mikäköhän mahtais olla kun yht äkkiä alko kuuluun semmoinen vieno nakutus moottorista (mielestäni se ei kuulu kopasta ainakaan) nakutus luonnollisesti kiihtyy kierroksien mukaan. koneella vasta ajettu n.75000km että luulis että ei vielä mitään suurempaa vikaa olis?? öljyt sun muut ajankohtaiset huollot olen tehnyt tunnollisesti.
sekä tätä se on harrastanut jo pitemmän aikaa että yht` äkkiä saattaa laskea kierrokset jonnekki 400-600...juuri ja juuri auto pysyy käynnissä? tulpat, johdot, virranjakajan olen vaihtanut ainaski mut ei se maha loppua
ja semmone pieni lisäys että kyseessä on 2.0i 8v -89 vectran moottori. mielestäni se nakutus/kolina ei kuulu ruiskusta eikä venttiileistä...
Syy voi olla useammassakin paikassa. Ekana tulee mielee venttiili, sitten virrajakaja. Onko virranjakan kansi/pyörijä kunnolla paikallaan? Entäpä, onko sytysjohdossa vikaa, tai löysässä jommasta kummasta päästään, että kipinä aiheuttaisi naputuksen?
Millä taajuudella esiintyy, voiko olla joki ym. systä, vai onko nopeampi tai hitaampi taajuus? Hitaahkolla taajuudella voisi ajatella jonkin hihnan olevan rispaantunut.
Kampuran laakeri tai männän tapin pusla.
Mikä ? malli Hydrauliset nostimet vai tavallinen. Säädettävät välykset.
Jos hydaraulinen nostin jokin venttiilin nostin tukossa. Perinteinen jousella varustettu venttiili välykset väärät.
Toinen mahdollisuus venttileillä ei ole tarpeeksi öljyä?.
Vaikka öljyn paine olisi normaali niin ei tule kuitenkaan tarpeeksi nokalle saakka.
Minkä vuoden malli sinulla on ?
vuotaako nokan stefa?
wolf2004:
Mikä ? malli Hydrauliset nostimet vai tavallinen. Säädettävät välykset.
Johan se alussa lukee, Vecta vm-89, 2.0... Ooppelissa on ollut hydrauliset tasaimet ainakin vuodesta -84 asti...
Jos hydaraulinen nostin jokin venttiilin nostin tukossa. Perinteinen jousella varustettu venttiili välykset väärät.
Ei se ole mikään hydraulinen NOSTIN, vaan välyksen tasain. Kyllä siellä jouset on molemmissa tapauksissa!
Kannnattaa silti tarkistaa venttiinit vaikka olis ajettu vähän,silti välys voi muuttua(ehkä)?
ja eiköhän ooppelissa kuitenkin ole hydrauliset nostimet... voi olla myös tasaimet, mutta ainakin tuossa samassa koneessa -88 asconan nokalla oli hydr.nost. sellanen hieman dieselimäinen nakutus on lähinnä perusääni nuissa opeleissa... onko 100hv kat versio vai 115hv katiton..? myös vanhemmassa(<--86) 115hv 1.8E ( E=sama ku i[injektion]) esiintyy tuo sama sivuääni... en olis kovinkaan huolissaan... vilkaset vaan venakopan korkista sisään ajon jälkeen että onko joka paikka öljyssä... jos on niin don't worry... ominais ääni... oisin ehkä enempi huolissaan jos sitä ääntä yhtäkkiä EI kuuluiskaan...