Polkupyöräetu ja työsuhdepyörien sopimukset.

34 kommenttia
2»
  • @Lukija49751 kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    edes autoissa leasingyhtiöllä ei ole automaattista velvollisuutta järjestää korvaavaa autoa.

    on, sijaisauto lukee joka sopimuksessa huollon ja korjausten ajaksi, oli se sitten arval tai leasplan tms.

    Niin, jos se lukee sopimuksessa niin silloin tietysti on velvollisuus. Mutta silloin kun ei lue, niin ei ole. Velvoite tulee sopimuksesta, ei minkään automatiikan tai lain määräämään velvollisuuden vuoksi.

    Sen sijarin voi jättää niistä leasingsopimuksista poiskin, ja ihan erityisesti tällainen sopimusvapaus koskee kahden yrityksen välisiä sopimuksia jota ei säätele edes kuluttajansuojalaki.

    onko näin, että polkupyöräetu (vain siis alv etu käytännössä) on jotenkin muutoin kirjattu,
    tarjoajan eduksi tietty kun nyt näkee mitä kaikenmaailman satoset jauhaa.

    Mikä alv-etu? Ei niissä ole mitään alv-etua, kun ei yritys saa vähentää yksityiskäyttöön tarkoitetun laitteen, oli se nyt sitten auto tai polkupyörä, alvia. Tuotantokäytössä olevasta autosta, esim. paku, alvin toki saa vähentää.

      1
  • @M880 kirjoitti:
    Sen sijarin voi jättää niistä leasingsopimuksista poiskin, ja ihan erityisesti tällainen sopimusvapaus koskee kahden yrityksen välisiä sopimuksia jota ei säätele edes kuluttajansuojalaki.

    aika huono soppari sellainen, en itse allekirjoittaisi.

    Mikä alv-etu? Ei niissä ole mitään alv-etua, kun ei yritys saa vähentää yksityiskäyttöön tarkoitetun laitteen, oli se nyt sitten auto tai polkupyörä, alvia. Tuotantokäytössä olevasta autosta, esim. paku, alvin toki saa vähentää.

    tarkoitin että kuluttaja saanee työsuhde pyörästä alv suuruisen hintaedun jos työnantaja muuten ei
    tue ko. hankintaa 'palkan päälle' kun muuten otetaan palkasta. ostaisin saksasta kun viime vuoden mallit
    kautta linjan paljon halvempia kuin täällä 'työsuhde etuna' , jos se olisi etu, niin se loppuhintakin pitäisi olla 'etu' ei 'lievä alennus.' sitä vain.-

      
  • muokattu 02.08.2024 18:16

    @Lukija49751 kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Sen sijarin voi jättää niistä leasingsopimuksista poiskin, ja ihan erityisesti tällainen sopimusvapaus koskee kahden yrityksen välisiä sopimuksia jota ei säätele edes kuluttajansuojalaki.

    aika huono soppari sellainen, en itse allekirjoittaisi.

    Sopimuksen hyvyys riippuu siitä kuinka kriittinen auton tarve on ja kuinka paljon vara-autosta luopumalla saa hintaa alas.

    Esimerkiksi meillä neljän hengen ja viiden auton perheessä ei ole yhdenkään auton vakuutuksessa maksettu vara-autosta. Arvaat varmaan syynkin.

    --740 GLE

      
  • @Lukija49751 kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Sen sijarin voi jättää niistä leasingsopimuksista poiskin, ja ihan erityisesti tällainen sopimusvapaus koskee kahden yrityksen välisiä sopimuksia jota ei säätele edes kuluttajansuojalaki.

    aika huono soppari sellainen, en itse allekirjoittaisi.

    No no, sillä sijarilla on tietysti joku hinta. Yrityksen autopäättäjä, meidän tapauksessa minä, sitten arvioi otetaanko se sopimukseen vaiko eikö. Käyttäjältä ei välttämättä kysytä mielipidettä.

    Joka tapauksessa, alunperin sanoin että sijaisauto ei ole mikään automaatio, ei autoissa ja vielä vähemmän polkipyörissä.

    Mikä alv-etu? Ei niissä ole mitään alv-etua, kun ei yritys saa vähentää yksityiskäyttöön tarkoitetun laitteen, oli se nyt sitten auto tai polkupyörä, alvia. Tuotantokäytössä olevasta autosta, esim. paku, alvin toki saa vähentää.

    tarkoitin että kuluttaja saanee työsuhde pyörästä alv suuruisen hintaedun jos työnantaja muuten ei
    tue ko. hankintaa 'palkan päälle' kun muuten otetaan palkasta. ostaisin saksasta kun viime vuoden mallit
    kautta linjan paljon halvempia kuin täällä 'työsuhde etuna' , jos se olisi etu, niin se loppuhintakin pitäisi olla 'etu' ei 'lievä alennus.' sitä vain.-

    Juu, ei se etu mikään kultakaivos ole. Leasingvuokran päälle tulee vielä vuokrafirman palkkio, joten yrityksen kk-lasku on lähempänä 120 kuin 100€ per pyörä.

      1
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit