Autotestit

37 kommenttia
2»
  • RistoK provosoitumiseni johtui tuosta yhdestä tarkoituksellisesta vastauksesta minkä provosoija tarkoituksella laittoi. Keskustella voi myös sivistyneesti ilman provosoijien myötävaikutusta kuten nämä keskustelut yleensä menevät. Tämä tuore 33 vastauksen provosoija on täällä yleensä silloin tällöin vieraileva trolli. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Siistin provosoituneet vastaukseni. Katsotaan mitä provosoija tekee.

      
  • Minulla on ollut sama nimimerkki vuodesta 2002 alkaen, siis jo ennen kirjautumispakkoa ja paljon ennen tätä uutta foorumia. Ennenvanhaan riehumisen täällä hoiti nimimerkki putput, mutta nykyään haukkumiset ja muut asiattomuudet ovat tämän toisen käsialaa. Suurimpana erona se, että putput oli jonkinverran perillä asioista, vaikkei käyttäytyä osannutkaan.

      
  • NHB:"Nykyinen 220 d lähtee kaksiturboista edeltäjään nopeammin liikkeelle, vaikka molemmissa on 9G-TRONIC. Ero 4 metrin kohdalla on 25 senttiä, 10 metrin kohdalla noin metri ja 20 metrin kohdalla eroa on noin 2 metriä."

    Kumppani: "WAUHHH!! Niin, tai sitten: kuulostaako järisyttävältä, vai miltä kuulostaa? Äkkiä vaihtamaan vanha 220d? Riippuu lukijasta. "

    Kumppanilta jäi yllä siteeraamasi keskustelun pointti hoksaamatta. Kyse ei ollut perustelusta uuden mallin ostolle suorituskyky-ylivoiman nojalla, vaikka yllä niin annatkin ymmärtää.

    NHB vastasi minun kysymykseeni. Siteeraamasi kiihtyvyysvertailu oli vain sivuseikka teknisessä selityksessä sille, miksi uusi malli pystyy toimimaan yhdelläkin ahtimella pienillä käyntinopeuksilla taloudellisemmin kuin edeltäjänsä kahdella, vaikka vanhan mallin pienemmän ahtimen tehtävä on täyttää yksiahtimisen koneen 1000 - 1500 kierroksen tyhjiö ripeällä reagoinnilla ja (omana aikananaan) hyvällä hyötysuhteella.

    Ja kyllä se tosiaan kuulostaa järisyttävältä, että yhdellä ahtimella pystyy parantamaan juuri sitä puutetta nelosdieselillä, joka vielä edeltäneessä moottoriversiossa vaati kaksi ahdinta.

    Uutta autoa en tosin osta sen vuoksi, että markkinoilla olisi parempi saatavana, mutta on mielenkiintoista seurata alan kehitystä.

      
  • Kumppani:"Kyllä sen huomaa. En minä ole imaillut mitään, pöh! Käytin vain esimerkkejä kirjoituksista, jotka sattuivat nyt vain olemaan sinun tällä kertaa."

    Seuraavan kerran kun käytät esimerkkiä, perehdy käyttämääsi esimerkkiin sen verran, että ymmärrät mistä siinä puhutaan.

    Minä sain kritisoimastasi postauksesta lisää tietoa, jota en ollut itse löytänyt. Asia kiehtoi mieltäni sen vuoksi, että yksiturboinen voittaa kaksiahtimisen edeltäjänsä juuri siinä ajotilanteessa, joka on aiemmin ollut juuri kaikkein vahvin kahden tai jopa useamman ahtimen perusteluna.

      
  • 740GLE
    Seuraavan kerran kun käytät esimerkkiä, perehdy käyttämääsi esimerkkiin sen verran, että ymmärrät mistä siinä puhutaan

    Minkä verran mahdoit itse tehdä niin viimeisen parin sivun suhteen. Ihan sama miten tuon teknisesti selität.

      
  • Sinun pilkunviilaukseksi kuvittelemasi tekniikkapornoa sisältänyt osio oli NHB:n täsmävastaus minun kysymykseeni, joten ilman teknisiä yksityiskohtia vastaus olisi ollut puutteellinen.

      
  • Noilla mennään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit