I-Pace

74 kommenttia
13»
  • ei yhtään yllätä että volvo voittaa ruotsissa--

      
  • Puheena olevan autolehden toimittajat kylläkin koostuvat 30 - 35 - vuotiaista räkänokista ja tällä perusteella suosikkimerkit on helppo päätellä.

    Jaguar I-Pacesta on tuossa lehdessä erillinen juttunsakin, jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan (oma mielenkiintoni on akateemista).

      
  • "Puheena olevan autolehden toimittajat kylläkin koostuvat 30 – 35 – vuotiaista räkänokista ja tällä perusteella suosikkimerkit on helppo päätellä."

    Volvo,tuo nuorison ikisuosikki :)

      
  • Kiva nähdä ettei Suomi ole ainoa maa jossa autojournalismin taso laskee päivä päivältä. Tosin Ruotsissa se ole ollut erityisen korkealla koskaan.

      
  • GTamv:
    ei yhtään yllätä että Volvo voittaa Ruotsissa

    ...kuten saksalainen voittaa Saksassa jne?

      
  • Volvohan on juuri nyt nuorison vanhojen autojen selvä ykkönen. 740 leveät pienet peltivanteet on nykyisin se ykköspeli, harmi kuulemma kun 740:set alkaa olemaan "kortilla". Kolmosbemari ja sen jälkeen tullut vanha mese on historiaa. Käytiin kaverin kimppatallilla viemässä sen kawa talviunille ja juteltiin kolmen juuri kortin saaneen kollin kanssa, heidän ruuvatessa kaasaria seitenneliskanttisesta, kerroin Hyvinkäälläkin olevan monta samanlaista nuorisolla ja mikä siinä on hyvää, vastaus leveä hymy naamalla: kaikki on parasta!

      
  • Siellähän on asiantuntevaa nuorisoa ?

      
  • Kuulemma 740 on tilava (kaikki sopii) kevytperäinen, sutii ja on helppo viedä sladissa ja tarpeeksi ruma, ettei kukaan luule, että se on ostettu tosissaan - rahapulassa!

      
  • Hyvä luonnehdinta!

    Tilat - check
    Etuvetoisen painojakauma - check
    Pitkä akseliväli rauhoittaa - check

    Rahapulakin pysyy loitolla, kun yksi auto selättää kuusi kertakäyttöliisaria ennen kuin se konservoidaan harrastusvälineeksi.

    Sitähän nuo nuoretkin tekevät, vaikka eri menetelmin kuin me pussihousut.

      
  • Ja erotuksena "pappa-autoihin, joissa "kaikissa"on aluvanteet ja matalaprofiilirenkaat, on kotitekoiset leveät peltivanteet joille on kapeat korkeampiprofiiliset rinkulat venytetty kikkailemalla. Harvoin teinipojilla on samat mieltymykset kuin isillään.

      
  • I-Pace erittäin loistava auto, tosin ei ihan 100% toimintavarma kun pieniä ongelmia oli ainakin omassa melkein viikon käytössä. Suuntavilkun ääni myös ärsyttävä :) Auto on loistava niin kauan kunnes sitä pitää ladata. Kotona pitäisi olla kunnon latausmahdollisuus muuten ei tule mitään

      
  • i-pacesta oli matkakertomus moottorilehdessä, huono puoli on vain yksivaihelataus, kestää ladata toivottoman pitkään jos ei ole pikalatauspisteitä käytettävissä. Yksi erikoinen juttu oli myös että kännyllä ohjattava lämmityssysteemi ei osaa kytkeä etu/takalasien lämmitystä päälle. Toimintasäde 314km mittarin mukaan (ilmeisesti ladattu täyteen, lehden juttu hiukan huonosti kirjoitettu). Samassa lehdessä juttu uudesta sähköaudista, jossa max teho käytettävissä vain 8 sekunnin ajan...ei vielä aivan vakuuta nämä sähkövehkeet....

      
  • muokattu 13.01.2019 22:32

    @Juhamatti2 kirjoitti:
    Ja erotuksena "pappa-autoihin, joissa "kaikissa"on aluvanteet ja matalaprofiilirenkaat

    Nyt jäin kiinni rysän päältä! Nuorisoautohan tuo on aina ollut, ei sitä tietenkään kukaan epäilekään. Ostin omani 27-vuotiaana.

    Mutta ylileveillä matalaprofiilirenkailla tosiaan tulee ajelluksi. 5-puolaisille 740 Turbon Draco-vanteille väännetty 185/70R15 on tosiaan GLE:ssa selkeä ylikoko 😀

      
  • @GTamv kirjoitti:
    Samassa lehdessä juttu uudesta sähköaudista, jossa max teho käytettävissä vain 8 sekunnin ajan...ei vielä aivan vakuuta nämä sähkövehkeet....

    Joo, Audi e-tronissa on toi 8 sek boosti, jonka aikana tehot 300 kW / 664 Nm. Normaalisti 265 kW / 561 Nm. Ainakaan Suomessa tuo 8 sek rajoitus ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, koska sen aikana ylitetään nopeusrajoitus millä tahansa tiellä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit