Peugeot 2008, vm. 2023, 130 eat active pack puretech

14 kommenttia

Onko kokemusta 2008 peugeotin väsyneen kuljettajan ominaisuudesta? Seköhän päätti estää puhelunsoittamisen ajonaikana vai olikohan syynä ajaminen pimeässä liukkaalla tiellä? Puhelut ei tulleet eikä niitä voinut soittaa, koska auton mielestä ei ollut hyvä hetki. Sain valikoita hiplaamalla ajossa lopulta toiminnon pois käytöstä mutta pelkään että se palaa takaisin minulta kysymättä. Tietääkö joku käykö näin?

  
  • Näyttöpaneelista löytyi toiminto josta käyttöohjeessa ei mainita mitään ja myyjällekin oli yllätys. Puhelut saa menemään automaatisesti pitoon niin voi keskittyä ajamiseen. Soittajalle kuuluu englanninkielinen tiedote tilanteesta.

      
  • siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

      
  • muokattu 23.02.2024 14:21

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

      
  • @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    Samalla kierrosnopeudella 3-pyttyisessä tuottaa yksi sylinteri enemmän tehoa per palotapahtuma, josta voi seurata jotain, jos moottori on huonosti suunniteltu. Toisaalta tuota Trumppaa pidetään hyväkäyntisenä.

    Kaksitahtirintintinit olivat kolmipyttyisiä. Sieltä voi periytyä kaunaa ja ennakkoluuloja. Sellaisethan kuluivat nopeasti ja leikkasivat kiinni. Ei se kolmipyttyisyydestä johtunut vaan kaksitahtisuudesta, mutta mitä väliä.

    Jotkin sylinterikonfiguraatiot ovat symmetrisempiä kuin toiset ja käynti tasaisempaa eli kampiakseliin kohdistuu voimat tasaisemmin. Ja sitten on Harrikan vanha V2, jossa on lisäksi kuuluisa kummallinen sytytysjärjestys, huipputärinät, peileistä ei näe mitään tärinän takia ja pultit ja mutterit aukeavat itsestään.

      
  • Ei kysynyt, palasi.

      
  • @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

      1
  • Joo, tässä hieman totuttelua kun loikkasin Romaniasta Ranskaan. Onneksi on varusteet alkaen malli.

      
  • @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

    Täällä pitää ”tietää” että BMW tekee vain huippua ja PSA vain romua ja silleen. Sama tyyli kuin muuallakin nykyään. Jos sanoo, asia on sillä varma.

      1
  • @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

    Täällä pitää ”tietää” että BMW tekee vain huippua ja PSA vain romua ja silleen. Sama tyyli kuin muuallakin nykyään. Jos sanoo, asia on sillä varma.

    Näinhän se menee, että vanhat asenteet, ennakkoluulot ja uskomukset ovat sitkeässä. Jopa - ja ehkä osin erityisesti - tekniikan kehitystä seuraavien parissa Lisäksi aika säälittävän epäuskottavahan tuo pnieminen74:n "tarkennus" oli.

      1
  • Onko tietoa miksi traficomin tämän 2008 pösön tiedoissa ei ole mukamas seisontajarrua kummallakaan akselilla ? Tässä on kuitenkin perinteinen vaijeri käppäri.

      
  • muokattu 02.04.2024 10:29

    @koreileva kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

    Täällä pitää ”tietää” että BMW tekee vain huippua ja PSA vain romua ja silleen. Sama tyyli kuin muuallakin nykyään. Jos sanoo, asia on sillä varma.

    Näinhän se menee, että vanhat asenteet, ennakkoluulot ja uskomukset ovat sitkeässä. Jopa - ja ehkä osin erityisesti - tekniikan kehitystä seuraavien parissa Lisäksi aika säälittävän epäuskottavahan tuo pnieminen74:n "tarkennus" oli.

    Niinpä, omistin yhden säällittävän 3-pyttyisen peugeotin ja ajoin liisinkiä 79tkm. moottori meni itseltä ja työkaverin saman merkkisestä 3 pyttisestä kulkupelistä myös, itsellä startissa hihna hyppäsi ja 1 pytty kaput. työkaverilla öljyt sekaisin ja melkoinen savu, hylkyyn meni molemmat maailman parhaat 3 pyttyiset psa:n moottorit, nitinästä päätellen olisi saanut mennä ajhoneuvon runkokin... ps. pysyn saksalaisissa vastedes.

      
  • @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

    Täällä pitää ”tietää” että BMW tekee vain huippua ja PSA vain romua ja silleen. Sama tyyli kuin muuallakin nykyään. Jos sanoo, asia on sillä varma.

    Näinhän se menee, että vanhat asenteet, ennakkoluulot ja uskomukset ovat sitkeässä. Jopa - ja ehkä osin erityisesti - tekniikan kehitystä seuraavien parissa Lisäksi aika säälittävän epäuskottavahan tuo pnieminen74:n "tarkennus" oli.

    Niinpä, omistin yhden säällittävän 3-pyttyisen peugeotin ja ajoin liisinkiä 79tkm. moottori meni itseltä ja työkaverin saman merkkisestä 3 pyttisestä kulkupelistä myös, itsellä startissa hihna hyppäsi ja 1 pytty kaput. työkaverilla öljyt sekaisin ja melkoinen savu, hylkyyn meni molemmat maailman parhaat 3 pyttyiset psa:n moottorit, nitinästä päätellen olisi saanut mennä ajhoneuvon runkokin... ps. pysyn saksalaisissa vastedes.

    Mikä tuo sitten oli: "ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen."? Johtui varmasti 3-sylinterisyydestä?

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

    Täällä pitää ”tietää” että BMW tekee vain huippua ja PSA vain romua ja silleen. Sama tyyli kuin muuallakin nykyään. Jos sanoo, asia on sillä varma.

    Näinhän se menee, että vanhat asenteet, ennakkoluulot ja uskomukset ovat sitkeässä. Jopa - ja ehkä osin erityisesti - tekniikan kehitystä seuraavien parissa Lisäksi aika säälittävän epäuskottavahan tuo pnieminen74:n "tarkennus" oli.

    Niinpä, omistin yhden säällittävän 3-pyttyisen peugeotin ja ajoin liisinkiä 79tkm. moottori meni itseltä ja työkaverin saman merkkisestä 3 pyttisestä kulkupelistä myös, itsellä startissa hihna hyppäsi ja 1 pytty kaput. työkaverilla öljyt sekaisin ja melkoinen savu, hylkyyn meni molemmat maailman parhaat 3 pyttyiset psa:n moottorit, nitinästä päätellen olisi saanut mennä ajhoneuvon runkokin... ps. pysyn saksalaisissa vastedes.

    Mikä tuo sitten oli: "ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen."? Johtui varmasti 3-sylinterisyydestä?

    sama kulkuneuvo, vaihtomoottorilla ajoin vajaa kolmekyt tonnia. jännä juttu että se toinenkin kulkuneuvo meni aika lailla samoilla kilometreillä... muistakaa vaihtaa öljyjä reilusti alle 30tkm vaihtovälin.... suosittelen.

      
  • @pnieminen74 kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:
    siitä en tiedä mutta öljyt kannattaa vaihtaa 15tkm välein...

    ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen.

    Mikä siinä 3-pyttyisyydessä niin pelottaa? Onhan niitä monilla valmistajilla Volvoa ja Bemaria myöten. Perämoottoreissa ja moottoripyörissäkin niitä on käytetty jo kauan; erikoisimpana ehkä Triumphin 2,5 -litrainen.

    ... puhuin psa:n moottorista...

    Täällä pitää ”tietää” että BMW tekee vain huippua ja PSA vain romua ja silleen. Sama tyyli kuin muuallakin nykyään. Jos sanoo, asia on sillä varma.

    Näinhän se menee, että vanhat asenteet, ennakkoluulot ja uskomukset ovat sitkeässä. Jopa - ja ehkä osin erityisesti - tekniikan kehitystä seuraavien parissa Lisäksi aika säälittävän epäuskottavahan tuo pnieminen74:n "tarkennus" oli.

    Niinpä, omistin yhden säällittävän 3-pyttyisen peugeotin ja ajoin liisinkiä 79tkm. moottori meni itseltä ja työkaverin saman merkkisestä 3 pyttisestä kulkupelistä myös, itsellä startissa hihna hyppäsi ja 1 pytty kaput. työkaverilla öljyt sekaisin ja melkoinen savu, hylkyyn meni molemmat maailman parhaat 3 pyttyiset psa:n moottorit, nitinästä päätellen olisi saanut mennä ajhoneuvon runkokin... ps. pysyn saksalaisissa vastedes.

    Mikä tuo sitten oli: "ps. 49900km ja -28c kaput ensimmäinen ja viimeinen 3 pyttynen."? Johtui varmasti 3-sylinterisyydestä?

    sama kulkuneuvo, vaihtomoottorilla ajoin vajaa kolmekyt tonnia. jännä juttu että se toinenkin kulkuneuvo meni aika lailla samoilla kilometreillä... muistakaa vaihtaa öljyjä reilusti alle 30tkm vaihtovälin.... suosittelen.

    Onko noissa kuiva vai märkä hihna? Kuivan kanssa ei luulisi öljynvaihdon paljoa auttavan, mutta voihan öljyn vaihtaa jo parinkympin jälkeen muutenkin vuoden tai kahden, ehkä kolmen, välein.

    Omissa autoissa on liiaksi kuivahihnaisia moottoreita. Jossain vaiheessa täytyy alkaa veikkaamaan kestääkö hihna vuosien vai kilometrien mukaan. Molemmathan on jo laskettu alas kaikissa, parhaimmillaan puolitettu valmistajan alkulupauksesta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit