Näyttää siltä että täällä keskustelee nyt kaksi tai kolme Derrick nimistä henkilöä Derrick, Derrick. ja "Derrick". On pakko kysyä mitä järkeä tässä on? Eikö selvyyden nimissä voisi pitäytyä yhdessä ja samassa nimimerkissä?
Otin jossakin vaiheessa nimimerkiksi Derrick. - koska palsta on estänyt nimimerkin Derrick (ilman plussaa) käytön.
Kun käytin nimimerkkiä Derrick. (plussalla), niin tuli herja "et voi vastata tähän aiheeseen." Eli tällä nimimerkillä ei voi kirjoittaa, minkä vuoksi nimimerkki on nyt "Derrick".
En muuten löydä mitään nimimerkkien sekoitettavuusvaaraa, kummallista että tracktest näkee tällaisen vaaran juuri sillä hetkellä kun pitäisi vastata viestiin.
Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä "Derrick" ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin keskustellaan.
"Derrick": "Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epäluotettava taho ?"
En ota mitään kantaa tämän tahon luotettavuuteen tai epäluotettavuuteen. Tekevät varmasti isolla porukalla tärkeätä työtä arvutellessaan autonvalmistajien tulevaisuuden päästölukuja. Tämä Volvon kuvitteellinen "menestys" tässä ennustuksessa perustuu taannoiseen Volvon julistukseen polttomoottorien alasajosta lähitulevaisuudessa. Aika näyttää miten käy.
"Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä ”Derrick” ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin keskustellaan."
Osasit kuitenkin näin kirjoittaa:
”Nämä kaiken maailman konsulentit ovat oiva kuvaus tahosta mitä Derrick hurskaasti hehkuttaa.”
Koska siis väheksyit tuota PA Consultingin tutkimusta, kysyin seuraavaa:
"Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epäluotettava taho ?"
Kyllä nuo perusteet sille että Volvon päästöt tulevat olemaan noin 83,1 g/km vuoteen 2021 mennessä ovat mielestäni melko selkeät. Vastaan pitää toki inttää ihan periaatteesta, sehän on ihan selvä, muuta tuskin voi odottaakaan BMW-poitsulta.
Vuoteen 2019 mennessä Volvo lanseeraa neljä plug-in hybridiä.
Vuodesta 2019 lukien aletaan astettain kasvattaa malliston sähköautojen osuutta.
Erikseen mainitaan vielä se että Volvo hyötyy Euroopassakin pyrkimyksistään päästä Kiinan sähköauto-markkinoille.
”There has been a dramatic change at the top of the table with Volvo jumping to first position from seventh last year. This reflects Volvo’s announcement that, from 2019, they will stop launching cars which only have a combustion engine. This is a significant step towards the electrification of their fleet; they plan to introduce at least four plug in hybrids by 2019, and gradually increase the share of pure electric vehicles from 2019 onwards.
The fact that Volvo has a history of being a technological pioneer and that it has a new Chinese owner (Geely) focused on electrification and advanced technologies for the Chinese market, means we have assessed that Volvo will meet their emissions target.”
Tuossa vielä selostus tutkimusmetodista. NHB:lle varmaankin tulee uutena tietona se että näissä valmistajien päästömittauksissa noudatetaan ainoastaan NEDC - sykliä. NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP - sykliin siityminen rankaisee Volvon plug in - hybridejä, mutta näin ei ole asianlaita koska NEDC - sykliä noudatetaan valmistajien kohdalla.
"The following assumptions were made to forecast car manufacturers’ specific CO₂ targets and emissions: Manufacturer specific CO₂ targets depend on the average fleet weight of each carmaker and their difference from the average weight of all new registered vehicles. We forecasted the average fleet weight of each manufacturer using a PA assessment on present and previous weight trends, as well as their capability to reduce weight in the future. The expected potential of each carmaker to enlarge their product portfolio with smaller and lighter cars is also an important factor. The specific CO₂ emissions performance reflects a weighted fleet average, taking into account super credits for low emission vehicles (less than 50g CO₂/km). Therefore, we made assumptions for each manufacturer regarding the development of the CO₂ emissions of different powertrain types, such as internal combustion machines, hybrid, plug-in hybrid, electric and others, such as natural gas. Our 2021 forecasts are based on the NEDC test cycle as this will remain in place for manufacturers even though the WLTP tests will be phased in from 2017 for consumer information. We also calculated the respective number of registrations of each powertrain type for each manufacturer using an extrapolation of current trends and PA market insights into the future focus of individual carmakers."
Derrick:Vuodet 2016 ja 2018 ainakin ovat ”nykyhetkeä.
Viittasin siteeraamiisi arvioihin vuosikymmenen vaihteesta.
Derrick:Volvon päästöt vuonna 2016 olivat 119,2 g/km. Vuodelle 2018 on päästötasoksi arvioitu 110 g/km.
Daimlerin päästöt vuonna 2016 olivat 124,7 g/km. Vuodelle 2018 on päästötasoksi arvioitu 117,2 g/km.
BMW:n päästöt olivat vuonna 2016 121,4 g/km. Vuodelle 2018 on arvioitu päästötasoksi 119,30 g/km.
En tiedä vedätätkö tahallasi, vai etkö oikeasti ymmärrä heterogeenisen otannan yksilöiden heikkoa korrelaatiota keskiarvoon? Lyhyt johdatus tilastomatematiikan perusteisiin humanistisia aineita painottaneelle: keskiarvo kuvaa ainoastaan koko otantaa, mutta ei yhtään sen otannan yksilöä. Otannan eri yksilöiden poikkeamaa odotusarvona pidettävästä keskiarvosta on parempi kuvata vaikkapa varianssilla.
Vertaat Volvon pelkkien nelisylinteristen lukemaa muiden valmistajien otantaan, joka koostuu 4, 6, 8 ja 12-sylinterisistä malleista. Millainen on vertalutulos, jos vertaat kaikkia nelisylinterisinä?
Kuten Sokea-Reetta jo aivan oikein mainitsikin, koko malliston keskiarvosta tulee omistajien pääomatuloja uhkaava kaupallinen ongelma, ellei asialle tehdä mitään. Mutta koko malliston keskiarvo peittää sen, että niitä tarvitseville on tarjolla myös taloudellisia malleja. AMG65:n kulutus ei rasita nelosdieselin ostajaa.
"AMG65:n kulutus ei rasita nelosdieselin ostajaa."
Eikä tieto Volvon suuremmasta kulutuksesta vaikuta Mersun tankkaajan polttoainelaskuun. Tuota samaa vastausta olisin odottanut sinulta noihin kolmeen vähän erilaiseen kysymykseen. Ehkä en osannut tuoda ajatustani/sumeata logiikkaani tarpeeksi selkeästi julki, pahoitteluni.
Ostaessasi Mersun maksoit siitä uuden Avensiksen verran. Onkohan tuo Mersusi nyt missä hinnoissa? Uuden Auriksen/Corollan? Kenties uuden Yariksen tai Aygon?
En rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, että miksi ilmoitat käytetyn Mersusi ostohinnaksi uuden Avensiksen hinnan? Ainoaksi syyksi epäilen, että juurikin tuo käytetty Mersu ja uusi Avensis olivat ne kaksi viimeistä autoa loppusuoralla mistä valinnan teit. Takapenkin tilat, vetotapa yms. viittaavat tosin siihen suuntaan, että Avensis oli kyllä oikeasti todella kaukana finalisteista mistä valinnan teit.
NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP – sykliin siityminen rankaisee Volvon plug in – hybridejä, mutta näin ei ole asianlaita koska NEDC – sykliä noudatetaan valmistajien kohdalla.
WLTP nostaa kaikkien valmistajien ladattavien hybridien pästöjä, ennemmin tai myöhemmin. En millään usko, etteikö NEDC:stä luovuttaisi. Täsä ylimenokaudella on käytössä kaksi rinnakkaista normia, mutta kuinka kauan luulet tämän jatkuvan?
Uusimmassa Autozeitungissa on uusi XC40 esittelyssä. Auto julkaistaan nyt pelkkien polttomoottoreiden voimalla liikkuvana. Hybridiversio tulee markkinoille 2019 ja Volvon ensimmäinen sähköauto tulee olemaan 2020 esiteltävä sähkö-XC40. Tämäkö nyt on se edelläkävijän polku? Keisarilla ei ole vaatteita. Kilpailijoilla on jo nyt markkinoilla patterikäyttöisiä kevythybrideistä tässähköautoihin ja paljon tuolta väliltä.
NHB: Hybridiversio tulee markkinoille 2019 ja Volvon ensimmäinen sähköauto tulee olemaan 2020 esiteltävä sähkö-XC40. Tämäkö nyt on se edelläkävijän polku? Keisarilla ei ole vaatteita. Kilpailijoilla on jo nyt markkinoilla patterikäyttöisiä kevythybrideistä tässähköautoihin ja paljon tuolta väliltä.
Jos tuo on aikataulu, niin eikös se mene juuri niin kuin Volvo ilmoitti. Mitäs sinä sitä ihmettelet oikeastaan?
Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.
"Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa."
Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan tracktestille tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita BMW:n vastaavaa todettua päästötasoa 9 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa BMW:n vastaavan päästötason vähintään 9 grammalla per km, niin tracktest maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.
"En vain löydä tuosta aikataulusta mitään, joka perustelisi sen hehkutuksen, jota olemme saaneet aiheesta lukea."
Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan NHB:lle tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita Daimlerin vastaavaa päästötasoa 7 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa Daimlerin vastaavan todetun päästötason vähintään 7 grammalla per km, niin NHB maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.
tracktest: Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.
Onhan se tietysti hurskaan BMW-fanaatikon paha hehkuttaa kun ei ole paremmasta tietoa oman merkin osalta. Mielenkiintoista olisi tavallaan tietää se, että jos BMW kertoo jotakin vastaavaa uutista kuin Volvo, niin muuttuuko se raamatun sanaksi välittömästi, tai miksi se sellaiseksi muuttuisi optimistisesta ennustuksesta.
En ole Volvo- tai minkään merkin fanaatikko, mutta sen tiedän, ettei tällä foorumilla ole kellään eväitä toistaiseksi urputtaa Volvon tiedotteista mitään. Se nähdään vasta kun ilmoitettu "määräaika" on mennyt umpeen, mikä oli totta, mikä ei. Eppäillä aina soppii, spekulointiahan riittää.
Silti, siihen asti minä kyllä tyydyn siihen, että noinpa se Volvo vaan julisti kuitenkin.
tracktest: "Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa."
Nämä trollit kuten tracktest pilaa hyvän asiallisen keskustelun.
Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan NHB:lle tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita Daimlerin vastaavaa päästötasoa 7 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa Daimlerin vastaavan todetun päästötason vähintään 7 grammalla per km, niin NHB maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.
TM lienee kerrankin reagoinut edes räikeimpiin asiattomuuksiin. Jos näin, niin pisteet siitä TM:lle. Keinoja voisi hioa, koska trollaajat ovat uusien tunnusten luonnin ammattilaisia, niin kuin kuvasta näkyy.
Vedon asettelusi on huono ja monessa suhteessa virheellinen. Eihän 2018 päästöt ole selvillä ennen kuin vuosi on ohi ja data tuolta vuodelta käsitelty. Toisaalta en näe tuota 2018 vuoden päästötasoa ollenkaan mielenkiintoisena vedonlyönnin kohteena, koska Volvon ja muiden vamistajien kehityspolku ei paljoa ehdi etenemään tuohon mennessä. Volvon ensimmäinen täyssähköatuokin tulee vasta 2020. Kolmanneksi tuo 7 gramman ero noiden valmistajien välillä ei liity oikein mihinkään. Omenoiden ja appelsiinien vertaaminen ei koskaan johda järkevään lopputulokseen.
Nuo epäloogisuudet korjataan kun verrataan vaikka vuoden 2021 toteumaa konsulenttien kristallipallon näyttämään. Eli lyödäänkö veto siitä, että kumman valmistajan vuoden 2021 toteutunut päästötaso on alhaisempi konsulenttien ennusteeseen nähden?
Eiköhän se olisi iso luuta nimimerkeissä jos tänne keskustelupalstalle pääsisi vain tilausnumerolla ja tilaajan etunimellä mitä ei voi kesken tilauksenkestoa vaihtaa.
No ehkä se tappaisi koko välillä viihteellisen keskustelun?
NHB eiköhän saksalaiset autovalmistajat korjaa koko potin. Volvon julistus on sitä luokkaa, että se on pakko lunastaa ettei mene maine. Maineen menetys on helppo, mutta sen korjaaminen vie aikaa. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä voi olla mahdottomuus.
Volvo kyykyttää suuria autonvalmistajia uskomattoman tehokkaasti (kun otetaan huomioon suuretkin takavuosien Volvon alasajot) joka kokoluokassa ja on saanut uusilla tuotteillaan saksalaiset seuraamaan sivusta huuli pyöreänä Volvon uutta suosio/testimenestystä.
tracktest: Maineen menetys on helppo, mutta sen korjaaminen vie aikaa. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä voi olla mahdottomuus.
Ensiksi se maine tähän aiheeseen liittyen pitäisi mennä, vai mitä?
En sinuna yrittäisi etukäteen mollata mitään, josta et tiedä kuitenkaan. Jonka jo kerroin tuossa edelläkin tosin.
Saksalaisautomerkkien taidot päästömanipuloinnissa ja kartelloinnissa eivät edusta mitään erinomaista mainetta minulle enää. Sinun kannalta patasi melkeinpä soimaa kattilaa siis. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä... en tiedä, voi olla mahdottomuus.
Kaikki mitä ne julistavat on tietenkin jatkossa ehdottomasti lunastettava! Ihan yhtä lailla.
Volvon uusin vahva tuleminen hyydytti japanilaistenkin hymyn.
Car of the Year Japan 2018 eli Vuoden Auto Japanissa on yllättäen Volvo XC60
Mikä yhtäläisyys on Saab turbolla ja Volvolla?
"TM lienee kerrankin reagoinut edes räikeimpiin asiattomuuksiin. Jos näin, niin pisteet siitä TM:lle. Keinoja voisi hioa, koska trollaajat ovat uusien tunnusten luonnin ammattilaisia, niin kuin kuvasta näkyy."
En tiennytkään että uuden nimimerkin ottaminen vaatii ammattimaisuutta. Uusi nimimerkki piti ottaa, koska pojat kantelivat TM:n toimitukseen. Kukaan muuten ei ole kannellut siitä että NHB nimittelee ihmisiä valehtelijoiksi, tuohan on melko paha syytös keskustelupalstalla. Jos jotakuta syytetään valehtelijaksi, niin syytöshän on tällöin se, että tämä henkilö levittää tahallaan väärää tietoa.
"Vedon asettelusi on huono ja monessa suhteessa virheellinen. Eihän 2018 päästöt ole selvillä ennen kuin vuosi on ohi ja data tuolta vuodelta käsitelty. Toisaalta en näe tuota 2018 vuoden päästötasoa ollenkaan mielenkiintoisena vedonlyönnin kohteena, koska Volvon ja muiden vamistajien kehityspolku ei paljoa ehdi etenemään tuohon mennessä. Volvon ensimmäinen täyssähköatuokin tulee vasta 2020. Kolmanneksi tuo 7 gramman ero noiden valmistajien välillä ei liity oikein mihinkään. Omenoiden ja appelsiinien vertaaminen ei koskaan johda järkevään lopputulokseen.
Nuo epäloogisuudet korjataan kun verrataan vaikka vuoden 2021 toteumaa konsulenttien kristallipallon näyttämään. Eli lyödäänkö veto siitä, että kumman valmistajan vuoden 2021 toteutunut päästötaso on alhaisempi konsulenttien ennusteeseen nähden?"
PA Consultingin tutkimustyö on tehty silmällä pitäen autonvalmistajien päästösakkoja vuodelle 2021. Volvon päästörajatavoite vuodelle 2021 on 103,5 g/km ja esimerkiksi Daimlerin tavoite on 100,7 g/km. Kun Volvon päästöt vuonna 2018 oletettavasti ovat 110 g/km, niin kai se on melko selvää että Volvo saa kurottua päästöjä umpeen 6,5 grammaa/km kahdessa vuodessa (2019 ja 2020). Uskon että Daimlerkin saavuttaa tavoitteensa, koska vuoden 2018 oletettu päästötaso sille on 117,2 g/km ja vuoden 2021 tavoitetaso on 100,7 g/km. Ennustearvo Daimlerille on 102,7 g/km.
Volvolle on siis vuoden 2021 päästötasoksi arvioitu 83,1 g/km. Se nyt on ihan sama vaikka oikea arvo olisi tuolloin 90 g/km koska päästötaso kuitenkin on alhainen. Kaiken kaikkiaan tuon PA Consultingin tutkimuksen tarkoituksena oli poimia jyvät akanoista, muita hyviä pärjääjiä olivat Toyota, Renault-Nissan ja yllättäen Land Rover (vai oliko se Jaguar/Land Rover).
Varmaankin helpottaa tuon Volvon päästötavoitteen saavuttamista että lataushybridienkin päästöt arvioidaan NEDC-syklin mukaan, 90-sarjasta on jo nyt lataushybridejä 15 %. WLTP-sykli taas vaikuttaa kuluttajien hintoihin autovero-Suomessa.
Näyttää siltä että täällä keskustelee nyt kaksi tai kolme Derrick nimistä henkilöä Derrick, Derrick. ja "Derrick". On pakko kysyä mitä järkeä tässä on? Eikö selvyyden nimissä voisi pitäytyä yhdessä ja samassa nimimerkissä?
Ehkä tällä hetkellä 3 Derrickiä, lisäksi nuo nimimerkit ovat vaihtuneet vähän väliä. Saattaa olla sama henkilö myös parilla muulla nm:llä?
Otin jossakin vaiheessa nimimerkiksi Derrick. - koska palsta on estänyt nimimerkin Derrick (ilman plussaa) käytön.
Kun käytin nimimerkkiä Derrick. (plussalla), niin tuli herja "et voi vastata tähän aiheeseen." Eli tällä nimimerkillä ei voi kirjoittaa, minkä vuoksi nimimerkki on nyt "Derrick".
En muuten löydä mitään nimimerkkien sekoitettavuusvaaraa, kummallista että tracktest näkee tällaisen vaaran juuri sillä hetkellä kun pitäisi vastata viestiin.
Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä "Derrick" ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin keskustellaan.
"Derrick": "Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epäluotettava taho ?"
En ota mitään kantaa tämän tahon luotettavuuteen tai epäluotettavuuteen. Tekevät varmasti isolla porukalla tärkeätä työtä arvutellessaan autonvalmistajien tulevaisuuden päästölukuja. Tämä Volvon kuvitteellinen "menestys" tässä ennustuksessa perustuu taannoiseen Volvon julistukseen polttomoottorien alasajosta lähitulevaisuudessa. Aika näyttää miten käy.
"Alkuperäinen Derrick on nyt siis Derrick lainausmerkeissä ”Derrick” ja yksi ja sama henkilö koko ajan vain vaihtuvin eri nimimerkein. Ymmärsinkö oikein? Pitäydy nyt tässä nimimerkissä niin ei tule jatkossa sekaannusta siitä kenen kanssa kulloinkin keskustellaan."
Osasit kuitenkin näin kirjoittaa:
”Nämä kaiken maailman konsulentit ovat oiva kuvaus tahosta mitä Derrick hurskaasti hehkuttaa.”
Koska siis väheksyit tuota PA Consultingin tutkimusta, kysyin seuraavaa:
"Eli mielestäsi Lontoossa pääkonttoriaan pitävä PA Consulting, jonka liikevaihto on 391 miljoonaa puntaa ja jolla on 2657 työntekijää, on jotenkin epäluotettava taho ?"
Sait vastauksen tuossa edellä.
Kyllä nuo perusteet sille että Volvon päästöt tulevat olemaan noin 83,1 g/km vuoteen 2021 mennessä ovat mielestäni melko selkeät. Vastaan pitää toki inttää ihan periaatteesta, sehän on ihan selvä, muuta tuskin voi odottaakaan BMW-poitsulta.
Vuoteen 2019 mennessä Volvo lanseeraa neljä plug-in hybridiä.
Vuodesta 2019 lukien aletaan astettain kasvattaa malliston sähköautojen osuutta.
Erikseen mainitaan vielä se että Volvo hyötyy Euroopassakin pyrkimyksistään päästä Kiinan sähköauto-markkinoille.
”There has been a dramatic change at the top of the table with Volvo jumping to first position from seventh last year. This reflects Volvo’s announcement that, from 2019, they will stop launching cars which only have a combustion engine. This is a significant step towards the electrification of their fleet; they plan to introduce at least four plug in hybrids by 2019, and gradually increase the share of pure electric vehicles from 2019 onwards.
The fact that Volvo has a history of being a technological pioneer and that it has a new Chinese owner (Geely) focused on electrification and advanced technologies for the Chinese market, means we have assessed that Volvo will meet their emissions target.”
Tuossa vielä selostus tutkimusmetodista. NHB:lle varmaankin tulee uutena tietona se että näissä valmistajien päästömittauksissa noudatetaan ainoastaan NEDC - sykliä. NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP - sykliin siityminen rankaisee Volvon plug in - hybridejä, mutta näin ei ole asianlaita koska NEDC - sykliä noudatetaan valmistajien kohdalla.
"The following assumptions were made to forecast car manufacturers’ specific CO₂ targets and emissions: Manufacturer specific CO₂ targets depend on the average fleet weight of each carmaker and their difference from the average weight of all new registered vehicles. We forecasted the average fleet weight of each manufacturer using a PA assessment on present and previous weight trends, as well as their capability to reduce weight in the future. The expected potential of each carmaker to enlarge their product portfolio with smaller and lighter cars is also an important factor. The specific CO₂ emissions performance reflects a weighted fleet average, taking into account super credits for low emission vehicles (less than 50g CO₂/km). Therefore, we made assumptions for each manufacturer regarding the development of the CO₂ emissions of different powertrain types, such as internal combustion machines, hybrid, plug-in hybrid, electric and others, such as natural gas. Our 2021 forecasts are based on the NEDC test cycle as this will remain in place for manufacturers even though the WLTP tests will be phased in from 2017 for consumer information. We also calculated the respective number of registrations of each powertrain type for each manufacturer using an extrapolation of current trends and PA market insights into the future focus of individual carmakers."
Car of the Year Japan 2018 eli Vuoden Auto Japanissa on yllättäen Volvo XC60
Derrick:Vuodet 2016 ja 2018 ainakin ovat ”nykyhetkeä.
Viittasin siteeraamiisi arvioihin vuosikymmenen vaihteesta.
Derrick:Volvon päästöt vuonna 2016 olivat 119,2 g/km. Vuodelle 2018 on päästötasoksi arvioitu 110 g/km.
Daimlerin päästöt vuonna 2016 olivat 124,7 g/km. Vuodelle 2018 on päästötasoksi arvioitu 117,2 g/km.
BMW:n päästöt olivat vuonna 2016 121,4 g/km. Vuodelle 2018 on arvioitu päästötasoksi 119,30 g/km.
En tiedä vedätätkö tahallasi, vai etkö oikeasti ymmärrä heterogeenisen otannan yksilöiden heikkoa korrelaatiota keskiarvoon? Lyhyt johdatus tilastomatematiikan perusteisiin humanistisia aineita painottaneelle: keskiarvo kuvaa ainoastaan koko otantaa, mutta ei yhtään sen otannan yksilöä. Otannan eri yksilöiden poikkeamaa odotusarvona pidettävästä keskiarvosta on parempi kuvata vaikkapa varianssilla.
Vertaat Volvon pelkkien nelisylinteristen lukemaa muiden valmistajien otantaan, joka koostuu 4, 6, 8 ja 12-sylinterisistä malleista. Millainen on vertalutulos, jos vertaat kaikkia nelisylinterisinä?
Kuten Sokea-Reetta jo aivan oikein mainitsikin, koko malliston keskiarvosta tulee omistajien pääomatuloja uhkaava kaupallinen ongelma, ellei asialle tehdä mitään. Mutta koko malliston keskiarvo peittää sen, että niitä tarvitseville on tarjolla myös taloudellisia malleja. AMG65:n kulutus ei rasita nelosdieselin ostajaa.
740GLE:
"AMG65:n kulutus ei rasita nelosdieselin ostajaa."
Eikä tieto Volvon suuremmasta kulutuksesta vaikuta Mersun tankkaajan polttoainelaskuun. Tuota samaa vastausta olisin odottanut sinulta noihin kolmeen vähän erilaiseen kysymykseen. Ehkä en osannut tuoda ajatustani/sumeata logiikkaani tarpeeksi selkeästi julki, pahoitteluni.
Ostaessasi Mersun maksoit siitä uuden Avensiksen verran. Onkohan tuo Mersusi nyt missä hinnoissa? Uuden Auriksen/Corollan? Kenties uuden Yariksen tai Aygon?
En rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, että miksi ilmoitat käytetyn Mersusi ostohinnaksi uuden Avensiksen hinnan? Ainoaksi syyksi epäilen, että juurikin tuo käytetty Mersu ja uusi Avensis olivat ne kaksi viimeistä autoa loppusuoralla mistä valinnan teit. Takapenkin tilat, vetotapa yms. viittaavat tosin siihen suuntaan, että Avensis oli kyllä oikeasti todella kaukana finalisteista mistä valinnan teit.
NHB:hän esitti tuolla edellä väitteen jonka mukaan WLTP – sykliin siityminen rankaisee Volvon plug in – hybridejä, mutta näin ei ole asianlaita koska NEDC – sykliä noudatetaan valmistajien kohdalla.
WLTP nostaa kaikkien valmistajien ladattavien hybridien pästöjä, ennemmin tai myöhemmin. En millään usko, etteikö NEDC:stä luovuttaisi. Täsä ylimenokaudella on käytössä kaksi rinnakkaista normia, mutta kuinka kauan luulet tämän jatkuvan?
Uusimmassa Autozeitungissa on uusi XC40 esittelyssä. Auto julkaistaan nyt pelkkien polttomoottoreiden voimalla liikkuvana. Hybridiversio tulee markkinoille 2019 ja Volvon ensimmäinen sähköauto tulee olemaan 2020 esiteltävä sähkö-XC40. Tämäkö nyt on se edelläkävijän polku? Keisarilla ei ole vaatteita. Kilpailijoilla on jo nyt markkinoilla patterikäyttöisiä kevythybrideistä tässähköautoihin ja paljon tuolta väliltä.
NHB:
Hybridiversio tulee markkinoille 2019 ja Volvon ensimmäinen sähköauto tulee olemaan 2020 esiteltävä sähkö-XC40. Tämäkö nyt on se edelläkävijän polku? Keisarilla ei ole vaatteita. Kilpailijoilla on jo nyt markkinoilla patterikäyttöisiä kevythybrideistä tässähköautoihin ja paljon tuolta väliltä.
Jos tuo on aikataulu, niin eikös se mene juuri niin kuin Volvo ilmoitti. Mitäs sinä sitä ihmettelet oikeastaan?
En vain löydä tuosta aikataulusta mitään, joka perustelisi sen hehkutuksen, jota olemme saaneet aiheesta lukea.
Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.
"Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa."
Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan tracktestille tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita BMW:n vastaavaa todettua päästötasoa 9 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa BMW:n vastaavan päästötason vähintään 9 grammalla per km, niin tracktest maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.
"En vain löydä tuosta aikataulusta mitään, joka perustelisi sen hehkutuksen, jota olemme saaneet aiheesta lukea."
Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan NHB:lle tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita Daimlerin vastaavaa päästötasoa 7 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa Daimlerin vastaavan todetun päästötason vähintään 7 grammalla per km, niin NHB maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.
tracktest:
Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa.
Onhan se tietysti hurskaan BMW-fanaatikon paha hehkuttaa kun ei ole paremmasta tietoa oman merkin osalta. Mielenkiintoista olisi tavallaan tietää se, että jos BMW kertoo jotakin vastaavaa uutista kuin Volvo, niin muuttuuko se raamatun sanaksi välittömästi, tai miksi se sellaiseksi muuttuisi optimistisesta ennustuksesta.
En ole Volvo- tai minkään merkin fanaatikko, mutta sen tiedän, ettei tällä foorumilla ole kellään eväitä toistaiseksi urputtaa Volvon tiedotteista mitään. Se nähdään vasta kun ilmoitettu "määräaika" on mennyt umpeen, mikä oli totta, mikä ei. Eppäillä aina soppii, spekulointiahan riittää.
Silti, siihen asti minä kyllä tyydyn siihen, että noinpa se Volvo vaan julisti kuitenkin.
tracktest: "Vain hurskaiden Volvo-fanaatikkojen silmissä Volvo on edelläkävijä. Hehkutuksen taso riippuu siitä kuka seuraavan vielä optimistisemman ennustuksen uskaltaa julistaa."
Nämä trollit kuten tracktest pilaa hyvän asiallisen keskustelun.
Sokea-Reetta:"En rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, että miksi ilmoitat käytetyn Mersusi ostohinnaksi uuden Avensiksen hinnan?"
Ave ei ollut ostoslistalla, mutta "joku Aven tai Mondeon hintainen" oli mittakaavani pääomakulujeni rajaamiseksi kohtuuteen.
Nyt on kertynyt sen verran lisää vuosia ja tiimaa, että ei tuolla mahda uutta Corollaa enää saada?
Asiahan on helppo ratkaista vedonlyönnillä. Maksan NHB:lle tuhat euroa jos Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso ei alita Daimlerin vastaavaa päästötasoa 7 grammalla per kilometri. Jos taas Volvon vuoden 2018 todettu päästötaso alittaa Daimlerin vastaavan todetun päästötason vähintään 7 grammalla per km, niin NHB maksaa minulle tuhat euroa. Vaihdetaan vaan sähköpostiosoitteita ja tilinumeroja. Vuoden 2018 päästötasot lienevät selvillä vuoden 2018 alussa.
TM lienee kerrankin reagoinut edes räikeimpiin asiattomuuksiin. Jos näin, niin pisteet siitä TM:lle. Keinoja voisi hioa, koska trollaajat ovat uusien tunnusten luonnin ammattilaisia, niin kuin kuvasta näkyy.
Vedon asettelusi on huono ja monessa suhteessa virheellinen. Eihän 2018 päästöt ole selvillä ennen kuin vuosi on ohi ja data tuolta vuodelta käsitelty. Toisaalta en näe tuota 2018 vuoden päästötasoa ollenkaan mielenkiintoisena vedonlyönnin kohteena, koska Volvon ja muiden vamistajien kehityspolku ei paljoa ehdi etenemään tuohon mennessä. Volvon ensimmäinen täyssähköatuokin tulee vasta 2020. Kolmanneksi tuo 7 gramman ero noiden valmistajien välillä ei liity oikein mihinkään. Omenoiden ja appelsiinien vertaaminen ei koskaan johda järkevään lopputulokseen.
Nuo epäloogisuudet korjataan kun verrataan vaikka vuoden 2021 toteumaa konsulenttien kristallipallon näyttämään. Eli lyödäänkö veto siitä, että kumman valmistajan vuoden 2021 toteutunut päästötaso on alhaisempi konsulenttien ennusteeseen nähden?
Eiköhän se olisi iso luuta nimimerkeissä jos tänne keskustelupalstalle pääsisi vain tilausnumerolla ja tilaajan etunimellä mitä ei voi kesken tilauksenkestoa vaihtaa.
No ehkä se tappaisi koko välillä viihteellisen keskustelun?
NHB eiköhän saksalaiset autovalmistajat korjaa koko potin. Volvon julistus on sitä luokkaa, että se on pakko lunastaa ettei mene maine. Maineen menetys on helppo, mutta sen korjaaminen vie aikaa. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä voi olla mahdottomuus.
Volvo kyykyttää suuria autonvalmistajia uskomattoman tehokkaasti (kun otetaan huomioon suuretkin takavuosien Volvon alasajot) joka kokoluokassa ja on saanut uusilla tuotteillaan saksalaiset seuraamaan sivusta huuli pyöreänä Volvon uutta suosio/testimenestystä.
tracktest:
Maineen menetys on helppo, mutta sen korjaaminen vie aikaa. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä voi olla mahdottomuus.
Ensiksi se maine tähän aiheeseen liittyen pitäisi mennä, vai mitä?
En sinuna yrittäisi etukäteen mollata mitään, josta et tiedä kuitenkaan. Jonka jo kerroin tuossa edelläkin tosin.
Saksalaisautomerkkien taidot päästömanipuloinnissa ja kartelloinnissa eivät edusta mitään erinomaista mainetta minulle enää. Sinun kannalta patasi melkeinpä soimaa kattilaa siis. Palautuminen samalle tasolle ennen menetystä... en tiedä, voi olla mahdottomuus.
Kaikki mitä ne julistavat on tietenkin jatkossa ehdottomasti lunastettava! Ihan yhtä lailla.
Quun kommentit Volvon kyykytyksistä saavat suupielet hymyyn. Niinhän sen Saapinkin piti kyykyttää saksalaisia jollain turpolla. Niinpä!
Volvon uusin vahva tuleminen hyydytti japanilaistenkin hymyn.
Car of the Year Japan 2018 eli Vuoden Auto Japanissa on yllättäen Volvo XC60
Mikä yhtäläisyys on Saab turbolla ja Volvolla?
"TM lienee kerrankin reagoinut edes räikeimpiin asiattomuuksiin. Jos näin, niin pisteet siitä TM:lle. Keinoja voisi hioa, koska trollaajat ovat uusien tunnusten luonnin ammattilaisia, niin kuin kuvasta näkyy."
En tiennytkään että uuden nimimerkin ottaminen vaatii ammattimaisuutta. Uusi nimimerkki piti ottaa, koska pojat kantelivat TM:n toimitukseen. Kukaan muuten ei ole kannellut siitä että NHB nimittelee ihmisiä valehtelijoiksi, tuohan on melko paha syytös keskustelupalstalla. Jos jotakuta syytetään valehtelijaksi, niin syytöshän on tällöin se, että tämä henkilö levittää tahallaan väärää tietoa.
"Vedon asettelusi on huono ja monessa suhteessa virheellinen. Eihän 2018 päästöt ole selvillä ennen kuin vuosi on ohi ja data tuolta vuodelta käsitelty. Toisaalta en näe tuota 2018 vuoden päästötasoa ollenkaan mielenkiintoisena vedonlyönnin kohteena, koska Volvon ja muiden vamistajien kehityspolku ei paljoa ehdi etenemään tuohon mennessä. Volvon ensimmäinen täyssähköatuokin tulee vasta 2020. Kolmanneksi tuo 7 gramman ero noiden valmistajien välillä ei liity oikein mihinkään. Omenoiden ja appelsiinien vertaaminen ei koskaan johda järkevään lopputulokseen.
Nuo epäloogisuudet korjataan kun verrataan vaikka vuoden 2021 toteumaa konsulenttien kristallipallon näyttämään. Eli lyödäänkö veto siitä, että kumman valmistajan vuoden 2021 toteutunut päästötaso on alhaisempi konsulenttien ennusteeseen nähden?"
PA Consultingin tutkimustyö on tehty silmällä pitäen autonvalmistajien päästösakkoja vuodelle 2021. Volvon päästörajatavoite vuodelle 2021 on 103,5 g/km ja esimerkiksi Daimlerin tavoite on 100,7 g/km. Kun Volvon päästöt vuonna 2018 oletettavasti ovat 110 g/km, niin kai se on melko selvää että Volvo saa kurottua päästöjä umpeen 6,5 grammaa/km kahdessa vuodessa (2019 ja 2020). Uskon että Daimlerkin saavuttaa tavoitteensa, koska vuoden 2018 oletettu päästötaso sille on 117,2 g/km ja vuoden 2021 tavoitetaso on 100,7 g/km. Ennustearvo Daimlerille on 102,7 g/km.
Volvolle on siis vuoden 2021 päästötasoksi arvioitu 83,1 g/km. Se nyt on ihan sama vaikka oikea arvo olisi tuolloin 90 g/km koska päästötaso kuitenkin on alhainen. Kaiken kaikkiaan tuon PA Consultingin tutkimuksen tarkoituksena oli poimia jyvät akanoista, muita hyviä pärjääjiä olivat Toyota, Renault-Nissan ja yllättäen Land Rover (vai oliko se Jaguar/Land Rover).
Varmaankin helpottaa tuon Volvon päästötavoitteen saavuttamista että lataushybridienkin päästöt arvioidaan NEDC-syklin mukaan, 90-sarjasta on jo nyt lataushybridejä 15 %. WLTP-sykli taas vaikuttaa kuluttajien hintoihin autovero-Suomessa.
Jos jotakuta syytetään valehtelijaksi, niin syytöshän on tällöin se, että tämä henkilö levittää tahallaan väärää tietoa.
Siksi säästänkin tuon niihin tapauksiin, jotka toistuvasti ja määrätietoisesti levittävät väärää tietoa.