Maserati 3200gt!

3 kommenttia

Onko kenenkään silmään osunut juttu ko.autosta, oli uusimmassa tuulilasin turbo lehdessä.

Kyllä on nätinnäköinen auto, mutta siihen se sitten jääkin. Kaveri oli yrittänyt myydä autoa espanjassa, mutta ei kelvannut edes ilmaiseksi.
On tosiaan italialainen "laatu" kohdillaan, merkki kuitenkin kuuluu Ferrarin alaisuuteen eli luulisi nyt parhaan italialaisen osaamisen olla liikkellä.
Juttu valaisee varmaan kaiken italialaisesta auto osaamisesta. Eli tarkoitan juuri ko.valmistusmaan autojen sekä varaosien laatua. Ainakin omien kokemusten perusteella.

  
  • Lainaus:
    30.10.2006 klo 11:03 Ryne kirjoitti

    merkki kuitenkin kuuluu Ferrarin alaisuuteen eli luulisi nyt parhaan italialaisen osaamisen olla liikkellä.


    3200 ei ole tehty ferrarin omistuksen aikana

      
  • Enpä menisi ottamaan tuota juttua kovin vakavasti. Tuulilasi on tunnettu siitä, että sen sivuilla italialaiset autot haukutaan mitä ihmeellisimmillä verukkeilla. Erityisesti Fiat on saanut haukut monista "vioistaan", kuten Stilon testissä: "varsinainen mekaniikka toimii jotenkuten. Konepellin tuulihakaa joutui kaivelemaan pellin alta..." jne. Todellisuudessa peltiä nostamalla haka tulee esille, kuten Mercedeksessäkin. MB:ssä se tosin ei ole vika, mutta Fiatissa on tietenkin. Asenteellisuus näkyy kaikissa Fiat-yhtymää koskevissa artikkeleissa.

    Toista ääripäätä edustaa ko. lehden VW-konsernin artikkelit. Mm. Skoda Octavian kestotestissä: "Laatu kohdallaan. Skoda on VW-konserniin liityttyään muuttunut laatuautoksi...Kestotestin aikana esiintyneet viatkin olivat konsernivikoja, eivät vain Skodaan liittyviä."

    Näitä artikkeleita suomalainen autoista mitään tietämätön lukee absoluuttisena totuutena. Kyseinen Maserati artikkeli oli samaan tuttuun tapaan vahvasti väritetty. Auto viety Espanjassa nyrkkipajalle ja ihmetelty, kun auton vika ei tule kuntoon. Omistaja ei ole varmaankaan tajunnut, että jos sillä ajaa kerran kuussa ja hälytin on koko ajan päällä, akku on tyhjenee.

      
  • Joo, kyllä se tuli mieleen että jutut ko.lehteen kirjoitetaan yleensä musta/kelta/punaisten lasien läpi.

    Tuota samaa skodan kestotestiä naureskeltiin töissä, onhan se nyt laatu kohdilaan jos kestotestin aikana joudutaan puolet auton osista vaihtamaan. Eikä niitä edes VAG tyyliin ole mitenkään parannettu, sinne lyödään samaa paskaa tilalle ja sitten kun takuu loppuu niin asiakas maksaa.

    Sattui tuossa toissakesänä hauska juttu kun olin Iisalmessa töissä. Käytiin paikallisessa VW/Audi liikkessä. Katseltiin uusia Golffeja työkaverille ja kauhisteltiin lisävarusteiden hintoja ja auton lähtöhintaa yleensäkin
    (1.6fsi n.23500e). Siinä sitten myyjä tokaisi että on vähän pakostakin niin kallis kun on kuulemma luokkansa "laadukkain auto".

    Kysyttiin että mikä siinä sitten on niin laadukasta? Vastasi että moottori, sisätilat ja tekniikka yleensäkin. No lähdettiin siitä sitten koeajolle kun myyjä löysi vielä penkinsuojukset, meillä kun sattui olemaan haalarit päällä tosin puhtaat sellaiset.

    Omakohtaisia laatu kokemuksia alkoi tulla välittömästi,

    -kuljettajan penkin etäisyyden säädön kahva hajosi käsiin
    -moottori oli laiska ja janoinen verrattuna omaan 110heppaseen, ajotietokone näytti kulutukseksi yli 8litraa maantiellä ja 11litraa kaupungissa
    -AUTOSSA EI OLLUT ILMASTOINTIA!!! vuonna 2005
    -hattuhylly tärisi ja pärisi sisuta oli muutenkin hirveän näköinen verrattuna esim.4 golffiin
    -kylkilistat oli hirveät mustat patukat (luulisi laatu autossa olevan korinväriset)
    -Auto ei lähtenyt käyntiin ennenkuin vasta pitkän starttauksen jälkeen koska auto sammui valoihin, sekin johtui kytkimestä jonka liike muistutti viinirypäleiden polkemista.

    No sitten koeajon jälkeen kaveri kuitenkin kohteliaisuuttaan pyysi tarjouksen. Autolle olisi tullut hintaa aut.ilmastoinnilla,met.värillä,k.kes.lukkola, vetokoukulla ja 2 renkailla muistaakseni yli 27000e, siis c-segmentin autosta. Joka on laadultaan ja ominaisuuksiltaan vieläpä luokkansa häntäpäässä.

    On se musta/kelta/punainen laatu silti kohdillaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit