Kirjoitan uutisen aiheesta eli moottoreista, jotka ovat eri asia kuin Opelin brändi tai auto. Väärinymmärryksellesi rakentelemasi todisteet ovat vailla perustaa. GM:n moottoreita on istutettu vähän siellä sun täällä eri brändien tuotteisiin. Onpa käytetty jonkin toisen valmistajan ostomoottoreitakin. Hyvin ovat nekin sopineet GM:n tuotteiden keulalle. Moottori mikä moottori.
Uutisessa siis myös näin: ”Me alamme nyt asteittain käyttää Opeleissa PSA:n alustoja ja moottoreita. Se ei kuitenkaan tapahdu yhdessä yössä, muutos kestää pari vuotta”, kertoi PSA:n kehitysjohtaja Gilles Le Borgne.
GM oli ja on edelleen pirun iso firma, joten monenlaista osaa ja isompaa kokonaisuuttakin on ostettu, myyty, jaeltu ja asennettu ties missä ja mihin merkkin ja malliin.
En kuitenkaan vielä ole Opeliin istuessani ajatellut istuvani jenkissä. En tänään enkä vuosikymmeniä sitten.
Johtuneeko juurikin NHB esiinottamasta brändistä?
Jotain omaa identiteetiä tuohon bulkkin Opeliin Euroopan GM saanut vuosikymmenet rakennettua.
En kuitenkaan vielä ole Opeliin istuessani ajatellut istuvani jenkissä. En tänään enkä vuosikymmeniä sitten. Johtuneeko juurikin NHB esiinottamasta brändistä?
Jotain omaa identiteetiä tuohon bulkkin Opeliin Euroopan GM saanut vuosikymmenet rakennettua.
En minäkään Opeliin istuessani ajattele jenkkiin istuvani, mutta en myöskään osaa yhdistää autoa mihinkään muuhunkaan maahan. Mieleen muistuu elävästi GM:n 2000-luvun Bob Lutzin kokeilut. Esimerkiksi suomalaisille tuttua ylemmän keskiluokan tuotetta myytiin ainakin Opelin, Cadillacin, Saabin, Vauxhallin, Holdenin ja Chevroletin brändeillä. Ainakin mulla loppuu mielikuvitus yhdistää tuollainen globaali moneen kertaan uuudelleen brändätty tuote mihinkään maahan.
NHB:En minäkään Opeliin istuessani ajattele jenkkiin istuvani, mutta en myöskään osaa yhdistää autoa mihinkään muuhunkaan maahan.
Olet ilmeisesti tosissasi? Tarkennuksena vielä, et ole edes elinaikanasi yhdistänyt merkkiä Opel maahan Saksa?
Vauxhall on brittien juttu ja Holden aussien, Saabin kohdalla laitettiin suitset tiukalle emoyhtiön toimesta ja loppu tuli. Luultavasti olisi tullut muutenkin. Opel Cadillaciksi koristeltuna ei eurooppalaisiin tehnyt vaikutusta, eikä oikein jenkkeihinkään. Chevynä markkinoilla voitiin olla rinnakkain mutta oliko sekään järkevää?
Varmaan nuorempana tuli Opel yhdistettyä Saksaan, mutta 2000-luvulla mun silmissäni Opel muuttui GM:n bulkkimallien brändiksi vailla identiteettiä - yhdeksi monien joukossa. Enkä usko olevan ainoa, koska niin huonosti menestyivät kaikki mallit, jotka olivat mukana noissa tuotemerkinvaihtotalkoissa ja nyt sitten on koko brändi myyty eteenpäin seuraavalle konsernille, joka liimailee Opel-merkkejä omiin malleihinsa. Saabillekin tosiaan kävi miten kävi.
Jos rinnakkain laitetaan sama auto esimerkiksi Opeliksi ja Vauxhalliksi brändättynä, niin näetkö sinä nuo autot identiteetiltään saksalaisena ja englantilaisena? Miten käy kun rinnakkain ovat joku Pökötti ja samasta Pökötitstä merkkiä vaihtamalla tehty Opel?
Autoteollisuus on jo vuosikymmeniä ollut niin kansainvälistä, ettei automerkin kotimaalla ja auton kokoonpanomaalla ole välttämättä yhteyttä. Yhdenkin automallin komponentteja saatetaan valmistaa monessa valtiossa.
