Premium-sana olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin. Koska sanalla "premium" pyritään lähinnä luomaan mielikuva paremmasta autosta. No ehkä BMW on esimerkiksi ruostesuojauksen osalta parempi kuin Mazda mutta varsinaisessa ominaisuusvertailussa menivät nuo pisteet melko tasoihin.
Hieman karrikoiden voidaan todeta että niin sanottu "premium-uskovainen" on henkilö joka uskoo että "premium" - auto on ominaisuuksiensa osalta täysin ylivertainen.
@▫️ kirjoitti:
Premium-sana olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin. Koska sanalla "premium" pyritään lähinnä luomaan mielikuva paremmasta autosta. No ehkä BMW on esimerkiksi ruostesuojauksen osalta parempi kuin Mazda mutta varsinaisessa ominaisuusvertailussa menivät nuo pisteet melko tasoihin.
Hieman karrikoiden voidaan todeta että niin sanottu "premium-uskovainen" on henkilö joka uskoo että "premium" - auto on ominaisuuksiensa osalta täysin ylivertainen.
Kait niitä ruostesuojauksen tasojakin voidaan ryhmittää eri luokkiin
@M880 kirjoitti:
Vaikka Mikko laittoi pisteen keskustelulle, niin jatkan vielä koska nyt on koeajojen jälkeen tarjolla kiveen hakattua faktaa 😛
DS 7, premiumia mutta vähän outo.
Toyota RAV4, ei premiumia koska rengasmelu ja kojelaudan muovi.
Lexus NX, premium, mutta rattilämmitin ei lämmitä koko kehää.
Volvo V60/V90, premiumin rajoilla. Kristallinen vaihdekepin nuppi on kylmä.
En yleensä suhtaudu autoihin kovin tunteella, mutta Lexuksen laittaminen premiumiksi on ehdoton virhe. Lexus on kyllä Toyota konsernissa "parempi toytota", mutta se ei todellakaa tee merkistä premiumia. Premiumissa, (MB, Audi, BMW, Volvo) on sentään keskimäärin hyviä autoja. Lexus on kaikilta mitattavilta ominaisuuksiltaa huono tai tavallinen.
Lexus LS menee Eurooppalaisten premium-luokan yläpuolelle
Lexus LS:ssä voi olla vakiona runsaasti varusteita ja vaikka tiikerinnahkapenkit, mutta autona se on vain iso corolla. Ajo-ominaisuudet ja tuntuma ei ole eurooppalaisten tasolla, piste. :-)
@M880 kirjoitti:
Vaikka Mikko laittoi pisteen keskustelulle, niin jatkan vielä koska nyt on koeajojen jälkeen tarjolla kiveen hakattua faktaa 😛
DS 7, premiumia mutta vähän outo.
Toyota RAV4, ei premiumia koska rengasmelu ja kojelaudan muovi.
Lexus NX, premium, mutta rattilämmitin ei lämmitä koko kehää.
Volvo V60/V90, premiumin rajoilla. Kristallinen vaihdekepin nuppi on kylmä.
En yleensä suhtaudu autoihin kovin tunteella, mutta Lexuksen laittaminen premiumiksi on ehdoton virhe. Lexus on kyllä Toyota konsernissa "parempi toytota", mutta se ei todellakaa tee merkistä premiumia. Premiumissa, (MB, Audi, BMW, Volvo) on sentään keskimäärin hyviä autoja. Lexus on kaikilta mitattavilta ominaisuuksiltaa huono tai tavallinen.
Lexus LS menee Eurooppalaisten premium-luokan yläpuolelle
Lexus LS:ssä voi olla vakiona runsaasti varusteita ja vaikka tiikerinnahkapenkit, mutta autona se on vain iso corolla. Ajo-ominaisuudet ja tuntuma ei ole eurooppalaisten tasolla, piste. :-)
En arvioisi LS:n kokoluokkaa ja tyylilajia sudittamalla donitseja nakkikopin ympärillä.
Kun tilat, äänieristys ja auton takapenkillä matkustettavaksi suunniteltu mukavuus mahdollistavat miljardiyrityksen johtoryhmäläiselle liiketuttavan noutamisen lentoasemalta yhtä uskottavasti ja mukavasti kuin 7, S tai Genesis, silloin LS osuu kohderyhmäänsä, vaikka lippalakkipojat kiertäisivätkin korttelin M3:lla nopeammin.
Syy on sama kuin se, miksi C63 AMG:n kovempi kierrosaika ei ole millään tavoin S63 AMG:lta pois.
Autoja pitää arvioida niiden oikeassa viiteryhmässä, olipa se oma viiteryhmä tai ei.
Se on sitten eri asia, että Toyota Century GRMN oli varmaan tarpeen tehdä, koska se on käyttäjänsä mielestä hauska. Mutta tuo yksittäiskappale ei silti riitä tyylilajin mittatikuksi.
@▫️ kirjoitti:
Jos jotakin huomauttaisin Lexuksesta niin se on keulan muotoilu.
Harvinaisen hyvät vakiovalot ja paljon tilaa upottaa niin iso LED-paneli kuin kuski katsoo tarpeelliseksi. Monissa rakenteissa on niin paljon krääsää säleikön takana, etteivät valot mahdu.
Joka tapauksessa sana "premium" ei ole varattu yksinomaan autoja varten, se siis ei ole mikään virallinen autoluokittelu.
Tässä määritelmä Premium oli vielä pääosassa.
Premium-sana olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin. Koska sanalla "premium" pyritään lähinnä luomaan mielikuva paremmasta autosta. No ehkä BMW on esimerkiksi ruostesuojauksen osalta parempi kuin Mazda mutta varsinaisessa ominaisuusvertailussa menivät nuo pisteet melko tasoihin.
Hieman karrikoiden voidaan todeta että niin sanottu "premium-uskovainen" on henkilö joka uskoo että "premium" - auto on ominaisuuksiensa osalta täysin ylivertainen.
Kait niitä ruostesuojauksen tasojakin voidaan ryhmittää eri luokkiin
Yhdestä viiteen on ViBilägaren asteikko.
Toyota Camry Hybrid loikkaa heti premium (korkealuokkainen) autojen kärkeen
Camryllä on kovat odotukset, vaikka kardaani puuttuukin.
ES on ainakin sössitty jo piloille:
Jos jotakin huomauttaisin Lexuksesta niin se on keulan muotoilu.
Lexus LS:ssä voi olla vakiona runsaasti varusteita ja vaikka tiikerinnahkapenkit, mutta autona se on vain iso corolla. Ajo-ominaisuudet ja tuntuma ei ole eurooppalaisten tasolla, piste. :-)
Nyt menee corollan kehut pahasti yläkanttiin
En arvioisi LS:n kokoluokkaa ja tyylilajia sudittamalla donitseja nakkikopin ympärillä.
Kun tilat, äänieristys ja auton takapenkillä matkustettavaksi suunniteltu mukavuus mahdollistavat miljardiyrityksen johtoryhmäläiselle liiketuttavan noutamisen lentoasemalta yhtä uskottavasti ja mukavasti kuin 7, S tai Genesis, silloin LS osuu kohderyhmäänsä, vaikka lippalakkipojat kiertäisivätkin korttelin M3:lla nopeammin.
Syy on sama kuin se, miksi C63 AMG:n kovempi kierrosaika ei ole millään tavoin S63 AMG:lta pois.
Autoja pitää arvioida niiden oikeassa viiteryhmässä, olipa se oma viiteryhmä tai ei.
Se on sitten eri asia, että Toyota Century GRMN oli varmaan tarpeen tehdä, koska se on käyttäjänsä mielestä hauska. Mutta tuo yksittäiskappale ei silti riitä tyylilajin mittatikuksi.
Harvinaisen hyvät vakiovalot ja paljon tilaa upottaa niin iso LED-paneli kuin kuski katsoo tarpeelliseksi. Monissa rakenteissa on niin paljon krääsää säleikön takana, etteivät valot mahdu.