Kummallista että NHB yrittää luikerrella eroon kysymyksestä jonka hänelle esitin. Ovatko jotenkin luihuja nämä palstan saksalaisautoilijat mahdollisesti ? Mutu-tuntumalla kirjoitellaan ties mitä hevonpaskaa joka asiassa.
Aikoinaanhan NHB väitti, …
"Oletko eri mieltä tuon IIHS:n törmäystestin tuloksista vai mitä yrität todistella?"
Passiivinen turvallisuus taitaa olla kaikilla automerkeillä erittäin korkeaa tasoa.
Silmäilin muuten noita IIHS:n testauksen perusteita ajovalojen osalta, ja …
Tuossa vielä selostus tutkimusmetodista. NHB:lle varmaankin tulee uutena tietona se että näissä valmistajien päästömittauksissa noudatetaan ainoastaan NEDC - sykliä. NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP - sykliin siityminen rankai…
Kyllä nuo perusteet sille että Volvon päästöt tulevat olemaan noin 83,1 g/km vuoteen 2021 mennessä ovat mielestäni melko selkeät. Vastaan pitää toki inttää ihan periaatteesta, sehän on ihan selvä, muuta tuskin voi odottaakaan BMW-poitsulta.
* V…
"Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä ”Derrick” ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin …
Otin jossakin vaiheessa nimimerkiksi Derrick. - koska palsta on estänyt nimimerkin Derrick (ilman plussaa) käytön.
Kun käytin nimimerkkiä Derrick. (plussalla), niin tuli herja "et voi vastata tähän aiheeseen." Eli tällä nimimerkillä ei voi kirjoi…
* Tässä esimerkiksi Toyotan päästöt 2011 - 2021. Ei varmaankaan mitään hatusta vedettyjä lukuja.
Toyota 126,4 116,8 108,3 105,5 91,7 83,5
* Tässä kilpailijan VW-konsernin vastaavat luvut. Tässä tosin ilmeisesti kaikki VW:…
"Ei suinkaan omasta päästä, vaan neljättä vuotta olen käyttänyt käytännön kenttäkokeisiin. Huomaan kyllä sinun puhuvan mieluummin ennusteesta vuosien päähän,kun minä taas puhun nykytilanteesta."
PA Consultingin tutkimus on laaja, koko Euroopan au…
Tällaista NHB kirjoitteli 17.10.2017.
”Tuossa testissä molemmat saivat saman arvosanan törmäyksenestón toiminnasta, mutta testin perusteella voisi väittää, että pimeässä Volvolla kolaroidaan useammin huonojen valojen vuoksi.”
Eli siis Volvolla…
"Mutta eipä lipsauteta katsetta pallosta: kulutuslaskelman tavoite ei ollut perustella minkään auton hankintaa, vaan ainoastaan osoittaa aukko Derrickin teoriassa Volvon etumatkasta päästölukemissa."
Ei ole kysymys mistään Derrickin teoriasta. PA…
"Nämä kaiken maailman konsulentit ovat oiva kuvaus tahosta mitä Derrick hurskaasti hehkuttaa."
Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epälu…
Eli olet siis NHB samaa mieltä kuin WhatCar tässä valo-asiassa (Saksan veriveli velvoittaa).
a. Jenkkilän valotesteissä vain Volvo S90 on saanut "marginal". Muut automallit eivät ole tätä arvosanaa saaneet.
b. Jenkkilän valotesteihin voi viita…
"Sinuthan tuo fakta villitsi ja tutun tapasi mukaan aloit joka kerta toistuvaan tyyliisi aloit epätoivoisesti etsimään muita huonon arvosanan saaneita autoja, ikään kuin se tekisi Volvon suorituksesta jotenkin paremman."
Volvo S90:n arvosana valo…
Niin, kyllähän tuommoinen etuvetoinen BMW X5 on lähinnä rinnastettavissa rampaan ankkaan. Onneksi sentään on saatavissa oikeita autoja tässä kokoluokassa.
Koska olen Suomen valtakunnan virallinen Volvo-provokaattori, niin jätin tarkoituksellisesti mainitsematta sen että saksalainen automerkki Audi sai suunnilleen samat vikapisteet kuin Volvo tuossa JD Powerin tutkimuksessa (Volvo 134 vikaa per sata au…
Anyway, jos jollakulla on mielenkiintoa niin tuossa olisi laaja 20 citymaasturin testi, tosin ruotsalainen, mukana on tavista ja premiumia, itseäni kiinnostaisi tietää saavatko "saksanpremiumit" mitään etua taviksiin nähden. Mukana myös Honda CRV. T…
Tuossa ruotsalaisen lehden premium - SUV - testiä, verrokkeina ensin uusi Hyundai Santa Fe ja Mercedes ML.
http://www.expressen.se/motor/hyundai-santa-fe-i-stort-suv-test/
http://www.expressen.se/motor/mercedes-ml-i-stort-suv-test/
Me…