Bulkkituotteen määritelmä englanniksi (business dictionary sivulta).
"Unpackaged, homogenous, dry or liquid goods, without mark or count and usually free-flowing, bought and sold by weight or volume, such as grains, oils, and ores."
Autoja kai ei myydä volyymin tai painon mukaan, joten termin "bulkkituote" käyttö autoista lienee väärin.
No hyvä. Korvattakoon tuo sana sitten geneerisellä, jos kenelläkän ei ole parempaa termia autoille, joita myydään samaan aikaan lukuisilla eri brändeillä. Olisi virkistävää nähdä kumppaniltakin jotain kommenttia itse asiaankin ainaisen kanssakirjoittajien arvostelun ja markkinapellen sijaan.
NHB:Enkä usko olevan ainoa, koska niin huonosti menestyivät kaikki mallit, jotka olivat mukana noissa tuotemerkinvaihtotalkoissa
Astran huono menestys on johtunut siitä että se on ollut briteissä Vauxhall?
Jos rinnakkain laitetaan sama auto esimerkiksi Opeliksi ja Vauxhalliksi brändättynä, niin näetkö sinä nuo autot identiteetiltään saksalaisena ja englantilaisena?
Kyllä näen sen Astran Vauxhallinakin sakuna.
Miten käy kun rinnakkain ovat joku Pökötti ja samasta Pökötitstä merkkiä vaihtamalla tehty Opel?
Tämän aika näyttää. Odotukseni eivät ole korkealla. Tähän asti Opel on tarjonnut itselleni paremman vastineen samassa segmentissä.
NHB: Olisi virkistävää nähdä kumppaniltakin jotain kommenttia itse asiaankin
Keskustelun kulku tosiaan on vaihdellut siitä kun tämän osion aikanaan aloitin. Ei se minua harmita, tai hämmennä: ainahan nämä keskustelut polveilevat.
Tällä hetkellähän keskustellaan tästä kirjoittamastasi / kommentoimastasi asiasta: Mitä saksalaista imagoa on jenkkikonsernin globaaleissa bulkkituotteissa?
Olen sitä kommentoinut juurikin!
...ainaisen kanssakirjoittajien arvostelun ja markkinapellen sijaan.
Nyt en maininnut muuten markkinapellestä mitään, mutta hienoa, että hokasit asiayhteyden, kun imagoasioista keskustellaan. On siis mennyt perille ajatusmalli (yksinkertaistettu termi).
Viittasit tuossa arvostelussa varmaankin tähän vastaukseeni: ...eihän se ole aiemminkaan estänyt käyttämästä termiä vähättelymielessä, vai mitä?
Tuossa pitäisi lukea "estänyt ketään" välissä - yleisellä tasolla siis. Jos tulkitsit tuon henkilökohtaiseksi, niin onnistuu se sinultakin, kun tuolla toisaalla moitit kirjoittajaa "ainaisesta kiemurtelusta". Mitäs se sitten on, jos ei kirjoittajien arvostelua? Tai no, sitähän sinä teit itsekin jo siinä, kun tuon kommentin minulle tarkoitettuna kirjoitit! Kuinkas "virkistävää" se oli noin niin kuin itsesi mielestä?
En tosin keksi miten tämä kirjoittamasi muka liittyy itse asiaan: Onhan tietenkin koko Jenkkilän kulttuuri perinyt erittäin paljon germaaneilta, mutta myös Gallian valloitti germaaninen frankkien heimo.
NHB: Miten käy kun rinnakkain ovat joku Pökötti ja samasta Pökötistä merkkiä vaihtamalla tehty Opel?
Jokeri: Tämän aika näyttää. Odotukseni eivät ole korkealla. Tähän asti Opel on tarjonnut itselleni paremman vastineen samassa segmentissä.
Onhan näitä ranskalaiskytköksiä ollut jo pitkään. Mitäs olette mieltä, muuttuiko Toyota ranskikseksi, vai Citroen ja Pösö riisipusseiksi, kun Aygo ja sen rinnakkaismallit PSA:lta tehtiin?
Tai mitäs luulette, tehdäänkö kaikki samalla laadulla, samassa tehtaassa? Mitäs veikkaatte, minkä merkin vaihtoarvo on parempi, jos viet liikkeeseen Toyotan, Citikan C1, tai Pökötin 107 versiot samasta autosta?
