No nyt osui Volkkarilla muotoilu kohdilleen. On kyllä upean näköinen ilmestys ja uusi A5 näyttää tämän rinnalla jo nyt vanhanaikaiselta ja halvalta. En kyllä tajua kuka tämän jälkeen enää ostaa A4 tai A5 Audia. Huoletta voinee olettaa, että tämä on kuitenkin Audia halvempi.
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/2017-volkswagen-arteon-revealed
Voihan ne katsella myös vaikka tätä vaihtoehtona:
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kia-stinger-gt-sporttipiikki-saksalaisten-nahassa/
Molemmat minun makuuni kyllä ihan mukiinmenevän näköisiä
Pituutta tällä uudella VW:llä on 4862 mm, kun Audi A5 Sportback jää 4733 mm:iin. Melko iso ero on kyseessä.
Aerton on selvästi A5:sta suurempi ja suuremman näköinen, mikä entisestään syö A5:n eväitä. Toki täytyy nyt katsoa, minkä hintainen Aerton on. Ainakin kuvissa jopa sisusta on vähintään Audin tasolla.
Onhan tuo Kiakin vaihtoehto ja ihan hienokin, mutta omaan makuuni vähän liiakaakin spoileria ja tuningia. Hieman pienemmällä yrittämisellä näyttäisi jopa paremmalta. Pisteet sisustuksesta, joka on huomattavasti tyylikkäämpi, kuin useimmissa japseissa/korealaisissa.
Samaa mieltä Kia Stingeristä, että mukiinmenevyys nousisi seuraavalle tasolle ihan kevyellä tuning-ajatuksen pudotuksella. Mutta ehkä se liittyy tuohon "GT" -lookiin... Oliskohan tulossa joku "ei-GT" sitten, vai onko näkynytkin jo.
Ruotsissa maksaa 190 hp diesel-Arteon 400.000 SEK. Suomessa tämän auton hinta kipuaa tasolle 45.000 - 50.000 e. Tosin tässä hinnassa on sitten mukana neliveto, automaatti ja varmaankin kohtuullisen paljon varusteita.
http://www.vibilagare.se/nyheter/sa-mycket-kostar-arteon
Jos V90 ei olisi tilauksessa, niin tämä olisi seuraava autoni 2.0 l 280 hv bensana. Suorituskykykin on siinä kohdillaan, eikä hinta varusteltuna karkaa luultavasti kovin pahaksi. Ei varmaan Suomen Audin leirissä paljoa naurata, kun Volvo jo syö asiakkaita roppakaupalla ja sitten vielä oma sisarmerkkikin.
Eipä ollut Aerton kovin vakuuttava eilisen Hesarin koeajossa. Muotoilu ja ajettavuus kunnossa mutta todella moni muu asia ei. Sisältä aivan kuin vähän paremmin varusteltu Passat tai Golf, kova rengasmelu maantienopeuksissa ja lukuisat sähköviat. Avaimettoman järjestelmän ovien aukaisu ja lukitus pätki koko testin ajan, takaluukun avaus jalan heilautuksella ei aina toiminut, liikennemerkkien tunnistus pätki pahasti ja lisäksi kamerajärjestelmän virhe sai kaikki sitä hyödyntävät turvajärjestelmät antamaan virheilmoituksen.
60 t euroa maksavalta ja 9000 km ajetulta autolta olisi odottanut aika paljon enemmän.
Hesarin jutun perusteella:
"Voi hyvin olla, että koeajomalli oli maanantaikappale. Jos viat kuitataan yksittäisen mallin oikkuilulla, Arteon on aivan pätevä auto ja kiinnostava haastaja hinnakkaampien sedanien luokkaan."
Eikös nuo Volkkarin aikasemmatkin öljynkulutus, vaihdelaatikko, jakoketju, ovien jäätymis, ruostumis, kylmyys yms. haasteet ole kuitattu aina yksittäisten kappaleiden oikkuiluilla. Tuota taustaa vasten 2 v takuun omaava Aerton on jännittävä ostos omilla rahoilla tuossa luokassa.
Auto-m:"En kyllä tajua kuka tämän jälkeen enää ostaa A4 tai A5 Audia"
quattro?
Mihin coupessa tarvii neljää ovea?
Eikös nuo Volkkarin aikasemmatkin öljynkulutus, vaihdelaatikko, jakoketju, ovien jäätymis, ruostumis, kylmyys yms. haasteet ole kuitattu aina yksittäisten kappaleiden oikkuiluilla. Tuota taustaa vasten 2 v takuun omaava Aerton on jännittävä ostos omilla rahoilla tuossa luokassa.
Itse en klassisia tyyppivikoja kuittaisi yksittäisien kappaleiden oikkuiluna, mutta jokainen tyylillään. Jos uuden auton ostaminen jännittää liikaa, niin se kannattanee jättää niiden huoleksi, jotka osaavat arvioida tekniikkamurheiden todennäköisyyttä relevanttien mallien perusteella. Joko muuten pelkosi nykyisen Golfin moottorin hajoamisesta on realisoitunut?