajan päätettävissä, onko se haitta vai ei (että valmistettu Kiinassa) ?
Whatcarilta saattaa siis joku kysyä vuonna 2027, että mitäs pidät uudesta Kiinassa valmistetusta MB:stä/ BMW:stä ? Vaikka luultavasti ei kaikki Eurooppalaisetkaan Kiinaan rynnistä. Etelä-Amerikka on Audin tapaan parempi veikkaus.
Whatcarilta saattaa siis joku kysyä vuonna 2027, että mitäs pidät uudesta Kiinassa valmistetusta MB:stä/ BMW:stä ? Vaikka luultavasti ei kaikki Eurooppalaisetkaan Kiinaan rynnistä. Etelä-Amerikka on Audin tapaan parempi veikkaus.
Vaikeaa ymmärtää ajatustasi tuossa. Eurooppalaiset ovat rynnistäneet jo isosti Kiinaan. Etelä-Amerikassa Audin ja vaikka BMW ovat olemattomalla panostuksella liikkeellä yrittäen vauhdittaa lokaaleja markkinoita. Pohjois-Amerikassahan molemmilla on aivan eri luokan tehtaita kuin Etelä-Amerikassa.
Mersun ja Bemarin saksalaisuus ei ole uhattuna, mutta kuinka paljon Volvon toiminnasta voi olla Kiinassa, jotta Volvoa voi vielä pitää ruåtsalaisena.
"Mersun ja Bemarin saksalaisuus ei ole uhattuna, mutta kuinka paljon Volvon toiminnasta voi olla Kiinassa, jotta Volvoa voi vielä pitää ruåtsalaisena."
Jos laiskat suomalaiset pystyvät autojen kokoonpanoon, niin miksi kiinalaiset eivät tähän pystyisi ?
Välttäkää Kiinassa valmistettujen tuotteiden ostamista jos suinkin mahdollista, jos kaukonäköisesti välitätte Eurooppalaisten tulevasta elintasosta että tulevat sukupolvet yleensä voi hankkia kulutustavaroita saati autoja.
En edelleenkään ymmärrä mitä merkitystä sillä on, missä auto valmistetaan ja suunnitellaan, kunhan se on hyvä. Ok, sen ehkä ymmärrän, että joku haluaa suosia Suomessa valmistettua Mersua, mutta muilta osin asialla ei ole itselleni mitään merkitystä. Mitä se minua liikuttaa, tehdäänkö auto Kiinassa, Saksassa vai Brasiliassa.
Jos muuten oikein muistan, niin kaikki Q5 Audit valmistetaan Etelä-Amerikassa ja kyseessä taitaa olla Audin tärkein malli. Joku voi korjata jos muistan väärin.
Se nyt on täysin selvää, että autonvalmistajat suuntaavat katseensa pois kuihtuvasta, vanhenevasta ja köyhtyvästä Euroopasta. Johan Bemarikin suunnittelee autonsa kiinalaisten ehdoilla, eikä se mikään ihme ole. Jos suuret autonvalmistajat meinaavat pysyä hengissä, niin Eurooppa kannattaa pikkuhiljaa unohtaa. Toivotaan kuitenkin, että sieltä Kiinasta ja muualta tuodaan jatkossakin autoja vielä tänne köyhälle perähikiälle.
Esimerkiksi Volvon kohdalla voisi kysyä, että olisiko koko merkkiä enää olemassa, mikäli kiinalaiset eivät olisi Volvoa pelastaneet. Palstan "asiantuntijat" ennustivat, että Volvo kuihtuu kiinalaisten vuoksi, mutta kävikin juuri päinvastoin. Kiinalaiset pelastivat ja "ruotsalaistivat" Volvon. Merkki voi paremmin kuin vuosikausiin. Samalla pelastui myös moni ruotsalainen työpaikka, mikäli joku tätä arvostaa.
Kovat sanktiot Euroopan ulkopuolella valmistetuille autoille että tuotanto ainakin Eurooppalaisille pysyy Euroopassa.
2016, kannattaisiko edes hieman perehtyä talouden lainalaisuuksiin, ennen kuin päästelee tuollaisia aivopieruja? Periaatteessa naurattaisi, mutta kun tietää, että sinullakin on äänioikeus, niin ei oikeastaan naurata.
Ei mene kaikki aina putkeen Euroopassakaan, BMW:n kaksi työntekijää sammuivat liukuhihnalle ja tehdas jouduttiin sulkemaan.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/bmw-n-tyontekijat-sammuivat-vedettyaan-viinaa-ja-huumeita-aamupalaksi-seisokista-miljoonavahingot/6358604
Ei naurata yhtään kun työpaikat ja tuotanto siirtyy maahan missä ei välitetä ympäristöstä pätkälläkään.
Mietihän uudestaan sitä, onko Euroopan autoteollisuudella enemmän voitettavaa vai hävittävää tuossa pelissä nimeltä protektionismi. Mitä luulet muiden tekevän siinä vaiheessa, jos Eurooppa estää autojen tuonnin?