Kumppani: Mitäs olette mieltä, muuttuiko Toyota ranskikseksi, vai Citroen ja Pösö riisipusseiksi, kun Aygo ja sen rinnakkaismallit PSA:lta tehtiin?
Tai mitäs luulette, tehdäänkö kaikki samalla laadulla, samassa tehtaassa? Mitäs veikkaatte, minkä merkin vaihtoarvo on parempi, jos viet liikkeeseen Toyotan, Citikan C1, tai Pökötin 107 versiot samasta autosta?
Toivottavasti ovat ainakin tasalaatuisia, kun käsittääkseeni tulevat kaikki kolme samalta Tsekin tehtaalta.
Vaihtoarvoista on vaikea sanoa mitään muuta kuin että merkkiuskollisuus ehkä kannattaa. c1 uuteen c1 irtoaa pienemmällä välillä kuin c1 aygoon.
Näissä on kyseessä kuitenkin alunalkaen yhteistyömallit kuten nyt vaikka crossland x. Tälläisissä malleissa identiteetiä mihinkään valmistajaan ei oikein löydä kuin ratin logosta.
Astran huono menestys on johtunut siitä että se on ollut briteissä Vauxhall?
Itse näen tuon niin, että Vauxhallin menestys on ollut heikkoa siksi, koska tuotteet eivät ole omanneet mitään brittiläistä perimää tai selkeätä omaa identiteettiä.
Kyllä näen sen Astran Vauxhallinakin sakuna.
Eli brändin brittiläinen perimä on menetetty silmissäsi.
c1 uuteen c1 irtoaa pienemmällä välillä kuin c1 aygoon. Näissä on kyseessä kuitenkin alunalkaen yhteistyömallit kuten nyt vaikka crossland x. Tälläisissä malleissa identiteetiä mihinkään valmistajaan ei oikein löydä kuin ratin logosta.
Lisäksi tuo malli oli joka merkille vähemmän merkittävä tuote. Ydinbisnes pyöri joka merkillä omaa elämäänsä tuosta mallista välittämättä.
NHB:
Astran huono menestys on johtunut siitä että se on ollut briteissä Vauxhall?
Itse näen tuon niin, että Vauxhallin menestys on ollut heikkoa siksi, koska tuotteet eivät ole omanneet mitään brittiläistä perimää tai selkeätä omaa identiteettiä.
Kyllä näen sen Astran Vauxhallinakin sakuna.
Eli brändin brittiläinen perimä on menetetty silmissäsi.
Noin ajateltuna kyllä. Vauxhallin perimää en enää oikein tule miettineeksi kun viimeinen vähänkään itsenäisesti tehty malli taitaa olla 60-luvulta.
Opelin kohdalla vielä nyt Corsa, Astra, Mokka, Vectra/Insignia omaavat selvän perimän Russelheimiin.
Jos seuraava Peugeotin 308 koristellaan pallosalamalla ja Opelkauppias kutsuu sinut tutustumaan tähän uuteen Astraan, niin tarina lähtee silloin Vauxhallin kanssa samoille laduille.
Moi
Uudessa Opel Insigniassa on esitteiden ja myyjien mukaan hieno ominaisuus, joka täydentää vakionopeudensäätimen. Ongelmana on vain se, että systeemi ei toimi. Tämän ACC:n pitää päästä lukemaan nopeusrajoitusmerkki, tunnistaa edelläajava tms toimiakseen. Jos näitä ei ole, ei ole minkäänlaista vakkaria käytössä. Jos eteen sitten ilmestyy tunnistettava objekti, on sinun pysähdyttävä, sammutettava auto...ja taas toimii. Itse se ei osaa poistua vikatilasta.
Maahantuojan mielestä tällainen juttu on ominaisuus eikä sille voi tehdä mitään. Eli jos ajat yksin pitkää taivalta eikä nopeusrajoitusmerkkejä ole 2 kilometrin välein eikä muuta liikennettä, ei sinulla ole vakionopeudensäädintäkään.
Jos ajelet kehäkolmosen sisäpuolella ruuhka-aikaan, niin maksa tästä lisäominaisuudesta, muuten mieti toisen kerran Opelin hankintaa.
Kirjoitan uutisen aiheesta eli moottoreista, jotka ovat eri asia kuin Opelin brändi tai auto. Väärinymmärryksellesi rakentelemasi todisteet ovat vailla perustaa. GM:n moottoreita on istutettu vähän siellä sun täällä eri brändien tuotteisiin. Onpa käytetty jonkin toisen valmistajan ostomoottoreitakin. Hyvin ovat nekin sopineet GM:n tuotteiden keulalle. Moottori mikä moottori.
NHB:
Mitä saksalaista imagoa on jenkkikonsernin globaaleissa bulkkituotteissa?
Ai kirjoitit vain moottoreista! No exkusemuaa sitte...
Uutisessa siis myös näin:
”Me alamme nyt asteittain käyttää Opeleissa PSA:n alustoja ja moottoreita. Se ei kuitenkaan tapahdu yhdessä yössä, muutos kestää pari vuotta”, kertoi PSA:n kehitysjohtaja Gilles Le Borgne.
GM oli ja on edelleen pirun iso firma, joten monenlaista osaa ja isompaa kokonaisuuttakin on ostettu, myyty, jaeltu ja asennettu ties missä ja mihin merkkin ja malliin.
En kuitenkaan vielä ole Opeliin istuessani ajatellut istuvani jenkissä. En tänään enkä vuosikymmeniä sitten.
Johtuneeko juurikin NHB esiinottamasta brändistä?
Jotain omaa identiteetiä tuohon bulkkin Opeliin Euroopan GM saanut vuosikymmenet rakennettua.
En kuitenkaan vielä ole Opeliin istuessani ajatellut istuvani jenkissä. En tänään enkä vuosikymmeniä sitten. Johtuneeko juurikin NHB esiinottamasta brändistä?
Jotain omaa identiteetiä tuohon bulkkin Opeliin Euroopan GM saanut vuosikymmenet rakennettua.
En minäkään Opeliin istuessani ajattele jenkkiin istuvani, mutta en myöskään osaa yhdistää autoa mihinkään muuhunkaan maahan. Mieleen muistuu elävästi GM:n 2000-luvun Bob Lutzin kokeilut. Esimerkiksi suomalaisille tuttua ylemmän keskiluokan tuotetta myytiin ainakin Opelin, Cadillacin, Saabin, Vauxhallin, Holdenin ja Chevroletin brändeillä. Ainakin mulla loppuu mielikuvitus yhdistää tuollainen globaali moneen kertaan uuudelleen brändätty tuote mihinkään maahan.
NHB:En minäkään Opeliin istuessani ajattele jenkkiin istuvani, mutta en myöskään osaa yhdistää autoa mihinkään muuhunkaan maahan.
Olet ilmeisesti tosissasi? Tarkennuksena vielä, et ole edes elinaikanasi yhdistänyt merkkiä Opel maahan Saksa?
Vauxhall on brittien juttu ja Holden aussien, Saabin kohdalla laitettiin suitset tiukalle emoyhtiön toimesta ja loppu tuli. Luultavasti olisi tullut muutenkin. Opel Cadillaciksi koristeltuna ei eurooppalaisiin tehnyt vaikutusta, eikä oikein jenkkeihinkään. Chevynä markkinoilla voitiin olla rinnakkain mutta oliko sekään järkevää?
Varmaan nuorempana tuli Opel yhdistettyä Saksaan, mutta 2000-luvulla mun silmissäni Opel muuttui GM:n bulkkimallien brändiksi vailla identiteettiä - yhdeksi monien joukossa. Enkä usko olevan ainoa, koska niin huonosti menestyivät kaikki mallit, jotka olivat mukana noissa tuotemerkinvaihtotalkoissa ja nyt sitten on koko brändi myyty eteenpäin seuraavalle konsernille, joka liimailee Opel-merkkejä omiin malleihinsa. Saabillekin tosiaan kävi miten kävi.
Jos rinnakkain laitetaan sama auto esimerkiksi Opeliksi ja Vauxhalliksi brändättynä, niin näetkö sinä nuo autot identiteetiltään saksalaisena ja englantilaisena? Miten käy kun rinnakkain ovat joku Pökötti ja samasta Pökötitstä merkkiä vaihtamalla tehty Opel?
Autoteollisuus on jo vuosikymmeniä ollut niin kansainvälistä, ettei automerkin kotimaalla ja auton kokoonpanomaalla ole välttämättä yhteyttä. Yhdenkin automallin komponentteja saatetaan valmistaa monessa valtiossa.
Bulkkituotteen määritelmä englanniksi (business dictionary sivulta).
"Unpackaged, homogenous, dry or liquid goods, without mark or count and usually free-flowing, bought and sold by weight or volume, such as grains, oils, and ores."
Autoja kai ei myydä volyymin tai painon mukaan, joten termin "bulkkituote" käyttö autoista lienee väärin.
On toki väärin, mutta eihän se ole aiemminkaan estänyt käyttämästä termiä vähättelymielessä, vai mitä?
No hyvä. Korvattakoon tuo sana sitten geneerisellä, jos kenelläkän ei ole parempaa termia autoille, joita myydään samaan aikaan lukuisilla eri brändeillä. Olisi virkistävää nähdä kumppaniltakin jotain kommenttia itse asiaankin ainaisen kanssakirjoittajien arvostelun ja markkinapellen sijaan.
NHB:Enkä usko olevan ainoa, koska niin huonosti menestyivät kaikki mallit, jotka olivat mukana noissa tuotemerkinvaihtotalkoissa
Astran huono menestys on johtunut siitä että se on ollut briteissä Vauxhall?
Jos rinnakkain laitetaan sama auto esimerkiksi Opeliksi ja Vauxhalliksi brändättynä, niin näetkö sinä nuo autot identiteetiltään saksalaisena ja englantilaisena?
Kyllä näen sen Astran Vauxhallinakin sakuna.
Miten käy kun rinnakkain ovat joku Pökötti ja samasta Pökötitstä merkkiä vaihtamalla tehty Opel?
Tämän aika näyttää. Odotukseni eivät ole korkealla. Tähän asti Opel on tarjonnut itselleni paremman vastineen samassa segmentissä.
Geneerinen = yleinen, yleisluontoinen.
NHB:
Olisi virkistävää nähdä kumppaniltakin jotain kommenttia itse asiaankin
Keskustelun kulku tosiaan on vaihdellut siitä kun tämän osion aikanaan aloitin. Ei se minua harmita, tai hämmennä: ainahan nämä keskustelut polveilevat.
Tällä hetkellähän keskustellaan tästä kirjoittamastasi / kommentoimastasi asiasta: Mitä saksalaista imagoa on jenkkikonsernin globaaleissa bulkkituotteissa?
Olen sitä kommentoinut juurikin!
...ainaisen kanssakirjoittajien arvostelun ja markkinapellen sijaan.
Nyt en maininnut muuten markkinapellestä mitään, mutta hienoa, että hokasit asiayhteyden, kun imagoasioista keskustellaan. On siis mennyt perille ajatusmalli (yksinkertaistettu termi).
Viittasit tuossa arvostelussa varmaankin tähän vastaukseeni: ...eihän se ole aiemminkaan estänyt käyttämästä termiä vähättelymielessä, vai mitä?
Tuossa pitäisi lukea "estänyt ketään" välissä - yleisellä tasolla siis. Jos tulkitsit tuon henkilökohtaiseksi, niin onnistuu se sinultakin, kun tuolla toisaalla moitit kirjoittajaa "ainaisesta kiemurtelusta". Mitäs se sitten on, jos ei kirjoittajien arvostelua? Tai no, sitähän sinä teit itsekin jo siinä, kun tuon kommentin minulle tarkoitettuna kirjoitit! Kuinkas "virkistävää" se oli noin niin kuin itsesi mielestä?
En tosin keksi miten tämä kirjoittamasi muka liittyy itse asiaan: Onhan tietenkin koko Jenkkilän kulttuuri perinyt erittäin paljon germaaneilta, mutta myös Gallian valloitti germaaninen frankkien heimo.
NHB:
Miten käy kun rinnakkain ovat joku Pökötti ja samasta Pökötistä merkkiä vaihtamalla tehty Opel?
Jokeri:
Tämän aika näyttää. Odotukseni eivät ole korkealla. Tähän asti Opel on tarjonnut itselleni paremman vastineen samassa segmentissä.
Onhan näitä ranskalaiskytköksiä ollut jo pitkään. Mitäs olette mieltä, muuttuiko Toyota ranskikseksi, vai Citroen ja Pösö riisipusseiksi, kun Aygo ja sen rinnakkaismallit PSA:lta tehtiin?
Tai mitäs luulette, tehdäänkö kaikki samalla laadulla, samassa tehtaassa? Mitäs veikkaatte, minkä merkin vaihtoarvo on parempi, jos viet liikkeeseen Toyotan, Citikan C1, tai Pökötin 107 versiot samasta autosta?
Imagoasiota?
Kumppani: Mitäs olette mieltä, muuttuiko Toyota ranskikseksi, vai Citroen ja Pösö riisipusseiksi, kun Aygo ja sen rinnakkaismallit PSA:lta tehtiin?
Tai mitäs luulette, tehdäänkö kaikki samalla laadulla, samassa tehtaassa? Mitäs veikkaatte, minkä merkin vaihtoarvo on parempi, jos viet liikkeeseen Toyotan, Citikan C1, tai Pökötin 107 versiot samasta autosta?
Toivottavasti ovat ainakin tasalaatuisia, kun käsittääkseeni tulevat kaikki kolme samalta Tsekin tehtaalta.
Vaihtoarvoista on vaikea sanoa mitään muuta kuin että merkkiuskollisuus ehkä kannattaa. c1 uuteen c1 irtoaa pienemmällä välillä kuin c1 aygoon.
Näissä on kyseessä kuitenkin alunalkaen yhteistyömallit kuten nyt vaikka crossland x. Tälläisissä malleissa identiteetiä mihinkään valmistajaan ei oikein löydä kuin ratin logosta.
Astran huono menestys on johtunut siitä että se on ollut briteissä Vauxhall?
Itse näen tuon niin, että Vauxhallin menestys on ollut heikkoa siksi, koska tuotteet eivät ole omanneet mitään brittiläistä perimää tai selkeätä omaa identiteettiä.
Kyllä näen sen Astran Vauxhallinakin sakuna.
Eli brändin brittiläinen perimä on menetetty silmissäsi.
c1 uuteen c1 irtoaa pienemmällä välillä kuin c1 aygoon. Näissä on kyseessä kuitenkin alunalkaen yhteistyömallit kuten nyt vaikka crossland x. Tälläisissä malleissa identiteetiä mihinkään valmistajaan ei oikein löydä kuin ratin logosta.
Lisäksi tuo malli oli joka merkille vähemmän merkittävä tuote. Ydinbisnes pyöri joka merkillä omaa elämäänsä tuosta mallista välittämättä.
NHB:
Astran huono menestys on johtunut siitä että se on ollut briteissä Vauxhall?
Itse näen tuon niin, että Vauxhallin menestys on ollut heikkoa siksi, koska tuotteet eivät ole omanneet mitään brittiläistä perimää tai selkeätä omaa identiteettiä.
Kyllä näen sen Astran Vauxhallinakin sakuna.
Eli brändin brittiläinen perimä on menetetty silmissäsi.
Noin ajateltuna kyllä. Vauxhallin perimää en enää oikein tule miettineeksi kun viimeinen vähänkään itsenäisesti tehty malli taitaa olla 60-luvulta.
Opelin kohdalla vielä nyt Corsa, Astra, Mokka, Vectra/Insignia omaavat selvän perimän Russelheimiin.
Jos seuraava Peugeotin 308 koristellaan pallosalamalla ja Opelkauppias kutsuu sinut tutustumaan tähän uuteen Astraan, niin tarina lähtee silloin Vauxhallin kanssa samoille laduille.
Moi
Uudessa Opel Insigniassa on esitteiden ja myyjien mukaan hieno ominaisuus, joka täydentää vakionopeudensäätimen. Ongelmana on vain se, että systeemi ei toimi. Tämän ACC:n pitää päästä lukemaan nopeusrajoitusmerkki, tunnistaa edelläajava tms toimiakseen. Jos näitä ei ole, ei ole minkäänlaista vakkaria käytössä. Jos eteen sitten ilmestyy tunnistettava objekti, on sinun pysähdyttävä, sammutettava auto...ja taas toimii. Itse se ei osaa poistua vikatilasta.
Maahantuojan mielestä tällainen juttu on ominaisuus eikä sille voi tehdä mitään. Eli jos ajat yksin pitkää taivalta eikä nopeusrajoitusmerkkejä ole 2 kilometrin välein eikä muuta liikennettä, ei sinulla ole vakionopeudensäädintäkään.
Jos ajelet kehäkolmosen sisäpuolella ruuhka-aikaan, niin maksa tästä lisäominaisuudesta, muuten mieti toisen kerran Opelin hankintaa.