TM julkaisikin jo jutun tästä kun tieto levisi etukäteen:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/hups-kuvat-vuotivat-jo-nettiin-bmw-x3-siirtyy-komeasti-kolmanteen-sukupolveen/
Nyt on myös virallista tietoa tarjolla:
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0271778EN/the-new-bmw-x3
"Komeasti siirrytään kolmanteen sukupolveen." Ulkonäkö on kyllä todella hiottu, viimeisen päälle ja muutosta on myös sisätiloissa, upea kojelauta vaikuttaa olevan suoraan uuden generaation 5-sarjasta, näyttö todellakin nostettu ylös turvallisuussyistä. Varmaankin X3 jakaa paljon tekniikkaa uuden 5-sarjan kanssa, mm. moottoripuolella löytyy monia vaihtoehtoja, esim. suora kutonen.
Olisi ollut jo aika nykyaikaistaa kojelauta, tämä vanhoillisuus ei mene kaupaksi uusille asiakkaille.
Hyvin näyttää BMW:een uusittu kojeauta menevän kaupaksi:
Tätä menoa, myynti 2017 olisi noin 2,15 miljoonaa kappaletta. Nousua 150.000 kpl. Kohtuullinen määrä.
Mutta ei lähelläkään uusien Volvojen ja Mersujen myyntiä.
Mainitaan nyt, että BMW ja Mercedes myi molemmat yli 2 miljoonaa autoa 2016, eli lähes 4,5 miljoonaa autoa. Volvo hieman yli 0,5. Audikin sai menemään vajaat 2 miljoonaa autoa 2016. Ei tietoa mihin nm. "2016" viittaa. Outo kommentti?
Uusi X3 ennakkohinta on alle 60.000 euroa. Täältä näköjään löytyy lisätietoa:
https://www.bmw.fi/fi/mallisto/x-mallit/X3/2017/yleisesittely.html
Minä viittaan näihin BMW:n nykyisiin uudistuksiin, missä lopulta ei olekaan mitään rohkeasti uutta Volvon ja Mersun uusiin malleihin verrattuna ja ne ehkä vie BMW:eetäkin asiakkaita.
Hybridiä jäi kaipaamaan, muilla jo on tuotannossa
Ei löydy mitään Suomen myyntitietoja BMW X3:sta. Vertailun vuoksi niin Volvo XC 60 on myynyt 1.770 kpl tämän vuoden marraskuun loppuun mennessä.
Derppa:"Vertailun vuoksi niin Volvo XC 60 on myynyt 1.770 kpl tämän vuoden marraskuun loppuun mennessä."
Hienoa oikein reilu 1700 kpl Volvoa tänä vuonna.
Ehkä vähän perspektiiviä kun voi mainita, että Audi, BMW ja Mersu myyvät yli 2 miljoonaa autoa per nenä vuodessa.
"Ehkä vähän perspektiiviä kun voi mainita, että Audi, BMW ja Mersu myyvät yli 2 miljoonaa autoa per nenä vuodessa."
Ensimmäinen kerta kun kuulen tuollaista. Ei kuulosta ollenkaan tutulta.
Vuonna 2016 rekisteröitiin 1277kpl XC60 ja X3 234kpl. Omaaluokkaansa siis X3 on Suomessa. Köyhät tuulipuvut ajaa Xc60 kun taas koulutetummat satsaa laatuun ja ostaa X3. Itsellä on jo kolmas X3 menossa ja keväällä tulee päivitettyä tuohon uuteen X3!
Kävin katsomassa uutta Xc60, mutta oven avatessa jo huomaa, että saksalainen osaa auton tehdä ja Volvo kopioida huonolla menestyksellä saksalaisilta laatua.
BMW on oikealla tiellä, kun ei ole X3 lähtenyt pilaamaan millään hybridi hössötyksillä, vaan tarvittaessa saa rahalla oikeita hevosvoimia, eikä mitään mukamas 400hummaa mitä tuossa Volvon T6 hybridissä on.
Köyhät tuulipuvut ajaa Xc60 kun taas koulutetummat satsaa laatuun ja ostaa X3. Itsellä on jo kolmas X3 menossa ja keväällä tulee päivitettyä tuohon uuteen X3!
Kävin katsomassa uutta Xc60, mutta oven avatessa jo huomaa, että saksalainen osaa auton tehdä ja Volvo kopioida huonolla menestyksellä saksalaisilta laatua.
BMW on oikealla tiellä, kun ei ole X3 lähtenyt pilaamaan millään hybridi hössötyksillä, vaan tarvittaessa saa rahalla oikeita hevosvoimia, eikä mitään mukamas 400hummaa mitä tuossa Volvon T6 hybridissä on.
Juttusi viittaavat lähinnä peruskoulusta suomi24:ään trollin jatko-opintoja suorittamaan tipahtaneen jakojäännöksen tuotoksilta.
Kirurgikin voi olla vapaa aikana "tuulipuvussa" ja ajaa Toyotalla.
Tojotalla ajoa voisi verrata siihen että vehkeen päällä olisi 4 kortsua. Ei mitään tuntoa!
Volvolla sentään osataan tehdä ajoltaa jonkinlaisia autoja, vaikka Bemarista ollaan jäljessä kaikilla osa-alueilla!
Epäilen, ettei Volvo ole edes turvallisuudessa niin hyvä mitä kehutaan. Bemarilla saa Night Vision järjestelmän mitä Volvon insinöörit ei ole osanneet tehdä!
Tuntuu siltä, että Bemarimiehillä menee taas lujaa muuallakin kuin liikenteessä.
Joko Bemari on saanut ratkaistua tuon polttoainelämmittimen toiminnan niin, että se lämmittäisi myös moottorin samalla, kun on niin ylivoimainen:)
Vai tuleeko Bemarin 1.9 litran koneesta hukkalämpöä enemmän?
Uuden X3:n ohjaus on erittäin nopea, josta on hyötyä mutkatiellä. Jos taas ajetaan suoraa tietä joka on urainen, niin auto voi käyttäytyä levottomasti. Bemariin verrattuna esimerkiksi Audi Q5 kulkee uraisella tiellä suoraan eteenpäin "kuin junan veturi".
(Toivottavasti en kirjoittanut mitään väärin BMW:stä).
http://www.vibilagare.se/test/biltester/provkorning/provkorning-bmw-x3
Suomessa köyhimmätkin tuulipukujuntit ostelevat toimeentulotuella 60 000 euron arvoisia autoja. Ja kansa vielä jaksaa valittaa!
Näinköhän olisi....?
Kysyn Äxä3 Miksi autolla ajaminen pitäisi tuntua joltain.
Kaksoiskytkintä käyttävät autotehtaat pyrkii kaikin keinoin pykälistä eroon päästäkseen Toyotan käyttämän portaattoman planeettavaihteiston tasolle mikä ei tunnu miltään.
En tiedä toimeentulon rahallista määrää, mutta senhän saa oletusarvona itse päättää mihin sen käyttää.
X3:n ajettavuutta kehuttiin, mutta testin mukaan X3:n takapenkki on ahdas.
https://www.themotorreport.com.au/car-review/new-car-reviews/bmw-x3-xdrive30i-v-volvo-xc60-t6-r-design-comparison-test-117343.html